Αποστολέας Θέμα: ηχογραφηση φωνης:High suppression + προενισχυση  (Αναγνώστηκε 6951 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Blacksheepιος

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 367
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Οκ,2 ερωτησουλες:
1)Ηχογραφω ενα καπως χιπχοπ-τραγουδο,και εχει γρηγορα λυρικς με αποτελεσμα να γινεται σφαγη και χαμος στα σ,ξ,ψ κλπ..
Χρησιμοποιω ενα απλο δυναμικο μικροφωνο,ινπουτ σε 15 βατ ενισχυτη ελαχιστο gain και αουτπουτ στην θυρα μικροφωνου του Η/Υ..

Ηχογραφω στο Cubase με επεξεργασια σηματος με το Guitar Rig.Εχει διαφορα presets για φωνητικα,και εχει ενα equaliser μεσω του οποιου μπορεις να ρυθμισεις το output..Αλλα δεν εχω ιδεα και πειραματιζομαι για να μειωσω τα highs και βγαινουν κατι τερατουργηματα.

Ξερει κανεις σε τι συχνοτητα ειναι τι? πχ 100k,200k κλπ που γραφει.. :-[






και 2)Ποια ειναι η 'σωστη' διαδικασια για να ηχογραφησεις φωνη? Εννοω τι ενισχυσεις,προενισχυσεις κλπ χρησιμοποιουνται συνηθως,οχι σε επαγγελματικο επιπεδο φυσικα, αλλα να μην ακουγεται σαν χορωδια καμηλοπαρδαλων... καταλαβαινετε..  :P
Λεσπολιαρης αταλαντος κιθαροπαιχτικος αμνος.

Αποσυνδεδεμένος Fteo

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1423
  • Φύλο: Άντρας
  • If it's too loud, you are too old!
    • Προφίλ
    • The Thermoshredders
Απ: ηχογραφηση φωνης:High suppression + προενισχυση
« Απάντηση #1 στις: 07/10/08, 01:52 »
Στο πρώτο σκέλος για να σου απαντήσω πρέπει να μου πεις τι ενισχυτής είναι αυτός που αναφέρεις. Εμένα προσωπικά τα patches του guitar rig για τα φωνητικά μου ακούγονται καλά μόνο για τη δημιουργία περίεργων εφέ... Επίσης αν δεν ακούσουμε τα φωνητικά δε μπορούμε να σου πούμε που ακριβώς είναι το πρόβλημα, φαντάζομαι από τα 2,5k και μετά.

Τώρα σε σχέση με τη δεύτερη ερώτηση σου.
Αν θες να αποφύγεις τα πολλά π,τ, και τα φυσήματα ή θα χρησιμοποιήσεις ένα pop filter (μπορείς να φτιάξεις ένα από μια μεταλλική κρεμάστρα και ένα καλσόν με επαγγελματικά αποτελέσματα!) μπορείς να μην σημαδεύεις κατευθείαν το μικρόφωνο και να το έχεις λίγο πλάγια σε σχέση με το στόμα σου. Επίσης η απόσταση από το μικρόφωνο βοηθάει τις περισσότερες φορές, αρκεί να βρεις τη χρυσή τομή μεταξύ απόστασης, όγκου και ανακλάσεων από το χώρο (με το τελευταίο δε θα έχεις ιδιαίτερο πρόβλημα με το δυναμικό).
Μια τυπική προσέγγιση για μια τέτοια ηχογράφηση είναι μικρόφωνο->προενίσχυση->κάρτα ήχου. Η προενίσχυση μπορεί να είναι είτε εξωτερική είτε από κονσόλα είτε από την κάρτα ήχου.
Μετά όσον αφορά τα εφέ που θα χρησιμοποιήσεις μια τυπική αλυσίδα είναι equalizer->compressor->de-esser->reverb ή/και delay
  • Στο eq κόβεις με ένα Low cut (ή high pass φίλτρο) sta 80hz και αναλόγως με την ηχογράφηση τονίζεις ή κόβεις presence από τα φωνητικά (στην αντρική φωνή αυτό παίζει στα 3,5-4,5 KHz αναλόγως τη φωνή)
  • Στον compressor ένα ratio από 2:1 για ήπια φωνητικά έως 4:1 για φωνητικά με πιο πολλές δυναμικές εναλλαγές. Το attack συνήθως είναι γρήγορο στα 1-3 ms, αλλά στην περίπτωσή σου αν θες να δώσεις σκάσιμο μπορείς να το πας μέχρι τα 10-12 ms. Το release εξαρτάται από το κομμάτι (μια ρύθμιση γύρω στα 600 ms είναι για γενική χρήση). Το threshold θα το ρυθμίσεις με βάσει το track των φωνητικών και σκοπό έχει να λέει στον κομπρέσορα από πια στάθμη και μετά θα ξεκινά να λειτουργεί.
  • To desser είναι προαιρετικό και θα το χρησιμοποιήσεις μόνο αν έχεις ενοχλητικά σσσσ στο take σου.
  • Το reverb θα το χρησιμοποιήσεις για να δώσεις αέρα στα φωνητικά σου και να τα κάνεις να καθίσουν σωστά σε σχέση με τα άλλα όργανα. Για πιο ήρεμα και ατμοσφαιρικά στυλ μουσικής συνήθως χρησιμοποιείται hall reverb, ενώ για πιο ξερά φωνητικά θα χρησιμοποιησεις κάποιο room reverb
Ότι άλλο θες εμείς εδώ είμαστε....
« Τελευταία τροποποίηση: 07/10/08, 01:53 από Fteo »

Αποσυνδεδεμένος BluesMe

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 433
  • Φύλο: Άντρας
  • Music is the universal language of mankind..
    • Προφίλ
Στο πρώτο σκέλος για να σου απαντήσω πρέπει να μου πεις τι ενισχυτής είναι αυτός που αναφέρεις. Εμένα προσωπικά τα patches του guitar rig για τα φωνητικά μου ακούγονται καλά μόνο για τη δημιουργία περίεργων εφέ... Επίσης αν δεν ακούσουμε τα φωνητικά δε μπορούμε να σου πούμε που ακριβώς είναι το πρόβλημα, φαντάζομαι από τα 2,5k και μετά.

Τώρα σε σχέση με τη δεύτερη ερώτηση σου.
Αν θες να αποφύγεις τα πολλά π,τ, και τα φυσήματα ή θα χρησιμοποιήσεις ένα pop filter (μπορείς να φτιάξεις ένα από μια μεταλλική κρεμάστρα και ένα καλσόν με επαγγελματικά αποτελέσματα!) μπορείς να μην σημαδεύεις κατευθείαν το μικρόφωνο και να το έχεις λίγο πλάγια σε σχέση με το στόμα σου. Επίσης η απόσταση από το μικρόφωνο βοηθάει τις περισσότερες φορές, αρκεί να βρεις τη χρυσή τομή μεταξύ απόστασης, όγκου και ανακλάσεων από το χώρο (με το τελευταίο δε θα έχεις ιδιαίτερο πρόβλημα με το δυναμικό).
Μια τυπική προσέγγιση για μια τέτοια ηχογράφηση είναι μικρόφωνο->προενίσχυση->κάρτα ήχου. Η προενίσχυση μπορεί να είναι είτε εξωτερική είτε από κονσόλα είτε από την κάρτα ήχου.
Μετά όσον αφορά τα εφέ που θα χρησιμοποιήσεις μια τυπική αλυσίδα είναι equalizer->compressor->de-esser->reverb ή/και delay
  • Στο eq κόβεις με ένα Low cut (ή high pass φίλτρο) sta 80hz και αναλόγως με την ηχογράφηση τονίζεις ή κόβεις presence από τα φωνητικά (στην αντρική φωνή αυτό παίζει στα 3,5-4,5 KHz αναλόγως τη φωνή)
  • Στον compressor ένα ratio από 2:1 για ήπια φωνητικά έως 4:1 για φωνητικά με πιο πολλές δυναμικές εναλλαγές. Το attack συνήθως είναι γρήγορο στα 1-3 ms, αλλά στην περίπτωσή σου αν θες να δώσεις σκάσιμο μπορείς να το πας μέχρι τα 10-12 ms. Το release εξαρτάται από το κομμάτι (μια ρύθμιση γύρω στα 600 ms είναι για γενική χρήση). Το threshold θα το ρυθμίσεις με βάσει το track των φωνητικών και σκοπό έχει να λέει στον κομπρέσορα από πια στάθμη και μετά θα ξεκινά να λειτουργεί.
  • To desser είναι προαιρετικό και θα το χρησιμοποιήσεις μόνο αν έχεις ενοχλητικά σσσσ στο take σου.
  • Το reverb θα το χρησιμοποιήσεις για να δώσεις αέρα στα φωνητικά σου και να τα κάνεις να καθίσουν σωστά σε σχέση με τα άλλα όργανα. Για πιο ήρεμα και ατμοσφαιρικά στυλ μουσικής συνήθως χρησιμοποιείται hall reverb, ενώ για πιο ξερά φωνητικά θα χρησιμοποιησεις κάποιο room reverb
Ότι άλλο θες εμείς εδώ είμαστε....


+1000

Αποσυνδεδεμένος vangelis

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1239
  • Φύλο: Άντρας
  • ..pera apo ton orizonta...
    • Προφίλ
    • Music
Απ: ηχογραφηση φωνης:High suppression + προενισχυση
« Απάντηση #3 στις: 26/10/08, 13:24 »
θα χρησιμοποιύσα το eq του cubase, δεν βλέπω τον λογο να χρησιμοποιησεις το guitar rig για την φωνη.
Vangelis
― Παλιέ μου φίλε τί γυρεύεις;
χρόνια ξενιτεμένος ήρθες
με εικόνες που έχεις αναθρέψει
κάτω από ξένους ουρανούς
μακριά απ' τον τόπο το δικό σου.
Seferis

Αποσυνδεδεμένος RORY GALLAGHER

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 476
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ηχογραφηση φωνης:High suppression + προενισχυση
« Απάντηση #4 στις: 03/11/08, 20:21 »
+1 σε όλα

και επίσης τα σσσ μπορείς να τα κόψεις και με compressor. Έχει το cubase multband compressor όπου του λες σε ποιες συχνότητες να κάνει τι....για τα σσσ πρέπει να συμπιέσεις τις πολύ υψηλές συχνότητες (2Khz και πάνω)
Έτσι οι υπόλοιπες θα μείνουν αναλοίωτες και το κομμάτι δεν θα χρωματιστεί λόγω του Eq.
.......sex fai skata kai ypnos!

Αποσυνδεδεμένος Fteo

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1423
  • Φύλο: Άντρας
  • If it's too loud, you are too old!
    • Προφίλ
    • The Thermoshredders
Απ: ηχογραφηση φωνης:High suppression + προενισχυση
« Απάντηση #5 στις: 03/11/08, 20:54 »
+1 σε όλα

και επίσης τα σσσ μπορείς να τα κόψεις και με compressor. Έχει το cubase multband compressor όπου του λες σε ποιες συχνότητες να κάνει τι....για τα σσσ πρέπει να συμπιέσεις τις πολύ υψηλές συχνότητες (2Khz και πάνω)
Έτσι οι υπόλοιπες θα μείνουν αναλοίωτες και το κομμάτι δεν θα χρωματιστεί λόγω του Eq.

Επίσης έχει και de-esser, που δε θα χρειαστεί να χάσει πολύ χρόνο προσπαθόντας να φτάσει σε σωστές ευθμίσεις του ratio,output gain, threshold και εύρους ζώνης στον multiband compressor για να το καταφέρει αυτό... ;)

Αποσυνδεδεμένος panos83

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 66
    • Προφίλ
Απ: ηχογραφηση φωνης:High suppression + προενισχυση
« Απάντηση #6 στις: 06/12/08, 04:01 »
καλησπέρα...

ξέρετε να μου προτείνεται κάποιο πρόγραμμα, όπως αυτό που χρησιμοποιούν επαγγελματίες   τραγουδιστές για να βελτιώνουν την φωνή τους στο studio στην ηχογράφηση?  δεν λέω για εξωφρενικά πράγματα να τραγουδάς σαν την μπεζεντάκου και να κανει  την φωνή σου σαν μαρία κάλλας,   αλλα  φυσιολογικά πράγματα... 

ευχαριστώ προκαταβολικά

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
25 Απαντήσεις
8672 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 01/05/06, 22:05
από kostas vretos
18 Απαντήσεις
16232 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/06/08, 16:35
από dunkan
7 Απαντήσεις
3700 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23/10/08, 14:10
από Jacksonized
2 Απαντήσεις
3949 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 26/10/08, 02:24
από KaBi
5 Απαντήσεις
17615 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/06/10, 20:34
από lavigne
1 Απαντήσεις
3411 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 01/01/12, 13:21
από freemind
11 Απαντήσεις
3998 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/11/12, 14:53
από vocalizer
1 Απαντήσεις
4351 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21/11/12, 22:39
από freemind
1 Απαντήσεις
4454 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/06/13, 11:12
από adr1anos
3 Απαντήσεις
2791 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10/01/17, 12:50
από saved