Σελίδες:
  • #26 από stavros75 στις 20 Sep 2006
  • thanks a lot fteo...
  • #27 από JAM στις 05 Oct 2006
  • Απ'ότι κατάλαβα τέτοιου είδους κομπρέσσορα ψάχνεις...
    http://www.thomann.de/gb/tl_audio_5021_valve_compressor.htm

    τον είχε ένας φίλος και τον πουλούσε...αν σε ενδιαφέρει μπορώ να τον ρωτήσω αν τον έχει ακόμα...
  • #28 από IxNiLaTiS στις 29 Nov 2006
  • Δυναμικοί ισοσταθμιστές.  ???

    Δηλαδή τι ακριβώς είναι ένα δυναμικό EQ;

    Καταλαβαίνω πως κάποια τιμή μεταβάλλεται εν χρόνω,

    αλλά σε τι εξυπηρετεί αυτό; ::)
  • #29 από Evangelos 123 στις 27 Feb 2007
  • DBX-166XL
  • #30 από dunkan στις 20 Dec 2007
  • λοιπον ο κομπρεσσορας , οπως λεει και η λεξη δεν κοβει συχνοτητες, αλλα τις συμπιεζει... Αν εκοβε, θα ειχες ενα Εq και οχι κομπρεσσορα...
    Ο κομπρεσσορας, ειναι ενας δυναμικος επεξεργαστης ο οποιος , οπως λεει και η λεξη δυναμικος επεξεργαστης, επιδρα στις δυναμικες του σηματος που δεχεται... Στην πραξη αυτο σημαινει, πχ στην κιθαρα οτι οταν σε καποιες φασεις εσυ παιζεις με δυνατες πενιες και σε καποιες αλλες με χαλαρες, ο ηχος σου δεν ειναι στρωτος ... Αυτο μπορει να το θελεις (για εκφραστικους λογους) μπορει και οχι... Επισης μπορει για πολλους και διαφορους λογους, ορισμενες συχνοτητες να ακουγονται εντονα , αλλα να μην θελεις να τις κοψεις απο EQ.
    Αυτο που κανεις , ειναι να πας στον κομπρεσσορα και να του ορισεις αρχικα ενα κατωφλι απο οπου θα αρχισει να δουλευει (threshold), πχ στα -10Db. Πανω απο αυτο το κατωφλι, ο κομπρεσσορα θα αρχισει να λειτουργει, καταω απο αυτο οχι... Μετα του οριζεις ποση συμπιεση θα κανει στο σημα που περναει αυτο το κατωφλι... Πχ 2:1 , 3:1 κτλ, αν βαλεις πολυ υψηλη συμπιεση 20:1 και πανω σημαινει οτι πλεον ο κομπρεσσορας λειτουργει σαν limiter, κανει τοση συμπιεση δηλαδη που δεν μπορει να "περασει" τιποτα... Οι αναλογιες αυτες σημαινουν το ποσοστο συμπιεσης που κανει ο κομπρεσσορας. Απο εκει και περα μπορεις  να επεμβεις στο πως θα λειτουργει ο κομπρεσσορας στην μοναδα του χρονου απο την στιγμη που περασει ο ηχος σου το κατωφλι που εχεις ορισει εσυ... Με το attack του λες με ποση καθυστερηση θα αρχιζει το κομπρεσσαρισμα απο τη στιγμη που περνιεται το κατωφλι... Οσο πιο μικρο , τοσο πιο αμεσα λειτουργει ο κομπρεσσορας (αρα χανεις και την "ατακα" της πενιας σου πχ), οσο πιο μεγαλο τοσο πιο πολυ καθυστερει να αρχισει το κομπρεσσαρισμα (βεβαια μιλαμε παντα για ελαχιστα msec...) αρα, στην κιθαρα μπορει να θες να αφησεις λιγο attack για να μην κομπρεσσαρεται η ατακα της πενας αλλα μετα ο ηχος σου να κομπρεσσαρεται... Μετο release κανεις ακριβως το ιδιο αλλα οταν ο ηχος σου πεφτει κατω απο το κατωφλι που λεγαμε , οποτε και σταματαει να επεμβαινει ο κομπρεσσορας... Δηλαδη με ποση καθυστερηση θα σταματησει ο κομπρεσσορας να λειτουργει απο την στιγμη που η σταθμη του ηχου που δεχεται θα πεσει κατω απο το κατωφλι που εχεις ορισει...
    Τελος, το gain ή sustain που σου δινει κανει αυτο που λεει... Δινει ενταση περισσοτερη στο σημα σου...
    Που σημαινει, οτι εσυ μπορεις να κομπρεσσαρεις το σημα σου, ταυτοχρονα να το δυναμωνεις, οποτε οι νοτες που ακουγονταν πριν χαμηλα δυναμωνουν λογω της αυξησης της εντασης, και οι δυνατες χαμηλωνουν λογω της συμπιεσης... Ετσι συνολικα, το σημα σου γινεται πιο "ισσοροπημενο" ... Αν το δεις σε γραφικη παρασταση ειναι σαν πριν να εχεις μερικες πολυ δυνατες εντσεις και διπλα καποιες πολυ χαμηλες και μετα με τον κομπρεσσορα, να εχουν συμπιεστει (προσοχη!!! Οχι κοπει !!! Συμπιεστει !!!) οι υψηλες και να εχουν δυναμωσει οι χαμηλες και ετσι να ειναι πιο flat η γραφικη παρασταση...
    Ειναι βασικα πολυ χρησιμο εργαλειο, αλλα θελει πολυ δουλεια για να καταλαβεις πως λειτουργει και πως μπορεις να το εκμεταλευτεις... Στην κιθαρα ειναι αρκετα ευκολο να το καταλαβεις λογω των εντονων δυναμικων που υπαρχουν... Κυριως θα το νοιωθεις πως λειτουργει με το παιξιμο σου και οχι τοσο με το αυτι, ειδικα στην αρχη... Μετα θα καταλαβαινεις και με το αυτι αμεσα βεβαια...
    Αυτα !!!  ;)
    αν και δεν δουλευει ετσι ο κομπρεσσορας πανω κατω αυτο κανει. R.T.F.M
  • #31 από freemind στις 20 Dec 2007
  • Dunkan, θα μπορουσες, αντι να κανεις ολοκληρο post quote και να επισημανεις πως "δεν δουλευει ετσι", να γραψεις εσυ πως δουλευει ο compressor διορθωνοντας/προσθετοντας τις ελλειψεις του κειμενου.
  • #32 από dunkan στις 21 Dec 2007
  • freemind παλι μου την λες?  >:( τελοσπαντων...το ratio δεν ειναι το ποσο % θα μεταβαλει τα db αφου περασει το threshold αλλα μεχρι να φτασει εκει.ουσιαστικα ειναι το ποσο θα "δωσει" στα χαμηλα db.το σημειο που θα αρχισει το κομπρεσσαρισμα ειναι το gate oxi to threshold.
  • #33 από Πέτροc στις 21 Dec 2007
  • O (Κανονικος - όχι Multiband) Κompressor ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΙΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΕΝΟΣ ΣΗΜΑΤΟΣ !!!    ???  ???  Αυξάνει ή μειώνει ΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΝΤΑΣΗ (VOLUME) του σήματος !! 

