Αποστολέας Θέμα: Ερωτηση για ηχογράφηση direct σήματος και χρήση αργότερα  (Αναγνώστηκε 11145 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Aeturnus

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • Προφίλ
Καλημέρα και καλώς σας βρήκα.


Η αναζήτηση δε με διαφώτισε πλήρως, οπότε... νά'μαι!


Λοιπόοοον... περι ηχογράφησης η ερωτηση, πάω πρώτα στα δεδομένα:


Α) Τα drums OK, με τα 100 μικρόφωνά τους, κατά τα γνωστά.
Β) Το μπάσο direct, είτε με ενισχυτή είτε χωρίς
Γ) Το setup της κιθάρας είναι Tonelab μπροστά σε ενισχυτή. Ο ενισχυτης ομως μας τα χαλάει γιατι δε μπορει να βρισκεται στον ιδιο χώρο. Οπότε σκεφτόμαστε να γράψουμε με κάποιο τρόπο που να μη χαλαει το isolation thw φάσης και μάλλον να γράψω εγω, ο κιθαρίστας, αργότερα πάνω σε μπάσο - τύμπανα.


Ερωτήσεις λοιπόν:
Πρώτον, αυτό για να γίνει μάλλον θα πρέπει κάπως η Tonelab να δώσει ηχο στα ακουστικα που λογικά θα φοράμε. Αυτό θα γίνεται μάλλον εύκολα φαντάζομαι;
Δεύτερον και σημαντικοτερον, υπάρχει τρόπος να κρατήσω κάπως το δικό μου performance, το direct σήμα, σε περίπτωση που πάνω στη Κ@λα παίξω αλφάδι, και αργότερα να το περάσω μέσα από ενισχτυτή και να το γράψω. Αν ναι, τί χρειάζομαι γι΄' αυτό;




Ελπίζω ότι βγάζουν νόημα, αν σας μπέρδεψα με ρωτάτε και εξηγώ. Κι εγώ μπερδεμένος και άσχετος από ηχοληψία είμαι...




Thanks!

Αποσυνδεδεμένος sfanfan

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 640
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Το πρώτο που θα κάνεις είναι να αγοράσεις ή αν είστε σε στούντιο, να ζητήσεις ένα D.I box. Προτείνω να δώσεις κάτι παραπάνω και να πάρεις το πράσινο "κλασσικό" passive της Radial. Συνδέεις την κιθάρα σου πρώτα στο di, από εκεί στέλνεις ένα line level singal στο πρόγραμμα που ηχογραφείς ώστε να κρατήσεις το performance σου όσο πιο αγνό γίνεται για πιθανό reamping. Από το DI στέλνεις στην Tonelab και ακολουθείς το signal σου κανονικά.


Πάνω στην περίπτωσή σου θα πρότεινα το εξής: Να γράψεις με την Tonelab direct ώστε να χρησιμοποιήσεις το silent recorder feature έστω και αν ο ήχος δεν είναι ο ίδιος από το να βάλεις και τον ενισχυτή στην εξίσωση. Αφού θα χρησιμοποιείς το DI θα έχεις ένα δεύτερο track με το pure signal της εκτέλεσής σου, οπότε μπορείς αφού τελειώσετε την ηχογράφηση να κάνεις ένα ωραιότατο reamping και να βρεις με την ησυχία σου τον ήχο σου, χαλαρός από το άγχος του παιξίματος (αν δεν πάς στη λύση να γράψεις μόνο σου πάνω σε μπασοτύμπανο, που το θεωρώ το πιο λογικό).
White noise

Αποσυνδεδεμένος Aeturnus

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • Προφίλ
OK, οπότε θέλω passive DI; Σε τί διαφέρει απ'τo active;


To DI πρέπει να μπει μεταξύ κιθάρας και Tonelab; Και όχι μετά από αυτή; Μάλλον κάπου σε έχασα εδώ. Μου λες ότι το σήμα μου θα σπάσει στα δύο κάπως;


Αν παίζει ρόλο, δε με ενδιαφέρει απαραίτητα να κρατήσω "γυμνή" κιθάρα, δε θα γίνουν πειράματα εκ των υστέρων, υπάρχει μια συγκεκριμένη αλυσίδα που θα χρησιμοποιηθεί έτσι κι αλλιώς. Εκτός αν για κάποιο λόγο είναι καλύτερο να κρατήσω καθαρό σήμα από το σήμα μέσω πολυεφέ. Ισχύει κάτι τέτοιο;


Ευχαριστώ για την απάντηση!

Αποσυνδεδεμένος sfanfan

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 640
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Το active di θελει και τροφοδοσία κάτι που δεν το χρειάζεσαι στη περίπτωσή σου (όταν πρέπει να τρέξεις Phanton power, ή περισσότερες εξόδους). Η λογική είναι η εξής. Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις σε όποιο μέρος της αλυσίδας σου θες, πχ μετά την tonelab και πριν τον ενισχυτή, ή όπως σου είπα αμέσως μετά την κιθάρα σου. Το ζητούμενο είναι να κρατήσεις ένα backup του παιξίματος σου. Από το di θα πάρεις μία έξοδο ανεπηρέαστου του σήματός σου που θα το κουμπώσεις στην tonelab, και ένα balanced out που στην ουσία είναι ένα line level signal το οποίο θα στείλεις κατευθείαν στο daw σου σε ένα δεύτερο track.


Από εκεί και πέρα, όσο πιο "αγνό" είναι το σήμα που θα κρατήσεις σαν backup τόσες περισσότερες δυνατότητες έχεις. Το σήμα αυτό το ξανατρέχεις πίσω στον ενισχυτή σου, πεταλιέρα/πεταλάκια και οτιδήποτε εξοπλισμό θες να χρησιμοποιήσεις ή να πειραματιστείς.


Αν πχ βάλεις το di μετά την πεταλιέρα, το σήμα που θα έχεις ως backup θα είναι το σήμα της κιθάρας με ότι fx χρησιμοποιείς από την tonelab, drive/modulations/delay/reverb κτλ. Αν σε εξυπηρετεί αυτό, το κάνεις έτσι.


Το direct σήμα του di που παίρνεις, το χρησιμοποιείς για να το ξανατρέξεις από το daw σου πίσω στον ενισχυτή ή σε οποιαδήποτε πηγή θες εσύ για να το ξαναγράψεις δοκιμάζοντας ή αλλάζοντας ήχους, ή διορθώνοντας κάτι που κατά την ηχογράφηση (όσον αφορά τον ήχο και όχι το παίξιμο) δεν σου έκατσε καλά στην τελική μίξη.


Σου παραθέτω κάποια βιντεάκια για το πώς λειτουργεί:
! No longer available

! No longer available

White noise

Αποσυνδεδεμένος Aeturnus

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • Προφίλ
Ιδιαιτέρως διαφωτιστικά όλα τα παραπάνω, ευχαριστώ! Να υποθέσω ότι δεν είναι μεγάλη φασαρία το σήμα της κιθάρας να "ταΐζεται" και στο DAW (για μελλοντική χρήση) αλλά και στα ακουστικά που προφανώς θα φοράμε;

Αποσυνδεδεμένος sfanfan

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 640
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Στα ακουστικά δεν θες να το ακούς πίστεψέ με! Αυτό που θα γράφετε στην ουσία είναι σαν συνδέεις την κιθάρα σου κατευθείαν πάνω στην κάρτα ήχου, χωρίς πεταλιέρες Plug ins κτλ. Θα παίρνεις το σήμα των μαγνητών, το οποίο είναι ένα αναιμικό χάλι να το ακούς προσπαθώντας να κάνεις tracking κάποιο κομμάτι. Θα το αφήσεις να γράφεται στο υπολογιστή και θα ασχοληθείς μαζί του όταν ξεκινήσεις να φτιάξεις τον τελικό ήχο του mix σου. Monitoring θα κάνεις είτε χρησιμοποιώντας την έξοδο των ακουστικών της πεταλιέρας σου ή τη δεύτερη έξοδο (Stereo output left/right) αν έχει επιλογή η συγκεκριμένη πεταλιέρα copy left to right (πιθανόν να μην το έχει).


Το monitoring πάντως από τη στιγμή που θα γράψετε όλοι μαζί είναι ένα θέμα, πώς σκέφτεσαι να το κάνεις; Πώς θα ακούτε όλοι σας; Το να πάρεις monitoring από την πεταλιέρα σου, σημαίνει ότι θα ακούς μόνο το εαυτό σου, εκτός και αυτό το σήμα το στείλεις σε κάποια κονσόλα ή δημιουργήσεις monitor routing από το daw στο οποίο θα γράψεις.


Εκτός και αν πας σε κάποιο στούντιο, αν και από ότι κατάλαβα homemade κατάσταση πρέπει να συζητάμε, και τα κάνουν άλλοι για σένα.


Πάντως γνώμη μου γενικά είναι η εξής. Γράψτε ένας ένας όλοι μόνοι σας με μετρονόμο. Το ξέρω είναι ξενέρωτο είναι δύσκολο, δεν γκρουβάρεις όπως όταν παίζεις με τη μπάντα, αλλά έτσι θα γίνει η πιο clean και σωστή δουλειά. Αν ο μπασίστας σου χρησιμοποιεί εφέ (drive, reverb, octaver, delays κτλ) γράψε και τα δικά του parts με di για να υπάρχουν, ποτέ δεν ξέρεις στο τελικό mix μπορεί μία επανάληψη του delay στο μην πέφτει on time, και δεν διορθώνεται -παράδειγμα.


Αν θες να γράψετε όλοι μαζί, και να βγει έτσι, τότε μικρόφωνα στους ενισχυτές σας, στα drums κτλ και άσε το bleed των μικροφώνων να παίξει το δικό του ρόλο στο αποτέλεσμα.
« Τελευταία τροποποίηση: 02/12/16, 15:02 από sfanfan »
White noise

Αποσυνδεδεμένος Aeturnus

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • Προφίλ
Εκτός και αν πας σε κάποιο στούντιο, αν και από ότι κατάλαβα homemade κατάσταση πρέπει να συζητάμε, και τα κάνουν άλλοι για σένα.


Όχι, μιλάμε για studio. Τα σενάρια για εγγραφή με bleed ή εγγραφή ένας - ένας είναι από χλωμά έως κατάχλωμα για μια σειρά από λόγους, γι' αυτό και προσπαθώ να καταλάβω το how to αυτού του (ανορθοδωξου;) τρόπου.
Ευχαριστώ και πάλι για τις εκτεταμμένες απαντήσεις.  :)

Αποσυνδεδεμένος sfanfan

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 640
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Αν πας σε στούντιο τότε και υπάρχει ηχολήπτης και μηχανικός ήχου, θα πρέπει να δώσουν αυτοί λύσεις στα προβλήματα τύπου monitoring, reamping κτλ. Οπότε μην μπλέκεις, ζήτα να σου κρατήσει ένα δεύτερο track με το di σήμα σου, και άστο να υπάρχει just in case.
Το reamping είναι βασική λογική σε στούντιο, είναι το δίχτυ προστασίας του ηχολήπτη και του μουσικού όταν τελειώσουν οι ηχογραφήσεις και πάμε σε mix ("τελικά τα scoop mids που έκανα στον Rectifier καλά ακούγονται μόνα τους, αλλά χάνεται η κιθάρα στη μίξη, πάμε να ξαναγράψουμε κιθάρες από την αρχή" φάση, εκεί έχεις κρατήσει το take, και απλά το στέλνεις πίσω στο setup όπου το ξαναηχογραφείς).


Αν μας δώσεις περισσότερες πληροφορίες, ως προς τι ακριβώς θέλετε να γράψετε, πώς κτλ μπορούμε να σε βοηθήσουμε περισσότερο

White noise

Αποσυνδεδεμένος Aeturnus

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • Προφίλ
Το active di θελει και τροφοδοσία κάτι που δεν το χρειάζεσαι στη περίπτωσή σου (όταν πρέπει να τρέξεις Phanton power, ή περισσότερες εξόδους). Η λογική είναι η εξής. Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις σε όποιο μέρος της αλυσίδας σου θες, πχ μετά την tonelab και πριν τον ενισχυτή, ή όπως σου είπα αμέσως μετά την κιθάρα σου. Το ζητούμενο είναι να κρατήσεις ένα backup του παιξίματος σου. Από το di θα πάρεις μία έξοδο ανεπηρέαστου του σήματός σου που θα το κουμπώσεις στην tonelab, και ένα balanced out που στην ουσία είναι ένα line level signal το οποίο θα στείλεις κατευθείαν στο daw σου σε ένα δεύτερο track.


Από εκεί και πέρα, όσο πιο "αγνό" είναι το σήμα που θα κρατήσεις σαν backup τόσες περισσότερες δυνατότητες έχεις. Το σήμα αυτό το ξανατρέχεις πίσω στον ενισχυτή σου, πεταλιέρα/πεταλάκια και οτιδήποτε εξοπλισμό θες να χρησιμοποιήσεις ή να πειραματιστείς.


Αν πχ βάλεις το di μετά την πεταλιέρα, το σήμα που θα έχεις ως backup θα είναι το σήμα της κιθάρας με ότι fx χρησιμοποιείς από την tonelab, drive/modulations/delay/reverb κτλ. Αν σε εξυπηρετεί αυτό, το κάνεις έτσι.


Το direct σήμα του di που παίρνεις, το χρησιμοποιείς για να το ξανατρέξεις από το daw σου πίσω στον ενισχυτή ή σε οποιαδήποτε πηγή θες εσύ για να το ξαναγράψεις δοκιμάζοντας ή αλλάζοντας ήχους, ή διορθώνοντας κάτι που κατά την ηχογράφηση (όσον αφορά τον ήχο και όχι το παίξιμο) δεν σου έκατσε καλά στην τελική μίξη.


Σου παραθέτω κάποια βιντεάκια για το πώς λειτουργεί:
! No longer available
! No longer available



Καλησπέρα, επιστρέφω με νέες απορίες.
Για να μη μακρυγορήσω of topic, το σενάριο να γράψουμε όλοι μαζί πάει περίπατο και περναμε στο "ορθοδοξο" ενας - ενας, αφου γραψουμε οδηγους με μετρονόμο.
Και ξεκιναμε. Τι θα χρειαστω;


Α) Προφανως μια εξωτερικη κάρτα ήχου: Να κοιτάξω για κατι της προκοπης η θα μας βολέψουν budget λύσεις;
Β) Περα απο τους οδηγους, όταν με το καλο θα έχουμε drums ηχογραφημενα: Εχει νοημα να σκεφτω να γραψω κιθαρα direct και να γινει reamping; Θα το κανει αυτό μια φτηνη καρτα;
Γ) Αν ναι, θα προτιμουσα να γραφω (άρα να ακουώ) την Tonelab, αλλα στοχευω στο reamping οπότε θέλω και το direct "παρθενο". Γίνεται χωρίς μεγαλη φασαρια;
Δ) ξεχνάω κατι;


Δε ζητάω καττεβατά (αν και ωραια θα ηταν), ακομα και να με παραπέμψετε σε κειμενα η βιντεο που αποδεδειγμένα να δουλεύουν και να μπορει να τα καταλαβει ο πιο αρχάριος, πάλι τζάμι θα είμαι.


Υπερ-ευχαριστω παιδες!

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
5 Απαντήσεις
2317 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 28/04/07, 23:18
από D@ve Murray
22 Απαντήσεις
6243 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 25/01/09, 02:05
από Stel Andre
6 Απαντήσεις
4044 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/11/09, 00:50
από filthy_dwarf
7 Απαντήσεις
2949 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 05/05/10, 16:21
από adr1anos
12 Απαντήσεις
4662 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10/01/12, 17:11
από ibanezbass
14 Απαντήσεις
6501 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 22/05/12, 14:57
από Vaiking
1 Απαντήσεις
2400 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 17/04/15, 09:25
από saved
1 Απαντήσεις
3520 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 01/06/15, 18:44
από AnimaPura
1 Απαντήσεις
6279 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 05/06/15, 00:39
από freemind
0 Απαντήσεις
6907 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10/01/17, 23:53
από saved