Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - Johnie Darko

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 107
1
Μηπως ηχογραφεις 2 καναλια monο και εχοντας τα και τα 2 pan-αρισμενα κεντρο αυξανεται η συνολικη ενταση και σου δινει την αισθηση διπλο-ηχογραφημενου;
Αν ηχογραφεις με 2 καναλια στην εισοδο της καρτας (left & right) , δοκιμασε να pan-αρεις το ενα τερμα δεξια και το αλλο τερμα αριστερα.


2
Συγχαρητηρια για τα μαθηματα/συμβουλες παιδες! Καλη συνεχεια ευχομαι και εγω προσωπικα θα συνεχιζω να διαβαζω οσα γραφετε!
Μια παρατηρηση απο μενα μονο: Μπορεις μια χαρα να παιξεις κανονικες συγχορδιες με παραμορφωση (και τιγκα μαλιστα) και οχι μονο 5ες κτλ και να ακουγονται μια χαρα.
Ακομα και ανοιχτες συγχορδιες ακουγονται μια χαρα με παραμορφωση.
Ολα αυτα προϋποθετουν ομως και εναν ενισχυτη που να μπορει να βγαλει αυτα τα πραγματα.
Με εναν "κακο" ενισχυτη (βλεπε φθηνους solid state, κακους modelling), μπορει οντως να ακουγονται περιεργες ή/και παραφωνες τετοιες συγχορδιες, αλλα πιστεψτε με, με εναν καλο ενισχυτη ακουγονται θαυμασια ακομα και οι ανοιχτες... (και εδω μπαινει το θεμα του κατα ποσο μπορει ο εξοπλισμος να σου λυνει τα χερια οχι μονο στο θεμα ηχου, αλλα και στο θεμα της ιδιας της μουσικης).
As you were...  ;)

3
Υπαρχουν ετοιμα θεματα και μαλιστα stickies, που καλυπτουν αρκετα πραγματακια: Οδηγος επιβιωσης (και καλα) για αρχαριους 2, ενισχυτες και Οδηγος επιβιωσης (και καλα) προς αρχαριους . Ξεκινα απο εκει και οτι αλλη απορια εχεις εδω ειμαστε.

4
Kosthrash:
Ναι, υπαρχει και αυτη η λυση, η τεχνικη ονομαζεται eq matching και χρειαζεσαι καποιες γνωσεις και προγραμματα για να εχεις καποια σωστα αποτελεσματα. Ουσιαστικα χρειαζεσαι περα απο το DAW, καποιο EQ matching software (πχ ozone) και το πρωτογεννες υλικο που θες να κανεις match. Ακολουθεις την διαδικασια που περιγραφεις, δηλαδη παιρνεις ενα μικρο κομματι του αυθεντικου ηχου που θες να κοπιαρεις (πρεπει να ειναι μονο κιθαρα το σημειο αυτο χωρις αλλα οργανα και αυτο ειναι αλλο ενα σοβαρο μειον), χρησιμοποιεις εσυ εναν ηχο που ερχεται περιπου κοντα στον αυθεντικο (με παρομοιο ενισχυτη, καμπινα και παραμορφωση κτλ) και μετα συγκρινεις τα 2 με το eq matching προγραμματακι. Μετα παιρνεις την διορθωτικη καμπυλη που χρειαζεται να εφαρμοστει στον ηχο σου (την προσφερει το eq matching προγραμμα)  και απο αυτην δημιοργεις απο το wav αρχειακι που εχεις ενα IR (χρειαζεσαι και εναν converter που θα μετατρεψει τα wav σε IRs).
Αυτο το IR μετα μπορεις να το εισαγεις στο DAW σου μετα τον ενισχυτη σου (σε οποιο προγραμμα χρησιμοποιεις για VST) και ουσιαστικα να σου εφαρμοζει αυτη την διορθωτικη καμπυλη ωστε να πετυχεις ηχητικα πολυ κοντινα αποτελεσματα στο αυθεντικο.
Οπως βλεπεις, ναι μεν γινεται κατι τετοιο, αλλα θελει καποια προγραμματακια (και ειδικα στο matching EQ προγραμμα θες ενα πραγματικα καλο) και μια Α πρακτικη εξασκηση και μελετη για να το κανεις.
Ερχεσαι με αυτον τον τροπο ηχητικα κοντα στο αυθεντικο, αλλα και παλι, δεν μπορεις να αντικαταστησεις ενα track κιθαρας που εχει δημιουργηθει με multiple tracks κιθαρας. Το συχνοτικο περιεχομενο και η παρουσια στην μιξη δηλαδη θα ειναι ηχητικα κοντα, αλλα οχι οπως αν εκανες κανονικα ηχογραφηση με multiple layers κιθαρας.
Αλλο προβλημα που μπορει να εχεις με αυτη την μεθοδο, ειναι οτι αν ο ηχος που εχεις (ο αυθεντικος που προσπαθεις να κοπιαρεις) εχει ενα καρρο εφφε πανω του, η δουλεια σου γινεται απο δυσκολη εως "ακατορθωτη" μιας και οτι εφφε υπαρχει θα περασει μεσα απο το EQ matching προγραμμα και ετσι θα αλλοιωσει τα χαρακτηριστικα του τελικου IR που θα φτιαξεις. Υπαρχει και εκει η λυση να εχεις ηδη στον δικο σου ηχο (πριν το matching eq δηλαδη) τα ιδια εφφε που εχει και ο αυθεντικος ηχος, αλλα εκει μπαινουμε παλι στην διαδικασια του πως θα πετυχεις τα ιδια εφφε κτλ και φτου κι απο την αρχη.
Οποτε, ναι ειναι μια "βιωσιμη" λυση για να "αντιγραψεις" αγαπημενους σου ηχους, αλλα δεν ειναι ουτε ο πιο ευκολος (για καποιον που δεν ασχολειται πχ με daws κτλ), ουτε ο "ιδανικος".
Κατ'εμε ειναι μια καλη λυση για καποιον που θελει να παρει τον ηχο που εχει στο studio και να τον μεταφερει οσο πιο πιστα γινεται σε live, αλλα και αυτο παλι σχετικο ειναι μιας και σε αλλες (μεγαλυτερες εντασεις στο live σε σχεση με το studio) εντασεις, θα χρειαστει να πειραξεις παλι το EQ curve για να "ισσοροπησεις" την αποκριση του EQ.
Για το δευτερο μερος της ερωτησης σου, ναι εφοσων ενα hardware δεχεται εξωτερικα IRs, τοτε μπορεις να χρησιμοποιησεις αυτα τα IRs για καθε χρηση, με οσα + και - αναφεραμε πιο πανω. Μαλιστα σε ορισμενα μηχανηματα, αυτη η δυνατοτητα παρεχεται απο το ιδιο το μηχανημα. Πχ πλεον με το axe fx II, μπορεις και να κανεις capture τα δικα σου IRs (αρκει βεβαια να εχεις τις καμπινες που θες να κανεις capture, καποια καλα μικροφωνα και προενισχυτες mic) και να τα αποθηκευσεις εντος του axe II και να τα χρησιμοποιεις οπου και οταν θελεις. Τωρα μαλιστα περιμενουμε και update που θα επιτρεπει να κανεις και profiling ενισχυτων... ειδωμεν.

Υπνοβατης:

Απο mp3 ειναι κριμα να κανω σχολια. Εχει υποστει πολυ συμπιεση το αρχειακι και ακουγεται και χαμηλα (τουλαχιστον στα πολυ φθηνα ακουστικα που εχω τωρα μπροστα μου).
Να ξερεις ομως γενικα, οτι στο modelling χωρο, τον ηχο σου μπορεις να τον μεταμορφωσεις κυριολεκτικα με προσεκτικη επιλογη και χρηση των καταλληλων IRs και με καταλληλη χρηση EQ ωστε να "φερεις" την κιθαρα εκει που θες μεσα στην μιξη (να μην μπερδευεται με αλλα οργανα κτλ).
Προσωπικα, αυτο το "μοντερνο" στυλ στον ηχο που ακουω τελευταια (την τελευταια δεκαετια τουλαχιστον) στον χωρο του hard rock, metal, με τα τιγκα κομπρεσσαριμενα οργανα και με αυτον τον wall of sound που δημιουργουν με compressors/limiters στο mastering, με αφηνει με μια "ξυνη" γευση...
Δεν μου αρεσει να εξαφανιζονται οι δυναμικες απο το παιξιμο (για ολη την μπαντα μιλαω, οχι μονο για τις κιθαρες), ουτε να φτανουν τα lvls στο παρα 5 πριν clip-αρουν αφηνοντας 0 headroom.
Νιωθω οτι αυτες οι δουλειες με "σφιγγουν" ηχητικα (και αρα συναισθηματικα). Μου αρεσουν οταν χρησιμοποιουνται με φειδω για συγκεκριμενους αρτιστικους λογους, αλλα οχι ετσι οπως εχει καταντησει να χρησιμοποιουνται σχεδον παντου και παντα (στον χωρο τουλαχιστον του metal, hard rock).

5
Ο ηχος της κιθαρας που ακους σε επισημες δισκογραφικες δουλειες, εχει μεγαλες διαφορες απο αυτον ενος live.
Στο studio σχεδον ποτε δεν ηχογραφεις μονο ενα track με κιθρα (πχ για τις ρυθμικες κιθαρες).
Το πιο συνηθισμενο για την ηλεκτρικη κιθαρα ειναι να χρησιμοποιουνται τουλαχιστον 2 (για τις πιο "ερασιτεχνικες" δουλειες) καναλια (tracks) με ελαφρως διαφορετικο ηχο (ή και εντελως διαφορετικο) το ενα απο το αλλο. Αυτες οι διαφορες "συμπληρωνουν" ηχητικα το ενα το αλλο. Σε ακομα πιο συνηθισμενα σεναρια, οι κιθαρες μπορουν καλλιστα να ειναι 4 ή και παραπανω καναλια (πχ το black album των Metallica δεν θυμαμαι και εγω ποσα καναλια ηταν οι ρυθμικες κιθαρες, 40-50;)
Μετα την ηχογραφηση, μιξη κτλ, εχουμε και το τελικο mastering που σημαινει επιπλεον επεξεργασια σε EQ, compression, εντασεις κτλ.
Πραγμα που οπως καταλαβαινεις, σημαινει πως οτι και να κανεις, με εναν ενισχυτη μονο και κανα πεταλακι, ακομα κι αν ειναι καλα και ακριβα κτλ, δεν θα καταφερεις ποτε να βγαλεις ακριβως τον ιδιο ηχο.
Εχοντας βεβαια πει αυτα, καποια γενικα πραγματα που μπορεις να εχεις υποψην σου για πιο γεματο ηχο με παραμορφωση, με ογκο κτλ ειναι τα εξης:
Οσο λιγοτερη παραμορφωση χρησιμοποιεις τοσο πιο ευδιακριτες γινονται οι νοτες που παιζεις και στεκονται καλυτερα στα ρυθμικα μερη. Ετσι, πχ προτιμησε αντι να εχεις τιγκα παραμορφωση στα ρυθμικα σου προπαθωντας να "γεμισεις" τον ηχο σου, να εχεις εναν πιο crunch ηχο τον οποιο θα μπορεις με το δεξι σου χερι να χειριζεσαι ωστε να καθαριζει ή να βρωμιζει περισσοτερο (αναλογως της εντασης που χτυπας τις χορδες).
Τωρα, τα πολλα μπασσα αν και σου φαινεται λογικο να "γεμιζουν" τον ηχο, στην πραγματικοτητα μπορει να αποδειχτουν πολυ προβληματικα, μιας και αν δεν προσεχτουν, μπορουν να μπουκωσουν, λασπωσουν τον ηχο, να κανουν τις νοτες να μπερδευονται η μια με την αλλη και ετσι να "θολωνει" ηχητικα αυτο που ακους. Επισης ζωριζουν τα ηχεια που χρησιμοποιεις και τα κανει να ακουγονται πιο "χαλαρα" στις χαμηλες συχνοτητες (ειδικα στα chugga chugga σημεια αν εχεις πολλα μπασσα μπορει να ακους το περιβοητο "κλασσιμο" των ηχειων χεχε).
Ολα αυτα διορθωνονται με το να ριξεις τα μπασσα τοσο ωστε να εχεις καλη αττακα, χωρις αυτη την χαλαροτητα στις χαμηλες συχνοτητες. Μην σε τρομαζουν οι ρυθμισεις στον ενισχυτη που μπορει αν χρειαστει να κανεις για να πετυχεις τον ηχο που θες. Μπορει να παιζεις με μπασσα στο 0, αυτο δεν σημαινει τιποτα, να παιζεις παντα με τα αυτια σου και οχι με τα ματια που κοιτανε τις ρυθμισεις και σου λενε οτι "κατι δεν παει καλα".
Για την ακριβεια, η χρηση ενος πεταλιου συνηθως overdrive (βλεπε tube screamer) με σχεδον 0 drive και με υψηλο level, ειναι η αγαπημενη συνταγη πολλων κιθαριστων. Αυτο συμβαινει γιατι λογω σχεδιασμου του tube screamer (και αλλων παρεμφερων πεταλιων overdrive), ο ηχος που περναει μεσα απο αυτο, περα απο καποια αλλα πραγματα που δεν εχει σημασια να αναφερω, φιλτραρεται κατα καποιον τροπο και περνωντας μεσα απο αυτα τα φιλτρα, στενευει το συχνοτικο περιεχομενο του ηχου που φευγει μετα απο το πεταλι σου για να καταληξει στην εισοδο του ενισχυτη σου. Πρακτικα, ενα tube screamer με τις ρυθμισεις που ανεφερα, αυτο που θα σου κανει ειναι ενα εντονο low cut στον ηχο σου (σου κοβει πολλα μπασσα), σου τονιζει λιγο τα μεσαια και με την αυξηση του level, "σπρωχνει" πιο πολυ την εισοδο του ενισχυτη και ετσι δινει πιο hot σημα, που σαν τελικο αποτελεσμα εχει την αυξηση της παραμορφωσης. Αρα, με ενα σμπαρο 2 τριγονια. Και αυξανεις την παραμορφωση σου για να την φερεις εκει που θες και "καθαριζεις" τον ηχο σου απο τα υπερβολικα μπασσα και πριμα. Για αυτο το tube screamer (ή κατι παρεμφερες) ειναι πολλες φορες ενα αναποσπαστο στοιχειο πολλων μεταλαδων και ειδικα σε φασεις djent, downtuned υλικο κτλ.
Βγαζοντας μπασσα, μπορει να χρειαστει να ανεβασεις λιγο τα χαμηλομεσαια (ή τα μεσαια γενικοτερα μεσω του ενισχυτη αν δεν εχεις ξεχωριστο eq πεταλακι). Γενικοτερα τα μεσαια ειναι πολυ κρισιμα ηχητικα για την κιθαρα μιας και η κιθαρα (οπως ειπωθηκε και πιο πανω) ειναι οργανο που "στεκεται" σε αυτον ακριβως τον χωρο ηχητικα. Αν εσυ λοιπον αρχισεις και κοβεις τα μεσαια, ουσιαστικα αδειαζεις τον ηχο σου και τον αφηνεις με συχνοτητες που ειναι και πιο δυσκολο να τιθασευτουν (χαμηλα και υψηλα).
Απο κει και περα, εχε στο μυαλο σου οτι θες και τον αντιστοιχο "σωστο" ενισχυτη και ηχειο για καθε ηχο. Πχ το να προσπαθησεις με εναν 15watt practice ενισχυτη να βγαλεις ηχο (πειστικο) Metallica δεν ειναι καν ουτοπια. Ειναι μαλλον ματαιο, μιας και βαση οσων ειπα πιο πανω, καταλαβαινεις οτι ακομα κι αν ειχες εναν rectifier με την αντιστοιχη 4x12" καμπινα και ΗΞΕΡΕΣ να τον λειτουργεις, παλι ιδιο ηχο δεν θα παιρνες. Οι παραμετροι που παιζουν ρολο στον ηχο που εχεις μαθει να ακους σε δισκους (αλλα και σε lives) ειναι τοσες, που μονο για να αναφερουμε τις πιο σημαντικες (ενισχυτες, ηχεια, χωρος, μικροφωνα, eq, compression) θα επρεπε να κανουμε μια μινι διαλεξη.
Γενικα παντως και εφοσων αγνοω τι εξοπλισμο εχεις, αυτο που θα θελες να προσεξεις ειναι να μην αδειαζει ο ηχος σου απο μεσαια, να εχεις τουλαχιστον ενα 12αρι ηχειο (ακομα καλυτερα 2 ή καμπινα με 4), να κανεις σωστες ρυθμισεις στα μπασσα ωστε να μην μπουκωνουν και να πειραματιστεις με την χρηση πεταλιου + ενισχυτη. Εννοω πχ να φτιαξεις εναν ηχο crunch που να γουσταρεις και μετα να πεταξεις μπροστα απο τον ενισχυτη σου και ενα Tube screamer ή οτι αλλο εχεις που να κανει παρομοια δουλεια με πολυ χαμηλα το drive, το tone κατα προτιμηση αλλα με μετρο και με levels τοσο ωστε να σου δινει αυτο το boost που σου λειπει απο τον σκετο crunch ηχο για να γινει ο ηχος σου πιο saturated, πιο παραμορφωμενος δηλαδη αλλα οχι μπουκωμενος.

6
To ποσο απελπισμενος εισαι να αποδειξεις οσα δεν μπορεις να αποδειξεις αναδυκνειει το γεγονος οτι παραθετεις κατι που εγραψα πριν 8  :D χρονια, με αφορμη ενα topic στο οποιο προσπαθουσα να εξηγησω χωρις τεχνικους ορους γιατι πιστευα οτι το Vetta τοτε σαν εργαλειο ηταν πολυ καλο και αξιζε τα χρηματα του.
Προσπαθουσα χωρις καθολου τεχικους ορους να περιγραψω τι εννοουμε ψηφιοποιηση του ηχου. Αυτο το τετραγωνισμα που λεω ηταν ο πιο απλος τροπος για μενα τοτε παραστατικα να κανω τον συνομιλιτη να φανταστει 2 κυμματομορφες την μια πλαϊ στην αλλη, μια αναλογικη και μια ψηφιακη και ποιες διαφορες θα εβλεπε αν μπορουσε να "δει" τον ηχο.
Εγω βεβαια νομιζα οτι το προβλημα σου ηταν με τον οδηγο και οτι εκει εγραφα αρλουμπες χωρις επιχειρηματα, αλλα εσυ μου παραθετεις κατι απο ενα ασχετο topic πριν ποσα χρονια.
Μετα λες κατι γελοιοτητες για διαφορες που ακουσες μεταξυ 2 κιθαρων με 2 διαφορετικους μαγνητες και λες οτι ακουσες διαφορα στον ηχο... Ενω εγω λεω καπου οτι δεν θα ακουσεις διαφορα στον ηχο;
Ή λεω οτι αυτες οι διαφορες που ακους εξαιτιας διαφορετικων μαγνητων, μπορουν να αντισταθμιστουν μεσω καταλληλης χρησης eq ή/και compressor ή ακομα και με τον ιδιο τον ενισχυτη;
Εχεις κανει ποτε σου reamping; Εχεις ακουσει ποτε σου το dry σημα της κιθαρας να δεις τι ωραιο ειναι; Εκει κατα ποσο μπορεις να καταλαβεις διαφορες μεταξυ του 81 και του JB πχ αφου κανεις normalize και τα 2 σηματα (για να εχουν ιδια ενταση ωστε να μην επηρεαζεσαι και απο την διαφορα εντασης);
Κατα ποσο μπορεις εκει να διακρινεις ποιο σημα ειναι της κιθαρας με μαονι και με ποιο αυτο μιας με alder;
Για να σου λυσω την απορια ομως, ναι παιζω κιθαρα καμια 20αρια χρονια και απο τοτε ξεκινησα να μαθαινω και για τον ηχο που ηταν για μενα οτι και η κιθαρα σαν αξια. Μετα καταφερα και να σπουδασω αυτο που αγαπουσα και εδω και 6 χρονια το κανω και επαγγελματικα.
Σκεφτεσαι να μου κανεις προταση γαμου και νοιαζεσαι τοσο για μενα ωστε να ψαχνεις σεντονια μου προ 8ετιας;
Να αρχισω να φοβαμαι μηπως εισαι κανενας χαφιες και ψαχνεις τι λεμε εδω μεσα και το "ποιον" μας; (ξερεις εσυ τωρα ε; ε; σου χει μεινει αμανατι απο αλλες κουβεντες που σταματησανε πλεον και που λεγαμε μερικοι οτι καποια πραγματα θα γινοντουσαν αλλα καποιοι αλλοι λεγανε οτι ολα ειναι καλα και ετσι επρεπε να γινουν; ;) )
Τεσπα, μπορει να κανω λαθος και απλα οντως να εχεις αποφασισει οτι ειναι καιρος να ακουστουν καποια σωστα πραγματα.
Οποτε, ξεκινα και γραψε τα σωστα πραγματα. Που θα παει, αφου βρηκες χρονο για να ξετρυπωσεις ενα θεμα 8ετιας, θα εχεις και χρονο να γραψεις κανα 2 σελιδουλες των αποψεων σου περι ηχου...
Εαν θες ομως οντως να μιλησουμε σοβαρα και οχι σαν 15χρονα (οπως φαινεται οτι σου αρεσει),  εγω ειμαι ετοιμος για κουβεντα τεχνικων θεματων, ηχου, κιθαρας κτλ.
Απο την αλλη, ξεροντας σε και απο αλλες κουβεντες, καταλαβαινω οτι για σενα ειναι αδυνατο να επιχειρηματολογεις και να εχεις πραγματικη αποψη, οποτε δεν θα σου κανω την χαρη να συνεχισω να ασχολουμαι με σενα.
Ετσι κι αλλιως το θεμα ειναι στον καδο, εκει που επρεπε να ειναι. Καλυτερα να βγω λοιπον απο τον καδο και κατσε εσυ εδω μεσα που ειναι και πιο φυσικο σου.



7
Για ξανακοιτα τι σημαινει φασιζουσα συμπεριφορα και θα δεις οτι αυτος που προσπαθει να φερθει φασιστικα σε αυτον τον χωρο εισαι εσυ και μονο. Εγω τεκμηριωνω καθε αποψη μου και μπορω να την τεκμηριωσω ακομα πιο επιστημονικα, αλλα φανταζομαι οτι δεν θα θες να διαβασεις κι αλλα σεντονια...
Λες πχ οτι (παντου λενε πως) ο emg eιναι βρωμικος και διαιωνιζεις ακομα εναν μυθο ΕΣΥ και οχι εγω. Ο 81 δεν ειναι καθολου βρωμικος, για την ακριβεια δεν θεωρειται απο τους πιο hi output μαγνητες. Εχει απλα τετοιο eq ο προενισχυτης του που υπερτονιζει τα μεσαια και τον κανει να κοβει σαν ξυραφι στην μιξη, ειδικα οταν χρησιμοποιεις παραμορφωση. Φτιαχτηκε για αυτον ακριβως τον λογο και για αυτο τον χρησιμοποιουνε εκει που τον χρησιμοποιουνε συνηθως.
Καποιοι τον χρησιμοποιουνε (οπως και οτιδηποτε εχει να κανει με εξοπλισμο) με "ανοροθοδοξους" τροπους, πχ στο μπουζουκι που ειπες (αφου φαινομενικα ο μαγνητης υποτιθεται οτι ειναι "βρωμιαρης", κανονικα δεν θα πρεπε να χρησιμοποιειται για ακουστικα οργανα),  και παρολα αυτα βγαζουν θαυμασια αποτελεσματα. Αυτο τι σε κανει να καταλαβαινεις εσυ;
Οι μπουζουκτσιδες χρησιμοποιουνε και fender λαμπατους για να βγαλουν τον ηχο τους, στηριζομενοι σε αποψεις του τυπου "τα καλυτερα καθαρα τα δινει μονος ενας λαμπατος fender". Κι ομως, η πραγματικοτητα ειναι εντελως διαφορετικη. Οι συμβατικοι μαγνητες κιθαρας και οι λαμπατοι κιθαριστικοι ενισχυτες ειναι οι πλεον ακαταλληλοι για αυτη την χρηση, μιας και το συχνοτικο περιεχομενο που "πιανουν" ειναι πολυ στενο σε σχεση με αυτο που μπορει να βγαλει (και που "πρεπει" να ακουστει) ενα ακουστικο οργανο.
Για αυτο χρησιμοποιουνε πλεον οι περισσοτεροι πιεζοηλεκτρικα συστηματα ή/και μικροφωνα. Βλεπεις οσο εξελισσεται η τεχνολογια και δινει περισσοτερες δυνατοτητες και επιλογες, τοσο αλλαζουν και τα "γουστα".
Επειδη ομως ο ηχος, η μουσικη, ο τροπος που παιζουμε καποιο οργανο κτλ ειναι κατι εντελως υποκειμενικο και προσωπικο, ο καθενας μπορει να βρισκει την μουσικη του "νιρβανα" με εντελως "ανορθοδοξους"  τροπους.
Συνηθως αυτοι που το κανουν πετυχημενα, μενουν και στην ιστορια, απο Hendrix μεχρι Van Halen και απο Sabbath μεχρι Metallica.
Πραγματα που τωρα σε καποιους φαινονται αυτονοητα, τοτε οταν πρωτοξεκιναγανε ηταν "ανορθοδοξες" πρακτικες και ομως πλεον ειναι mainstream.
Το να μενεις σε απολυτοτητες του τυπου ο 81 ειναι βρωμικος μαγνητης και ειδικα οταν ουτε καν εχεις μπει στον κοπο να δεις την τεχνολογια, το σκεπτικο και το πως λειτουργει καθε τι, ειναι τουλαχιστον ανουσιο.
Και το να προσπαθεις να καταρριψεις οσα λεει καποιος χωρις επιχειρηματα και καποια μελετη που εχεις κανει εσυ (οταν λεω μελετη δεν εννοω να μου φερεις pdf με σχεδιαγραμματα, απλα να αναφερεις τι και γιατι συμβαινει, πως δοκιμασες τι κτλ και ποια ηταν τα συμπερασματα σου).
Ο andr1anos πχ εκανε καποια θαυμασια topics με ενισχυτες, μετρησεις, αλλαγη στις λαμπες κτλ και εβγαλε καποια συμπερασματα που τα μοιραστηκε με τον κοσμο του kithara.
Κανε κι εσυ κατι παρομοιο, εστω και χωρις τις μετρησεις και απλα πες τα συμπερασματα σου.
Εγω αυτο κανω εδω μεσα τοσα χρονια, δεν προσπαθω να το παιξω ειδημων, ξερω καλα τι γνωσεις εχω και τι γνωσεις δεν εχω και το κυριοτερο, ξερω που τις στηριζω. Αν μη τι αλλο, εχω αφιερωσει στον ηχο σχεδον την μιση μου ζωη, σπουδασα για αυτον, εψαξα και ακομα ψαχνω. Αρα δικαιουμαι και να εκφερω αποψη μιας και δεν βγαζω οσα συμπερασματα βγαζω με βαση οσα λενε αλλοι (πραγμα που προφανεστατα κανεις εσυ και παρολα αυτα κατηγορεις τους αλλους οτι το κανουνε), αλλα εχοντας διαβασει πολλες αποψεις και εχοντας μελετησει καποια πραγματα, κανω μετα τις δικες μου δοκιμες και "πειραματα" για να καταληξω στα οποια συμπερασματα καταληγω. Και αφου καταληξω σε αυτα τα συμπερασματα, απλα τα δημοσιευω προς συζητηση, χρηση για καποιον που δεν εχει ψαξει και ισως ενδιαφερεται να ακουσει μια τριτη αποψη κτλ, αναφεροντας ΠΑΝΤΑ οτι οσα γραφψ ειναι προσωπικες αποψεις στηριζομενες πανω σε μελετη και προσωπικη εμπειρια επαγγελματικη και μη.
Αν εσυ νιωθεις λοιπον οτι παραπληροφορω, δεν εχεις παρα να κανεις την δικη σου αναλυση και να φτασεις στα δικα σου συμπερασματα ειτε ως "ειδικος" (δεν ξερω και τι δουλεια κανεις, μπορει να σαι και συναδελφος) ειτε ως οχι.
Δυστυχως δεν κανεις τιποτα απο αυτα, φερνεις αστεια και ασχετα παραδειγματα, παραβλεπεις εντελως οτι οπου αναφερω κατι λεω πως ειναι προσωπικη αποψη και το πιο αστειο ειναι οτι με κατηγορεις για αντιγραφη αποψεων απο το internet, την στιγμη που τα περισσοτερα που γραφω ερχονται μαλλον σε αντιθεση σε σχεση με τους συνηθισμενους "μυθους" του χωρου μας.
Πραγματικα δεν σε καταλαβαινω...
Τεσπα, no hard feelings απο μενα, ελπιζω καποια στιγμη να βρεις τον απλετο χρονο που εχω εγω που αραζω και να ανοιξεις τα ματια μας με βαση τις δικες σου μελετες και εμπειριες.

8
Καλα εκανες και τα διεγραψες, στο μονο που διαφωνω, ειναι οτι αν ο οποιοσδηποτε εχει μια αντιθετη γνωμη με καποιον, δεν χρειαζεται να την λεει με προσωπικα μηνυματα. Για αυτο ακριβως ειναι τα fora. Για να ανταλλασονται αποψεις και εμπειριες κτλ.
Θα ειναι πολυ πιο ωφελιμο για ενα forum, τετοιες αποψεις να ακουγονται και να καταγραφονται, γιατι ειτε ειναι λαθος για καποιους, ειτε οχι, αποτελουν υλικο για να διαβασουν ολοι ωστε να παρουν γνωμες και ετσι να διαμορφωσουν πιο γρηγορα/ευκολα ισως την δικη τους αποψη.
Με το να απανταμε ο ενας στον αλλον με προσωπικα μηνυματα δεν προσφερουμε τιποτα σε κανεναν.

9
Μπορει να ειμαι πολυ επιπεδος για το επιπεδο σου, δεν πειραζει, δεν θα κατσω να ασχοληθω με ποιος εχει μεγαλυτερο επιπεδο εδω μεσα.
Δεν σου εβρισα καμια γκομενα και καμια μανα (σε αντιθεση με εσενα που απειλεις να βρισεις χαχαχα δημοτικο και αν...), σου επεσημανα με "αυστηρο" τροπο το γεγονος οτι εδω μεσα δεν εισαι ουτε λογοκριτης, ουτε εκδοτης και οτι δεν μπορεις να υποδεικνυεις σε κανεναν εδω μεσα τι θα λεει και πως θα το λεει. Οι επιλογες σου (επαναλαμβανω) σε αυτο το θεμα που εχεις (στο τι γραφει καποιος και το κατα ποσο αυτα που γραφει σε βρισκουν συμφωνο ή οχι), ειναι 2: Ειτε να επιχειρηματολογησεις σε καποιο δικο σου "οδηγο" ή ονομασε το οπως θες, οπου θα περιγραφεις τα πραγματα οπως πραγματικα ειναι κατ'εσε, ή απλα να μην διαβαζεις τα οσα γραφει οποιοσδηποτε ο οποιος θεωρεις οτι οσα γραφει ειναι λαθος ή δεν συμφωνεις μαζι του.
Εσυ αντιθετα, αυτο που κανεις ειναι ΚΑΙ να ασχολεισαι με οσα γραφω (ενω ξερεις οτι κατ'εσε ειναι λαθος) ΚΑΙ αντι να επιχειρηματολογεις, καθεσαι και κανεις υποδειξεις για το πως και τι θα επρεπε να ειχα γραψει εγω.
Αυτο λεγεται φασισμος, η επιβολη δηλαδη μιας δικης σου αποψης πανω στην αποψη καποιου αλλου, απλα και μονο επειδη εσυ δεν συμφωνεις.
Δεν σε λεω φασιστα (για να μην λες οτι σε βριζω κι ολας), αλλα προσεξε την συμπεριφορα σου γιατι "φασιζιζει", ακομα κι αν δεν το καταλαβαινεις.
Οσο για το παραδειγμα που ανεφερες με τα ποσοστα, θα παρατηρησες οτι πιο κατω λεω πως τα ποσοστα αυτα ο καθενας μπορει να τα μεταφρασει οπως θελει, να τα αλλαξει κτλ, αλλα κατα την δικη ΜΟΥ γνωμη, ετσι ειναι τα πραγματα και μαλιστα εχω αναφερει πολλα προσωπικα παραδειγματα που εχω σαν αποδειξεις οσων λεω. (πχ πως με ενα καλο ενισχυτη και ηχειο, εβγαλα θαυμασιο ηχο με ενα καυσοξυλο των 80€, με οσα αυτο συνεπαγεται για τα περι αξιας ξυλων στον ΗΧΟ).
Τα ποσοστα αυτα φυσικα δεν υποννοουν οτι βαζοντας 2 διαφορετικες εντελως κιθαρες σε εναν ενισχυτη, θα παρεις τον ιδιο ηχο. Καθε αλλο, δεν μπορει να συγκριθει η αποκριση μιας tele πχ με αυτη μιας 7χορδης με high output μαγνητες. Φυσικα ο ενισχυτης θα εχει εντελως αλλον ηχο με καθε κιθαρα. Η ουσια ομως ειναι οτι μπορεις με τις ρυθμισεις στον ενισχυτη να φερεις τον ηχο πολυ κοντα ειτε χεησιμοποιεις την μια, ειτε την αλλη (αν ειναι και οι 2 7χορδες τουλαχιστον στο συγκεκριμενο παραδειγμα).
Αυτο απο μονο του (το οποιο εγω τουλαχιστον εχω κανει με ολους τους ενισχυτες που εχουν περασει απο τα χερια μου), αποδεικνυει οτι αν και η κιθαρα οντως διαμορφωνει σε εναν βαθμο τον ηχο, αυτο που παιζει τον μεγαλυτερο ρολο στο τελικο αποτελεσμα ειναι ο ενισχυτης και το ηχειο (και μικροφωνο και τοποθετηση του/τους αν μιλαμε για ηχογραφηση).
Μπορεις να βγαλεις μια χαρα ηχο brutal με strato αν αυτο θες. Το μονο που χρειαζεται να κανεις ειναι να αντισταθμισεις οσα χρειαζονται στον ενισχυτη σου/εφφε σου και εισαι οκ.
Αρα, ο ενισχυτης και το ηχειο παιζουν πολυ μεγαλυτερο ρολο στον ηχο μας (και την αποκριση που θα εχει το παιξιμο μας σε σχεση με οσα ακουμε).
Η κιθαρα ομως παιζει αλλον ρολο, αυτον της επαφης με τον ενισχυτη/ηχειο. Και στην κιθαρα αυτο που εχει σημασια ειναι να ειναι μια καλη κατασκευη με τα τεχνικα χαρακτηριστικα που θελουμε.
Ολα αυτα, με βαση τις δικες μου εμπειριες μεσα στα 20 χρονια που παιζω και αλλαζω εξοπλισμο.
Οι δικες σου εμπειριες μπορει να ειναι διαφορετικες και ετσι να μην συμφωνεις με οσα γραφω. Αν ειναι ετσι, μπορεις να τις αναφερεις και να εξηγησεις που διαφωνεις και γιατι.
Τεσπα, ειδες τι με κανεις και κανω; Ξαναγραψα σεντονι... Τι να κανουμε; Αυτη θα ειναι η τιμωρια σου που θες να εχεις τετοιο υφακι και αποψεις. Θα ασχολεισαι με τα σεντονια μου, λες και δεν εχεις τιποτα καλυτερο να κανεις  ;D


10
Αν διαβαζες τον "οδηγο" που εχω γραψει, θα εβλεπες οτι πανω απο ολα λεω και ξαναλεω πως οσα γραφω ειναι προσωπικες αποψεις, πως ο ηχος και το κατα ποσο ειναι ωραιος ενας Α ηχος ή οχι ειναι κατι εντελως υποκειμενικο, οπως και αυτα που μπορει να ακουσει (και να διακρινει) καποιος ή να αισθανθει.
Αποψεις υπαρχουν οσοι ειναι και οι ανθρωποι. Παντα αναφερω οτι αυτες ειναι οι δικες μου αποψεις, βασιζομενες στην δικια μου πειρα και γνωσεις που εχω αποκτησει τοσα χρονια και σαν επαγγελματιας (ηχοληπτης) αλλα και σαν ερασιτεχνης μουσικος.
Αν νιωθεις λοιπον οτι κατι απο οσα εγραψα/γραφω ειναι λαθος, ή θελουν περισσοτερη ή λιγοτερη αναλυση, μπορεις απλουστατα να κανεις τον κοπο να γραψεις κατι αντιστοιχο εσυ, με την δικη σου εμπειρια και γνωσεις και ετσι να βοηθησεις οσο μπορεις τους αρχαριους (και οχι μονο) να ξεστραβωθουν απο οσα λαθος γραφουν οι αλλοι.
Κανεις δεν με εκανε εμενα καρδηναλιο του kithara, ουτε εχω καποια ειδικα προνομια. Απλα αφιερωνω λιγο χρονο για να μεταδωσω σκεψεις, ιδεες και αποψεις που τις βασιζω στις δικες μου εμπειριες, γιατι πιστευω οτι ολα αυτα μπορει σε καποιους να ειναι χρησιμα, οπως κι εγω παλιοτερα εβρισκα χρησιμες αντιστοιχες πληροφοριες τις οποιες σιγα σιγα επιβεβαιωνα ή κατερριπτα με τον καιρο.
Οποτε, αν με οτιδηποτε δεν συμφωνεις και αν νιωθεις οτι ειμαι απολυτος στις αποψεις μου, μπορεις ειτε να κανεις μια αντιστοιχη σωστη (κατ'εσε) δουλεια ή απλα να μην διαβαζεις οσα γραφω εγω ωστε και να μην κουραζεσαι να διαβαζεις τα ατελειωτα post μου και να μην χαλας την ζαχαρενια σου διαβαζοντας ατεκμηριωτες π**αριες απο ασχετους...
Αλλα να μου πεις εσυ τι και πως και ποσο θα γραφω, οχι φιλε μου... Αυτα να πας να τα πεις στην γκομενα σου, στους δικους σου και σε οποιον γνωριζεις. Υποδειξεις απο εσενα δεν δεχομαι.
Καλημερα.

11
Για την πρωτη ερωτηση σου, ναι καλα καταλαβες.
Αρκετη σημασια εχει το neck profile (δηλαδη το πισω μερος του λαιμου. Εχει σημασια γιατι αναλογως των χεριων σου (ανατομικα) και του τροπου που παιζεις κιθαρα, μπορει να σε βολευει ενα συγκεκριμενο στυλ λαιμου, πχ χοντρος λαιμος σε στυλ les paul 58. Μπορει ομως να εισαι στο αλλο ακρο οπου να σε βολευει ενας super slim λαιμος.
Ολα αυτα εχουν να κανουν ομως με καθαρα προσωπικα κριτιρια, οποτε πρεπει να δοκιμασεις για να δεις τι κανει για σενα. Γενικη συμβουλη μιας και δεν εχεις ακομα την απαιτουμενη πειρα, ειναι προς το παρον να κινηθεις σε καποια κιθαρα με ψιλο-standard λαιμο (τυπου standard strat) απο αποψης παχους μιας και ειναι πιο "πασπαρτου" και δυσκολα ΔΕΝ θα σε βολεψει, ενω αντιθετα ενας πολυ χοντρος ή πολυ λεπτος λαιμος απο την αρχη, μπορει ειτε να σε δυσκολεψει, ειτε να σε κουρασει κτλ.
Οσο αφορα τα ταστα, οι επιλογες που εχεις, εχουν να κανουν με το παχος των ταστων και το υψος τους (η αποσταση απο το ξυλο της ταστιερας).
Κι αυτο παλι, θα πρεπει να το δοκιμασεις για να δεις τι βολευει εσενα (δυστυχως ολα ετσι ειναι), αλλα γενικα, οσο πιο χαμηλο ειναι ενα ταστο, τοσο πιο κοντα στην ταστιερα θα βρισκεται η χορδη, αρα τοσο πιο ευκολα.γρηγορα θα πατας τις νοτες (μικροτερη κινηση στα δαχτυλα λογω μικροτερης αποστασης). Αυτος ειναι ενας λογος που κιθαριστες μεγαλων ταχυτητων, συνηθως προτιμουν χαμηλα ταστα σε υψος. Το μειονεκτημα τους, ειναι οτι επειδη ειναι πολυ χαμηλα, ειναι ευκολο για τα δαχτυλα να εχουν σχεδον μονιμη επαφη με το ξυλο της ταστιερας και αυτο να κανει τα δαχτυλα πιο "αργοσυρτα" μιας και ειδικα πχ σε bends, νιωθεις να μην σπρωχνεις μονο την χορδη, αλλα και την ταστιερα απο κατω.
Το μεγαλο πλατος και χαμηλο υψος των ταστων απο την αλλη, κανει το ταστο σε αισθηση στο χερι να φαινεται πιο "ανωδυνο" (σε "κοβει" λιγοτερο καθως παιζεις σε σχεση με ενα ψηλο και στενο ταστο), αλλα αυτα ολα οσο εισαι αρχαριος. Αργοτερα που εχουν σκληρυνει οι ακρες των δαχτυλων, δεν θα νιωθεις μεγαλη διαφορα σε αυτο το σημειο. Το μειονεκτημα των πλατιων ταστων, ειναι οτι τεινουν να "χανουν" λιγο στο Intonation (με ενα καλο σεταρισμα κατ'εμε, αυτο δεν ειναι προβλημα, απλα το αναφερω).
Απο την αλλη, τα ψηλα ταστα, εχουν σαν πλεονεκτημα οτι δεν προσφερουν ευκολα επαφη των δαχτυλων με την ταστιερα (λογω υψους) και αυτο καποιους που εχουν "βαρυ" πατημα με τα δαχτυλα στην ταστιερα μπορει να τους βολευει. Επισης, τα ψηλα και στενα ταστα (πολλες φορες τα αποκαλουν vintage style γιατι οι παλιες fender πχ ειχαν τετοιου ειδους ταστα) προσφερουν υποτιθεται καλυτερο intonation μεν, αλλα αν εχεις βαρυ χερι, μπορει να αλλοιωνεις με την πιεση που ασκεις πανω στις χορδες το κουρδισμα τους, ακριβως γιατι υπαρχει μεγαλη αποσταση μεταξυ χορδης και ταστιερας και πιεζοντας πολυ την χορδη προς την ταστιερα, αν το υψος ειναι αρκετο, μπορει να βγαλει εκτος κουρδισματος την νοτα που θες να παιξεις (ειναι ουσιαστικα σαν να κανεις ενα μικρο bend στην χορδη, για την ακριβεια αυτο ειναι τεχνικη που πολλοι κιθαριστες χρησιμοποιουν για να κανουν ελαφρυ vibrato.
Νομιζω οτι για εναν αρχαριο καποια medium jumbo ταστα ειναι μια χαρα για να ξεκινησει.

12
Δυστυχως δεν μπορω να βοηθησω μιας και δεν ξερω για τις ακουστικες της lag.
Οσων αφορα ομως τα κορυφαια μοντελα της εταιριας, επειδη ειχα μια, μπορω να πω οτι ειναι φανταστικες κιθαρες με καλο value for money (εκτος αν σκεφτεσαι μετα να την πουλησεις μιας και επειδη δεν εχουν το γνωστο ονομα fender, gibson, prs, suhr, ειναι πιο δυσκολο να τις πουλησεις).

13
Λοιπον, το radius ειναι η ακτινα ενος θεωρητικου κυκλου, το μεγεθος της οποιας μας επιτρεπει να ξερουμε ποσο καμπυλη ειναι η ΤΑΣΤΙΕΡΑ (και οχι ο λαιμος) της κιθαρας μας. Οταν λεμε πχ οτι αυτη η κιθαρα εχει 9.5" radius, εννοουμε οτι αν χαραξεις εναν κυκλο με 9.5" ακτινα και παρεις ενα κομματι αυτου του κυκλου (φαντασου οτι κοβεις ενα κοματι του κυκλου με μια καθετη τομη και σου μενει ενα πολυ μικρο κομματι σαν φεγγαρι-νυχι). Αυτη η καμπυλη που σχηματιζεται αν κανεις οσα ειπα πιο πανω, ειναι η καμπυλη που εχει η ταστιερα. Αυτο πρακτικα σημαινει, οτι οσο πιο μικρος ειναι ο κυκλος, τοσο πιο εντονη ειναι η καμπυλη και οσο πιο μεγαλος ειναι ο κυκλος (αρα και η ακτινα του), τοσο πιο μικρη ειναι η καμπυλη αυτη.
Αρα, οταν βλεπεις radius που ειναι μεγαλα, μπορεις με ασφαλεια να θεωρεις πως αυτη η κιθαρα με αυτο το radius, θα εχει σχετικα flat ταστιερα (με μικρη καμπυλη). Πχ 16" ή και παραπανω...
Αντιθετα, αν μια κιθαρα εχει radius 10" πχ, σημαινει οτι θα εχει μια πιο εντονη καμπυλη η ταστιερα της σε σχεση με την 16αρα.
Παικτικα, αυτη η καμπυλη, επηρεαζει το παιξιμο μας, μιας και την ιδια αυτη καμπυλη ακολουθουν και τα ταστα οπου παταμε.
Ετσι, οταν εχουμε μια πιο εντονη καμπυλοτητα, το χερι μας βολευεται πιο ευκολα πανω στην ταστιερα - ειδικα οταν μιλαμε για ακκορντα και ειδικα για μπαρε φασεις. Αυτο συμβαινει γιατι απλα οπως τοποθετουμε το χερι μας για να πιασουμε ενα ακκορντο (και ειδικα οπως ειπα με μπαρε), αυτο τεινει να αγκαλιαζει τον λαιμο και την ταστιερα της κιθαρας. Οταν πρεπει να τεντωσουμε τα δαχτυλα μας για να ακολουθησουν μια πιο μικρη καμπυλη (οταν δηλαδη η ταστιερα μας εχει μεγαλο radius και αρα ειναι πιο επιπεδη), αναγκαζομαστε να ασκησουμε μεγαλυτερη πιεση στα/στο δαχτυλα/δαχτυλο που κανουν το μπαρε και ετσι κουραζομαστε πιο ευκολα. Αντιθετα, αν η κιθαρα εχει πιο καμπυλοτη ταστιερα, ειναι πιο ευκολο για τα δαχτυλα μας να ακολουθησουν αυτη την καμπυλη και με λιγοτερη δυναμη να μπορεσουμε να εκτελεσουμε το μπαρε/ακκορντο που θελουμε.
Το μειονεκτημα μιας ταστιερας με εντονη καμπυλη, ειναι οτι οταν παιζουμε σολο, αν κανουμε bends στις χορδες μας εντονα, τοτε ειναι πολυ πιθανον καθως πλησιαζουμε με την χορδη μας (κανοντας της bend) την "κορυφη" αυτης της καμπυλης, ακριβως λογω της καμπυλης, η νοτα να σβησει, μιας και ακολουθωντας την καμπυλη, στο ψηλοτερο σημειο της, η χορδη (μιλαω παντα για αυτες που κανουμε bend) ερχεται σε πολυ κοντινη επαφη με τα υπολοιπα ταστα που βρισκονται μπροστα απο εκει που παιζουμε και οταν πλεον αυτη η κοντινη επαφη γινεται αγγιγμα, τοτε απλα η νοτα σταματαει και σβηνει ο ηχος μιας και η χορδη ουσιαστικα mute-αρεται μιας και δεν μπορει να δονηθει πλεον (αφου βρισκει πανω στα αλλα ταστα και σταματαει την ταλαντωση της).
Ετσι, εαν προκειται να ασχοληθεις πολυ με lead κιθαρα και εχεις στο ρεπερτοριο σου μεγαλη χρηση bends, ισως να ειναι καλυτερα να πας για μια κιθαρα με μεγαλο radius, ωστε να ειναι πιο flat η ταστιερα της και ετσι να μην εχεις τετοια προβληματα, αφου σε αυτη την περιπτωση, ακομα κι αν κανεις εντονα bends, οι χορδες δεν θα φρεταρουν ευκολα πανω σε καποιο αλλο επομενο ταστο και ετσι ο ηχος δεν θα σβησει.
Για αυτο τον λογο βλεπεις πολλους κιθαριστες που ασχολουνται με shred φαση να χρησιμοποιουν κιθαρες με πιο flat ταστιερες.
Αυτο βεβαια σε καμια περιπτωση δεν σημαινει οτι μια κιθαρα με μικρο radius (μεγαλη καμπυλη) δεν κανει για σολο ή για bends. Χαρακτηριστικο παραδειγμα πχ ο Malmsteen που παιζει με fender strato (τυπικο radius στρατο ειναι τα 9.5" με 10" που ειναι αρκετη καμπυλη αν και οχι οσο οι πιο vintage strat & tele που ειχαν/εχουν 7.25" radius).
Με λιγα λογια, ειναι βασικα θεμα προτιμισης και κανενας δεν μπορει πραγματικα να σου πει τι θα δουλεψει για σενα.
Το μονο που μπορεις να κανεις ειναι να πας να δοκιμασεις κιθαρες με διαφορετικο radius για να δεις τι σε βολευει εσενα.
Απλα σκεψου με τι θες να ασχοληθεις περισσοτερο στην κιθαρα αν αυτο σε βοηθαει να κανεις μια επιλογη.
Αν πχ σε ενδιαφερει περισσοτερο να παιζεις ρυθμικα, ειναι πιθανοτερο να σου φαινεται πιο ξεκουραστη στο παιξιμο μια κιθαρα με μικρο radius (μεγαλη καμπυλη). Αν σε ενδιαφερει να λιωνεις στα σολο, τοτε ισως αξιζει να πας καλυτερα για μια κιθαρα με πιο flat ταστιερα.
Οπως και να χει ομως, και οι μεν και οι δε κανουν θαυμασια την δουλεια τους και με ενα καλο setup και οι μεν και οι δε θα παιζουν καλα σε ολες τις συνθηκες (ισως αν χρησιμοποιεις πολυ χαμηλα κουρδισματα μονο, να ειναι καλυτερα οι κιθαρες με μεγαλο radius).

14
Πιαστον με παθος και ολα θα πανε καλα  ;D ;D ;D
Περα απο την πλακα, ασε τι προτεινει ο καθενας και κοιτα τι σε βολευει εσενα.
Δεν ειναι ολα τα χερια ιδια, ουτε ολοι οι λαιμοι.

16
Aν εχεις αλλη κιθαρα δοκιμασε μια με πιο χοντρο λαιμο (ή με πιο λεπτο) για ν αδεις μηπως φταιει αυτο και δεν σου καθεται καλα η κιθαρα στο χερι.

17
Επισης δοκιμασε να ριξεις αγκυρα στο 1,3 και παιζε μονο με το 4 hammer on και pull offs. Αυτο ειναι λιγο extreme αλλα γυμναζει πολυ το μικρο δαχτυλο.


18
Δοκιμασε τοτε hammer on & pull offs με ρυθμο 1,3,4,3,1 χωρις καθολου πεννιες εννοειται.
Αν το χεις ανετα αυτο, κρατα σταθερο το 1 και παιζε αναμεσα σε 3,4.

19
Χοντρικα και για να μην αρχισουμε τις τεχνικες λεπτομερειες (αν θες πιο τεχνικες λεπτομερειες μπορει ο Andrianos να βοηθησει):
Ουσιαστικα αυτες οι ρυθμισεις για triode, pentode, συνηθως ριχνουν την λειτουργια του ενισχυτη στα μισα watts (πχ pentode 100watts, triode 50watts).
Πρακτικα αυτο σημαινει περιπου 6db λιγοτερη ενταση σε σχεση με πριν (εχοντας στο ιδιο σημειο το volume του ενισχυτη).
Αυτο ειναι πολυ πιθανο να αρεσει σε καποιον μιας και μειωνοντας το headroom του ενισχυτη (το σημειο περα απο το οποιο ο ενισχυτης παραμορφωνει), ο ενισχυτης παραμορφωνει πιο νωρις και ετσι ενισχυτες που στηριζουν την παραμορφωση τους στο τελικο σταδιο, μπορουν να τερματιστουν με ελαφρως πιο μικρη ενταση, δινοντας τον απαιτουμενο ηχο (με παραμορφωση τελικου σταδιου κτλ).
Απο την αλλη μερια, αφου μειωνεται το headroom του ενισχυτη, σημαινει οτι οταν θα παιζεις καθαρα, επισης θα εχεις μικροτερο headroom, αρα και τα καθαρα σου θα παραμορφωνουν πιο γρηγορα ανεβαζοντας την ενταση τους, σε σχεση με το ποτε θα παραμορφωναν αν λειτουργουσε ο ενισχυτης σε φουλ λειτουργια 100watts (με βαση το παραδειγμα μας).
Εκτος απο αυτα, η λειτουργια σε pentode, συνηθως θα σου δωσει πιο στακατο ηχο, λιγοτερο κομπρεσσαρισμενο σε σχεση με την triode, πιο καθαρο και πιο in your face. Για πολυ hi gain καταστασεις ειναι λουκουμι για να κρατα τα μπασσα σφιχτα κτλ.
Για πιο ηπιες καταστασεις (hard rock, rock, blues κτλ) ειναι πολυ πιθανο να βρεις τον ηχο σου σε λειτουργια triode μιας και ο ηχος παιρνει λιγο πιο vintage χαρακτηρα, γινεται λιγο πιο "ζεστος" και χαλαρος (spongy feeling καθως παιζεις).
Τα push/pull pots σε διαφορες ενισχυτες, κανουν οτι υποτιθεται οτι γραφουν πως κανουν απο μαμα.
Πχ ενα trebble boost που ενεργοποιειται με ενα pull πανω στο trebble pot, αυτο που κανει οταν ενεργοποιειται, ειναι να boost-αρει καποιες συγκεκριμενες (υψηλες) συχνοτητες που εχει επιλεξει ο κατασκευαστης. Το ιδιο συμβαινει και με ολα τα αλλα ρυθμιστικα τετοιου τυπου, ειτε επηρεαζουν αλλες συχνοτητες (fat switches, pull bright switches, mid shift κτλ), ειτε προσθετουν ή αφαιρουν gain (stages).

20
Αν δεν ειναι καποιο θεμα ιατρικο (δεν εχω ιδεα απο αυτα), σαν εξασκηση θα προτεινα πολλες επαναληψεις με hammer on και pull off σε στυλ 1,3 1,4 και αν μπορεις δοκιμασε να κανεις και stretch ταυτοχρονα, πχ να παιζεις μια φορα 1,3 1,4 και μετα μετα να παιζεις 1,3 1,4 αλλα με το 4ο δαχτυλα να κανει stratch περα απο την αμεσως επομενη θεση του 3ου δαχτυλου.  Καθε φορα που μουδιαζει το μικρο δαχτυλο και πλαγιως του η παλαμη, σημαινει οτι γινεται δουλεια αλλα μην το πολυσκισεις και παθεις κανα τραβηγμα. Σταματα λιγο μεχρι να ξεμουδιασει, κρεμα το χερι κατω και τιναξε το λιγο, χαλαρωσε το και ξαναξεκινα μετα κτλ. Μπορεις να κανεις ενδιαμεσα και ασκησεις αλλου τυπου για να μην πιανονται τα δαχτυλα μονο με μια ασκηση.
Αυτο κανω εγω βεβαια, δεν ξερω αν ειναι ο "σωστος" τροπος.

21
Νope, θες αρκετες ωρες και ψαξιμο για να πεις οτι ξερεις να κανεις τα παντα μαζι του (με τοσες δυνατοτητες που σου παρεχει... και δεν εννοω μονο παραμετρους του ενισχυτη και των εφφε, αλλα ακομα και η δρομολογηση, ο real time ελεγχος με controllers κτλ).
Αλλα απο την αλλη, σε αντιθεση με το 1ης γενιας, το 2 σου δινει απιστευτους ηχους right off the box. Aν δε ξερεις καποια πραγματα για ενισχυτες, ηχεια κτλ και ειδικα αν εχεις και καποιο background σε θεματα ηχοληψιας, τοτε μιλαμε για ενα μηχανημα που ειναι μαλλον ευκολο να το μαθεις και να το χειριζεσαι.
Αν ομως εισαι τυπος που παιζει ολη του την ζωη με ενισχυτες με 5-6 κουμπια και κανα πεταλακι, τοτε ή θα πρεπει να αλλαξεις αιωνα ή να μεινεις με την παλια καλη (και πολυ περιοριστικη) τεχνολογια...

22
Τυπους λαμπων (προς το παρον) οχι. Ο cliff εχει αναφερει οτι ο τυπος λαμπων, κανει μικροτερες διαφορες ηχητικα απο οσες αφηνουν να εννοηθουν οσοι τις προτεινουν/ρποωθουν και οτι αυτες οι αλλαγες μπορουν ανετα να καλυφθουν με αλλες μικρορυθμισεις σε αλλα σημεια του ενισχυτη (αν εχεις ορεξη να tweak-αρεις).
Μπορει μελλοντικα να το κανει κι αυτο ομως, δεν ξερω. Απλα ο ιδιος ειναι πεπεισμενος (και οσες φορες εχει πει κατι εχει βγει σωστος τελικα) οτι η ολη η ιστορια με τις λαμπες NOS κτλ, ειναι ενα καλο fad και τιποτα παραπανω.
Για bias και παρα πολλα αλλα που θα χρειαζομουνα σελιδες να τα αναφερω, (πχ tonestacks, bright cap, transformers, B+ caps, Sag, Damp απλα για να αναφερω ορισμενα ελαχιστα), φυσικα σου δινεται η δυνατοτητα να τα πειραξεις ακομα και εκτος πραγματικων (αυθεντικων) τιμων.
Ετσι, ουσιαστικα φτιαχνεις τον δικο σου custom ενισχυτη!

A, και επειδη αναφερθηκε και η τιμη του σαν μειονεκτημα, θα πω οτι φυσικα και δεν ειναι για καποιον που απλα θελει να κανει την πλακα του και να παιζει κανα τραγουδακι για την γκομενα. Αυτα τα κανεις και με ενα pod.
Για οποιον ομως πραγματικα ενδιαφερεται για τον ηχο του, ειτε επαγγελματια, ειτε ερασιτεχνη, οχι μονο η τιμη του δεν ειναι ακριβη, αλλα ειναι 1000% η πιο συμφερουσα αγορα που εχω κανει ποτε στην ζωη μου ανεξαρτητως κατηγοριας προϊοντως.
Σκεφτειτε μονο ενα tape delay ποσο εχει σημερα και μετα ανοιξτε το axe fx και βαλτε 2 σε παραλληλη συνδεση, πειραξτε το wow & flatter της κεφαλης, το modulation κτλ και μετα πειτε μου αν η τιμη του ειναι συμφερουσα ή οχι.
Υψηλη τιμη για τον μεσο χρηστη ναι.
Συμφερουσα; Hell Yeah!

23
Πλεον μιλαμε οτι αυτη η τεχνολογια εχει αρχισει και ΞΕΠΕΡΝΑΕΙ τους πραγματικους ενισχυτες σε "αυθεντικοτητα", ποιοτητα και ευκολια χρησης και παραμετροποιησης.
Οσο κι αν αυτο ακουγεται τρελο, ισχυει.

Συγνώμη αλλά δεν είναι δυνατόν η προσομοίωση να ξεπερνάει (ηχητικά...σε ευκολία χρήσης και παραμετροποίησης σίγουρα είναι πολύ πιο μπροστά) τους πραγματικούς ενισχυτές, να γίνει το ίδιο ηχητικά και σαν αίσθηση να το δεχτώ...απλά από εκεί και πέρα έχουμε κάτι άλλο...το real thing θα είναι πάντα το real thing, όσο κι αν δε μου αρέσει κι εμένα αυτός ο όρος και ας συμπαθώ τα πολυεφέ κλπ. :)

Δεν ξερω τις εμπειριες σου με αρκετα λαμπατα μηχανηματα (προενισχυτες και ενισχυτες, καμπινες κτλ), αλλα αν εχεις και μετα παρεις το axe fx II και μαθεις λιγο να το χειριζεσαι, θα ξανασυζητησουμε για το αν ειναι δυνατον να ειναι καλυτερο απο τους πραγματικους ενισχυτες (οχι ολους ισως, μιας και ορισμενα μοντελα τα εχει μοντελοποιησει τελεια ο cliff γιατι ειχε και σχεδια και τους ιδιους τους ενισχυτες να τους κανει βιδες, ενω σε καποιους αλλους - λιγους - ειχε μονο σχεδια).
Δωστε λιγο σημασια σε αυτα που λεω και οχι μονο στην ουαου φραση που πεταξα.
Ενας κανονικος ενισχυτης (και ειδικα οι μη boutique ενισχυτες) ειναι πολυ πιθανο απο κομματι σε κομματι (στο ιδιο μοντελο και κατασκευαστη) να εχει σημαντικες διαφορες κατασκευαστικα και αρα ηχητικα (και στην αισθηση).
Αυτο οφειλεται στο οτι:
α) Τα υλικα που χρησιμοποιουνται (οπως πυκνωτες, αντιστασεις, φιλτρα, διοδοι, λαμπες, μετασχηματιστες κτλ) δεν ειναι δυνατον να εχουν ολα ακριβως τις ιδιες ανοχες και μετρησεις. Ειναι ολα "κοντα", αλλα κανενα σχεδον δεν ειναι ιδιο με το αλλο.
Αυτο εχει σαν αποτελεσμα ορισμενοι ενισχυτες να ακουγονται καλυτερα απο καποιους αλλους, κι ας ειναι το ιδιο μοντελο, ιδιας χρονιας, με ιδιες λαμπες, ιδιες ωρες χρησεις και ιδια settings κτλ. Για αυτο πολλοι επαγγελματιες οταν αγορζουν ενισχυτη, ακουνε πολλα κομματια απο ενα μοντελο που γουσταρουν και μετα διαλεγουν οποιο τους ακουγεται καλυτερα.

β) Τα υλικα που χρησιμοποιουνται, ακομα και αν ειναι αυτα που πρεπει, φθινουν στην πορεια του χρονου με την χρηση, αλλαζουν χαρακτηριστικα και μαζι αλλαζουν και τον ηχο και την αισθηση. Επισης καποια υλικα ενω θεωρητικα θα μπορουσαν να εχουν ιδανικες τιμες για μια Α χρηση, στην πραγματικοτητα δεν μπορουν ποτε να πετυχουν αυτες τις τιμες λογω κατασκευαστικων προβληματων.

Ολα αυτα λοιπον, που ειναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ για τον ηχο και αισθηση ενος ενισχυτη, το axe fx οχι μονο τα καλυπτει, αλλα σου δινει την δυνατοτητα να τα πειραξεις ακομα και εκτος πραγματικων οριων (βλεπετε στο virtual κυκλωμα δεν χρειαζεσαι ενα Α υλικο - που δεν υπαρχει -  για να δουλεψει πχ ενας Α πυκνωτης στις τιμες που θες).
Ετσι, το axe fx μπορει να δωσει ακριβως τον ηχο βαση των "αυθεντικων" χαρακτηριστικων του ενισχυτη που εξομοιωνεται, (προσοχη, βαση του κομματιου που ετυχε να εχει ο κυριος Cliff και με βαση τον οποιο εκανε την εξομοιωση, οχι αυτον που εχετε εσεις σπιτι σας που πιθανως να εχει καποιες μικροαλλαγες σε σχεση με αυτον του Cliff, αυτα που ελεγα και πιο πανω δηλαδη), ή να σου προσφερει την παραμετροποιηση να αλλαξεις κατι στον ενισχυτη που θα τον κανει ακριβως ετσι οπως θες (σε αισθηση και ηχο), που υπο φυσιολογικες συνθηκες δεν θα μπορουσες να κανεις με εναν κανονικο ενισχυτη, ή θα χρειαζοσουν τουλαχιστον αρκετες ωρες και χρημα και χρονο σε μοντες με αμφιβολα αποτελεσματα για την αξιοπιστια και σωστη λειτουργια του ενισχυτη.
Επισης, το axe fx δεν χρειαζεται λαμπες, bias και ρυθμισεις, αλλα μπορεις να παιξεις με ολα αυτα, ακομα και σε τιμες που ενας πραγματικος ενισχυτης θα τις εβλεπε με τρομο... Για να μην αναφερω καν το θεμα θορυβου, εφφε, ευκολιας χρησης, εντασεις κτλ
Και βεβαια, το axe fx αποδιδει ΠΑΝΤΑ τον ιδιο ηχο, χωρις να επηρεαζεται (βλεπε λαμπες) απο τον καιρο, την υγρασια, τον χωρο κτλ.

Θα μπορουσα να αναφερω και πολλα αλλα, αλλα νομιζω την πιασατε την ιδεα.
Εχοντας πει λοιπον ολα αυτα, και οντας ιδιοκτητης μερικων καλων λαμπατων τερατων και μικρων ενισχυτων στο παρελθον, καταλαβαινεται γιατι ορισμενες δηλωσεις που ακουγονται "ατοπες", τελικα αποδυκνειονται σωστες.
Και αν παιξετε με ενα axe fx II (και εφοσων εχετε ΟΝΤΩΧ εμπειριες απο καλους λαμπατους ενισχυτες), μετα θα εχετε μαλλον την ιδια αποψη με εμενα (και με παρα πολλους αλλους που εχουν πουλησει οτι λαμπατο ειχαν και δεν ειχαν αφου πηραν το axe fx).

Στα μειονεκτηματα;
Θα ελεγα περιπου αυτα που λεει και ο Vaiking.
Δεν εχεις μπροστα σου το real deal, με τα κουμπια του, τις λαμπες του, την εμφανιση του, την επενδυση του, την 4x12" matched καμπινα του, την μουρη του δηλαδη...

Οσο για το οτι κινδυνευουν να κλεισουν οι λαμπατοι κατασκευαστες, αυτο ερχεται με την προοδο της τεχνολογιας και ειναι φυσικο επακολουθο. Οι λαμπατοι θα εξακολουθουν να υπαρχουν, αλλα ιδιατερα πετυχημενοι θα ειναι πλεον μονο τα boutique μοντελα που προσφερουν και look, αισθηση, vibe, mojo πεστε το οπως θελετε και οι μικροι (για ευκολια χρησης)...
Σε λιγα χρονια, αμφιβαλλω αν καποιος εξακολουθει και ηχογραφει ή πηγαινει σε συναυλιες με αυθεντικους ενισχυτες.
Απλα δεν υπαρχει λογος, ενω πλεον υπαρχουν ενα καρρο λογοι για να ΜΗΝ το κανει καποιος αυτο.

24
Γιατι κανετε την ζωη σας δυσκολη;
Μπειτε στο forum της fractal, πηγαινετε στο section recordings (Axe fx II) και θα βρειτε τα παντα, για ολα τα ειδη. Καποια φυσικα ειναι πετυχημενα περισσοτερο σε σχεση με αλλα (δεν ειναι ολοι ηχοληπτες) αλλα θα παρετε μια ιδεα.
Κοιταξτε κυριως για videos του Mark Day και ριξτε μια ματια και στα τελευταια demos που ανεβασε ο cliff (ο δημιουργος του μηχανηματος και της εταιριας) τωρα τελευταια με preview του αναμενομενου firmware update (που μεταξυ αλλων, προσθετει και δυναμικη αποκριση στις εξομοιωσεις καμπινων μουχαχαχαχα).
Οι δυναμικες πλεον μπορει να ειναι και ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ απο τον πραγματικο ενισχυτη μιας και μεσω των settings που υπαρχουν για πειραγμα, πολλα απο αυτα εξομοιωνουν το πως θα αντιδρουσε ο ενισχυτης αν ηταν "καυτος" (βλεπε λαμπατος που εχει "ανοιξει" και παιζει πολυ δυνατα για αρκετη ωρα). Οι δυναμικες (στον πραγματικο ενισχυτη) σε τετοιες συνθηκες γινονται πολυ εντονες (πολυ μεγαλο touch sensitivity, τρελο blooming στις νοτες και "3d" ηχος γενικοτερα). Ε, ακομα κι αυτο εξομοιωνεται με απιστευτη πιστοτητα...
Για οσους δεν εχουν καταλαβει, πλεον δεν μιλαμε για το αν η εξομοιωση στο axe fx II ειναι πολυ κοντα στον πραγματικο ενισχυτη (μιας και απο πραγματικο ενισχυτη σε ενισχυτη, ακομα και ιδια μοντελα να ειναι, υπαρχουν μικροδιαφορες λογω ελαφρων διακυμανσεων των ανοχων των διαφορων ηλεκτρονικων μερων που αποτελουν τους ενισχυτες) .
Πλεον μιλαμε οτι αυτη η τεχνολογια εχει αρχισει και ΞΕΠΕΡΝΑΕΙ τους πραγματικους ενισχυτες σε "αυθεντικοτητα", ποιοτητα και ευκολια χρησης και παραμετροποιησης.
Οσο κι αν αυτο ακουγεται τρελο, ισχυει.


25
Οποιος ακουσει axe fx 2 (με patches απο καποιον που ξερει τι του γινεται) και μου πει οτι μπορει να καταλαβει οτι ειναι digital, εγω θα υποκλιθω στα θεϊκα αυτια αυτου του ανθρωπου.
Μερικοι δεν το χουν καταλαβει γιατι προφανως δεν εχουν εμπειρια με το μηχανημα (axe fx 2), αλλα οταν μιλαγα πριν για επανασταση, το εννοουσα. Πραγματικα, το ΜΟΝΟ που πλεον μενει στους αυθεντικους ενισχυτες σαν +, ειναι η εμφανιση και ολα τα αλλα ειναι πλεον μαλλον - παρα + σε σχεση με το τι μπορει να σου δωσει το axe fx.
Τιποτα παραπανω...

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 107