Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - SOUNDWORKS

Σελίδες: [1]
1
 Θα ήθελα αν και αργά να συμφωνήσω με τον freemind και να προσθέσω τα εξής:
 
 Καλό είναι να διαβάσετε πως γίνονται οι μετρήσεις από τους κατασκευαστές μεγαφώνων έτσι ώστε να κατανοήσετε καλύτερα και να προβλέψετε το πως θα συμπεριφερθεί το κάθε μεγάφωνο στην κάθε κατάσταση που το έχετε βάλει.
 
 Για την ενημέρωση σας λοιπόν. 
Από την AES (Audio Engineering Society)
Μέτρηση IEC268-5 STANDARD:
 100 ωρών τεστ με ήχο pinknoize 6dB crest factor σε ακουστική μπάντα για μονάδα χαμηλών συχνοτήτων από 50hz-500hz και για μονάδες υψηλών συχνοτήτων από 1000hz-10000hz
Μέτρηση AES2-2012 STANDARD (πρόσφατο standard:
 2 ωρών τεστ με ήχο pinknoize 12dB crest factor και ισχύουν όλα τα παραπάνω πέρι τιμών και τα λοιπά.

 Οι παραπάνω μετρήσεις γίνονται με το να  δίνουν στο μεγάφωνο ταυτόχρονα όλες τις παραπάνω συχνότητες, για τον δεδομένο χρόνο του κάθε standard, το οποίο προκαλεί απίστευτο stress στο πηνίο και στα μηχανικά μέρη όπως ανάρτηση και κώνος κτλ)
 Το αποτέλεσμα δεν είναι το αν θα καεί!!! Δεν θα καεί σε καμία περίπτωση.
 Απλά δεν πρέπει να αλλάξουν οι αρχικές τιμές του ηχείου όπως η αντίστασή του η ευαισθησία του από θερμοκρασία πηνίου και  να μην δείχνει σημάδια κόπωσης ή ζημιάς κτλ κτλ.

 Programm power:
 Η προτεινόμενη ισχύς του ενισχυτή που ορίζει ο κατασκευαστής και συνήθως είναι η διπλάσια του AES standard γιατί όμως?
 
 Πρώτον επειδή δέν θα βάλουμε ποτέ pinknoize οπότε οι ήχοι που συνήθως θέλουμε να αναπαράγουμε  δεν δημιουργούν τόσο stress στο μεγάφωνο γιατί δεν είναι σε τόσο μεγάλο συχνοτικό φάσμα και Δεύτερον γιατί όλοι οι κατασκευαστές ενισχυτών ορίζουν την ισχύ του ενισχυτή εφαρμόζοντας μια μόνο συχνότητα του 1Khz και μετρώντας την έξοδο του ενισχυτή με σταθερό φορτίο. Μόνο σε πολύ ακριβούς ενισχυτές μεγάλων κατασκευαστών θα δείτε μέτρηση από 20Ηz έως 20KΗz.
 Σε περίπτωση όπου εφαρμόσουμε μουσική η οποία πάντα έχει αρκετές συχνότητες η ισχύς του ενισχυτή μειώνεται ανάλογα με την ποιότητα κατασκευής του.
 Επίσης εάν είναι ενισχυτής δύο καναλιών θα πρέπει να διαβάσετε το εάν η μέτρηση έγινε με οδήγηση και των δύο ταυτόχρονα ή μόνο το ένα (both channels driven, single channel drive)
 Σε τεστ όπου δοκίμασα ενισχυτή επώνυμης εταιρείας της τάξης των €900 με αναγραφόμενη ισχύ 1200wrms με οδήγηση στο ένα κανάλι μέτρησα 980w.
 Της ίδιας εταιρείας αλλά με αναγραφόμενη τιμή τα €3800 και με αναγραφόμενη ισχύ 1300w μέτρησα 1290w στο 1Khz. Ο συγκεκριμένος είχε και ξεχωριστή τροφοδοσία για κάθε κανάλι (dual monoblock) οπότε δεν είχε διαφορά αν οδηγούσαμε ένα κανάλι ή δυο
 
 Σε διάφορες συχνότητες επίσης πήρα και διάφορες τιμές με γενικό κανόνα το ότι όταν κατεβαίνει η συχνότητα καταπονείται η τροφοδοσία του ενισχυτής και όσο ποιο ακριβός είναι τόσο καλύτερα ανταποκρίνεται.
 
 Peak power:
 Η στιγμιαία ισχύς που μπορεί να δεχτεί το μεγάφωνο πχ στιγμιαίο χτύπημα μπότας.
 Συνήθως ακούγεται υπερβολική αλλά πιστέψτε στιγμιαία την αντέχει αν ο κατασκευαστής είναι σοβαρός και λέει την αλήθεια. Επίσης το peak power μπορεί να δημιουργήσει διακοπή του πηνίου το οποίο δεν καταστράφηκε απλά κόπηκε το σύρμα του σε κάποιο σημείο από ξαφνικό ρεύμα
 
 Σε γενικές λοιπόν γραμμές έχω λοιπόν να πω τα εξής
 
 Τα προβλήματα καμένων ηχείων είναι κατά 99%  προβλήματα παραμόρφωσης της πηγής του ήχου ή της υπεροδήγησης εισόδου του ενισχυτή και σπανιότατα σε σύνδεση πολύ ισχυρού ενισχυτή. Στην δεύτερη περίπτωση συνήθως θα παρατηρηθούν και τσαλακωμένες άκρες του κώνου του μεγαφώνου από υπερβολική διαδρομή και τερματισμό της ανάρτησης.
 Τα μεγάφωνα είναι φτιαγμένα να αντέχουν διπλάσιες και υπερδιπλάσιες εντάσεις από την αναγραφόμενη και πάντα όλα έχουν να κάνουν και με το πόση ώρα ασκούμε την ισχύ ή την παραμόρφωση στο μεγάφωνο.
 
 Προβλήματα ενισχυτών:
 Ο μικρότερος ενισχυτής θα δημιουργήσει  το εξής μεγάλο πρόβλημα: θα τον βάλετε τέρμα πιστεύοντας ότι είναι ασφαλές. Ο ενισχυτής λοιπόν θα βγάλει παραμόρφωση, συνήθως DC ρεύμα αντί για AC που πρέπει,  το οποίο θα υπερθερμάνει το πηνίο του μεγαφώνου μέχρι που θα καεί ή θα βραχυκυκλώσει. Επίσης ο κώνος του ηχείου θα κινηθεί με φορά και ταχύτητα τέτοια που δεν είναι μέσα στις προδιαγραφές του κατασκευαστή στην προσπάθεια αναπαραγωγής παραμορφωμένων συχνοτήτων που δέχεται από τον ενισχυτή.
 
 Το αποτέλεσμα λοιπόν είναι καμένα πηνία από υπερθέρμανση, σκισμένοι κώνοι και καμένοι ακροδέκτες κτλ
 
 Λύση: υπερδιπλάσιοι ενισχυτές καλής ποιότητας οδηγούμενοι στο 70-80% της ισχύος δηλαδή από -1dB  -1,5dB στην είσοδο οπότε στην ερώτηση αν σε 25w ενισχυτή πρέπει να βάλετε ηχείο 100W η απάντηση είναι όχι!
 
 Επιπλέον ο ενισχυτής δεν "βλέπει" τα watt του ηχείου παρά μόνο την αντίσταση του οπότε είτε συνδέσετε 10w ηχείο πάνω του είτε 5000w το αποτέλεσμα είναι το ίδιο για τον ενισχυτή όσο για την αντίσταση του ηχείου ή ηχείων που συνδέσατε αν είναι μέσα στις προδιαγραφές που έχει ορίσει ο κατασκευαστής του ενισχυτή όλα οκ αλλιώς προβλέπεται ζημιά.
Ευαισθησία:
μετριέται με 1w (2,83volt rms) στο ένα μέτρο με μικρόφωνο και αναλυτή.
Όσο ποιο μεγάλη ευαισθησία έχει το ηχείο τόσο ποιο δυνατά θα παίξει παράδειγμα:
ένα ηχείο με 200w 98dB με είναι δύο φορές ποιο δυνατό από ένα ηχείο 200w με 95db επίσης όμως κι ένας ενισχυτής 400w έχει 3db περισσότερα από έναν 200w οπότε:
ένα ηχείο 200w  98db θα βγάλει την ίδια ένταση με ένα ηχείο 400w 95db. με την ίδια λογική και ένα μεγάφωνο 1000w 95dB θα βγάλει την ίδια ένταση με ένα 250w 104 dB, συνήθως πάνω από 102dB είναι οι μονάδες υψηλών συχνοτήτων γι αυτό αν ανοίξετε ένα ηχείο πχ 300w  η μονάδα υψηλών είναι 20-40w
 
ποια η διαφορά όμως?
 
Συνήθως τα "αναίσθητα" ή χαμηλής ευαισθησίας ηχεία έχουν καλύτερη και ποιό ομαλή απόκριση συχνότητας και παράγουν ποιο "μαλακό ήχο" με περισσότερα χαμηλά. Τα "ευαίσθητα" δηλ με μεγάλη ευαισθησία μεγάφωνα συνήθως παίζουν ποιο ψηλές συχνότητες και ακούγονται "ξερά"  άλλα θα είναι και ποιο δυνατά. Αυτή είναι και η λεπτή γραμμή των κατασκευαστών όταν σχεδιάζουν μεγάφωνα. Τα HIFI μεγάφωνα έχουν χαμηλή ευαισθησία ενώ τα PA έχουν υψηλή Βέβαια όταν αγοράσετε ένα πανάκριβο μεγάφωνο πχ Precision Devices ή ηχείο θα τα κάνει όλα και για αυτό είναι και τόσο ακριβό
 
Επίσης για χάρη γνωστού πήραμε ένα ζευγάρι Warfedale Diamond σπιτιού τών 150wrms τα συνδέσαμε σε έναν τελικό 2x 500wrms και κοντά στα 450w ακούσαμε τον χαρακτηριστικό ήχο του πηνίου να χτυπά πίσω στο μαγνήτη. Στην συνέχεια κάναμε ακρόαση με -3dB στην κονσόλα (περίπου 250w δηλαδή) για αρκετή ώρα χωρίς κανένα πρόβλημα. Τα ηχεία ακόμα παίζουν χωρίς κανένα πρόβλημα. 
Όλες οι γνωστές εταιρείες στο χώρο του επαγγελματικού ήχου χρησιμοποιούν ίδιους και συνήθως πολύ ισχυρούς ενισχυτές σε όλες τις μονάδες χαμηλών μεσαίων και υψηλών συχνοτήτων. Συγκεκριμένα η NEXO στο ALPHA SYSTEM χρησιμοποιεί ενισχυτές 2500wrms@ 4 ohm ανά κανάλι ακόμα και για την μονάδα υψηλών συχνοτήτων οι οποίες οι μεγαλύτερες που έχω δει φτάνουν τα 150w
 
 Τώρα πού τα ξέρω όλα αυτά? 
 
 Τα περισσότερα μεγάφωνα που έχετε χρησιμοποιήσει τα διακινούμε και τα επισκευάζουμε εμείς 
 Stamatis
 

Σελίδες: [1]