Αποστολέας Θέμα: EMG  (Αναγνώστηκε 7367 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Giannis1995

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 78
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
EMG
« στις: 25/07/10, 17:49 »
Παιδιά υπαρχει κανένα ξυλο που να ειναι καλυτερο για EMG???

Αποσυνδεδεμένος Johnie Darko

  • Συναλλαγές: (1)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2769
  • Φύλο: Άντρας
  • Up in smoke...
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #1 στις: 25/07/10, 19:14 »
Οι active μαγνητες οπως οι emg, εχουν ενσωματωμενο προενισχυτη που ενισχυει και διαμορφωνει το σημα πριν το στειλει εκτος κιθαρας. Αυτος ο προενισχυτης εχει και "καλα" και "κακα":
Τα καλα ειναι οτι ο μαγνητης λογω της υπαρξης του προενισχυτη, μπορει να ειναι πολυ μικρης αντιστασης με αποτελεσμα τελικα, να παιρνεις πολυ καθαρο και δυνατο σημα που δεν επηρεαζεται ευκολα απο ηλεκτρομαγνητικα κυματα και ετσι εχεις σημα χωρις θορυβο (το γνωστο φυσημα που ειναι ιδιατερα αντιληπτο στους μονους μαγνητες και λιγοτερο στους διπλους).
Το κακο ειναι οτι εξαιτιας της υπαρξης του προενισχυτη, το τελικο σημα επηρεαζεται πολυ απο αυτον και ετσι τεινει να εχει εναν generic ηχο, ασχετα με το σε ποια κιθαρα χρησιμοποιειται ο μαγνητης.
Αυτο γενικοτερα σημαινει οτι σαν μαγνητες ενω εχουν πολυ καλη λειτουργια και ειναι πολυ χρησιμοι (ειδικα σε live καταστασεις που παιζουν πολλες πηγες ηλεκτρομαγνητισμου και αρα θορυβου) για εναν μουσικο, μιας και μπορουν να εχουν πολυ καθαρο και δυνατο σημα απο εναν μαγνητη, χωρις ταυτοχρονα να εχουν μεγαλο μαγνητικο πεδιο απο τους μαγνητες, αλλα απο την αλλη ο φυσικος ηχος του οργανου "πνιγεται" απο τον προενισχυτη που τεινει να δινει το ιδιο ηχητικο αποτελεσμα ασχετως ξυλων.
Βεβαια ηχητικες  μικροδιαφορες σιγουρα υπαρχουν απο κιθαρα σε κιθαρα (και οχι μονο λογω ξυλων, αλλα και πολλων αλλων λογων, οπως το scale της κιθαρας, η γεφυρα κτλ) ακομα και με τους ιδιους μαγνητες (ειτε active, ειτε passive), αλλα γενικοτερα, τα ξυλα δεν παιζουν τοσο μεγαλο ρολο στον ηχο μιας ηλεκτρικης κιθαρας, οχι τοσο ωστε να κανουν μια κιθαρα να ακουγεται τελειως διαφορετικα απο μια αλλη με ιδιους μαγνητες αλλα με διαφορετικα ξυλα.
Οταν δε, χρησιμοποιουνται active μαγνητες, η υπαρξη των προενισχυτων που λεγαμε πιο πριν, κανει αυτες τις διαφορες ακομα μικροτερες.
Γενικοτερα δηλαδη οι passive (καλοι) μαγνητες ειναι πιο "διαφανεις" και αφηνουν να "ακουστει" πιο πολυ το ξυλο της κιθαρας σε σχεση με το τι θα αφηνε να "ακουστει" ενας active μαγνητης.
Αρα, για να απαντησω στο ερωτημα σου, γενικοτερα θα ελεγα οτι δεν εχει σημασια σε ποιο ξυλο θα βαλεις εναν emg μαγνητη. Το αποτελεσμα θα ειναι πανω κατω το ιδιο.
Η διαφορα ομως ειναι στο πιο μοντελο emg θα χρησιμοποιησεις για την εκαστοτε κιθαρα.
Οι 81 που ειναι και οι πιο δημοφιλεις μαγνητες, εχουν γενικοτερα ηχο που εχει πολλα μεσαια, υψηλομεσαια και πριμα. "Κοβουν" καλα σε μια μιξη (λογω των εντονων μεσαιων) και ειδικα σε περιπτωσεις metal κτλ βοηθουν στο να εχεις τον ζητουμενο ηχο και αισθηση. Οι 85 απο την αλλη εχουν πιο ισσοροπημενο ηχο, με πιο γλυκα πριμα, πιο μαζεμενα υψηλομεσαια και περισσοτερα μπασσα, ενω ο 89 ειναι κατι αναμεσα σε 85 (οταν χρησιμοποιουνται σαν διπλοι) και σε SA (οταν χρησιμοποιουνται σαν μονοι).
Αρα, το ερωτημα που πρεπει ουσιαστικα εσυ να κανεις στον ευατο σου, ειναι στο τι ηχο θες να πετυχεις και σε ποια κιθαρα θες να μπουν οι μαγνητες.
Ξεροντας πχ οτι μια κιθαρα με μαονι σωμα θα εχει απο φυσικου της αρκετα χαμηλομεσαια και μπασσα και πιο συγκρατημενα πριμα, η επιλογη ενος 81 θα ηταν μια καλη λυση...
Αν απο την αλλη η κιθαρα εχει σωμα απο swamp ash που ειναι πολυ ελαφρυ ξυλο με εμφαση στα υψηλομεσαια, πριμα και μπασσα και με cut στα μεσαια, ενας 85 φανταζει σαν καλυτερη λυση.
Βεβαια ολα αυτα, ειναι πολυ σχετικα, μιας και οπως ειπα οι active μαγνητες ειναι πολυ λιγοτερο transparent απο passive και γενικοτερα και σε passive και σε active μαγνητες, οσο πιο μεγαλο ειναι το output ενος μαγνητη, τοσο λιγοτερο transparent ειναι....
Αρα, αν εχεις μια αρκετα αξιολογη και ακριβη κιθαρα και θες να ακουγεταιο σαν να "αναπνεει" περισσοτερο το οργανο οταν παιζει, να ακουγεται δηλαδη περισσοτερο το ιδιο το οργανο σε σχεση με τους μαγνητες, τοτε ισως ειναι καλυτερα να χρησιμοποιησεις passive μαγνητες, μεσαιου output.
Αν θες το transparency αλλα μεγαλυτερο Output, πηγαινε καλυτερα για μια λυση σε High output passive μαγνητη, ενω αν σε ενδιαφερει κυριως το να φτιαχνεις τον ηχο σου με αρκετρη παραμορφωση, πολλα εφφε κτλ, τοτε προτιμησε μια λυση απο active μαγνητες με το output που χρειαζεσαι και τα τονικα χαρακτηριστικα που θες.
Εχε υποψην σου παντως, οτι γενικοτερα οι κατασκευαστες χρησιμοποιουν στις ακριβοτερες κιθαρες συνηθως passive μαγνητες, εκτος απο καποια signature μοντελα και ειδικα στον χωρο του metal που οι emg ειναι κατι το ψιλο standard, ακριβως για τους λογους που αναφεραμε πιο πανω.
Προσωπικα εχω χρησιμοποιησει πολλες φορες emg και μαλιστα μια κιθαρα μου (fender strat 70's) εχει πανω σετακι EMG με μονους μαγνητες. Πολυ καλοι μαγνητες, πολυ ησυχοι, βολικοι, αλλα κατ'εμε, ειτε οι διπλοι, ειτε οι μονοι active μαγνητες, αφαιρουν κατι απο την "ψυχη" του οργανου και της επαφης που εχεις εσυ με αυτο...
Βεβαια αυτη ειναι τελειως υποκειμενικη αποψη, αλλος μπορει να νιωθει εντελως το αναποδο, απλα λεω την γνωμη μου.
Αυτα, ελπιζω να βοηθησα.
« Τελευταία τροποποίηση: 25/07/10, 19:24 από Johnie Darko »
People say that tone is in the fingers...
and people also say that Les Pauls have more tone...
Les Pauls must therefore have more fingers...

