Το Στέκι των Κιθαρωδών

Μουσικά όργανα και εξοπλισμός => Εφέ => Τα καλύτερα... => Μήνυμα ξεκίνησε από: Βραζίλης στις 05/08/02, 12:20

Τίτλος: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Βραζίλης στις 05/08/02, 12:20
Δείτε το τι ακριβώς κάνουν στην κυματομορφή του ήχου τα διάφορα εφφέ που κυκλοφορούν για τις ηλεκτρικές κιθάρες:

http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/music/eguiteff.html
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: kostis88 στις 16/06/03, 20:09
τι ηχο βγαζει το ibanez tube screamer???επισης τι κανουν στον ηχο το compressor και το flanger???
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Lord-George στις 16/06/03, 20:46
ποιό πετάλι?

Το compressor εξισώνει τους ήχους που φεύγουν από τη κιθάρα, δηλαδή τους χαμηλούς και ψηλούς ήχους του βγάζει ο ενισχυτής ίδιους. Έτσι μπορεί να τους δώσεις sustain.

To flanger βγάζει ήχους αεροπλάνων και άλλα κόλπα.
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: nick the greek στις 16/06/03, 22:04
Λοιπόν, το flanging γίνεται όταν ο αρχικός ήχος έχει με τον ήχο του phaser μια καθυστέρηση χιλιοστών του δευτερολέπτου.Έτσι τo flanger είναι ένας συνδυασμός του κανονικού ήχου της κιθάρας με τον ακριβώς ίδιο ήχο, αλλά ακούγεται έτσι επειδή υπάρχει μία μικρή καθυστέρηση ανάμεσα στους δύο ήχους.
Για το compressor συμφωνώ με τον Γιώργο και θα προσθέσω ότι το compressor δίνει έναν "όγκο" στον ήχο.
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Universal Mind στις 17/06/03, 02:06
Ο κομπρέσσορας ειναι ευραίως χρησιμοποιούμενως και από τραγουδιστές ώστε η φωνή να ακούγετε δυνατή είτε ψυθιρίζουν, είτε κραυγάζουν.
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: D@ve Murray στις 17/06/03, 12:22
Το ibanez tube screamer ειναι ισως απο τους κλασικοτερους ηχους σε Ντιστορσιον που κυκλοφορει... και ηταν απο τα αγαπημενα των μεταλαδων και οχι μονο στην δεκαετια του ογδοντα μεχρι και σημερα...
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Σιδηρόπουλος στις 18/08/03, 22:05
ti kanoun ta chorus, flanger, reverb, compressors sustainers etc?
pia ine ta pio xrisima?
episis mou sistisan ena tis marshall nomizo to bluesbreaker. to xerete? ine kalo?
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Sound of Rock στις 20/08/03, 02:26
chorus: adds spaciousness and dimension for thicker, rich sound
flanger: adds a swirling effect to create a modulated sound
reverb: compines multiple digital delays to simulate different sound decay characteristics from small rooms to large halls
compressor: reduces hot signal levels and boosts low input levels for a more consistent balanced sustain with no distortion

to pio ine pio xrisimo exartate apo esena kai apo to ti mousiki pezis..  ego prosopika exo ena chorus, ena digital delay reverb, kai ena metal zone tis boss.. kai ime euxaristimenos...
elpizo na katalavis afta pou egrapsa..
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Σιδηρόπουλος στις 20/08/03, 09:31
efxaristoo
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: D@ve Murray στις 02/09/03, 20:03
Το πεταλακι που λες το εχω ακουσει..καλο αλλα μονο για απαλες παραμορφωσεις...οχι για σκληρο ηχο...
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: nicktzimas στις 28/09/04, 15:40
Τι ακριβως εξυπηρετει καθε ενα απο τα παραπανω εφφε??? ??? ???
 
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Johnie Darko στις 29/09/04, 01:14
Το flanger κανει κατα καποιο τροπο ενα εφφε κυκλικης αλλαγης τονικοτητας αυτων που παιζεις, δημιουργοντας εναν ηχο σαν "κυμα" (απο μπασσα σε πριμα και ξανα μπασσα) μοιαζει λιγο με αυτοματο wah pedal (αλλα λιγο) ...
Παντως απλως σου περιεγραψα πως περιπου ακουγεται , γιατι δεν δουλευει ετσι ...
Το chorus χρησιμοποιειται για να προσδωσει στον ηχο εναν τονο πιο "πλουσιο" σαν να παιζεις με 12χορδη. Ξεκουρδιζει ελαχιστα τον βασικο σου ηχο (pitch shifting σε πολυ μικρο βαθμο) και κανει την κιθαρα να ακουγεται πιο πλουσια ... Γενικα αυτα τα 2 εφφε πρεπει να τα ακουσεις για να καταλαβεις , γιατι με τα λογια ...
Το delay ειναι ενα εφφεδακι που δημιουργει επαναληψεις σε οτι παιζεις. Αυτες οι επαναληψεις επαναλαμβανονται ειτε επ'απειρων , ειτε πολυ λιγες φορες (ή και μια μονο) , αναλογα με τις ρυθμισεις που κανεις στο εφφε. Σε αυτες τις ρυθμισεις συμπεριλαμβανονται (μεταξυ αλλων, αναλογα το εφφε) και το ποσο δυνατα θα ακουγονται οι επαναληψεις σε σχεση με τον κανονικο ηχο , καθως και ποτε θα ξεκινουν οι επαναληψεις σε σχεση με τον αρχικο ηχο.
Υπαρχουν διαφοροι τυποι delay , αλλα ας μην σε μπλεξω περισσοτερο ...
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Sound of Rock στις 29/09/04, 01:36
αν δεν κάνω λάθος υπάρχουν samples για τα boss πεταλάκια στο www.boss.com (http://www.boss.com)

θα ακούσεις και θα καταλάβεις τι περίπου μπορεί να κάνει το καθένα
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Johnie Darko στις 29/09/04, 01:39
Σωστος ο Tasoulis !!!  ;)
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: nicktzimas στις 29/09/04, 10:42
tasouli και great cornholio ευχαριστω παρα πολυ!!! :) :)
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Sound of Rock στις 01/10/04, 03:03
Σωστος ο Tasoulis !!!  ;)


Και όμως λάθος! η σελίδα είναι www.bossus.com (http://www.bossus.com) και όχι www.boss.com.. ελπίζω να την έχω σωστά αυτή τη φορά :P
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Johnie Darko στις 01/10/04, 04:22
Εγω δεν κοιταξα καν τον συνδεσμο ... Απλα το βρηκα καλη ιδεα !!!  ;)
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Witchking στις 17/06/05, 12:26
Ειδκοί στον ήχο , ρίχτε τα...Τι είναι τι κάνει και πως χρησιμοποιείται το καθένα.Τι δηλαδή θέλουμε να πετύχουμε με την χρήση τους...
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Korgy στις 17/06/05, 12:31
εαν έχεις τέτοιο πράμα και ζητάς πως τα δουλεύουμε είναι σα να λες πως οδηγούμε το αμάξι μας.Ο καθένας το δουλεύει αναλόγως-ΔΕΝ υπάρχουν Φιξαρισμένες λύσεις (εκτός αν μιλάμε για δεδομένο παίξιμο-drum machines κλπ)
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: freemind στις 17/06/05, 12:41
Για τον Compressor ειχα γραψει καποτε ενα αρθρο ( εχει καποια λαθη, στα οποια θα ηθελα ο newbie να γραψει τα συγκεκριμενα σημεια )
http://portal.kithara.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=548

Με απλα λογια, ο Compressor, μειωνει τους δυνατους τονους σε ενα συγκεκριμενο Threshold ( οριακο σημειο ). Με αυτο τον τροπο επιτυγχανεται ενα σταθερο σημα εξοδου ( και εισοδου για τις εγγραφες ).

Το Limiter χρησιμοποιειται κυριως στις Ραδιοφωνικες εκπομπες ετσι ωστε το σημα να μην ξεπερνα ενα ανω οριακο σημειο που θετει ο χειριστης.

Ο Expander, ή διαστολεας, δουλευει σαν τον Compressor, αλλα αναποδα. Δηλαδη φανταστειτε οτι αντι να συμπιεζει τον ηχο...τον διαστελει. Δεν ειναι πολυ καλο ομως, γιατι τους σιγανους τονους, τους κανει πιο σιγανους, ενω τους δυνατους ακομα πιο δυνατους...Καλυτερα να μην τον χρησιμοποιειτε στις σπιτικες ηχογραφησεις ( πολλα VST effects, εχουν ενσωματωμενο καποιο preset expander )

Βεβαια τα παραπανω ειναι πολυ μπακαλικα, γιατι στην ουσια και τα 3 μηχανηματα, ανηκουν στα μηχανηματα επιδρασης στη Δυναμικη του Ηχου. Οι διαφορες τους ειναι κυριως στο χειρισμο τους, στο τροπο επεξεργασιας του σηματος, καθως και στη χρηση τους...Το πιο σημαντικο ειναι "να παιξετε" με αυτα, πειραματιζομενοι, ωστε να δειτε το αποτελεσμα...
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Arg0 στις 17/06/05, 12:50
To Compressor παιρνει το σημα που μεταδιδεται σε αυτο σε χαμηλη ενταση και αυτο που μεταδιδεται σε υψηλη ενταση και τα εξισορροπει μεταξυ τους ωστε το 'χαμηλο' σημα να πλησιασει την ενταση του 'δυνατου' και τουμπαλιν...

Δηλαδη χρησιμοποιειται κυριως για να μη φαινεται μεγαλη η ενταση μεταξυ του καθαρου και της παραμορφωσης σε ενα κομματι...

Επιπλεον 'συμπιεζει' (εξου και το compressor) την ενταση με την οποια χτυπας τις χορδες και 'εξομαλυνει' τον ηχο...

Επισης εχει την δυνατοτητα να λειτουργει ως Sustain δηλαδη μπορει να ρυθμιστει ωστε να διατηρει τον τονο που δινει η παλλομενη χορδη και να διατηρηθει ο ηχος της για λιγο περισσοτερο...

Για τα Expander και Limiter θα επιστρεψω αργοτερα διοτι εχω περιορισμενο χρονο...

Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Tzeleberfidon στις 18/06/05, 10:26
Μπράβο freemind. Πολύ καλό άρθρο.
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: freemind στις 18/06/05, 10:36
Μπράβο freemind. Πολύ καλό άρθρο.
Δυστυχως, κρινοντας απο τη βαθμολογια, καποιοι αλλοι διαφωνουν..Εχει σιγουρα καποιες ασαφειες και λαθη, ομως αν υποθεσουμε οτι δεν ειμαι τεχνικος ηχου και τα περισσοτερα τα εμαθα εμπειρικα ( μεχρι στιγμης.. ::) ), περιμενω ( οπως γραφω και στο τελος του αρθρου ) στο μελλον πιο εξειδικευμενα ατομα να μας χαρισουν τις γνωσεις τους...Εξαλλου δεν κινδυνευουν να χασουν τη δουλεια τους, γιατι σιγουρα το 90% των μελων δεν ενδιαφερεται να γινει ηχοληπτης.. :-\
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Πέτροc στις 23/06/05, 12:36
... εχμμμ ... δεν θα προσθέσω τίποτα πρωτότυπο ...  ::)

Έχουμε ένα διαβολάκο πίσω από την κονσόλα (ή το πισί), του έχουμε δώσει ένα volume κουμπάκι  :P και τον παρακολουθούμε :
Τον ονομάζουμε Compressor  όταν :
... τραγουδάει κάποιος σιγανά, τότε ο διαβολάκος ανεβάζει την ένταση του ήχου ... όταν τραγουδάει ΔΥΝΑΤΑ  ;D την κατεβάζει ... αυτό λέγεται συμπίεση δυναμικής ήχου και έχει σαν αποτέλεσμα τελικά να μπορούμε να αυξήσουμε συνολικά την ένταση του ήχου (και να νομίζουμε π.χ. ότι ο τραγουδιστής είναι πολύ κοντά μας / δίπλα μας - ακούμε τους ψιθύρους του)
Το ίδιο ισχύει και για την κιθάρα αλλά επειδή δεν έχει τόσο μεγάλες διακυμάνσεις έντασης (όσο η φωνή) χρησιμοποιούμε τον κομπρέσσορα ακριβώς για να της προσδώσουμε sustain ή και παραμόρφωση αν θέλουμε ... ;D

Τον ονομάζουμε Limiter όταν :
κατεβάζει "βίαια", απότομα την ένταση έτσι ώστε η φωνή/κιθάρα ποτέ να μην περάσει κάποιο όριο (αλλά δεν την πειράζει όταν είναι κάτω από αυτό) ... Εκτός από το Ραδιόφωνο χρησιμοποιείται και στο Mastering όπου θέλουμε η ηχογράφηση να φτάσει το 0db χωρίς να το ξεπεράσει ...  ;D

Τον ονομάζουμε Expander όταν
κάνει την ανάποδη δουλειά από τον Compressor. Δηλ. όταν κάτι είναι δυνατά το δυναμώνει κι άλλο, και όταν κάτι είναι σιγά το κάνει ακόμη πιο σιγανό ... χμμμ ... η χρήση του μπορεί να είναι για να ξαναδώσει "ζωή" σε επίπεδες δυναμικά ερμηνείες (να ακυρώσει το πολύ κομπρεσσάρισμα δηλαδή)  ::)

/nEwBiE  8)

/free, μάλλον έχει σβηστεί η απάντησή μου  :( ... πρέπει να ξαναδιαβάσω το άρθρο σου ...
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Witchking στις 23/06/05, 13:00
... εχμμμ ... δεν θα προσθέσω τίποτα πρωτότυπο ... ::)
Τον ονομάζουμε Compressor όταν :
... τραγουδάει κάποιος σιγανά, τότε ο διαβολάκος ανεβάζει την ένταση του ήχου ... όταν τραγουδάει σιγανά την

Μήπως το τελευταίο σιγανά πρέπει να αντικατασταθεί από δυνατά?

..άψογος ο Πέτρος!!!!

Άρα ως συμπέρασμα είναι ότι βοηθάει πάρα πάρα πολύ την φωνή , είτε σε studio είτε σε live!! Ίσως περισσότερο σε live για real time μέσω hardware βέβαια, γιατί στο studio μπορείς να το κάνεις και με software..

/ απορία πως ανεβάζει όμως τα χαμηλά? Όσα εγχειρίδια χρήσης του διάβασα όλα γράφουν για συμπίεση όταν περάσει η στάθμη πάνω από το επιθυμητό σημείο ( Threshold ) . Δεν διάβασα να έχει και threshold κατώτατου σημείου...
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Korgy στις 23/06/05, 13:10
legetai make up gain αυτό που αναρωτιέσαι
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Πέτροc στις 23/06/05, 23:19
Μήπως το τελευταίο σιγανά πρέπει να αντικατασταθεί από δυνατά?
... Καλά ντε ... ;D

/ απορία πως ανεβάζει όμως τα χαμηλά? Όσα εγχειρίδια χρήσης του διάβασα όλα γράφουν για συμπίεση όταν περάσει η στάθμη πάνω από το επιθυμητό σημείο ( Threshold ) . Δεν διάβασα να έχει και threshold κατώτατου σημείου...

Γενικά γίνεται ... και δεν υπάρχει κάτω threshold αλλά εφαρμόζεται gain σε ολόκληρη την κυματομορφή ... (κάτω από το threshold βέβαια) ... επίσης, σε πολλούς soft Compressors έχεις γενικά μεγάλη ανεξαρτησία για το ποιά και πόσα σημεία θα ορίσεις και τι θα γίνεται στο ενδιάμεσο ... δοκίμασε με το Cool Edit ... διαθέτει πολύ ευέλικτο κομπρέσσορα !!!  8)

/nEwBiE  8)
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Witchking στις 24/06/05, 00:11
Αν και δεν νομίζω να υπάρχει , αλλά ας ρωτήσω. Υπάρχει software που να κάνει compressing σε real time? όπως οι hardware compressors?
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: vangelis στις 24/06/05, 01:13
hmm..nomizw..pws me to cubase sx3 mporeis na to kaneis auto, prepei na pathseis to monitoring, kai akougontai ola ta effe pou exeis balei se auto to track sthn diarkeia ths hxografhshs...opote, an baleis kompressora, ton akous kiola....
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Witchking στις 24/06/05, 01:34
E..δεν εννούσα σε γραμμένο κομμάτι.Εννοούσα σε πραγματικό χρόνο , να παίζω και να κάνει compressing και να ακούω το compressariσμένο...
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Devil Driver στις 11/12/05, 01:44
Μπορεί κάποιος να μου πει τι είναι τα:

resonance filter
panner
tap tempo
reverse delay
maximizer
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: D@ve Murray στις 11/12/05, 05:01
To Tap tempo ειναι οταν χρησημοποιεις εσυ ενα expression πεταλι για να εισαγαγεις τον ακριβη ρυθμο του κομματιου για να ταιριαζουν ακριβως οι επαναληψεις του delay...
To panner ειναι καποιο εφφε που ρυθμιζει το pan,δηλαδη το αριστερα δεξια στα καναλια ενος στερεο σηματος...

Για τα υπολοιπα καλυτερα να μιλησει ενας πιο ειδικος...
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: freemind στις 11/12/05, 09:20
Ας τα παρουμε αναποδα:
Maximizer: Υπαρχουν 2 ειδη maximizer ( που μπορεις να τα βρεις αντιστοιχα και σαν hardware αλλα και σαν software VSts ). Το πρωτο ονομαζεται multiband Loudness Maximizer και το 2ο Loudness maximizer. Και τα 2 ειναι peak limiters, που σκοπο εχουν να "προβλεπουν" τον ηχο που δεχονται και να "αυξανουν"/"μεγιστοποιουν" συμφωνα με τις ρυθμισεις σου, το αποτελεσμα στην εξοδο. Η τεχνικη αυτη ονομαζεται brick wall limiting. Η μονη διαφορα των 2 maximizers, ειναι οτι ο μεν πρωτος ( multiband ) ειναι χωρισμενος σε 3 "συχνοτικες μπαντες" ( δηλαδη οπως και ενας Multiband Compressor ), που σημαινει οτι μπορεις να "αυξησεις" συγκεκριμενες περιοχες συχνοτητων, ενω ο 2ος, ειναι απλα ενας στερεοφωνικος maximizer, που αναλαμβανει να "μεγιστοποιησει" ολο το αποτελεσμα...Προσοχη οταν το χρησιμοποιεις, γιατι το limiting πολλες φορες "οδηγει" σε γουβες ( ιδιαιτερα αν δεν του εχεις αφησει λιγο αερα ). Εγω θα σου προτεινα να χρησιμοποιησεις ενα απλο limiter ( βρισκεις πολλα free VSTs ).

Reverse delay: Εδω ειναι πιο πολυπλοκα τα πραγματα, αφου στην ουσια, ενα σωστο reverse delay, "καθεται" μονο αφου εχει ηχογραφηθει ενα track. Παρολαυτα, υπαρχουν αρκετες πεταλιερες και VST που "υποσχονται" οτι το κανουν σε real time. Υπο κανονικες συνθηκες, ( στη δεκαετια του 60 πανω κατω ), επρεπε να "γυρισουν" αναποδα το καναλι που εχουν ηχογραφησει, και να του προσθεσουν ενα ελαχιστο delay ( πολλες φορες θυμιζε και echo ). Οταν ξαναγυριζαν την ταινια στην κανονικη της πορεια, ο ακροατης ειχε την αισθηση οτι "εμπαινε" το οργανο πριν ακομα παιξει...Σε πολλες περιπτωσεις, αντι να προσθεσουν delay, ηχογραφουσαν καποιες κιθαρες "αναποδα" και τις αφηναν ετσι στο τελικο αποτελεσμα. Ελπιζω να καταλαβες τι ηχο θα πρεπει να βγαλεις...Αν δεν εχεις καταλαβει ακομα, ακου το "One of these days", οπου τα Drums ειναι ολα με reverse delay ( οπως επισης και πολλες παραγωγες των Queen ). Σκοπος του, ειναι να δωσει στον ηχο μια "αρχη" ( οπως ενα delay δινει ενα τελος ) , πριν ακομα ακουστει ο ηχος της νοτας... Ενα αντιστοιχο πεταλι μπορεις να δεις εδω:
http://www.stevesmusiccenter.com/DanelectroDR-1.html
Τα μοντερνα πεταλια, λειτουργουν παντως με τη λογικη του looping...

Για το tap tempo και το panner, σωστα μιλησε ο Dave, οποτε δεν υπαρχει λογος να αναφερθουμε ξανα.

Resonance Filter: Ειναι ενας ορος που δανειζομαστε απο την ηλεκτρονικη. Απλα, φαντασου οτι προκειται για ενα EQ "φιλτρο", με το οποιο μπορεις να κοψεις τις συχνοτητες που θελεις ή να ανεβασεις καποιες αλλες. Στην ουσια, ενα μικρο resonant φιλτρο, ειναι το πεταλακι wah wah, με το οποιο μπορεις να παιξεις κυριως με τις μεσαιες συχνοτητες, ανεβαζοντας και κατεβαζοντας τις. Αν θελεις να το δεις και γραφικα, φαντασου οτι ενας κλασσικος παραμετρικος Equalizer, εχει μια ευθεια γραμμη που περναει απο το 0 στον καθετο αξονα, και απο τα 20Hz-20Khz στον οριζοντιο..Οταν εσυ, θελεις χαμηλωνεις το πεταλι, τοτε στο μεσο αυτης της ευθειας, αρχιζει να γινεται μια κοιλια...Οταν το ανεβαζεις, η κοιλια πηγαινει προς τα πανω...
Ελπιζω να ημουν κατανοητος. Αυτοι οι οροι, χρησιμοποιουνται τοσο και στα πληκτρα ( οποτε σιγουρα περιμενουμε τον Korgy να μας γεμισει με links και προτασεις ), οσο και σε τεχνικες παραγωγης ( newbie newbie, εισαι εδω? )
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: koraki στις 23/12/05, 14:06
Ειμαι φοιτητης στο ΤΕΙ Ρεθυμνου, μουσικης τεχνολογιας και ακουστηκης και θα ηθελα αν υπαρχει καοπιος που ξερει και εχει ορεξη να μου κανει μια μακροσκελη επεξήγηση του εφφε flanger.
Δηλαδη θα ήθελα μια θεωρικη και τεχνική περιγραφή της λειτουργίας του
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων
Νικόλας
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Stergios Kourou στις 23/12/05, 14:20
 Κοίτα εδώ: http://www.harmony-central.com/Effects/Articles/Flanging/#int
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Gabriel6th στις 23/12/05, 18:11
Ειμαι φοιτητης στο ΤΕΙ Ρεθυμνου, μουσικης τεχνολογιας και ακουστηκης και θα ηθελα αν υπαρχει καοπιος που ξερει και εχει ορεξη να μου κανει μια μακροσκελη επεξήγηση του εφφε flanger.
Δηλαδη θα ήθελα μια θεωρικη και τεχνική περιγραφή της λειτουργίας του
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων
Νικόλας

Δεν ξέρω για το  flanger, αλλά το Living Room είναι το καλύτερο καφέ που έχω πάει σε όλη την Ελλάδα  :D

Άκυρο πανηγυρικό. Γνωρίζω...
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: koraki στις 23/12/05, 20:15
Βασικα αυτο το Link το εχω δει και εγω, εχει πολλες πληροφοριες αλλα είναι στα αγγλικα και αρκετες λεξεις δεν τις καταλαβαινω.. παντως ευχαριστω
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: freemind στις 23/12/05, 20:41
Ας ξεκινησουμε με καποια ιστορικα στοιχεια.
Συμφωνα με τον George Martin ( παραγωγος Beatles ), η "ανακαλυψη" του flanger, μας ερχεται απο τον ηχοληπτη Ken Townsend. Το "effect" δημιουργηθηκε εξαιτιας ενος λαθους!! Η ηχογραφησεις το 1944 γινονταν με "κλειδωμενες" μαγνητικες ταινιες ( κλειδωμενες= 2 κασσετοφωνα, με 2 ξεχωριστες μαγνητοταινιες, οπου ετρεχαν με την ιδια ταχυτητα για να πετυχουν στερεοφωνικη ηχογραφηση ). Κατα τη διαρκεια μιας ηχογραφησης, ο Townsend, παρατηρησε οτι το ενα κασσετοφωνο ηταν "ασυγχρονιστο". Υπο αλλες συνθηκες, αυτο θα ηταν μια καταστροφη, ομως ακουγοντας το αποτελεσμα ο Townsend, θεωρησε πως αυτο ηταν μια επανασταση του ηχου. Βεβαια επρεπε να περασει καιρος, μεχρι να ξαναδουμε ενα παρομοιο effect ( αφου ολοι οι τεχνικοι ηχου ελεγχαν 500 φορες τα μαγνητοφωνα για να μην πετυχουν το ιδιο αποτελεσμα ), σε κομματια του Lenon, και ιδιαιτερα σαν effect φωνης ( κιθαριστες χασατε..πρωτα ερχεται η φωνη ).
 Σαν λειτουργια το flanger στηριζεται στην εξης λογικη. Το flanger σκοπο εχει μια "κουφια" αντηχηση στο αποτελεσμα του ηχου. Φαντασου λοιπον, οτι ηχογραφεις με 2 μικροφωνα μια πηγη ηχου, και αρχισεις να κουνας το ενα απο τα 2 μεσα στο χωρο. Αυτο σημαινει, πως ενω το ενα θα εχει μια αποκλιση 2-10% απο την πηγη, το 2ο μικροφωνο, θα λαμβανει τον ηχο που παραγεται απο τις συνεχομενες αντανακλασεις μεσα στο χωρο. Αυτο προκαλει μια μεταβολη των ζωνων ενισχυμενης και εξασθενημενης εισοδου, με αποτελεσμα ο ηχος να εχει μια "κινηση", σαν να στροβιλιζεται. Βεβαια αυτο δεν γινεται με μικροφωνα ( αν και μπορει να γινει με..μεγαφωνα..ενα αντιστοιχο παραδειγμα ειναι το "κιβωτιο" Leslie με μετακινουμενη χωανη...ρωτα στη σχολη, σιγουρα θα ξερουν )., ομως μπορει να γινει με μαγνητικα/αναλογικα μεσα ( στην αρχη ) και βεβαια με ψηφιακα μετεπειτα...
 Τωρα παμε στη μοντερνα εποχη! Βεβαια ξεπερασαμε την εποχη της μαγνητικης ταινιας ( με προβληματικο μοτερ συγχρονισμου ) και παμε σε μια ψηφιακη καθυστερηση. Η λειτουργια του στηριζεται σε ενα ταλατνωτη χαμηλων συχνοτητων ( LFO..σιγουρα θα το εχεις ακουσει ). Το πλατος του σηματος LFO, ειναι και αυτο που θα μας δωσει το μεγεθος του flanging. Το flanging κυκλωμα, παραγει μια σειρα καθυστερησεων στο σημα, που ειναι περιπου απο 1msec μεχρι 7msec..
 Και για να τους στειλεις ολους...Το Flanger και το Phaser εχουν ακριβως την ιδια λειτουργια. Μια σειρα καθυστερημενων ηχων απο τηναυθεντικη πηγη, που "επικαθονται" πανω στον ηχο. Ομως, ενω στο Flanger εχουμε μια αυστηρη καθυστερηση του ηχου, στο phaser μετατοπιζουμε τη φαση του ηχου και οχι το ιδιο το σημα!!! Ο ορος phasing χρησιμοποιηται ανετα για να περιγραψεις μικρα flanging με χρονο μεχρι 1 msec..!! :o
Εκπληκτικο,ετσι??...Συγνωμη αν κουρασα, ομως επειδη ειδα οτι το σπουδαζεις το θεμα, ειπα να χρησιμοποιησω λιγο πιο βαρια ορολογια ( αν και μου κανει εντυπωση οτι ρωτας σε ενα φορουμ και οχι στην σχολη...Μηπως κανουμε την εργασια μας και αντλουμε πληροφοριες χωρις κουραση?? ;D ). Αμα δεν βαριεσαι, ριξε μια ματια στο βιβλιο του Richard Bryce "Τεχνολογια Μουσικης", εκδοσεις Τζιολλα...Θα σου λυσει πολλες αποριες ( που σιγουρα ομως θα σου ελυναν και τα πανεπιστημιακα βιβλια που εχεις στη διαθεση σου )
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: koraki στις 24/12/05, 17:09
Βασικα τωρα ειμαι μερικες δεκαδες χλμ απο την σχολη οποτε θα ηταν αρκετα δυσκολο να ρωτησω εκει... ::)  τελος παντων,σε ευχαριστω για την βοηθεια..θα φροντησω να κοιταξω και το βιβλιο που προτεινεις.
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Faidwnas στις 25/12/05, 02:37
Λίγο πιο γενικό από το θέμα που ρωτάς, μα σου προτείνω ένα βιβλίο το οποίο είναι ουσιαστικά η Βίβλος της μουσικής τεχνολογίας:"Computer music tutorial" του Curtis Roads.Αν και γραμμένο στα αγγλικά και λίγο ακριβούτσικο, στις 1000κάτι σελίδες του θα βρεις σχεδόν ότι χρειαστείς πάνω στην ιστορία και στη σύνθεση ήχου..
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: freemind στις 25/12/05, 09:31
Φαιδωνα, το βιβλιο που προτεινεις, αφορα και παραγωγη ηχου με ψηφιακα και αναλογικα μεσα ή εχει μονο την δημιουργια μουσικης μεσω υπολογιστη ως κυριο θεμα του? Επειδη απο τον τιτλο, υποθετω οτι επικεντρωνεται περισσοτερο στη συνθεση με τη βοηθεια υπολογιστη, και δεν αφορα effects, ηλεκτρονικα στοιχεια και προτασεις παραγωγης.
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: profsokin στις 25/12/05, 23:22
Με flanger παίζεται και το solo του black dog για να καταλάβω;
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Ikaros στις 11/02/06, 22:59
  Αυτο http://www.thomann.de/thoiw2_boss_ph3_phase_shifter_prodinfo.html
                                                            ή
  Αυτο http://www.thomann.de/thoiw2_boss_ps5_power_shifter_prodinfo.html
 
  αλλαζει τονικοτητα και απο E κουρδισμα το κανεις να ακουγεται π.χ. D ???
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: djkostas στις 11/02/06, 23:09
Όχι!
Αυτό που θές εσύ είναι το pitch shifter.
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Ikaros στις 11/02/06, 23:12
  Ναι αυτο θελω,τι τιμη εχει και που μπορω να το βρω?
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: djkostas στις 11/02/06, 23:14
Βασικά είναι και το octaver.
Δεν είμαι σίγουρος ποιά είναι η διαφορά τους ή αν είναι ίδια.
Ρίξε μια ματιά εδώ (http://www.behringer.com/UO100/index.cfm?lang=ENG)!
Αλλά να ξέρεις ότι η αλλαγή θα είναι σε όλες τις νότες/χορδές. Δηλαδή δεν θα κάνεις Drop D
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Ikaros στις 11/02/06, 23:16
  H boss βγαζει και αυτο http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Boss/PS_3_Pitch_Shifter_Delay-01.htmlτο οποιο με ενδιαφερει γιατι εχει και pitch shifter και delay.Ξρετε που μπορω να το βρω και τι τιμη???
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: RoyBatty στις 11/02/06, 23:18
Το PS-5 είναι pitch shifter.Αν και για το επιθυμητό αποτέλεσμα καλό είναι να συνοδεύεται από expression pedal.
To άλλο πετάλι που μπορεί να κάνει αυτή τη δουλειά είναι το digitech whammy.
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: djkostas στις 11/02/06, 23:27
Το PS-5 (http://www.musicorama.gr/eshop/product_info.php?manufacturers_id=15&products_id=3016) καλό φαίνεται αλλά είναι λίγο ακριβούτσικο! ;D
Όσο για το whammy... Αχχχ να'χαμε ένα whammy να παίζαμε το searching!! ;D ;D ;D
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: RoyBatty στις 12/02/06, 01:19
Εγώ πάντως από πετάλια "τονικότητας" είμαι καλυμένος.Έχω δύο Digitech WH-1 Whammy.Το καλύτερο Pitch shifting πετάλι που έχει βγεί.Ίσως  σε καποια φάση να πάρω και ένα Eventide Harmonizer...
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Ikaros στις 12/02/06, 02:33
   προσωπικα σκεφτομαι γι αυτο  http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Boss/PS_3_Pitch_Shifter_Delay-01.html (http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Boss/PS_3_Pitch_Shifter_Delay-01.html)
  Τι εχετε να πειτε???
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: morello στις 12/02/06, 04:00
εχεις 2 wh-1???εγω ψαχνω για ενα και συ εχεις 2?το πουλας το ενα?
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: RoyBatty στις 12/02/06, 14:52
 :)
Πες μου πόσα νομίζεις οτι αξίζει, και το συζητάμε.
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: morello στις 12/02/06, 16:16
εχεις πμ φιλε...
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Ikaros στις 12/02/06, 19:55
Έχω δύο Digitech WH-1 Whammy.Το καλύτερο Pitch shifting πετάλι που έχει βγεί.
  Ποσο καλο ειναι???Μονο αλλαγη τονικοτητας κανει???
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: RoyBatty στις 12/02/06, 22:29
Όχι  :)

Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις σαν chorus (shallow detune) η για να κάνεις μια...καλούτσικη προσομοίωση μπάσου,η σαν octave pedal,αλλά το πιό γνωστό χαρακτηριστικό του είναι το pitch shifting.Αυτό είναι το πετάλι που ακούς στους δίσκους των Vai,Satriani,U2,RATM/Audioslave.
Aυτή τη στιγμή κυκλοφορεί στην αγορά το WH-4 το οποίο "υποτίθεται" πως είναι reissue του WH-1.Δεν είναι κι άσχημο,αλλά δεν είναι και WH-1.
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Ikaros στις 13/02/06, 00:43
  Το  WH-1. υπαρχει περιπτωση να το βρω καπου να το ακουσω???
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: RoyBatty στις 13/02/06, 10:24
Όχι  ;)
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: K3M@L στις 06/03/06, 19:40
Με πιο απλα λογια το flanger ειναι ενα effect που συνδιαζει chorus και ας πουμε wah... Ο ηχος βγαινει με την ζεστασια του chorus ομως απο πισω ακουγεται και ενας κυκλικος ηχος απο πιο bass σε πιο tremble... Ειναι ενα καλο effect που γενικα κολλαει σε πολλα ρεφακια. Try it...
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: Fys στις 19/04/06, 01:00
O Freemind είναι ο θεός!!! Πάει και τελείωσε!!!
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI - στις 31/05/06, 14:07
   ...εχω το WH-1 και το WH-4 και ειναι το ιδιο ακριβως πραμα με την διαφορα οτι το 4 εχει midi in για να αλλαζεις τα εφφε του! Το 4 κοστιζει γυρω στα € 300 και το 1 €- γιατι δεν υπαρχει πια! Οσοι το εχουν δεν το πουλανε για επετειακους και μουσειακους λογους! (το 4 ειναι καλλιτερο) www.digitech.com
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: r4diohead στις 23/10/10, 21:18
υπαρχει περιπτωση ενισχυτης 20w να εχει καλυτερη βρωμια απο πεταλι οverdrive γυρω στα 100 ευρω? εννοω να μην αξιζει να παρεις πεταλι.
Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: groovymood στις 24/10/10, 01:51
Συγγνώμη αλλά η ποιότητα του ενισχυτή δεν μετριέται ποτέ με τα watt.  :)
Τί σημασία έχει δηλαδή αν είναι 20 ή 30 ή 40 watts?

αυτός πχ είναι 16 watt...

http://www.youtube.com/watch?v=AJ8-bmBqptw

...αυτός 18 watt...

http://www.youtube.com/watch?v=vO-0KlwuYuY&feature=related

...κι αυτός 25watt..

http://www.youtube.com/watch?v=2CFQr58skvs&feature=related


Άρα η "σωστή" ερώτηση είναι μάλλον...

"Υπάρχει περίπτωση η παραμόρφωση ενός φθηνού entry level ενισχυτή να είναι καλύτερη απο ένα πεταλι οverdrive γυρω στα 100 ευρω?"

Τίτλος: Απ: Eπεξήγηση όρων εφφέ
Αποστολή από: r4diohead στις 24/10/10, 08:41
οντως αυτη ειναι η ερωτηση