    O Multiband Κompressor αυξάνει ή μειώνει την ένταση (VOLUME) ΜΙΑΣ ΟΜΑΔΑΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ ενός σήματος !! 

    Όλα τα υπόλοιπα είναι τεχνικά χαρακτηριστικά (threshold, ratio, "Knees", attack, gain κλπ) με τις κατάλληλες ρυθμίσεις των οποίων μπορούμε να πετύχουμε πολλά και εντυπωσιακά αποτελέσματα ... όπως sustain, deessing, eq'ing κλπ κλπ ...

    /nEwBiE  8)
  • #34 από Johnie Darko στις 21 Dec 2007
  • freemind παλι μου την λες?  >:( τελοσπαντων...το ratio δεν ειναι το ποσο % θα μεταβαλει τα db αφου περασει το threshold αλλα μεχρι να φτασει εκει.ουσιαστικα ειναι το ποσο θα "δωσει" στα χαμηλα db.το σημειο που θα αρχισει το κομπρεσσαρισμα ειναι το gate oxi to threshold.

    Οι compressors που εχω δουλεψει εγω δεν ειχαν gate... ειχαν μονο threshold (που απο μεταφραση και μονο σημαινει κατοφλι) που επαιζε αυτον τον ρολο...
    Τεσπα εγω ειχα την εντυπωση οτι τα χαμηλα σηματα (σε dbs) που ειναι κατω απο το κατοφλι που εχουμε ορισει επιρεαζονται απο το ποσο gain/volume θα δωσουμε και οτι τα υψηλα σηματα (σε db), αναλογως με το πως εχουμε ρυθμισει το κατοφλι (threshold), συμπιεζονται με βαση το ποσο εχουμε βαλει το ratio (πχ 2:1 σε σχεση με το αρχικο σημα).
    Και απο οτι θυμαμαι στην αρχη αυτου του topic ειχα απαντησει για κιθαριστικο compressor. Τουλαχιστον στους κιθαριστικους , συνηθως τα controls ειναι gain/volume, threshold, ratio, attack, release... Και λειτουργουν ετσι οπως ειπα...
    Τωρα σαφως υπαρχουν και πολυ πιο εξελιγμενοι και ψαγμενοι compressors με περισσοτερες λειτουργιες.
    Τεσπα, γενικα περιπου ετσι δουλευει ο compressor παντως.
  • #35 από dunkan στις 21 Dec 2007
  • newbie εχεις δικιο αλλα δεν μιλαγαμε για multiband compressors.παντως την ιδια δουλεια κανουν απλα επιλεγεις συγκεκριμενες συχνοτητες που θες να κομπρεσσαρεις.το gate ειναι το πρωτο πραγμα που κανεις στον κομπρεσσορα για να μην σου διαβασει το φυσημα του ενισχυτη για παραδειγμα.ειναι βασικη αρχη της μικροφωνικης ηχογραφησης.το threshold ειναι το "ταβανι" του σηματος.δεν παιρναει το σημα πανω απο εκει οτι και να κανουμε.το ratio ειναι η αναλογια db που αυξανεται το σημα απο το σημειο που οριζουμε την αρχη του κομπρεσσαρισματος(gate) μεχρι το ανωτατο οριο που εχουμε ορισει(threshold).οχι απο εκει και πανω οπως αναφερθηκε.το σημα δεν παιρναει το threshold.οι σοβαροι ηχοληπτες βαζουν το threshold ακριβως εκει που φτανει στο υψηλοτερο σημειο το φυσικο σημα(προ κομπρεσσορα) ετσι ωστε να μην χρειαζεται να κοβει σημα ο κομπρεσσορας.ετσι ακουγεται πολυ πιο φυσικος ο ηχος.και οταν λεω σοβαροι ηχοληπτες εννοω ηχοληπτες μεγαλων εταιριων που εχουν σπουδασει ηχοληψια(εχω την χαρα να γνωριζω 3)και οχι τους πανασχετους στα στουντιακια της γειτονιας.και freemind μην μου την μπεις για τα στουντιακια(σε εχει φοβηθει το ματι μου)
  • #36 από freemind στις 22 Dec 2007
  • Δεν στην "ειπα" dunkan. Απλως, ειπα να σημειωσεις σε ποια σημεια διαφωνεις.

    Εγω θα διαφωνησω για τα "στουντιακια", οπως και για το "ρυθμισεις μεγαλων ηχοληπτων", γιατι πολλες φορες, οι πιο ομορφοι ηχοι εχουν βγει απο αυτους που εχουν το θαρρος να πειραματιστουν με ενα μηχανημα. Δεν ειναι ομως αυτος ο σκοπος της συζητησης.
  • #37 από dunkan στις 22 Dec 2007
  • οντως ξεφυγα απο το θεμα.sorry.και εγω ειμαι υπερ του πειραματισμου.αλλιως δεν μαθαινεις.
  • #38 από Johnie Darko στις 23 Dec 2007
  • Παιδια δεν ξερω κι εγω ηχοληπτης σπουδασα και δεν θυμαμαι πουθενα αυτο που λετε για το ratio... Εγω θυμαμαι (και στην πραξη ετσι το εχω δει να λειτουργει δλδ) οτι το ratio δειχνει ποσο θα συμπιεστει το σημα σε σχεση με το αρχικο (πχ 2:1) απο την στιγμη που θα περασει το threshold.
    Για αυτο τον λογο και οταν η συμπιεση αυτη φτασει σε πολυ μεγαλο βαθμο (πχ 20.000:1) πλεον δεν λειτουργει σαν compressor αλλα σαν limiter (δεν περναει τιποτα πανω απο το threshold γιατι με τοση συμπιεση το σημα γινεται flat).
    Το ποσο θα αυξηθουν οι εντασεις των συχνοτητων που δεν ξεπερνουν το threshold το ρυθμιζει το gain και οχι το ratio.
    Τουλαχιστον εγω αυτα εμαθα στη σχολη  :D
    Βεβαια μπορει να εμαθα και μλκιες, δεν λεω οτι σιγουρα ειμαι σωστος... Παντως και ετσι οπως τα εμαθα, ετσι εχω δει και στην πραξη να λειτουργουν οι compressors...
    Αντιθετα, θα μου φαινοταν το ratio να λειτουργουσε ως αυξηση των εντασεων αν δεν ειχαμε compressor αλλα expander...
    Tεσπα...

