Το Στέκι των Κιθαρωδών

Ειδικά θέματα => Φωνή και τραγούδι => Μήνυμα ξεκίνησε από: tasou!! στις 04/01/10, 20:01

Τίτλος: φωνή και κιθάρα
Αποστολή από: tasou!! στις 04/01/10, 20:01
 Χαιρετώ!  Θέλω να ρωτήσω πως κάνουμε αλλαγή τόνου στην κιθάρα, πως αλλάζουμε τις συγχορδίες δηλαδή γιατί αρκετά τραγούδια είναι χαμηλά για τη φωνή μου...υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος τρόπος? thanx!!!
Τίτλος: Απ: φωνή και κιθάρα
Αποστολή από: edgar_jp ♫ στις 04/01/10, 20:14
Ο πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος είναι χρησιμοποιώντας ένα καποτάστο: http://www.youtube.com/watch?v=qYPasGLF6No (http://www.youtube.com/watch?v=qYPasGLF6No)

Διαφορετικά χρειάζονται κάποιες βασικές γνώσεις θεωρίας, πχ:
έχεις ένα κομμάτι που οι συγχορδίες του είναι: Am, C, Em, Am.
Aν θές να το ανεβάσεις ένα τόνο, θα πρέπει να παίξεις κάθε συγχορδία ένα τόνο ψηλότερα, δηλαδή:
Am -> Bm
C -> D
Em -> F#m
 
Τίτλος: Απ: φωνή και κιθάρα
Αποστολή από: tasou!! στις 05/01/10, 16:31
 Σ' ευχαριστώ πολύ!!  :)
Τίτλος: Απ: φωνή και κιθάρα
Αποστολή από: aflaouras στις 19/06/10, 21:02
Ο πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος είναι χρησιμοποιώντας ένα καποτάστο: [url]http://www.youtube.com/watch?v=qYPasGLF6No[/url] ([url]http://www.youtube.com/watch?v=qYPasGLF6No[/url])

Διαφορετικά χρειάζονται κάποιες βασικές γνώσεις θεωρίας, πχ:
έχεις ένα κομμάτι που οι συγχορδίες του είναι: Am, C, Em, Am.
Aν θές να το ανεβάσεις ένα τόνο, θα πρέπει να παίξεις κάθε συγχορδία ένα τόνο ψηλότερα, δηλαδή:
Am -> Bm
C -> D
Em -> F#m


Τώρα δλδ που αυτός χρησιμοποιεί καποτάστο στο βίντεο στο 2o τάστο , πόσους τόνους υψηλότερα παίζει??
Για παράδειγμα τώρα αυτός παίζει D G/B με καποτάστο στο 2ο τάστο , τώρα αυτές ποιες συγχορδίες είναι??
Υπάρχει κάποιο site που να μπορεί να μου βγάζει τις αντίστοιχες συγχορδίες χρησιμοποιώντας capo??

(Παίζει να είναι πολύ noob η ερώτηση μου , αλλά δεν το έχω πιάσει το νόημα ...)
Τίτλος: Απ: φωνή και κιθάρα
Αποστολή από: pesadilla στις 20/06/10, 11:59
Θα προσπαθήσω να στο εξηγήσω όσο πιο απλά μπορώ.
Λοιπόν (κάπως χοντρικά)κάθε τάστο που κατεβαίνεις στην ταστιέρα, κατεβαίνεις και ένα ημιτόνιο. Κατεβαίνοντας δύο τάστα δλδ, κατεβαίνεις έναν τόνο.
Δηλαδή από Ντο σε Ρε είναι ένας τόνος (δύο τάστα δηλαδή) διαφορά. Κοινός αν βάλεις ένα κάπο στο δεύτερο τάστο στην ουσία παίζεις Ρε. Αν βάλεις το κάπο στο τέταρτο και πιάσεις την «Ντο» παίζεις την Μι.
Στο παράδειγμα σου δηλαδή παίζει Μι Σολ/ Ντο δίεση.
Α! σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις από
Ντο-Ρε 1 τόνος διαφορά
Ρε-μι 1 τόνος διαφορά
Μι-φα 1 ΗΜΙτόνιο διαφορά
Φα-σολ 1 τόνος διαφορά
Σολ-λα 1 τόνος διαφορά
Λα-σι 1 τόνος διαφορά
Σι-ντο 1 ΗΜΙτόνιο διαφορά
Ελπίζω να βοήθησα κάπως  ;)
Τίτλος: Απ: φωνή και κιθάρα
Αποστολή από: Μάνος Καμπούρης (m.k.) στις 20/06/10, 15:20
Όταν "κατεβαίνουμε" τα τάστα στη κιθάρα, η τονικότητα ΔΕΝ κατεβαίνει, αλλά ανεβαίνει!
Η νότα re, είναι υψηλότερη της do...
Μπορεί στη κιθάρα να θεωρούμε ότι το 13ο τάστο είναι πιο "κάτω" από το 1ο, αλλά η τονική διαφορά είναι μια οκτάβα υψηλότερα και ΟΧΙ χαμηλότερα.
Τίτλος: Απ: φωνή και κιθάρα
Αποστολή από: thomsot στις 20/06/10, 15:22
 tasou!! και aflaouras, θα σας συμβουλευα να βρητε ενα δασκαλο οχι απαραιτητα κιθαριστα, και να κανετε πεντε δεκα μαθηματα τονικης αρμονιας.
Τι ειναι τονικη αρμονια? Θεωρια μουσικης απλα απλα.
 
Για να σας προιδεασω...τι θα μαθετε με τα μαθηματα αυτα.
Θα μαθετε ποιες ειναι οι νοτες, την βασικη κλιμακα του Ντο ματζορε, τα διαστηματα μεταξυ των νοτων αυτων (τονοι και ημιτονια), θα μαθετε για τις συγχορδιες, τι ειναι συγχορδια (συνηχηση πολλων νοτων μαζι), θα μαθεται πως σχηματιζονται οι συγχορδιες.
Θα μαθετε για τα διαστηματα τριτης πεμπτης εβδομης κλπ, θα μαθετε οτι δυο επαλληλες τριτες πχ ντο-μι, και μι-σολ μας φτιαχνουν μια κλιμακα, συγκεκριμενα στο παραδειγμα τη Ντο ματζορε, και χτυποντας την πρωτη την τριτη και την πεμτη νοτα της κλιμακας μαζι παιζουμε ενα ντο ματζορε.
Θα μαθετε ποτε μια τριτη ειναι μικρη (οταν αποτελειται απο ενα τονο και ενα ημιτονιο), και ποτε μεγαλη (οταν αποτελειται απο δυο τονους).
Θα μαθετε οτι μια τριτη μικρη και μια επαλληλη τριτη μεγαλη μας κανουν μια κλιμακα μινορε, μια αντιθετα τριτη μεγαλη και μια τριτη μικρη μας κανουν μια ματζορε, δυο συνεχομενες τριτες μικρες μας κανουν μια μειωμενη και δυο τριτες συνεχομενες μεγαλες μας κανουν μια αυξημενη.
 
Προσθετοντας στην πεμτη αλλη μια τριτη κανουμε μια συγχορδια εβδομη και ακομη μια φτιαχνουμε μια εννατη και αναλογα με την τριτη εχουμε μικρες και μεγαλες.
 
Οταν μαθετε τις κλιμακες αργοτερα θα μπορειτε βαζοντας πανω απο καθε νοτα της κλιμακας τις αναλογες τριτες να φτιαχνετε και τα ακορτα της κλιμακας, και ετσι να μπειτε βαθυτερα στο νοημα αυτου που κανουμε....να παιζουμε κιθαρα.
Η κιθαρα ειναι συγχορδιακο οργανο (δεν ειναι δηλαδη σαν το βιολι η το σαξοφωνο) και εχει απαιτησεις θεωριας,  την οποια παραβλεπουμε και αυτα που μαθαινουμε δεν τα μαθαινουμε σωστα.
 
Αν κανετε μερικα μαθηματα λοιπον τονικης αρμονιας, θα δειτε ποσο ομορφα θα αισθανθειτε που θα μπορειτε και θα μπαινετε βαθυτερα στο νοημα, και δεν θα σας ξαναχρειαστουν ολα αυτα τα σαιτ με τα ακορτα που ζητατε.
 
Το καμποταστρο δεν χρειαζεται στην ηλεκτρικη κιθαρα με τιποτε. Σαν εργαλειο βρισκει εφαρμογη στην κλασικη κιθαρα σε μερικα ειδη παιξιματος.
Να μαθετε να κανετε τρασπορτο χωρις καποταστρο αλλα με μπαρε.
 
Ολα αυτα τα γραψα αν ειναι δυνατον να παρετε ενα ερεθισμα για γνωση η οποια θα διευκολυνει αφανταστα, και αυτο που θελουμε 10 χρονια να το μαθουμε, το μαθαινουμε σε τρια.
 
 
Τίτλος: Απ: φωνή και κιθάρα
Αποστολή από: pesadilla στις 20/06/10, 16:27
@m.k. ναι δίκιο έχεις :-[ κεκτιμένη ταχύτητα... (είπε ο κιθαρωδός καταντροπιασμένος και άνοιξε την μπαλκονόπορτα για να πέσει απο το μπαλκόνι...)
Τίτλος: Απ: φωνή και κιθάρα
Αποστολή από: aflaouras στις 20/06/10, 22:05
tasou!! και aflaouras, θα σας συμβουλευα να βρητε ενα δασκαλο οχι απαραιτητα κιθαριστα, και να κανετε πεντε δεκα μαθηματα τονικης αρμονιας.
Τι ειναι τονικη αρμονια? Θεωρια μουσικης απλα απλα.
 


Βασικά κάνω μαθήματα , απλά σταματήσαμε λόγο καλοκαιριού και γενικά είχα μείνει με την απορία...Θεωρία μουσικής έχουμε κάνει , ξέρω περί τόνους ημιτόνια κτλ . Βασικά ήταν περισσότερο πρακτική η ερώτησή μου..

Δηλαδή για παράδειγμα αν θέλω να παίξω αυτό το τραγούδι με capotasto http://kithara.vu/ss.php?id=MTIzMDMzMDky (http://kithara.vu/ss.php?id=MTIzMDMzMDky) , πχ στο δεύτερο τάστο , θα πρέπει να επιλέξω αλλαγή τόνου +2 ημιτόνια σωστά??

Και ποιες συγχορδίες θα πιάσω?
F#m        D  E                Bm κανονικά όπως θα έπαιζα χωρίς καποτάστο? ή κάτι διαφορετικό?

Σας ευχαριστώ όλους για την βοήθεια!
Τίτλος: Απ: φωνή και κιθάρα
Αποστολή από: Καθόδιος (φλουτσ) στις 20/06/10, 23:55
Τελέιως πρακτικά, παίζοντας με capo δε χρειάζεται να αλλάξεις τίποτα. Παίζεις τα ακόρντα σά να είναι το capo η άκρη της ταστιέρας. Απλά το βάζεις για να αλλάξεις τονικότητα χωρίς να αλλάζεις "πιασίματα" και να σου πηγαίνει το τραγούδι στη φωνή.
Τίτλος: Απ: φωνή και κιθάρα
Αποστολή από: ZaMi στις 30/06/10, 23:08
Τελέιως πρακτικά, παίζοντας με capo δε χρειάζεται να αλλάξεις τίποτα. Παίζεις τα ακόρντα σά να είναι το capo η άκρη της ταστιέρας. Απλά το βάζεις για να αλλάξεις τονικότητα χωρίς να αλλάζεις "πιασίματα" και να σου πηγαίνει το τραγούδι στη φωνή.

Αυτό νομίζω γίνεται όταν θες να πας μισό, ένα κ.ο.κ τόνο πιο πάνω.. Όταν όμως θες να κατεβάσεις τόνο, εκεί τι γίνεται? Εκτός από το να ξεκουρδίσεις την κιθάρα...
Τίτλος: Απ: φωνή και κιθάρα
Αποστολή από: yiannakis στις 30/06/10, 23:48
Τελέιως πρακτικά, παίζοντας με capo δε χρειάζεται να αλλάξεις τίποτα. Παίζεις τα ακόρντα σά να είναι το capo η άκρη της ταστιέρας. Απλά το βάζεις για να αλλάξεις τονικότητα χωρίς να αλλάζεις "πιασίματα" και να σου πηγαίνει το τραγούδι στη φωνή.

Αυτό νομίζω γίνεται όταν θες να πας μισό, ένα κ.ο.κ τόνο πιο πάνω.. Όταν όμως θες να κατεβάσεις τόνο, εκεί τι γίνεται? Εκτός από το να ξεκουρδίσεις την κιθάρα...

Ναι... αυτό είναι μια καλή ερώτηση!
Βασικά αν ΔΕΝ χρησιμοποιείς καποτάστο, μπορείς και πάλι μέσα από τη θεωρία να κατεβάσεις τον τόνο.
Για παράδειγμα αν παίζεις ένα τραγούδι που έχει Em, C, Am, D τότε θα πάνε οι συγχορδίες ως εξής (για κατέβασμα έναν τόνο)
Em --> Dm
C --> Bb
Am --> Gm
D --> C
με τα δικά της πιασίματα η κάθε μία.
Το να ξεκουρδίσεις την κιθάρα, μπορείς να το κάνεις για έναν τόνο, καθώς χαμηλότερα θα αρχίσει να τρίζει. Δηλ. να πας σε κούρδισμα DGCFAd, και να ξέρεις τα πιασίματα ανάλογα. Ας πούμε με το πιάσιμο της C θα παίζεις τώρα Bb, ή με το πιάσιμο της G θα παίξεις F κ.ο.κ.
 
Για την πρώτη περίπτωση όμως, έχουμε το θέμα ότι θα παίξεις μεν τις νοτες πιο ψηλά ενώ ταυτόχρονα ο τόνος θα έχει κατέβει. Τι εννοώ: Η Am παίζεται ανοιχτή (χωρίς μπαρέ δηλαδή), αν την κατεβάσεις έναν τόνο και πας Gm αυτί παίζεται με μπαρέ στο 3! Αυτό δεν νομίζω ότι θα σε προβληματίσει, καθώς η τονικότητα του κομματιού όπως και να'ναι θα έχει κατέβει. Εσύ λοιπόν θα πρέπει να τραγουδάς πάνω στον τόνο και όχι απαραίτητα στην ίδια οκτάβα. Ο τόνος είναι αυτός που μετράει. Αν δεν πατάς επάνω του, τότε "φαλτσάρεις". Η οκτάβα πάντως δεν παίζει ρόλο!
Ελπίζω να βοήθησα!
Τίτλος: Απ: φωνή και κιθάρα
Αποστολή από: ZaMi στις 03/07/10, 13:34
 Βοήθησες αν και στην δεύτερη παράγραφο μπερδεύτηκα.. Εννοείς ότι μπορώ να ρίξω το κομμάτι με καποτάστο αρκεί να παίζω το κομμάτι πιο ψηλά?

Επίσης τι γίνεται στην περίπτωση που υπάρχει ένα συγκρότημα και πρέπει να αλλάξουν τόνο και τα υπόλοιπα όργανα? Καποτάστο και ξεκούρδισμα νομίζω δεν ενδείκνυται στο μπάσο. Απλά θα πρέπει να παίξει τις νέες νότες..
Τίτλος: Απ: φωνή και κιθάρα
Αποστολή από: yiannakis στις 05/07/10, 00:17
Βασικά εννοώ ότι θα αλλάξεις μεν τις συγχορδίες, έτσι ώστε το κομμάτι να κατέβει. Τώρα το να χρησιμοποιήσεις καποτάστο είναι καθαρά στην δική σου κρίση, δηλαδή αν όλες οι συγχορδίες έχουν μπαρέ, τότε θα σε βόλευε, αλλά αν υπάρχουν ανοιχτές, τότε όχι.
 
Τώρα όσον αφορά το συγκρότημα, το μπάσο παίζει μόνο στο συγκεκριμένο κούρδισμά του, δεν είναι σαν την κιθάρα που κάνεις και αλλαγές. Θα παίξει λοιπόν, όπως είπες τις νέες νότες.