Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - odeon-mastering

Σελίδες: [1] 2
1
Κατ' αρχην να πω, οτι τιποτα απο αυτα που ειπωθηκαν δεν ειναι λαθος και ολα αποτελουν μεθοδους και τροπους στερεοφωνικης απεικονισης.
Διεκρινα ομως μια σχετικη ευκολια, στην προταση μεθοδων σε καποιους λιγοτερο τεχνικα καταρτισμενους και για αυτο εγραψα το παρακατω:
Παράθεση
Επιλεξτε να δουλευετε απλα...Ειτε μονο ειτε στερεο το θεμα μπορει να   καταγραφει πληρως, ως ενα προχειρο σκετσακι (οπως κανουν οι ζωγραφοι ή   οι πεζογράφοι πριν ξεκινησουν το κανονικο εργο τους) και οταν ειστε   ετοιμοι, πηγαίνετε σε καποιον καλο τεχνικο και αφεθειτε να σας το   φτιαξει να ακουγεται σωστα και με χαρακτηρα


Θεωρω οτι υπαρχει αγνοια κινδυνου απο την χρηση  των τεχνικων που αναφερθηκαν. Αλλα, επειδη ειναι μερος της δουλειας μας, τουλαχιστον θα σας πω ενα μικρο, καλα φυλαγμενο  :P , μυστικο.
Οταν ψαχνεστε με το delay για τα δυο ακρα, ή με την συχνοτικη τους αποκριση και με το ποσο ακριβως μακρια απο το κεντρο ειναι, ειναι καλο να ακουτε και μονοφωνικα ...με συνεχεις αλλαγες απο στερεο σε μονο, σε διαφορα σημεια και για αρκετη ωρα (οχι στιγμιαια), για να ελεγχετε, ποσο απο τις κιθαρες, σας παιρνει να χασετε, οταν συμβουν οι σχετικες ακυρωσεις κατα την προσθεση (αν αυτες υπαρχουν).
Το εργαλειο που θα βοηθησει, ειναι το bx_solo και ειναι δωρεαν.

Παράθεση
Όσο ο σκοπός και ο στόχος   δεν είναι τα λεφτά και η μουσική δεν αποτελεί επάγγελμα, δε βρίσκω κάτι   κακό στο να προσπαθήσει κάποιος να δει που μπορεί να φτάσει από μόνος   του.
Αυτό δεν   αναιρεί τη "μουσική" σκέψη, δε σημαίνει δηλαδή ότι αν κάτσει και "καεί"   σε ένα daw θα υστερήσει σε θέματα σύνθεσης (πχ με την κιθάρα και το   ουίσκι στον καναπέ το βράδυ ;D  )
 


Δεν μπορω να πω οτι εχεις αδικο, απλα εχω δει καποιους ταλαντουχους μουσικους, να χανουν το δασος, ψαχνωντας ενα δεντρο σε ολη τους την ζωη. Κατα συνεπεια χασαμε και ολοι εμεις οι λιγοτεροι ταλαντουχοι.
Αλλες φορες, αντιθετως, το "καψιμο" οδηγει σε δημιουργικο οργασμο με νεες ιδεες προερχομενες απο νεες τεχνικες κτλπ κτλπ.
Οποτε σιγουρα προσπαθηστε οσο ο καθενας θελει και μπορει και καειτε οσο σας παιρνει (αλλωστε ολοι καμενοι ειμαστε).

Παράθεση
Στον τεχνικό και στον μαστερά θα πάει άλλη κατηγορία μουσικών κατά τη γνώμη μου ::)


...και οι γυναικες δεν βγαζουν ολες λεφτα ως μοντελα αλλα οι περισσοτερες, οταν θελουν να παρουσιασουν την ομορφια τους, πηγαινουν στο κομμωτηριο . Το ιδιο και εμεις οι αντρες...πχ δεν νομιζω να κουρευεσαι μονος σου...ουτε φανταζομαι, κανεις μονος σου, τα δικα σου σφραγισματα.

γεια χαρα,
Αποστολης

2


Και τι γινεται οταν αυτα τα 2 σηματα προστεθουν σε ενα μονο καναλι?....π.χ. αν παιξει ενα τραγουδι σου σε ενα club/bar κτλπ., ακους ολες τις κιθαρες ή μηπως ενα μεγαλο μέρος τους εξαφανιζεται?

Επιλεξτε να δουλευετε απλα...Ειτε μονο ειτε στερεο το θεμα μπορει να καταγραφει πληρως, ως ενα προχειρο σκετσακι (οπως κανουν οι ζωγραφοι ή οι πεζογράφοι πριν ξεκινησουν το κανονικο εργο τους) και οταν ειστε ετοιμοι, πηγαίνετε σε καποιον καλο τεχνικο και αφεθειτε να σας το φτιαξει να ακουγεται σωστα και με χαρακτηρα (τωρα βεβαια καλοι τεχνικοι σπανιζουν στο ελλαντα αλλα το σωστο να λεγεται)....Επικεντρωστε την προσπαθειά σας στην μουσικη, αυτο που γνωριζετε καλυτερα απο ολους εμας τους τεχνικους.....ολα τα αλλα απλα θα σας δημιουργουν περισσοτερα προβληματα απο οσα μπορειτε να λυσετε με βαση τις γνωσεις σας και τα εργαλεια σας .

Τα παραπανω ειναι τυχαιες σκεψεις που εκανα διαβαζοντας το θεμα...Ελπιζω να τα διαβασετε χωρις προκαταληψη και να σας βοηθησουν να κανετε οσο πιο καλες μουσικες γινεται, για εμας τους λιγοτερο ταλαντουχους.

3
Δεν θελω να σε αποκαρδιωσω απο το να εχεις μια ωραια ασχολια σαν την μουσικη και την ψευτοηχοληψια της, ως χομπι....
Εσυ ομως, εχεις κατι σοβαρο στο μυαλο σου απο οτι φαινεται....(εννοω τους διαγωνισμους)

Ετσι λοιπον αν θελεις να κανεις δουλιτσα καλη, σου προτεινω ανεπιφυλακτα να βρεις εναν επαγγελματια. Μην κοβεις απο παντου γιατι θα κοπεις απο παντου.
Τις καλυτερες μου ευχες για μια καλη θεση στον διαγωνισμο :)


Οσο για το χομπι...πλζ συνεχισε ακαθεκτος και απολαυσε το.


4
Ναι, αυτο υποννοειται, είναι ψευδοστέρεο. Αν είναι εύκολο, ονόμασε μερικά παρόμοια VST, για να μαθαίνουμε...


Ενα πρωτο που μου ερχεται στο μυαλο ειναι αυτο http://dallashodgson.info/articles/OpenAmbienceProject/
Και οτι αλλο βρεις που να εχει βαση το Haas effect.

99 στις 100 φορες που καποιος πελατης μου χρησιμοποιησε κατι τετοιο ειχε κακα αποτελεσματα και δεν το καταλαβε μεχρι που η δουλεια του ηρθε εδω (στο στουντιο) και του το εδειξα καθαρα. Συνεπως δεν συνιστω την χρηση κανενος τετοιου εργαλειου σε καμια περιπτωση.
Οι επαγγελματιες mixers δεν χρησιμοποιουν τετοια εργαλεια, τουλαχιστον απο οσο γνωριζω.

Πραγματι δεν γινεται panning οπως ανεφερε ο freemind.