    A, και επειδη το ψαξα λιγο γιατι ηθελα να δω αν ειχα πεσει τοσο εξω, oριστε και απο επισημο site:

    A compressor reduces the gain (level) of an audio signal if its amplitude exceeds a threshold. The amount of gain reduction is determined by a ratio. For example, with a ratio of 4:1, when the (time averaged) input level is 4 dB over the threshold, the output signal level will be 1 dB over the threshold. The gain (level) has been reduced by 3 dB. When the input level is 8 dB above the threshold, the output level will be 2 dB; a 6 dB gain reduction.

    A more specific example for a 4:1 ratio:

        Threshold = 10 dB
        Input = 14 dB (4 dB above the threshold)
        Output = 11 dB (1 dB above the threshold)

    Aπο το παραδειγμα και μονο βλεπετε οτι και μετα το compressαρισμα το σημα εξακολουθει και περναει το threshold κατα 1db, (αντι για 4db που το περναγε αρχικα). Αν θελουμε το σημα να μην περναει καθολου το threshold, τοτε εφαρμοζουμε ratio μεγαλο (απο 10-15.000:1 εως απειρο:1) και εκει δεν περναει τιποτα πανω απο το threshold (λειτουργει πλεον ο compressor σαν limiter ομως).
    Μαλλον κατι δεν εχεις καταλαβει καλα Dunkan οσων αφορα τον compressor λοιπον... Ή λενε αρλουμπες στα διαφορα site...
  • #39 από freemind στις 23 Dec 2007
  • Great Corno, το ratio λειτουργει οπως ακριβως ειπες. Δειχνει το βαθμο συμπιεσης του σηματος που ξεπερνα το threshold..Και δεν το λες μονο εσυ, αλλα και πολλοι ειδικοι του χωρου. Προφανως ο dunkan κανει παρεα με καλυτερους ηχοληπτες απο σενα και απο τους συγγραφεις τοσων εγχειριδιων, ωστε κατι παραπανω θα ξερει..

    Οσο για μενα, θα το χρησιμοποιω εχοντας υποψιν παντα πως το ratio ειναι ο βαθμος συμπιεσης του σηματος και οχι κατι παραξενα με dB και λοιπους ορισμους... :D

    Γι'αυτο ζητησα και απο τον dunkan να μας εξηγησει που βρηκε το λαθος...
  • #40 από Johnie Darko στις 23 Dec 2007
  • Oχι μωρε ενταξει, για να ξεστραβωνομαστε συζηταμε... Εξαλλου μπορει κατι να το μαθαμε λαθος, ή να μην το καταλαβαμε καλα...
    Απλα δεν μπορουσα να καταλαβω ετσι οπως το εξηγουσε ο Dunkan και εκατσα και το ξαναψαξα...
    Φιλε Dunkan ξαναψαξτο λιγο γιατι κατι δεν παει καλα ετσι οπως τα λες... Μηπως εννοουσες limiters και οχι compressors; (limiters που πιθανον να εχουν fix το απειρο :1 compressαρισμα και ετσι να ασχολεισαι μονο με το ποιες χαμηλες εντασεις θα αυξηθουν και κατα ποσο)
    Α και μιας και το θυμηθηκα, κλασσικο παραδειγμα λαθος compressαρισματος βρισκω συνεχεια στην δουλεια μου (σπικαζ κανω σε studio ηχογραφησεων) οπου καποια παλια projects εχουν γινει με εντελως λαθος compression, με αποτελεσμα ο προηγουμενος ηχοληπτης να βαζει αρκετο compression για να "μαζεψει" την κυμματομορφη (την εχει κανει σχεδον flat) αλλα απο την αλλη εχει δωσει τοση ενταση που εκτος του οτι ακουγονται πολυ εντονα τα σαλια, ανασες κτλ αυτου που μιλαει, το σημα σε σημεια παραμορφωνει ασχημα και ακουγεται σαν "καμμενο".
    Αντιθετα πιστευω οτι compression πρεπει να γινεται πολυ επιλεκτικα και προσεκτικα. Εγω παντως προτιμω να φαω περισσοτερη ωρα στην ηχογραφηση και να εχω απο εκει ενα καλο σημα παρα μετα να προσπαθω να το "ισιωσω" με εντονο compression και αλλα εφφεδακια που στην τελικη το μονο που προσθετουν ειναι ενα επιπλεον "στρωματακι" θορυβου/επεξεργασιας...
    Σε μια θεωρητικα τελεια ηχογραφηση, το compression δεν θα χρειαζοταν καθολου, αλλα μιας και αυτο δεν γινεται, ολοι χρησιμοποιουν λιγο εως πολυ compression. Και βεβαια μπορεις και να το χρησιμοποιησεις για αρτιστικους λογους (ειδικα σε οργανα οπως κιθαρα, μπασσο κτλ ενα καλορυθμισμενο compressαρισμα δινει class στον ηχο και ζεστασια)
    Και τωρα βασικα που ξαναματαδιαβασα το post του Dunkan, μου ηρθε στο μυαλο και μια αλλη εκδοχη...
    O Dunkan μαλλον λειτουργει compressor που παιζει ταυτοχρονα και ρολο noise gate, γιατι αυτο που λεει με το gate ισχυει για τα noise gates.
    Εκει οντως οριζεις το gate απο οπου ξεκιναει να ακουγεται ο ηχος, ετσι μπορεις να κοψεις πχ το φυσημα του ενισχυτη οταν ο κιθαριστας δεν παιζει (πχ βαζοντας το gate στα -58db με σχετικο γρηγορο release και attack για τα ρυθμικα μερη και πιο αργο release για τα σολα)
  • #41 από dunkan στις 24 Dec 2007
  • freemind με ποιους κανω παρεα αστο να το κρινω εγω και σταματα να εισαι εριστικος.θα σου δωσω μια συμβουλη που θα σε βοηθησει γενικα στην ζωη σου ωστε να σταματησεις να στελνεις post με λαθη και να παρασερνεις τους αλλους(το εχεις κανει γι'αυτο το λεω).RTFM.αν θες να μαθεις τι σημαινει θα στο στειλω pm.νομιζω οτι μιλαγαμε για compressor και οχι για limiter γιατι αλλο το ενα και αλλο το αλλο.darko αναφερεσαι σε limiter.το ratio του limiter κανει ακριβως αυτο που λες.το ratio του compressor αυτο που λεω.εκτος αν δεν το περιεγραψα σωστα οποτε sorry
  • #42 από freemind στις 24 Dec 2007
  • Μαλιστα duknan..Δηλαδη ο Richard Brice, που για χρονια δουλευε στο BBC σαν ηχοληπτης, εχει γραψει ενα βιβλιο λαθος περι Compressor?

    Θα ηθελα να μου αναφερεις τη βιβλιογραφια, ή τις σπουδες σου πανω στην ηχοληψια, ή καποια δουλεια σου ( που εναγωνιως περιμενουμε απο ενα παλαιοτερο θεμα ), γιατι τα πολλα λογια ειναι φτωχια, και μεχρι στιγμης, μονο λογια εισαι duknan.

  • #43 από dunkan στις 24 Dec 2007
  • μπερδευτικα παλι.για compressor μιλαμε η για limiter?
  • #44 από freemind στις 24 Dec 2007
  • Για compressor, που ειναι και η βασικη μας συζητηση...Τι ειναι λοιπον το ratio στον Compressor?
  • #45 από Johnie Darko στις 24 Dec 2007
  • Ρε συ Dunkan, χωρις να με ενδιαφερει η "κοντρα" σου με τον freemind, το compressor λειτουργει ετσι οπως ειπα, ειλικρινα...
    Καπου εσυ κανεις λαθος... Εγω σου εφερα και παραδειγμα απο site που εξηγει ακριβως πως λειτουργει ο compressor (και οχι ο limiter, τον οποιο επισης ξεκαθαριζω πως λειτουργει). Εσυ λες απλα καποια πραγματα χωρις να τα υποστηριζεις με καποιον τροπο, απλα λεγοντας "ετσι εχουν τα πραγματα και δεν ξερετε εσεις τι λετε". Και να σου πω κατι; Επειδη προσωπικα ειμαι ανθρωπος ανοιχτος στο και να ακουω καινουρια πραγματα και να διορθωνω δικα μου λαθη, για αυτο εκατσα και το ξαναεψαξα μετα απο τοσα χρονια που εχω τελειωσει ηχοληψια, μονο και μονο για να δω μηπως ειχα μαθει κατι λαθος, γιατι στην τελικη δεν ειναι κατι κακο να μαθω επιτελους οτι κατι που νομιζα οτι ηξερα, ηταν λαθος. Αντιθετα καλο θα μου κανει γιατι θα διορθωθω σε καποιους τομεις.
    Παρολο το ψαξιμο που εκανα ομως, βρηκα ακριβως αυτα που ειχα πει και πιο παλια...
    Εχεις σκεφτει το γεγονος οτι μπορει εσυ συγκεκριμενα και καποιος αλλος φιλος σου ηχοληπτης να τυχαινει να χρησιμοποιειτε ενα software/hardware compressor που ο κατασκευαστης του ειτε εχει αλλαξει ονομασια σε καποιες λειτουργιες, ειτε εχει προσθεσει καποιες αλλες για λογους marketing;
    Αυτο γινεται γενικα σε ολα τα μηχανηματα, απο αυτοκινητα μεχρι υπολογιστες, και απο κονσολες μεχρι ηχεια, υπαρχουν τα ιδια πραγματα γενικα απο κατασκευαστη σε κατασκευαστη αλλα ο καθενας τα αναφερει με εναν Α τροπο προκειμενου να το πλασαρει σαν πατεντα. Κλασσικο παραδειγμα το contour σε καποιους ενισχυτες marshall, που αντι να λεει middle λεει contour και λειτουργει αναποδα, δλδ οσο το ανεβαζεις κοβει μεσαια και οσο το χαμηλωνεις προσθετει. Ολο αυτο ειναι ενα απλο marketing trick για να πλασαρει κατι "νεο" ο ταδε κατασκευαστης στο αγοραστικο κοινο. Ετσι δεν αποκλειεται πχ, εσυ να τυχαινει να χρησιμοποιεις εναν compressor που η ταδε εταιρεια που το εφτιαξε, να το εχει κανει να λειτουργει ταυτοχρονα και σαν compressor/limiter και σαν noise gate και να εχει αλλαξει καποιες ονομασιες σε βασικες λειτουργιες αφενος μεν για να "χωρεσει" ολες τις λειτουργιες και του noise gate & του compressor και αφετερου για να πλασαρει το προϊον σαν κατι καινοτομο.
    Αλλα οπως και να χει, ο compressor λειτουργει ετσι οπως σου ειπα. Τουλαχιστον ετσι εμαθα και στη σχολη, και με αλλους ηχοληπτες που ξερω και απο περιοδικα και απο manuals μηχανηματων που εχω διαβασει και ακομα και απο το internet και απο βιβλια που εχω διαβασει.
    Εγω σου εφερα ακομα και κατευθειαν απο site την εξηξγηση του τι ειναι και πως λειτουργει ο compressor. Εσυ απλα λες οτι οχι δεν ειναι ετσι, ειναι αλλιως και το αφηνεις εκει. Δεν ειναι κακο να παραδεχτεις οτι κατι που νομιζες οτι ηξερες, δεν το ηξερες τελειως σωστα, αλλα ειναι κακο οταν βλεπεις οτι οντως κατι δεν το ηξερες σωστα, να συνεχιζεις και να υποστηριζεις την αποψη σου απλα και μονο απο πεισμα...
    Σου επαναλαμβανω, δεν εισαι ο μονος που ξερει καποια χ (πολλα ή λιγα) πραγματα. Μπορει αυτη την στιγμη ενας πολυ πιο εμπειρος/με περισσοτερες γνωσεις απο εμας, να κοιταει το ολο post και να λεει "τι βλακειες λενε". Αλλα τουλαχιστον αν βλεπεις και μια αλλη αποψη ψαξτην λιγο. Δεν αποκλειεται να εισαι καπου λαθος... Και προς το παρον απο οσα εχω δει, μαλλον εισαι καπου λαθος, ή κατι δεν εχεις καταλαβει ετσι οπως στο εξηγησαν, ή εσυ δεν καταφερνεις να το εξηγησεις σωστα, γιατι πραγματικα ετσι οπως το περιγραφεις, δεν περιγραφεις compressor...
  • #46 από dunkan στις 29 Dec 2007
  • λοιπον το εψαξα το θεμα,το ξαναεψαξα,μετα το ξαναεψαξα και για να σιγουρευτω το ξαναεψαξα.ολοι εχουμε δικιο τελικα απλα μιλαμε για διαφορετικα μηχανηματα.υπαρχουν πολλα ειδη compressors και limiters για διαφορετικες δουλειες το καθενα και ενω εχουν ιδιες ορολογιες(ratio,threshold,attack κλπ κλπ) κανουν διαφορετικη δουλεια.για παραδειγμα αλλη δουλεια κανει το ratio σε εναν compressor(αυτο που ειπα εγω) και αλλη δουλεια το ratio στον limiter(αυτο που ειπε ο dark).οι περισσοτεροι χρησημοποιουν τα λεγομενα global compressors τα οποια ειναι μηχανηματα που συνδιαζουν comp και limiter και εχουν επανω τις κλασσικες ρυθμισεις.εκει το ratio κανει την δουλεια και για τον comp και για τον limiter.δηλαδη και δινει και κοβει χοντρικα μιλωντας.φυσικα ειναι πιο δυσκολα στην χρηση(απαιτουν πιο πολυ ψαξιμο απο τον ηχοληπτη) και το αποτελεσμα δεν ειναι και οτι καλυτερο.γι'αυτο στα καλα studio χρησημοποιουνται χωριστο μηχανημα comp και χωριστο limiter.παντως εχει επικρατησει η αποψη οταν καποιος λεει compressor να εννοει global compressor που ειναι λαθος.ειναι οπως λεμε ολα τα 4χ4 jeep.αλλο το jeep αλλο το vitara.ασχετο αλλα αυτο μου ηρθε.
  • #47 από freemind στις 29 Dec 2007
  • Λυπαμαι dunkan, αλλα εαν επιμενεις πως το ratio ενος καθαροαιμου compressor δουλευει ακριβως οπως το ειπες, πρεπει να σκισουμε τονους απο βιβλιογραφια, μελετες, παραγωγες και να απολυσουμε χιλιαδες ηχοληπτες που δουλευουν τον compressor με τη λογικη του Dark..

    Διαβασε λιγο το βιβλιο του Richard Brice "Τεχνολογια Μουσικης" απο τις εκδοσεις Τζιολα, και μετα μπορουμε να ξαναμιλησουμε περι ορολογιων και ειδων compressor..Λιγη μελετη και ανοιχτο μυαλο χρειαζεται..Και λιγοτερος εγωισμος..προφανως!

    Και ξαναρωταω:
    Τι ειδους βιβλιογραφια, εμπειρια και μελετη εχεις κανει πανω στο θεμα; Το "ειπε ενας γνωστος μου" ειναι πολυ γενικο και δεν νομιζω πως μπορει να θεωρηθει "σοβαρη" εμβαθυνση πανω στο θεμα,ετσι;

    Ενδεικτικα, αναφερω καποια links ανθρωπων, που οπως τα λες, "κανουν λαθος":

    http://www.hiphop.gr/page/1409
    http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Blog&file=page&op=viewPost&pid=528
    http://www.pcmus.com/compressors.htm
  • #48 από dunkan στις 29 Dec 2007
  • συνεχιζω να διαφωνω και οχι μονο εγω αλλα τελοσπαντων.διαβασα ενα απο τα link που αναφερεις.αυτο το musicheaven.δεν ειδα να λεει πουθενα για καθαρο compressor.δεν σε δικαιωσαν πουθενα τα link.και δεν ειμαι εγωιστης.απλα σε ξαναρωταω...πως δυναμωνεις εσυ τα σημεια που ειναι χαμηλο το σημα σου?
  • #49 από freemind στις 29 Dec 2007
  • 1) Τα σημεια που εχουν χαμηλο σημα, δεν "δυναμωνουν" με τον Compressor, γιατι πολυ απλα μια τετοια κινηση προκαλει μια "συμπιεσμενη" μορφη του ηχου, που δεν ωφελει κανεναν.
    2) Τα σημεια με χαμηλο σημα, εχουν την ταση, οταν "αυξανονται", να ενισχυουν το noise floor της ηχογραφησης.
    3) Οποιος εχει κανει ηχογραφηση με χαμηλες σταθμες σημαινει πως ειτε δεν ξερει πως να κανει την ηχογραφηση, ειτε δεν ξερει πως να "σωσει" μια κακη ηχογραφηση..

    Ο κανονας ειναι ενας!
    Τιποτα δεν διορθωνεται μετα. Εαν κατι ηχραφηθει χαμηλα, ειναι καταδικασμενο να παραμεινει χαμηλα, γιατι πολυ απλα αυτος που εκανε την ηχογραφηση ηταν αχρηστος στο να δει πως σε εκεινο το σημειο εκανε λαθος ή δεν επρεπε να το αφησει.

    Ο Compressor δεν ειναι "στολιδι", οπως το Reverb, το Chorus ή οποιοδηποτε συναφες "εφφεδακι"!
    Ο Compressor ειναι μηχανημα που ελεγχει τη δυναμικη και χρησιμοποιειται με μετρο και ΓΝΩΣΗ, που αποκομιζεται απο την ΜΕΛΕΤΗ και την ΕΜΠΕΙΡΙΑ.

    Εαν καποιο απο τα παραπανω λειπει, το αποτελεσμα ειναι μια μετρια ηχογραφηση με μια εξισου μετρια επεξεργασια "αρπα-κολλα", για να "μην βουλιαξει το καραβι".

    Τα link με δικαιωνουν ως προς το τι ειναι το RATIO. Eιναι τοσο προφανες και βρισκεται μπροστα στα ματια σου, ομως επιδεικτικα και θρασυτατα κλεινεις "αυτια και ματια" και λες το δικο σου.

    Πες ρε φιλε πως εκανες λαθος..Δεν ειναι ντροπη. Ολοι ετσι μαθαμε..Ισα ισα, που θα λυσεις την απορια σου και θα βρεθεις κερδισμενος!

    Και αφου με ρωτας εσυ, δικαιουμαι κι εγω μια ερωτηση:
    Ποτε θα δουμε καποιο δειγμα δουλειας σου, που τοσο καιρο απο κριτικη σε κριτικη εισαι, ομως απο "εργο" τιποτα..Προσωπικα, "μπαφιασα" απο τα λογια..Για να δουμε και καμια πραξη!
  • #50 από dunkan στις 30 Dec 2007
  • αφου δεν διορθωνεται τιποτα,ηχοληπτες ολου του κοσμου αλλαξτε δουλεια.τι λες βρε freemind?ελεος.το noise floor δεν το κομπρεσαρεις καθολου.αυτη ειναι η δουλεια του gate(οχι noise gate).το gate ειναι το πρωτο που ρυθμιζεις.απο εκει ξεκινανε ολα.αυτος ειναι ο κανονας.οχι οτι δεν διορθωνεται τιποτα.οσο για τις δικιες μου δουλειες μην τα ξαναλεμε.απο κοντα οτι θες.εδω δεν στελνω.υπαρχει λογος(θα σου εξηγησω στο msn).αν θες απο κοντα να ακουσεις no prob.και ναι δεν σε δικαιωσαν τα link.ετσι οπως τα λες εσυ στις δικιες σου δουλειες ενα ψυθιρισμα του τραγουδιστη δεν θα πρεπει να ακουγεται.ετσι καταλαβα εγω αφου λες οτι δεν δυναμωνεις τα χαμηλα db.
Σελίδες: