Σελίδες:
  • #401 από saved στις 23 Sep 2018
  • Το θεμα ειναι οτι αυτα που εκανα μπορουν να φτασουν 4.5-5 cm διαδρομη για τενωμα και στις πιο ψηλες χορδες και παραπανο.
    Και οσο μεγαλυτερο scale αρα και tension αρα θελω μεγαλη διαδρωμη.
    Ενω τα κλασικα κουρδιστιρια δεν εχουν τερμα,αυτα τα headless τερματιζουν καποια στηγμη
  • #402 από panixgr στις 23 Sep 2018
  • tension είναι το ίδιο λέγαμε. μεγαλύτερο μήκος με μικρότερο πάχος = ίδια τονικότητα.
  • #403 από saved στις 23 Sep 2018
  • Ναι ομως μεγαλυτερο scale αρα περισοτετο τεντομα θελει.οπως 2 κυκλοι νεγαλος και μικρος.360° και οι δυο αλλα ο μεγαλυτερος εχει μεγαλυτερη διαμετρο
  • #404 από panixgr στις 23 Sep 2018
  • Ναι ομως μεγαλυτερο scale αρα περισοτετο τεντομα θελει.οπως 2 κυκλοι νεγαλος και μικρος.360° και οι δυο αλλα ο μεγαλυτερος εχει μεγαλυτερη διαμετρο

    περισσότερο τέντωμα με ίδιο gauge.

    Το μεγάλο scale το επιλέγον συνήθως για :
    - ίδιο tension
    - ίδιο gauge
    - χαμηλότερο κούρδισμα

    κάπου είχαμε δώσει και εξισώσεις για αυτό...
  • #405 από saved στις 23 Sep 2018
  • Ναι.ομως για ιδιο τενσιον σε μεγαλυτερο σκεηλ θες να τεντωσεις περισοτερο γιατι πρεπει να τεντωσεις μεγαλυτερο μηκος χορδης.
    Πχ αν θες με το κλασικο κουρφιστιρι να κουρδισεις μια χορδη σε Χ scale ας πουμε 3 στροφες,τοτε σε Χ+5 scale θα θες 3+5/Χ στροφες
  • #406 από panixgr στις 23 Sep 2018
  • Ναι.ομως για ιδιο τενσιον σε μεγαλυτερο σκεηλ θες να τεντωσεις περισοτερο γιατι πρεπει να τεντωσεις μεγαλυτερο μηκος χορδης.
    Πχ αν θες με το κλασικο κουρφιστιρι να κουρδισεις μια χορδη σε Χ scale ας πουμε 3 στροφες,τοτε σε Χ+5 scale θα θες 3+5/Χ στροφες

     :up
  • #407 από saved στις 23 Sep 2018
  • Οποτε αφου απο 34" πηγα στις 47" αρα εχουμε 13" παραπανο.Δηλαδη περιπου 30% περισοτερο τεντομα θελουν οι χορδες για να φτασουν στο ιδιο tension.
    Αρα αν ενα τυπικο κουρδιστιρι headless εχει πχ 3cm διαδρομη,εγω θελω 4cm
  • #408 από saved στις 30 Sep 2018
  • Λοιπον.
    Το μπασονι ειναι ετοιμο ΚΟΜΠΛΕ.
    Τεταρτη πηγα στην Θεσσαλονικη να κατσω 3 μερουλες και το πηρα μαζι μου να το παω σε εναν τεχνικο για το τελικο σεταρισμα.
    Πηγα στον Φανη ( http://musicrepair.weebly.com/ ) και το αφησα.Του ζητησα αν γινετε να ειμαι μπροστα στο σεταρισμα και δεχτικε με μεγαλη προθημια.Ο σκοπος μου δεν ηταν να δω ουτε τι θα κανει,ουτε πως θα το κανει,ουτε αν θα το κανει σωστα.Ηθελα να γνωριστω καλυτερα με το παλικαρι και να τον βοηθησω να μπει στην ολη φαση του συγκεκριμενου οργανου χωρις να ψαχνετε ασκοπα.
    Βεβαια το να σεταρεις torzal ειναι μεγαλη προκληση,και υπαρχουν τεχνικοι που σιγουρα θα μου ελεγαν "φιλαρακι δεν μπορω/εχω χρονο" κτλ
    Τον Φανη μου τον συστησε ο  @sfanfan  και του ειχα παει πριν 2 χρονια νομιζω το πρεσιζιο και το ειχε κανει μπιμπελο.
    Ετσι και τωρα εκανε καταπληκτηκη δουλεια,βεβαια το οργανο εχει κατι κουσουρια στην κατασκευη που δεν επετρεπαν να χαμηλοσουμε πολυ το action ομως χωρις αυτο να σημαινει οτι το μπασο δεν παιζει.Παιζει,και μαλυστα εχει πολυ διαυγη ηχο (λογο scalke/gauge) μονο πρεπει να βαλω μια γηωση στην γεφυρα τωρα,αλλα ευκολακι,ουτε χορδες θα βγαλω,ουτε γεφυρα,ουτε τιποτα.
    Καποια στηγμη θα ανεβασω κατι samplακια.
    Τες πα.Τεταρτη το πηγα,το επιασε πεμπτη,εκανε ολα τα ηλεκτρικα,ηθελα τους μαγνητες σε σειρα,αλλα βγαζαν θοριβο και τους εβαλε παραληλα,εβαλε tone/vol,πηγα εμτα απο εκει,αρχησαμε να περναμε χορδες και να ρυθμιζει ιντονεσχιο κτλ,βραδιασε,φυγαμε,την επομενη σηνεχησε να επεμβαινει και να διορθωνει λαθη μου,leveling (χωρις τορζαλ τακο,γιατι που να τον βρει ο ανθρωπος,λογικο)ετριψε ταστα κτλ και πηγα παρασκευη απογευμα και ηταν ετοιμο.Επιτοπου δοκημη σε ενισχυτη να δουμε οτι ειναι κομπλε,μου εξηγησε τι εργασιες εκανε,πως του φανηκε σαν οργανο,και τι σηκωνει βελτιωση για να αποδωσει 100%
    ωριστε καποιες φωτο









    Eκανα και καποιες μετρησεις,ετσι να δω και να συγκρινω την συμπεριφορα των χορδων.
    Ολες οι μετρησεις ειναι με τον ιδιο εξοπλησμο,αλλα σιγουρα,δεν μπορουμε παντα να χτυπαμε ακρινως με την ιδια δυναμη μια χορδη,και παιζει να υπαρχουν και διαφορες στα επιπεδα εντασης,γιατι δεν ξερω να τα σκαλιζω αυτα ωστε να τα εξισοροπισω.
    Εχουμε:
    μπλε= 47"αυτο το τορζαλ
    κοκκινο= 40"  πρεσιζγιο
    πρασινο=34" vig cobra



  • #409 από panixgr στις 30 Sep 2018
  • αψογος! 1000 μπράβο.... άξιος!!!

    αλλά ακόμα δεν κατάλαβα πως κουρδίζει το μαραφετι !!

    οσον αφορά ένταση, παιξε με ύψος μαγνητων..

    για πες ο μάστορας τι σου είπε?? δεν είναι κουφο ... ο LUTHIER να πάει στον τεχνικό για ρύθμιση??

    είναι σαν πάει πχ. η Ferari στον "βελτιωτή" της γειτονιάς να ανεβάσει άλογα :)
  • #410 από saved στις 30 Sep 2018
  • Εννοω να φερω την ενταση απο διαφορετικες εγραφες στο ιδιο επιπεδο ωστε το πινακακι να ειναι πιο αναλιτικο σε σιγκρισεις.
    Ο μαστορας ειπε οτι ειναι αρκετα ζοντρο το μπρατσο (νομιζω 29mm παντου,που,ωντος ειναι)και κατι τριψιματα θελει η ταστιερα για να κατεβει κιαλλο το αξιον.Αυτο γινετε γιατι οι χορδες δεν ειναι παραληλες αναμεταξι τους.Το περημενα οτι θα συμβει,απλα νομιζα πως θα την σκαπουλαρω.
    Δεν ξερω αν θα καυεφερνα να κανω μονος μου το σεταπ,και ηθελα να το δει καποιος εμπιρος.
    Να συμηωσω οτι ο Φανης ειναι luthier με πτυχιο απο σχολη οργανοποιων στην αγγλια,και κατασκευαζει και ακουστικα οργανα (που ειναι πολυ πιο δυσκολο)

    Το κουρδισμα γινετε ως εξεις.
    Περναω τις χορδες απο το σιδερο εκει που ια ηταν το κεφαλι,εχει κατι τρυπες,και απο πανω σφιγκω βιδακια και τις μαγκωνουν.απλωνω την χορδη,πιανω το μπαλακι σε κατι σαν γατζακια που φαινοντε λιγο (μια χορδη μου ειχε σπασει στο σπιτι και ειναι λιγο πιο κοντη) περιστρεφω τα μπρουτζινα εξαγωνα που ειναι μετα την γεφυρα και εκεινα τραβαν/αφηνουν τια γατζακια οποτε και οι χορδες τεντωνουν/χαλαρωνουν αναλογα
  • #411 από Uriah στις 30 Sep 2018
  • Για εξηγησε τι βλεπουμε στο γραφημα επειδη μπερδευομαι. Οσο χαμηλωνει η συχνοτητα ανεβαινει η ενταση;
  • #412 από panixgr στις 30 Sep 2018
  • Για εξηγησε τι βλεπουμε στο γραφημα επειδη μπερδευομαι. Οσο χαμηλωνει η συχνοτητα ανεβαινει η ενταση;

    νομίζω συχνότητες και ντεσι μπελ. απο τα φαινόμενα το τορζαλ έχει αρκετά τονισμένα μπασα , μεσαία αλλα σκίζει στα πρίμα...

    νομίζω είναι θέμα neck-through.
  • #413 από vegos στις 30 Sep 2018
  • Ωραίος!  :clap :clap :clap
    Χαράς την υπομονή σου!

    Γράψε και τίποτα να ακούσουμε τώρα!
    :solo :solo :solo :drum :drum :drum :guitar :guitar :guitar

    Και μετά από λίγο καιρό, πες μας κι αν τελικά βολεύει έτσι η ταστιέρα...
  • #414 από saved στις 30 Sep 2018
  • Χτυπαω μια Β,κραταω το πτρωτο sec και το παιρναω σε προγραμα.
    Ετσι μπορω να δω την συμπεριφορα της χορδης (εχει και τροπο να βλεπω αρκετα ms αλλα δεν το ξερω)
    Αυτο που βλεπουμε ειναι η τονικη (root note) στα 30Ηz και οι αρμονικες της (60,90κτλ βασικα επιδη ειναι λιγο πανω απο τα 30,μετα φευγει δλ 61,93κτλ)
    Και ετσι βλεπω εαν εχει "καλο" ηχο (δηλαδη αρμονικες μεσα) η οχι.
    Δεν εχει να κανει ουτε με νεκθρου,ουτε με τορζαλ,ουτε τιποτα.
    Εδω φαινετε πως την μεγαλυτερη κατυφωρα την κανει το 40αρι πρεσιζγιο,γιατι εχει ιδιο gauge με το vig αλλα μεγαλυτερο tension αρα χανει σε αρμονικες γιατι ειναι δυσκαμπτη.
    Το τορζαλ σκιζει σε αρμονικες γιατι εχει .105 η .110 στην Β οταν τα αλλα δυο εχουν .135 οποτε ειναι πιο ευλιγιστει και παρπαραει πιο ανετα και δινει περισοτερες αρμονικες.
    Σιγουρα μαγνητες κτλ παιζουν τον ρολο τους οποτε προσπαθω με οσο πιο flat ρυθμισεις να παρω το δειγμα.
    Βεβαια εγω πιστευω πως σημασια εχουν το πολυ οι 5-6 πρωτες αρμονικες μονο.
    Για μενα,θα επρεπε οπως εχουν τα μεγαφωνα frequency responce chart ,να ειχαν και ολα τα οργανα ενα τετοιο για να ειναι πιο συγκρησημα.
    Εχω ενα σχεδιαγραμα απο τον κατασκευαστη πιανων Ιωαννιδη που εξηγει τα παντα περι ηχου (sustain,decade,attack κτλ) θα βαλω λινκ αργωτερα.Γιαυτο επιμενω οτι ο ηχος ΔΕΝ ειναι κατι αντικειμενικο,αλλα κατι μετρησιμο.
    Αλλο τι αρεσει στον καθενα,αλλο τι ειναι "καλο" (πχ μου αρεσει περισοτερο ο ηχος του πρεσιζιου απο του vig ενω το vig βγαζει περισοτερες αρμωνικες)

    Βεγκο θα γαρψω.Η ταστιερα σιγουρα βολευει,το scale ειναι λιγο ζορι.Ειδικα για τον σρεντο-πανιξ..
  • #415 από saved στις 02 Oct 2018
  • Λοιπον.
    Κατι που εμαθα σημερα πως ακριβως υπολογιζετε,αλλα και πως λεγετε.
    Λοιπον.Η ελαστικοτιτα ειναι κατι που καθοριζετε απο το slenderness (https://en.wikipedia.org/wiki/Slenderness_ratio)
    Οποτε,
    slenderness = length / gauge = 47 / .110 = 427.
    Αρα για να βγαλουμε το ιδιο slenderness σε ενα νορμαλ 34" μπασο:
    47 / .110 = 34 / ?
    ? = 34 / 47 * .110
    ? = 0.723 * .110
    ? = .0795
    Αρα η Β σε αυτο το μπασο,εχει την ιδια σημεπριφορα με μια Α .080
  • #416 από johnjohn στις 06 Oct 2018
  • δεν βλέπω φωτογραφίες του μπάσου,μόνο σε έμενα δεν φαίνονται;
    είδα μια στο luthier αλλά μακρινή.
  • #417 από saved στις 06 Oct 2018
  • Κατι παιζει με το site του tinypic.δεν φορτωνει και γιαυτι δε φαινοντε οι φωτο.αμα δε στρωσει θα τις ανεβασω αλλου και θα βαλω καινουρια links

    Εντιτ.εστρωσε και εγω τις βλεπω.
    @johnjohn αν δε φαινοντε σε σενα,πες να τις βαλω ξανα
  • #418 από johnjohn στις 06 Oct 2018
  • ωραία τις βλέπω τώρα
    ωραίο φαίνεται
    εγώ έχω τις εξής απορίες:
    1. Αύριο έχεις live, το εμπιστεύεσαι να παίξεις μια ώρα;
    2. είναι άνετο τελικά, άξιζε το τορζάλ;
    3. που έφαγες το περισσότερο χρόνο στην κατασκευή, τι θα έκανες διαφορετικά και πόσο χρόνο θα σου έπαιρνε να το ξαναφτιάξεις;
    4. το σύστημα κουρδίσματος είναι γρήγορο και σταθερό; χρειάζεσαι κλειδί για να κουρδίσεις η γίνεται και με τα δάχτυλά;τι θα βελτίωνες σε αυτό (αυτό με ενδιαφέρει για προσωπικές μου κατασκευές)
    5. what's next?
  • #419 από saved στις 06 Oct 2018
  • 1.θελει μια γηωση στην γεφυρα και παιζει live ανετα
    2.Ειναι ανετο για οσο το εχω χρεισημοποιησει (οχι και παρα πολυ)αξιζει,αλλα ειναι μπελας στο σεταρισμα.Χρειαζεσε τορζαλ τακο για να τριψεις τα ταστα,κατι που δεν υπηρχε την ωρα που γινωταν το σεταπ
    3.Με κουρασε το να φερω την ταστιερα σε ευθεια οχι προς το σωμα,αλλα προς την πισο μερια του μπρατσου.Αυτο που θελει ειναι ενας καλα μελετημενος οδηγος για το ρουτερ,με στανταρ θεσεις,ωστε να μπει εκει ξανα το μπρατσο να γινουν και αλλα κοψηματα που τα εκανα μετα με τριβιο και μου προκαλεσαν λαθη τα οποια δεν διορθωνοντε,αλλα αφου παιζει το μπασονι,χαλαλι
    4.γρηγωρο,σταθερο,γυρναει ευκολα με το χερι,ενω το εκανα 6γωνο γιατι νομισα θα θελει να βαλω κανα καριδακι
    5.next is 4χορδο bolt on ουτε τορζαλ ουτε μουλτισκαλε.Απλα και ομορφα πραγματα.
    Απεκτησα γνωσεις,εμπιρια,πονοκεφαλος πολυ,ριμαξα και το ρουτερ,οποτε το επομενο θα ειναι κατι πιο χαλαρο

    Αν θες καπου βοηθεια σε οτιδιποτε,κουρδιστιρια,τρασροντ καμια περιεργη γεωμετρια σε ταστιερα η μπρατσο,πιστευω μπορω να σε βοηθησω
    Εαν εισαι ο John 2004 (μου ειχες κοψει πιο παλια κατι template με cnc) τοτε ηδη εχεις το κινητο μου για οτιδιποτε θες βοηθεια  :up :up :up :up :up
  • #420 από panixgr στις 06 Oct 2018
  • 1.θελει μια γηωση στην γεφυρα και παιζει live ανετα
    2.Ειναι ανετο για οσο το εχω χρεισημοποιησει (οχι και παρα πολυ)αξιζει,αλλα ειναι μπελας στο σεταρισμα.Χρειαζεσε τορζαλ τακο για να τριψεις τα ταστα,κατι που δεν υπηρχε την ωρα που γινωταν το σεταπ
    3.Με κουρασε το να φερω την ταστιερα σε ευθεια οχι προς το σωμα,αλλα προς την πισο μερια του μπρατσου.Αυτο που θελει ειναι ενας καλα μελετημενος οδηγος για το ρουτερ,με στανταρ θεσεις,ωστε να μπει εκει ξανα το μπρατσο να γινουν και αλλα κοψηματα που τα εκανα μετα με τριβιο και μου προκαλεσαν λαθη τα οποια δεν διορθωνοντε,αλλα αφου παιζει το μπασονι,χαλαλι
    4.γρηγωρο,σταθερο,γυρναει ευκολα με το χερι,ενω το εκανα 6γωνο γιατι νομισα θα θελει να βαλω κανα καριδακι
    5.next is 4χορδο bolt on ουτε τορζαλ ουτε μουλτισκαλε.Απλα και ομορφα πραγματα.
    Απεκτησα γνωσεις,εμπιρια,πονοκεφαλος πολυ,ριμαξα και το ρουτερ,οποτε το επομενο θα ειναι κατι πιο χαλαρο

    Αν θες καπου βοηθεια σε οτιδιποτε,κουρδιστιρια,τρασροντ καμια περιεργη γεωμετρια σε ταστιερα η μπρατσο,πιστευω μπορω να σε βοηθησω
    Εαν εισαι ο John 2004 (μου ειχες κοψει πιο παλια κατι template με cnc) τοτε ηδη εχεις το κινητο μου για οτιδιποτε θες βοηθεια  :up :up :up :up :up

    προσωπικά θα ψηνόμουν και για 8-χορδο μπασο, κλασικό, standard scale, με τις 2-πλες χορδές, για χρήση Manowar, αρπισμάτων, ...
  • #421 από johnjohn στις 06 Oct 2018
  • όχι δεν είμαι ο john 2004
    και εγώ μετά τα περίεργα γύρισα στα απλά και σταμάτησα μετά (ασχολούμαι με το να παίζω περισσότερο)
    αλλά αν ξανασχοληθώ είναι πράγματα που δεν μ'αρέσουν στις γέφυρες πχ, αλλά ξεφεύγει από την ξυλουργική εργασία.
     
