Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - songless_bird

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 6
1
Αν εχεις πανω απο δυο χρονια που δεν εισαι γραμμενος σε μαθητολογιο καποιου ωδειου μπορεις να δωσεις κατατακτηριες . Αν το ωδειο σου για τον ΧΨ λογο συνεχιζε να στελνει μαθητολογια με το ονομα σου για να μην χρειαστει να μπει στην διαδικασια των κατατακτηριων παλι (κυριως για οικονομικους λογους γιατι μια επιτροπη μονο για εσενα μπορει να σου κοστιζει και 500€!!!) τοτε δεν μπορεις να δωσεις.

2

Αν ελληνικα τραγουδια θεωρησουμε τον Β. Παπακωνσταντινου, Πυξ Λαξ, Μαχαιριτσα, Τρυπες κλπ, η κλασικη κιθαρα ειναι μακρυα. Καλυτερα θα ηταν να μαθαινε κανεις μοντερνα κιθαρα, εστω jazz. Πιο κοντα ειναι.
Αν βασικα μιλαμε για Χατζηδακη, Ξαρχακο, Σαββοπουλο, Θεοδωρακη, καποια εντεχνα πχ καποια απο Μαλαμα, Περιδη κλπ, ΟΚ γινεται δουλεια και με τις κλασσικες σπουδες.
Αν βασικα μιλαμε για λαικα πχ Καρρα, Παολα κλπ, ή ελληνικο ποπ πχ Ρουβα, Βανδη κλπ, ΟΚ δεν το συζηταμε

Αυτη ειναι η αποψη μου.
Αυτο ακριβως. Αν και κλασσικος κιθαριστας ποτε δεν κατευθυνω ενα μαθητη μονο στην κλασσικη. Αν και υπαρχει απειρο υλικο εκθμαθησης (οχι απλα υλικο για κομματια, μιλαμε για τεχνικη και ασκησεις) αν δεν ειναι αυτο που θελει ο μαθητης ειναι δωρο αδωρο. Αντι να τον κερδισεις θα τον κανεις να βαρεθει.
Για ελληνικα κομματια με κλασσικη παρτιτουρα μου ερχονται στο μυαλο ελληνες συνθετες Χατζιδακις(Κεμαλ), Θοδωρακης(επιταφιοι) που κομματια τους εχουν ενταχτει στο κλασσικο ρεπερτοριο με τετοιο τροπο που ακουγονται λες και αρχικα γραφτηκαν ετσι. Απο πιο συγχρονους η κλασσικη παιδεια με βοηθησε στο να παιξω καποια εντεχνα κομματια συγχρονων οπως ο Μαλαμας(πχ Αραχνη) , Περιδη ακομη και την Αυρα του παναγοπουλου που απαιτει τεχνικη δακτυλισμου.
Παντως ουτε εγω συνιστώ να μαθει καποιος κλασσικη για να παιζει τραγουδια... Συμπληρωματικα ναι, για να αποκτησει τεχνικες αρπισματων με τα δακτυλα και την αναγνωση πολυφωνικης παρτιτουρας. Αλλα αυτο θα ειναι ενα 5 αντε 10% του ρεπερτοριου του.


Να πω και την δικη μου εμπειρια, Μεταλλας, μολις ειχα αρχισει κλασσικη επαιζα με ανεση το nothing else matters , ε φτανω στα solo μερη και... wtf is bending??!!!

3
Παλιο θεμα ,αλλα μιας και βρεθηκα στην ιδια θεση πιστευω οτι μπορω να βοηθησω καποιον με την εμπειρια μου που θα εχει τα ιδια ερωτηματα.
Οσων αφορουν το κυριως θεμα. Μπορεις να κανεις εναρξη ατομικης επιχειρησης κανονικοτατα στην εφορια και στο ΤΕΒΕ (ΟΑΑΕΕ), να εχεις εναν δικο σου χωρο ορισμενο ως επαγγελματικη στεγη (ακομη και το ιδιο σου το σπιτι ,αλλα ειναι και σε ποια εφορια θε πεσεις. Μπορεις να σου ζητησουν μισθωτηριο επαγγελματικης στεγης) να βαλεις ως ΚΑΔ 85521200    "Υπηρεσίες μουσικών σχολών και διδασκάλων μουσικής" και να λειτουργεις ως μουσικο εργαστηρι με μπλοκακι παροχης υπηρεσιων μη θεωρημενο απο την εφορια, αλλα με βιβλιο μαθητων θεωρημενο. Δεν μπλεκεις με υπουργειο πολιτισμου και δημους αφου δεν αποσκοπεις σε αναγνωριση απο το κρατος.
Ετσι λειτουργησαμε με τη γυναικα μου 2 χρονια μεχρι να ειμασταν ετοιμοι για ολη την χαρτουρα για αναγνωριση απο το κρατος και χαρακτηρισμου ως μουσικη σχολη.
Ως προς το ερωτημα για την ιδρυση ωδειου/μουσικης σχολης, η διαδικασια γινεται μεσα απο συγκεκριμενα ΚΕΠ και οχι ολα. Κατεβαζεις την εγκυκλιο και προχωρας με τα δικαιολογητικα μονος σου και πας με τον φακελο στον δημο. Ο δημος μονο το ποινικο μητρωο αναζητα στελνει τα χαρτια στην περιφερεια, ερχεται επιτροπη, ελεγχει, αν ειναι ολα καλα τα χαρτια πηγαινουν πισω στον δημο τα υπογραφουν τα στελνουν σε δημοσιευση σε ΦΕΚ και απο Σεπτεμβρη καλες δουλειες. Το πιο δυσκολο μερος της διαδικασιας ειναι να βρεις κτιριο που πληροι τις προυποθεσεις για αλλαγη χρησης σε μουσικο εκπαιδευτηριοκαι το κοστος αυτου.

4
να κάνω εγώ μια άλλη πολύ απλή ερώτηση??
γιατί να υπάρχει "κανονική" στάση και όχι το πολύ απλό:
με το που έρθει ο μαθητής στο μάθημα για πρώτη φορά..."-αα...καλησπέρα...ποιο είναι το καλό σου χέρι? -το αριστερό! -πολύ ωραία, οπότε την κιθάρα, εσύ, θα την κρατάς έτσι!" (και του δείχνει την αριστερόχειρη στάση...)

γιατί γίνεται συζήτηση για αριστερόχειρα παιδιά σε δεξιόχειρες στάσεις?
αφού και πληθώρα οργάνων υπάρχει....και δεν τίθεται θέμα περαιτέρω δυσκολιών στη διδασκαλία (τουλάχιστον δεν έχει αναφερθεί κάποιο ως προς τη "μετάδοση" απ'τους δασκάλους)
Εγω εχω συνατησει στην αναγνωση tabs και σχεδιαγραμματων συγχορδιων. Απο την αλλη του φανηκε (μονο εναν μαθητη που επαιζε αριστερα ειχα) πολυ ευκολο οταν του εδειχνα εγω την ασκηση γιατι με εβλεπε σαν καθρεπτη στις κινησεις του χεριου του. Αλλα αυτο τον κουρασε και δυσκολεψε τη μελετη του γιατι παντα επρεπε να αποστηθιζει απο μενα τις ασκησεις γιατι ειχε προβλημα στο σπιτι. Αυτο βεβαια μπορει να αφειλεται και σε αλλους παραγοντες οπως δυσλεξια (αλλο ενα προβλημα που εχω συνατησει σε μαθητες μου που μαθαιναν απο μνημης τις ασκησεις γιατι δεν μπορουσαν να παιζουν και να διαβαζουν την παρτιτουρα ταυτοχρονα). Ειναι πολλοι οι παραγοντες. Βαση τον επιστημονικων μετρησεων που αναρτηθηκαν εδω βλεπουμε οτι 1 στους 2 αριστεροχειρες θα αποδωσει καλα στην δεξια θεση. Θα μπορουσαμε να πουμε οτι αυτοι οι αριστεροχειρες δεν θα απεδιδαν καλα και ως αριστεροχειρες στη κιθαρα;  ??? Το δειγμα των αριστεροχειρων μαθητων μου ειναι πολυ μικρο παντως και μεχρι στιγμης δεν ειχα καταπιεσμενο. Μαλιστα πριν 2 χρονια που ανοιξε το θεμα προβληματιστηκα και το δοκιμασα σε μαθητρια μου να της αλλαξω θεση και αρνηθηκε γιαι δεν την βολευε η αριστερη. Μπορει να ειμαι "τυχερος" και να μου ερχονται οι "δεξιοι" αριστεροχειρες. Εγω παντως δεν μπορω να θεωρησω οτι η δυσκολια ενος μαθητη να παιξει κιθαρα προερχεται μονο απο το ποιο ειναι καλο του χερι.

5
Να παραθεσω ενα video απο εναν μικρο "ταλεντο" οικογενειακο μας φιλο. Ξεκινησε μουσικη απο 6 μηνων σε ειδικο προγραμμα, στο video ειναι 7 χρονων. Οι γονεις καμια σχεση με τη μουσικη, αλλα εχουν βαλει στο καθημερινο προγραμμα να βοηθανε στην 3ωρη καθημερινη μελετη των παιδιων τους (αλλα δυο μικτροτερα κοριτσια που κανουν τσελο και βιολα). Δεν το αποκαλουν διαβασμα, αλλα προβα. Για το παιδι ειναι απο οσο εχω καταλαβει ειναι και οι πιο ευχαριστες ωρες της ημερας. Τον ακουσα να ζηταει παραπανω ωρα μελετης.. Πλεον διαβαζει και μονος του. Αυτη τη στιγμη το παιδι το αποκαλουμε ταλεντο. Ειναι ομως ; Ή αυτο που βλεπουμε ειναι αποτελεσμα της συστηματικης μελετης, της απο βρεφικης ηλικιας ενασχοληση με τη μουσικη και φυσικα τη συνεχη βοηθεια απο το οικογενειακο περιβαλλον; Η αδελφη του στο τσελο ειναι πολυ καλη, με βραβεια και επαινους, εχει την ιδια προσοχη με τον αδελφο της, αλλα δεν δειχνει να το κανει απο ευχαριστιση, αλλα μαλλον ανταγωνιστικα με τον αδελφο της. Αρα η μελετη δειχνει να πλεονεκτει εναντι του ταλεντου χωρις μελετη.
G.ELLERTON -TARANTELLA ΓΙΑ ΒΙΟΛΙ Κ ΟΡΧΗΣΤΡΑ

6
Πολυ ενδιαφερον. Δεν εχω μαθητες που να εχουν "τελειωσει" με την υλη και να εχουν διαλλεξει το δικο τους μονοπατι στη μουσικη, αλλα μπορω να σου πω την δικη μου ιστορια.
Ειμασταν τρεις μαθητες κιθαρας. Εγω ,που θα με εβαζα στη θεση του μελετηρου χωρις ιδιατερο ταλεντο (προσωπικη αποψη δεν μου ειπε ποτε κατι τετοιο ο δασκαλος μου...), μια κοπελα μελετηρη σε οτιδηποτε εκανε με απολυτη συγκεντρωση και ταλεντο, και ενα ακομη παλικαρι που ηταν ταλεντο και σαρωνε σε εμφανισεις σε διαγωνισμους, αλλα χωρις ιδιατερη προσπαθεια.
Εμενα το οικογενειακο μου περιβαλλον με υποστηριξε στην αποφαση μου να γινω μουσικος ακομη και μετα τις σπουδες μου ως λογιστης. Πηρα πτυχιο, διπλωμα και σχεδον αμεσως βρηκα δουλεια ως δασκαλος. Η κοπελα εγινε καρδιοχειρουργος στη γερμανια, παρατησε τη κιθαρα μολις πηρε πτυχιο αριστα παμψηφει γιατι το θεωρησε απλα ενα στοχο οπως ολους που εβαζε στη ζωη της και ηταν αριστη, ενα χομπυ με "χαρτι". Το αλλο παλικαρι μετα το πτυχιο πηγε για σπουδες, επαιξε ως μουσικος σε φοιτητικα στεκια και οταν γυρισε επιασε δουλεια ως οπωροπωλης σε λαικες αγορες. Αργοτερα περασε απο το ωδειο και εκανε 2 χρονια σαξοφωνο. Κιθαρα μονο για την παρεα. Οσες φορες τον συναντω μετανιωνει για τις επιλογες του.
Οποτε βλεπεις οτι παρομοιοι μαθητες με τους δικους σου ειχαν αλλο αποτελεσμα γιατι το οικογενειακο περιβαλλον επαιξε σημαντικο ρολο στην μετεπειτα μουσικη τους πορεια. Αποψη μου, η κοπελα θα μας ειχε ξεπερασει πολυ ανετα αν ολοι ειχαμε τις ιδιες ευκαιριες. Μονο με ταλεντο χωρις δουλεια δεν προχωρας. Για μενα ειναι πρωτα η δουλεια , η μελετη και η αφοσιωση σε αυτο που κανεις και το ταλεντο ειναι το κατι παραπανω ,χωρις να ειναι ο ουσιαστικος καταλυτης.

Αληθεια. Το ταλεντο ειναι κατι εμφυτο ή κατι που μπορει να καλλιεργηθει στα πρωτα χρονια ενος ανθρωπου; Η ανηψια μου εχει ξεκινησει μουσικη απο 6 μηνων και δειχνει πολυ καλη κινητικη και ακουστικη αντιληψη σε σχεση με αλλα βρεφη που δεν κανουν μουσικη προπαιδεια. Υπαρχει σε ολους μας και απλα χρειαζεται κατι να το πυροδοτησει; Να σημειωσω οτι τα 6 πρωτα χρονια ενος ανθρωπου ειναι αυτα που στιγματιζουν την μετεπειτα μαθησιακη του πορεια συμφωνα με ερευνες.

7
Νομιζω το πρωτο μου post στο θεμα ειχε τον Κοτσιωλη ως παραδειγμα αριστεροχειρα που παιζει δεξιοχειρα και εχει φτασει να ειναι ενας απο τους καλυτερους της Ευρωπης. Εγινε αναφορα και απο τον vicking νομιζω οτι και ο vai ειναι αριστεροχειρας αλλα παιζει δεξια. Εγω αυτο που βλεπω ειναι οτι οι αριστεροχειρες δεν εχουν προβλημα να φτασουν σε ανωτατο επιπεδο ειτε παιζουν "καταπιεστικα" δεξια ειτε αριστερα. Ειναι θεμα ψυχολογιας. Μεχρι στιγμης δεν εχω αποδειξεις οτι ενας αριστεροχειρας δεν αποδιδει το 100% ως δεξιοχειρας. Μαλιστα εχω το αντιθετο αποτελεσμα.

8
Και ενα παιδακι δεν θα απογοητευτει γιατι καταπιεζεται η φυση του και δεν αποδιδει. Πολυ απλα δεν το απασχολει. Ηρθε να μαθει κιθαρα και να παιζει οπως παιζει ο φιλος του, ο μπαμπας του ,ο δασκαλος του και να παιζει τραγουδακια που μαθαινει απο το σπιτι και το σχολειο.
Νομιζα οτι δεν συζητειται το πως θα παιξει καποιος τραγουδακια για το σπιτι και το σχολειο.
Αν ειναι ετσι, δεν χρειαζοταν τοση αναλυση.
Δεν καταλαβα τον λογο της παρατηρησης... Ενα αριστεροχειρο παιδακι θα επρεπε να το ξεκιναω δεξιοχειρα με σουιτες του bach και τεχνικες σπουδες ανωτερας για να καταλαβω αν εχει δυσκολια με τη "αναποδη" θεση της κιθαρας; Ολα εχουν να κανουν με τη μεθοδολογια. Οταν ενα παιδακι ερχεται να μαθει κιθαρα, δεν ξερει το πως. Δεν ξερει το σωστο και το λαθος, δεν ξερει ποια ειναι η σωστη και ποια η λαθος θεση της κιθαρας και των χεριων του. Φυσικα και θα του οικειοποιησεις το μουσικο οργανο με πραγματα που γνωριζει εξω απο την ταξη. Για καποιον που ξεκιναει ακομη και το οτι θα πρεπει να κραταει τη κιθαρα σε μια σταση ειναι δυσκολο ,ποσο να παιξει.
 Για εμενα ,ολη η συζητηση εγινε για να δειξουμε οτι το προβλημα το εχουν οι συνειδητοποιημενοι (εφηβεια και μετα), ψυχολογικα προετοιμασμενοι απο το φιλικο περιβαλλον και το internet , αυτοδιδακτοι αριστεροχειρες που νιωθουν καταπιεση, χωρις να φταιει απαραιτητα το λειτουργικο μερος (το οτι ειναι αριστεροχειρες) αλλα το ψυχολογικο μερος.

ΥΓ Απο τη δικη μου πλευρα, τοσο ως κιθαριστας οσο και καθηγητης , ο,τι ειχα να πω το ειπα. Για μενα δεν ειναι κακο ενας αριστεροχειρας να μαθει κιθαρα δεξιοχειρα. Στα 18 χρονια μου ενασχολησης με την κιθαρα δεν παρατηρησα το αντιθετο.

9


Πάντως έχω πάθει την πλάκα μου με ένα φίλο που είναι μεν αριστερόχειρας κιθαρίστας αλλά παίζει με δεξιόχειρη κιθάρα (δηλαδή με τις χορδές τοποθετημένες "δεξιόχειρα" ) και το παιδί παίζει τρομερή κιθάρα, απλά έχει μια δυσκολία στο να σολάρει μιας και του βγαίνουν τα καντίνια ψηλά και δε μπορεί να τα χειριστεί όπως θέλει. Παντελώς αυτοδίδακτος ο φίλος, ξεκίνησε να παίζει ως αριστερόχειρας, αλλά κανείς δεν του είπε πως πρέπει να αλλάξει τις θέσεις των χορδών και εν τέλει έμαθε μια χαρά έτσι και ΔΕΝ το αλλάζει!
:o :o :o :o :o :o

10
Από συνήθεια λοιπόν κάποιοι αριστερόχειρες, έμαθαν να παίζουν με το δεξί. Γιατί είναι καλύτερο αυτό;
Ως αριστερόχειρας, η λογική και η εμπειρία μου μου λέει ότι ΑΝ δεν το επέλεξαν οι ίδιοι, τότε 99,999% αν έπαιζαν με το άλλο χέρι, θα έπαιζαν καλύτερα!
Ειδικά στην κιθάρα, όπου υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές!
To αναφερω και πιο πανω. Σε εναν δεξιοχειρο κοσμο απο τη φυση, θα συναντησει λιγοτερες δυσκολιες στην εκμαθηση και αργοτερα ως μουσικος. Και η δικη μου λογικη και εμπειρια λεει οτι δεν παιζει ρολο το ποσο καλος θα γινεις αν παιζεις με το "λαθος" χερι. Οταν διδαξεις σε μικρα παιδια θα το καταλαβεις. Αν δεν δειχνεις αφοσιωση σε αυτο που κανεις , σε οτιδηποτε οχι μονο στη μουσικη, παντα θα εχεις δυσκολιες και απογοητευσεις. Και ενα παιδακι δεν θα απογοητευτει γιατι καταπιεζεται η φυση του και δεν αποδιδει. Πολυ απλα δεν το απασχολει. Ηρθε να μαθει κιθαρα και να παιζει οπως παιζει ο φιλος του, ο μπαμπας του ,ο δασκαλος του και να παιζει τραγουδακια που μαθαινει απο το σπιτι και το σχολειο.
Αυτη τη στιγμη ο καλυτερος μου μαθητης σε ηλικια 7 ετων ειναι αριστεροχειρας με διασπαση προσοχης παιζοντας σε δεξια θεση. Τα προβληματα μας ερχονται απο αλλα πραγματα ειδικα και ηλικιακα και οχι η αδυναμια να παιξει με το δεξι.

Συμφωνώ. Θα μάθει να τις εκτελεί. Όχι με την ακρίβεια/ευκολία/κλπ που θα είχε με το σωστό (για αυτόν) χέρι.

Με αυτό το σκεπτικό, γιατί δεν δοκιμάζετε ως δεξιόχειρες να γράψετε με το αριστερό;
Για 2-3 μέρες δεν θα μπορείτε, μετά θα είναι υπόθεση 2-3 λεπτών...

Εγω προσωπικα σας "βγαζω το καπελο" που γραφετε με το αριστερο μια γραφη με δεξια φορα. Το εχω δοκιμασει και αυτο που με ενοχλησε ηταν οτι δεν εβλεπα τις λεξεις που γραφω. Και οχι οτι εγραψα με το αριστερο. Ηταν μια προσπαθεια να δω πως γραφουν οι αραβικες χωρες (γραφη προς τα αριστερα) Οταν γραφω τις λεξεις μεσα στο μυαλο μου τις συλλαβιζω , αυτο που εκανα ηταν μετα απο καθε λεξη να κοιταω αν την εγραψα σωστα. Απο "καλλιτεχνικης" αποψης χαλια γραμματα κανω με το δεξι , χαλια με το αριστερο ;D

11
Bassman εγω ως δασκαλος αν η αποφαση σου για αριστερη θεση ειναι κατι συνειδητο και σε ευχαριστει, δεν θα σε εμποδισω να το κανεις. Δεν θα αρνηθω σε εναν ανθρωπο να μαθει και να ασχοληθει με τη μουσικη γιατι πρεπει να ακουλουθει καποια "στερεοτυπα". Αλλα οφειλω να σε προετοιμασω για τις δυσκολιες που θα ξεκινησουν μεσα στο μαθημα με την δεξιοχειρη βιβλιογραφια (αναπαρασταση συγχορδιων), το παραδειγμα που θα σου δειξω εγω στη δικη μου κιθαρα και θα το βλεπεις αναποδα και θα φτασουν στην μετεπειτα χωρις δασκαλο πορεια, απο την παρεα με ενα ξενο οργανο μεχρι την ευρεση καλου εξοπλισμου. Ειμαστε τυχεροι που σημερα οι εταιρειες σκεφτονται και "αριστερα" σε καποια μοντελα τους.

12
Σε οργανα ομως που ειναι fix καταστασεις δεν εχω δει καποιον να διαμαρτυρεται οτι ζοριζεται γιατι το οργανο ειναι για δεξιοχειρες. Μονο κιθαριστες εχω δει να νιωθουν την αναγκη για αριστεροχειρο οργανο. Ισως φταιει η δημοτικοτητα του, αλλα ισως φταιει οτι ειναι και και το πρωτο σε προτιμιση απο αυτοδιδακτους οργανο. Και δεν ειναι θεμα καταπιεσης στη φυση μου. Ετσι μου εδειξαν να κραταω την κιθαρα και ετσι την εμαθα. Αν ηταν αναποδα θα την μαθαινα αναποδα... Το ιδιο θα συμβει με οποιοδηποτε οργανο ξεκινησω να μαθαινω και δεν εχω επαφη απο πριν.
Δεν εχεις υπολογισει ομως, οτι σε τετοια οργανα οπως στο φλαουτο, στο πιανο κλπ, τα χερια δεν εχουν διαφορετικη δουλεια να κανουν, οπως γινεται στην κιθαρα.
Τα χερια στην κιθαρα κανουν εντελως διαφορετικη δουλεια το καθενα. δεν κλεινουν και τα δυο τρυπες, η πατανε και τα δυο πληκτρα.
Σωστο αυτο που λες , για αυτο εφερα ως αρχικο μου παραδειγμα λειτουργιες της καθημερινοτητας μας οπως η οδηγηση που ενα απο τα δυο χερια κανει μια επιπλεον διαφορετικη λειτουργια. Αλλα παλι μπορεις να φερεις ως αντεπιχειρημα την ακριβεια των κινησεων των χεριων μεχρι τα δακτυλα, και οχι μια απλη κινηση ολου του χεριου. Παντως τα πνευστα εχουν συγκεκριμενη θεση για τα δυο χερια. Πχ στη φλογερα το παιδακι θα μπορουσε ανετα να παιξει σε οποια θεση θελει με τα χερια του, αλλα μαθαινουμε με ενα συγκεκριμενο τροπο γιατι οταν μεταπηδησει σε καποιο αλλο πνευστο αυτη θα ειναι η γενικη θεση. Αν εχεις δει πχ κλαρινετο χαμηλα εχει ενα μικρο στηριγμα για τον αντιχειρα του δεξιου χεριου. Αν βαλεις αναποδα τα χερια δεν μπορεις να στηριξεις τον αριστερο σου αντιχειρα σε αυτο. Στο φλαουτο ο μηχανισμος ειναι σε θεση που να μην εμποδιζει τα δακτυλα οταν το κρατας "δεξιοχειρα" κλπ. Υπαρχουν και οργανα παραδοσιακα αλλα οχι τοσο διαδεδομενα που συγχρονοι μουσικοι αν δεν ειχαν μαθει "δεξια" δεν θα μπορουσαν να τα δοκιμασουν και εκτελουν διαφορετικες λειτουργιες στα χερια οπως το "Σουιδικο βιολι", αν ενας βιολιστης μαθαινε αριστερα. Και μια που ειπα βιολιστης που ειναι ενα οργανο που τα χερια εκτελουν διαφορετικες κινησεις, εχω δει μονο εναν αριστεροχειρα, παραδοσιακο , αυτοδιδακτο. Τονιζω το αυτοδιδακτος γιατι εκει που συνανταω συνηθως αντιδρασεις ειναι απο αυτοδιδακτους που η φυση τους του οδηγησε να πιασουν την κιθαρα πρωτη φορα αριστερα, απο συνηθεια. Μετα αυτο δεν αλλαζει. Θα ηθελα παντως να υπαρξει μια ερευνα εστω και εδω μεσα με poll, ποιοι αριστεροχειρες ξεκινησαν δεξια, ποιοι αριστερα και ποσοι απο αυτους ειναι αυτοδιδακτοι γιατι πιστευω οτι οι "δεξιοι" αριστεροχειρες ξεκινησαν αποκλειστικα σε ωδειο ή με δασκαλο ενω οι αριστεροι ειναι αυτοδιδακτοι και σε καποια συνειδητοποιημενη ηλικια οπως η εφηβεια και μετα.

Υ.Γ Γιατι ο Bassman δημοσιευσε την Ωρα που εγραφα.
Φιλε μου ο εγκεφαλος ειναι ενα πολυ ευπλαστο οργανο. Μπορει να μιλας για φυση και αναποδους κοσμους, αλλα οταν χρειαστει ο εγκεφαλος σου θα αποδωσει. Υπαρχουν επιστημονικες ερευνες που αν σου βαλουν να βλεπεις αναποδα με γυαλια ο εγκεφαλος σου θα σαστισει για 2-3 μερες , μετα ομως θα μπορεις μεχρι και αυτοκινητο να οδηγας, βεβαια αν τα βγαλεις η προσαρμογη σου σε "φυσιολογικο" θα ειναι υποθεση 2-3 λεπτων. Αν χτυπα ξυλο χασεις το "δυνατο" σου χερι το αδυναμο θα μαθει να εκτελει ολλες τις λειτουργιες του δυνατου. Πες με στενομυαλο, αλλα η διδασκαλια μου εκτεινεται απο παιδια 5 εως ενηλικους 65 ετων. Φυσικα καταλαβαινεις σε ποια ηλικια δυσκολευτικα να διδαξω. Σε αυτην που η συνηθεια ειχε μεγαλυτερη επιρροη λογω ηλικιας. Δεν αρνουμε οτι ενας στους δυο αριστεροχειρες μπορει να εχει προβλημα, αλλα τα τρια παιδακια, και μιλαω για 7-10 ετων, δεν ειχαν κανενα προβλημα. Εμαθα αργοτερα οτι ειναι αριστεροχειρα απο τους γονεις. Το καλο με τα παιδια ειναι οτι εχουν μια αφελεια, μια αγνοια στο τι ειναι δυσκολο, εκτος αν τους μαθεις οτι ειναι δυσκολο. Πιστευω οτι η ηλικια σου που ξεκινησες επαιξε σημαντικο ρολο και μαλιστα ειχε επιρροη και αμφιβολια απο το φιλικο σου περιβαλλον.

13

4% ειναι αριστεροχειρες, που θα αποδωσουν τελικα καλυτερα, αν εχουν το αριστερο για την πενα και το δεξι για την ταστιερα.
Είναι 4% επί του συνολικού πλυθησμού των πακτών, όχι των αριστερόχειρων.

Βαση δηλαδη των ποσοστων που αναλυεις ,στους 100 αριστεροχειρες μαθητες που μπορει να συναντησω (θα επρεπε να εχω διδαξει ή να διδαξω σε 1000 μαθητες) , 5-6 θα εχουν τις λειτουργειες του
Αν τα μαθηματικά μου είναι σωστά λοιπόν, δεν μιλάμε για 5-6 στους 100. Αλλά για 40 στους 100.
Αν ειναι 4% επι του συνολου τοτε ναι. περιπου 1 στους 2 αριστεροχειρες εχει "καθρεπτισμο" των ημισφαιριων.
Εγω παντως στηριχθηκα σε αυτα τα λεγομενα
Παράθεση
- Σε πανω απο το 5% των αριστεροχειρων, δεν υπαρχει λειτουργικα "καθρεπτης"  στα ημισφαρια και στους μυες (δλδ τα ημισφαιρια του εγκεφαλου εχουν τη ιδια διαταξη των ημισφαιρων του εγκεφαλου οπως και στους δεξιοχειρες) και ετσι σχετιζουν λειτουργιες του καθε ημισφαιριου του εγκεφαλου παρομοια με τους δεξιοχειρες, ασχετα αν η ειδικευση του εγκεφαλου αντιστοιχει στην "αδυναμη" πλευρα του σωματος τους.
To 5% του 10% του συνολου των αριστεροχειρων ειναι 0,5% του συνολικου πληθυσμου. Εκτος αν καταλαβα κατι λαθος στο κειμενο..

14


Στο φλαουτο,στην φλογερα και σε αλλα οργανα που ειναι "φιξ" καταστασεις,αναγκαστικα θα μαθεις ετσι.Οταν ομως εχεις την ΕΠΙΛΟΓΗ γιατι να ζοριζεσαι..?Για να εχεις ποικιλια στα οργανα...??Ειναι αστειο να διαβαζω τετοιου ειδους επιχειρηματα ποσο μαλλον απο ανθρωπους που επισης παιζουν συμφωνα με την φυση τους και δεν αλλαξαν μεριες.Εξω απο το χορο ολοι χορευταραδες ειμαστε μου φαινεται...

υ.γ. : εγω προσωπικα καταπιεστηκα πολυ οταν δοκιμασα με το δεξι να μαθω.Αλλοι το εκαναν.Εγω παλι προτιμω την μοναξια του να κοιταω τους αλλους στην παρεα να παιζουν με το δεξιοχειρο οργανο.
Σε οργανα ομως που ειναι fix καταστασεις δεν εχω δει καποιον να διαμαρτυρεται οτι ζοριζεται γιατι το οργανο ειναι για δεξιοχειρες. Μονο κιθαριστες εχω δει να νιωθουν την αναγκη για αριστεροχειρο οργανο. Ισως φταιει η δημοτικοτητα του, αλλα ισως φταιει οτι ειναι και και το πρωτο σε προτιμιση απο αυτοδιδακτους οργανο. Και δεν ειναι θεμα καταπιεσης στη φυση μου. Ετσι μου εδειξαν να κραταω την κιθαρα και ετσι την εμαθα. Αν ηταν αναποδα θα την μαθαινα αναποδα... Το ιδιο θα συμβει με οποιοδηποτε οργανο ξεκινησω να μαθαινω και δεν εχω επαφη απο πριν.

15
@Spyros Delta
Πολυ καλη απαντηση.Βαση δηλαδη των ποσοστων που αναλυεις ,στους 100 αριστεροχειρες μαθητες που μπορει να συναντησω (θα επρεπε να εχω διδαξει ή να διδαξω σε 1000 μαθητες) , 5-6 θα εχουν τις λειτουργειες του εγκεφαλου σε "καθρεπτη" και ετσι δεν θα μπορεσουν να μαθουν δεξιοχειρα. Πραγματικα μικρο ποσοστο . Αν στους 100 μαθητες που εχουν περασει απο την αιθουσα μου εχω συναντησει 3 αριστεροχειρες, θα πρεπει να ειμαι πολυ ατυχος και να "καταπιεσα" εναν απο τους τρεις να μαθει δεξιοχειρα (δεν ειδα κατι τετοιο μαλιστα η μια  μαθητρια μου ηταν απο τις καλυτερες που ειχα σε ηλικιες 7-10). Αλλα τωρα που ξερω οτι υπαρχει αυτη η πιθανοτητα ισως να μην ειμαι τοσο απολυτος σε εναν αριστεροχειρα. Αλλα πως καταλαβαινεις κατι τετοιο ως δασκαλος;

16
Ποπο ειχα τοσες απαντησεις και εκανα 2 χρονια να μπω ξανα να δω το θεμα  ;D
Ας απαντησω λοιπον. Στο θεμα του αυτοκινητου. Οι Αγγλοι δεξιοχειρες που ερχονται στην Ελλαδα και οδηγουν ως "δεξιοχειρες" του φαινεται παραλογο που οι ταχυτητες ειναι στα δεξια τους και "καταπιεζονται". Μενω σε τουριστικη περιοχη και το βλεπω συχνα. Αλλα εδω εχουμε καταπιεση του αριστεροχειρα Ελληνα και καταπιεση του Δεξιοχειρα Αγγλου στην Ελλαδα. Συμπερασμα; Ειναι Οπως μαθει.
Σε μια ορχηστρα με 100 βιολια πρεπει να υπαρχει ομοιομορφια. Ποτε δεν εχω δει αριστεροχειρα βιολιστη (εννοω να ειναι αλλα να αλλαξει και τη θεση των χορδων) Κανενας κατασκευαστης κλασσικων οργανων δεν σκεφτεται περι δυσκολιας και καταπιεσης των αριστεροχειρων, ειναι οπως μαθεις. Δεν θα δειτε ποτε κανενας φλαουτιστα να γρινιαζει για αριστεροχερο φλαουτο. Δεν θελω να σκεφτομαι το κοστος ενος αριστεροχερου ομποε που κοστιζει 8000€ λογο πολυπλοκοτητας και μονο, οχι οτι εχω ακουσει αριστεροχειρα να εχει προβλημα να παιξει ως δεξιοχειρας. Δεν εχω δει παιδακι αριστεροχειρα να παιζει φλογερα και να γκρινιαζει, εχω δει ομως ολα τα παιδακια που ειναι δεξιοχειρα να κλεινουν τις πανω τρυπες με το δεξι χερι. Εκει εχουμε καταπιεση της δεξιοχειρης φυσης τους ή ειναι απλα θεμα συνηθεια με πιο χερι εχουν μαθει να πιανουν αντικειμενα γενικα. Ολα ειναι θεμα συνηθειας και εχω πολλα παραδειγματα αριστεροχειρων μαθητων και κιθαριστων που δεν αντιμετωπιζουν κανενα προβλημα σε "δεξιοχειρη" σταση. Και αληθεια γιατι ειναι δεξιοχειρη; Σε αυτη τη σταση εγω εμαθα να χρησιμοποιω με ταχυτητα και τεχνικη το αριστερο "κουλο" μου χερι..Αυτη που λενε οτι καταπιζουν τη φυση του νομιζω το κανουν απο αντιδραση για να μην ξεβολευτουν. Δηλαδη εγω θα επρεπε να γκριναξω που εμαθα να τρωω με αριστερο το πίρουνι, δεξι το μαχαιρι για το savoir vivre; Οχι γιατι το δεξι μου ειναι πιο δυνατο να κοβει.
Επισης δεν πρεπει ενας αριστεροχειρας να παραβλεψει το γεγονος οτι αν βρεθει ποτε με μια παρεα και υπαρχει κιθαρα,  ή να ειναι η δικια του αριστεροχειρη ή θα κοιταει τους αλλους να παιζουν.

17
@Vaiking

Εχω πολυ καιρο να γραψω στο forum αλλα παρακουλουθησα ολη τη συζητηση χωρις να συμμετεχω. Ως καθηγητης κλασσικης κιθαρας που ειχα την τυχη να εχω δασκαλο που γνωριζε και ηλεκτρικη, συμφωνω με ολα οσα ειπες και πραγματικα χαιρομαι που καποιοι βλεπουν τα πραγματα της διδασκαλιας οπως εγω και δεν νιωθω "περιεργος" αναμεσα στην "κλικα" των κλασσικων κιθαριστων που υπαρχει στη χωρα μας.

18
Δεν ξερω τι εννοεις κλασικη στυλ juanita, αλλα κλασικη κιθαρα αΑν εννοεις απλα να παιζεις με τα δακτυλα , οκ. Αλλα και παλι δεν θα ειναι σωστοι οι δακτυλισμοι σε καθε αρπισμα.

19
[...]πρεπει να γνωριζει ο μαθητης με σωστη σειρα (μην ξεκιναει tapping χωρις να κατεχει ολοκληρωμενα την τεχνικη του legato κτλ)[..]

Δεν ξέρω αν φταίει το συγκεκριμένο παράδειγμα, αλλα στο θέμα της σειράς μεταξύ τεχνικών, διαφωνώ ΞΕΡΑ. Ισως προσωπική άποψη. Αλλα δε καταλαβαίνω γιατί πρέπει να ξέρω legatto για να κάνω tapping.
Μπορει αν ηταν ατυχες το παραδειγμα μου :D Αλλα ως κλασσικος πρωτα εμαθα legatto και μετα tapping Και στη σειρα υλης που κανω στα βιβλια ηλεκτρικης, πρωτα διδασκει στο μαθητη το legatto και μετα ως προχωρημενη τεχνικη το tapping. Δεν εχω συναντησει το αναποδο. Εξαλλου το tapping ειναι legatto με το δεξι χερι αντι των δακτυλων του αριστερου.

20
Ακριβώς αυτό ήθελα να διορθώσω αλλά δεν υπήρχε η τροποποίηση.
Ευχαριστώ και μπράβο για την παρατηρητικότητα


Δηλαδή απλά ρωτάω: Γιατί ο κατασκευαστής φυσαρμόνικων έδωσε το όνομα F# και όχι Gb ενώ δίνει Ab και όχι G# , Db και όχι C# ,Bb και όχι A#??
Στέφανος
Low G -Ab-A-Bb-B-C-Db-D-Eb-E-F-F# -High G 
Αν το καναμε με # ολες τοτε φανταζομαι θα εβγαινε καπως ετσι: G-G#-A-A#-B-C-C#-D-D#-E-F-F#-G
Παρατηρω οτι οι Φθόγγοι Β και E επαναλαμβανονται μια φορα ειτε αλλιωμενοι ειτε φυσικοι και το G τρεις. Ενω στη "κουρδισμα" που παρεθεσες επαναλαμβανονται ολοι οι φθογγοι απο δυο φορες(το G σε 8ης) οποτε εχει να κανει με πρακτικους λογους και οχι συγκεκριμενα για καποια κλιμακα. Ετσι πιστευω εγω και μου ταιριαζει η δευτερη εκδοχη που δινεις, αλλα οτι πρεπει να υπαρχουν οχι απλα ολες οι νοτες, αλλα να υπαρχουν και με ιδιο αριθμο εμφανισης ως ονομα.

21
Ο Furier πιστευω εχει δωσει πολυ καλα αρθρα εδω μεσα. Ισως να τον συμβουλευτω ωστε να κανω καποιες δικες μου σημειωσεις για ασκησεις σε κλιμακες και modes.

22
Θα ήθελα τις προτάσεις σας για να φτιαξουμε με βιβλιογραφία που θα πρεπει να διδαχθει ενας μαθητης που ξεκιναει ηλεκτρικη κιθαρα ωστε να ειναι αποδεκτη απο το συνολο των δασκαλων. Ενας ¨οδηγος" για τους δασκαλους, ωδειακους και μη. Δηλαδη να καλυπτει ως υλη της τεχνικες που πρεπει να γνωριζει ο μαθητης με σωστη σειρα (μην ξεκιναει tapping χωρις να κατεχει ολοκληρωμενα την τεχνικη του legato κτλ) ωστε σε περιπτωση που αλλαξει δασκαλο να μην εχει πισωγυρισματα αλλα να συνεχιζει την υλη μιας και δεν εχουμε επισημη υλη απο το υπουργειο αφου δεν ειναι αναγνωρισμενο οργανο. Επισης δεν γνωριζω τι υλη απαιτουν σχολες του εξωτερικου για τα δικα τους πτυχια, οπως το Trinity.

Απο τη δικη μου διδακτικη εμπειρια διδασκω τα παρακατω βιβλια στους μαθητες μου:
Berklee a modern method for guitar 1, παραλληλα "Η ρυθμικη κιθαρα στη πραξη" του Νικου Θερμου. Αυτα για το πρωτο χρονο ισως και δευτερο αναλογα τον μαθητη.
Μετα εχω "κληρονομησει" απο τον δασκαλο μου ενα βιβλιο rock/blues μεθοδου. Δεν θυμαμαι τιτλο θα τον προσθεσω μετα. Που σε βαζει στη solo κιθαρα με απλο τροπο, πολυ ευκολο για καποιον που εχει τελειωσει το berklee αλλα με στοιχεια που δεν εχει το berklee . Οπως slides, bends, fragments, blues vamps, αλλαγες θεσεων, σε βαζει στο κλιμα του αυτοσχεδιασμου κτλ.
Μετα διδασκω τα βιβλια του Troy Stetina , metal lead guitar 1, 2 και metal rhythm guitar 1.
Το προβλημα μου ειναι οι κλιμακες και τα Modes , καθως διδασκω τις κλασσικες κλιμακες του segovia που διδαχτηκα στην κλασσικη και καποια Modes απο τις παρουσιασεις του Θεοδωρου Ζηρα, που κανει καταπληκτικη δουλεια. Εδω θα ηθελα μια βοηθεια σε καποιο βιβλιο που ομως να μην σου δειχνει μονο patterns ή να ειναι μονο tabs. Κατι που να εχεις την κλιμακα ή το Mode με νοτες και tab(και να μην υπαρχει καλυτερα) ως κλιμακα και μετα να εχει ασκησεις πανω σε αυτο σε μια θεση και μετα να καλυπτει περισσοτερες θεσεις. Υπαρχει ή πρεπει να κατσω να γραψω εγώ ενα;; Εχει πεσει στα χερια μου ενα του Gampale αλλα οχι ακριβως αυτο που θελω.
Περιμενω τις γνωμες σας.

23
:roll :roll :roll

Πάντως μερικά κολπάκια πχ pinch harmonics (squealies) θα'θελα να τα δω να γίνονται χώρις πέννα  :P
Ολα γινονται :) Με τεντωμενο τον δεικτη ακουμπας στο σημειο που θες να βγει η αρμονικη και με τον αντιχειρα(κανονικα θελει τον παραμεσο, αλλα στην ηλεκτρικη προτιμω τον αντιχειρα) χτυπας τη χορδη. Στην ουσια ο αντιχειρας ειναι η πενα και ο δεικτης εκτελει τα χρεη του μερους που ακουμπαει για να βγει η αρμονικη. Και αυτος ο τροπος ειναι και πιο ευκολος. Με την πενα το καταφερα μετα απο αρκετη εξασκηση. Με τα δακτυλα λογο εμπειριας ισως μου βγηκε πολυ φυσικα, ελεγχομενα και καθαρα(ισως πιο καθαρα απο ο,τι θα επερεπε). Ειναι πολυ διαδεδομενη τεχνικη στην κλασσικη.

24
Και ανοιγω παλι το θεμα  ;D Το Ξαδερφακι μου αγορασε τον 40xl cube. Πραγματικα ενθουσιαστηκα απο τις δυνατοτητες και τα καθαρα του. Στο θεμα μας. Δεχεται τρια footswitch για να εκτελεις τις λειτουργιες. Δοκιμασα αυτο που εφτιαξα εγω και λειτουργει αψογα για Clean/lead/solo εναλλαγη. Στην αλλη θεση αψογα για efx/reverd on/off. Στην τριτη μας κανει νερα... Το footswitch εχει momentary διακοπτες. Δειχνει να μην  υπακουει για το delay καθολου και οταν ειναι για το looper υπαρχει μια ανταποκριση αλλα οχι οπως πρεπει. Δηλαδη ο ενας διακοπτης rec/play/dub και ο αλλος stop. .Διαβαζοντας το manual ανακαλυψα οτι ο 40xl και 80xl υποστηριζουν και τους δυο τυπους διακοπτων momentary/latched και αυτο το αλλαζεις κρατωντας το αναλογο κουμπι και ανοιγοντας τον ενυσχητη. Οντως. Κανοντας την αλλαγη σε latched το το delay και το looper λειτουργουν, αλλα με μπερδεψε το ολο θεμα... Οταν ειναι στο delay θελει να κραταω πατημενο τον ενα διακοπτη συνεχεια(λογικο αφου τωρα θα ηθελε latched και εγω ειχα momentary) Αλλα ο αλλος διακοπτης που ειναι για on/off λειτουργει οπως θα λειτουργουσε ενας Momentary σε roland ενα πατημα On ενα πατημα off. Το ιδιο και με το Looper. Θελει να κραταω πατημενο τον ενα διακοπτη και ο αλλος εκτελει με ενα κλικ τα rec/play/dub ασχετα αν ειναι ρυθμισμενο σε latched και εχω momentary... Το δυσκολο ειναι ομως οτι δεν μπορω να κανω stop γιατι αντι να αφησω τον πατημενο και να σταματησει, θελει να τον αφησω και μετα να πατησω τον αλλο διακοπτη και μετα παλι τον stop...Μπερδεμα...Ειναι σνα να λειτουργει με εναν Momentary και εναν latched...
http://www.roland.com/products/en/image_closeup.cfm?imgsrc=..%2Fen%2FCUBE-40XL%2F..%2FCUBE-40XL%2Fimages%2Fimage_04_L.jpg&alt=IMAGE%20GALLERY%20%3A%20CLOSE%20UP&title=Roland%20CUBE-40XL%20Guitar%20Amplifier%20%3A%3A%20Products%20%3A%3A%20Roland

25
Το θέμα είναι υποκειμενικό. Ο Joe Satriani ας πούμε είναι αυτοδίδακτος... 8)
Και μιά χαρά τα πάει από θεωρία κτλπ.
In 1974, Satriani studied music with jazz guitarist Billy Bauer and with reclusive jazz pianist Lennie Tristano. He was attending Five Towns College for studies in music.Να ηταν ετσι ολοι οι αυτοδιδακτοι....

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 6