5
Noμιζω τα σκεφτεσαι ολα καλα...με καθαρο μυαλο εννοω

2 σημεια  μονο, αν μου επιτρεπεις
Κατ' αρχην, τα ακουστικα οπως ειπες, θα σε ζεσταινουν, αλλα επισης (ειδικα με τα AKG...τα οποια κατα τα αλλα ειναι πολυ καλα) μπορει και να σε κουραζουν εξαιτιας της πιεσης που ασκουν στα πτερυγια....
Οπως ειπες θα ξεκουραζεσαι...κι εγω ετσι νομιζα...αλλα οποτε τα εβγαζα, συνειδητοποιουσα οτι τα φορουσα για περισσοτερο απο οσο επρεπε (η πορωση της ηχογραφησης βλεπεις) (αυτο οσο ηχογραφουσα την αθλια κιθαρα μου...)
Το δευτερο που θελω να σου επισημανω ειναι οτι θελει πολυ προσοχη με τις εντασεις (θυμισου με τα ακουστικα ο ηχος παει κατευθειαν στο τυμπανο).
Οποτε προσεχε μην σου ξεφυγει κανα καναλι με τερμα γκαιιν ή κανενα πλαγκ ιν και σου καψει το αυτι.
Και βεβαια να ξερεις οτι μετα απο καποια ωρα το αυτι σου απλα θα κομπρεσσαρει και ισως να αρχισεις να ανεβαζεις την ενταση πολυ (σε αυτο το σημειο να θυμασαι αυτα τα λογια και να χαλαρωνεις)

Το ηχειο δεν αντικαταστειτε απο τα ακουστικα (απλα συμπληρωνεται) αλλα για αυτο που θες να κανεις μην στεναχωριεσαι καθολου, προχωρα ακαθεκτος.

Παρεπιπτοντως τα ακουστικα που σε ενδιαφερουν, ειναι industry standard (καλη επιλογη)...αν και ισως να σε βολεψουν καλυτερα, καποια κλειστου τυπου, εφ' οσον ηχογραφεις.(αυτο σκεψου το σοβαρα...ισως θα επρεπε να ειναι στην αρχη της απαντησης μου).

Καλες ηχογραφησεις.

6

Δηλαδή στην ουσία παίρνουμε εξωτερικές κάρτες για τις θύρες και το χαμηλό latency;

Nαι, κυριως για τις θυρες (ποσοτητα, ποιοτητα, ειδος)...οσο για το latency δυστυχως κι εγω δεν γνωριζω τις διαφορες απο on board σε εξωτερικη.
Υπαρχουν και οι καρτες με καποιο DSP, οι οποιες αναλαμβανουν καποιες επεξεργασιες, αλλα δεν θεωρουντε καρτες ηχου, τουλαχιστον με την εννοια που συζητουσαμε εδω.

@odeon-mastering: Δηλαδη με το δικο μου ποστ σου χυθηκε ο καφες, οχι του Κωστα?? Αν ναι, να ξερεις θα βρω που μενεις...;D :P
ποπο μπερδευτηκαμε τελειως χεχεχε...οχι, με του κωστα το ποστ γελασα, αλλα απλα επειδη ουσιαστικα ηταν ιδιο με το δικο μου (κατα ενα τροπο που κανει νοημα μονο στο δικο μου κεφαλι).
Να μην ξεχασω, οταν μπορεσεις φτιαξε καλωδια και πετα τους ανταπτορες.

καλη διασκεδαση με την νεα καρτα.

7


@_KAMELOT_: Χίλιες φορές να χρησιμοποιείς την εξωτερική και για είσοδο και για έξοδο, έτσι όλη την επεξεργασία του ήχου την αναλαμβάνει η εξωτερική κι όχι ο επεξεργαστής σου.

Αυτο δυστυχως ειναι λαθος, οι επεξεργασιες γινονται παντα στον κεντρικο επεξεργαστη.

8
Σόρυ για το πληκρολόγιο κατ'αρχήν .... αν θες σου στέλνω ένα δώρο  :P

Που είναι το περίεργο στην απάντησή μου δεν καταλαβαίνω  ::)
Δουλεύει κάποιο DAW με δυο κάρτες μαζί ?

Αν απαντούσες ίσως να ήταν καλύτερα για όλους μας ... μπας και μάθουμε κάτι και σήμερα.

Σοζ Φιλε ισως καταλαβες λαθος...εννουσα οτι ειπες ακριβως το ιδιο με μενα απλα απο διαφορετικη οπτικη (κοιτουσαμε το ιδιο καλωδιο απο τις απεναντι μεριες να το πω)...***Ο καφες εφυγε απο το γελιο μεν αλλα οχι με κακία σιγουρα ..αν διαβασεις τα ποστ με την σειρα παλι και σκεφτεις οτι λεμε το ιδιο, ελπιζω να γελασεις κι εσυ (αλλα να μην πνιγεις).
Ολα γκουντ ελπιζω...

***Αυτο δεν εγινε στα αληθεια βεβαια, ετσι το 'πα για να δειξω το αστειο του θεματος (αν και δεν επιασε τελικα) :)

Υποθετω πως ο mastering επαθε την ιδια αντιδραση με οποιοδηποτε ασχολειται καιρο με τα DAW και τις καρτες ηχου!

Προφανως οταν παιρνεις μια καρτα ηχου την αξιοποιεις και σαν εισοδο και σαν...εξοδο! Γι'αυτο φροντιζεις να συνδεεις τα ηχεια που εχεις ( ειτε ειναι απλα ηχειακια υπολογιστη, ειτε monitors ) με την εξοδο της καρτας που μολις αγορασες! Αλλιως μπλεκεις με κατι που λεγεται conflict και στα windows αυτο ειναι κατι κλασσικο!

Kamelot, απο το BIOS θα απενεργοποιησεις την on board καρτα και θα την αποχαιρετησεις για παντα! Υστερα θα πας στις ρυθμισεις ηχου των Windows και θα ενεργοποιησεις την Tascam και σαν εισοδο αλλα και σαν εξοδο ( συνδεοντας προφανως και τα ηχεια εκει ).



+1
εγω επισης (κι ελπιζω αυτο να βοηθαει) τρεχω το ενα pc με 2 καρτες (on board και Lynx AES16)
Eιλικρινα δεν θυμαμαι τι εχω κανει, παντως οταν δουλευω, εχω στο DAW Μονο Lynx και οταν μιλαω στο skype, χρησιμοποιω την on-board.

Eιναι καλυτερα να εχεις μονο την tascam και να παρεις το βυσμα που σου χρειαζεται και να απενεργοποιησεις την on board (η δικη μου περιπτωση ειναι πολυ ειδικη, αλλα αν πραγματικα θελεις, θα δω στα windows και θα σου πω τι εχω κανει)(windows xp pro)

9
γιατι εχεις εξοδο απο μια καρτα και εισοδο απο αλλη?


Γιατί προφανώς δεν υπάρχουν μόνιτορ συνδεδεμένα στην εξωτερική κάρτα σωστά ?

Και μένα πάντως περίεργο μου ακούγεται να δουλεύει και με τις δυο μαζί  :-\  και δεν ξέρω και αν γίνεται .

Αν συνδέσεις τα ηχεία του pc στην tackam κατευθείαν ?


Ρε φιλε χαλασε το πληκτρολογιο μου και εβαλα αλλο ... μολις διαβασα το ποστ εφτυσα τον καφε, παραλιγο να πνιγω.

Αν διαβασεις την ερωτηση μου και την απαντηση σου  (και σκεφτεις λιγο ηχο/σηματα κτλπ) θα καταλαβεις γιατι.

Anyway...

10
γιατι εχεις εξοδο απο μια καρτα και εισοδο απο αλλη?

Μηπως δεν χωνευουν η μια την αλλη?

11
Τοτε Cubase...αυτο το Reaper το κατεβασα, δειχνει ευχρηστο, αρκει να το συνηθισω λιγο..,αν κ δε μου ανοιγει το Addictive Drums :(

Παρ ολο που χρησιμοποιω reaper εδω και λιγο καιρο, δυστυχως δεν μπορω να σε βοηθησω καθως δεν εχω "γραψει"μουσικη και δεν εχω βαλει κανενα sytnh...soz :(
....μακαρι ομως συντομα να ξεκολλησω και να "γραψω" καμια νοτα γιατι δεν παμε καλα.
Αν το cubase σε βολευει μην διστασεις να το χρησιμοποιεις.....το θεμα ειναι να σε διευκολυνει στην μουσικη σου και να περνας ομορφα οταν ασχολεισαι και οχι να προσπαθεις να βρεις μεθοδους και τροπους σε καποιο software που δεν ξερεις.

