Το Στέκι των Κιθαρωδών
Περι μουσικής => F.A.Q. μουσικής γενικά => Αρμονία και θεωρία της μουσικής => Μήνυμα ξεκίνησε από: metalman στις 14/10/03, 23:04
-
Kalispera paides!!8a i8ela na rwtisw ti ennooume otan leme pws paizoume solo stin A,stin D klp?Akoma ti einai i xrwmatiki klimaka??xerw klimakes alla autin den tin exw vrei pou8ena ....euxaristw ek twn proterwn!!
-
Otan paizeis Re, solareis pano sti re. Diladi notes tis klimakas aytis. Ayto ginete gia na min akougete faltso ktl.
Toulaxiston aytos einai o kanonas. Apo ekei kai pera kaneis oti thes esy. Oti sou akougete kalo.
Xromatiki klimaka den ksero ti einai akribos oute ego. Nomizo... nomizo leo, oti einai kati sxetika me to akousma. Diladi na "xromatizei".
Mporei na einai kai kotsana ayto, alla tha sou poun poio kala aloi pou einai edo mesa.
Ayta
-
Όταν λες ότι παίζεις ένα σόλο στην Α εννοείς ότι παίζεις ένα σόλο που έχει ως τονική την νότα λα. ω Δηλαδή η κλίμακα που θα παίξεις θα αρχίζει και θα τελειώνει στη λα. Τώρα ανάλογα με το πάνω από τί συγχορδία παίζεις το συγκεκριμένο σόλο, αλλάζει η δομή της κλίμακας που παίζεις. Πχ αν παίζεις πάνω από μία Α μινόρε πρέπει να παίξεις την Α αιολική κλίμακα , ή την Α δωρική κλπ. Αν παίζεις πάνω από μία Α ματζόρε πρέπει να παίξεις την Α ιωνική ή την Α μιξολύδια ή την Α μείζονα πεντατονική κλπ κλπ. Δηλαδή ουσιαστικά όλες αυτές οι κλίμακες (και οι τρόποι αν θες) είναι κλίμακες της Α και το μόνο που διαφέρει είναι το ποιες νότες θα πατήσεις ανάμεσα στην πρώτη και τελευταία τονική Α. Πχ :
Α αιολική : Α Β C D E F G A
A δωρική : Α Β C D E F# G A
Πώς θα καταλάβεις ότι πρέπει να παίξεις τη μία και όχι την άλλη ; Θα δεις ποιά συγχορδία παίζεται (ή υπονοείται) από τα ρυθμικά όργανα. Αν ο ρυθμικός κιθαρίστας παίζει την Αmin7 τότε μπορείς να παίξεις όποια από τις δύο θέλεις γιατί :
Αmin7 = A C E G
και οι νότες A, C, E, G ανήκουν και στις δύο κλίμακες.
Αν όμως παίζει τη συγχορδία Αmin6 τότε :
Αmin6 = A C E F#
και άρα μπορείς να παίξεις μόνο τον δωρικό τρόπο γιατί ο αιολικός δεν έχει F#.
Όσο για τη χρωματική κλίμακα δεν είναι τίποτα άλλο από όλες τις νότες στη σειρά, δηλαδή :
A A# B C C# D D# E F F# G G# A
Έχει μερικές πολύ ωραίες εφαρμογές και μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις (διακριτικά πάντα ;) )για να κάνεις το παίξιμό σου πιο γρήγορο. Για παράδειγμα να κάνεις pull off τέσσερις νότες στη σειρά. Τσατσιά έ ; ;D Ελπίζω να βοήθησα κάπως.
-
thanks voi8isate polu kai oi duo...egw eimai autodidaktos kai oti 8ewria xerw einai apo to net..sta perissotera solo paizw me to auti.diladi xerw ti nota 8a "vgei"prin xtupisw tin xordi den xerw an einai swsto auto alla to kanw kala ;)...m'aresei omws na asxoloume kai me tin 8ewria kai osa perissotera ma8ainw toso to kalitero!!!
-
kai ego aytodidaktos eimai (peripou) alla katexo apo theoria 5 pragmata. ayta pou eipe o bluechild bo'i'thisan kai mena.
-
sorry bluechild tha thela na kano mia paratirisi pano se auto pou les
sxetika metin simfonia noton se armonia (akkornta) kai solo (melodia)
sinithizetai arketes fores kai idiaitera sta blues na pezetai ena
matzore accordo
p.x A (A C# E) kai to solo na periexei anti gia C# ti nota C.
(iparxoun kai polla alla paradeigmata se diafoura akousmata)
alla tha simfoniso oti gia arxi kai pio eukolous ixous oi notes prepei
na simfonoun
-
Βασικά δεν ξέρω αν είμαι στο σωστο section αλλά στα άλλα section που κοίταξα δεν είχε την επιλογή "Νέο θέμα" οπότε το βάζω εδώ :)
Αυτό που θέλω να μάθω είναι με ποιό τρόπο "γράφουμε" δηλαδή συνθέτουμε ένα solo για ένα τραγούδι που φτιάξαμε. Κι επειδή αυτό έχει άμεσα σχέση και με το μουσικό είδος που παίζεις ας αναφέρω ότι ενδιαφέρομαι για τη metal μουσική και κυρίως το progressive heavy metal. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, παίζω ήδη solos και δόξα τω Θεώ και την ταχύτητα την έχω, και την μουσική αντίληψη (απ' ότι λένε οι συνάδελφοι :) ) απλά δεν είμαι ευχαριστημένως απ' τα solo μου (ενώ κανείς άλλος δεν έχει πρόβλημα!) και θέλω να τα κάνω πιο περίπλοκα, πιο συνδυαστικά, πιο jazzy και teckno-prog και όχι τόσο thrashy όσο ήταν μέχρι τώρα, πιο ενδιαφέροντα βρε αδερφέ! :) Ας δώσω ως σημείο αναφοράς ότι θεωρώ μνημεία φαντασίας ας πούμε τα solo στο "...and justice for all" των Metallica. (δίνω ένα βατό παράδειγμα δίσκου που πιστεύω ότι έχουν ακούσει όλοι).
Επίσης αν υπάρχουν links (ελληνικά-english suck!) που ν αναφέρονται σ' αυτό το τόσο σπουδαίο ζήτημα.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
-
πρέπει να βγάλεις αυτό που νιώθεις σε μελωδία. τότε το σόλο αρχίζει και γίνεται ενδιαφέρον,και πρωτότυπο. Γενικά για κιθάρα θα σου δώσω μερικά Links και ίσως βρεις αυτό που ψάχνεις.
http://www.cyberfret.com/
http://www.guitar-dreams.com/
-
Βάλε (προσεκτικά διαλεγμένες) νότες έξω από την κλίμακα που παίζεις, (πχ. "περαστικές" νότες)
Χρησιμοποίησε τεχνικές στο παίξιμό σου που θα δώσουν χρώμα στις νότες σου (πχ. vibrato/tremolo, hammer-on/pull-off (και με το δεξί), διάφορα bend, αρμονικές, τσιμπητά, κλπ.)
Χρησιμοποίησε εφφέ που θα δώσουν ατμόσφαιρα στις νότες σου (πχ. wah-wah, flanger, κλπ)
-
Ευχαριστώ Βασίλη! Βασικά αυτά τα ξέρω, δηλαδή τα έχω σκεφτεί και τα χω παρατηρήσει :) αυτό που ψάχνω είναι κάποιοι συγκεκριμένοι αλγόριθμοι που δημιουργείς ένα solo κάτι το οποίο είναι όμως variant, το καταλαβαίνω. Πάντως ήταν κατατοπιστική και ενδιαφέρουσα η απάντηση σου. Ήταν αυτό ακριβώς που θα απαντούσα κι εγώ. Αλλά δυστυχώς δεν μπορώ ρε γ**ώτο ακόμα να τα συνθέσω και να τα οργανώσω! Thanx!
-
Θα μπορούσες να πάρεις χαρτί και μολύβι και να γράψεις μελωδίες σύμφωνα με τους κανόνες της μουσικής θεωρίας (της προτίμησής σου, θα πρόσθετα), άλλωστε αυτό έκανε και ο Μπετόβεν αφότου κουφάθηκε.
Αλλά επειδή αυτό το θεωρώ πανδύσκολο, καλύτερα να αφεθείς να σε παρασύρει το αίσθημα και αυτή η ρίγη που νιώθεις όταν πάλλονται οι χορδές από σένα για σένα και γεμίζει με ηχητικά κύματα η θάλασσα του δωματίου σου... κύματα τα οποία σκάνε, άλλοτε απαλά και άλλοτε αφρισμένα, στην αμμουδιά του αυτιού σου... κι εσύ κάθεσαι και τα απολαμβάνεις κάτω από έναν κοκοφοίνικα...
-
Παίξε ένα κομμάτι τόσες φορές ώστε να το μάθεις καλά. Στο σημείο του σόλου παίξε ρυθμικά και προσπάθησε να φανταστείς τι σόλο θα ήθελες! Κάθε φορά θα έχεις και άλλη φαντασία.
Την τελευταία φορά πιές ένα μπουκάλι Κριτηκή σούμα (ξέρεις εσύ... ;)) και ξαναπαίξτω με σόλο!!!! Αν δεν δεις πάλι διαφορά μάθε σαντούρι... :) ;D
-
Χεχε! Άντε ρε απο δω που δουλεύετε... Χιχι! Επαναλαμβάνω, δεν είναι ότι δεν ξέρω να παίξω ή να κρίνω ένα καλό, έξυπνο και ευφάνταστο solo, είναι ότι εγώ δεν μπορώ να το συνθέσω (πλέον). Παλιά έγραφα (όχι γνώμη δική μου) πολύ μπέρκετ solo. Αλλά με το alcohoοl βλέπεις...Πάντως thanx ρε guys. Οι απάντησεις του Βασίλη κυρίως βοηθήσαν πολύ. Όσο για τους κοκοφοίνικες και τα σαντούρια...Ασχολίαστο... ;D
-
Ρε γκρέϊβχάρτ δεν σε δουλεύω! Τουλάχιστον έχω ακούσει πως παίζεις και σου έχω πει καλά λόγια! Σου είπα την γνώμη μου για το πως να παίξεις ένα σόλο. Από χαρτιά κτλ δεν σκαμπάζω και πολλά, μου φαίνετε πολύ δύσκολο αυτό.
Προτιμώ την λύση που ξέρω καλύτερα... ;D
Όσο για το σαντούρι, δεν είναι και άσχημο. Αν δεν έκανε πάνω από 3000 € ένα σαντουράκι θα το είχα και εγω, είναι μαγεία!
-
O Steve Vai δηλωσε Προσφατα οτι γνωριζη κιθαριστες που δεν εχουν ιδεα απο νοτες και
θεορια αλλα ξερουν τη ακουγεται καλα πανω στην
ταστιερα.
-
Παντως το σωστο ερωτημα ειναι "πως θα καταφερω να μην γραψω ενα χαλια σολο?", γιατι ( κατα τη γνωμη μου παντα ) το καλο σολο θελει εκτος απο συμβουλες, μερακι, φαντασια και καποια γνωση της ταστιερας.Ακομα και ενας αυτοσχεδιασμος θα μπορουσε να ηταν καλυτερο σολο απο ενα σολο γραμμενο σε χαρτι.. ::)
Εγω δεν ξερω απο σολο κιθαρας ( γενικα μαλλον απο σολο ), αλλα μπορω να υποθεσω πως ενα σολο θα ηθελε, εκτος απο την απαραιτητη ( και οχι υπερβολικη ) δεξιοτεχνια, και αρκετο συναισθημα.Ολα τα υπολοιπα, πχ εφφε, ειναι το κερασακι στην τουρτα ( που στη σωστη θεση κανει και το πιο ωραιο στολισμα ).
-
Ακουστε λιγο ολοι εχετε δικιο αλλα συμφωνα με τον Τ**γιωργη που ειναι κιθαριστας εμπειρος και παιζει στο σχημα του χατζηγιαννη.
Η εναρμονιση μιας μελωδιας μπορει να περιεχει τοσες συγχορδιες οσες οριζονται και σχηματιζονται απο τις νοτες...
Δηλαδη αν εχουμε ενα σολο αναλογα μετις συγχορδιες που θα τοποθετησουμε ΘΑ ΔΗΜΟΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΑΣΘΗΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ!εΓΩ ΘΑ ΚΑΝΩ ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ (αντε παλι νακα)Του βιβλιου του Τεχνικη της ηλεκτρικης κιθαρας.Αν πατε στο κεφαλαιο με τις εναρμονισεις πιστεψτε με θα πορωθειτε.Αν εχεις λοιπον νοτες σολ-λα-ντο-ρε-mi μπορεις να τοποθετησεις τοσες συγχορδιες οσες οριζουν οι νοτες πχAm-Am7 ...G... ΙΔΙΟΤΗΤΑ (καθε νοτας)Analoga me to yfos bazeis kai tin katalili sygxordia! 8) 8)
-
sorry bluechild tha thela na kano mia paratirisi pano se auto pou les
sxetika metin simfonia noton se armonia (akkornta) kai solo (melodia)
sinithizetai arketes fores kai idiaitera sta blues na pezetai ena
matzore accordo
p.x A (A C# E) kai to solo na periexei anti gia C# ti nota C.
(iparxoun kai polla alla paradeigmata se diafoura akousmata)
alla tha simfoniso oti gia arxi kai pio eukolous ixous oi notes prepei
na simfonoun
Αργοπορημένη απάντηση, αλλά τέλος πάντων ... Βασικά είναι αργά και έχω αϋπνία γι αυτό απαντώ ... Στη μουσική τα πάντα γίνονται, ανάλογα με το άκουσμα που θες να δώσεις. Ακόμα και φάλτσα μπορείς να παίξεις για να αποδώσεις το αίσθημα της σύγχυσης (ας πούμε ..). Για το συγκεκριμένο που λες olakala δεν ξέρω. Είναι ουσιαστικά σα να παίζεις στιγμιαία μια συγχορδία Amaj(add#9), που πιθανό να λύνεται σε κάποια άλλη αρμονικά ... Παραπάνω περιέγραψα απλώς κάποιες βασικές αρχές για τους τρόπους.
-
τα εχετε μπλεξει! Ολακαλα οταν σε μια ματζορε συγχωρδια εχεις μελωδια b3 αυτο λεγεται Blue note και δεν ειναι τιποτα παραπανω απο ενα "ακουσμα" που σου εχει μεινει και για αυτο δεν το ακους ως "φαλτσο" αλλα ως "μελαγχολικο" (=εννοια των Blues!), οπως επισης και το τριτονο b5 ή #4!
...βρε bluechild γιατι κανεις τη ζωη σου δυσκολη με τα #9? Η #9 χρησιμοποιηται σε ειδικες περιπτωσεις (altered) για να λυθει στην 3η! Τεσπα σε πολλα εχεις δικιο οπως:Στη μουσική τα πάντα γίνονται, ανάλογα με το άκουσμα που θες να δώσεις. Ακόμα και φάλτσα μπορείς να παίξεις για να αποδώσεις το αίσθημα της σύγχυσης (ας πούμε ..).
...αλλα σκεφτεσαι (και το εχω παρατηρησει) πολυ περιπλοκα (πιο πολυ και απο μενα!!! χεχε! ;D )δεν χρειαζεται! Σκεψου πιο απλα! Και κοιτα να μαθεις τις "θεσεις" για να "ξεμπλοκαρεις"! ;)
καλη συνεχεια!
-
...αν και ετεροχρονισμενα, την απαντηση την εδωσες μονος σου! "Ανοιξε" λιγο τα ακουσματα σου! Διοτι βασει των ακουσματων ενας μουσικος (οσες γνωσεις και αν εχει) γραφει τη μουσικη του! Συνεχισε να ακους.................. εις αει!!!! :D ;) :) :) :) 8)
-
^ Ναι δεν είδα σωστά τί έγραφε ... Νόμισα οτι εννοούσε αν κοιτάξεις κάθετα τη συγχορδία και περιέχει C και C# ποιά είναι ...
-
Συχνά αναφέρεται εδώ στο κιθάρα οτι μία κλίμακα που προσφέρεται για solos είναι η πeντατονική blues. Πράγματι τα solos και γενικά οι αυτοσχεδιασμοί που επιχειρώ σε αυτή την κλίμακα μου βγαίνουν πολύ εύκολα, κάτι που όμως δεν ισχύει με τις υπόλοιπες κλίμακες :-\ :-\ :'( Αυτό γίνεται λόγω μουσικών επιρροών, ή απλά μόνο η πεντατονική προσφέρεται για αυτή την δουλειά λόγω των μεγάλων διαστημάτων που έχει? Γνωρίζετε μήπως καμιά άλλη κλίμακα για solos, ή θα ΄πρεπε να αρχίσω να προχωράω στα τυφλά?
-
Ποιές κλίμακες χρησιμοποιείται σε σόλο?
Και σε τι είδος μουσικής??
-
Χμ, μέχρι στιγμής τη Λα μινόρε πεντατονική ('Η σκέτη πεντατονική), μια και δεν ξέρω καμιά άλλη !
-
Χμ, μέχρι στιγμής τη Λα μινόρε πεντατονική ('Η σκέτη πεντατονική), μια και δεν ξέρω καμιά άλλη !
τοτε ξερεις όλες τις πεντατονικές..
π.χ για λα παιζεις στο 5ο τάστο.. για σολ θα πας στο 3ο και θα ακολουθήσεις το ίδιο σχήμα..
για ρε θα πας στο 10το
;)
για τα σόλο μου χρησιμοποιώ συνήθως 4 κλίμακες..
πεντατονική
major
minor
dorian
-
mou aresoun oi klimakes ths ellhnikhs laikhs mousikhs, me rock hxo...
-
Χμ, μέχρι στιγμής τη Λα μινόρε πεντατονική ('Η σκέτη πεντατονική), μια και δεν ξέρω καμιά άλλη !
τοτε ξερεις όλες τις πεντατονικές..
π.χ για λα παιζεις στο 5ο τάστο.. για σολ θα πας στο 3ο και θα ακολουθήσεις το ίδιο σχήμα..
για ρε θα πας στο 10το
;)
για τα σόλο μου χρησιμοποιώ συνήθως 4 κλίμακες..
πεντατονική
major
minor
dorian
Ωωωω, ευχαριστώ πολύ ! Τι μαθαίνει κανείς !
Να σαι καλά, είναι μια καλή συνέχεια μέχρι να μάθω και τις υπόλοιπες !
P.S : Έχει δίκιο η ΚΙΚΗ... !
-
Τις κυλυομενες....Αντε να ανεβαινω τωρα απ τα σκαλια γερος ανθρωπος...
-
Πεντατονικές, αλλά μόνο major ή minor κάθε φορά.
Yπάρχει και "τρόπος" να τις αναμιγνύεις (χαρακτηριστικό παράδειγμα το solo του Duane Allman στο "Stormy Monday") αλλά αυτό δεν ξέρω να το κάνω, προς το παρόν.
-
Πεντατονικές, αλλά μόνο major ή minor κάθε φορά.
Yπάρχει και "τρόπος" να τις αναμιγνύεις (χαρακτηριστικό παράδειγμα το solo του Duane Allman στο "Stormy Monday") αλλά αυτό δεν ξέρω να το κάνω, προς το παρόν.
Ο ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙΣ ΜΕΣ'ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΤΡΙΤΗ.Π.Χ. ΣΕ ΜΙΑ A MIXOLYDIAN(A-B-#C-D-E-#F-G-A)ΠΡΟΣΘΕΤΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΤΡΙΤΗ(C) ΕΧΕΙΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ 2 ΚΛΙΜΑΚΕΣ,ΛΑ ΜΙΞΟΛΥΔΙΑ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΙΚΗ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΤΡΙΤΗ,ΛΑ ΔΟΡΙΚΗ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΙΚΗ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ. :)
ΕΓΩ ΠΑΙΖΩ ΚΑΤΑ ΒΑΣΗ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΓΧΟΡΔΙΑ.Π.Χ. ΣΕ ΜΙΑ ΜΙΝΟΡΕ ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑ ΣΥΓΧΟΡΔΙΑ(5η ΒΑΘΜΙΔΑ) ΠΑΙΖΩ ΚΑΤΑ ΒΑΣΗ ΜΕΛΩΔΙΚΗ(ΤΗΣ ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ).
ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΠΑΝΤΩΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΔΙΚΗ,Η ΜΕΛΩΔΙΚΗ ΚΑΙ Η WHOLETONE.
-
Αυτη που απαιτει το κομματι και τα αυτια του κοσμου ;D Ολες οι αλλες, στο παγκο τους... :P
-
Πεντατονικές, αλλά μόνο major ή minor κάθε φορά.
Yπάρχει και "τρόπος" να τις αναμιγνύεις (χαρακτηριστικό παράδειγμα το solo του Duane Allman στο "Stormy Monday") αλλά αυτό δεν ξέρω να το κάνω, προς το παρόν.
Ο ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙΣ ΜΕΣ'ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΤΡΙΤΗ.Π.Χ. ΣΕ ΜΙΑ A MIXOLYDIAN(A-B-#C-D-E-#F-G-A)ΠΡΟΣΘΕΤΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΤΡΙΤΗ(C) ΕΧΕΙΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ 2 ΚΛΙΜΑΚΕΣ,ΛΑ ΜΙΞΟΛΥΔΙΑ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΙΚΗ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΤΡΙΤΗ,ΛΑ ΔΟΡΙΚΗ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΙΚΗ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ. :)
ΕΓΩ ΠΑΙΖΩ ΚΑΤΑ ΒΑΣΗ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΓΧΟΡΔΙΑ.Π.Χ. ΣΕ ΜΙΑ ΜΙΝΟΡΕ ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑ ΣΥΓΧΟΡΔΙΑ(5η ΒΑΘΜΙΔΑ) ΠΑΙΖΩ ΚΑΤΑ ΒΑΣΗ ΜΕΛΩΔΙΚΗ(ΤΗΣ ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ).
ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΠΑΝΤΩΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΔΙΚΗ,Η ΜΕΛΩΔΙΚΗ ΚΑΙ Η WHOLETONE.
Mε τον τρόπο που λες φίλε, υπάρχει περίπτωση να φαλτσάρει η extra νότα?
-
Κατά βάσιν χρησιμοποιώ την πεντατονική, πολύ σπάνια κάποια άλλη. :P
-
Κι εγω πεντατονικιλας κατα βαση... ;D
Σε δευτερη θεση ερχεται η Ionian και τριτη η Dorian...
-
Πεντατονικές, αλλά μόνο major ή minor κάθε φορά.
Yπάρχει και "τρόπος" να τις αναμιγνύεις (χαρακτηριστικό παράδειγμα το solo του Duane Allman στο "Stormy Monday") αλλά αυτό δεν ξέρω να το κάνω, προς το παρόν.
Ο ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙΣ ΜΕΣ'ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΤΡΙΤΗ.Π.Χ. ΣΕ ΜΙΑ A MIXOLYDIAN(A-B-#C-D-E-#F-G-A)ΠΡΟΣΘΕΤΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΤΡΙΤΗ(C) ΕΧΕΙΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ 2 ΚΛΙΜΑΚΕΣ,ΛΑ ΜΙΞΟΛΥΔΙΑ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΙΚΗ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΤΡΙΤΗ,ΛΑ ΔΟΡΙΚΗ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΙΚΗ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ. :)
ΕΓΩ ΠΑΙΖΩ ΚΑΤΑ ΒΑΣΗ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΓΧΟΡΔΙΑ.Π.Χ. ΣΕ ΜΙΑ ΜΙΝΟΡΕ ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑ ΣΥΓΧΟΡΔΙΑ(5η ΒΑΘΜΙΔΑ) ΠΑΙΖΩ ΚΑΤΑ ΒΑΣΗ ΜΕΛΩΔΙΚΗ(ΤΗΣ ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ).
ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΠΑΝΤΩΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΔΙΚΗ,Η ΜΕΛΩΔΙΚΗ ΚΑΙ Η WHOLETONE.
Mε τον τρόπο που λες φίλε, υπάρχει περίπτωση να φαλτσάρει η extra νότα?
ΟΧΙ ΑΝ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΣΩΣΤΑ...ΚΑΙ ΣΤΟ ΦΙΝΑΛΕ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΑΛΤΣΟ.ΑΝ ΣΕ 'ΣΕΝΑ (ΣΤΟ ΑΦΤΙ ΣΟΥ ΔΗΛΑΔΗ) ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΚΑΛΑ ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.ΑΛΛΙΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ Η ΤΖΑΖ
-
Κι εγω πεντατονικιλας κατα βαση... ;D
+1
Παίζω επίσης και συνδιασμούς, αλλά δεν ξέρω πως λέγονται ακριβώς οι κλίμακες που ανακατεύω...αρκεί να μου ακούγονται σωστά. ::)
-
Χμμμ... Ο Kirk Hammet κάποτε είχε πει: "Μάθετε όσο πιο πολλά μπορείτε και όταν έρθει η ώρα ... απλά ξεχάστε τα και παίξτε με την ψυχή σας". Και συμφωνώ απόλυτα! Βεβαίως πέρα απο τη γνώση και την εξάσκηση τα ακούσματα παίζουν καθοριστικό πόλο. Μπορεί για παράδειγμα να είσαι metal μουσικός. Αν δεν ακούσεις πέρα απο τους Maiden ή τους Iced Earth και λίγο... Τσιτσάνη η Ζαμπέτα, λίγο Ellington ή λίγο Piazzola, ή παραδοσιακά τραγούδια άλλων χωρών η κλασσική μουσική (δεν ήταν τόσο μάγκες ο Roth ή ο Malmsteen), δε θα καταφέρεις να γράψεις κάτι πραγματικά εμπνευσμένο και καινοτόμο. Το πολύ πολύ να γράψεις κάτι που να "μοιάζει" με αυτά που ακούς. Η μουσική πάνω απ'όλα είναι ταξίδι και εμείς παίζουμε γιατι μας αρέσει να... ταξιδεύουμε! Οπότε... μάθε, άκου, φαντάσου, νιώσε, εξασκήσου και όλα θα έρθουν μόνα τους ;)
-
Ένα καλό κολπάκι σε ότι αφορά τα σόλα, για να μην πέφτεις στην παγίδα της επανάληψης, είναι να προσπαθείς να σκεφτείς έξω από την κλίμακα.
Μην αρκείσαι στα ανεβοκατεβάσματα ή τα αρπίσματα, χρησιμοποία διαστήματα μεγαλύτερα, κάτι που δημιουργεί εξαιρετικό εφέ.
Double Stops, χρωτματικά γεμίσματα, pre-bends κλπ, είναι στοιχεία που εύκολα μπορεί να ενσωματώσεις στο λεξιλόγιό σου, και εύκολα να το κάνεις πιο ενδιαφέρον... Κυρίως όμως, δοκίμασε να ακούς και άλλα είδη μουσικής, ίσως κάποια που να μην βασίζονται τόσο στη blues κλίμακα, χτύπα jazz, funk,
κλασσική, και ρεμπέτικη μουσική, χωρίς να προσπαθείς να αντιγράψεις κάτι. απλά άκου, και κάτι θα σου βγεί την επόμενη φορά που θα παίξεις.
διάφορα "βοηθήματα", ποτο και χόρτο (όχι, δεν το συστήνω) , θα σε φέρουν σε επαφή με τη δημιουργικότητά σου... 8) ;) 8)
Ή τουλάχιστον έτσι θα σου φαίνεται, γιατί αμα είσαι λιώμα όλα είναι τέλεια!!! ;D ;D ;D
-
Πεντατονική ματζόρε και μινόρε (αν ξέρεις την μια ξέρεις και την άλλη) και blues και τις "κοινές" ματζόρε και μινόρε κλίμακες.
-
Πεντατονική, blues, dorian, minor, phrygian, αρμονική μινόρε, καμμιά φορά και τη whole tone (ακόμα την μελετάω).
-
Δοκίμασε σχηματάκια που στηρίζονται στην συνοδεία(αρπεζάκια ή ακολουθίες που δομούνται από νότες του αρπεζ) και εξελίσονται σύμφωνα με αυτήν αλλά πρόσθεσε νότες και χρόνους απροσμενους σε κανα-δυό σημεία(ώστε να αποφύγεις 80ς άκουσμα). Αν θες κάτι ποιο διεστραμένο βάλε χρωματικές κινήσεις που σκάνε σε νότα καινούριας συγχορδίας όταν πέσει σε αυτήν και το ρυθμικό. Μάθε φράσεις από το RED HOUSE (εκτέλεση Hendrix)-η γενικά fast-blues licks κανε παραλαγγές σε ταχύτητα και χρόνο,προσθέτωντας στην εξέλιξη νότες από άλλες κλίμακες. Βάλε στο συνοδευτήρι ξεκούδουνα ακόρντα και παίζε νότες μόνο από το αρπέζ. ¨οταν αποχτήσεις ευχέρεια με τα σχήματα στην ταστιέρα προσπάθησε να τα συδέσεις και εμπλούτησα τα. Αυτά. Θα τα ξαναπούμε.Πάντως οδηγός πρέπει να είναι η πόρωση για αυτό πρέπει να ξέρεις τα σχήματα στα τυφλά για να μην έχεις το μυαλό σου στην ταστιέρα.
-
Βασικά μη πολυστέκεσαι στη θεωρία γιατί το μόνο που θα καταφέρεις είναι να παίζεις σόλο ολόσωστα θεωρητικά και χρονικά αλλά θα λείπει κατ'εμέ το πιο σημαντικό: ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ
Ενα σόλο χωρίς συναίσθημα είναι σαν σουβλάκι με γύρο χωρίς κρεμμύδι και τζατζίκι, δηλ. άνοστο!!! ;D
Προσπάθησε να βγάζεις συναίσθημα στα σόλο σου. Αυτό θα το καταφέρεις μόνο ΕΣΥ, δηλαδή θα βγει από τα δικά σου σώψυχα κανενός άλλου. Keep on soloing ;D
-
Εγώ προτείνω να ακούσεις λίγο Malmsteen ή ακόμα καλύτερα να τον δεις.Δες και θα καταλάβεις.Όλο το θέμα πιστεύω πως είναι η αρμονία.Απο κει και πέρα ο αυτοσχεδιασμός είναι μια μέθοδος που αν σου βγει θα σου βγάλει το καλύτερο ή και το χειρότερο.
-
Γειά....Λέω μιας και ασχολούμαι εδώ και λίγο καιρό με την κιθάρα,
να γράψω και κανενα τραγούδι...Κάνω εδώ και λίγο καιρό αρμονία
με τον δάσκαλό μου οπότε νομίζω θα με βοηθήσει... Αρχικά πρέπει να βρώ
στίχους και να προσαρμόσω εκεί μουσική, ή το αντίθετο ??
Μετά, έχω βρεί 4 ακκόρτα που μου αρέσει η μελωδία που φτιάχνουν...Συγκεκριμένα είναι τα A,E,Bm,F#m.
Μπορώ όπως είναι από αυτά να δημιουργηθεί ένα τραγούδι ή πρέπει
να ακολουθούν συγκεκριμένους κανόνες ? Αν ναι , ποιούς ?
-
Δεν υπαρχει καποιος κανονας! Απλα, ακολουθησε τους στιχους, ή φτιαξε στιχους που να ακολουθουν τη μουσικη ;D
-
Δεν υπαρχει καποιος κανονας! Απλα, ακολουθησε τους στιχους, ή φτιαξε στιχους που να ακολουθουν τη μουσικη ;D
Ok thanks, δηλαδή τα ακκόρντα τα διαλέγωόπως θέλω εγώ δλδ μάλλον ε ? :-\
-
Σε καμια περιπτωση...απλα οσο θα μαθαινεις αρμονια θα βρεις ολο και πιο παραξενους και ομορφους τροπους να δενεις συγχορδιες μεταξυ τους.
-
Σε καμια περιπτωση...απλα οσο θα μαθαινεις αρμονια θα βρεις ολο και πιο παραξενους και ομορφους τροπους να δενεις συγχορδιες μεταξυ τους.
Μάλιστα... :-\ ::) Μήπως μπορείς να μου πείς τί πρέπει περίπου να ισχύει ? :-\
-
Ξεκινα με τα απλα: Η μελωδια σου πρεπει να περιεχει νοτες απο την κλιμακα στην οποια βρισκονται και τα ακορντα, δηλ. να περιεχει νοτες που περιεχουν και τα ακορντα (και το αντιστροφο βεβαια, αν θες να βρεις τα ακορντα απο τη μελωδια). Στην περιπτωση σου, εχεις τις νοτες: a, b, c#, d, e, f#, g
Κάνε μια βόλτα στα άρθρα του Θεωρία και Πράξη (http://portal.kithara.gr/modules.php?name=Topics&tpid=7).
Δεν γινεται να εξηγησουμε ολη τη θεωρια της μουσικης μεσα απο το φορουμ.
-
Το θέμα είναι ντιπ για ντιπ off topic και με συγχωρείτε, αλλά δεν ήξερα πού να το βάλω. Επειδή έχω μαζέψει ριφάκια, σολάκια, στιχους κλπ έχω αρχίσει να διαμορφώνω τραγούδια, όμως έχω ένα πρόβλημα θεωρίας. Δεν ξέρω ποιες συγχορδίες μπορώ να χρησιμοποιήσω σε κάθε κλίμακα και δε θέλω να βάλω κάποιες αυθαίρετα. Δηλαδή, όταν έχω το main riff, intro κλπ σε Λα μινόρε πεντατονική, πώς θα ξέρω ποιες συγχορδίες ανήκουν στη λα μινόρε πεντατονική για να τις χρησιμοποιήσω; Υπάρχει κάποιος τρόπος να τις βρίσκω ή πρέπει να τις ξέρω; Έχει κανείς εδώ το μεράκι να μου παραθέσει τις αντιστοιχίες;
-
Δες αν σε βοηθησει αυτο http://www.guitartabs.cc/forum/index.php?showtopic=74742
-
Ρε παιδιά? Τι μανία είναι αυτή με τις κλίμακες? Εγώ σε συμβουλεύω να ακολουθήσεις το αυτί σου.
-
νομιζω φιλαρακι μου πως τα σολα προσαρμοζονται στα ακορντα και οχι το αντιστροφο. ενας συνθετης οταν συνθετει στην ουσια ψαχνει επανω σε ακορντα να στησει μια μελωδικη γραμμη δηλ ενα σολο. και ακου τι σε συμβουλευω να κανεις. ασχολησου και με τη λαικη ελληνικη μουσικη. αν παιξεις πολλα τραγουδια, μα παρα πολλα, θα καταλαβεις τι ακορντα μπορει να εχει ενα ματζορε η ενα μινορε κομματι. κι οταν το αυτι σου μαθει δεν θα παιζει στα κουτουρου το χερι. εγω με deep purple rainbow pink floyde lynyrd skynyrd eangles kansas iron maiden κλπ μεγαλωσα. στη ταβερνα που δουλεψα ξεστραβωθηκα...
-
Ρε παιδιά? Τι μανία είναι αυτή με τις κλίμακες? Εγώ σε συμβουλεύω να ακολουθήσεις το αυτί σου.
Μέχρι να γυμναστεί το αυτί, καλή είναι και η θεωρία.
-
Ρε παιδιά? Τι μανία είναι αυτή με τις κλίμακες? Εγώ σε συμβουλεύω να ακολουθήσεις το αυτί σου.
"Προπονω ολες τις κλιμακες. Ολοι πρεπει να ξερουν πολλες κλιμακες. Για την ακριβεια, νιωθω οτι υπαρχουν μονο κλιμακες. Τι ειναι εξαλλου μια συγχορδια αν οχι νοτες απο μια κλιμακα δεμενες μαζι?"
John McLaughlin
"Eνα πραγμα που εμαθα πολυ καιρο τωρα ηταν η ταστιερα, σε σχεση με ολες τις κλιμακες σε ολες τους τις θεσεις.. Πρεπει να τις μαθεις- δεν υπαρχει αμφιβολια."
Al Di Meola
Τωρα εγω παραπανω τι να πω?
-
Η θεωρία είναι καλή κυρίως επειδή σου δίνει ευχαρίστηση όταν την γράφεις στα @@ σου.
Για αυτό σε συμβουλέυω να την μάθεις ώστε να μπορείς να την αγνοείς συνειδητά.
Αλλιώς δεν χάλασε και ο κόσμος.
-
Ρε παιδιά? Τι μανία είναι αυτή με τις κλίμακες? Εγώ σε συμβουλεύω να ακολουθήσεις το αυτί σου.
Δεν έχω αυτι.. :'(
Ρε παιδιά? Τι μανία είναι αυτή με τις κλίμακες? Εγώ σε συμβουλεύω να ακολουθήσεις το αυτί σου.
"Προπονω ολες τις κλιμακες. Ολοι πρεπει να ξερουν πολλες κλιμακες. Για την ακριβεια, νιωθω οτι υπαρχουν μονο κλιμακες. Τι ειναι εξαλλου μια συγχορδια αν οχι νοτες απο μια κλιμακα δεμενες μαζι?"
John McLaughlin
"Eνα πραγμα που εμαθα πολυ καιρο τωρα ηταν η ταστιερα, σε σχεση με ολες τις κλιμακες σε ολες τους τις θεσεις.. Πρεπει να τις μαθεις- δεν υπαρχει αμφιβολια."
Al Di Meola
Τωρα εγω παραπανω τι να πω?
Προσωπικά είμαι αυτοδίδακτος και από θεωρία δεν ξέρω τίποτα, όμως ΤΙΠΟΤΑ. Το μόνο που συνάντησα και μου χρειάστηκε και γούσταρα κι όλας ν'ασχοληθώ ήταν οι κλίμακες. Όταν πρωτοέμαθα για την ύπαρξη τους άλλαξαν τα δεδομένα μου σχετικά με την κιθάρα. Νέος κόσμος-ενθουσιάστηκα..
Δες αν σε βοηθησει αυτο [url]http://www.guitartabs.cc/forum/index.php?showtopic=74742[/url]
Τι να πω, είσαι γίγαντας.. Έχω καλυφτεί, το τοπικ μπορεί πλέον να κλείσει - δεν νομίζω πως θα χρειαστώ τίποτε άλλο..
-
re paidia δεν ειναι ασπρο/μαυρο ολα! Για να γραψεις μουσικη πρεπει, πως να το κανουμε, να εχεις ακουσει κιολας!!! Τωρα αναλογα σε πια κλιμακα θα γραψεις πρπει να γνωριζεις και ποιες συγχωρδιες την αναδικνυουν, γιατι αλλιως "νομιζεις" οτι παιζεις στην ταδε κλιμακα, αλλα στην ουσια παιζεις μια "σχετικη" της! http://forum.kithara.gr/index.php?topic=29241.25
-
Παιδιά θα ήθελα να ρωτήσω κατι: Δεν κατάλαβα ακριβώς καποιους ξένους όρους για τεχνικές στην κιθάρα που πιθανότατα ξέρω. Οι όροι είναι οι εξείς:
alternate picking
wah-wah
hammer on και το αντίθετο του που δν θυμαμαι ακριβως
αυτα προς το παρον. καθε βοήθεια ευπροσδεκτη. σορρυ που το έβαλα εδω αυτο το θέμα αλλα δεν ήξερα σε ποια άλλη κατηγορία να το βάλλω.
Ευχαριστω
-
Παιδιά θα ήθελα να ρωτήσω κατι: Δεν κατάλαβα ακριβώς καποιους ξένους όρους για τεχνικές στην κιθάρα που πιθανότατα ξέρω. Οι όροι είναι οι εξείς:
alternate picking
wah-wah
hammer on και το αντίθετο του που δν θυμαμαι ακριβως
αυτα προς το παρον. καθε βοήθεια ευπροσδεκτη. σορρυ που το έβαλα εδω αυτο το θέμα αλλα δεν ήξερα σε ποια άλλη κατηγορία να το βάλλω.
Ευχαριστω
1. To wah-wah δεν είναι τεχνική, είναι εφέ, δηλαδή το προσθέτεις στον ήχο σου με πεταλάκι, πεταλιέρα κλπ. Είναι εκτός θέματος να περιγράψω τι κάνει εκτός αν σ'ενδιαφέρει.
2. Με το alternate picking δεν είμαι πολύ οικείος και αν και ξέρω τι είναι δεν το κατέχω και φοβάμαι μη σε μπερδέψω
3. Το hammet on είναι όταν χτυπάς με την πένα τη χορδή κρατώντας ένα οποιοδήποτε τάστο και μετά χτυπάς με δάκτυλο του αριστερού σου χεριού άλλο τάστο της ίδιας χορδής χωρίς να ξαναχτυπήσεις τη χορδή με την πένα..
e---------------------------------------------
B---------------------------------------------
G---4-H.O.5----------------------------------------
D---------------------------------------------
A---------------------------------------------
E---------------------------------------------
Στο παράδειγμα, παίζεις κανονικά τη χορδή G στο 4ο τάστο και κατεβάζεις με δύναμη άλλο δάκτυλο του αριστερού σου χεριού στο 5ο τάστο κάνοντας το να ακουστεί χωρίς να χτυπήσεις τη χορδή ξανά με την πένα.(γι'αυτό και η παρομοίωση με σφυρί-hammer)
Το αντίθετο είναι το pull off.
-
το alternate picking ειναι η τεχνικη με την οποια χτυπαμε την/τις χορδες με την πενα διαδοχικα πανω-κατω, και συμβολιζεται Π-V.
(Π =κατω V= πανω)
hammer on - pull off (εγω προτιμω να το λεω "λεγκατο" πο υ ειναι και πιο σωστο!!!) ειναι ο τροπος κατα τον οποιο 2 ή περισσοτερες νοτες ακουγονται οσο το δυνατον πιο "δεμενες" ή πιο "κοντα", και παντα ειναι ενωμενες με συζευξη διαρκειας -αυτην την καμπυλη, πανω ή κατω απο τις νοτες που ειναι "δεμενες"-
το wah-wah ειναι εφφε!
-
Ευχαριστω πολυ παιδια. τελικα τα ηξερα όλα απλα δεν ηξερα τις ονομασιες.
-
Μια τσαρλατανικη συμβουλη: Αν εχεις φτιαξει τις συγχορδιες κ θες να προσθεσεις το σολο, παιξε τις συγχορδιες κ ¨πες το σολο με το στομα σου".
πχ τουρου του τιιιαααου ρρρρτ ττ ροιαουνγκ ζζζ ουιιινγγκκκ. φαντασου πως θα ακουστει η κιθαρα, στο σολο που θα σου ερθει στο μυαλο οταν φτασεις στο σημειο που πρεπει να μπει.Εγω παντα ετσι κανω κ ρουλαρουν (τα σολα).
πιστευω να βοηθησα.
-
Μια τσαρλατανικη συμβουλη: Αν εχεις φτιαξει τις συγχορδιες κ θες να προσθεσεις το σολο, παιξε τις συγχορδιες κ ¨πες το σολο με το στομα σου".
πχ τουρου του τιιιαααου ρρρρτ ττ ροιαουνγκ ζζζ ουιιινγγκκκ. φαντασου πως θα ακουστει η κιθαρα, στο σολο που θα σου ερθει στο μυαλο οταν φτασεις στο σημειο που πρεπει να μπει.Εγω παντα ετσι κανω κ ρουλαρουν (τα σολα).
πιστευω να βοηθησα.
Εγώ έτσι βγάζω τη μελωδία του τραγουδιού. Έχω το στίχο μπροστά μου και παίζω τις συγχορδίες που έχω επιλέξει σε διάφορους ρυθμούς που να ταιριάζουν με τον αριθμό των συλλαβών κλπ και μουρμουρίζω μια μελωδία η οποία αρχικά είναι τελείως πρωτόγονη. αλλά σιγά σιγά εξευγενίζεται, την κρατάω και τραγουδάω τους στίχους σ'αυτή τη μελωδία.. Έπειτα στο σόλο, βγάζω τη μελωδία στην κιθάρα και προκύπτει ένα σόλο τύπου Smells like Tenn Spirit, δηλαδή η μελωδία παιγμένη στην κιθάρα ουσιαστικά.. Έπειτα, παίζοντας απομακρύνομαι από την καθαρή μελωδία, προσθέτωντας ας πούμε έξτρα συλλαβές με pull off ή hammer on κλπ, παρεκκλύοντας όλο και περισσότερο, βγάζοντας licks που απλά θυμίζουν τη μελωδία επειδή χρησιμοποιώ τις ίδιες νότες τις μελωδίας και σιγά σιγά αφήνομαι και φεύγω απ'τις νότες τις μελωδίας και παίζω σε όλη την κλίμακα.. Έτσι προκύπτουν licks και φράσεις μέσα απ'το jamming που μου αρέσουν, τις κρατάω, τις αναπτύσσω, τις τροποποιώ και μετά προσπαθώ να τις συνδέσω σε σόλο..
Και μετά παίζω το σόλο ολόκληρο και αυτοθαυμάζομαι.. ;D(ελλείψει άλλων θαυμαστών της μουσικής μου..)
-
εαν προκειτε για μουσική που γράφεις σε χαρτί μπορεις να κάνεις πολλα παραπανω πειράματα/πειράγματα, ειδικα εαν εχεις συνιθισει να γραφεις μουσικη σε πιανο! Μπορεις να πειραματιστεις με αναστροφες, με την κινηση του μπασου και των αλλων φωνων, αλλα και συγχορδιων ή/και μελωδιων πιο συνθετων και ισως πιο "σφικτων", αν σκεφτουμε οτι στο πιανο παιζουμε με 10 δακτυλα, καθως επισης εχουμε και ολη την δυνατη εκταση των φωνων διαθεσημη, κατι που δυστυχως δεν επιτρεπει η "Ευκλιδεια" φυση της κιθαρας!
-
....κι εαν γραφεις πλεον με PC, τοτε ξεχνα και τα 10 δακτυλα, ξεχνα και το ευρος φωνων..Απλα αποκτησε ενα notation προγραμμα ( οπως Sibellius, Finale ) και ξεκινα να γραφεις για ολα τα οργανα... :D
-
Ολα αυτα ειναι μαλακιες , ολοι αυτοι οι κανονες και οι επεξηγησεις το μονο που κανουν ειναι να περιοριζουν τη μουσικη να βαζουν τοιχους μπροστα της και να τη κλεινουν , η μουσικη πρεπει να ειναι ελευθερη μακρια απο ολα αυτα για να μπορει να ειναι αμεση και ειλικρινης σε αυτο που εκφραζει, απλα κλειστε τα ματια σας πεταξτε απο το μιαλο σας τεχνικες , κανονες , ορους , πρεπει και δν πρεπει, και απλα παιξτε αυτο που νιοθετε και πεξτε το οπως εσεις θελετε οπως εσας βολευει και εκφραζει!!!!
οταν ξεκινας να σκεφτεσαι τη μουσικη τοτε μεταφερεις το μυαλο και οχι τη ψυχη , βεβαια ειναι θεμα επιλογης ,ομως νομιζω ολοι θελουμε να αγγιξουμε τις ψυχες των αλλων....
-
ΕΜΑ, δεν θα διαφωνησω σε τιποτα απο αυτα που λες, ομως πρεπει να επισημανω πως εξαρταται και σε τι ειδος θα γραψεις. Εαν μιλαμε για ροκ, οι κανονες δεν χρειαζονται ( εκτος απο τα ορια του καθε οργανου ).
Εαν ομως γραψεις ενα ορχηστρικο θεμα, πρεπει να σκεφτεις ορισμενους κανονες, πανω στους οποιους η ορχηστρα θα αποκτησει ηχο, ογκο και "θεμα" ;)
-
Για να πεταξεις απο το μυαλο ολους τους κανονες και τις θεωριες πρεπει πρωτα απ'ολα να τους γνωριζεις... Οταν φτιαχνοντας τη μουσικη σου τους αγνοησεις, στην ουσια απλα τους βαζεις να δουλεψουν για εσενα δημιουργικα και... αθορυβα! Και αυτο ειναι καλο ;)
-
Για να πεταξεις απο το μυαλο ολους τους κανονες και τις θεωριες πρεπει πρωτα απ'ολα να τους γνωριζεις... Οταν φτιαχνοντας τη μουσικη σου τους αγνοησεις, στην ουσια απλα τους βαζεις να δουλεψουν για εσενα δημιουργικα και... αθορυβα! Και αυτο ειναι καλο ;)
...μεγαλε τι ειπες τωρα?
+10000000000
-
Εγω παλι θεωρω οτι ειδικα για την γενικοτερη σκηνη της rock δεν χρειαζεται να ξερει κανεις θεωρια... Παραδειγματα ασχετων ανθρωπων με μουσικες σπουδες που εγραψαν αριστουργηματα ειναι απειρα μεσα απο τον χωρο της rock.
Τωρα οσων αφορα αλλα ειδη μουσικης και κυριως κλασσικη (εν πας περιπτωση "τυπου κλασσικης"), εκει ισως να χρειαζεται, οχι να ειναι απαραιτητη αλλα να χρειαζεται...
-
"You have to know the rules before you break them"
Billy Sheehan
-
...μεγαλε τι ειπες τωρα?
+10000000000
Χε χε... Που και που λεω και κατι καλα ο ατιμος :P
-
Εγω παλι θεωρω οτι ειδικα για την γενικοτερη σκηνη της rock δεν χρειαζεται να ξερει κανεις θεωρια... Παραδειγματα ασχετων ανθρωπων με μουσικες σπουδες που εγραψαν αριστουργηματα ειναι απειρα μεσα απο τον χωρο της rock.
Τωρα οσων αφορα αλλα ειδη μουσικης και κυριως κλασσικη (εν πας περιπτωση "τυπου κλασσικης"), εκει ισως να χρειαζεται, οχι να ειναι απαραιτητη αλλα να χρειαζεται...
Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω μαζί σου.Η ροκ μουσική υπάρχει λόγω προβαδίσματος της κλασικής μουσικής, αν δεν υπήρχαν οι σκάλες,τις οποίες''δημιούργησαν'' , εξέλιξαν και εδραίωσαν οι κλασικοί δε θα μπορούσε ο οποιοσδήποτε ροκάς ή μεταλάς να φτιάξει τραγούδι, αφου ως γνωστόν μουσική=σκάλες.Εξ άλλου τα παραδείγματα ανθρώπων που αναφέρεις είναι ελάχιστα και έχουν αυτό το χάρισμα απ τη φύση τους ή αλλιώς κατέχουν αυτό που λέμε το σχεδόν απόλυτο αυτί.Αν μου λες για παράδειγμα τον Kurt Cobain τότε σε παραπέμπω να ρίξεις μια ματιά στα ακκόρντα που χρησιμοποιεί και θα δαπιστώσεις οχι μόνο ότι είναι απλά αλλά επιπλέον ότι πολλές φορες επειδή δεν προλάβαινε να κάνει την αλλαγη απ το ένα ακκόρντο στο άλλο, έπαιζε με ανοιχτές χορδές,όπως το Em11.Τον παραδέχομαι όμως διότι μ αρέσει τρελά η μουσική του και μαγκιά του που αρέσει σχεδόν σε όλο τον κόσμο και είχε τόση πέραση..