Χάσατε το μουσικό όργανό σας ή σας το έκλεψαν; Δηλώστε το εδώ!
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Η αλήθεια είναι ότι, παρα-είναι δύσκολο.. Ειδικά με τον μετρονόμο μπερδεύεσαι ακόμα περισσότερο!! Κάποιο το αποδίδουν στην κουλτούρα και βασικά στα ακούσματα στα οποια έχει συνηθήσει και εκπαιδευτεί ο καθένας. Τώρα, τί και αν ισχύει δεν είμαι σίγουρος,πάντως για τους περισσότερους είναι αρκετά δύσκολο(και επαναλαμβάνω ειδικά με μετρονόμο,όπου το τικ-τακ έχουμε μάθει να το μετράμε σαν θέση).Υ.Γ. 2: Αυτό με το χτύπημα του ποδιού στο 2 και 4 δεν το έχω καθόλου...
Πολύ χρήσιμο post και το παράδειγμα πολύ όμορφο. Άνετα θα μπορούσε να μπει αυτούσιο σαν άρθρο στο Guitar Techniques.
Μιας και έπιασες το θέμα του comping, έχω την εξής (ίσως χαζή) απορία: Υπάρχει η έννοια του αυτουσχεδιασμού στο comping? Δηλαδή, ο jazz κιθαρίστας μπορεί να αλλάζει ρυθμούς, voicings, bass lines, κ.τ.λ.π., όταν συνοδεύει και σε ποιο βαθμό? (Υποθέτω πως θα υπάρχει ένα όριο, αν γίνεται, ώστε να μην μπερδευτεί το lead).
Όσο περισσότερα μέλη έχει μία μπάντα, τόσο περιορίζεται και η ελευθερία του κάθε μουσικού. Ας υποθέσουμε πως ξεκινάει μόνο του ένα όργανο. Έτσι μόνο του, έχει την ελευθερία να παίξει ότι θέλει, όπως θέλει. Αλλά αν μπει και ένα δεύτερο όργανο, αμέσως η ελευθερία περιορίζεται σε αυτά που παίζει το 1ο όργανο. Και εάν μπει και ένα 3ο η ένα 4ο όργανο η ελευθερία περιορίζεται δραματικά κοκ. Η μουσική αυτή, από την φύση της έχει ελευθερία και αυτή η ελευθερία μεταφράζεται σε δημιουργικότητα. Γι αυτό το λόγο είναι δυνατόν 3-4 μουσικοί να συναντηθούν για πρώτη φορά και να παίξουν σαν να έπαιζαν μαζί χρόνια. Αυτή η ελευθερία τους το επιτρέπει. Και αυτό είναι πολύ δύσκολο να κατορθωθεί σε άλλα είδη μουσικής, που στηρίζονται περισσότερο στον ήχο και στην ενορχήστρωση, παρά στις ίδιες της νότες...
Υ.Γ. 1: Κάποια typo που παρατήρησα στο .pdf με την παρτιτούρα/tab: Στον τίτλο (με την ακολουθία) μου φαίνεται ότι έχουν παραληφθεί δύο από τις 8 συγχορδίες (iii και VI). Στο tab του μέτρου 6 (Αalt) εμφανίζεται το "0" στην Α χορδή ενώ δεν παίζεται.
Υ.Γ. 2: Αυτό με το χτύπημα του ποδιού στο 2 και 4 δεν το έχω καθόλου...
Τhanks Harpwood για την απάντηση σου! Αυτός ο αυτοσχεδιασμός και η ελευθερία στο (swing) rhythm είναι δύσκολο να αντιληφθεί ένας rock-educated μουσικός σαν και μένα. Αν πάρω ένα jazz fake/real book, μπορεί μεν να γνωρίζω τις συγχορδίες, αλλά έχω πρόβλημα να ακουστώ πειστικός.
Για αυτό μου άρεσε πολύ αυτό το thread, έδωσες συγκεκριμένα παραδείγματα comping πάνω στα οποία μπορεί κάποιος να ασχοληθεί (και ίσως να αποτελέσει σημείο εκκίνησης για περαιτέρω εξερεύνηση του θέματος)!
Ξεκίνησε από ikatsoun F.A.Q. αυτών των σελίδων
Ξεκίνησε από ΠΕΡΙΚΛΗΣ « 1 2 » Μουσική και υπολογιστές
Ξεκίνησε από Μπάμπης « 1 2 3 » Τα καλύτερα...
Ξεκίνησε από delta92 Κιθάρα - Μάρκες και τύποι
Ξεκίνησε από stig Εκμάθηση – Πρώτα βήματα
Ξεκίνησε από TheEnd « 1 2 » Εκμάθηση – Πρώτα βήματα
Ξεκίνησε από elias99 Μουσικά όργανα και εξοπλισμός
Ξεκίνησε από Dannnost Εκμάθηση – Πρώτα βήματα
Ξεκίνησε από Lo.Lee.Ta Εκμάθηση – Πρώτα βήματα
Ξεκίνησε από Harpwood Επιστήμη και Τεχνολογία