Αποστολέας Θέμα: Τονικότητα.  (Αναγνώστηκε 20380 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ikatsoun

  • Ο Βάσκος
  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 460
  • Φύλο: Άντρας
  • Κόψτε το ρημάδι επιτέλους
    • Προφίλ
    • ATHLETIC CLUB de BILBAO
Re:Τονικότητα.
« Απάντηση #25 στις: 31/10/04, 22:59 »
Εξ άλλου κάνω και μια πολύ απλή (έως απλοϊκή) σκέψη: το ακκόρντο G ακούγεται διαφορετικά αν το παίξεις 320003 απ’ ότι 355433.  Ανάλογη διαφοροποίηση του ακούσματος θα υπάρχει λογικά και σε κάποιες περιπτώσεις (ίσως όχι πάντα) αλλαγής τονικότητας, άσχετα αν, όπως σωστά επεσήμανε ο sotriani, η αρμονία του κομματιού δεν αλλάζει.
Αυτό συμβαίνει γιατί το Σολ+ στην θέση 320003 δίνει διαστήματα διαφορετικά από κάθε άλλη θέση. Γι' αυτό έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου (και εδώ μέσα) να αποφεύγετε να παίζετε συγχορδίες με ανοιχτές χορδές αλλά μόνο με μπαρέ. Η θέση 320003 είναι μία και μοναδική και με αυτήν δεν μπορείς να παίξεις καμία άλλη συγχορδία. Η θέση αυτή βγαίνει καθαρά συμπτωματικά. Και επιμένω, αποφεύγετέ την σαν τον διάολο!!!  ;D ;D ;D

Παράθεση
αν αλλάξουμε την τονικότητα του κομματιού, γίνεται πολύ πιο εύκολα αντιληπτό ποιά από τις δύο επιλογές είναι η σωστή.
Πολλά κασσετόφωνα παίζουνε ένα ημιτόνιο κάτω, τι σημαίνει αυτό, ότι μπορεί να πιάσει αυτήν την αλλαγή το αυτί;  ;D Πάντως, είναι φυσιολογικό το τραγούδι να σου ακούγεται καλύτερα στον τόνο του, γιατί σε αυτόν τον τόνο σε βολεύει να το τραγουδάς. Αν πάρεις ένα γυναικείο τραγούδι και πας να το πεις στον γυναικείο τόνο, δεν θα σου φανεί καθόλου "σωστό"!!
Δούλεψε για να φας και κλέψε για να έχεις

Δεν είμαι Πόκεμον
Κυκλοφορώ επίσης με τα ψευδώνυμα :
ικα ικα, τσουν τσουν, πικατσουν, πόκεμον, πίκλατσουν (για Κύπριους)

Αποσυνδεδεμένος bluechild

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 618
  • Φύλο: Άντρας
  • Peace
    • Προφίλ
    • bluechild
Re:Τονικότητα.
« Απάντηση #26 στις: 01/11/04, 20:47 »
^ Και να πάθουμε τενοντίτιδα απ' τους μπαρέδες ;; ;D

Αποσυνδεδεμένος ikatsoun

  • Ο Βάσκος
  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 460
  • Φύλο: Άντρας
  • Κόψτε το ρημάδι επιτέλους
    • Προφίλ
    • ATHLETIC CLUB de BILBAO
Re:Τονικότητα.
« Απάντηση #27 στις: 01/11/04, 23:11 »
Δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο, εγώ παίζω μόνο με μπαρέ και καθόλου με ανοιχτές χορδές. Να σημειώσω, τενοντίτιδα δεν είναι εύκολο να πάθεις...
Δούλεψε για να φας και κλέψε για να έχεις

Δεν είμαι Πόκεμον
Κυκλοφορώ επίσης με τα ψευδώνυμα :
ικα ικα, τσουν τσουν, πικατσουν, πόκεμον, πίκλατσουν (για Κύπριους)

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Re:Τονικότητα.
« Απάντηση #28 στις: 01/11/04, 23:16 »
Αυτό συμβαίνει γιατί το Σολ+ στην θέση 320003 δίνει διαστήματα διαφορετικά από κάθε άλλη θέση. Γι' αυτό έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου (και εδώ μέσα) να αποφεύγετε να παίζετε συγχορδίες με ανοιχτές χορδές αλλά μόνο με μπαρέ. Η θέση 320003 είναι μία και μοναδική και με αυτήν δεν μπορείς να παίξεις καμία άλλη συγχορδία. Η θέση αυτή βγαίνει καθαρά συμπτωματικά. Και επιμένω, αποφεύγετέ την σαν τον διάολο!!!  ;D ;D ;D"

Κατ' αρχήν συμπαθέστατε Βάσκε, πάρε ανάσα (βοηθάει και στη μείωση της γλωσσικής τριχοφυίας). Δεύτερον, δεν θα σού φέρω καμία αντίρρηση σε θέματα θεωρίας της μουσικής γιατί, όπως είπα και στο προηγούμενο μήνυμά μου, δεν θεωρώ ότι έχω αρκετές γνώσεις. Θα με βοηθούσε όμως πάρα πολύ αν μού εξηγούσες γιατί καταφέρεσαι με τόσο μένος εναντίον αυτής της (συμπτωματικής, έστω) συγχορδίας και γιατί θα πρέπει "να την αποφεύγουμε σαν το διάολο" (με τον οποίο εγώ τουλάχιστον έχω αγαθότατες επαγγελματικές και φιλικές σχέσεις).

Παράθεση
Πολλά κασσετόφωνα παίζουνε ένα ημιτόνιο κάτω, τι σημαίνει αυτό, ότι μπορεί να πιάσει αυτήν την αλλαγή το αυτί;  ;D Πάντως, είναι φυσιολογικό το τραγούδι να σου ακούγεται καλύτερα στον τόνο του, γιατί σε αυτόν τον τόνο σε βολεύει να το τραγουδάς. Αν πάρεις ένα γυναικείο τραγούδι και πας να το πεις στον γυναικείο τόνο, δεν θα σου φανεί καθόλου "σωστό"!!

Προφανώς δεν κατάλαβες τι είπα. Κατ' αρχήν ανέφερα ότι σε ορισμένα τραγούδια ΔΕΝ αλλάζω την τονικότητα, αν και κάτι τέτοιο θα ζόριζε λιγότερο τη ρημάδα τη φωνή μου.  Η αλλαγή τονικότητας (στα συγκεκριμένα τραγούδια πάντα) αν και με βολεύει στο τραγούδι, δεν μού ακούγεται το ίδιο μουσικά. Δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το άν το τραγούδι παίζεται σε "αντρικό" ή "γυναικείο" τόνο.  Βέβαια αυτό μπορεί να είναι δική μου εντύπωση και μόνο, αλλά την προσωπική μου εμπειρία ανέφερα, όχι καμία επιστημονική θεωρία.

Όσο για τη συγκεκριμένη συζήτηση με το κόλπο του bluewind, εγώ το έκανα και όντως βρήκα διαφορά η οποία με βοήθησε να εκφέρω πιο εμπεριστατωμένη άποψη σχετικά με το αμφισβητούμενο ακκόρντο. Ίσως αυτό να συμβαίνει γιατί μιλάμε για διαφορά μεγαλύτερη του ενός ημιτονίου, η οποία παρατηρείται στα κασετόφωνα.
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος ikatsoun

  • Ο Βάσκος
  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 460
  • Φύλο: Άντρας
  • Κόψτε το ρημάδι επιτέλους
    • Προφίλ
    • ATHLETIC CLUB de BILBAO
Re:Τονικότητα.
« Απάντηση #29 στις: 01/11/04, 23:35 »
Κατ' αρχήν συμπαθέστατε Βάσκε, πάρε ανάσα
??? Αναπνέω αργά και σταθερά, όπως πάντα. No smoking.  ;)

Θα με βοηθούσε όμως πάρα πολύ αν μού εξηγούσες γιατί καταφέρεσαι με τόσο μένος εναντίον αυτής της (συμπτωματικής, έστω) συγχορδίας και γιατί θα πρέπει "να την αποφεύγουμε σαν το διάολο" (με τον οποίο εγώ τουλάχιστον έχω αγαθότατες επαγγελματικές και φιλικές σχέσεις).
Γιατί ακριβώς είναι μία θέση που προκύπτει τελείως συμπτωματικά και όχι μία θέση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες συγχορδίες. Επίσης παίζοντας την Σολ+ έτσι, δεν μπορείς να καταλάβεις σε ποια βαθμίδα της κλίμακας είσαι. Τέλος, αν το τραγούδι έχει Σολ+ Ντο+ και Ρε+ και τα παίζεις όλα με ανοιχτές χορδές (δηλ. στις θέσεις 320003, 332010 και χ00232) και σου ζητήσουν να το ανεβάσεις τόνο (π.χ. στο Λα+) είναι βέβαιο ότι θα πελαγώσεις. Στο φινάλε, είναι πολύ σπάνιο να χρησιμοποιούμε τις ανοιχτές χορδές. Το λέω γιατί τα μπαρέ είναι ότι πιο χρήσιμο "εργαλείο" υπάρχει στην κιθάρα, σχετικά με τις συγχορδίες πάντα, το οποίο όμως μένει ανεκμετάλλευτο.

Προφανώς δεν κατάλαβες τι είπα. Κατ' αρχήν ... η οποία παρατηρείται στα κασετόφωνα.
Όπως και να έχει. Αλλάζοντας τον τόνο δεν αλλάζει τίποτα απολύτως. Δεν υπάρχει "σωστός τόνος" στο τραγούδι. Αρκεί να σκεφτείς ότι όταν ο δημιουργός γράφει ένα τραγούδι, αυτό είναι σε τελείως διαφορετικό τόνο (τις περισσότερες φορές) από αυτόν που γράφει στο ντέμο και αυτόν που φτάνει τελικά στα αυτιά μας. Δεν γνωρίζω για ποιον λόγο σου δίνεται αυτή η εντύπωση, υποθέτω πως είναι καθαρά εμπειρικό. Δηλαδή έχεις συνηθίσει να ακούς ένα τραγούδι στον συγκεκριμένο τόνο και σου "κάθεται" καλά να το ακούς/παίζεις στον ίδιο τόνο. Κλείνοντας, όπως πολύ σωστά είπε ο sotriani, το συγκερασμένο σύστημα επικράτησε για τον λόγο ακριβώς που συζητάμε. Πέραν της εκτελεστικής ευκολίας που προσφέρει (μας λύνει τα χέρια για την ακρίβεια) είναι παιχνίδι και η μετατροπία, η οποία διαφορετικά παρουσιάζει πλήθος προβλημάτων.
« Τελευταία τροποποίηση: 01/11/04, 23:36 από ikatsoun »
Δούλεψε για να φας και κλέψε για να έχεις

Δεν είμαι Πόκεμον
Κυκλοφορώ επίσης με τα ψευδώνυμα :
ικα ικα, τσουν τσουν, πικατσουν, πόκεμον, πίκλατσουν (για Κύπριους)

Αποσυνδεδεμένος *Ελένη*

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 272
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Re:Τονικότητα.
« Απάντηση #30 στις: 02/11/04, 00:25 »
Αρκεί να σκεφτείς ότι όταν ο δημιουργός γράφει ένα τραγούδι, αυτό είναι σε τελείως διαφορετικό τόνο (τις περισσότερες φορές) από αυτόν που γράφει στο ντέμο και αυτόν που φτάνει τελικά στα αυτιά μας. Δεν γνωρίζω για ποιον λόγο σου δίνεται αυτή η εντύπωση, υποθέτω πως είναι καθαρά εμπειρικό.

poli swsto ayto pou les...den einai dinato enas sinthetis otan grafei ena kommati na katsei na to grapsei komeno kai rameno sta metra tou tragoudisti pou skopevei na to dwsei...oute nomizw pws grafei to komati opoy tou aresei kai meta psaxnei na vrei tragoudisti pou tha mporei na to pei kala apo ayti ti tonikotita! opote to pio pithano einai na to grafei stin tonikotita pou tou aresei i pou ton volevei kai meta na to allazei analoga me ti fwni tou tragoudisti...

genika eimai tis apopsis pws einai protimotero na akoustei to tragoudi ligo "xeirotera" logo allagis tonikotitas (an kai proswpika allages den katalavenw para mono stin fwni) para na akoustei o tragoudistis na zorizetai i na tou einai poli xamilo...kai ohi mono se aytes tis akrees katastaseis,genika pistevw pws to tragoudi einai wraio na paizetai ekei pou exei o tragoudistis tis "kales" tou notes kai vgazei kalitera to sinaisthima pou xriazetai.kai de to lew ws tragoudistia alla ws akroatria...
oi xenoi einai filoi pou den exeis gnwrisei akoma...

Αποσυνδεδεμένος D'Andri

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 29
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Τονικότητα.
« Απάντηση #31 στις: 05/02/05, 22:44 »
Δεν ξέρω ρε παιδιά, απλά λέω, μήπως τα διαφορετικό ύφος που παρατηρείται λόγω αλλαγής τονικότητας οφείλεται στα διάφορα "τονικά ρεύματα" που υπάρχουν στην μουσική, και είναι μόνο εμπειρικού τύπου??
Και επεξηγω με το ακόλουθω παράδειγμα:Αν το 90% των rock μπαλάντων είναι γραμμένο σε C, δεν είναι λογικό η μετατροπή ενός λαϊκού κοματιού από D σε C να μας φέρει λίγο σε μπαλάντα?
Και καλή τύχη μάγκες..!!!

Αποσυνδεδεμένος Panos1984

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 274
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Τονικότητα.
« Απάντηση #32 στις: 05/02/05, 23:48 »
D'andri>
1) δεν ειναι γραμμενο το 90% των ροκ τραγουδιων σε C. πραγματι ομως οι συνθετες προτιμουν λιγες αλλοιωσεις γι'αυτο και συνηθως γραφουν σε C, F, G, Bb, D, Eb, A και τις σχετικες τους.
2) οχι δεν ειναι λογικο να θυμιζει

επι του θεματος εχω να προσθεσω οτι αν εξαιρεσουμε αυτους που εχουν απολυτο αυτι, ενα σχετικο αυτι δεν καταλαβαινει διαφορα αν ακουσει μια μελωδια ή μια σειρα συγχορδιων σε μια ή αλλη τονικοτητα. αρκει βεβαια οι συγχορδιες να βρισκονται στην ιδια κατασταση.

τωρα αν θελουμε ενα κομματι απο C να το ανεβασουμε σε G και να διατηρησουμε την κατασταση των συγχορδιων προφανως θα καταλαβουμε καποια διαφορα γιατι ο συνολικος ηχος θα ειναι πιο οξυς. για να μην συμβει αυτο αλλαζουμε τις θεσεις των συγχορδιων αρα και της καταστασης τους. αυτοματως καθε συγχορδια μετα την μετατροπια ακουγεται λιγο ή πολυ διαφορετικα. ετσι μας ακουγετε το συνολο λιγο περιεργα.

τελος να πω οτι επειδη καποια πασιγνωστα κομματια τα εχουμε ακουσει (τραγουδησει) παρα πολλες φορες αν τα ακουσουμε απο καποιο αλλο τονο θα σχεδον καταλαβουμε τη διαφορα. πχ αν ακουσετε το smoke on the water απο D θα καταλαβαιτε οτι κατι δεν παει καλα.

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
1 Απαντήσεις
3180 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 25/09/09, 22:27
από Tempus
3 Απαντήσεις
21026 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/01/12, 23:03
από angry_bird
11 Απαντήσεις
17344 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/08/18, 17:13
από STEFANOS604
24 Απαντήσεις
13624 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 05/10/17, 22:02
από STEFANOS604