Αποστολέας Θέμα: Spectrum Analyzer και προσέγγιση συγκεκριμένου ήχου...  (Αναγνώστηκε 3346 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος gers

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2533
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Γεια χαρά! Σκεφτόμουν (κι όμως!!) μήπως γίνεται να χρησιμοποιήσω κάποιο spectrum analyzer plug-in για να προσεγγίσω κάποιον συγκεκριμένο ήχο κιθάρας.. Συγκεκριμένα, η διαδικασία θα απαιτούσε 2 στάδια:

1) Συχνοτική ανάλυση του ήχου (με την προϋπόθεση φυσικά να έχω απομονώσει τον ήχο της κιθάρας) και
2) Εντολή ώστε το track που θα ηχογραφήσω να έχει την ίδια (στο περίπου έστω) συχνοτική ανάλυση..

Έστω ότι ο ήχος που θέλω έχει την εξής μορφή:


(σκεφτείτε το σαν γράφημα έντασης/συχνοτήτων, οι τιμές και τα μεγέθη του παραπάνω δεν έχουν ουδεμία σχέση ;D ;D ;D)

Μπορώ να ηχογραφήσω κιθάρα και να απαιτήσω να έχει το ίδιο γράφημα? Το έχει δοκιμάσει κανείς? Αποδίδει?


Αποσυνδεδεμένος lunatic

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 37
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Δεν έχω εμπειρία στις ηλεκτρικές και στα εφέ για να απαντήσω στην ερωτηση σου, αλλά επειδή (λόγω απασχόλησης) είχα αναρωτηθεί κι εγώ για το ίδιο πράγμα πριν λίγο καιρό, να σου πώ καποια πράγματα που σκέφτηκα.
Κατ' αρχας ως ιδέα είναι (από μαθηματική άποψη) όχι τελειως σωστή.
Μαθαίνουμε πώς το φασματικό περιεχόμενο (μετασχηματισμός fourier) ενός σήματος αναπαριστά το αρχικό σήμα με μεγάλη ακρίβεια (δεν μπορούμε να πάρουμε απειρη έκταση συχνοτήτων, οπότε κάποια χασούρα θα έχουμε, αλλά έτσι κι αλλιώς δε νομίζω αυτό να επηρεάζει πολύ τον ήχο, εφόσον παρουμε έκταση πάνω από τις ακουστικές). Το πρόβλημα είναι ότι ένας ήχος αν τον σκεφτούμε ως σήμα, έχει και άλλες "συνηστώσες" εκτός από το φάσμα που συμβάλουν στο να ακουγεται όπως ακούγεται κάτι. Είναι τα χαρακτηριστικά της περιβάλλουσας (Attack, delay, sustain, release κλπ).
Το πρόβλημα με αυτό που λές είναι δηλαδή, ότι το φάσμα δίνει (όλη την) πληροφορία για τη 'μόνιμη κατάσταση' του ηχητικού σήματος αλλά δεν μπορεί να 'προσομοιώσει' τις δυναμικές αλλαγές. Μαθηματικά ίσως γίνεται, αλλά πάμε αλλού...

Τα παραπάνω είναι απλές σκέψεις που είχα κάνει, αλλά δν είμαι επαγγελματίας μουσικός ή ηχολήπτης ώστε να είμαι σίγουρος. Αν κάποιος ξέρει κάτι παραπάνω θα θελα κι εγώ να μάθω γιατί με έχει απασχολήσει το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Fteo

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1423
  • Φύλο: Άντρας
  • If it's too loud, you are too old!
    • Προφίλ
    • The Thermoshredders
Επίσης όλες οι αρμονικές είναι παράγωγα της θεμέλιου συχνότητας. Δηλαδίου αν εσυ έχεις "φωτογραφίσει" το σήμα της κιθάρας σε κάποια χρονική στιγμή αυτό θα αλλάζει από νότα σε νότα. Και επίσης αλλιώς συντονίζουν ηχεία, καμπίνες, ενισχυτές, το ίδιο το όργανο κλπ από νότα σε νότα με αποτέλεσμα το όλο εγχειρημα να αποτελεί πολύ πιο δύσκολη διαδικασία από όσο νομίζεις...

Αποσυνδεδεμένος faser

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2017
  • Φύλο: Άντρας
  • Life is too short for bad tone
    • Προφίλ
    • faser
Πιστεύω πως το πρόβλημα έγκειται αρχικά στο να καταφέρει κάποιος να δημιουργήσει ένα συχνοτικό φάσμα, δηλαδή ένα γράφημα με άξονες τις συχνότητες (Hz) στον xx' και την ένταση του ήχου (db) στον yy'.. Όταν κάποιος παίρνει μια κιθάρα και παίζει, δεν μπορεί εύκολα να δημιουργήσει αυτό το συχνοτικό φάσμα για τον εξής λόγο: Ας πούμε ότι παίζει μια ΛΑ ελάσσονα συγχορδία.. Οι συχνότητες που θα το υποδείξει ένα spectrum analyzer θα κυμαίνονται στο +/-100Hz πάνω στα 440Ηz (η συχνότητα της Α4) οπότε και θα θεωρήσει ότι η κιθάρα του εκπέμπει μια κωδωνοειδή κατανομή με κορυφή στα 440Hz, το οποίο φυσικά είναι λάθος.. Αν αργότερα παίξει μια Ντο μείζονα, το spectrum analyzer θα του δώσει μια κωδωνοειδή κατανομή με κορυφή στα 523Hz (η συχνότητα της C5).. Αν παίξει κάτι απροσδιόριστο, το analyzer θα του υποδείξει τυχαίες ενδείξεις ανάλογα με τις νότες που παράγει ο κιθαρίστας.. Επομένως δεν νομίζω ότι μπορεί κάποιος να σχηματίσει το συχνοτικό φάσμα της κιθάρας του μόνο από λίγα samples.. Αν δείτε και τα "eqμετρα" που μπαίνουν σε μερικούς ενισχυτές θα παρατηρήσετε ότι τα jumps που κάνουν και οι ενδείξεις που δίνουν δεν είναι σταθερά αλλά εναλλάσσονται μεταξύ των στιγμών ενός κομματιού και δη περισσότερο μεταξύ των κομματιών..

Τι μπορεί να κάνει κάποιος σε μια τέτοια περίπτωση.. Πιστεύω ότι μια καλή προσέγγιση αυτής της ιδέας είναι το trial 'n' error.. Στην αρχή βάζεις ένα eq plug-in τουλάχιστον 20 καναλιών και επιλέγεις την flat κατανομή.. Μετά ο καθένας ανάλογα με τα γούστα του θα καταλήξει "παίζοντας" με τις συχνότητες, μπουστάροντας μερικές και αδυνατώντας κάποιες άλλες, σε μια κατανομή.. Αυτήν την κατανομή μπορεί μετά να την εφαρμόσει σε όλα τα όργανα του κομματιού, αν και νομίζω ότι πιο σωστό είναι να κάνει κάτι τέτοιο στο mastering και όχι στη μίξη.. Εάν κατά τη μίξη, δεν ακολουθηθούν κάποιοι βασικοί συχνοτικοί κανόνες τότε το αποτέλεσμα δεν θα είναι και το πιο εύηχο.. Απεναντίας, αν η μίξη είναι ισορροπημένη, και στο mastering επηρεάσουμε συχνοτικά όλα τα όργανα all together, τότε θα φέρουμε το κομμάτι στα μέτρα μας χωρίς να θάβονται/παραακούγονται ορισμένες συχνότητες που κανονικά θα έπρεπε να τονιστούν/κοπούν στη μίξη..

Ανακεφαλαιώνοντας, πιστεύω ότι το κάθε όργανο ακούγεται καλύτερα σε διαφορετικό εύρος συχνοτήτων και μια απόπειρα να "ευθυγραμμίσεις" όλα τα εύρη των οργάνων δεν νομίζω να αποδειχθεί πετυχημένη.. Γενικά συμφωνώ με lunatic ότι ο ήχος δεν είναι μόνο συχνότητα την οποία μπορεί να σου υποδείξει ένα spectrum analyzer αλλά και άλλες παράμετροι..

Αποσυνδεδεμένος gers

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2533
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Οκ, καταφέρατε να με απογοητεύσετε... :(


 ;D Thanks σε όλους για τις απαντήσεις, κατατοπιστικότατοι!! :D

Αποσυνδεδεμένος bluechild

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 618
  • Φύλο: Άντρας
  • Peace
    • Προφίλ
    • bluechild
Νομίζω ότι είναι μια ιδέα που έχει περάσει από το μυαλό αρκετών :) Παίζοντας με το αγαπημένο σου setup (κιθάρα, εφέ, ενισχυτές, χώρος, μέθοδος ηχογράφησης, κλπ) τη νότα Λα από τη στιγμή t_0 που υπάρχει απόλυτη ησυχία έως της στιγμή t_final που η νότα έχει εξασθενίσει πλήρως και υπάρχει πάλι απόλυτη ησυχία, για κάθε ενδιάμεση χρονική στιγμή ο ήχος έχει ένα συγκεκριμένο φασματικό περιεχόμενο. Και πάλι : για μία νότα, το φασματικό περιεχόμενο είναι συνάρτηση του χρόνου. Οπότε προκειμένου να συμπεριλάβεις και τα επιπλέον χαρακτηριστικά (attack, decay, sustain, κλπ) που αναφέρει κάποιος φίλος παραπάνω δεν αρκεί να αναλύσεις και να αναπαράγεις φασματικά μία νότα σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή, γιατί το αποτέλεσμα που θα πάρει δε θα μεταβάλλεται με το χρόνο όπως μεταβάλλεται κατά την πραγματική χρήση του οργάνου. Αυτό που πρέπει να κάνεις, είναι να μοντελοποιήσεις τις μεταβολές του φασματικού περιεχομένου μίας νότας σε συνάρτηση με το χρόνο, με κάποιο βαθμό τυχαιότητας. Πώς ; Πολλά samples για κάθε νότα, καθορισμός συνόλου παραμέτρων για τον προσδιορισμό διακυμάνσεων στον ήχο (attack, sustain, κλπ), καθορισμός πεδίων τιμών για κάθε παράμετρο.

Τα παραπάνω είναι προσωπική άποψη ενός ερασιτέχνη και όχι τεκμηριωμένες επιστημονικές απόψεις ;D
« Τελευταία τροποποίηση: 04/07/09, 14:34 από bluechild »

Αποσυνδεδεμένος gers

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2533
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Thanks ρε συ bluechild.. ;)

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
3 Απαντήσεις
3108 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 28/09/07, 02:56
από RORY GALLAGHER
5 Απαντήσεις
4100 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/09/08, 17:32
από FotisKatsanos
2 Απαντήσεις
3003 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19/08/08, 10:53
από Βραζίλης
37 Απαντήσεις
10995 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 31/08/08, 18:29
από groovymood
20 Απαντήσεις
10201 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 05/12/08, 10:03
από indie-anos laternative
3 Απαντήσεις
2499 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 06/10/08, 19:45
από delta92
3 Απαντήσεις
3821 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/04/09, 01:31
από Abaddon
1 Απαντήσεις
3020 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14/02/09, 00:48
από groovymood
5 Απαντήσεις
4089 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 09/06/09, 01:15
από TheVrachnoprofiter
5 Απαντήσεις
2834 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27/08/10, 10:28
από Απόλλων