Μουσικά όργανα και εξοπλισμός > Ενισχυτές

Αγορά ενισχυτή λαμπάτου για metal

<< < (9/9)

tech21man:
Εκεινο το πεταλι ειναι καλο για να πετυχεις τις συχνοτητες που θελει ο James Brown (πιθανα κοντα στον 5150 η ο,τι σχεδιαζε/ηθελε τοτε) αλλα πρακτικα ειναι μαλλον κατι κοντα σε παραμετρικο Eq δυο σταδιων και οχι το ιδιο ηλεκτρονικα με το pressence/ressonance.

Εξηγουμαι, και ειναι και καλο και κακο.

Οταν το μεγαφωνο κινειται, ειναι ενας μαγνητης που παραγει ...ρευμα το οποιο παει κοντρα στο ρευμα που ερχεται απο τον ενισχυτη και μαλιστα οταν λεμε κοντρα, εννοουμε εντελως 180 μοιρες αναποδα. Αρα, οποιες συχνοτητες (κυματα, θυμησου τα στασιμα απο τη φυσικη στο γυμνασιο) ειναι κυριολεκτικα ιδιες αλλα με φαση 180 μοιρες διαφορετικα θα ακυρωθουν. Αυτο σημαινει οτι επιλεγεις ποιες δεν θα ακυρωθουν με τα ρυθμιστικα Pressence/ressonance τα οποια ειναι φιλτρα ελεγχομενα (πυκνωτης, αντισταση και μπορεις να ελεγχεις την αντισταση και οχι τη χωρητικοτητα του πυκνωτη). Ομως σε σχεση με ενα eq φιλτρο σε διαφορετικο σημειο στο κυκλωμα τα Pressence/ressonance μπορουν να πανε το πολυ 3 σταδια προς τα πισω οποτε καταληγουν (το καλωδιο που φευγει απο το μετασχηματιστη προς τα πισω) στην Phase inverter λαμπα. Οποτε αρχικα κρατα οτι ειναι συνηθως σε διαφορετικο σημειο.


Δευτερευοντων και πιο σημαντικο ισως, η αποτελεσματικοτητα/χαρακτηρας των Pressence/ressonance εξαρταται απο ο,τι καταλαβες απο...την κινηση του μεγαφωνου που σε χαμηλες εντασεις ειναι μικρη (οχι μηδενικη) και σε υψηλες εντασεις τα pressence/ressonance αρχιζουν να...μην ποιανουν οταν εξαντλεις το wattage του ενισχυτη (γιατι βασιζονται σε διαθεσιμο gain...οταν γκαζωνεις ολα υπεροδηγουν, δεν ποιανουν).



Αρα, σε νορμαλ προς υψηλες εντασεις, ποιανουν σαν δυναμικα eq φιλτρα και ταυτοχρονα σταθεροποιουν τον ενισχυτη σαν συμπεριφορα, πιο ελεγχομενο/καθαρο/λιγοτερο παραμορφωμενο ηχο και διαλεγεις τις συχνοτητες με τα φιλτρα.


Αυτα σε πολυ χαμηλη ενταση στο δωματιο ποιανουν λιγο, η καθολου η παντως με τροπο που δεν ειναι ιδιος. Γιατι το μεγαφωνο δεν δινει το ιδιο ρευμα προς τα πισω. Σε πολυ υψηλη ενταση, αν το ζητουμενο ειναι ο χαρακτηρας του ενισχυτη σε εκεινο το σημειο, απλα θα επρεπε να τα κανεις bypass.


Ενας ενισχυτης (και οχι μονο) εχει βασισει την καριερα του στο bypass αυτων και ειναι ο rectifier αλλα το bypass ειναι σα να εχεις το pressence τερμα (θυμισου, λειτουργουν αναποδα. Διαλεγεις ποιες συχνοτητες δεν θα ακυρωθουν. Bypass= δεν θα ακυρωθει καμια απο τις πριμες). Οποτε στο modern mode= Pressence ressonance bypass ο ενισχυτης κερδιζει σε παραμορφωση, μπασσα πριμα και γινεται πιο "ζωντανος" αλλα σε βαθμο που δεν ειναι απαραιτητα καλος. Βασικα χαλια ειναι χα χα για αυτο και ο rectifier βλεπεις οτι θελει συνηθως ενα boost απο μπροστα (για τα ανεξελεγκτα μπασσα) και εχει ενα ΨΕΥΤΙΚΟ pressence για το modern καναλι. Αυτο ειναι ενα φιλτρο απο το treble pot, ισχυει μονο για το modern mode και κουρευει σταθερα συχνοητες απο το treble pot του bass mid treble tonestack κοντα στα 5-6 khz. Για να μαζεψεις το ξυσιμο απο τα πριμα.




Οταν ειμαστε σε attenuators δεν εχεις αυτες τις αλληλεπιδρασεις και φυσικα δεν εχεις τον χαρακτηρα αυτο. Για αυτο και βλεπεις κολπακια στα attenuators, bass treble ρυθμιστικα και εξομειωση καμπυλης αντιαστασης ανα συχνοτητα, γιατι πρακτικα λειπουν...αποσυνδεεις το μεγαφωνο απο τον ενισχυτη ως ενα βαθμο. Και line out οταν δινεις σε IR το ιδιο ισχυει.


Για αυτο και προτιμω αρκετα το compression/eq boost στη loop προσωπικα, ακομη εχεις ενα μικρο μερος της αρνητικης αναδρασης (ετσι λεγεται).

Απο εκει και επειτα δεν ειναι παντα απαραιτητη. Οπως ειπαμε ο rectifier την αποσυνδεει, ο mark IV/V επισης (extreme mode, λες και δεν βαζει ο κοσμος τερμα μπασσα πριμα στο γραφικο eq χα χα) και οι EL84 ενισχυτες οπως ο Vox AC απλα δεν εχουν αρνητικη αναδραση, αρεσουν πιο πολυ ετσι!


Το καλο με το πεταλι του Brown ειναι οτι αν θελεις το χαρακτηρα του 5150 σε αυτες τις συχνοτητες δεν πας στα τυφλα και ειναι πιο σταθερες αφου δεν εξαρτωνται και τοσο απο τον τελικο και το μεγαφωνο. Το κακο ειναι οτι θα αποδιδει διαφορετικα αναλογα με το πως αποδιδει και που ειναι η loop του καθε ενισχυτη. Πριν η μετα το master volume, π.χ. σημαινει πριν η μετα απο ενα ακομη eq φιλτρο (γιατι το pot κανει λιγακι και αυτη τη δουλεια) και αν ειναι πριν απο την phase inverter η οποια μπορει να παραμορφωσει πρακτικα βαζεις ενα ακομη pre distortion eq σε ενα σημειο στον ενισχυτη (αρα αναλογα με το ποσο μενει η δεν μενει καθαρη αυτη η λαμπα θα εχεις η δεν θα εχεις αποτελεσμα απο το πεταλι. Παραμορφωση σημαινει και compression και εξτρα αρμονικες που ...κανει τα γνωστα στο σημα.).

Kosthrash:
Τελικά οι DSL μπορούν να βγάλουν και χροιά US GAIN με τις κατάλληλες ρυθμίσεις και την προσθήκη ενός απλού eq pedal στην fx loop...

https://m.youtube.com/watch?v=z6aCOZ88q_E

tech21man:
Εχω το παλιο DSL401, σε καμπινα με 4 celestion blackbacks εβγαλε ηχο ισο και καλυτερο απο πολλους πανακριβους ΚΑΙ το DI του μου ακουστηκε καλυτερο απο το kemper σε συνδυασμο με extra eq compression και delay...

Kosthrash:
Μετά από αρκετό καιρό, μπήκα να καταθέσω ένα tip σχετικά με τα boosters, απλά όσοι έχετε λαμπατο και παίζετε και μέταλ, δοκιμάστε μπροστά ένα Metalzone ρυθμισμένο σαν booster (gain->0, eq @12oclock & volume -> λίγο πιο κάτω από max) και θα με θυμηθείτε...

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση
Mobile View