Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - cmguitarz

Σελίδες: [1] 2
1
το nut επιρρεάζει το ύψος των χορδών μόνο όταν τις παίζεις ελεύθερες - ανοιχτές.
αν τρίζουν όταν τις παίζεις ανοιχτές ΚΑΙ ΑΦΟΥ Ο ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ ΚΑΙ Η ΒΕΡΓΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΘΕΣ τότε ναι θα πρέπει να αλλάξει και το υψος του nut.
To setup όπως πολλά πράγματα είναι σχετικά απλό ΑΦΟΥ το καταλάβεις (και μή με παρεξηγήσεις, δεν λέω οτι δεν καταλαβαίνεις αλλά οτι θέλει διάβασμα και πείρα)
Αυτή τη στιγμή αφού ξανασήκωσες τον τροχισμένο καβαλάρη πιό είναι το πρόβλημα;

2
Βασικά μόνο αυτό μπορεί να σε σώσει, να βρείς τουλάχιστον ένα βαγονάκι που να πιάνει τη χορδή απο πιό πίσω.
Άν το ένα την κάνει να φαίνεται χάλια ή σε ενοχλεί στα μπουκώματα ας πούμε, άλλαξέ τα και τα έξι. Άν κάποιος φίλος έχει κανα tremolo με τα πιό "καινούρια" βαγονάκια δοκίμασε το μία πρίν αγοράσεις, να δείς και το πλάτος τους (το συνολικό και τών έξι).
Το ελατήριο άν το βγάλεις δέν θα έχεις πρόβλημα μόνο αν είναι το βαγονάκι βιδωθεί τέρμα πίσω.
Καλή επιτυχία.


3
Ίσως είμαι υπερβολικός αλλά μου φαίνεται απο την πρώτη φωτό οτί το μπράτσο έχει κλίση προς τα κάτω όσο φτάνει προς τα τελευταία τάστα (το ανάποδο απο μια les paul ας πούμε).
Το μπράτσο γιατί το ξεβίδωσε? Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι αν δέν ήταν ευθυγραμμισμένο και ήθελε λίγο να το φέρει.
Μήπως όμως είχε κανα shim (κάτι για να το σηκώνει) για (κονική) κλίση και το έβαλε απο την έξω μεριά...? Αν και με το tremolo που έχεις κανονικά δεν χρειάζεται. Αλλά αυτό θα δικαιλογούσε τα βαγονάκλια να πρέπει να κατέβουν πολύ.

4
Αν τελικά η ταστιέρα δέν είναι λουστραρισμένη, πρώτα τρίψε το ξύλο με ζιπέλαιο (νάπθα). Διαλύει ότι έχει λιπαρή βάση (το 99% των λεκέδων - που προκαλούν και μυρωδιές). Αλλά ταυτόχρονα ξεζουμίζει και το ξύλο απο τα απαραίτητα έλαιά του οπότε μετά θα απλώσεις λεπτή στρώση λεμονόλαδου, άστο κανα 2 λεπτά και μετά σκούπισε με πανί ότι δεν ρούφηξε το ξύλο.
Για το ζιπέλαιο, ρίξε λίγο σε πανί και τρίβεις το ξύλο με το πανί. Άν δεις μετά το ξύλο να ασπρίζει μήν τρομάξεις, έχει βγάλει πράμα η νάπθα. Μόλις βάλεις το λεμονόλαδο θα φτιάξει.
Για τα υπόλοιπα - λουστραρισμένα μέρη, μπορείς να τρίψεις και εκεί με νάπθα ΕΚΤΟΣ άν είναι λάκα νιτροκυταρρίνης (οι παλιές βαφές) αλλά είναι λίγο απίθανο. Δοκίμασε σε ένα σημείο που κρύβεται απο κάτι άλλο (όπως απο το pickguard) και άν δείς να θολώνει (σαν να ψιλολιώνει το λούστο) σταμάτα και συνέχεισε με κάτι πιο ήπιο.

ΕΠΙΣΗΣ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!!!! Η ΝΑΠΘΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΦΑΓΗΤΟ!!!

5
Όσον αφορά το double action truss rod είναι όντως αυτό που δείχνεις. Εσύ θα το καταλάβεις άν ξεβιδώνοντας αρχίσει να ξανασφίγει.
Το να ξεβιδώσεις τελείως το παξιμάδι το είπα κυρίως για να μήν γίνει ζημιά μιάς και ακούγονται θόρυβοι σφίγγοντας, να δείς τι παίζεται μέσα μήπως υπάρχει εμφανές πρόβλημα στο σημείο που το παξιμάδι σφίγγει πάνω στο ξύλο και για να ξέρεις όταν το ξαναβάλεις οτί ξεκινάς απο την αρχή και πόσο περίπου το έχεις σφίξει καθώς προχωράς.
Η βαζελίνη εννοείται οτι δεν είναι για να σταματήσει τον θόρυβο αλλά μιας και θα το βγάλεις καλό είναι να φύγουν υπολλείματα και να γρασαριστεί (ελαφρώς) για να ξέρεις οτι βιδώνεται σωστά το παξιμάδι.

6
Δεν παθαίνει τίποτα. Πρώτον γιαυτό είπα να χαλαρώσει και τις χορδές και δεύτερον όλη η διαδικασία θα κρατήσει το πολύ 5 λεπτά.
Απλά έχε και το νού σου μπας και έχουν βάλει βέργα διπλής δράσης και καθώς ξεβιδώνεις ξανασφίγει. Τότε δεν μπορείς να βγάλεις το παξιμάδι (δέν θα έχει "παξιμάδι" παξιμάδι κάν δλδ σ'αυτή την περίπτωση) και βασικά δέν μπορείς να κάνεις και πολλά. Θα πρέπει με χαλαρή τη βέργα να φέρεις εσύ τη βέργα-μπράτσο στο relief που θές και μετά να σφίξεις ελπίζοντας να κρατήσει εκεί που θές.
Πάντως μου έχει τύχει και να ακούγονται τριγμοί όπως περιγράφεις και να προέρχονται απο το ξύλο στο πλάι του παξιμαδιού οπότε μπορούσε να σφιχτεί κιάλλο αλλά καλύτερα να σταματάς όταν αρχίζουν οι θόρυβοι.

7
πρωτα χαλάρωσε τις χορδές και ξεβίδωσέ το τελείως να σου βγεί το παξιμάδι στο χέρι. Καθάρισέ το λίγο αν έχει ρινίσματα και φύσα και μέσα στην τρύπα. Μή ρίξεις υγρό καλύτερα γιατί θα ποτίσει στο ξύλο. Αν έχεις βάλε λίγο βαζελίνη στις στροφές της βέργας.
Μετά ξαναβάλε το παξιμάδι και βίδωσε μέχρι να αρχίσει η ατνίσταση.
Ξανακούρδισε κανονικά και μετά ξαναξεκινάς να το σφίγγεις μέχρι να έχεις το relief που θές.
Άν ξαναρχίσει ο θόρυβος που λές πρίν το επιθυμιτό αποτέλεσμα καλύτερα σταμάτα και τα ξαναλέμε αν και σ'αυτή τη περίπτωση καλύτερα να το δεί ένας τεχνικός.
Κάνε αυτά και μας λές. Καλή επιτυχία!

8
Μόλις σχεδιάσαμε αυτή με την κοπέλα μου.
Ευελπιστώ κάποια στιγμή να την φτιάξω κιόλας ... ::)

9
Παράθεση
Εαν η κιθαρα σεταριστικε με ενα συγκεκριμενο κουρδισμα, τοτε θα πρεπει να μεινει σε αυτο το κουρδισμα για να μην εχεις τριξιματα κτλ.

Συμφωνώ.
Απλά επειδή η κιθάρα είναι θεωρητικά φρεσκο-σεταρισμένη στο παρών κούρδισμα και μας λέει οτι του τρίζει, πρότεινα να αλλάξει το κούρδισμα γιατί μάλλον αυτό ήθελε εξαρχής και να φύγουν πολλά τριξίματα που μπορεί να οφείλονται στις λίγο χαλαρές χορδές. Μετά μας λέει και βλέπουμε γιατί τουλάχιστον το intonation θα θέλει διόρθωση.
Αν δεν θές να αλλάξεις το κούρδισμα τότε ίσως να την πήγαινες πίσω και απλά πές του οτι σου τρίζει ακόμα.
Αλλά επειδή μπορεί να είναι και τίποτα άλλο, τι ακριβώς εννοείς neck bend?

10
Αρχικά θα πρότεινα να αλλάξεις το κούρδισμα σε αυτό που είπε ο mace (D,A,D,G,B,E).
Αυτό θα σου γλιτώσει αρκετά τριξίματα.Στις 10άρες δεν αρέσει τόσο ένας τόνος κάτω.
Άν τελικά θές να το κρατήσεις όπως είναι (άν και το λογικότερο και πρακτικότερο είναι να έχεις ίδιο κούρδισμα με τους υπόλοιπους του συγκροτήματος) βάλε 11άρες.
Μετά βλέπεις τι γίνεται γιατί άν η κιθάρα έχει σεταριστεί με το κούρδισμα που έχεις τώρα ίσως χρειαστεί λίγη δουλειά ακόμα.

11
Εμένα μου άρεσε ο ήχος απλά σαν κάτι διαφορετικό και νομίζω μόνο για κάτι σαν αυτό που έπαιζε ο τύπος.
Πάντως σίγουρα έχει λίγο ξύλο μέσα για να κρατήσει η γέφυρα. Και ο ήχος ήταν πολύ κούφιος επειδή δεν υπήρχε αρκετό ξύλο να δώσει όγκο.
Και άν δηλαδή φτιάξουμε μια Les Paul με 3 μονούς απο Strat θα πως θα ακουστεί? Θα πάρει και απο το μαόνι και απο τη fixed γέφυρα και απο τους μαγνήτες κάτι.
Θέλω να πώ οτι με συγκεκριμένα υλικά-hardware πανω κάτω ξέρεις τι ήχο θα πάρεις. Και το ξύλο σίγουρα παίζει ρόλο στο συνολικό ηχόχρωμα. Τώρα αν το μαόνι ακούγεται καλύτερα απο το κόντρα πλακέ αυτό το αποδεικνύει νομίζω η ιστορία.

12
Ναι έχει αποτέλεσμα, το έχω κάνει σε μία Gibson Explorer ενός φίλου που στα live έσκουζε απο feedback και το έκοψε (εκτός βέβαια άν την κολλήσεις πάνω στο ηχείο)  >:D

13
Φίλε κάνε αυτό που φαίνεται στο video (αυτό που φαίνεται στο χρόνο 2:40 ας πούμε) με αλουμινοταινία (χαλκοταινία δεν έχω βρέι στην Αθήνα, εκτός αν ξέρει κάποιος φίλος να μας πεί ή αν θές να παραγγείλεις απο stewmac). Το έχω κανει σε 2-3 κιθάρες με αλουμινοταινία και δουλεύει μια χαρά, απλά ο χαλκός είναι πιό αγώγιμος και θεωρητικά κάνει καλύτερη δουλειά.
Θα πρέπει να βγάλεις τα ηλεκτρικά (ίσως να μήν χρειαστεί να τα αποσυνδεσεις κιόλλας) και να κολλήσεις την ταινία ώστε να μή μείνουν κενά. Πρόσεξε τα εξής:
1. Το κάθε κομμάτι ταινιάς να καλύπτει λίγο απο το διπλανό του
2. πρόσεξε και στο video οτι η ταινία ανεβαίνει και στο επίπεδο που βιδώνουν οι βίδες του καπακιού. Εννοείται θα βάλεις και στο μέσα μέρος του καπακιού και έτσι θα ακουμπάει ταινία με ταινία όταν το βιδώσεις και θα δημιουργεί το κλουβί που λέει και στο video.

Όταν τελειώσεις έλενξε μ'ένα πολύμετρο άν έχεις. (αν δεν έχεις βρές ένα για να βεβαιωθείς οτι δεν έχεις κάνει τόση δουλειά άδικα.

14
Σε καλές κιθάρες δέν το συναντάς εύκολα γιατί απλά είναι προσεγμένες οι ταστιέρες και το αρχικό ίσιωμα των τάστων κτλ.
Σε φθηνότερες όμως το έχω δέι πολλές φορές και μάλιστα απο το εργοστάσιο (πέφτει το ξύλο και όχι τα τάστα). Ουσιαστικά δέν το πολύ-καταλαβαίνεις στο παίξιμο. Εννοείται πάντως πως καλό θα είναι να γίνει σωστή δουλειά και να μήν καταφύγει κανείς στο λεγόμενο fall away.

Παράθεση
το ρελιεφ μετριεται παντα στο 12ο ταστο
δηλαδή αν πιάσεις κιθάρα με ήδη φαγομένα τα τελευταία τάστα ή με φούσκωμα του ξύλου στα τελευταία τάστα εσύ θα μετρήσεις το relief πατώντας στο πρώτο και στο τελαυταίο? και τί συμπέρασμα θα βγάλεις?
και το 12ο είναι στη μέση της κλίμακας αλλά όχι στη μέση του 1ου και τελευταίου.
δεν προσπαθώ να ακυρώσω τον τρόπο σου γιατί είναι σωστός αλλά εφαρμόζεται μόνο σε σωστές κατα τα άλλα ταστιέρες και σε μπράτσα που καμπυλώνονται σωστά (πάλι συνήθως σε καλές κιθάρες δλδ).

Γιαυτό και το setup δεν είναι τόσο απλό στην πράξη (και έχουμε συζητήσει μόνο για το relief).

15
Το σταδιακό "πέσιμο" των 5-6 τελευταίων τάστων είναι φυσιολογικό και απο κατασκευής και εξασφαλίζει οτι δεν θα τρίζουν τα τελευταία τάστα.

16
Θεωρητικά η επισκευή πρέπει να είναι απλή και φθηνή αλλά άν η κιθάρα είναι τόσο καινούρια δέν θα έλεγα οτι να την πάς πίσω θα ήταν άσχημη ιδέα. Η μόνη μ@λ@κία είναι οτί μπορέι να μπλέξεις και να μείνεις καιρό χωρίς κιθάρα.

Πάντως αν έχεις καποιον τεχνικό κοντά σου νομίζω μπορεί να της ρίξει μια ματιά χωρίς να την πειράξει.

17
Το πιο πιθανό είναι ότι κάποια γείωση πειράχτηκε ή κάποιο απ΄τα ηλεκτρικά της στοιχεία έχει προβληματάκι.
Αν ακουμπάς σε διάφορα μεταλικά μέρη (χορδές, βέφυρα...) αλλάζει ο θόρυβος? Αν ναί τότε μάλλον είναι γείωση.
Αν ο θόρυβος είναι σχετικά σταθερός τότε υπάρχει μικροβλάβη σε κάποιο εξάρτημα του κυκλωματος.

Ή έβαλες λάμπα φθορίου στο δωμάτιο που παίζεις  ::) (αν και για να δοκίμασες 3 ενισχυτές την έχεις πάει και αλλού)
Άν επιλέξεις και τους 2 μαγνήτες ταυτόχρονα μειώνεται ο θόρυβος?

18
εαν πεσει το καπακι πατανε οι χορδες στην ταστιερα.

?
Τα καπάκια στις ακουστικές όταν συρρικνωθούν λόγω ξηρότητας, μαζεύουν εκεί που μπορούν, δηλαδή γύρω απο το άνοιγμα του ηχείου. Αυτό τραβάει προς τα κάτω το τέλος του μπράτσου και σηκώνει το υπόλοιπο που εκτείνεται εκτός σώματος.
Άρα όταν το καπάκι ξεραθεί το αποτέλεσμα θα είναι να ανέβει το action.

19
Αν και είναι λίγο απίθανο να συμβαίνει και στις 2 κιθάρες που αναφέρονται, μήπως το καπάκι είναι λίγο πεσμένο?
Μήπως παρατηρείτε το πάνω (ή μπροστα) μέρος και γύρω απο το άνοιγμα του ηχείου να είναι λίγο βαθουλομένο?
Αν βάλεις ένα μακρύ χάρακα όρθιο και κατα μήκος του μπράτσου (ανάμεσα στις χορδές 3 και 4 - να ακουμπάει στα τάστα και έτσι ώστε να τελειώνει στη γέφυρα) σε τί ύψος καταλήγει στη γέφυρα?
Θα πρέπει να καταλήγει σχεδόν στο πάνω μέρος της βάσης της γέφυρας και όχι χαμηλότερα.

20
Πάντως έχω δει και δουλειές του Jimmy που δέν μου άρεσαν (όχι στην δική μου κιθάρα ώστε να του ζητήσω το λόγο όμως) όπως ισιωμένα (fret dress) τάστα αλλά όχι στογγυλεμένα. Δέν ξέρω τι να πώ. Το μόνο που ξέρω απο ιδία πείρα είναι το στρογγύλεμα το βαριέμαι και γώ που είμαι και νέος στη δουλειά αλλά δεν αφήνεις τα τάστα έτσι.

21
Το setup (και όχι service... κιθάρα είναι και όχι κινητήρας) μπορεί όντως να το κάνει ο καθένας αλλά θα είναι σωστό μετά απο την 5η - 6η φορά. Παίζουν τόσα πράγματα ρόλο που ανακαλυπτεις σιγά σιγά ακόμα και αν έχεις το βιβλίο που αναφέρθηκε (Guitar player repair guide - Dan Erlewine). Η πείρα παίζει πολύ ρόλο στο να μήν γίνουν λάθη που μερικές φορές θέλουν κάτι παραπάνω απο ξανα - σετάρισμα, για παράδειγμα σε πιό στάδιο ρυθμίζεις το ύψος των εγκοπών του nut (αν δεν είναι locking nut) ? Και αυτό πώς θα το κάνει κάποιος χωρίς κατάλληλη λίμα? Και άν το παρακάνεις? Μετά πας σίγουρα σε τεχνικό για αλλαγή ή επιδιόρθωση.

Πάντως και ΄γώ υποστηρίζω πως όλοι πρέπει να ξέρουν 2-3 βασικά πράγματα και να προσπαθούν να τα εφαρμόζουν ή να τα ελέγχουν μία στο τόσο στο δικό τους όργανο για δική τους ευκολία στο παίξιμο.

Επιγραμματικά και χωρίς να υπάρχουν άλλα μικροπροβλήματα (που ο ανυποψίαστος κάτοχος μπορεί να μήν τα βλέπει καν) το setup έχει ώς εξής κατά την ταπεινή μου γνώμη:
1. Λεπτομερές καθάρισμα και έλεγχος μερών όπως η γέφυρα για καλύτερη απόδοση ή της μάκας στο μπράστο για προστασία του ξύλου κτλ. (και παιδιά ήρεμα με το λεμονόλαδο - είναι καθαριστικό αλλά εμποτίζει και το ξύλο, ο κανονικός λόγος ύπαρξης του είναι για το ξεραμένο ξύλο)
2. Ρύθμιση της καμπυλότητας του μπράτσου με τη βέργα (το γνωστό truss rod) έτσι ώστε να είναι το μπράτσο όσο πιο ίσιο γίνεται χωρίς τριξίματα απο τα πρώτα μέχρι και το 12ο περίπου τάστο. Κατα τη ρύθμιση αυτή όσοι δεν το έχετε ξανακάνει απλά μήν το σφίξετε πολύ.
3. Ρύθμιση του ύψους της κάθε χορδής ή όλης της γέφυρας όσο χαμηλά θέλουμε αρκεί να μήν υπάρχουν τριξίματα απο το 12ο τάστο και μετά.
4. Επανάληψη των 2 και 3 αν υπάρχουν ακόμα τριξίματα και δέν φταίνε καποιο-κάποια τάστα (άλλο κεφάλαιο αυτό).
5. Ρύθμιση του ύψους των εγκοπών του nut (και διαμόρφωση του πάνω μέρους του nut άν οι εγκοπές έιναι χαμηλά).
6. Ρύθμιση του ύψους των μαγνητών.
7. Ρύθμιση του intonation

Όλα αυτά και σε συνδυασμό με την ποικιλία του hardware και της κατασκευής εμπεριέχουν τόσες παράλληλες μικροδουλιές άν έχει όρεξη ο τεχνικός που θέλουν ένα βιβλίο. (Σαν αυτό που αναφέρθηκε νωρίτερα). Και ξαναλέω ΆΝ δεν υπάρχουν άλλα μικρά ή σοβαρότερα προβλήματα
Σίγουρα πάντως τα περισσότερα χρειάζεται να γίνουν μία φορά κατα τη οποία η κιθάρα θα έρθει σε ένα σημείο που μετά θα θέλει απλά αλλαγή χορδών και θα παίζει όσο καλύτερα μπορεί. Ο τεχνικός όμως δέν ξέρει τί θα συναντήσει γιαυτό και υπάρχουν στάνταρ τιμές που ίσως κάποιες φορές μας φαίνονται υπεβολικές.

22
Αν δεν σε πειράζει που δεν έχω μαγαζί, κάνω και γώ setups και τα λοιπά.
Το μόνο που δεν κάνω προς το παρών είναι κατασκευές και βαψίματα.
Όποιος θέλει ας μου στείλει mail ή μύνημα εδώ στο forum.

23
Αν δεν βαριεσαι και θές να μάθεις για το FR διαβασε και αυτά: http://www.ibanezrules.com/tech/setup/index.htm
Αρχικά τα 1,2,3,4 και 8

24
Φίλε πρέπει να αποφασίσεις τι κούρδισμα θές και η κιθάρα να σεταριστεί για αυτό.
Αν πηδάς απο κούρδισμα σε κούρδισμα είναι απόλυτα φυσιολογικό να μήν συμπεριφέρεται η κιθάρα το ίδιο.
Το να ξεκουρδίσεις τη Μι σε Ρε εντάξει δέν είναι τραγικό αλλά αν είναι να παίζεις πάντα έτσι πάρε ένα σετ 10-52. Θα παίξει καλύτερα.
Για Drop C δοκίμασε και 12άρι σετ. Καλύτερα να είναι λίγο πιο τσίτα οι χορδές και να γλιτώσεις τριξίματα.

Επαναφέρω το μύνημα γιατί πολλοί κουρδίζουν-ξεκουρδίζουν και ταλαιπορούνται.

25
http://www.ibanezrules.com/tech/setup/index.htm
Eλπίζω να ξέρεις τα αγγλικά για να το διαβάσεις.
Μάθε να αλλάζεις χορδές στο FR γιατί είναι μQλQκία να πηγαίνεις σε τεχνικό για αλλαγή χορδών.
Και μένα μου φαίρνουν κιθάρες για αλλαγή και τους λέω να το κάνουμε μαζί να το μάθουν και να μήν δίνουν λεφτά αλλά δέν θέλουν!?!
Όποιος ρωτάει δείχνει άγνοια για λίγο...όποιος δεν ρωτάει μένει με την άγνοια.

CMguitarZ

Σελίδες: [1] 2