Σελίδες:
  • #1 από treloagori στις 06 Oct 2006
  • ασχολουμαι απο πιτσιρικας με την κιθαρα αλλα εχω βαρεθει να παιζω και να βγαζω κομματια απ τους αγαπημενους μου καλλιτεχνες

    εδω και μερες προσπαθω να μαθω σκαλες με διαφορα pdf αρχεια ωστε να αυτοσχεδιαζω αλλα γινεται ενας χαμος...με ενδιαφερει κυριως τζαζ και μπλουζ σκαλες αλλα χανομαι στις κλιμακες....a minor,a major,c,g minor major ,petnatonic κλπ....

    πρεπει να μαθω ολες τις a,c,g,e κλπ major,minor κλπ ωστε να σολαρω??γιατι ειναι απειρες....

    πρεπει να ξεχωρισω ανα κατηγορια?? δηλαδη μαθαινω ολες τις θεσεις της a pentatonic σε ολη την ταστιερα και σολαρω σε αυτες??και το ιδιο και για καθε ειδους σκαλα??αν δηλαδη η lead κιθαρα παιξει αντι για  a  σε g πρεπει κι εγω αμεσως να θυμαμαι τις θεσεις σε σολ??

    πολυ δυσκολο μου φαινεται....δεν υπαρχουν ας πουμε 5-6 συγκεκριμενες τις οποιες μπορει καποιος να τις συνδιαζει και να σολαρει??
  • #2 από analogio στις 06 Oct 2006
  • Αν μαθεις καλα τον οπλισμο (= τις διεσεις και τις υφεσεις) που εχουν οι κυριοτεροι και οι πιο ευχρηστοι τονοι της κιθαρας, θα περιοριστει σημαντικα το ψαξιμο των θεσεων. Οταν παιζεις σε λα ματζορε εχεις φα,ντο,σολ διεση. Σε φα ματζορε παιζεις σι υφεση. Δεν ειναι πολλοι οι ευηχοι τονοι της κιθαρας. Ντο ματζορε, Σολ,Ρε,Λα,Μι,Σι ματζορε με διεσεις και Φα ματζορε, Σι υφεση αντε και Μι υφεση ματζορε μαζι με τις σχετικες μινορε.
  • #3 από Holy Diver στις 06 Oct 2006
  • Κοίτα, η δακτυλοθεσία είναι ίδια για όλες τις τονικότητες, η θέση αλλάζει. Πχ, ξεκινάς από το 5ο τάστο να παίξεις μια Λα κλίμακα, την οποία αν την παίξεις στο 8ο τάστο θα την κάνεις Ντο.
  • #4 από treloagori στις 06 Oct 2006
  • Κοίτα, η δακτυλοθεσία είναι ίδια για όλες τις τονικότητες, η θέση αλλάζει. Πχ, ξεκινάς από το 5ο τάστο να παίξεις μια Λα κλίμακα, την οποία αν την παίξεις στο 8ο τάστο θα την κάνεις Ντο.





    αυτο το εχω καταλαβει ,αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι με τι κριτηριο διαλεγουμε την καταλληλη κλιμακα για να ακολουθησουμε την ρυθμικη

    με βαση το αυτι η με βαση το ταστο που παιζει η ρυθμικη?γιατι στο συγκεκριμενο ταστο θα υπαρχουν πολλες κλιμακες να παιξει κανεις...
  • #5 από nicktgr15 στις 07 Oct 2006
  • Αυτο που λέει ο analogio νομίζω θα σε βοηθήσει περισσότερο απ' όλα. Και εγω με αυτό τον τρόπο αρχισα να καταλαβαίνω τι γίνεται. Βασικα αρχικά δεν ηξερα ουτε πως λέγεται η κάθε κλίμακα. Απλα ακουγα το τραγουδι έπαιζα λιγο τη μελωδια και καταλάβαινα τι οπλισμό έχω και τι "κανει" και "δεν κανει" να παίξω.
  • #6 από Jimi Pap στις 07 Oct 2006
  • Πηγαινε σε δασκαλο... ;)
  • #7 από fenderiarhs στις 07 Oct 2006





  • αυτο το εχω καταλαβει ,αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι με τι κριτηριο διαλεγουμε την καταλληλη κλιμακα για να ακολουθησουμε την ρυθμικη


    Θα πρεπει να βρεις σε τι κλειδι ειναι γραμενο το κομματι.......Ενα μικρο κολπο (προσοχη δεν πιανει παντα) ειναι να βρεις το πρωτο ακκορντο του κομματιου.......σε αυτο το κλειδι ειναι και το κομματι....(ξαναλαεω οχι παντα ομως)
  • #8 από sepsis στις 07 Oct 2006
  • κοιτάς το ρυθμικό που υπάρχει στο σόλο και συνήθως είναι το πρώτο ακόρντο...

    Πρέπει να μάθεις και τους διάφορους τρόπους και τα ακούσματα που αυτοί δίνουν...πχ. μιξολύδιος-blues
    Ξεκίνα βέβαια από τις πεντατονικές και μετά μάθε και αυτά
  • #9 από analogio στις 08 Oct 2006
  • Κοίτα, η δακτυλοθεσία είναι ίδια για όλες τις τονικότητες, η θέση αλλάζει. Πχ, ξεκινάς από το 5ο τάστο να παίξεις μια Λα κλίμακα, την οποία αν την παίξεις στο 8ο τάστο θα την κάνεις Ντο.

    αυτο το εχω καταλαβει ,αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι με τι κριτηριο διαλεγουμε την καταλληλη κλιμακα για να ακολουθησουμε την ρυθμικη

    με βαση το αυτι η με βαση το ταστο που παιζει η ρυθμικη?γιατι στο συγκεκριμενο ταστο θα υπαρχουν πολλες κλιμακες να παιξει κανεις...

    Ρυθμικη εννοεις προφανως την ακουστικη συνοδεια. Για να συντονιστεις απ' ευθειας στη συνοδεια με το αυτι χωρις να ψαξεις λιγο στην κιθαρα για να βρεις τον τονο, ετσι στα τυφλα, πρεπει να εχεις απολυτο αυτι. Αν δεν εχεις απολυτο αυτι, ξεχνα το. Αν κυτταξεις σε ποιο ταστο παιζει η συνοδεια, οπως λες παλι δεν θα μπορεις να καταλαβεις αυτοματως σε ποιο τονο κινειται.
    Μαθε τους τονους απ' εξω και ανακατωτα, αποστηθισε τους να τους ξερεις νερακι, στην αρχη ειναι λιγο δυσκολα αλλα μετα ουτε που θα το σκεφτεσαι και υστερα ρωτας τη συνοδεια σε ποιο τονο παιζει για να συνενοηθειται. Αν παιζει π.χ. σε λα ματζορε θα ξερεις οτι στο σολο που θα κανεις θα παιξεις το φα, το ντο και το σολ με διεση, σε οποιαδηποτε θεση και σε οποιαδηποτε χορδη της κιθαρας. Αν παιξεις ας πουμε φα φυσικο (χωρις διεση) θα παραφωνεις. Αλλα δικαιωμα παραφωνιας εχουν οι αρχαριοι και οι μεγαλοι μουσικοι. Aυτο που λεει ο Holy Diver ειναι σωστο. Οταν παιζεις στο τονο λα, μεταφερεις τη δαχτυλοθεσια ακριβως οπως εχει απο το 5ο ταστο (της εκτης χορδης) στο 6ο ταστο και παιζεις σε λα #, στο 7ο παιζεις σε σι, στο 8ο ντο κοκ...
Σελίδες: