Το Στέκι των Κιθαρωδών

Ειδικά θέματα => Ηχογραφήσεις και Στούντιο => Τα καλύτερα... => Μήνυμα ξεκίνησε από: Clapton στις 18/04/04, 02:45

Τίτλος: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: Clapton στις 18/04/04, 02:45
Η ερωτηση ειναι απλη και κατανοητη αλλα το θεμα ειναι πιο περιπλοκο οπως πολυ καλα γνωριζουν οι ηχοληπτες οταν ερχεται η στιγμη να περασουν τα τυμπανα μεσα απο ενισχυτικα.

Μια μεθοδος ειναι η δοκιμασμενη μεθοδος των μικροφωνων. Αλλα ποσα μικροφωνα? Αλλοι λενε 5, αλλοι 7, αλλοι περισσοτερα. Τι τυποι μικροφωνων χρειαζονται και σε τι θεσεις μπαινουν?

Αλλη μεθοδος ειναι οι λεγομενες καψες που μπαινουν επανω στα τυμπανα. Τι λεει η μεθοδος αυτη?

Αλλοι παλι τα εχουν καταργησει ολα αυτα, πηραν ενα ηλεκτρονικο drums set (πχ. Roland V-Drums) και δινουν ενα ζευγαρι βυσματα στον ηχοληπτη για να ξεμπερδευουν.

Επομενως:

Τι απαιτειται για να ακουγονται τα drums σωστα?
1. Στην συναυλια
2. Στην ηχογραφηση



CU...=Clapton=

Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: ερεβος στις 18/04/04, 02:51
Εγω το μονο που ηθελα να πω ειναι οτι διαβασα σε μια συνεντευξη του Young Των AC DC οτι στον πρωτο τους ή στο δευτερο δε θυμαμαι δισκο, ο τριτος αδελφος που εκανε την παραγωγη, επειδη δε του αρεσε το αποτελεσμα της ηχογραφησης των Drums εβαλε και ενα μικροφωνο στο...μονιτορ του ντραμερ... ;D ;D :P :P
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: Σιδηρόπουλος στις 18/04/04, 11:12
δεν υπαρχει προκαθορισμένος αριθμός για μικρόφωνα.
πρεπει να μπεί ενα σε καθε τομ, ενα στο φλορ τομ, ενα στο σνεαρ, και ενα στη μποτα.
για τα cymbals, εγω πιστευω θελει ενα στο ραιντ, δυο απο πανω απο τις δυο ακριες για τα κρασες, και αναλογα με το τι αλλο εχεις αν χρειαζεται προσθετεις.
εγω αυτο εφαρμοζω οταν χρειαζεται να βαλω μικ στα ντραμς μου
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: Clapton στις 20/04/04, 03:46
Επομενως η παλια δοκιμασμενη λυση με τα μικροφωνα συνεχιζει να ειναι και η προτιμοτερη. (Ολο και λιγοτερος χωρος μενει για τον drummer με τοσο hardware γυρω του και ας καταλαμβανει γενικα τον περισσοτερο χωρο απο καθε αλλον μουσικο σε μια μπαντα  ;D)

Αυτη που αναφερεις Σιδηροπουλε ειναι η λυση των 7 μικροφωνων για μια τυπικη drums (boot, snare, 2 toms, 1 floor tom, cymbals). Δυναμικα μικροφωνα στα τυμπανα και πυκνωτικα για τα πιατινια (overhead). Εδω το ιδιο μικροφωνο του snare πιανει και το φιουτσι ανω καποιοι αλλοι μερικες φορες το ξεχωριζουν βαζοντας ενα 8ο μικροφωνο σε αυτο.

Εμπειρια απο ηλεκτρονικη drums εχει κανεις και ποια η γνωμη σας?


CU...=Clapton=

Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: Βραζίλης στις 21/04/04, 09:33
Εγώ έχω ψηφιακά ντραμς, το φτηνό compact σετάκι Yamaha DD-11.

Τα ψηφιακά ντραμς δεν πρόκειται ποτέ να φτάσουν τη ποιότητα και τους αμέτρητους διαφορετικούς ήχους που μπορεί να βγάλει ένα σετ ντραμς. Τα pad δεν έχουν τις άπειρες βαθμίδες ευαισθησίας μιας μεμβράνης ή ενός πιάτου (αν και συχνά χρησιμοποιούνται πραγματικά πιάτα σε συνδιασμό με τα ψηφ. ντραμς). Τώρα, ανάλογα με το στυλ της μουσικής που παίζεις και τις απαιτήσεις σου, τα χρησιμοποιείς για τα πάντα ή μόνο για εξάσκηση / πρόβα στο σπίτι. Πχ. μπορείς να παίξεις άνετα ηλεκτρονική ποπ αλλά δε μπορείς να παίξεις jazz (τουλάχιστον όχι χωρίς να κάνεις μεγάλες θυσίες στον ήχο και την τεχνική).
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: Πέτροc στις 21/04/04, 10:41
... Μεγάλη ιστορία ... για τσέκαρε εδώ :
http://www.soundonsound.com/sos/aug03/articles/studiosos.htm?session=a72f6ae5450b184738200479f31c730b
και εδώ :
http://www.soundonsound.com/sos/Feb03/articles/drummiking.asp?session=a72f6ae5450b184738200479f31c730b

/nEwBiE  8)
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: Σπύρος στις 22/04/04, 19:10
Εγώ έχω ψηφιακά ντραμς, το φτηνό compact σετάκι Yamaha DD-11.

Τα ψηφιακά ντραμς δεν πρόκειται ποτέ να φτάσουν τη ποιότητα και τους αμέτρητους διαφορετικούς ήχους που μπορεί να βγάλει ένα σετ ντραμς. Τα pad δεν έχουν τις άπειρες βαθμίδες ευαισθησίας μιας μεμβράνης ή ενός πιάτου (αν και συχνά χρησιμοποιούνται πραγματικά πιάτα σε συνδιασμό με τα ψηφ. ντραμς). Τώρα, ανάλογα με το στυλ της μουσικής που παίζεις και τις απαιτήσεις σου, τα χρησιμοποιείς για τα πάντα ή μόνο για εξάσκηση / πρόβα στο σπίτι. Πχ. μπορείς να παίξεις άνετα ηλεκτρονική ποπ αλλά δε μπορείς να παίξεις jazz (τουλάχιστον όχι χωρίς να κάνεις μεγάλες θυσίες στον ήχο και την τεχνική).

Ο ντράμμερ μας πάντως έπαιξε με ένα σετ ηλεκτρονικών ντραμς και από ότι λέει ο ήχος ήταν ο καλύτερος που έχει ακούσει και αν αγόραζε τώρα ντραμς θα έπαιρνε ηλεκτρονικά.
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: Βραζίλης στις 23/04/04, 08:28
Σπυρ, εσεις παιζετε heavy metal :P

Για δοκιμασε ομως να κανεις τους διαφορους χρωματισμους που μπορεις να κανεις πχ. σε ενα ride πιατινι, ή στο ταμπούρο (παιξιμο στο στεφάνι, ή με βουρτσα, κλπ)
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: freemind στις 23/04/04, 11:48
Μην ξεχναμε πως ο τελικος ηχος που ακουει καποιος απο τα ντραμς εχει περασει και απο καποια απαραιτητα εφφε ( οπως compressor και noise gate πχ..μην πουμε για EQ και reverb για πιο πλουσιο ηχο. ) τα οποια πολλες φορες επιλεγει ο ιδιος ο ντραμερ ( γι'αυτο καποιοι ντραμερ ξεχωριζουν απο τον ηχο που φτιαχνουν ).Οποτε σε ενα ζωντανο ή μια ηχογραφηση ( για τα ελληνικα δεδομενα..ιδιαιτερα για τα live ) πολλες φορες, ενω ακολουθουνται ολοι οι κανονες ηχοληψιας, ο ηχος ειναι ξερος και θυμιζει τουαλετα...!!!( καποιοι εξυπνοι ηχοληπτες σκεφτονται πως ενα gate effect ειναι η καλυτερη επιλογη... ).
Καποτε ειχαμε παιξει με μικροφωνα-καψες πανω στο drum set ( βασικα για να φανταστειτε..μονο για αυτο θα μπορουσε να ηταν περηφανος ο ηχοληπτης )Ο ηχος ηταν πολυ καλυτερος απο τη κλασσικο στησιμο των μικροφωνων, αλλα οπως ειπε και ο ηχοληπτης, ηθελε περισσοτερα χρηματα για ολοκληρο το kit των μικροφωνων..
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: Gant στις 23/04/04, 12:11
...
Καποτε ειχαμε παιξει με μικροφωνα-καψες πανω στο drum set ...

Καλή η ιδέα με τις κάψες για τα τύμπανα! Αλλά για τα πιατίνια;
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: freemind στις 23/04/04, 13:27
Ολο το kit ηταν της SHURE.Ειχε πληρωσει αρκετα χρηματα..Περιελαμβανε 3 καψες για τομ, 1 για βαθυ και 1 για ταμπουρο.Για hihat και πιατινια δυναμικο και πυκνωτικα ( αντιστοιχα ) και για τη μποτα δυναμικο.Ολα ομως ειχαν το σκοπο τους, με την εννοια οτι το kit αφορουσε ενα ολοκληρωμενο drum set.
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: Καρχαρίας στις 23/04/04, 14:36
Εγω το μονο που ηθελα να πω ειναι οτι διαβασα σε μια συνεντευξη του Young Των AC DC οτι στον πρωτο τους ή στο δευτερο δε θυμαμαι δισκο, ο τριτος αδελφος που εκανε την παραγωγη, επειδη δε του αρεσε το αποτελεσμα της ηχογραφησης των Drums εβαλε και ενα μικροφωνο στο...μονιτορ του ντραμερ... ;D ;D :P :P

Το ίδιο έκανε και για τις κιθάρες. Πήρε ήχο από ένα μικρόφωνο από μπροστά και ένα από πίσω από το ηχείο.
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: Καρχαρίας στις 23/04/04, 14:45
Σε ένα κομματι που είχαμε ηχογραφίσει, ο καμμένος ηχολήπτης έκατσε και έκοψε όλα τα σήμετα που δεν περιείχαν κορυφες!!!!!! Μιλάμε για δουλειά μιας βδομάδας αλλά αυτός το ξημέρωνε πάνω από το Cubase και τέλειωσε ποιο γρήγορα.

Πρόσφατα άλλος ποιο "έξυπνος" ηχολήπτης μου έδειξε τρόπο μέσω cubase, πάλι, να κόβει τα παράσιτα των μικροφώνων και να κρατάει μόνο το χτύπημα. Ένα απλό plugin είναι, δεν θυμάμε ποιο όμως.

Η ηλεκτρονική drum είναι η "ευκολη" λύση αλλά όχι τόσο καλή ακουστικά. Ο φυσικός ήχος δεν μπορεί να αντιγραφτεί ότι και αν κάνουμε, ίσως να τον πλησιάσουμε όχι να τον φτάσουμε. Όσο καλό και να είναι το αποτέλεσμα τις κορυφές δεν θα τις πιάσει.


Σπύρο, γούστα είνα αυτά. Άλλοι δεν θέλουν να ακούσουν καν για ηλεκτρονικα τύμπανα.
Σαν λύση πάντως επιμένω ότι είναι ίσως η καλύτερη, σαν αποτέλεσμα όμως... :-\
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: ερεβος στις 23/04/04, 14:56
Το ίδιο έκανε και για τις κιθάρες. Πήρε ήχο από ένα μικρόφωνο από μπροστά και ένα από πίσω από το ηχείο.

Ναι αλλα εδω μιλαμε για ντραμς!  ;D :P :P
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: freemind στις 23/04/04, 18:35
Σε ένα κομματι που είχαμε ηχογραφίσει, ο καμμένος ηχολήπτης έκατσε και έκοψε όλα τα σήμετα που δεν περιείχαν κορυφες!!!!!! Μιλάμε για δουλειά μιας βδομάδας αλλά αυτός το ξημέρωνε πάνω από το Cubase και τέλειωσε ποιο γρήγορα.

Πρόσφατα άλλος ποιο "έξυπνος" ηχολήπτης μου έδειξε τρόπο μέσω cubase, πάλι, να κόβει τα παράσιτα των μικροφώνων και να κρατάει μόνο το χτύπημα. Ένα απλό plugin είναι, δεν θυμάμε ποιο όμως.

Για την πρωτη περιπτωση να πω οτι οντως ειναι καμμενος, γιατι αμα ο τροπος που κανει ηχοληψια εχει ως αποτελεσμα peak ..τοτε να το βρασω οτι καθισε 10 ωρες ( πχ ) για να διορθωσει κατι για το οποιο ευθυνεται ο ιδιος... >:( Πολλοι ηχοληπτες ειναι της αποψης οτι η τεχνολογια κανει θαυματα, αλλα σε καποιες περιπτωσεις ουτε ο Θεος δεν μπορει να διορθωσει τις βλακειες τους...
Για το δευτερο, το VST ( και οχι plug in ) ονομαζεται "de esser" και κυκλοφορει "πακετο" μαζι με το Cubase. Επισης η Sonic Foundry εχει βγαλει ενα πακετο απο effects ( νομιζω οτι ονομαζεται Natural Effects 1, αν και πιστευω οτι κανω λαθος ::) ) το οποιο αφορα μονο effect φωνης...
Πολλοι χρησιμοποιουν κανονικα ντραμς και πολλες φορες καταληγουν στο να χρησιμοποιουν εφφε ( οπως reverse reverb και delays ) εξωτερικων μοναδων, που στις περισσοτερες ηλεκτρονικες drums ειναι build in...Προσωπικα ( αν και απο ντραμς ειμαι ασχετος ), ηχητικα μου αρεσουν τα αυθεντικα drum set...
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: Καρχαρίας στις 24/04/04, 21:54
Freemind, όχι δεν ήταν κάλος του ηχολήπτη, δεν ξέρω τι ήθελε να πετύχει, πάντως τα έκανε να ακούγονται λες κ ηχογραφήθηκε το κάθε χτύπημα μόνο του.
Του πήρε παραπάνω από 10 ώρες... ;D ;D ;D ;D ;D

Για το VST έχεις δίκιο, δεν είναι plug in. :)
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: asrael στις 12/04/06, 16:27
Εχω μπεί στο λόυκι να αγοράσω μικρόφωνα για να καλύψω τα τύμπανα μου για ηχοιγράφηση αλλά και τις κιθάρες.

Για ταμπούρο και hihat είναι ήδη στο δρόμο 2 sm57. Για toms και overhead έχει κανείς κάτι οικονομικό να προτείνει;

Εντελώς τυχαία βρήκα μρποστά μου μια εταιρεία από Taiwan εν ονόματι JTS που έχει πολύ φθηνά μικρόφωνα. Εχει παίξει κανείς με τέτοια μικρόφωνα;

Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: freemind στις 12/04/06, 21:07
Σου προτεινω ανεπιφυλακτα, τα C2 της Behringer. Ερχονται σε πακετο των 2 πυκνωτικων με 70Ε, και η αποδοση στον ηχο σου θα ειναι αρκετα καλη, για την τιμη τους.
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: asrael στις 13/04/06, 10:03
Ναι τα C2 της behringer είναο πολύ καλά για τα λεφτά τους. Ευχαριστώ που μου τα θύμισες.

Θα χρειαστώ βέβαια 3 overhead γιατί το σετάκι μου πιάνει μια κάποια έκταση οπότε ένα ακόμα overhead στο μέσο θα τονίζει τα πιατίνια που μέχρι τώρα ήταν "ψώφια" Κι εκεί σκεφτόμουν ένα πυκνωτικό μεγάλου διαφράγματος γιατί τα πιάτα αυτά είναι splashes κτλ κτλ με πολλή λεπτομέρεια στον ήχο τους αλλά και χαμηλής έντασης.

Επίσης το πυκνωτικό μεγάλου διαφράγματος θα μου χρησημέψει λογικά για την ηχογράφηση φωνής.

Για τα toms και την κάσσα τί να κάνω;
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: Gabriel6th στις 14/04/06, 00:08
Όσο περισσότερα μικρόφωνα χρησιμοποιήσεις στα τύμπανα, τόσο δυσκολότερο θα γίνει το μιξάρισμα...
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: freemind στις 14/04/06, 02:56
Τα overheads ειναι κανονας να ειναι 2. 3 ή περισσοτερα, θα σου δημιουργησουν προβληματα φασης, και θα μπλεξεις με ιστοριες, που δεν θα ηθελες ουτε καν να εχεις σαν εφιαλτες.
Υπαρχουν πολλοι τροποι να καλυψεις μια drum set.
Ο κλασσικος Jazz ηχος, με το απλο drum kit, που με 2 overheads, 1 μικροφωνο στη μποτα και αντε ενα στο snare φτιαχνουν ηχο κλασσικο, απλο και οσο πιο καλης ποιοτητας ειναι τα μικροφωνα, οσο πιο καλα διαμορφωμενος ειναι ο χωρος, και οσο πιο καλα ξερει τη δουλεια του ο ηχοληπτης, τοσο πιο καλο και το αποτελεσμα.
Αν πας σε πιο ροκ καταστασεις, θα πρεπει να υπολογισεις, περα αυτων, και τουλαχιστον 1 δυναμικο ανα 2 τομ ( ή στην καλυτερη και δυναμικο για καθε τομ ). Τωρα για τα πιατινια, μην προσπαθησεις να βαλεις πυκνωτικα μεγαλου διαφραγματος, γιατι η συχνοτικη αποκριση που αναζητας, ειναι ψηλα σχετικα, και ενα πυκνωτικο μεγαλου διαφραγματος, μπορει να σου βγαλει ανεπιθυμητα αποτελεσματα.
Εξοπλισου με κανενα πακετο για drum set, που κυκλοφορουν απο διαφορες εταιριες. Ετσι θα εισαι καλυμμενος.
Να πω οτι μπορεις να βαλεις και PZM ( πιεζοηλεκτρικα ) μεσα στο χωρο, αλλα αυτο πλεον απαιτει ηχοληπτη με πολλη μεγαλη πειρα.
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: asrael στις 14/04/06, 09:42
Όσο περισσότερα μικρόφωνα χρησιμοποιήσεις στα τύμπανα, τόσο δυσκολότερο θα γίνει το μιξάρισμα...

Αυτό το ξέρω από χέρι όταν κάποτε έκανα την κτηνωδία να έχω takes και από τις κάτω μεμβράνες :P

Μέχρι να τα κάνω να ακούγονται ανθρώπινα μου είχε βγεί το λάδι.

Ετσι προσανατολίζομαι σε ένα μικρόφωνο ανα τόμ ( τα οποία είναι και μπόλικα ) και 3 overheads.
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: asrael στις 14/04/06, 10:00
Τα overheads ειναι κανονας να ειναι 2. 3 ή περισσοτερα, θα σου δημιουργησουν προβληματα φασης, και θα μπλεξεις με ιστοριες, που δεν θα ηθελες ουτε καν να εχεις σαν εφιαλτες.

Εχω διαβάσει σχετικά άρθρα για 3 ή 5 (!!!) overheads. Τα 2 που δοκίμασα στο set μου, έπιασαν πολύ καλά τα δεξιά και αριστερά μου πιατίνια αλλά αυτά που ήταν στο κέντρο ήταν ψώφια και έπρεπε μετά να χρησημοποιήσω enhancer για να τα στρώσω όσο μπορούσα να τα στρώσω γιατί ο enhancer μαζί με το σήμα που θέλεις ενισχύει και το θόρυβο και φυσικά αν το σήμα έχει peak -30 dB και θέλεις να το φτάσεις στα -7 που είναι και τα υπόλοιπα πιατίνια το σήμα αλοιώνεται σημαντικά χάνωντας σχεδόν όλες τις δυναμικές.

Η διαφορά φάσης είναι εφιάλτης αλλά με ένα καλό spectrum analyser σαν αυτό της waves μπορεί να πειραματιστεί κανείς με την τοποθέτηση των μικροφώνων έτσι ώστε να την εξαφανίσει. Σε τέτοια περίπτωση έπεσα όταν πήγα να βοηθήσω ώς ηχολήπτης στην ηχογράφιση που έκανε ένας φίλος.

Παράθεση
Υπαρχουν πολλοι τροποι να καλυψεις μια drum set.
Ο κλασσικος Jazz ηχος, με το απλο drum kit, που με 2 overheads, 1 μικροφωνο στη μποτα και αντε ενα στο snare φτιαχνουν ηχο κλασσικο, απλο και οσο πιο καλης ποιοτητας ειναι τα μικροφωνα, οσο πιο καλα διαμορφωμενος ειναι ο χωρος, και οσο πιο καλα ξερει τη δουλεια του ο ηχοληπτης, τοσο πιο καλο και το αποτελεσμα.

Ναι για ambinece αυτό προτείνω κι εγώ απλά εδώ πρόκειται για πιο rock - metal κατάσταση και θέλω τα κοντινα takes στα τομ.

Παράθεση
Αν πας σε πιο ροκ καταστασεις, θα πρεπει να υπολογισεις, περα αυτων, και τουλαχιστον 1 δυναμικο ανα 2 τομ ( ή στην καλυτερη και δυναμικο για καθε τομ ). Τωρα για τα πιατινια, μην προσπαθησεις να βαλεις πυκνωτικα μεγαλου διαφραγματος, γιατι η συχνοτικη αποκριση που αναζητας, ειναι ψηλα σχετικα, και ενα πυκνωτικο μεγαλου διαφραγματος, μπορει να σου βγαλει ανεπιθυμητα αποτελεσματα.

Προσανατολίζομαι σε ένα μικρόφωνο ανα τόμ για να μπορώ αργότερα να παίξω καλύτερα με pan & punch effects και eq.
Επειδή δεν έχω ξαναχρησημοποιήσει μεγάλου διαφράγματος για τέτοια δουλειά, τι μπορεί να βρώ στο δρόμο μου;

Εγώ σκεφτόμουν να χρησημοποιήσω το C3000 της AKG για μεγάλου διαφράγματος που ο κατασκευαστής το συστήνει για αυτή τη δουλειά αλλά και φωνή γιατί έχει μεταβλητό polar pattern. Να παρω λες 3 C1000 ή 4 C2 της Behringer;

Παράθεση
Εξοπλισου με κανενα πακετο για drum set, που κυκλοφορουν απο διαφορες εταιριες. Ετσι θα εισαι καλυμμενος.
Να πω οτι μπορεις να βαλεις και PZM ( πιεζοηλεκτρικα ) μεσα στο χωρο, αλλα αυτο πλεον απαιτει ηχοληπτη με πολλη μεγαλη πειρα.

Τα σετάκια δεν με καλύπτουν ακριβώς γιατί το σετ μου είναι μεγαλούτσικο ( 3 τομ, 3 βαθειά, 1 κασσα, 2 ταμπουρα, 13 πιάτα ) θέλω και επιπλέον μικρόφωνα για τα τομ.
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: freemind στις 14/04/06, 11:38
Χωρις να θελω να γινω πολυ "κακος", επιμενω πως η χρηση 5 overheads ( ή και 3 ) απαιτει γνωσεις και εμπειρια. Ακομα και ενα spectrum analyser δεν θα σε βοηθησει, ωστε να δεις τις φασεις και πως διαφοροποιειται το σημα απο καναλι σε καναλι.
Εαν εχεις βεβαια μια drum set, στυλ Dream theater, εκει επιβαλλεται η χρηση αλλων τεχνικων ( μεσα στις οποιες, οντως ειναι και η χρηση παραπανω των 2 overheads ), τις οποιες δεν νομιζω οτι θα μπορεσεις να τις πραγματοποιησεις μονος σου..ποσο μαλλον να δωσεις και λεφτα γι'αυτες.
Για αρχη, κοιτα να προμηθευτεις τα απαραιτητως βασικα, αφου η ηχγοραφηση θα γινει στο χωρο σου, πραγμα που σημαινει οτι δεν εχει γινει ειδικη μελετη για την τοποθετηση ηχοαπορροφητηρων και ανακλαστηρων. Εξαλλου, εσυ μιλας για ροκ κατασταση, και μετα περιγραφεις τεχνικες και effects, που ουτε ποζεραδες δεν χρησιμοποιουν με τοση ευκολια. Αν μιλας για metal, τοτε μην περιμενεις να πιασεις ηχο μεγαλης μπαντας με μικροφωνα..Ωρα να βαλεις τα triggers στη ζωη σου, οπως εκαναν τοσοι και τοσοι drummer ( και οταν τους ακους λες "Μα τι παιζει το ατομο.." ) και εφτιαξαν τον ηχο τους.
Τελος, περα απο τον εξοπλισμο, προτεινω να σκεφτεις οτι πολλες φορες, η εγγραφη ενος drum set, απαιτει πολλα καναλια, αρα μεγαλη επεξεργαστικη ισχυ, σωστη κατανομη των μικροφωνων, καλης ποιοτητα drum set και μεγαλη εμπειρια για το πως θα διαχειριστει καποιος τα effects. Εαν πιστευεις οτι εχεις δουλεψει πανω σε αυτα τοσο πολυ, τοτε μην περιμενεις κανεναν απο εδω να σε συμβουλευσει...
Απλα επειδη εχει τυχει να δουλεψω σε στουντιο σαν βοηθος του βοηθου ( "θαναση πιασε ενα καφε" ), η ηχογραφηση ενος απλου κομματιου για τα ντραμς, απαιτει πανω απο 6 ωρες, με πολλαπλες δοκιμες, και τοποθετησεις των μικροφωνων. Ουσιαστικα, το κομματι μπορει να ειναι 5 λεπτα, αλλα μια ηχογραφηση ειναι πανω απο 5 ωρες ;D
Γι'αυτο ή προτιμησε να πας σε πιο trigger καταστασεις, ή να προμηθευτεις μια ηλεκτρονικη drums ΑΑ ποιοτητας ( σκασε λεφτα ), ή να προσπαθησεις να κανεις μια αξιοπρεπη ηχογραφηση με φτηνο αλλα καλο και αξιοπιστο εξοπλισμο :-\ Αλλιως, θα βασανιστεις απειρες ωρες, με μεγαλη απογοητευση για το αποτελεσμα.
Οσο για το AKG..το C3000 εχω την εντυπωση πως εχει σταματησει να παραγεται αρκετο καιρο τωρα. Μηπως εννοεις το C3000B που κυκλοφορησε και αντικατεστησε το παλιο μοντελο? Αν μιλας για το C3000B, σιγουρα εχει μια τρομερη αποδοση στις υψηλες συχνοτητες ( και ειναι και εμφανες απο το συχνοτικο διαγραμμα του http://www.akg.com/mediadatabase/pspic/midres/85/midres1093618325_c3000b4055c2b2d3a10.JPG ), ομως δεν ξερω κατα ποσο θα σε βολψει να κανεις δουλεια μονο με ενα τετοιο ( ομολογουμενως ακριβο ) μικροφωνο!
Οσο για τα C1000, τα δουλευω καθημερινα και τα συστηνω ανεπιφυλακτα. Αν η τιμη τους δεν ηταν τοσο υψηλη, θα σου ελεγα πως θα ηταν μια καλη λυση. Βεβαια αυτη τη περιοδο θα βρεις μονο το C1000S και οχι το απλο C1000 ( αλλο ενα προϊον που για ανεξηγητο λογο σταματησε να παραγει η AKG..ισως να το βρεις σε κανα παλιο στοκ ). Το μονο προβλημα του C1000S, ειναι πως ενω ο κατασκευαστης δηλωνει οτι με μια μπαταρια των 9V μπορει να δουλεψει, οταν καποιος κανει συγκριση μεταξυ μιας προενισχυσης των 48V και μιας μπαταριας των 9V, παρατηρει μεγαλες διαφορες στον ηχο ( σαν δυναμικη και αποδοση ). Οποτε, αν θελεις 3 C1000S, σκεψου οτι θελεις και 3 υποδοχες με phantom power. Αλλος ενας μπελας στο κεφαλι σου...
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: asrael στις 14/04/06, 12:30
Χωρις να θελω να γινω πολυ "κακος", επιμενω πως η χρηση 5 overheads ( ή και 3 ) απαιτει γνωσεις και εμπειρια.


Κατ αρχήν δεν γίνεσαι κακός και κάνουμε κουβέντα και ζητώ γνώμες, όσο άσχετες κι αν είναι αυτές σίγουρα κάτι υπάρχει να κρατήσει κανείς από αυτές. Μην παρεξηγιέσαι, απλά κουβέντα κάνουμε.

Παράθεση

Εαν εχεις βεβαια μια drum set, στυλ Dream theater, εκει επιβαλλεται η χρηση αλλων τεχνικων ( μεσα στις οποιες, οντως ειναι και η χρηση παραπανω των 2 overheads ), τις οποιες δεν νομιζω οτι θα μπορεσεις να τις πραγματοποιησεις μονος σου..ποσο μαλλον να δωσεις και λεφτα γι'αυτες.


Το σετακι μου δεν είναι δα και το τέρας του Portnoy ή του Bozzio ( ειδηκα στον τελευταίο ύτε ψύλλος στον κόρφο του ηχολήπτη του  ;D ), απλά για τα Ελληνικά δεδομένα όπου όλοι έχουμε συνηθήσει στο πεντάρι σετ είναι κάπως πληθωρικό! Παραθέτω μια παλιότερη φωτό πρίν να προσθέσω το δεύτερο ταμπούρο και τα υπόλοιπα 5 πιάτα που είχα στη θήκη.

Παράθεση
Εξαλλου, εσυ μιλας για ροκ κατασταση, και μετα περιγραφεις τεχνικες και effects, που ουτε ποζεραδες δεν χρησιμοποιουν με τοση ευκολια. Αν μιλας για metal, τοτε μην περιμενεις να πιασεις ηχο μεγαλης μπαντας με μικροφωνα..


Σίγουρα τον ήχο δεν τον πιάνεις κατα την εγγραφή. Κατα την εγγραφή κοιτάς να πιάσεις την πηγή όσο καλύτερα και καθαρότερα γίνεταικαι να καλύψεις το συχνωτικό φάσμα που σου δίνει μια πηγή. Από εκεί και μετά με το eq κρατάς αυτά που θέλεις ή τονίζεις αυτά που θέλεις ( 2 διαφορετικές τεχνικές ). Κατόπιν κοιτάς τι λείπει απο τη χροιά ( attack, punch κτλ κτλ ) ή τι επιπλέον χαρακτηριστικό θέλεις να επισνυνάψεις. Αφού φυσικά έχει γίνει editing και gating για να απαλείψουμε διαρροές κτλ κτλ.

Πιστεψε με, αν ένα σετ είναι καλοκουρδισμένο και γραφτεί καθαρά μπορεί να μην ακουστεί πχ san του Neil Peart αλλά να πιάσει κανείς το 80-85% τον ήχο του.

Παράθεση
Ωρα να βαλεις τα triggers στη ζωη σου, οπως εκαναν τοσοι και τοσοι drummer ( και οταν τους ακους λες "Μα τι παιζει το ατομο.." ) και εφτιαξαν τον ηχο τους.


Τα triggers τα είχα σκεφτεί απλά δεν μου κάνουν γιατί χρησημοποιώ και τεχνικές στο παίξημο που δεν ξέρω αν και πως θα τις "πιάσουν". Πχ buzz rolls δεν πιάνουν και εγώ τα χρησημοποιώ πάρα πολύ, ή ένα άλλο κλασσικό παράδειγμα είναι τα rimm shots είδηκα όταν κανείς χρησημοποιεί στεφάνη και μεμβράνη μαζί.

Παράθεση
Εαν πιστευεις οτι εχεις δουλεψει πανω σε αυτα τοσο πολυ, τοτε μην περιμενεις κανεναν απο εδω να σε συμβουλευσει...

Υπολογιστική υσχύ έχω μπόλικη, και μπορώ να γράψω 16 κανάλια ταυτόχρονα.

Συμβουλή ζήτησα για ποιά μικροφωνα να πάρω αλλά χαίρομαι που έφτασε το θέμα μέχρι εδώ και ανταλλάσουμε απόψεις.

Για τα μικρόφωνα θέλω απλά να είναι best value for money και αυτ΄πα που προορίζονται για τα τομ να είναι οσο πιο μικρά γίνεται. Τα ιδανικά είναι τα c419 της AKG αλλά όμως είναι λίγο τσουχτερά αν σκεφτεί κανείς πως θα χρειαστώ 7!!


Παράθεση
Απλα επειδη εχει τυχει να δουλεψω σε στουντιο σαν βοηθος του βοηθου ( "θαναση πιασε ενα καφε" ), η ηχογραφηση ενος απλου κομματιου για τα ντραμς, απαιτει πανω απο 6 ωρες, με πολλαπλες δοκιμες, και τοποθετησεις των μικροφωνων.

Μια που το λέμε δεν πιάνεις κάνα καφε; ;) ;D

Παράθεση

:-\ Αλλιως, θα βασανιστεις απειρες ωρες, με μεγαλη απογοητευση για το αποτελεσμα.


Μα κι εγώ το καλό και φθηνό ψάχνω και επείδή βρήκα πράγματα φθηνά αλλά όμως εδώ στην Ελλάδα κανείς δεν τα έχει να τα δοκιμάσω, να τα δώ απο κοντά κτλ κτλ ρωτάω μήπως και κάποιος άλλος τα έχει δουλέψει.

Παράθεση
Αν μιλας για το C3000B, σιγουρα εχει μια τρομερη αποδοση στις υψηλες συχνοτητες ομως δεν ξερω κατα ποσο θα σε βολψει να κανεις δουλεια μονο με ενα τετοιο ( ομολογουμενως ακριβο ) μικροφωνο!

Απλά έλεγα για 2 C1000S και ένα C3000B ( 3 overheads που λέγαμε ?? )

Παράθεση
Οποτε, αν θελεις 3 C1000S, σκεψου οτι θελεις και 3 υποδοχες με phantom power. Αλλος ενας μπελας στο κεφαλι σου...

Εχω 12 με phantom power ( η κονσόλα μου υποστηρίζει phantom power στα 12 από τα 16 κανάλια της ) οπότε δεν θα έχω πρόβλημα.

Δεν μου λές, μια που έχεις δουλέψει αρκετα τα AKG ( ενώ εγώ περισσότερο τα SHURE ) τα δυναμικά τους για τα τόμ είναι καλά;

Τα samson τα έχει ακουστά;

Δεν κάνω τον έξυπνο απλα δεν ξέρω και ρωτάω  :)

[το συνημμένο έχει διαγραφεί από τον Διαχειριστή]
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: morello στις 14/04/06, 17:03
και γω στο ιδιο ψαξιμο ημουν...τελικα τσιμπησα για κονσολα την mackie vlz-1402 και 2 behringer c2...τα behrimger για τα λεφτα τους ειναι πολυ καλα αλλα δεν ειναι επαγγελματικα...εγω τα χω παρει για να γραφω τη μελετη μου και τπτ προχειρα πραματα...πολυ συντομα θα τσιμπησω δ-112 για μποτα σμ57 για ταμπουρο και θα παρω και 2 καλα πυκνωτικα για overhead μαλλον τα se1 i se3 τα οποια ειναι φοβερα για τα λεφτα τους...οπως και να χει με τα c2 δεν μπορεις να κανεις λαθως μετρανε πολυ για τα λεφτα τους...τωρα οσο και μεγαλο να ναι το σετ σου δεν χρειαζεσε πανω απο 2 overhead σε καμια περιπτωση (και ο portnoy που αναφερεις και οι αλλοι 2 πυκνωτικα εχουν)..αυτο που ισως να θες ειναι ενα πυκνωτικο και στο hi-hat αλλα για μενα ειναι αχρηστο...τωρα για τα τομ θελω και γω μικροφωνα αλλα δεν εχω τα φραγκα προς το παρων (εχω και 4 και μαλλον παω για το 5ο) αλλα να ξερεις οσα mic και να χεις αν δεν εχεις καλη κονσολα,προενυσχιτες κτλ δεν θα σε ευχαριστημενος...τωρα σμ57 στο hi-hat πρωτη φορα το ακουω και οπως σου πα ειναι αχρηστο αν εχεις τα overhead...να ξερεις παντως στα τομ και το hi-hat να παρεις οπωσδηποτε hyper-cardoid mics για να μην σου αρπαζουν απο αλλου...και για τομ δεν θα βρεις κατω απο 100ευρω το ενα για τα τομ,για κατι καλο...επισης να ξερεις οτι πρεπει να το χεις πολυ "τιγκα" το σετ οταν χρησιμοποιης mics που σημαινει οσο δυνατον ελαχιστον muffling ωστε να εχεις ογκο αλλα με το χαμηλοτερο δυνατο ringing kai overtones...εγω προσωπικα δεν χρησιμοποιω καθολου muffling εκτος απο τη μποτα (μια pearl export εχω) και εχω πολυ καλο αποτελεσμα...εγω σου προτεινω να παρεις 2 καλα overhead και ενα mic για τη μποτα και θα σε κομπλε θα με θυμηθεις...μετα προσθετεις οτι θες σιγα σιγα και φτανεις σιγα σιγα να εχεις mic και σε ολα αν το θες αλλα θα δεις οτι δεν χρειαζεται...
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: Arg0 στις 14/04/06, 17:50
Asrael, υπαρχει και η λυση να πας σε ενα καλο στουντιο και να το 'μελετησεις'... Να πιασεις κουβεντα με τον ηχολυπτη και να παρεις και την αποψη ενος λιγο πιο ειδικου...

Εγω το μονο που μπορω να σου προτεινω ειναι το Studio Εσωτερων στον Ν. Κοσμο, πολυ φιλικα παιδια ολοι τους. Παρε ενα τηλ. και κλεισε ενα δυωρο να παιξεις και να μιλησεις... Προσωπικα πιστευω οτι ειναι μια πολυ αξιολογη επενδυση... ;)
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: Πέτροc στις 14/04/06, 19:28
 ... χμμμ ...  ::) αν και άσχετος με την ηχογράφηση drums, απλά προτείνω τα παρακάτω :

Capturing the (drum) Kit : http://emusician.com/mag/emusic_capturing_kit/index.html

BUILD A MICROPHONE CABINET ON ANY BUDGET : http://emusician.com/mag/emusic_build_microphone_cabinet/index.html

και BUILD A DESKTOP STUDIO ON ANY BUDGET : http://emusician.com/mag/emusic_build_desktop_studio/index.html
(κάπου στο τέλος έχει καλές προτάσεις)

Οι προσωπικές μου επιλογές (που θα μπορούσα να είχα  ;D) είναι μάλλον all time classics :
Earthworks Drumkit System (ακριβούτσικο όμως...)
ή αλλιώς :
Shure SM-57 ή Audix i5/ΟΜ-2 για ταμπούρα (και toms ?)
Audix D6 ή AKG D112 για τη μπότα
Crown CM-700 για Hihats
Octava MC012 Matched pair ή Rode ΝΤ-4 ή AKG C100S (2) για Overheads
Rode NT-2 ή ΑΚG C3000 μεγάλου διαφράγματος για Overheads

... και καλό κουράγιο  ;D.../ nEwBiE  8)
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: asrael στις 15/04/06, 15:44
πολυ συντομα θα τσιμπησω δ-112 για μποτα σμ57

Περίπου τις ίδιες κινήσεις θέλω να κάνω κι εγώ. Το d112 είναι καταπληκτικό κομάτι όπως και το SM57. Απλά στα τόμ θέλω κάτι πιο μικρό σε μέγεθος γιατί πάρα πολύ κοντά στα τόμ ( σχεδόν γλύφουν ) έχω τα splashes και δεν μένει χώρος για μικρόφωνα παρα μόνο α΄ν το μικρόφωνο είναι πολύ μικρό σε μέγεθος.


Επίσης για την κάσσα κάπου διάβασα και ένα DIY για να κάνει κανείς subkick. Δεν είναι κάτι το τόσο δύσκολο στην κατασκευή. Απλά θέλει ένα woofer 6,5" και συνδεσμολογία ανάποδη από ότι όταν χρησημοποιείται σαν μεγάφωνο ( δηλαδή το θερμό στο πλήν και το ψυχρό στο σύν ) και επειδή πρόκειται για πολύ φθηνή λύση σκέφτομαι να πειραματιστώ και να σας πώ άν αξίζει.

Παράθεση
τωρα οσο και μεγαλο να ναι το σετ σου δεν χρειαζεσε πανω απο 2 overhead σε καμια περιπτωση (και ο portnoy που αναφερεις και οι αλλοι 2 πυκνωτικα εχουν)..

O Portnoy έχει 4 πυκνωτικά μεγαλου διαφράγματος ( C414 B XLS ή C414 B XL II από όσο είδα στο live at budokan ).

Το τρίτο πυκνωτικό το θέλω καθαρά για τα πιατίναι που έχω στο κέντρο και τα 2 overheads τα πιάνουν "ψώφια".

Παράθεση

αυτο που ισως να θες ειναι ενα πυκνωτικο και στο hi-hat αλλα για μενα ειναι αχρηστο...


Δοκίμασα πυκνωτικό αλλά έπιανε το αριστερό μου βαθύ :(

Παράθεση
τωρα για τα τομ θελω και γω μικροφωνα αλλα δεν εχω τα φραγκα προς το παρων (εχω και 4 και μαλλον παω για το 5ο) αλλα να ξερεις οσα mic και να χεις αν δεν εχεις καλη κονσολα,προενυσχιτες κτλ δεν θα σε ευχαριστημενος...τωρα σμ57 στο hi-hat πρωτη φορα το ακουω και οπως σου πα ειναι αχρηστο αν εχεις τα overhead...

Δοκίμασε το sm47 στο hihat. Εγώ παλιότερα το είχα χρησημοποιήσει και μου άρεσε πολύ το τελικό αποτέλεσμα.

Παράθεση

επισης να ξερεις οτι πρεπει να το χεις πολυ "τιγκα" το σετ οταν χρησιμοποιης mics που σημαινει οσο δυνατον ελαχιστον muffling ωστε να εχεις ογκο αλλα με το χαμηλοτερο δυνατο ringing kai overtones...εγω προσωπικα δεν χρησιμοποιω καθολου muffling εκτος απο τη μποτα (μια pearl export εχω) και εχω πολυ καλο αποτελεσμα...


Συμφωνώ απόλυτα για το muffling. Eγώ έχω ελάχιστο στην κάσσα ( 1 λωρίδα στη resonant μεμβράνη και 2 λωρίδες στην άλλη. ).


Το muffling πέρα από το κόψιμο του όγκου και γενικά της αλοίωσης του ηχοχρώματος σου χαλάει και συμπεριφορά του τυμπάνου όσων αφορά τις αναπιδίσεις.

Παράθεση

εγω σου προτεινω να παρεις 2 καλα overhead και ενα mic για τη μποτα και θα σε κομπλε θα με θυμηθεις...μετα προσθετεις οτι θες σιγα σιγα και φτανεις σιγα σιγα να εχεις mic και σε ολα αν το θες αλλα θα δεις οτι δεν χρειαζεται...

Μα δεν πρόκειται να τα πάρω όλα μαζί τα μικρόφωνα. Εκτός κι αν κερδίσω το lotto.
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: zephyrous στις 25/02/07, 09:22
εγώ νομίζω πως αν δεν έχεις σωστά μελετημένο χώρο για να ηχογραφήσεις τύμπανα καλύτερα να τα αφήσεις τα μικρόφωνα γιατί από τις ανακλάσεις δεν θα βρίσκεις κατάλληλα σημεία τοποθέτησης,θα καταλάβεις τι εννοώ όταν θα παίρνεις στάθμες.
Θεωρώ ότι η καλύτερη λύση είναι να αγοραστεί ένα hardware drum machine με 8 in/out στο οποίο θα τοποθετήσεις μικρόφωνα και έτσι θα trigg-άρεις ήχους από αυτό,πολλοί drummer το κάνουν αυτό όχι μόνο στις ηχογραφήσεις αλλά και σε live.
Τίτλος: Απ: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )
Αποστολή από: asrael στις 25/02/07, 10:16
Βασικά δεν θέλω drum machine γιατί δεν με καλύπτει σε αυτό που θέλω ώς αποτέλεσμα. Βλέπε σιμεία με buzz rolls κτλ κτλ πράγματα που κάνενα drum machine δεν μπορεί να αναπαράγει.

Μου αρέσει τη χροιά του οργάνου να την καθορίζω εγώ με την τεχνική παρά να παίρνω τα πάντα ίδια ότι και να κάνω με τις μπακέττες. Ακόμα και σε live δεν αλλάζω το ακουστικό τύμπανο με ηλεκτρονικά ουτε απο πλευράς feeling ούτε και ώς αποτέλεσμα.

Εν τέλει εχω πάρει τα μικρόφωνα που ήθελα και σε κανα δύο εβδομάδες λέω να ξεκινήσω recording.