τελος του off topic (στα οποια εχω μια εφεση...1000 σοζ απο τους μοντς)

12
@odeon-mastering: http://www.thomann.de/gr/maudio_pro_tools_mpowered.htm

:up

Oταν αγορασα Pro Tools το 2003 (νομιζω), Τα πηρα μαζι με την καρτα ηχου.ΒΤW δεν τα χρησιμοποιω πλεον, απλα τα κραταω για playback, πριν το capture PC, εαν και εφ οσον ερθει καποιος πελατης με session pro tools.
βεβαια αν διαβασεις λεει:
M-Audio Pro Tools M-Powered 8 - software sequencer from Digidesign for most M-Audio soundcards/interfaces
Μαλλον μονο με Μ-audio δουλευουν αλλα απλα το πουλαν ξεχωριστα(απατεωνια μου ακουγεται και επειδη δεν συμπαθω και πολυ την εταιρια digidesign και νυν Avid δεν θα πω αλλα).


13
Μέχρι να έρθουν τα Pro Tools γιατί δε δοκιμάζεις το Reaper; Πολύ καλό πρόγραμμα κι αρκετά ελαφρύ...

+1

Yeap!

Ασχετο, αλλα ισχυει oτι τα ProTools δουλευουν μονο με DigiDesign καρτες ηχου, οπως κ με καποιες M Audio? Η' ειναι αστικος μυθος για να μην αγορασω την EMU που εχω βαλει στο ματι?? ;D

Ναι ειναι αληθεια. Ετσι κι αλλιως τα Pro tools, αγοραζονται μονο με την αγορα των αναλογων καρτων ...το πως αλλιως θα τα εβρισκες εσυ, ειναι μυστηριο για μενα.

Εαν εισαι νεος στα DAW, προτιμησε κατι πιο απλο κι ασε τους "μυθους" στην ακρη ( που βασικα εδραιωθηκαν αναμεσα στη διαμαχη PC και MAC ). Δοκιμασε να δουλεψεις σε πλατφορμες Cubase style ( nuendo, cubase ) ή και Logic ακομα. Μην πας στα βαθια, ουτε στα πολυπλοκα ζητηματα μιας...ανταγωνιστικης αγορας!

Ασχετο αλλα η γενικη αποψη ειναι οτι τα pro tools ειναι πιο απλα και ξεκαθαρα απο το cubase και το logic.

To γιατι καθιερωθηκαν εχει να κανει κατα πολυ με το παραπανω , καθως και με την ευκολια που προσφερουν σε περιπτωσεις πολλων  session σε διαφορετικα studio, αλλα πιο σημαντικα βοηθησε η επικοινωνιακη πολιτικη της digidesign την περιοδο που αλλαζαν ολα τα studio απο ταινια σε hard disk recording. Οταν εγιναν οι αλλαγες και μετα, τα πραγματα ειχαν παρει ενα δρομο και το υψηλο κοστος απαγορευε νεες αλλαγες. Ετσι για την ιστoρια.


14
Γιατι δεν αναφερεις και την εταιρια?

ετσι κι αλλιως φαινεται να μιλας με ανεση για τις πρακτικες τους, οποτε εγω θα ηθελα να μαθω, ποιοι τελος παντων ειναι αυτοι που απολυουν συναδελφους (και γλιτωνουν ασφαλιστρα).

Καλη τυχη

15
συγγνωμη...καλα λες φαινεται ως καχυποψια....

Κι εγω οπως ο προηγουμενος εχω ακουσει για 25 την ωρα σε 2 χωρους φιλων

Ο ενας απο οτι ξερω δινει κοντα στα μισα στον υπαλληλο του, ο οποιος αναλαμβανει την δουλεια (νομιζω βεβαια οτι ειναι προσωπικη συμφωνια μεταξυ τους και οχι κατι στανταρ)

ΟΤ. Κανε φιλους συναδελφους. Εχει πολλα πλεονεκτηματα με βασικο οτι μεσα απο τις συζητησεις, γινεσαι καλυτερος καθε μερα (και αυτο βοηθαει τον πελατη αλλα και την επαγγελματικη σου υστεροφημια...και σιγα σιγα το κασε σου)

16
Εντυπωση κανει το γεγονος οτι εισαι ηχοληπτης και δεν γνωριζεσαι με συναδελφους σου

17
Αρχικα να πω οτι καλα εκανες φιλε .................... και εκανες νεο θεμα. :up


Παράθεση
Odeon mastering, προσωπικα δε ψαχνω κανεναν επαγγελματια ή μη για τις δουλειες μου ( πολλες φορες συμβαινει το αντιθετο για τις ενορχηστρωσεις και το programming  Grin ). Και στην Αθηνα, που η αγορα ειναι διευρυμενη, μπορεις να συναντησεις στουντιο με 25€ την ωρα και στουντιο με 80€ την ωρα. Εξαρταται εαν το γουστο του εκαστοτε τεχνικου συνδυαζεται με το γουστο του πελατη.

Γι'αυτο και πολλες φορες επαγγελματιες στο χωρο βγαζουν "ξερες" δουλειες κι ολοι απορουν. Η απαντηση ειναι πιο απλη και πιο προφανης, εαν δουμε στο συνολο τους τι δουλειες παρουσιαζαν και τι ειδος προτιμουσαν.


Τελοσπαντων, εγω βρισκω πως η συζητηση καταληγει σε αδιεξοδο. Διοτι κι απο τη δικη μου την πλευρα ( και με τους υπολοιπους "περιφερειακους" μουσικους που δουλευω ) βλεπω πως οι παραγγελιες προς τα project studios τα τελευταια 3 χρονια εχουν αυξηθει σε μεγαλο ποσοστο. Και πολλοι πελατες φοβουνται να πανε ακομα και για ηχογραφηση φωνης σε ενα καλο studio ( παρολο που προσωπικα προτεινω να το κανουν εφοσον η δουλεια εχει ενα αξιολογο budget απο πισω ) λογω τιμων κι αποτελεσματος.

Μπορεις να με λες Αποστολη.

Οι τιμες που ξερεις συμπιπτουν με την δικη μου πειρα...και ειναι πολυ φθηνοτερες απο οτι πριν 15 χρονια οππως ειχα πει.

Σε νιωθω.

Ερχονται πολλοι απεγνωσμενοι σε μενα και πολλες φορες κανω δουλεια ψυχολογου. Η κοπελα το προηγουμενο Σαββατο σχεδον εκλαιγε.

Δυστυχως Πολλοι ασχετοι μπηκαν στην δουλεια μας. Μουσικοι με αμφιλεγομενες γνωσεις και κωδικες συμπεριφορας παιρνουν επιδοτησεις και ανοιγουν χωρους οπου παιζουν με συναισθηματα.
Αλλα δες λιγο αναμεσα στις λεξεις .Αυτο που σπανιζει ειναι τιμιοι ειλικρινεις επαγγελματιες σε ολους τους τομςεις στο ελλαδα. Απο καφενεια μεχρι κατασκευη πομολα για πορτες.

Και Οι καλοι μηχανικοι σπανιζουν στην χωρα μας οπως και παλια, ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.

Δεν μου εστειλες εμαιλ ακομα ...οταν το κανεις θα σου στειλω ΜΙΞ καλων μηχανικων.

Το παν ειναι ο πελατης να φευγει χαρουμενος και σιγουρος για την δουλεια του. Παιζουμε με το μελλον της καρριερας του. Δυστυχως το ελλαδα ειναι απανθρωπο (και πολλοι με απωθημενα, συνηθως μουσικοι με αμφιλεγομενες γνωσεις σε θεματα παραγωγης, οι οποιοι κοροιδευουν με eye candies στουντιο ή ακομα και με project studios και ξεσκιζουν τους ταλαντουχους)
Aυτο που με ενδιαφερει ειναι να γινει ξεκαθαρο οτι ακομα δεν μας εστειλες λινκ με καλες σπιτικες παραγωγες (εγω θα περιμενω)
Πριν κατηγορησουμε ή θεοποιησουμε μια μεθοδο πρεπει να εχουμε οπλα επιχειρηματα.

Δεν Θα σταματησω να σου λεω να συνεχισεις να ψαχνεις για συνεργατες...παντως εχω και μηχανικους απο Αθηνα να σου προτεινω και να σου δειξω δειγματα καλης δουλειας.

Παράθεση
Ηταν συμπιεσμενος ηχος η κασεττα?! 
Οχι αλλα ακουγοταν ακομα χειροτερα απο mp3 %(





18
Γεια σου φιλε freemind,

Πρεπει να σου τονισω οτι απο τον τονο του μυνηματος σου φαινεται σαν να παρεξηγηθηκες και επειδη το φορουμ ειναι πολυ απροσωπο, ισως κανω πολυ μεγαλο λαθος. Το αντιστοιχο ισως εγινε και στο τελευταιο μου μηνυμα...μαλλον παρεξηγηθηκα χωρις να το θελω...σε παρακαλω εχε υπ οψιν σου οτι αυτα που γραφω τα γραφω οπως θα τα ελεγα σε ενα καφε με φιλους με χαμογελα κτλπ...ειναι απλα αποψεις.

Ετσι λοιπον παλι με το καφεδακι μου και πριν αρχισω να μαστεραρω ενα κομματι που μιξαριστηκε απο τον Ryan Greene (Σημερα ειναι μια απο τις καλες μερες) θα απαντησω και ελπιζω να μην παρεξηγηθω.

Παράθεση
πειδη εισαι σε ενα μουσικο φορουμ που στα 10 χρονια του συγκεντρωσε και συγκεντρωνει πολλους μουσικους, αυτοδημιουργητους με ορεξη για δουλεια και πειραματισμο, θα σου προτεινα, πριν αναφερθεις με τοσο ευκολια σε ενα τοσο μεγαλο ποσοστο για το myspace ( αληθεια...ακουσες πραγματικα τις χιλιαδες μπαντες που υπαρχουν στο myspace για να βγαλεις αυτο το ποσοστο; ), να κοιταξεις το τομεα "Δικες μας συνθεσεις" για να δεις πως τελικα υπαρχουν καλες μπαντες, καλοι μουσικοι και καλες ηχογραφησεις/μιξεις/παραγωγες. Κριμα ειναι να μη ψαχουλεψεις λιγο το site που μας φιλοξενει!

Εδω φαινεται οτι δεν με καταλαβες ,κατα την ταπεινη μου γνωμη. Εχει χιλιαδες καλες μουσικες το myspace, αλλα αυτες οι χιλιαδες αντιστοιχουν στο 5% των εκατομμυριων (τα μεγεθη ειναι φυσικα δικες μου ιδεες και εννοειται οτι δεν ειναι ακριβη).Οσο για το χωρο σας εδω, μακαρι αδερφε μου να προλαβαινα...ειμαι μουσικος με σπουδες στην συνθεση..ολη μου την ζωη τρεχω με μπαντες ως μουσικος(One Drop και αλλες) και ως ηχοληπτης, ειμαι 16 ωρες την ημερα με μουσικη. ΔΥΣΤΥΧΩΣ πλεον δεν προλαβαινω να κανω το γουστο μου και επιπλεον οταν εχω χρονο τον "τρωω" στο ψαρεμα ή κατι αναλογα ησυχο. Αν μου στειλεις καποια λινκ που σου αρεσουν (και ειδικα με σπιτικες παραγωγες για να καταλαβω και την ποιοτητα που εννοεις, θα ακουσω με χαρα και αν θες θα σου δωσω και την ταπεινη μου γνωμη).

Παράθεση
Καταλαβαινω πως εισαι επαγγελματιας στο χωρο και σαν επαγγελματιας, ακομα και σαν εμμεση διαφημιση, δεν μπορεις να αποδεχτεις ή να αναφερθεις σε ορισμενα πραγματα τα οποια μπορουν να πληξουν τη δουλεια σου.
Εχω αλλο επιπεδο και σαν ανθρωπος ειμαι εντελως ειλικρινης (σε βαθμο ηλιθιοτητας). Σου εγγυωμαι οτι δεν εχω αναγκη να αποδεχτω ή να αναφερθω σε πραγματα που θα πληξουν την δουλεια μου ουτε σαν εμμεση διαφημιση ουτε τιποτα. Οπως σου ειπα τα πραγματα ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ αλλαξει...
Οι γνωστοι μου και εγω δουλευουμε καθε μερα με καλα μεροκαματα και εγω χτες πχ εστειλα δουλεια αλλου γιατι απλα δεν υπαρχει χρονος (ασε που ηταν χαλια μιξη απο μαλακα μηχανικο).

Παράθεση
Ομως στο εξωτερικο ( κοιταζοντας απο απλα μεχρι επαγγελματικα forums ) θα διαπιστωσεις πως η ιδεα project studio οχι μονο υπαρχει, αλλα διαδιδεται! Η τεχνολογια γινεται απλη, φτηνη και προσβασιμη για τους περισσοτερους μουσικους. Οι ερωτησεις των μελων ( στα forum που αναφερομαι ) γινονται ολο και πιο πολυπλοκες και η διαδικασια αυτη φερνει πιο κοντα επαγγελματιες μηχανικους με απλους μουσικους που κανουν το κεφι τους.
Ειμαι εντελως υπερ. Θεωρω οτι τα home/project studios ειναι το κλειδι για να ακουσουμε καλυτερη μουσικη και καινουριες ιδεες. Ισως λιγο με χaλαει το γεγονος οτι καποιες μπαντες δεν βρισκονται τοσο συχνα οσο παλια αλλα εδω και ενα χρονο τουλαχιστον στην θεσσαλονικη εχει απειρες μπαντες και τα προβαδικα δεν εχουν ωρες κενες.
Το να κανεις ενα pre-production στο σπιτι ειναι δωρο και για τον μουσικο αλλα και για τον μηχανικο του.(αλλα τελικα πιο πολυ για το ακροατη που θελει να απολαυσει)

Συνεχιζω απο κατω....
Παράθεση
Αυτος ο ερασιτεχνισμος που αφορα τον Ελληνα δεν ειναι μονο σε επιπεδο studio, αλλα και στο πρσωπικο επιπεδο αξιολογησης του ηχου. Εαν ειχαμε τον επαγγελματισμο των ερασιτεχνων μουσικων του εξωτερικου, θα μπορουσαμε να παρεμβουμε οχι μονο στον ηχο που βγαινει σε ενα album, αλλα και στον ηχο που δημιουργουμε στο χωρο μας.
Αν δεις λιγο το σαιτ μου (δεν χρειαζεται ..αλλα κανω εμμεση διαφημιση :P) εχω δουλεψει 6 χρονια στην αγγλια οποτε εχω ΑΜΕΣΗ πειρα με ξενους μουσικους απο τον πιο ασημο μεχρι πχ τους Arctic Monkeys  ή The Kooks ή  Razorlight(τους αναφερω γιατι γιναμε φιλοι και εμαθα οτι γενικα ΜΕΧΡΙ να κανουν συμβολαιο σε δικα τους στουντιο δουλεψαν).
Αλλα η αληθεια παραμενει. Οταν εκαναν συμβολαιο, πηραν τα "σκετσακια" (ή πιο ελληνικα ντεμο) τους πηγαν σε κανονικα στουντιο και γραψαν με ΠΟΛΥ καλους ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ.
Φανταζομαι, βεβαια, οτι ακομα συνθετουν και ενορχηστρωνουν (ακομα-ακομα ισως γραφουν και καποια parts) σε δικα τους project studio.

Παράθεση
Ομως δεν πρεπει να ισοπεδωνουμε τα project studio με τη σκεψη πως ενδεχομενως "παιρνουν" δουλεια. Εχουν συγκεκριμενη δομη, συγκεκριμενη λειτουργια και ο σκοπος τους ειναι καθαρα προσωπικος. Κι εφοσον λειτουργουν περισσοτερο με βαση samples, ειναι πιο ευκολο να διαχειριστουν τον ηχο τους.
Ελπιζω να ξεκαθαρισα οτι δεν ισοπεδωνω τους μικρους χωρους....on the contrary. Και οπως ειπα και πριν αντιθετως εγω παιρνω δουλεια απο αυτους. Ειναι οι πελατες μου. Με πολλους ανθρωπους βρισκομαι στους χωρους τους και συζηταμε τα project.  Ερχονται αυτοι εδω για να τσεεκαρουν ενα μιξ. ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΜΩΣ δεν μου εχουν παρει δουλεια...το αντιθετο.
ακομα και αυτοι οιχωροι που προσφερουν αμφιλεγομενες υπηρεσιες μιξης και μαστερινγκ μου κανουν καλο. Σε αυτους οφειλω το οτι καποιοι ερχονται απεγνωσμενοι εδω, συγκρινουν ηχο και βεβαια το αποτελεσμα ειναι να φερνουν εδω τις υπολοιπες δουλειες τους. Κανουν την καλη δουλεια να λαμπει περισσοτερο.

Παράθεση
Με 5000€ σε ενα ημιυπογειο μπορεις να πετυχεις ενα χωρο μικρων αντηχησεων, ελεγχομενης ακουστικης κ μιας μετριας αλυσιδας μηχανηματων που θα σου επιτρεψουν να ηχογραφησεις ακ.κιθαρες, φωνη και ενισχυμενα οργανα ( μπασο, κιθαρα, κλπ )
Οπως ειπες κι εσυ μετρια αλυσσιδα
Και αν κατι ειναι μετριο τοτε ειναι απλα μετριο (πολυ μακρια απο αυτο που ονομασαμε πριν, και οι 2 μας, καλο).

Παράθεση
Καθε μερα τα επαγγελματικα studio εχουν πελατες, αλλα οχι στο συνολο πλεον του μουσικου κοσμου. Ο Ελληνας ξυπναει, αντιλαμβανεται πως πολλες φορες πληρωνει χρυσο ακομα και το πιο απλο πραγμα και στρεφεται προς τον ηχο που θελει εκεινος...
Βρες πιο ειλικρινεις και τιμιους συνεργατες. Οι τιμες που εχεις δει δεν ανταποκρινονται σε αυτο που γινεται εδω θεσσαλονικη και αναρωτιεμαι αν απλα ειναι θεμα πολης και για αυτο δυσκολευομαι να καταλαβω και εσυ συνεχιζεις να το λες. Αληθεια ποσο παει η ωρα σε ενα καλο στουντιο στην Αθηνα?

Παράθεση
....και βεβαια..αλιμονο εαν ελεγε ενας τεχνικος ηχου πως μια σπιτικη μιξη ειναι καλυτερη..απο τη δικη του Wink Βεβαια, ακομα και μιξη στουντιο να πας σε ενα τεχνικο ενος αλλου στουντιο, θα σου πει πως ειναι αθλια  Grin Ενας Ευαγγελατος χρειαζεται κι εδω!
Δεν μπορει να με πεισει κανεις για τον ηχο που ακουω...τα πραγματα ειναι απλα το αυτι νιωθει πιο χαρουμενο στον καλο ηχο. Το προηγουμενο σαββατο ειχα πελατισσα καμμενη απο στουντιο ηχογραφησεων (πολυ κακη δουλεια της κανανε και ζηταν και λεφτα). Τα αυτια της οταν ακουγε εδω της ελεγαν οτι ελεγα κι εγω ως σχολια. Οι αποψεις μας συνεπιπταν 100%. Απλα, γιατι εχω αποκαλυπτικο συστημα ηχου και επειδη ειμαι ειλικρινης. Τα ιδιο δεν ειναι αληθεια για αυτο το κακο στουντιο που περιμενω να κλεισει σε κανα χρονο αν δεν αλλαξει συμπεριφορα ο βασικος μετοχος του.
Ουτε ευαγγελατος ουτε τιποτα αδερφε μου (πεσ μου και το ονομα σου ρε φιλε...καφεδακι πινουμε και δεν σε ξερω)....:).....
ΑΠΛΑ ακουμε και αν μας αρεσει κατι αν κανει τα αυτια μας να χαμογελουν καθαρισε η μπουγαδα.

Παράθεση
Οσο για το mp3....ειναι συμπιεσμενος ηχος..Οτιδηποτε συμπιεσμενο ειναι και "κατακρεουργημενο". Κι ενας κατοχος καλου hifi μπορει να αντιληφθει τα χαμενα μεσαια και πριμα, τα οποια μετατρεπονται σε "γδαρισμο".
Οκ, ειναι. Το ιδιο ηταν και η κασσετα. Αν και οι οροι που χρησιμοποιεις ειναι καπως αδοκιμοι αλλα σε γενικες γραμμες συμφωνω απολυτα.

Παράθεση
Μου κανει εντυπωση πως ενας τεχνικος ηχου που θελει να σεβεται τον εαυτο του και διατεινεται για την κακη ποιοτητα ηχου των μιξεων, υποστηριζει το mp3 και μαλιστα σε επιπεδο συμπιεσης ( κι οχι βεβαια κακης μιξης ή mastering που ακομα και το wave θα ειναι χαλια )
Εδω ακουγεσαι επιθετικος (αλλα θα κατηγορησω το δικτυο και θα θεωρησω οτι το λες με χαμογελο).

Αν διαβαζες προσεκτικα αυτο που ειπα ισως καταλαβαινες οτι εγω μιλαω για κακη ηχογραφηση, μιξη και μαστερινγκ...τα οποια ειναι φανερα ακομα και σε mp3.
Μια καλη ηχογραφηση, μιξη και μαστερινγκ θα ακουστει αποδεκτα καλα και σε mp3 (με το γδαρσιμο ομως, που μου σπαει τα νευρα κι εμενα ,ειδικα σε δουλειες που κανω και κωδικοποιω στο τελος σε mp3, για τον πελατη) αλλα και σε κασσετα.

λολ αλλα δεν ακουω καθολου mp3, δεν εχω ουτε ενα. Ειδικα με τα lipinski, δυσκολευομαι πολυ να τα αντεξω, παρ' ολα αυτα, μπορω να καταλαβω μια καλη παραγωgη.
Προσπαθησα να εξηγησω την τοποθετηση μου  (Στο mp3) και ελπιζω τωρα να εγινα κατανοητος (συγγνωμη για πριν που σε μπερδεψα).

Πρεπει παντως να καταλαβεις, μια και καλη, οτι το να χρησιμοποιουνται εξιδικευμενα μερη σε μια παραγωγη (οτιδηποτε, απο οδοντοκρεμα μεχρι μουσικη) ειναι θεμιτο και δυστυχως ή ευτυχως ΟΛΕΣ οι αξιολογες παραγωγες απασχολησαν αρκετους διαφορετικους επαγγελματιες.
Βλεπω με λυπη, οτι δεν εχεις βρει τους καταλληλους . Εχω εμαιλ στο σαιτ μου. Αν πραγματικα ενδιαφερεσε και δεν κανεις απλα αντιπαραθεση, χωρις νοημα, ετσι επειδη ειμαστε το νετ, στειλε μου μηνυμα και θα σου πω μερικα ονοματα και θα σου στειλω δουλειες πριν και μετα μαστερινκ.(απο ελλαδα...σε πραγματικα στουντιο)
Εχω και τηλεφωνο και απανταω παντα.

τωρα το πρωτο σου σχολιο εινα καπως ακυρο  :P. Ειτε ταβλι ειτε σκακι το ιδιο ειναι εκτος και αν σε καποιον αρεσουν τα παιχνιδια με λεξεις οταν διαβαζουν και αλλοι.
Ασε που το ταβλι ειναι παλιοτερο και παιζεται με φραπε (δειγμα ανωτεροτητας κατ εμε)
Πλακα σου κανω να ελαφρυνω την διαθεση.

Ειναι πολυ κακο το ιντερνετ οταν δεν ξερεις τον αλλο προσωπικα...σε ενα χρονο θα εχω νεο σαιτ οπου ΔΕΝ θα κανω online mastering (δεν με ενδιαφερει πλεον)

Περιμενω mail σου.
Φιλικα, ειλικρινα και τιμια
Αποστολης
Διαβαζοντας ενα παλιοτερο σου μηνυμα ειδα οτι υπονοεις οτι λεω οτι ολοι πρεπει να παν σε στουντιο και να πλερωνουν.
Παράθεση
Επισης, εαν οντως ολοι επρεπε να τρεξουν σε ενα studio να ηχογραφησουν, το myspace και οι αντιστοιχες υπηρεσιες του internet δε θα ειχαν γεμισει με τρομερους μουσικους που "πλασαρουν" τη δουλεια τους ( και γινονται αγαπητοι και γ

Ισως εκει παρεξηγηθηκα...συγγνωμη απο μερους μου.

Εψαξα αλλα δεν βρηκα να λεω οτι ΟΛΟΙ πρεπει να κανουν κατι. Εγω απλα οταν καποιος ρωτησε γιατι τα κομματια του δεν ακουγονται ετοιμα ειπα την αποψη μου (ισως σε καποιους δεν αρεσει γιατι σπαει το bubble, αλλα ετσι εχει διαμορφωθει μετα απο 20 χρονια στον χωρο και εχοντας ζησει την αλλαγη απο ταινια σε ADAT, se daw ή απο στουντιο σε δωματιο και παλι πισω). Ελπιζω να ειναι κατανοητο οτι ειναι απλα μια αποψη.


Εντιτ: Οτι εχω αναφερει μεχρι τωρα αφορα κυριως μουσικες rock n roll (ροκ, μεταλ,ποπ ροκ,jazz, ακουστικα φολκ τυπου κτλπ)
Υπαρχουν ειδη μουσικης οπως elctronica, ambient,Hip Hop και αλλα, τα οποια και βεβαια μπορουν να δουλευτουν σε ενα home studio ελαφρως εξοπλισμενο.
Ισως αυτο επρεπε να ειναι μερος του πρωτου μου ποστ.

Λεγοντας το ομως, δεν μπορω παρα να αναφερθω και στο γεγονος οτι το να βρεθεις με διαφορους ανθρωπους, στο στουντιο, κατα την παραγωγη, συνηθως ειναι καλο, αλλα βεβαια καποιοι λειτουργουν καλυτερα μονοι τους, οποτε δεν το λεω ως σοβαρο επιχειρημα.

Νομιζα οτι ειχα πει κατι κακο αλλα απλα οπως βλεπω υπηρξε λαθος αντιληψη αυτων που ειπα. it s ok really.

19
Tα mp3 καλων ηχογραφηματων ακουγονται ανεκτα καλα και δεν εχουν κανει κακο στην βιομηχανια.

Το myspace εχει 95% κακους μουσικους (που ομως κανουν πολυ καλα και ασχολουνται με το χομπυ τους) και δυστυχως μονο ελάχιστους πραγματικα σοβαρους (οι οποιοι συνηθως γραφουν σε κανονικα στουντιο) και αυτο αποτελει και ενα λογο για τον οποιο ξεχωριζουν.

Εχεις ακουσει πολλες καλες παραγωγες απο δωματια?...παρακαλω πολυ στειλε μου πληροφοριες. Εδω οσες ερχονται απο δωματια φαινονται απο την πρωτη νοτα.

Η πελατεια των στουνιο που εχω στο μυαλο μου ειναι συνεχεια νεα και ερχεται επειδη εχει ακουστει οτι εκει βγαινουν πραγματικες δουλειες (εννοω επαγγελματικες)...και ειναι συνηθως ανθρωποι που παιρνουν πολυ σοβαρα την δουλεια τους.

Οι μηχανικοι που δινουν καλα αποτελεσματα συνεχεια (καθως και τα στουντιο τους) δεν χασανε. Απλα βγηκε μια καινουρια μεριδα ανθρωπων που παλιοτερα ουτε που θα το σκεφτοταν να κανει μουσικη...το οποιο ειναι πολυ καλο αρκει να μην διαδιδουν κακες πληροφοριες, που διαστρεβλωνουν την αληθεια.
Αυτα που αλλαζουν χερια, ειναι αυτα που χτιστικαν με καποια επιδοτηση, απο τυχαιους μουσικους, που νομισαν οτι επειδη ακουμπησαν μια κονσολα, εγιναν τεχνικοι με βαρβατα cough cough. :) Ειναι ενα μοντελο δουλειας καταδικασμενο, γιατι βασιζεται στο οπτικο (ομορφα στουντιο)(οξυμωρο αλλα καταλαβαινεις) και οχι στην πραγματικη αξια των μηχανικων που δουλευουν.

Στην θεσσαλονικη υπαρχουν 2-3 τετοια τα οποια περιμενω κι εγω οτι δεν θα ζησουν πολυ...αλλα οπως σου ειπα ειναι φτιαγμενα απο ανθρωπους που ανοιγουν περιοδικα για να μαθουν να ηχογραφουν μια φωνη.:)...την ωρα που ο τραγουδιστης περιμενει μπροστα στο μικροφωνο. (ΝΑΙ εχει γινει και αυτο...ονοματα δεν λεω, υποληψεις δεν θιγω)

Οσο για τις τιμες: Ειμαι 35 και εχω παιξει πολυ μουσικη στην ζωη μου επαγγελματικα απο τα 18....πριν 15 χρονια τουλαχιστον στην θεσσαλονικη οι τιμες ηταν διπλασιες απο τις σημερινες. Οσο για mastering ουτε που περνουσε απο το μυαλο μας καθως το 1 και μονοδικο τοτε στουντιο ηταν πολυ ακριβο για τους ερασιτεχνες.
Με βαση τις προσωπικες μου ερευνες αγορας, κανεις λαθος στη αναφορα σου στις τιμες.

Με 5000 χωρο φτιαχνεις (απλα στεγανο ομως)...ποιος ομως θα τον δουλευει μου λες?...

Κακα τα ψεματα, τα μεγαλυτερα προβληματα που περιγραφεις, ειναι αποτελεσμααυτης της ερασιτεχνικης αντιληψης στην Ελλαδα. Ειμαι πολυ αισιοδοξος...καθε μερα εχω πελατες που με επιβεβαιωνουν το οτι τα επαγγελματικα στουντιο (ΜΕ ΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ) θα δουλευουν για παντα.

Οπως σου ειπα αυτα τα προβληματα λυθηκαν 40 χρονια πριν.

Τα παραπανω αποτελουν προσωπικες μου και μονο αποψεις. Ειμαι σιγουρος οτι ισως φαινονται λιγο υπεραισιοδοξες αλλα το ταβλι μου εμαθε να βλεπω 3 ζαριες μπροστα και η θαλασσα να νιωθω τα ρευματα.


Αντιθετως, πιστευω πως η εισοδος του mp3 πριν ακομα την ηχογραφηση των μουσικων σε project studios εχει καταστρεψει προ πολλου τον ηχο.

ηθελα να τονισω οτι οταν μιλουσα για κακο ηχο δεν εννοουσα ποιοτητα του τελικου αρχειου. Οπως ειπα και πριν ακομα και σε κασσετα ή mp3 κατι καλο ακουγεται καλα (τουλαχιστον καλυτερα απο κατι κακοηχο)

οταν λεω εγω κακοηχο εννοω κακη ηχογραφηση και μιξη...και κακο μαστερινγκ αν εχει γινει.

Εννοω ολες αυτες τις δουλειες που ακουγονται σαν να εχεις βαλει το παπλωμα πανω απο το ηχειο.

Με ανυπαρκτα ή τρελα transients, με πολλα ή λιγα μπασσα κτλπ., γενικα προβληματα που η ριζα τους βρισκεται στην κακη παραγωγη ή τελος παντων στην ελλειψη μεθοδολογιας και αισθησης του ποσο κακο κανουμε οταν πειραζουμε κουμπακια, που δεν ξερουμε τι κανουν (ή το μαθαμε απο ενα φορουμ και οχι απο πραγματικη ενασχοληση και πειραματισμο).

20
3:1 και φτανοντας και μεχρι 4:1.

καπως πολυ για μενα...υπαρχουν αλλοι τροποι για ενταση χωρις τοσο συμπιεση...αλλα το κραταω μυστικο :)

Ξερω πως ειναι ισως "ζημια" για τους επαγγελματιες του χωρου,
Εγω οσους ξερω καλα πανε...καποιοι πολλοι καλοι συνεργατες που κανουν μονο μιξη και ηχογραφηση διωχνουν δουλειες...
Κι εγω παραπονο δεν εχω...
Εχω την εντυπωση οτι ο μυθος του οτι τα κανουμε ολοι και ολα στο δωματιο εχει καταρευσει για παντα.

Θελω μια απαντηση σου στην εξης απλη ερωτηση...

Ο μυθος που πιστευεις οτι κατερρευσε, εχεις αναλογιστει ποσο ζημια εχει κανει στην ποιοτητα του ηχου που ακουμε τωρα τελευταια? (και κατα συνεπεια και στους καλλιτεχνες που δυστυχως δεν παραγουν αρκετα καλο "προιον" ωστε να ενδιαφερθει ο κοσμος να το αγορασει?)

Τα στουντιο θα ζησουν (τα δυσκολα περασαν χωρις επιστροφη)

Αν και ολα τα παραπανω νομιζω ειναι εντελως off topic ;D

YΓ Μην ξεχνας οτι ειμαι στην πλεονεκτικη θεση να ακουω δουλειες απο πολλους μηχανικους, στουντιο αλλα και χομπιστες, και οι γνωμη μου εχει επηρεαστει και απο αυτο (καλως ή κακως οι μιξεις λενε πολλα).
Οσον αφορα το studio θα διαφωνησ, ομως η τεχνολογια εχει κανει αρκετα βηματα και μπαντες οπως οι Muse, Radiohead, κλπ εχουν αποδειξει στον κοσμο πως μπορεις να πετυχεις εξισου καλα αποτελεσματα και με "φτιαγμενα" προσωπικα studios.

Να τονισω, οτι και οι 2 μπαντες ΔΕΝ δουλεψαν σε home studio αλλα απλα στο προσωπικο τους και πολυ επαγγελματικο χωρο....με καλοπηρωμενο ηχοληπτη, 24 ωρες ετοιμο να γραψει....

Επισης θα ηθελα να σου πω οτι οσα βηματα κι αν εκανε η τεχνολογια το 80% των μηχανηματων που χρησιμοποιηθηκαν ηταν εφευρεσεις 30 και πλεον ετων.
 ;)

 

21
...το θεμα ειναι να μην αγορασω και αλλο Η/Υ!! εχω στο σπιτι ενα
ΗΤ 3GHz (στουντιο-φαση) και ενα 4πυρινο (αυτος ειναι ο multimedia,
ο "δυνατος", homecinema, gaming και τα ρεστα!!)
αλλα δεν θελω να τον "χαραμισω" στο στουντιο, οποτε λεω μεσω δικτυου
να χσρησιμοποιω την ισχυ του χωρις να χρειαζεται να τον αλλαξω
θεση!!! Το τερπνον μετα του οφελειμου... καταλάβατε? χεχε!
Παντως υπερ-thanx παιδια για την ανταποκριση και θα σας πω νεα
απο το εγχειρημα να ξερετε και να το κανετε και σεις αμα ειστε στην
ιδαι φαση!!!

Η αληθεια ειναι οτι σε λιγους μηνες θα χτισω ενα μικρο χωρο παραγωγων (home studio κυριως gia pre production), στον οποιο θα ηθελα να χρησιμοποιησω τα πισι που εχω ως sample banks. Μαλλον θα δοκιμασω με ψηφιακες καρτες ηχου, αλλα καθε σου βοηθεια θα ειναι πολυτιμη εστω και για ακαδημαϊ κους λογους.

22
Το είχα δοκιμάσει πριν καιρό με ένα PC για editing και ένα PC για mastering (να δουλεύουν ταυτόχρονα) και πήγαινε ΣΦΑΙΡΑ !!!
(καμμιά 25ριά κανάλια 2496)

αουτς....αν νομιζεις οτι βοηθαει την μουσικη σου παω πασσο, αλλα καποιοι πολυ εξυπνοι ανθρωποι, πριν πολλα πολλα χρονια στο Αμερικα/Αγλαϊα/κτλπ, ορισαν αλλου ειδους μεθοδολογια στην παραγωγη μουσικης.....παντως και παλι αουτς
....


... Μην είσαι τόσο αυστηρός φίλτατε ...  :-\
... όταν αρχίσω τις δικές μου παραγωγές (προς πώληση) τότε ... τον ξέρω το δρόμο  ;) ... για την ώρα απλά ... παίζω !!! ;D

/nEwBiE  8)

Αυστηρος?...καθολου ισα ισα που νομισα οτι σου εδωσα και μια συμβουλη (και μαλιστα αρκετα φιλικα ..νομιζα τουλαχιστον)...
τωρα εσυ μπορεις να την παρεις οπως θελεις αυτη την συμβουλη και αν σε βοηθησει θα χαρω..

Οπως ομως φροντισα να τονισω..."αν νομιζεις οτι βοηθαει την μουσικη σου" ο παραπανω τροπος, τοτε παω πασσο και ανυπομονα θα περιμενω να ακουσω νεα σου (και δουλειες σου)...καλη τυχη και ελπιζω να σου ξεκαθαρισα οτι ηθελα να σε βοηθησω με την πιο ειλικρινη συμβουλη που ειχα.

23
Να σημειωσω πως πολλες φορες δεν βαζω compressor, αλλα κι αν βαζω δεν προκειται για διαδικασια mastering αλλα περισσοτερο limiting ( εξου και ο brickwall στο τελος ), ωστε οταν θα το επεξεργαστει καποιος επαγγελματικα να ειναι ετοιμο.  Γι'αυτο κι επιλεγω τοσο χαμηλη ( εως ανυπαρκτη ) συμπιεση ;)

χμμ μαλλον υψηλο ποσοστο συμπιεσης θα το χαρακτηριζα εγω.
Ειδικα το limiting ειναι απαγορευμενο πριν το τελος τελος. Το ποσο κακο κανει το limiting πριν το μαστερινγκ δεν μπορω να το τονισω αρκετα..αλλα θα μου παρει ενα βιβλιο ολοκληρο...
Εδω θελω να διαφωνησω καθετα (ειλικρινα σορρυ δεν ειναι καθολου προσωπικο ελπιζω να το καταλαβαινεις)...αν ειναι να στειλετε για μαστερινγκ μην κανετε τοσο κακο στην δουλεια σας..ο τεχνικος θα αναλαβει και το αποτελεσμα θα ειναι σιγουρα καλυτερο...εκτος κι αν πεσετε σε κανενα muppet..

Αν μου επιτρεπεις μια ερωτηση...
εφ οσον στο τελος στο μαστερινγκ θα συμπιεστει (και καποιες φορες αυτο ειναι απαραιτητο και μετα ή πριν την ισοσταθμιση), τοτε γιατι διαλεγεις να το συμπιεσεις εσυ (με λιγοτερο -θεωρητικα παντα- καλα ή καταλληλα εργαλεια) αλλα και να δεσεις ετσι, εως ενα σημειο, τα χερια του καλου ανθρωπου που θα αναλαβει το μαστερινκ?

Εγω θα ελεγα, καντε το οπως στα 80's ..Καλη ηχογραφηση (σε στουντιο ομως, αφηστε τα αυτα με τα δωματια, δυστυχως δεν δουλευει το πραγμα ετσι ...και παλι δυστυχως),Απλη και καλη μιξη, ειλικρινες αποτελεσμα και μετα μαστερινγκ....ειμαι σιγουρος οτι ενας απο τους λογους που το 80 μας χαρισε καλες παραγωγες, ηταν οτι αυτα τα "προβληματα"ειχαν λυθει με το ευκολο τροπο.

:)

αντε να πατησω rec στο capture PC ...στο επομενο διαλειμμα τα λεμε παλι

24
Το μονο καλο με τη μιξη ειναι πως....δεν ισχυει κανενας κανονας παρα μονο ο αυτοσχεδιασμος, το προσωπικο γουστο και η διαθεση να πειραματιστεις στο συνολο του κομματιου.

Βεβαια, οι mainstream υπερσυμπιεσμενες παραγωγες ( τοσο πολυ που δεν υπαρχει ανασα για τιποτα ) εχουν καποια συγκεκριμενα βηματα, τα οποια ειναι περισσοτερο "walkthrough" παρα δημιουργικοτητα του εκαστοτε ηχοληπτη!


Για αρχη θα ελεγα να αποφευγεις αυτα τα mastering tools γιατι απο τη μια οι αυτοματοποιημενες επιλογες που εχει ενδεχομενως να αλλοιωνουν το συνολο του κομματιου, αφετερου χανεις τη μαγεια του τελικου pre master ( το οποιο εαν το εχεις ηδη στα 0db δε θα μπορεσει ο mastering engineer να το πειραξει ).


Προσωπικα δουλευω πρωτα σε επιπεδο καναλιου ( να πετυχω τον ηχο που θελω ) και στη συνεχεια μεταβαινω σε επιπεδο μιξης. Προτιμω να διαχωριζω τα reverbs αναλογα με το καναλι που εχω ( με εξαιρεση της φωνης που χρησιμοποιω εξωτερικη μοναδα ) και πολλες φορες δημιουργω ενα FX καναλι, ωστε να ελεγχω καλυτερα το ποσο εντονο θα ειναι καθε effect στα καναλια που θελω.

Για το τελικο καναλι δουλεω με μια συγκεκριμενη σειρα που περιλαμβανει συνηθως:
 EQ ( κοψιμο λιγο στα μπασα κατω απο 20Hz, λιγο ανεβασμα στα πριμα στα 15-16Khz ), μετα ενα stereo wide plug in ( οποτε προσεχω στα reverb να μη τα δωσω εντονα γιατι θα "αδειασουν" με το ανοιγμα του στερεοφωνικου τοπιου ) για να ανασανει το κομματι, μετα ενδεχομενως να βαλω εναν ελαφρυ Compressor ( 2.5:1 ratio, -10 threshold, slow attack fast release, soft knee, +2db gain output ) και τελος ενα Brickwall limiter.

Προσεχω ολη η μιξη να βγαινει στα -3db ωστε να μπορω ( εαν θελω ) σε οποιοδηποτε audio editing προγραμμα να το πειραξω στο συνολο ( εαν προκειται για πολλα κομματια project ).

Αλλα ολα αυτα διαφοροποιουνται απο κομματι σε κομματι...



Συμφωνω σε ολα, εκτος απο τις ρυθμισεις που προτεινεις στο τελικο σταδιο (μαστερινγκ ας το πουμε), ειδικα με την ισοσταθμιση αλλα και τις αξιες συμπιεσης.:) εννοω οτι ποτε δεν τα χρησιμοποιησα ετσι (με κανονες απριορι) (ειδικα το 2.5:1 ειναι αρκετα μακρια απο το συνηθες)
Αν δουλευουν για σενα αυτοι οι "κανονες" μην σταματησεις εξατιας μου.

Παντως η μουσικη σου, φιλε Leop, δεν θα ακουστει σαν επαγγελματικη παραγωγη, μεχρι να συμμετεχουν επαγγελματιες, εξειδικευμενοι σε καθε τομεα. Αν αποφασισεις οτι θελεις μονος να το καταφερεις ....θα σε δω σε 15-20 χρονια και μετα απο πολυ διαβασμα/κουβαλημα/καφεδες κτλπ...it takes what it takes mate.

Για παραδειγμα, εσυ εισαι μουσικος και σου πηρε χρονια να μαθεις μουσικη...να ο πρωτος επαγγελματιας της εξισωσης.
ε μην περιμενεις τα πλεονεκτηματα που θα σου φερει η χρησιμοποιηση επαγγελματιων του ηχου, να τα εχεις απο μονος σου, με απαντησεις και σχολια απο φορουμ(ς).
Δεν ειναι τυχαιο οτι ολες οι παραγωγες που μας αρεσουν, απο ολα τα ειδη μουσικης, βγηκαν απο στουντιο και οχι δωματια.

Γραψε/συνθεσε/ενορχηστρωσε στο σπιτι σου και μετα ολοκληρωσε με σωστη ηχογραφηση, μιξη και μαστερινγκ (χωριστα παντα) σε εξειδικευμενους επαγγελματιες...

Κατα την ταπεινη μου αποψη ειναι ο μονος τροπος για "ετοιμο" κομματι οπως ειπες.

Σου ευχομαι ομορφες στιγμες μουσικης δημιουργιας και να βρεις αυτους τους επαγγελματιες που θα δωσουν στο εργο σου πνοη "επαγγελματικη" και θα το κανουν να σταθει ισαξια με αναλογες παραγωγες.


25
Το είχα δοκιμάσει πριν καιρό με ένα PC για editing και ένα PC για mastering (να δουλεύουν ταυτόχρονα) και πήγαινε ΣΦΑΙΡΑ !!!
(καμμιά 25ριά κανάλια 2496)

αουτς....αν νομιζεις οτι βοηθαει την μουσικη σου παω πασσο, αλλα καποιοι πολυ εξυπνοι ανθρωποι, πριν πολλα πολλα χρονια στο Αμερικα/Αγλαϊα/κτλπ, ορισαν αλλου ειδους μεθοδολογια στην παραγωγη μουσικης.....παντως και παλι αουτς


Στο θεμα: Μηπως απλα να το κανεις, οπως σε στουντιο συνθετων κινηματογραφου?
με αρκετα πισι, ψηφιακες καρτες ηχου και μιντι εντολες.
Ενας υπολογιστης για playback, οσοι χρειαζεσαι για τα οργανα σου και τελος ενας για μιξη.
Να τονισω οτι δεν εχω γνωση σε δικτυα και δεν γνωριζω κατα ποσο η τεχνικη που θελεις να υιοθετησεις ειναι αποτελεσματικη. Θα ηθελα πολυ ομως να μας πεις πως τελικα ενηργησες

Καλη τυχη φιλε. ιντζόι

Σελίδες: [1] 2