Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - STEFANOS604

Σελίδες: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18 19 20
376
 Τα πάντα για τη φυσαρμόνικα εδώ στα Ελληνικά:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Blog&file=page&blogger=stefanos604
 

377
 
Δείτε εδώ το πολυσέλιδο ,με πολλές φωτογραφίες και video , άρθρο :
 
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3492
 
Προτροπή:
Αν είστε γονείς είναι πολύ καλό δώρο μια Χρωματική Φυσαρμόνικα ειδικά αν το παιδί είναι μικρό θα ενθουσιαστεί. Μετά την τρομπέτα είναι το όργανο για την jazz.....

378
Σήμερα θέλησα να βρω τα threads και posts μου που δημοσιεύτηκαν κατά καιρούς στο Kithara.gr , έψαξα αλλά δεν τα κατάφερα.
 
Υπάρχει τρόπος;
 
ή αν δεν υπάρχει μπορεί να δημιουργηθεί ή είναι τεχνικά δύσκολο;;
 
 

379

Διαστήματα
Διάστημα είναι η απόσταση ανάμεσα σε δυο φθόγγους με διαφορετικό ύψος.
Τα διαστήματα ορίζονται από την κλίμακα ματζόρε.
Με άλλα λόγια κάθε μουσική συγκρίνεται με την κλίμακα ματζόρε.
Πιο απλά, διάστημα είναι η απόσταση μεταξύ 2 νοτών και σαν σημείο αναφοράς λαμβάνονται οι αποστάσεις μεταξύ των νοτών της κλίμακας ματζόρε.
Τα διαστήματα τα διακρίνουμε : ως προς το μέγεθος, το γένος και τη συμφωνία ή διαφωνία (δηλαδή το αν οι φθόγγοι του διαστήματος συμφωνούν μεταξύ τους αρμονικά ή όχι.)


Η μεγάλη διαφορά μεταξύ της Ευρωπαϊκής και Ανατολικής μουσικής έγκειται στη διαφορά των διαστημάτων τους .
Δείτε το άρθρο: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3297

Δείτε τη φωτογραφία εδώ:


https://www.box.com/s/3evo7kqnj233inpfwfxi


Τριάδες-Ακόρντα




Δείτε τη φωτογραφία εδώ:


https://www.box.com/s/npsugk75p2prckze757h






Συστήματα
Τα συστήματα δημιουργούνται απ’ την ένωση πολλών διαστημάτων.
Το πιο οργανωμένο θεωρείται το τετράχορδο που είναι μια μικρή κλίμακα από 4 φθόγγους, πχ :E-F-G-A και το διακρίνουμε σε διατονικό , χρωματικό και εναρμόνιο.
Πχ   Διατονικό: E-F-G-A  ή D-E-F-G  ή C-D-E-F.
     Χρωματικό: E-F-F#-A  ή E-F-Fb-A
     Εναρμόνιο:  E-E#-F-A


Όταν έχουμε 2 συνεχή τετράχορδα ενωμένα με κοινό φθόγγο τότε αυτά ονομάζονται Συνημμένα και το σύστημα είναι επτάχορδο (έχει 7 φθόγους) πχ :
B-C-D-E-F-G-A


Ενώ όταν δύο διαδοχικά τετράχορδα δεν έχουν κοινό φθόγγο τότε λέγονται Διαζευγμένα και το σύστημα είναι οκτάχορδο . πχ:
C-D-E-F-G-A-B-C
Αυτά είναι τα πιο απλά συστήματα και βεβαίως υπάρχουν και πιο πολύπλοκα.


Γένη
Με τον όρο γένος εννοούμε τη σύνθεση των διαστημάτων των φθόγγων ενός τετράχορδου ή και μεγαλύτερου συστήματος. Ανάλογα με τη σύνθεση αυτή διακρίνουμε 3 γένη:
Το διατονικό: που θεωρείται το πλέον φυσικό και το πιο εύκολο να τραγουδηθεί απ’ όλους.
Το χρωματικό: που θεωρείται δυσκολότερο από το διατονικό
Το εναρμόνιο: που θεωρείται δύσκολο να αποδοθεί μελωδικά και απαιτεί περισσότερη άσκηση .