  • #422 από saved στις 06 Oct 2018
  • 1.θελει μια γηωση στην γεφυρα και παιζει live ανετα
    2.Ειναι ανετο για οσο το εχω χρεισημοποιησει (οχι και παρα πολυ)αξιζει,αλλα ειναι μπελας στο σεταρισμα.Χρειαζεσε τορζαλ τακο για να τριψεις τα ταστα,κατι που δεν υπηρχε την ωρα που γινωταν το σεταπ
    3.Με κουρασε το να φερω την ταστιερα σε ευθεια οχι προς το σωμα,αλλα προς την πισο μερια του μπρατσου.Αυτο που θελει ειναι ενας καλα μελετημενος οδηγος για το ρουτερ,με στανταρ θεσεις,ωστε να μπει εκει ξανα το μπρατσο να γινουν και αλλα κοψηματα που τα εκανα μετα με τριβιο και μου προκαλεσαν λαθη τα οποια δεν διορθωνοντε,αλλα αφου παιζει το μπασονι,χαλαλι
    4.γρηγωρο,σταθερο,γυρναει ευκολα με το χερι,ενω το εκανα 6γωνο γιατι νομισα θα θελει να βαλω κανα καριδακι
    5.next is 4χορδο bolt on ουτε τορζαλ ουτε μουλτισκαλε.Απλα και ομορφα πραγματα.
    Απεκτησα γνωσεις,εμπιρια,πονοκεφαλος πολυ,ριμαξα και το ρουτερ,οποτε το επομενο θα ειναι κατι πιο χαλαρο

    Αν θες καπου βοηθεια σε οτιδιποτε,κουρδιστιρια,τρασροντ καμια περιεργη γεωμετρια σε ταστιερα η μπρατσο,πιστευω μπορω να σε βοηθησω
    Εαν εισαι ο John 2004 (μου ειχες κοψει πιο παλια κατι template με cnc) τοτε ηδη εχεις το κινητο μου για οτιδιποτε θες βοηθεια  :up :up :up :up :up

    προσωπικά θα ψηνόμουν και για 8-χορδο μπασο, κλασικό, standard scale, με τις 2-πλες χορδές, για χρήση Manowar, αρπισμάτων, ...

    Αυτο γινετε και σε ηδη υπαρχον μπασο να βαλουμε αλλες 4 χορδες.Αν σε ψηνει,παρε ενα μεταχειρο και το φτιαχνουμε
  • #423 από saved στις 06 Oct 2018
  • όχι δεν είμαι ο john 2004
    και εγώ μετά τα περίεργα γύρισα στα απλά και σταμάτησα μετά (ασχολούμαι με το να παίζω περισσότερο)
    αλλά αν ξανασχοληθώ είναι πράγματα που δεν μ'αρέσουν στις γέφυρες πχ, αλλά ξεφεύγει από την ξυλουργική εργασία.

    Ενταξει.Εγω ψηλοξεσπαω στις κατασκευες.Γιαυτο και το τραβιξα 2 χρονια αυτο.
    Θα ψηνομουν για μπασο με ξυλινη γεφυρα.Τα carl thompson ειναι ετσι.Προσπαθει να χρεισημοποιησει οσο περισοτερο γινετε το ξυλο.
    Βαλε καμια φωτο με κανα περιεργο οργανο να μας φτοιαξεις βρε!!αντε να βλεπουμε να παιρνουμε ιδεες  ;D ;D ;D ;D
  • #424 από saved στις 07 Nov 2018
  • Το ναβαρονε σε ηχογραφηση σε στουντιο καρφι σε avalon  και κονσολα.Ουτε ενισχυτες ουτε επεξεργασια στο τελος.
    Απολαυστε υπευθινα

    https://www.youtube.com/watch?v=xcao_-oKQD4
    https://www.youtube.com/watch?v=IMcFvPysxUw
    https://www.youtube.com/watch?v=62KqGzTdnhI
    https://www.youtube.com/watch?v=Q7E26hmwu5I
  • #425 από panixgr στις 07 Nov 2018
  • το τελευταίο μου άρεσε, καθως και το σλάπ, θα πρότεινα :

    1) να βγάλεις τις φωτό που το δείχνουν ακόμα στην φάση της κατασκευής, ή να αφήσεις μόνο αυτες που είναι σουπερ
    2) να τον βάλεις να παίξει νοτες που πραγματικά αναδεικνύουν το όργανο όπως η εισαγωγή απο εδώ :
    https://www.youtube.com/watch?v=5RhJ2hBNerc
Σελίδες: