Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - SIB

Σελίδες: [1]
1
Μπράβο παιδιά για το Θέμα σας,
διότι μας έχουν πνίξει τα (κοψιδο)ρεμπέτικα και τα (τάλε-κουάλε) "έντεχνα" (ντεμεκ).

Ανοίξτε τα αφτιά σας φίλοι του ΚΙΘΑΡΑ και ακούστε ΜΟΥΣΙΚΕΣ με ψυχή & πνεύμα, όχι όλο γκλαγκλαγκλάν και όπα-σώπα.

Μπράβο μακάρι να πιάσει η ιδέα σας.

Υπενθυμίζω παλιότερη ημετέρα πρόταση γαι τη δημιουργία επιμέρουςε σελίδων-clubs στο kithara.gr για διάφορα είδη Μουσικής, όπου θα "συναντιώνται" οι ενδιαφερόμενοι (π.χ. club για ρο κιθάρα, άλλο για λαϊκόρεμπέτικο, άλλο για κλασική κλπ) αλλά θα λειτουργεί και εκπαιδευτικά για τους τρίτους που μπορεί να βρίσκουν εκει κατι που θα τους ανοίξει νέους δρόμους κλπ.

2
Παιδιά της Σαλονίκης ενδιαφέρεται κανένας για ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ & ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ? Αν ναι τότε υπολογίστε και μένα στο εγχείρημα
 ....! SIB.

3
Παιδιά της Σαλονίκης ενδιαφέρεται κανένας για ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ & ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ? Αν ναι τηλ. 6977 813733 SIB.

4
από ένα αφιέρωμα της Καθημερινής για το Ιντερνετ ... αλλά εκτός εξαιρέσεων ... απογοήτευση φίλε ... πολύ σοφτ πολύ λάιτ πράγματα ρε παιδιά ... τι φοβάστε και δεν ανοίγετε το σαιτ και σε άλλες μουσικές σε άλλες κιθαριστικές παραδόσεις ... Ποιοι θέλουν να μας καθηλώσουν στις ...μονοκαλλιέργειες ;

5
Φίλε Νέε Κιθαρωδέ, ασφαλώς και αποτελούν πλεον μέρος της παράδοσής μας τα ...υβρίδια 'δρόμων' που δημιουργήθηκαν με τη χρήση του (συγκερασμένου) μπουζουκιού στα νεώτερα χρόνια. Ωστόσο αυτά αποτελούν ένα πολύ μικρό τμήμα της παράδοσης, που όμως καταλαμβάνει (για λόγους που δεν είναι του παρόντος να ανλύσουμε) ένα τεράστιο και δυσανάλογο μέρος δημοσιότητας και ενασχόλησης.
Εκείνα δε που δεν πρέπει να αγνοούμε είναι κυρίως όσα θαυμαστά δημιούργησαν πολλοί και καλοί έπώνυμοι και κυρίως ανώνυμοι μουσικάρες στο χώρο της ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ και του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ. Εκεί πρέπει να γίνει η μεγάλη εντρύφηση, μελέτη, έρευνα και απόλαυση όσων αρχίσουν να ... οσμίζονται και να καταλαβαίνουν. Εκεί βρίσκεται η μεγάλη άγνωστη και συκοφαντημένη κληρονομιά μας.
Κοντολογής "ο ζητών ευρήσει και ο αιτών λαμβάνει" !
Συνέχισε να εμπλουτίζεις το σαιτ.
ΥΓ Βάλε σε συζήτηση το άλλο θέμα που σου έχω προτείνει για να μπουν στο σαιτ και κιθαρίστες από άλλες μουσικές παραδόσεις (τζαζ, δημοτικά, φλαμένκο κλπ).

6
Αγαπητέ Nεε Κιθαρωδέ συγχαρητήρια για την ωραία σας προσπάθεια να εμπλουτίσετε το σαιτ με αυτό το κατεξοχήν μεγάλο και σπουδαίο ζήτημα. Επιτρέψτε μου ωστόσο ορισμένες σχετικές παρατηρήσεις :
    1) Η ανατολική μουσική γλώσσα (ή μαλλον γλώσσες) δεν δέχεται τις 2 συγκερασμένες κλίμακες της δυτικής μουσικής (μινόρε- ματζόρε) . Δηλ. δεν δέχεται τη διαίρεση του τόνου σε 2 ίσα μέρη-ημιτόνια των 6 κομμάτων ή μορίων ή των 100 cents το καθένα. Αντιθέτως η ΑΜΓ δέχεται και αξιοποιοεί ακόμα μικρότερες υποδιαιρέσεις των φθόγγων. Έτσι μεταξύ do -re δεν υπάρχει μόνο ένα do# ή reb, αλλά κι άλλες λεπτές νότες(do, do+2,4,6,8 μόρια κοκ). Από τη μελέτη, τον συνδυασμό και τη λειτουργικότητα των φθόγγων αυτών προκύπτει αυτή η θαυμαστή ποικιλία τρόπων, ήχων, μακαμιών ή 'δρόμων' στις ΑΜΓ. Συνεπώς κάθε απόπειρα αποδόσεως των μακαμιών με τη συμβατική γλώσσα της συγκερασμένης δυτικής σημειογραφίας είναι ... εξ ορισμού λαθεμένη ! Είναι λ.χ. σαν να μιλάς ισπανικά χωρίς καθόλου 'θήτα' ή να θες να ζωγραφίσεις έναν έγχρωμα πίνακα με μοναδικά μέσα ένα άσπρο χαρτί και ένα μαύρο μολύβι. Ε, αυτά ούτε ισπανικά θα είναι, ούτε έγχρωμος πίνακας. Δεν αποκλείεται να είναι κάτι (λιγότερο ή περισσότερο) ωραίο, ωστόσο ισπανικά ή έγχρωμο δεν θα είναι σίγουρα. Άρα οι 'δρόμοι' με μπουζούκι, κιθάρα ή πιανο δεν αποδίδονται ! Ανάγκη λοιπόν για άλλα όργανα (βιολί, ούτι κλπ) και άλλη σημειογραφία με ιδιαίτερο σύστημα υφεσοδιέσεων που να πάνε τη νότα > ή < 2,4,6,8,10 μόρια. Τότε πάλι ανάγκη να ονοματίσουμε αυτές τις νότες, αλλά δεν θα σε μπλέξω με αυτά τώρα. Θα χρησιμοποιήσω ΄συμβατικότερα μέσα για να συνενοηθούμε.
    2) Τα μακάμια πάλι δεν είναι κλίμακες, αλλά μια κίνηση (ένα σείρ που λένε οι Τούρκοι) με ορισμένη μελωδικοαρμονική διάθεση. Τα μακάμια, λοιπόν, είναι διαθέσεις της ψυχής που απλώς τυποποιήθηκαν κάπως για να συνενοούνται καταρχήν οι μουσικοί, διότι (άποψή μου) καμμιά μουσική δεν μπορεί να περιοριστεί στο χαρτί. Η διάθεση αυτή εκφράζετε με 3, 4 ή 5χορδα (στα αρχ. ελλην. "χορδή"=νότα, μουσικός φθόγγος). Δηλ. με μουσικές υπομονάδες που συνδυάζουν κατάλληλα και αρμονικά αυτές τις λεπτές υποδιαιρέσεις του τόνου, που είπαμε παραπάνω. (Η αρμονία στις ΑΜΓ εννοείται όχι κάθετα, δηλ. ως συγχορδία, αλλά οριζόντια, δηλ. ως διαλληλουχία των φθόγγων. Για αυτό βγαίνει αυτό το γλυκό άκουσμα που έχουν οι ΑΜΓ με μόνη τη συνήχηση της τονικής ή άλλης νότας=ισοκράτης). Τώρα βέβαια εδώ υπάρχει ένα θέμα με το ότι οι Τούρκοι, ακολουθώντας τον Πυθαγόρα, χωρίζουν τον τόνο σε 9 κόμματα ή μόρια και όχι σε 12, οπότε αυτές οι ιδιαίτερες υφεσοδιέσεις που λέγαμε > ή < τη νότα κάπως αλλιώς (δηλ. < ή > 1, 3, 4, 5, 8 koma) Επίσης για ορισμένους πρακτικούς λόγους παίζουν μια 5η ψηλότερα από εκεί που γράφουν, εξ ού και ένα μπέρδεμα με τα ονόματα της κάθε φωνής κλπ.κλπ5
    3) Κατόπιν αυτών και ως ελάχιστο παράδειγμα : Το μακάμ Ουσσάκ, το κατεξοχήν μακάμι της Τουρκικής Μουσικής, ανήκει σε κείνα τα μακάμια που έχουν σαν βάση τη νότα 'Δουγκιάχ'= Re κάτω από το 5 γραμμο ή για άλλους la' μέσα στο 5γρ. Εμείς εδώ θα δεχτούμε το Ρε. Η βασική δομή, λοιπόν του μακαμιού μας όταν ανεβαίνει είναι α) 4χορδο Μπεγιατί δηλ. (με συμβατικούς όρους) Re, mi αλλά μι 2 κόμματα ή μόρια χαμηλώτερα (mi<2) αυτό το μι έχει άλλο όνομα σαν νότα, fa,sol -αφού δουλέψει εδώ ανεβαίνει συνήθως και δουλευει β) 5 xoρδo 'Mπουσελίκ' δηλ. σολ,λα,σι<6,ντο,ρε (μέσα στο 5γραμμο). Από εδώ πάλι ενδέχεται να κινηθεί και άλλο ψηλότερα γ) αλλά με 4χορδο 'Κιουρντί' ρε΄, μι<6, φα,σολ (πάνω από το 5γρ.). Ακόμα όμως η διάθεση του Ουσσάκ μακάμ ενδέχεται να δουλέψει με δ) ένα υποκείμενο 5χορδο 'Ραστ' αλλά από το κάτω Σολ με Σολ, λα, σι<2,ντο,ρε=δουγκιαχ. Επίσης όμως μπορεί να πάρει ε) 5χορδο 'Ραστ'  αλλά από το κάτω Ντο, ενώ τέλος (;) δεν αποκλείεται να δουλέψει και στ΄) φράσεις σε ένα 3χορδο 'Σεγκιάχ' δηλ. mi<2, fa,sol μέσα στο 5γραμμο. Στην επιστροφή για την κατάληξη κατεβαίνει πάντα με 5χορδο Μπουσελίκ κλπ.
    4) Φίλε κ. Νεε Κιθαρωδέ, αξιόπιστες πηγές για εμβάθυνση στα μακάμια θεωρούνται τα βιβλία 1) Το μέγα θεωρητικό του Σίμωνος Καρά, 2) Οι μουσικοί τρόποι στην ανατολική Μεσόγειο του Μάριου Μαυροειδή, 3) Turk Musikisi nazariyati ve usulleri, Kudum velveleleri του Iasmail Hakki Ozkan, καθώς και 4) οι συζητήσεις με τον Ross Daly, δεν ξέρω αν τις λάβατε υπόψιν σας.
    Προθυμος για κάθε καλοπροαίρετη συζήτηση.
   

7
1) Να ακούσεις αυτά που σε ενδιαφέρουν και ό,τι είναι άλλο καλό  υπάρχει πάρα πολλές φορές, ώσπου να σπάσουν τα τύμπανά σου (επανάληψις μήτηρ μαθήσεως).
2) Να μιμηθείς τα καλύτερα από αυτά που σε ενδιαφέρουν. Να ηχογραφείς τη φωνή σου και να την ακούς προσεχτικά.
3) Να τα ξεχάσεις όλα όσα άκουσες και να αυτοσχεδιάζεις εντελώς ελεύθερα. Να ουρλιάξεις, να φαλτσάρες, να φτάσεις στα όριά σου χωρίες να σκέφτεσαι τεχνικές και ψιμύθια που έμαθες.
4) Μετά θα καταλάβεις αν και τι τραγουδάς
5) Προσοχή : η παραπάνω διαδικασία πρέπει να είναι συνεχής, σε κάθε στάδιο κι αν βρίσκεσαι, όπου κι αν φτάσεις. Αν θες να ερμηνεύσεις, αλλιώς πήγαινε καλλίτερα σε κανέναν ...οίκο αισθητικής !

8
Συμφωνώ με αυτόν που είπε το "Φερε και τα παιδια μαζι" και ρωτάω ποιοι και πόσα παιδιά έχουν, τι ηλικίας και φύλου είναι ;

Τώρα για το οργανωμένο ή μη εγώ νοσταλγώ τον παλιό καλό καιρό του φρη, αν και δεν είμαι πια τόσο νέος ... και κακά τα ψέματα το φρη θέλει καλή ...οργάνωση, ψημένους και ώριμους κατασκηνωτές.

Για το πότε ; Μάλλον νωρίς τον Ιούλιο ή αργά τον Αύγουστο θα έχει λιγότερη κοσμούρα.

Τόπο ; Ακούω, τι ξέρει (δηλ. που έχει πάει) ο καθένας και πέρασε καλά (πες τε επίσης τι θεωρεί ''καλά'' ο καθένας).

Ε, ρε κοίτα που οι ...κιθαρίστες τραγουδάνε ακόμα !!!  

9
Ωραίο ακούγεται και μας γυρίσει λίγο σε παλιές καλές στιγμές ...

10
Παιδιά πολύ ενδιαφέρον το θέμα του συζητάτε. Στον ελάχιστο χωρο που έχουμε εδώ σημειώστε παρακαλώ και τα εξής : 1) Η σχηματοποιηση μινόρε-ματζόρε αφορά τη συγκερασμένη (δυτική) μουσική. Στην Ελλάδα (και στην Ανατολή) ισχύουν άλλα πράγματα. Έχουμε μη συγκερασμένη μουσική με φυσικά διαστήματα. Στις μουσικές γλώσσες της Ανατολής δομικό στοιχείο είναι το 4χορδο και ενίοτε το 5 και 3χορδο. Οι φωνές (νότες) οργανώνονται με βάση το γένος και τον ήχο 2) Έτσι πέραν του ''αι γενεαί πάσαι'' δεν θα σας κάνει εντύπωση ότι λ.χ. η "Συνεφιασμένη Κυριακή" του Β.Τσιτσάνη είναι σε δρόμο ματζόρε, ενώ το ''Χριστός Ανέστη" σε μινόρε ....
3) Συνεπώς όποιος καταπιάνεται με του 'δρόμους' οφείλει να ξέρει ότι α) δεν είναι κλίμακες, αλλά συνημμένα ή διαζευγμένα 4 ή 5χορδα με ό,τι αυτό συνεπάγεται β) οι 'δρόμοι' ή μάλλον τα μακάμια έχουν συγκεμριμένη πορεία, κατεύθυνση και φιλοσοφία και γ) δεν μπορούν να αποδοθούν με συγκερασμένα όργανα (μπουζούκι, κιθάρα, πιάνο κλπ.).  
4) Όποιος θέλει να ασχοληθεί με υπεύθυνη και σοβαρή αντιμετώπιση του θέματος ας μελετήσει το Μέγα Θεωρητικό του Σίμωνος Καρά και το έργο του Μάριου Μαυροειδή για τα μακάμια και τους ήχους. Πολύ βαθύς γνώστης του θέματος είναι εν ζωή και ο κ. Ρος Ντέιλυ.
 

11
Παιδιά όποιος θέλει να ενημερωθεί σοβαρά, υπεύθυνα και σε βάθος για το τεράστιο θέμα των 'δρόμων', -σε σημειογραφία τροποποιημένου πενταγράμμου- ας ανατρέξει στο βιβλίο ΜΑΡΙΟΣ ΜΑΥΡΟΕΙΔΗΣ, ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ (Ο Βυζαντινός ήχος, το Αραβικό μακάμ, το Τούρκικο μακάμα), εκδ. Fagotto, Αθήνα 1999. Προσοχή : δεν είναι για ξερόλες και χαβαλέδες. Θέλει αφοσίωση και μελέτη.
ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ όμως όποιος ξέρει παρασημαντική θα πρέπει να εντρυφήσει στο ΜΕΓΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ του ΣΙΜΩΝΟΣ ΚΑΡΡΑ.  

12
Νέα και όχι μόνο / Re:Nέο πρόβλημα
« στις: 19/04/03, 02:13 »
Και σε μένα τώρα τελευταία 2-3 φορές...

Σελίδες: [1]