Σχετικές Κλίμακες – Μετατροπία – Φωνές Χορωδίας




Δείτε τη φωτογραφία εδώ:


https://www.box.com/s/pxu50m5mwcgz1z6kv6og






ΤΕΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ


Στο μέλλον θα ακολουθήσει το τελευταίο κεφάλαιο ‘’Προχωρημένες Γνώσεις Θεωρίας Μουσικής’’


380

Αν είστε αρχάριος θα πρότεινα να μελετήσετε προσεκτικά ΟΛΕΣ τις ενότητες και να προηγηθεί το κεφάλαιο ‘’Στοιχειώδεις Γνώσεις Μουσικής Θεωρίας’’ που δημοσιεύτηκε ΕΔΩ: http://forum.kithara.gr/index.php?topic=83568.0


Δείτε στη φωτογραφία εδώ ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα για τη μουσική θεωρία:


https://www.box.com/s/097z7g7fhletue00f2mh


Η σχέση ανάμεσα σε 2 μουσικούς φθόγγους ίδιου ύψους αλλά διαφορετικής ονομασίας (πχ C# - Db     F# - Gb…..) λέγεται εναρμονία.
Στην πράξη ,που ακολουθεί το Συγκερασμένο Σύστημα (Δείτε εδώ λεπτομέρειες) :


  http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3297

Αυτοί οι δύο ήχοι είναι πράγματι ίδιοι, αν και έχουν διαφορετικό όνομα και διαφορετική γραφή. Αυτή η αμφιθυμία χρησιμοποιείται πολύ στα πλαίσια της μετατροπίας. Δηλαδή πράγματι ένας φθόγγος που σε μια κλίμακα έχει ένα ορισμένο όνομα , αν αλλάζει εναρμονία αυτό το όνομα , τότε προσφέρει δυνατότητα προσέγγισης σ’ άλλη κλίμακα και άρα σε άλλη τονικότητα.


Κάθε κλίμακα κατασκευάζεται με συγκεκριμένους φθόγγους που όλοι τους συμπεριλαμβάνονται στη χρωματική κλίμακα.


Κάθε κλίμακα περιλαμβάνεται σ’ ένα διάστημα οκτάβας ( δηλαδή ανάμεσα σε ήχους που ταλαντεύονται σε μια σχέση 1:2) .


Η διατονική κλίμακα αποτελείται από 7 ήχους τοποθετημένους κατά διαστήματα τόνου και ημιτονίου έτσι ώστε να φτιάχνουν για τη Δυτική Μουσική 4 διαφορετικούς τύπους διατονικής κλίμακας :
Την Ματζόρε , την Φυσική Μινόρε  , την Μελωδική Μινόρε και την Αρμονική Μινόρε. (Η Ματζόρε λέγεται στα ελληνικά Μείζων και η Μινόρε Ελάσσων)
Οι 4 αυτοί τύποι διατονικής μπορούν να ξεκινούν από οποιαδήποτε νότα σεβόμενες βέβαια την διαδοχή τόνων και ημιτονίων.


Η χρωματική κλίμακα με 12 νότες-λέγεται χρωματική γιατί περιέχει άπασες τις νότες: Τις φυσικές, με τις διέσεις(#)  και με τις υφέσεις(b) , τοποθετημένες κατά διαστήματα διατονικών και χρωματικών ημιτονίων. Δείτε τη φωτογραφία εδώ:


https://www.box.com/s/6uwz5s6v81ji3v1ftuer





Μεγάλη – Μικρή  ή Ματζόρε – Μινόρε  ή Μείζων - Ελάσσων


Ματζόρε ( από τη λέξη major ) είναι όρος που χρησιμοποιείται όταν αναφερόμαστε σ’ ένα διάστημα σε μια συγχορδία ή σε μια κλίμακα.
Π.χ ένα διάστημα είναι μεγάλο (ματζόρε) όταν σχηματίζεται μ’ ένα χρωματικό ημιτόνιο περισσότερο απ’ ότι το μικρό διάστημα (μινόρε).


Πχ το διάστημα C-E      είναι διάστημα 3ης μεγάλο ενώ
     Το διάστημα C – Eb είναι διάστημα 3ης μικρό

Η συγχορδία λέγεται ματζόρε όταν το διάστημα που χωρίζει την τονική από τη δεύτερη νότα είναι μεγάλο . πχ C-E-G  γιατί το διάστημα C-E είναι μεγάλο.


Η συγχορδία λέγεται μινόρε όταν το διάστημα που χωρίζει την τονική από τη δεύτερη νότα είναι μικρό . πχ C-Eb-G  γιατί το διάστημα C-Eb είναι μικρό.


Η κλίμακα (ή η τονικότητα που στηρίζεται σ’ αυτήν) είναι μείζων όταν ανάμεσα στην τονική βαθμίδα και την Τρίτη , την έκτη και την εβδόμη βαθμίδα τα διαστήματα είναι μεγάλα.
Πχ στην κλίμακα C ματζόρε τα διαστήματα: C-E , C-A , C – B είναι μεγάλα.


Η κλίμακα (ή η τονικότητα που στηρίζεται σ’ αυτήν) είναι ελάσσων όταν ανάμεσα στην τονική βαθμίδα και την Τρίτη και την έκτη βαθμίδα τα διαστήματα είναι μικρά καθώς και σε σχέση με την κατιούσα κίνηση υπάρχει ανάμεσα στην τονική και στην εβδόμη βαθμίδα ένα διάστημα μικρό. Πχ στην κλίμακα Cm μινόρε τα διαστήματα: C-Eb , C-Ab , C – Bb είναι μικρά.




Παρακάτω φαίνεται η λίστα των 12 κλιμάκων ματζόρε


A, B, C#, D, E, F#, G#, A       Bb, C, D, Eb, F, G, A, Bb                B, C#, D#, E, F#, G#, A#, B

C, D, E, F, G, A, B, C               Db, Eb, F, Gb, Ab, Bb, C, Db          D, E, F#, G, A, B, C#, D

Eb, F, G, Ab, Bb, C, D, Eb      E, F#, G#, A, B, C#, D#, E             F, G, A, Bb, C, D, E, F

F#, G#, A#, B, C#, D#, E#, F#     G, A, B, C, D, E, F#, G           Ab, Bb, C, Db, Eb, F, G, Ab




Ο Κύκλος των Πέμπτων και τετάρτων

Ο ‘’Κύκλος των πέμπτων και τετάρτων’’ είναι ένα εύκολο εργαλείο για την οργάνωση των 12 κλιμάκων ματζόρε σ’ αυτό που ονομάζεται ΟΠΛΙΣΜΟΣ.


Ο ΟΠΛΙΣΜΟΣ απλά αναφέρεται στον αριθμό των # και b που έχει μια τονικότητα.


Κάθε κλίμακα ματζόρε έχει τον δικό της οπλισμό.


Ο κύκλος των πέμπτων – που λέγεται και κύκλος των τονικοτήτων- μας βοηθά σε πολλά όπως στην άμεση αναγνώριση των κυρίων 3 ακόρντων (αριστερόστροφα και δεξιόστροφα της τονικότητας που θέλουμε να βρούμε τα ακόρντα)  που παίζουμε σ’ ένα τραγούδι.


Πχ  του C είναι αριστερά το F και δεξιά το G. Ομοίως του Bb είναι  Eb και  F.
Επίσης οι τονικότητες του κύκλου κινούνται κατά Καθαρή 5η  δεξιόστροφα και κατά καθαρή 4η αριστερόστροφα.
 Πχ από το C πάμε στο G. Και από το C στο F.


Δείτε τη φωτογραφία εδώ:




https://www.box.com/s/z2n5tirkryaq67i04uqu




ή Δείτε τη φωτογραφία εδώ:

http://www.box.net/shared/bn70yllj5iuxk0j4d0sg




Συνεχίζεται....

381
Όλα τα tuner κιθάρας κάνουν αν είναι σωστά βαθμονομημένα απλά είναι δύσκολο να το ελέγξεις (να κρατάς το tuner ακουμπιστό στη φυσαρμόνικα και να βλέπεις - χρησιμοποίησε α θες καθρέφτη..) .
Γι αυτό δες το άρθρο μου, όπου μπορείς να ελέγξεις οποιαδήποτε νότα φυσαρμόνικας:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3197
και φόρτωσε το software (μη φοβηθείς για ιό - είναι σε δικό μου Server) και έλεγξε τα ακουστικά

382
Όλα τα tuner κιθάρας κάνουν αν είναι σωστά βαθμονομημένα απλά είναι δύσκολο να το ελέγξεις (να κρατάς το tuner ακουμπιστό στη φυσαρμόνικα και να βλέπεις - χρησιμοποίησε α θες καθρέφτη..) .
Γι αυτό δες το άρθρο μου, όπου μπορείς να ελέγξεις οποιαδήποτε νότα φυσαρμόνικας:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3197
και φόρτωσε το software (μη φοβηθείς για ιό - είναι σε δικό μου Server) και έλεγξε τα ακουστικά
 

383
NAI
Αν μάθεις σε straight harp (σχεδόν το σύνολο του ελληνικού ρεπερτορίου) και cross harp (όλα τα blues και όχι μόνο...) το όποιοδήποτε κλειδί (τονικότητα) μιας φυσαρμόνικας τότε θα ξέρεις αμέσως τα straight harp και cross harp και των υπολοίπων 11 τονικοτήτων.
Δες το άρθρο: ''Η φυσαρμόνικα ξεδιαλύνει τη σύγχυση'' και θα το καταλάβεις καλύτερα:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3458
 
Δες για τα positions (straight & cross harp) το άρθρο:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3052&sectionID=1
 
STEFANOS

384

Δείτε το Β' Μέρος εδώ:http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3432




385
 Δείτε μεγαλείο ψυχής και θέλησης...

 

386
Φυσαρμόνικα για Blues
Μόλις δημοσιεύτηκε το άρθρο ‘Blues και Φυσαρμόνικα Β μέρος’’ ΕΔΩ:
σε συνδυασμό δε με τα άρθρα που διαπραγματεύονται:
·         Blues και Φυσαρμόνικα Α μέρος ‘’ ΕΔΩ:
·         ’Θεωρητικά για Πεντατονικές & Blues Κλίμακες ‘’ ΕΔΩ:
·         ‘’Ειδικές  Φυσαρμόνικες για Blues’’ ΕΔΩ:
·         ‘’Ειδικά μικρόφωνα για blues με φυσαρμόνικα ‘’ ΕΔΩ:
·         Video  για 12 – μετρο ΕΔΩ:
 
πιστεύω ότι θα αποτελέσουν  ένα ‘’Οδηγό Φυσαρμόνικας για Blues’’ , ένα ‘Harmonica Blues  Reference Data ‘’ και με τις δικές σας παρατηρήσεις ελπίζω το άρθρο να βελτιωθεί περαιτέρω.

387
άλλο ένα παράδειγμα:
 
Overblows
Δείτε στη φωτογραφία πως με το bending & overbending έχουμε πλήρη χρωματική κλίμακα και στις 3 οκτάβες της διατονικής:
 
Βλέπουμε ότι οι νότες που λείπουν ,όταν κοιτάξουμε σε μια φυσαρμόνικα τονικότητας C , και μπορούν να παραχθούν με overblows and overdraws είναι οι:
·         Eb στην πρώτη οκτάβα
·         Eb , F# , Bb στη δεύτερη οκτάβα
·         C# , Ab στην Τρίτη οκτάβα
1.      Τα Overblows επιτυγχάνονται διαφορετικά απ’ ότι τα blow bends. Με το blow bend δονούνται ταυτόχρονα και τα δύο γλωσσίδια του θαλάμου της οπής ενώ όταν κάνεις overblow ηχεί μόνο το γλωσσίδιο Draw ενώ το γλωσσίδιο Blow στραγγαλίζεται (σταματά να ηχεί). Το overblow είναι δύσκολη τεχνική και απαιτεί πολλές ώρες εξάσκηση γι αυτό μην αποθαρρυνθείς αν στην αρχή δεν μπορείς να το πετύχεις. Πολλοί  παίχτες βρίσκουν για ξεκίνημα του overblow ευκολότερη την οπή 6 (το Α γίνεται Bb).
2.   Μετά  δοκίμασε την ίδια τεχνική στις οπές 1,4,5,6 όπου αντίστοιχα παίρνεις Eb , Eb , F# , Bb και μαζί λοιπόν με τα κοινά bends , Blowbends και drawbends παίρνεις όλες τους 12 τόνους (δηλαδή την πλήρη χρωματική κλίμακα) για τις τρεις οκτάβες της διατονικής φυσαρμόνικας.
3.      Σύμφωνα με τη γνώμη γνωστών παιχτών με τις φυσαρμόνικες Hohner, Marine Band and Special 20 το overbending είναι εξαιρετικά εύκολο.
4.      Επειδή το overblow απαιτεί τη λειτουργία και των δύο γλωσσιδίων του θαλάμου της οπής, δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί σε διατονικές φυσαρμόνικες με βαλβίδες σ’ όλες τις οπές, σε χρωματικές φυσαρμόνικες καθώς και στην XB-40 Hohner που έχει χωριστούς θαλάμους.

Τώρα ας δούμε το ανάποδο. Δηλαδή πρακτικά λάθος- θεωρητικά σωστό!!!!:
Κάνοντας overblowing στο θάλαμο Ε-D της οπής 8  (Ε blow - D draw) θεωρητικά το D γίνεται D#=Eb και όχι το Ε σε Eb που τότε είναι blow bend.
Όμως το παράδειγμα είναι ατυχές και θεωρητικό αφού το overblowing επιτυγχάνεται στις στις οπές 1, 4, 5, 6 όπου αντίστοιχα παίρνεις Eb , Eb , F# , Bb όπως δείχνεται στη φωτογραφία .

388
Σύμφωνα με το βιβλίο "Η κλασσική θεωρία της μουσικής" του Γ. Διαμαντή, ο όρος τριημιτόνιο αναφέρεται σε διάστημα μεγάλης 2ας.



Ευχαριστώ πάρα πολύ για το σχόλιο.
πιστεύω ότι θα ήθελες να γράψεις αυξημένης 2ας αντί το μεγάλης 2ας.....
Αυτό ήταν που έψαχνα από ένα βιβλίο μουσικής. Βέβαια με μπερδεύει ο ορισμός πάλι από καθηγήτρια μουσικής στο:
https://www.box.com/s/f002986cf98169af58ec
Τέλος πάντων θεωρητικά κι εγώ πιστεύω και παραδέχομαι ότι το σωστό είναι αυτό που λέει "Η κλασσική θεωρία της μουσικής" του Γ. Διαμαντή.
Πρακτικά βέβαια (μαθηματικά για την ακρίβεια)  είναι το ίδιο – 3 ημιτόνια
Όπως φαίνεται και οι ειδήμονες και επαγγελματίες κάνουν λάθη , πόσο μάλλον οι ερασιτέχνες!!!

389
Γειά σου Στέφανε. Το διάστημα που αναφέρεις είναι 3ης μικρό (C-Eb) και όχι 2ας αυξημένο(C-D#)..............   :)



Μα αυτό λέω κι εγώ. Απλώς ρωτώ κάποιον ειδήμονα αν το C-Eb  ονομαστεί τριημιτόνιο είναι θεωρητικά λάθος
Ευχαριστώ για το σχόλιο

390
 
Κάνοντας Googling για ορισμό του τριημιτονίου στη θεωρία της μουσικής βρίσκεις:
"Δύο συνεχείς νότες που απέχουν μεταξύ τους τρία ημιτόνια - η απόσταση αυτή ονομάζεται τριημιτόνιο".
Όταν όμως αναφερόμαστε σε πεντατονικές: ΕΔΩ: ματζόρε ή μινόρε –αφού αυτές δεν έχουν ημιτόνια-το διάστημα των 3 ημιτονίων  (οι ξένοι το λένε m3 = 3η μικρή) μπορούμε να το πούμε τριημιτόνιο ή είναι λάθος?? Εννοώ είναι θεωρητικό λάθος να ονομάζεται η 3η μικρή τριημιτόνιο???
Είναι δηλαδή διάστημα 2ης   αυξημένο (Π.χ. C-D#) ή διάστημα 3ης  μικρό (Π.χ. Ε-G) ???

391
Επειδή παρακολουθώ ότι έχει κίνηση το post στο:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3396
δίνονται περισσότερες πληροφορίες και προσπαθώ να απαντήσω στο ερώτημα αν: "Το σύστημα των λαϊκών δρόμων είναι μια παραλλαγή των maqams;"
Στέφανος

392
 Η χρωματική κλίμακα - λέγεται έτσι γιατί περιέχει άπασες τις νότες: φυσικές, με τις διέσεις(#)  και με τις υφέσεις(b).
Η σχέση ανάμεσα σε 2 μουσικούς φθόγγους ίδιου ύψους αλλά διαφορετικής ονομασίας (πχ C# - Db     F# - Gb…..) λέγεται εναρμονία.
 
Στην πράξη ,που ακολουθεί το Συγκερασμένο Σύστημα : [font=]http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3297[/font]
αυτοί οι δύο ήχοι είναι πράγματι ίδιοι, αν και έχουν διαφορετικό όνομα και διαφορετική γραφή.
 
Αυτή η αμφιθυμία χρησιμοποιείται πολύ στα πλαίσια της μετατροπίας.
Δηλαδή πράγματι ένας φθόγγος που σε μια κλίμακα έχει ένα ορισμένο όνομα , αν αλλάζει εναρμονία αυτό το όνομα, τότε προσφέρει δυνατότητα προσέγγισης σ’ άλλη κλίμακα και άρα σε άλλη τονικότητα.
 
Μια κλίμακα είναι απλώς ένας έξυπνος τρόπος για να μεταβαίνουμε από οκτάβα σε οκτάβα.
Κάθε κλίμακα (υπάρχουν εκατοντάδες…) κατασκευάζεται επιλέγοντας ΜΟΝΟ καθορισμένες νότες από την χρωματική.

393
 Μικροφωνικές Συσκευές κυρίως Φυσαρμόνικας
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3418
Αυτό το άρθρο – σαν Ηλεκτρονικός Μηχανικός που είναι το επάγγελμα μου- πιστεύω θα βοηθήσει πολλούς.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία

Στέφανος

394
Η μουσική δεν διδάσκεται ,διδάσκει
Αυτή είναι μια φιλοσοφική έκφραση των αρχαίων Ελλήνων που κάπου την είχα συναντήσει σαν ‘υπογραφή’ στο προφίλ κάποιου μέλους.
Θα επιθυμούσα μια πιο εμπεριστατωμένη ανάλυση  από μουσικούς επαγγελματίες αλλά και απόψεις απλών επισκεπτών.
Η δική μου άποψη:
Πιστεύω ότι στις μέρες μας ο άνθρωπος καταναλώνει "μουσική", αφού η εξάπλωση της μέσω των ΜΜΕ, έχει φτάσει σε απόλυτα όρια.
Έχουμε μια τεράστια βιομηχανία τυποποιημένης διασκέδασης που απανθρωπίζει την μουσική. Μια βιομηχανία που διαπαιδαγώγησε τον λαό με τέτοιο τρόπο ώστε ένα πολύ μεγάλο μέρος της μουσικής τέχνης να μη τον αφορά και ενώ ο λαός μας είναι εξαιρετικά μουσικός και ποιητικός τον διαπαιδαγώγησαν έτσι ώστε να θεωρείται ύψιστη αισθητική κατάκτηση σχεδόν μόνο το λαϊκό τραγούδι και ξενόφερτους ρυθμούς.
Σήμερα σε κάθε πόλη και σχεδόν σε κάθε κωμόπολη υπάρχουν μουσικές σχολές και ωδεία αλλά και εικονικές σχολές (Μουσικά Μαθήματα στο διαδίκτυο) που διδάσκουν όμως  κανόνες της μουσικής.
Όμως οι κανόνες δεν οδηγούν σ’ αυτό που πρέπει να είναι το νόημα της μουσικής που θα δίνει ήθος  και θα κάνει τις ψυχές να συνεννοούνται μεταξύ τους  απλώς διευκολύνουν τη γνωριμία με τη μουσική έκφραση.
Ειδικά τώρα, την περίοδο της οικονομικής κρίσης, έχει ο Έλληνας τα πνευματικά εφόδια και το χρόνο για ‘’τέτοια’’?

395
 Άλλο ένα παράδειγμα...
Χάλκινα (τρομπέτα-κορνέτα-τρομπόνι-κόρνο , μερικά βασικά που χρησιμοποιούνται στις μπάντες και ορχήστρες)
Ο όρος είναι πολύ διαδεδομένος αλλά πιστεύω εσφαλμένος διότι η ταξινόμηση των οργάνων-τουλάχιστον όπως γίνεται σήμερα-δεν ασχολείται με το υλικό κατασκευής (εδώ μάλλον ορείχαλκος).
Το πιο σωστό θα ήταν οι κατάταξη στα όργανα επιστομίου ή όργανα χειλιών αφού τα χείλη είναι  αυτά που προξενούν τις ταλαντώσεις του αέρα που παράγουν τον ήχο

396
Fourier
Το παρέθεσα , με τον όρο που έθεσες.
 
Ευχαριστώ

397
Ευχαριστώ για την απάντηση που δίνει μια διαφορετική εξήγηση και ευκολονόητη περιγραφή  και για τις λοιπές βαθμίδες και άλλων κλιμάκων με παρόμοιες ονομασίες .
 
Βέβαια μια απ' τις πηγές μου ήταν η wikipedia στο http://en.wikipedia.org/wiki/Phrygian_dominant_scale που αναφέρει: ''In music, the altered Phrygian scale or Freygish scale (also spelled Fraigish[1]), featuring an unusual key signature and a distinctiveaugmented second interval, is the fifth mode of the harmonic minor scale, the fifth being the dominant.[2] Also called the Phrygian dominant scale, harmonic minor perfect fifth below, dominant flat 2 flat 6 (in jazz), or simply the fifth mode of the harmonic minor scale, it's constructed by ......'' .
 
Καθώς επίσης και σε ερώτημα που έθεσα σε φίλο μου αμερικάνο μουσικό για το ίδιο θέμα που μου έδωσε περίπου την ίδια απάντηση...
 
Θα σε παρακαλούσα - αν το επιθυμείς- να γράψεις το σχόλιο αυτό στο άρθρο μου : http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3246  ώστε να μπορέσουν και άλλοι να ενημερωθούν ή αν δεν θέλεις να μου επιτρέψεις να το θέσω εγώ σαν σχόλιο ενός συνεργάτη από άλλο site.
 
Ευχαριστώ

398
 Δίνω 2 παραδείγματα για το θέμα του τίτλου:

1. Στα Ελληνικά η κλίμακα ΧΙΤΖΑΖ λέγεται και mixob2 b6 {ή Μιξολύδιος με υφεση 2 και υφεση 6}
Οι ξένοι την ονομάζουν PhrygianDominant διότι μοιάζει (Οπτικά) με τον Φρύγιο Τρόπο αλλά έχει3η μεγάλη ενώ ο Φρύγιος Τρόπος έχει 3η Μικρή.

Επίσης την Χιτζάζ άλλοι λαοί την ονομάζουν PhrygianDominant λόγω του γεγονότος ότι δίνει ανατολίτικο χρώμα όπως και η PhrygianMode(Ουσάκ), καθώς και ότι  είναι η δεσπόζουσα (dominant) της μινόρε αρμονικής (έχει ίδιες νότες) μʼ αυτή. Πχ
CmΑρμονική: CDEbFGAbBC
GΧΙΤΖΑΖ : GAbBCDEb- F- G

Βέβαια αυτή την ονομασία πολλοί την θεωρούν λανθασμένη θεωρητικά, πρακτικά όμως όλοι καταλαβαίνουν περί τίνος πρόκειται.
Εννοώ λάθος θεωρητικά, καθώς θέτοντας το πρόθεμα"phrygian" σε μια ονομασία εννοούμε ότι η κλίμακα που περιγράφεταιέχει Μικρή 3η . Αυτό όμως δεν ισχύει στην Χιτζάζ που έχει μεγάλη 3η.



2. Η πέμπτη (Fifth) είναι ένα μουσικό διάστημα που απέχει 5 διατονικές νότες {5 νότες απόσταση– 4 διαστήματα}.
Η δε καθαρή πέμπτη (PerfectFifth) είναι πέμπτη που μετράει :
· Εφτά ημιτόνια. Σωστό (Πρακτικά !!!)
· 3 Τόνους και 1 Ημιτόνιο. Σωστό (Θεωρητικά!!)

Έτσι για την κλίμακα C- D – E –FG – A – B- C Μία 5η καθαρή (δηλαδή 5 νότες) πχ από C-G, έχει διαστήματα ανάμεσα που είναι 3 τόνοι και 1 ημιτόνιο ).

Το αναλύω ως εξης: {μαθηματικώς ναι μεν 7 ημιτόνια –όμως αν το διάστημα το διαβάζαμε με ημιτόνια, τότε θα ήταν 7ης (και όχι 5ης) –αφού θα είχε 7 ημιτόνια} .




Δώστε και κάποιο δικό σας παράδειγμα που πρακτικά να είναι σωστό και θεωρητικά λάθος.

 

399
τα είδα και ευχαριστώ πάρα πολύ

400

Το άρθρο 'Κλίμακες, δρόμοι και maqams' :
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3396


σε συνδυασμό με τα παρακάτω 3 σχετικά άρθρα που μαζί με τα σχόλια και τις απαντήσεις μετετράπησαν και αποτελούν ένα είδος επίτομης εγκυκλοπαίδειας  για τα θέματα των Μακαμιών –, Κλιμάκων και  δρόμων (τρόπων) έτσι ώστε ο αρχάριος αλλά ακόμα και ο αδαής ν' αποκομίζει γνώση.


Temperaments (Συγκερασμένα & Ασυγκέραστα Συστήματα):
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3297


Ουσάκ Vs Χιτζάζ:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3246


Κούρδισμα Φυσαρμόνικας:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3197


Θα ήθελα τα σχόλια σας ,ειδικά πτυχιούχων μουσικών ώστε να τα εμπλουτίσουμε με παραπάνω γνώσεις θεωρητικές και πρακτικές αλλά και πιθανόν να διορθώσουμε  τυχόν ασάφειες παρ’ όλο που πιστεύω ότι έχω καταβάλει κάθε προσπάθεια για πλήρη διασταύρωση και τεκμηρίωση των κειμένων από πολλές πηγές (οι πηγές αναφέρονται στα σκαριφήματα).


Μπορεί αυτά που σας γράφω να φαίνονται από πρώτη άποψη διαφημιστικό υλικό όμως σας διαβεβαιώνω ότι είναι προϊόν πολύμηνης προσπάθειας που εμένα βοήθησαν στην εκμάθηση και  χρήση της Διατονική & Χρωματικής Φυσαρμόνικας και εσάς πιστεύω ότι αν τα μελετήσετε προσεκτικά θα σας βοηθήσουν τα μέγιστα οποιοδήποτε μουσικό όργανο κι αν παίζετε.


Όσοι βρίσκουν δύσκολο το θεωρητικό μέρος και επιθυμούν άμεση πρακτική εξάσκηση ας ασχοληθούν μόνο με το τελευταίο κεφάλαιο του άρθρου


Στέφανος


Σελίδες: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18 19 20