Αποσυνδεδεμένος Rosstrobon

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 660
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #2 στις: 25/07/10, 20:09 »
Ωραιος ο Johnie Darko

Aλλα εγω δεν θα κατσω να μιλησω για τους EMG αλλα για εσενα Γιαννη.Βλεπω οτι συνεχως ανοιγεις θεματα για μαγνητες,ενισχυτες και κιθαρες.Φυσικο ειναι αφου τωρα αρχιζεις να ψαχνεσαι αλλα γνωμη μου ειναι οτι τοσο πολυ κανει κακο.Ειδα οτι εχεις στο ματι μια Epiphone Les Paul και ηθελες να αλλαξεις μαγνητες σε ενα αλλο θεμα χωρις καν να εχεις παιξει και ακουσει ο ιδιος την κιθαρα,μονο και μονο επειδη στο ειπε ενας φιλος σου που εχει την κιθαρα.Μην το ψειριζεις τοσο πολυ το θεμα εξοπλισμος.Ειναι πολυ νωρις ακομη οταν δεν παιζεις καλα καλα ακομα...Φιλικα παντα.Ακομα ειμαι σιγουρος οτι δεν ξερεις τι θελεις ακριβως σε θεμα εξοπλισμο οποτε μην τρελενεσαι και ηρεμησε...Ειναι νωρις ακομα,θα ερθουν και αυτα με τον καιρο...

Αποσυνδεδεμένος jim.ni

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 817
  • Φύλο: Άντρας
  • The Day That Never Comes
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #3 στις: 25/07/10, 23:32 »
κρίμα το μεγάλο και ωραίο κείμενο johnie Darko
 αλλά δεν σου έχει πει κανείς οτι ΤΑ ΞΥΛΑ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΡΟΛΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ  ;D

!

Εχω λαμπατο LePou.......  :run

Αποσυνδεδεμένος zeromancer

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1907
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #4 στις: 26/07/10, 00:42 »
χααχαχα στα funny videos  επρεπε να το βαλεις.
GARFIELD FOR PRESIDENT

εκατομμυρια μυγες δεν μπορει να κανουν λαθος...φαε κ εσυ σκατα!!!

People should not be afraid of their governments,governments should be afraid of their people

Αποσυνδεδεμένος Dr Bluz (G.K.)

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1572
  • Φύλο: Άντρας
  • Στράααατα Stratούλαα
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #5 στις: 26/07/10, 01:42 »
κρίμα το μεγάλο και ωραίο κείμενο johnie Darko
 αλλά δεν σου έχει πει κανείς οτι ΤΑ ΞΥΛΑ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΡΟΛΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=SohWrnzYqAk&feature=player_embedded#!



Καλα με τοση παραμορφωση (απο Line 6 Spider κιολας  ::) ) και τα μαρμαρα του Παρθενωνα με χορδες παλι ετσι θα ακουστουν...


Αποσυνδεδεμένος Eagle Of Kamelot

  • Sworn Killer of Trolls
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2505
  • Φύλο: Άντρας
  • Set the flag and carry on, carry on into unknown
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #6 στις: 26/07/10, 09:01 »
κρίμα το μεγάλο και ωραίο κείμενο johnie Darko
 αλλά δεν σου έχει πει κανείς οτι ΤΑ ΞΥΛΑ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΡΟΛΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=SohWrnzYqAk&feature=player_embedded#!



Καλα με τοση παραμορφωση (απο Line 6 Spider κιολας  ::) ) και τα μαρμαρα του Παρθενωνα με χορδες παλι ετσι θα ακουστουν...


K ομως, ο τυπος δν παιζει με τοσο gain και εχει πολυ καλο ηχο, αν σκεφτει κανεις οτι παιζει με...παλετοξυλο!!!

Αποσυνδεδεμένος Johnie Darko

  • Συναλλαγές: (1)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2769
  • Φύλο: Άντρας
  • Up in smoke...
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #7 στις: 26/07/10, 14:20 »
Παιδια παιζουν ρολο τα ξυλα, οσο αυξανεται η παραμορφωση ομως αυτες οι διαφορες γινονται λιγοτερο εως καθολου αντιληπτες, τοιδιο και αν οι μαγνητες ειναι μεγαλου output, το ιδιο και αν ο ενισχυτης ειναι της πλακας ή αν προσπαθεις να ακουσεις διαφορες μεσω Youtube...
Παντως με 2 πολυ καλες κιθαρες, με ιδιους μαγνητες αλλα με διαφορετικα ξυλα, με ιδιο καλο ενισχυτη και ηχεια και αν εισαι εκει την ωρα που παιζεις (οχι να το ακους μεσω youtube), οι διαφορες υπαρχουν... Δεν θα μιλησω για διαφορα μεταξυ ιδιων ξυλων (μαονι Α ποιοτητας και Γ ποιοτητας πχ), αλλα μεταξυ διαφορετικων ξυλων, υπαρχουν διαφορες.
Εγω παντως με το axe fx, με το ιδιο patch, ιδια ηχεια και ενισχυτη, καταλαβαινω διαφορα στον ηχο μεχρι και στην αλλαγη πενας, ποσο μαλλον στα ξυλα της κιθαρας... Οταν χρησιμοποιω παρομοιες κιθαρες αλλα με αλλα ξυλα, η καθε κιθαρα πρεπει να εχει το δικο της patch, αλλιως ακουγεται περιεργα...
Εξαλλου παιδια, αν οντως δεν επαιζαν κανενα ρολο τα ξυλα, δεν θα ειχε κανενας κατασκευαστης λογο να χρησιμοποιει 30 διαφορετικα (λεμε τωρα) ειδη για τις κιθαρες του... θα επαιρνε το πιο φτηνο και απλα θα ειχε μεγαλη ποικιλια μαγνητων που θα κανανε την διαφορα... Και δεν νομιζω οτι το κανουν οι κατασκευαστες αυτο (να εχουν διαφορετικες επιλογες ξυλων), μονο και μονο για την εμφανιση ή το βαρος μιας κιθαρας...
Δεν ειναι θεμα καλου-κακου ξυλου, ή αλλου υλικου... ολα θα βγαλουν ηχο με μαγνητες... Αλλα καποια υλικα θα τονισουν καποια τονικα χαρακτηριστικα του μαγνητη, ενω αλλα υλικα οχι κοκ. Και αναλογως το ηχητικο αποτελεσμα που θελει να βγαλει καποιος, επιλεγει και τα αντιστοιχα υλικα και μαγνητες κτλ.
People say that tone is in the fingers...
and people also say that Les Pauls have more tone...
Les Pauls must therefore have more fingers...

Αποσυνδεδεμένος MetalMaster

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 2
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #8 στις: 03/09/10, 14:44 »
κρίμα το μεγάλο και ωραίο κείμενο johnie Darko
 αλλά δεν σου έχει πει κανείς οτι ΤΑ ΞΥΛΑ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΡΟΛΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=SohWrnzYqAk&feature=player_embedded#!
Ακου jim.ni τα ξυλα παιζουν πολυ μεγαλο ρολο σε μια κιθαρα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Τοτε αν τα ξυλα δεν επαιζαν κανεναν ρολο τοτε ποιος βλακας θα πηγαινε  να αγορασει μια Gibson, ενω θα μπορουσε να παρει μια Harley Benton ή μια Suzuki ή μια BC RICH που δεν εχει καθολου καλα ξυλα..... Τοτε ποιος ο λογος να κανει μια κιθαρα Gibson 900 - 10.000 ευρο.....  Αναλογα με τα ξυλα που εχει μια κιθαρα , εχει και τον αντίστοιχο ηχο και τα αντιστοιχα χρηματα!!! γιατι ο Slash των Guns n Roses ειχε τοσο τελειο ηχο???? Γιατι οι περισσοτεροι καλλιτέχνες επιλεγουν μια Gibson και οχι μια αλλη μαρκα??? Γιαυτο jim.ni ψαξε  και βρες τον λογο που οι αυτες οι κιθαρες κανουν 4000 και 5000 ευρο ενω ολες οι αλλες κανουν πολυ λιγοτερο.... 

Αποσυνδεδεμένος Dr Bluz (G.K.)

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1572
  • Φύλο: Άντρας
  • Στράααατα Stratούλαα
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #9 στις: 03/09/10, 14:49 »
Καλα οσο για τις Gibson μην παιρνεις και ορκο... :P
Και φυσικα μην τις συγκρινεις με boutique οργανα του στυλ Suhr και Anderson γιατι εκει εκτος απο...ξυλα πληρωνεις ελεγχο μειωμενη παραγωγη, ονομα κτλ...


Αποσυνδεδεμένος Johnie Darko

  • Συναλλαγές: (1)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2769
  • Φύλο: Άντρας
  • Up in smoke...
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #10 στις: 03/09/10, 14:58 »
Τα ξυλα παιζουν ρολο στον ηχο κατ'εμε, αλλα οχι τοσο σημαντικο οσο οι μαγνητες, ο τροπος κατασκευης, η γεφυρα, τα ηλεκτρικα.
Ειναι περισσοτερο θεμα "λεπτομερειας" στον ηχο και κυριως στην αισθηση αυτο που δινουν τα ξυλα. Και οταν λεω αισθηση δεν εννοω μονο στο χερι, αλλα και στο αυτι, πως αντιδραει η  κιθαρα, πως ειναι το σκασιμο της νοτας κτλ. Επισης παιζουν ρολο και στο θεμα sustain και φυσικα εμφανισης αλλα και αντοχης αλλα και βαρους.
Γενικα δηλαδη, μονο αμελητεα δεν θα τα λεγα... Οχι ομως και καθοριστικα για τον ηχο αυτο καθε αυτον, αλλα για τις λεπτομερειες του.
Οσων αφορα τον ηχο μεγαλων και γνωστων κιθαριστων, αυτος κυριως βγαινει απο τα χερια τους και τους ενισχυτες/προενισχυτες τους και οχι απο την κιθαρα που χρησιμοποιουν. Ο slash εχει παιξει και με mockingbird, ο Gary moore πιο παλια επαιζε με superstrats, ο smith επαιζε με gibson και τωρα με fender κοκ. Οχι οτι οι κιθαρες δεν επηρεαζουν τον ηχο, αλλα σε σχεση με εναν ενισχυτη και τα χερια του κιθαριστα, οι κιθαρες παιζουν μικροτερο ρολο σε σχεση με αυτα στο τελικο ηχητικο αποτελεσμα.
People say that tone is in the fingers...
and people also say that Les Pauls have more tone...
Les Pauls must therefore have more fingers...

Αποσυνδεδεμένος Polyxrwmos

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 7
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #11 στις: 03/09/10, 16:30 »
κρίμα το μεγάλο και ωραίο κείμενο johnie Darko
 αλλά δεν σου έχει πει κανείς οτι ΤΑ ΞΥΛΑ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΡΟΛΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=SohWrnzYqAk&feature=player_embedded#!
Ακου jim.ni τα ξυλα παιζουν πολυ μεγαλο ρολο σε μια κιθαρα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Τοτε αν τα ξυλα δεν επαιζαν κανεναν ρολο τοτε ποιος βλακας θα πηγαινε  να αγορασει μια Gibson, ενω θα μπορουσε να παρει μια Harley Benton ή μια Suzuki ή μια BC RICH που δεν εχει καθολου καλα ξυλα..... Τοτε ποιος ο λογος να κανει μια κιθαρα Gibson 900 - 10.000 ευρο.....  Αναλογα με τα ξυλα που εχει μια κιθαρα , εχει και τον αντίστοιχο ηχο και τα αντιστοιχα χρηματα!!! γιατι ο Slash των Guns n Roses ειχε τοσο τελειο ηχο? ??? Γιατι οι περισσοτεροι καλλιτέχνες επιλεγουν μια Gibson και οχι μια αλλη μαρκα??? Γιαυτο jim.ni ψαξε  και βρες τον λογο που οι αυτες οι κιθαρες κανουν 4000 και 5000 ευρο ενω ολες οι αλλες κανουν πολυ λιγοτερο....


Η διαφορά μίας Gibson  από μία Harley Benton, Suzuki, BC Rich δεν είναι μόνο στα ξύλα αλλά και σε 1000 άλλους παράγοντες. Όπως επίσης ο λόγος που μια  Gibson κάνει τόσα λεφτα δεν είναι μόνο τα ξύλα. Ο Slash πάλι αυτή τη στιγμή μαζί με την Marshall προσπαθεί να ανακατασκευάσει τον ενισχυτή που χρησιμοποιούσε σε έναν απο τους δίσκους του και όχι την κιθάρα. Ποίοι περισσότεροι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν μόνο Gibson? Και επιτέλους δεν είναι μόνο η Gibson που κάνει καλές κιθάρες. Τέλος ο λόγος που είναι τόσο ακριβές δεν είναι μόνο τα ξύλα(που ίσως δεν είναι και πολύ σημαντικός) αλλά πάρα πολλοί άλλοι με πιο σημαντικό το όνομα μάλλον.
Να διευκρινίσω οτι δεν εννοώ οτι τα ξύλα δεν παίζουν ρόλο.
« Τελευταία τροποποίηση: 03/09/10, 16:32 από Polyxrwmos »

Αποσυνδεδεμένος jim.ni

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 817
  • Φύλο: Άντρας
  • The Day That Never Comes
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #12 στις: 04/09/10, 01:26 »
κρίμα το μεγάλο και ωραίο κείμενο johnie Darko
 αλλά δεν σου έχει πει κανείς οτι ΤΑ ΞΥΛΑ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΡΟΛΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=SohWrnzYqAk&feature=player_embedded#!
Ακου jim.ni τα ξυλα παιζουν πολυ μεγαλο ρολο σε μια κιθαρα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Τοτε αν τα ξυλα δεν επαιζαν κανεναν ρολο τοτε ποιος βλακας θα πηγαινε  να αγορασει μια Gibson, ενω θα μπορουσε να παρει μια Harley Benton ή μια Suzuki ή μια BC RICH που δεν εχει καθολου καλα ξυλα..... Τοτε ποιος ο λογος να κανει μια κιθαρα Gibson 900 - 10.000 ευρο.....  Αναλογα με τα ξυλα που εχει μια κιθαρα , εχει και τον αντίστοιχο ηχο και τα αντιστοιχα χρηματα!!! γιατι ο Slash των Guns n Roses ειχε τοσο τελειο ηχο? ??? Γιατι οι περισσοτεροι καλλιτέχνες επιλεγουν μια Gibson και οχι μια αλλη μαρκα??? Γιαυτο jim.ni ψαξε  και βρες τον λογο που οι αυτες οι κιθαρες κανουν 4000 και 5000 ευρο ενω ολες οι αλλες κανουν πολυ λιγοτερο....


το έβαλα και σε άλλο θέμα (για άλλο λόγο) παρτο και εσύ για να δεις ότι ο slash είναι slash και χωρίς LP  ;)



και να σου θυμίσω ότι ο hetfield ηχογράφησε 2 δισκαρες με μια κιθάρα που ούτε ο ίδιος γνώριζε πόσο μαϊμού ήταν.
στα δικά μου χέρια μια framus των 2000€ και μια wasburn των 100€ έβγαλαν τον ίδιο ήχο καρφί στον ενισχυτή,
κανένα επιχείρημα άλλο έχεις ?
Εχω λαμπατο LePou.......  :run

Αποσυνδεδεμένος JP.M

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 481
  • Φύλο: Άντρας
  • R'n'R DAMNATION
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #13 στις: 04/09/10, 20:35 »
...να υποθέσουμε φίλε μου πως οι κιθάρες σου είναι όλες φθηνές???
ή για να στο θέσω διαφορετικά,δεν θα επιθυμούσες μία ακριβη κιθάρα του γούστου σου?
εγώ πάντως να καταθέσω με την μικρή μου εμπειρία,ότι τα πάντα πάνω σε μία κιθάρα συμβάλλουν στον τελικό της ήχο.βέβαια τα ξύλα στα ηλεκτρικά όργανα μπορεί να μην έχουν
τον κύριο λόγο όπως στα ακουστικά,πάντως συμπεριλαμβάνονται κι αυτά στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα.πιστεύω επίσης πως είναι πολύ εύκολο να το διαπιστώσει αυτό οποιοσδήποτε παίζοντας σε καθαρό κανάλι ενισχυτή δύο κιθάρες πανομοιότυπες και με τις ίδιες ρυθμίσεις,αλλά με διαφορετικά ξύλα(ας είναι και μόνο το ξύλο της ταστιέρας).

Αποσυνδεδεμένος Nikoubis

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 339
  • Φύλο: Άντρας
  • Annoying the neighbors since 2002.
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #14 στις: 05/09/10, 03:13 »
πιστεύω επίσης πως είναι πολύ εύκολο να το διαπιστώσει αυτό οποιοσδήποτε παίζοντας σε καθαρό κανάλι ενισχυτή δύο κιθάρες πανομοιότυπες και με τις ίδιες ρυθμίσεις,αλλά με διαφορετικά ξύλα(ας είναι και μόνο το ξύλο της ταστιέρας).


Διαφορες ομως εντοπιζουμε και με δυο πανομοιοτυπες κιθαρες με ΤΑ ΙΔΙΑ ξυλα. Αρα καταληγουμε στο συμπερασμα πως, ειτε μεγαλο ειτε μικρο ρολο να παιζουν τα ξυλα, το να προσπαθουμε να αποδωσουμε συγκεκριμενες ηχητικες ιδιοτητες σε συγκεκριμενα ειδη ξυλων ειναι ματαιος κοπος.  :)
Questionable Content, LFG, Darths & Droids και Erfworld. Η εικονα ειναι απο το τελευταιο.

Αποσυνδεδεμένος JP.M

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 481
  • Φύλο: Άντρας
  • R'n'R DAMNATION
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #15 στις: 05/09/10, 14:23 »
πάντως παίζουν ρόλο κι αυτό είπα εγώ.
είναι πάντως γεγονός αυτό που λες κι εσύ ότι μπορεί να διαφέρει ο ήχος από δύο κιθάρες με ακριβώς τα ίδια ξύλα καθώς υπάρχουν και διαφορές στην ποιότητά τους και την επεξεργασία τους.σαν γενικότητα ισχύει το ηχητικό φάσμα του κάθε ξύλου,αλλά κι αυτό ισχύει.

Αποσυνδεδεμένος thomsot

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 209
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #16 στις: 05/09/10, 23:39 »
σαν γενικότητα ισχύει το ηχητικό φάσμα του κάθε ξύλου,αλλά κι αυτό ισχύει.

Δεν υπαρχει ορος "ηχητικο φασμα ξυλου".
Τα ξυλα βεβαιως και παιζουν πολυ μεγαλο ρολο στον ηχο μιας κιθαρας, αλλα οχι με την εννοια της αποφορησης η μη διαφορων συχνοτητων απο διαφορα ειδη ξυλων, αλλα πιο πολυ εχει σχεση με την ελατοτητα του καθε ξυλου.
 
Μια κιθαρα ειναι μια βαση στην οποια ενεργουν και ισσοροπουν μεταξυ τους διαφορες δυναμεις (η δυναμη των χορδων εχει υπολογιστει περιπου στα 100 κιλα).
Οι χορδες οι οποιες ασκουν δυναμεις και εξισσοροπουνται απο αντιθετες δυναμεις των διαφορων ξυλων του οργανου με το χτυπημα δημιουργουν ηχητικα κυματα τα οποια συλλαμβανονται απο τους μαγνητες, επεξεργαζονται απο αυτους και συνεχεια ενισχυονται απο τον καθε ενισχυτη και παει λεγοντας.
Το παιχνιδι αυτο των δυναμεων των χορδων με τις αντιθετες δυναμεις των ξυλων δημιουργουν και το μερισμα τους στην ποιοτητα του ηχου, στην σκληροτητα γενικα της κιθαρας κλπ κλπ.
Ας παρουμε παραδειγμα μια αρπα.
Αν υπηρχε ηχητικο φασμα ξυλου η αποροφηση συχνοτητων κλπ, ολες οι αρπες θα ειχαν και τον ιδιο ηχο. Δεν συμβαινει ομως αυτο. Η ποιοτητα της αρπας εξαρταται απο το σχημα την κατασκευη και την ελατοτητα του περιφεριακου της ξυλου.
Η πυκνοτητα και η διασπορα της πυκνοτητας (νερα. Οπου ειχει νερα ειναι ποιο σκληρο το ξυλο)του καθε ξυλου καθοριζει και την ελατοτητα του, και η πυκνοτητα καθως και η διασπορα της ειναι μοναδικο στοιχειο για καθε ενα ξυλο.
Παραδειγμα.
Μια ταστιερα απο ενα καλο εβενο ειναι πολυ μεγαλης πυκνοτητας.
Μια ταστιερα απο μια ξανθια τριανταφυλια (ινδικη) εχει μικρη πυκνοτητα.
Περνουμε την τριανταφυλια και την περναμε λαδι η λουστρο και κανουμε την εξωτερικη πυκνοτητα ιδια με του εβενου. Θα εχουμε τον ιδιο ηχο??? Με τιποτε.
Την πυκνοτητα της τριανταφυλιας μπορουμε να την εξομοιωσουμε με του εβενου, αλλα δεν θα μπορεσουμε ποτε να εξομοιωσουμε και την ελατοτητα της.
 
Το ξυλο του σωματος μιας ηλεκτρικης κιθαρας ειναι τελειως καλυμενο απο παχυ λουστρο οποτε το να μιλαμε για "ηχητικο φασμα" δεν λεει κατι.
Μπορουμε να μιλαμε για σχημα για συνοχη ξυλου (μονομπλοκ κλπ), για δεσιμο σωματος και μπρατσου η κολλημα (πακτωση, αρα και διαφορετικο δυναμικο συνολο).
Δεν ειναι τυχαιο οτι σε ολα τα στρατοκαστεροειδη ανεξαρτητου μαρκας και μαγνητων προσομοιαζουν τα ηχοχρωματα τους (μεγαλο ρολο εδω στην δυναμικοτητα του οργανου παιζουν και τα ελλατηρια που δενουν οι χορδες).
Καθως επισης και τα λεσπολοειδη κλπ.
 
Αντιθετα στα ακουστικα οργανα τα ξυλα παιζουν μεγαλυτερο ρολο σαν αποροφηση-ενισχυση η οχι συχνοτητων, αλλα και δω οχι τον βασικο.
Βασικοτερος παραγων ειναι το σχημα ο ογκος κλπ ενος αντηχιου που θα ενισχυσει τον ηχο, και η ελατοτητα των υπολοιπων ξυλων (οπως και στις ηλεκτικες) στη δημιουργια του ηχου που θα ενισχυσει ο προαναφερομενος ογκος και το σχημα.
 
 
 
 
 
 
 

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #17 στις: 06/09/10, 00:02 »
Τα ξυλα βεβαιως και παιζουν πολυ μεγαλο ρολο στον ηχο μιας κιθαρας, αλλα οχι με την εννοια της αποφορησης η μη διαφορων συχνοτητων απο διαφορα ειδη ξυλων, αλλα πιο πολυ εχει σχεση με την ελατοτητα του καθε ξυλου.

thomsot, δεν είμαι σίγουρος τι ακριβώς εννοείς όταν μιλάς για ελατότητα των ξύλων, γιατί είχα την εντύπωση ότι αυτός ο όρος αφορά μέταλλα και όχι άλλα υλικά. Αν θέλεις εξήγησε το καλύτερα.
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος thomsot

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 209
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #18 στις: 06/09/10, 00:43 »
Ελατοτητα ειναι περιπου η συμπεριφορα του υλικου (ολων των υλικων) στην ελξη.
Και εχει σχεση με το ειδος καθως και με την εσωτερικη πυκνοτητα του υλικου, και οχι μονο.
 
Με πολυ λιγα λογια Απολλωνα οταν μια χορδη ειναι στερεωμενη πανω σε ενα υλικο και ασκει ελξη στο υλικο αυτο (το οποιο υλικο αντισταθμιζει την ελξη αυτη), και χτυπαει, συμπαρασυρει και το υλικο στη δονηση που γινεται, οποτε και το υλικο διαμορφωνει με τα ιδιαιτερα μηχανικα χαρακτηριστικα του τα χαρακτηριστικα της δονησης αυτης.
Αν τεντωσουμε μια χορδη πανω σε ενα κομματι σκληρου χαλυβα (που εχει πολυ μικρη ελατοτητα μεχρι μηδαμηνη), μπρατσο σιδερενιο δηλαδη, θα εχουμε τελειως διαφορετικο ηχο απο οτι αν το μπρατσο ειναι ξυλινο και εχει ελατοτητα.
 
Δεν ειναι τυχαιο που οι καλες κιθαρες με καλα ξυλα ειναι και "μαλακες".
Το θεμα δηλαδη ειναι μονο και μονο μηχανικο και δεν εχει να κανει με αποροφηση συχνοτητων κλπ.
Δεν ξερω αν εγινα αντιληπτος.
 

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #19 στις: 06/09/10, 01:27 »
Ελατοτητα ειναι περιπου η συμπεριφορα του υλικου (ολων των υλικων) στην ελξη.
Και εχει σχεση με το ειδος καθως και με την εσωτερικη πυκνοτητα του υλικου, και οχι μονο.
 
Με πολυ λιγα λογια Απολλωνα οταν μια χορδη ειναι στερεωμενη πανω σε ενα υλικο και ασκει ελξη στο υλικο αυτο (το οποιο υλικο αντισταθμιζει την ελξη αυτη), και χτυπαει, συμπαρασυρει και το υλικο στη δονηση που γινεται, οποτε και το υλικο διαμορφωνει με τα ιδιαιτερα μηχανικα χαρακτηριστικα του τα χαρακτηριστικα της δονησης αυτης.
Αν τεντωσουμε μια χορδη πανω σε ενα κομματι σκληρου χαλυβα (που εχει πολυ μικρη ελατοτητα μεχρι μηδαμηνη), μπρατσο σιδερενιο δηλαδη, θα εχουμε τελειως διαφορετικο ηχο απο οτι αν το μπρατσο ειναι ξυλινο και εχει ελατοτητα.
 
Δεν ειναι τυχαιο που οι καλες κιθαρες με καλα ξυλα ειναι και "μαλ**ες".
Το θεμα δηλαδη ειναι μονο και μονο μηχανικο και δεν εχει να κανει με αποροφηση συχνοτητων κλπ.
Δεν ξερω αν εγινα αντιληπτος.

Ομολογώ ότι συνεχίζω να μην καταλαβαίνω.

Κατ' αρχήν...

Ελατότητα: Ιδιότητα ορισμένων μετάλλων να μετατρέπονται με σφυρηλάτηση ή με άλλη ειδική μηχανική επεξεργασία, σε ελάσματα διάφορου πάχους.

Αυτό θυμάμαι και εγώ από τη Φυσική που έκανα στο σχολείο, στην οποία γινόταν αναφορά σε μέταλλα που είναι "ελατά και όλκιμα", δηλαδή έχουν την ικανότητα να μετατρέπονται σε ελάσματα και σύρματα. Υπό αυτή την έννοια το ξύλο δεν έχει καμία ελατότητα, ή καλύτερα έχει πολύ μικρή ελατότητα. Με σφυρηλάτηση ή άλλη επεξεργασία η οποία θα μετέτρεπε ένα μέταλλο σε έλασμα ή σύρμα, το ξύλο θα παραμορφωθεί και θα σπάσει.

Επίσης δεν κατάλαβα καθόλου τι εννοείς όταν λες ότι η δόνηση της χορδής "συμπαρασύρει το υλικό", το οποίο κατά συνέπεια έχει κάποια επίπτωση στη διαμόρφωση των χαρακτηριστικών την δόνησης. Για ποιά χαρακτηριστικά μιλάμε και πώς ακριβώς συμπαρασύρεται το ξύλο;

Τέλος, το κατά πόσο "μαλακή" ή "σκληρή" είναι μια κιθάρα έχει σχέση περισσότερο με το σετάρισμα και όχι με τα χαρακτηριστικά του ξύλου από το οποίο είναι φτιαγμένη. Τουλάχιστον αυτή είναι η δική μου εντύπωση.

Έχω την αίσθηση λοιπόν ότι κάτι διαφορετικό προσπαθείς να περιγράψεις αλλά μάλλον δεν χρησιμοποιείς τους κατάλληλους όρους.
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος thomsot

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 209
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #20 στις: 06/09/10, 07:57 »
Εχεις δικιο (το κοιταξα), χρησιμοποιησα λαθος ορο.
Εχουν περασει πολλα χρονια απο τα χρονια της φυσικης  ;D
Οπου ελατοτητα, βαλε ελαστικοτητα, ητη η ιδιοτητα του ξυλου να καμπτεται και να επανερχεται
 
Παράθεση
Επίσης δεν κατάλαβα καθόλου τι εννοείς όταν λες ότι η δόνηση της χορδής "συμπαρασύρει το υλικό", το οποίο κατά συνέπεια έχει κάποια επίπτωση στη διαμόρφωση των χαρακτηριστικών την δόνησης. Για ποιά χαρακτηριστικά μιλάμε και πώς ακριβώς συμπαρασύρεται το ξύλο;

Παρε παραδειγμα ενα τοξο.
Οσο ποιο πολυ σκληρο ειναι το ξυλο του τοξου τοσο καλυτερα χαρακτηριστικα εχει η βολη που κανει το βελος και σε δυναμη και σε ευθυβολια.
Το παραδειγμα που σου εφερα με το μεταλλικο μπρατσο δεν σε καλυπτει??
Ιδια δονηση θα εχει η χορδη σε μεταλλικο μπρατσο ιδια σε ξυλινο?? Οποτε ιδια χαρακτηριστικα ηχου θα παρεις??
Το ξυλο λογο ελαστικοτητας συμετεχει στη δονηση, απειροελαχιστα μεν αλλα συμετεχει, γι αυτο και ο διαφορετικος ηχος.
Ειναι αλλιως οταν το συστημα γενικα στο οποιο παλονται οι χορδες ειναι ελαστικο και αλλιως οταν ειναι σταθερο και ακαμπτο.
 
Παράθεση
Τέλος, το κατά πόσο "μαλακή" ή "σκληρή" είναι μια κιθάρα έχει σχέση περισσότερο με το σετάρισμα και όχι με τα χαρακτηριστικά του ξύλου από το οποίο είναι φτιαγμένη. Τουλάχιστον αυτή είναι η δική μου εντύπωση.

Οχι. Ενα παλιοκιθαρονι με παλιοξυλα και παλιοκατασκευη (ειπα παιζει ρολο η ολη κατασκευη) οπως και να το σεταρεις παντα σκληρο θα ειναι.
Παρε παραδειγμα απο τις κιθαρες μου.
Η cort ειναι σκληροτερη απο την blade και οι δυο μαζι δεν εχουν καμμια σχεση με την tele μου η οποια απο θεμα ξυλων και κατασκευης ειναι οτι καλυτερο (Βραζιλιανικα ξυλα, ειναι γραμμενο στο πιστοποιητικο γνησιοτητας). Φυσικα μην βαζεις και τεραστιες διαφορες, αλλα διαφορες που μετρανε.
Φυσικα παιζει και το σεταρισμα καθως και ενα σωρο αλλοι παραγοντες, οπως πλατος και παχος μπρατσου, ειδος και κατασκευη ταστων κλπ.
 
 
Παντως ενα ειναι σιγουρο οτι τα ξυλα παιζουν ρολο στον ηχο της κιθαρας.
Εσυ Απολλωνα δηλαδη πιστευεις οτι το ξυλο στο σωμα σκεπασμενο με τοσο λουστρο, παιζει ρολο σαν διαμορφωτης συχνοτητων η ηχητικου φασματος κλπ???
Αφου δεν ερχεται σε καμμια επαφη το ξυλο με την ηχητικη δονηση.
 
 

Αποσυνδεδεμένος JP.M

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 481
  • Φύλο: Άντρας
  • R'n'R DAMNATION
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #21 στις: 06/09/10, 09:32 »
ο όρος ''ηχητικό φάσμα'' μπορεί να μην ισχύει απόλυτα σαν όρος,έτσι κι αλλιώς δεν ήθελα να τον αναφέρω σαν όρο.
απλά θέλω να πω πως το κάθε ξύλο έχει συγκεκριμένο ύφος.
« Τελευταία τροποποίηση: 06/09/10, 16:01 από JP.M »

Αποσυνδεδεμένος thomsot

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 209
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #22 στις: 06/09/10, 14:35 »
ο όρος ''ηχητικό φάσμα'' μπορεί να μην ισχύει απόλυτα σαν όρος,έτσι κι αλλιώς δεν ήθελα να τον αναφέρω σαν όρο.
απλά θέλω να πω πως το κάθε ξύλο έχει συγκεκριμένο ήφος.

Φιλε JP.M, το καταλαβα και οπως συμπληρωνεις.... πετυχες ακριβως διανα "το καθε ξυλο εχει το δικο του υφος" και αυτο ακριβως ειναι.
 
Τελικα και γω δεν εδωσα και με τον καλυτερο τροπο να γινει κατανοητο αυτο που πιστευω.  :-[
Απλα οι δονησεις των χορδων μεταφερονται στα ξυλα της κιθαρας (και μαλιστα στα ξυλα του μπρατσου) και γινονται δονησεις του ξυλου, ολα τωρα τα ηχητικα κυματα που παραγονται απο αυτες τις δονησεις (κυρια των χορδων και πολυ δευτερευοντως των ξυλων της κιθαρας) προσλαμβανονται απο τους μαγνητες που γινονται ηκεκτρομαγνητικα και συνεχιζουν την πορεια τους.
Συμπερασματικα λοιπον τα ξυλα παιζουν ρολο και μαλιστα ουσιωδη, και κυριως (και αυτο ηθελα να τονισω) δεν παιζουν ρολο φιλτρου συχνοτητων, αλλα δημιουργουν και διαμορφωνουν με τις τεντομενες χορδες συχνοτητες.
 
 
 
 

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #23 στις: 06/09/10, 20:24 »
Φίλε Θωμά, νομίζω ότι αρχίσαμε να διαλύουμε κάπως τη σύγχυση που δημιουργήθηκε.

Κατ' αρχήν να ξεκαθαρίσω κάτι. Δεν πιστεύω ότι τα ξύλα αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στη διαμόρφωση του τελικού ήχου την κιθάρας. Πάντα είχα την αίσθηση ότι ο ενισχυτής είναι πιο σημαντικό μέρος της αλυσίδας ως προς αυτό το σημείο. Ακόμα και από το (μικρό κατά τη γνώμη μου) ποσοστό που αντιστοιχεί στην κιθάρα, πιστεύω ότι τον πρώτο ρόλο έχουν οι μαγνήτες και μετά όλα τα άλλα.

Αυτό δεν σημαίνει ότι τα ξύλα δεν παίζουν κανένα ρόλο. Απλά σημααίνει μέσα σε όλα τα άλλα η συνεισφορά των ξύλων είναι τόσο μικρή ώστε εγώ τουλάχιστον δεν είμαι σε θέση να την αντιληφθώ και να την εκτιμήσω. Κάποιοι με ιδιαίτερα εξασκημένο αυτί και με μεγάλη εμπειρία μπορεί πράγματι να είναι σε θέση να διακρίνουν αν το σώμα είναι φτιαγμένο από alder ή ash, ή αν η ταστιέρα είναι maple ή rosewood, όπως ακριβώς κάποιοι ειδικοί μπορούν να δοκιμάσουν ένα κρασί και σού πουν όχι μόνο την ποικιλία του σταφυλιού, αλλά και την τοποθεσία προέλευσης ή και τη χρονιά παραγωγής. Σϊγουρα λοιπόν τα ξύλα παίζουν ρόλο στον ήχο, και το αν και κατά πόσο αυτό συμβαίνει μέσα από μια διαδικασία πρόσθεσης ή αφαίρεσης (φιλτραρίσματος) συχνοτήτων είναι κάτι που δεν έχει και τόση σημασία στην παρούσα συζήτηση.

Η ελαστικότητα του ξύλου όμως είναι ένα άλλο ενδιαφέρον θέμα. Προσωπικά δεν την είχα συνδέσει ποτέ με την ηχητική ταυτότητα κάθε ξύλου και δεν ξέρω κατά πόσο πρόκειται για εξαρτώμενα μεγέθη. Αν μη τι άλλο, στην πράξη η ελαστικότητα του μπράτσου (το οποίο είναι το τμήμα της κιθάρας που κάμπτεται από την τάση των χορδών) δεν εξαρτάται τόσο από το ξύλο, αλλά από τη βέργα (truss rod) που υπάρχει μέσα σε αυτό. Γι αυτό και η ρύθμιση της βέργας χρησιμοποιείται για να εξισορροπήσει κατά το δοκούν την τάση των χορδών και να εκμεταλλευτεί την ελαστικότητα του ξύλου για να δώσει στο μπράτσο την επιθυμητή καμπυλότητα. Και ήταν ενδιαφέρον τα παράδειγμά σου με το τόξο, γιατί όπως και στην κιθάρα, ένας συγκεκριμένος βαθμός ελαστικότητας είναι απαραίτητος. Στο τόξο όμως το υλικό μάς ενδιαφέρει μόνο ως προς αυτή την ιδιότητά του, και όχι ως προς τις ηχητικές του ιδιότητες. Και για αυτό το λόγο είναι επίσης ενδιαφέρον ότι εκτός από το ξύλο τα υλικά από τα οποία κατασκευάζονται τα σύγχρονα τόξα είναι τα ανθρακονήματα, ο υαλοβάμβακας και κάποια μέταλλα. Ακριβώς δηλαδή τα υλικά τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή κιθάρων σαν υποκατάστατα του ξύλου.

Έχει κανένας άλλος κάποιες πληροφορίες ή απόψεις πάνω στο συγκεκριμένο θέμα;
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος Johnie Darko

  • Συναλλαγές: (1)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2769
  • Φύλο: Άντρας
  • Up in smoke...
    • Προφίλ
Απ: EMG
« Απάντηση #24 στις: 06/09/10, 21:51 »
H πυκνοτητα ενος ξυλου συνηθως δινει και την αντοχη σε ενα ξυλο. Για αυτο τον λογο εξαλλου απο τα πιο γερα ξυλα για μπρατσα κιθαρων ειναι το maple και ιδιατερα το quarterswan που ειναι κομμενο με "αντι-οικονομικο τροπο" ακριβως για να εχει την μεγιστη αντοχη. Οι κατασκευαστες υποστηριζουν οτι περα απο το θεμα αντοχης και εμφανισης, καθε ξυλο αναλογα με την πυκοντητα του και τα ιδιατερα χαρακτηριστικα του επηρεαζει τον ηχο μιας κιθαρας, ακομα και μιας ηλεκτρικης. Το swamp ash για παραδειγμα που ειναι πολυ πιο ελαφρυ ξυλο δεν χρησιμοποιειται συνηθως σε λαιμους (απο οσο ξερω) αλλα ειναι πολυ διαδεδεμονο ξυλο για σωματα ηλεκτρικων κιθαρων.
Τα χαρακτηριστικα του ειναι δυνατα υψηλομεσαια και ελαφρως μαζεμενα μεσαια με αρκετα μπασσα... Το μαονι που ειναι πολυ πιο πυκνο και βαρη ξυλο εχει αλλες ιδιοτητες: Κομπρεσσαρει πιο πολυ τα υψηλομεσαια και υψηλα ενω τονιζει τα χαμηλομεσαια. Ετσι ο καθε κατασκευαστης, αναλογως τον ηχο που θελι να βγαλει, την κατασκευη που θα κανει και τα ηλεκτρικα που θα διαλεξει, θα κανει και την αναλογη επιλογη ξυλων για να πετυχει αυτο που θελει.
Για αυτο εξαλλου καποιοι μαγνητες ενω ακουγονται πολυ καλα σε κιθαρες με μαονι, σε κιθαρες με πχ swamp ash ακουγονται να ξυριζουν κοκ.
Απο οτι ειχα διαβασει καποιο αρθρο (νομιζω του suhr), ανεφερε πως τα ξυλα μεσω της δονησης τους παραγουν διαφορετικες αρμονικες καθε φορα αναλογα απο την συσταση και τις ιδιοτητες του ξυλου.
Ψιλα γραμματα; Μπορει για καποιους, για καποιους αλλους οχι.
Εγω πιστευω οτι οι μαγνητες, η κατασκευη της κιθαρας, ο τυπος γεφυρας και ο ενισχυτης/ηχεια παιζουν τον σημαντικοτερο ρολο, αλλα απο την αλλη τις μικροδιαφορες που κυριως νιωθεις (και οχι τοσο ακους) στο αυτι/χερι (αυτη η διαδραστικοτητα ας το πουμε που εχεις με την κιθαρα και δεν εννοω αισθηση αφης κτλ)  οταν παιζεις μια κιθαρα, τις νιωθεις αμεσα... Εγω τουλαχιστον... Ετσι εχω δει οτι με το στυλ που παιζω, τον ηχο που θελω κτλ, αλλου θα θελω να χρησιμοποιησω μαονι σαν κυριο ξυλο και αλλου alder η swamp ash...
Βεβαια, ας μην ξεχναμε και τον παραγοντα σε τι εξοπλισμο κουμπωνει καποιος τις κιθαρες του... Υπαρχουν ενισχυτες που φανερωνουν τα παντα και ενισχυτες που αν τους βαλεις μπουζουκι πανω, ακουγεται σαν να βαλεις κιθαρα πανω  :P Αλλα οταν κουμπωνεις σε εναν καλο ενισχυτη και ηχεια με μετρια παραμορφωση ή με καθαρα, τοτε αρχιζεις και βλεπεις αρκετα εντονα τις διαφορες αυτες που δυστηχως με ενα pod, Vox, Peavey, Valvestate κτλ δεν τις βλεπεις (ακους)...
People say that tone is in the fingers...
and people also say that Les Pauls have more tone...
Les Pauls must therefore have more fingers...