Αποστολέας Θέμα: [VIDEO] - Τι σκέφτεσαι όταν αυτοσχεδιάζεις ένα σόλο?  (Αναγνώστηκε 11110 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Ioannis Anastassakis

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 430
  • Φύλο: Άντρας
  • Ioannis Anastassakis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Ioannis Anastassakis Official WWW Site
Καλησπέρα σε όλους του fan της ηλεκτρικής κιθάρας!
Στο σημερινό βίντεο θα δούμε τι γίνεται με τον αυτοσχεδιασμό.
Συγκεκριμένα η ερώτηση είναι,
"Τι σκέφτεσαι όταν αυτοσχεδιάζεις ένα σόλο?"

https://www.youtube.com/watch?v=scI0lmZOQHI


Για όποιες διευκρινίσεις, αλλά και για να στείλετε τις ερωτήσεις σας να απαντηθούν σε επόμενο βίντεο, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου μέσω email στο ioannis@ioannis.org αλλά και στο Facebook Fan page μου, https://www.facebook.com/ioannisanastassakis/




Τα λέμε την επόμενη φορά!
Φιλικά,
Ioannis Anastassakis
www.ioannis.org

Αποσυνδεδεμένος Βραζίλης

  • Δεν με λένε Bill!
  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 10361
  • Φύλο: Άντρας
  • Βασίλης + Βραζιλία = Βραζίλης
    • Skype - fronimitis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
Χμμ, τι ακριβώς εννοείς με το "χροιές"; Ύφος; ακουστικό αίσθημα; Αν ναι, αυτά εξαρτώνται από την χρήση των κλιμάκων, αλλά είπες ότι δεν σκέφτεσαι κλίμακες όταν αυτοσχεδιάζεις. Ίσως δεν το έπιασα καλά...

Αποσυνδεδεμένος talfarlow

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 280
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Δεν ξέρω ποιος ήταν ο καθηγητής που σου απάντησε στην ίδια ερώτηση όταν σπούδαζες αλλά ουσιαστικά αυτό που σου είπε είναι η γνωστή φράση του charlie Parker "Master your instrument, master the music & then forget all that & just play".


Μόνο που η λέξη "forget" δεν έχει το νόημα του "ξεχνάω", αλλά του "τελείωνε με τις αναλύσεις και τις θεωρίες και παίξε σαν master"

Η κονσέρβα* αν και ληγμένη είναι καλή, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορεί ο καθένας από εμάς να είναι charlie Parker..
Από εκεί και πέρα καλό θα ήταν να απαντούσες πως εσύ προσωπικά χειρίζεσαι τον αυτοσχεδιασμό φέρνοντας δικά σου παραδείγματα.

Αν σε ενδιαφέρουν κ' άλλα ρητά του συγκεκριμένου :

"If you don't live it, it won't come out of your horn."
"It's not all smoke** and mirrors***. Some of it comes from books."
"Once I could play what I heard inside me, that's when I was born."

*Απο την λέξη conservatory
**Μαστούρα
***Transcription
« Τελευταία τροποποίηση: 11/11/16, 12:05 από talfarlow »

Αποσυνδεδεμένος Spyros Delta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1117
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • SpyrosDeltaVideos
Χμμ, τι ακριβώς εννοείς με το "χροιές"; Ύφος; ακουστικό αίσθημα; Αν ναι, αυτά εξαρτώνται από την χρήση των κλιμάκων, αλλά είπες ότι δεν σκέφτεσαι κλίμακες όταν αυτοσχεδιάζεις. Ίσως δεν το έπιασα καλά...
Αν μου επιτρεπεται να απαντησω σε αυτο και να συνεισφερω στο θεμα....

O κοουτς ανεφερε επισης γενικοτερα και ως "ηχο", την "χροια" που θελει να παραγει σε ενα σολο.
Aς εξηγησω πανω σε αυτο (ηχο), που ειναι κατι πιο "χειροπιαστο" απο την χροια.

Ο ηχος εχει τα εξης χαρακτηριστικα: υψος (πχ ντο ρε μι κλπ), χροια (πχ γλυκος αγριος καθαρος distorted και ολα τα ενδιαμεσα, συν ενδεχομενως καποια εφφε), ενταση (piano-forte κλπ).
Αν σε αυτα προσθεσουμε, τη διαρκεια και το ρυθμο των ηχων αυτων, εχουμε ... ενα σολο.
Το ποιο ειναι το θεωρητικο πεδιο που βρισκονται αυτοι οι ηχοι (δλδ κλιμακες αρμονια κλπ) και το ποιο ειναι το τεχνικο επιπεδο του παιχτη, δεν ειναι το βασικο θεμα για το καλλιτεχνικο αποτελεσμα.
(πχ μπορουμε να εχουμε κατι πολυ καλο απο μια νοτα του bb king πανω σε τρεις συγχορδιες, οπως και απο 1000 νοτες του petrucci πανω σε 100 συγχορδιες. Οπως μπορει να συμβει και το αντιθετο)

Οταν παιζουμε, δεν πρεπει να σκεφτομαστε θεωριες και τεχνικες, αλλα οτι ζωγραφιζουμε ενα πινακα οπως ειπε ο κοουτς, και χρησιμοποιουμε ως χρωματα, τους ηχους αυτους.
Αν εχουμε τα καταλληλα πινελα και μπογιες (απαραιτητα θεωρητικα για τη μουσικη που παιζουμε) και ξερουμε να τα χρησιμοποιουμε οσο καλα χρειαζεται (τεχνικη και εξοπλισμος) για να φτιαξουμε τον πινακα που φανταζομαστε, θα φτιαξουμε τον πινακα χωρις να σκεφτομαστε ποιο πινελο χρησιμοποιουμε εκεινη τη στιγμη και ποια μπογια.
Ολα γινονται αυτοματα. Απο το μυαλο περνανε στο χερι και στον καμβα.
Αρπαζουμε το καταλληλο πινελο και το βουταμε στην καταλληλη μπογια χωρις καν να καταλαβουμε τι καναμε.

Αυτη η δυνατοτητα (σολο) εξελίσσεται και βρισκομαστε πιο κοντα σε αυτο που "ονειρευομαστε" να δημιουργησουμε, καθε φορα που κανουμε ενα νεο πινακα (σολο), καθε φορα που παιρνουμε στη διαθεση μας περισσοτερα πινελα και μπογιες (θεωρια κλπ) και οσο περισσοτερο μαθαινουμε να δουλευουμε μεμονομενα το καθε εργαλειο μας (εξασκηση).
Το θεμα λοιπον ειναι να συνεχισουμε να δουλευουμε στις μουσικες γνωσεις και στην εξασκηση, μεχρι να μπορουμε καθε φορα που επιχειρουμε, να βλεπουμε στον πινακα ακριβως αυτο που εχουμε στο μυαλο μας.
(Ενδεχεται καποιες στιγμες στην πορεια, να νιωσουμε οτι κατι λειπει. Το "τελμα" που αναφερουν πολλοι. Τοτε ερχεται η στιγμη που πρεπει να ανανεωσουμε τη συλλογη μας απο "εργαλεια" και "τεχνικη").

Μπορει να εχουμε 1000 πινελα και 1000 μπογιες, αλλα αυτο που μας εκφραζει εκεινη τη στιγμη, να ειναι να φτιαξουμε μια λοξη γραμμη πανω στο καμβα.
Θα παρουμε το ενα πινελο και τη μια μπογια που χρειαζεται και απλα θα τραβηξουμε αυτη τη γραμμη.
Οσο περισσοτερα εχουμε μαθει και εχουμε εξασκηθει, τοσο καλυτερα θα φαινεται αυτη η μια και μονο γραμμη.
Μπορει στη συνεχεια να θελουμε να κανουμε ενα κυκλο γυρω της απο δεκαδες μικροσκοπικες και πολυπλοκες εικονες. Θα το κανουμε κι αυτο με την ιδια ευκολια.
Σημασια εχει να εχουμε στον καμβα αυτο που θελουμε και να ειναι τελειο.
Τελειο για εμας, αφου η τεχνη ειναι κατι υποκειμενικο. Σε καποιους θα αρεσει και καποιους αλλους δεν θα τους συγκινεί.
Ειναι αναμενομενο. Σημασια εχει βασικα να αρεσει σε εμας.
« Τελευταία τροποποίηση: 11/11/16, 13:39 από Spyros Delta »

Αποσυνδεδεμένος mackay

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 102
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ



/\
ΙΙ

Αυτή είναι ανάλυση !

Αποσυνδεδεμένος Guitar Fan

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 945
    • Προφίλ
Δεν ξέρω ποιος ήταν ο καθηγητής που σου απάντησε στην ίδια ερώτηση όταν σπούδαζες αλλά ουσιαστικά αυτό που σου είπε είναι η γνωστή φράση του charlie Parker "Master your instrument, master the music & then forget all that & just play".








αυτό έρχεται από μόνο του,
όταν αποκτήσεις την τεχνική και "πιάνουν" τα χέρια σου
όταν αποκτήσεις και την γνώση, κλίμακες κλπ


τότε ξεθαρρεύεσαι και παίζεις και κάτι παραπάνω,
λες γιατί να παίξω αυτήν την νότα και να μην παίξω την άλλη
γιατί να μην κάνω pulloff ή hammeron, ρε μπας και δοκιμάσω και slide
αν σου αρέσει αυτό που ακούς το ξαναπαίζεις αν όχι δοκιμάζεις άλλο,
αυτήν διαδικασία την επαναλαμβάνεις μερικές εκατοντάδες φορές καθημερινά  και κάποτε έχεις το δικό σου "θέμα",


καλά τα είπα;;;
I play the guitar because I like it not because I am good at it

Αποσυνδεδεμένος talfarlow

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 280
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ

Παράθεση


όταν αποκτήσεις την τεχνική και "πιάνουν" τα χέρια σου
όταν αποκτήσεις και την γνώση, κλίμακες κλπ



Από ένα σημείο και μετά απλώς βλέπεις πάνω στο όργανο αυτό που σκέφτεσαι.
Και αυτό που σκέφτεσαι είναι ό,τι είσαι και έχεις διαμορφώσει μέχρι τώρα.Από ακούσματα μέχρι τι έχεις παίξει.

Αποσυνδεδεμένος Βραζίλης

  • Δεν με λένε Bill!
  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 10361
  • Φύλο: Άντρας
  • Βασίλης + Βραζιλία = Βραζίλης
    • Skype - fronimitis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
Spyros Delta, ζωγράφισες!  ;D Ωραία τα είπες, και ευχαριστώ.

Ευχαριστώ βέβαια και τον Ioannis Anastassakis που έδωσε αφορμή για συζήτηση.

Αποσυνδεδεμένος Ioannis Anastassakis

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 430
  • Φύλο: Άντρας
  • Ioannis Anastassakis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Ioannis Anastassakis Official WWW Site

Φανταστικη εξηγηση, Σπυρο - 1000 ευχαριστω, νομιζω οτι βοηθησες παρα πολυ!



Χμμ, τι ακριβώς εννοείς με το "χροιές"; Ύφος; ακουστικό αίσθημα; Αν ναι, αυτά εξαρτώνται από την χρήση των κλιμάκων, αλλά είπες ότι δεν σκέφτεσαι κλίμακες όταν αυτοσχεδιάζεις. Ίσως δεν το έπιασα καλά...
Αν μου επιτρεπεται να απαντησω σε αυτο και να συνεισφερω στο θεμα....

O κοουτς ανεφερε επισης γενικοτερα και ως "ηχο", την "χροια" που θελει να παραγει σε ενα σολο.
Aς εξηγησω πανω σε αυτο (ηχο), που ειναι κατι πιο "χειροπιαστο" απο την χροια.

Ο ηχος εχει τα εξης χαρακτηριστικα: υψος (πχ ντο ρε μι κλπ), χροια (πχ γλυκος αγριος καθαρος distorted και ολα τα ενδιαμεσα, συν ενδεχομενως καποια εφφε), ενταση (piano-forte κλπ).
Αν σε αυτα προσθεσουμε, τη διαρκεια και το ρυθμο των ηχων αυτων, εχουμε ... ενα σολο.
Το ποιο ειναι το θεωρητικο πεδιο που βρισκονται αυτοι οι ηχοι (δλδ κλιμακες αρμονια κλπ) και το ποιο ειναι το τεχνικο επιπεδο του παιχτη, δεν ειναι το βασικο θεμα για το καλλιτεχνικο αποτελεσμα.
(πχ μπορουμε να εχουμε κατι πολυ καλο απο μια νοτα του bb king πανω σε τρεις συγχορδιες, οπως και απο 1000 νοτες του petrucci πανω σε 100 συγχορδιες. Οπως μπορει να συμβει και το αντιθετο)

Οταν παιζουμε, δεν πρεπει να σκεφτομαστε θεωριες και τεχνικες, αλλα οτι ζωγραφιζουμε ενα πινακα οπως ειπε ο κοουτς, και χρησιμοποιουμε ως χρωματα, τους ηχους αυτους.
Αν εχουμε τα καταλληλα πινελα και μπογιες (απαραιτητα θεωρητικα για τη μουσικη που παιζουμε) και ξερουμε να τα χρησιμοποιουμε οσο καλα χρειαζεται (τεχνικη και εξοπλισμος) για να φτιαξουμε τον πινακα που φανταζομαστε, θα φτιαξουμε τον πινακα χωρις να σκεφτομαστε ποιο πινελο χρησιμοποιουμε εκεινη τη στιγμη και ποια μπογια.
Ολα γινονται αυτοματα. Απο το μυαλο περνανε στο χερι και στον καμβα.
Αρπαζουμε το καταλληλο πινελο και το βουταμε στην καταλληλη μπογια χωρις καν να καταλαβουμε τι καναμε.

Αυτη η δυνατοτητα (σολο) εξελίσσεται και βρισκομαστε πιο κοντα σε αυτο που "ονειρευομαστε" να δημιουργησουμε, καθε φορα που κανουμε ενα νεο πινακα (σολο), καθε φορα που παιρνουμε στη διαθεση μας περισσοτερα πινελα και μπογιες (θεωρια κλπ) και οσο περισσοτερο μαθαινουμε να δουλευουμε μεμονομενα το καθε εργαλειο μας (εξασκηση).
Το θεμα λοιπον ειναι να συνεχισουμε να δουλευουμε στις μουσικες γνωσεις και στην εξασκηση, μεχρι να μπορουμε καθε φορα που επιχειρουμε, να βλεπουμε στον πινακα ακριβως αυτο που εχουμε στο μυαλο μας.
(Ενδεχεται καποιες στιγμες στην πορεια, να νιωσουμε οτι κατι λειπει. Το "τελμα" που αναφερουν πολλοι. Τοτε ερχεται η στιγμη που πρεπει να ανανεωσουμε τη συλλογη μας απο "εργαλεια" και "τεχνικη").

Μπορει να εχουμε 1000 πινελα και 1000 μπογιες, αλλα αυτο που μας εκφραζει εκεινη τη στιγμη, να ειναι να φτιαξουμε μια λοξη γραμμη πανω στο καμβα.
Θα παρουμε το ενα πινελο και τη μια μπογια που χρειαζεται και απλα θα τραβηξουμε αυτη τη γραμμη.
Οσο περισσοτερα εχουμε μαθει και εχουμε εξασκηθει, τοσο καλυτερα θα φαινεται αυτη η μια και μονο γραμμη.
Μπορει στη συνεχεια να θελουμε να κανουμε ενα κυκλο γυρω της απο δεκαδες μικροσκοπικες και πολυπλοκες εικονες. Θα το κανουμε κι αυτο με την ιδια ευκολια.
Σημασια εχει να εχουμε στον καμβα αυτο που θελουμε και να ειναι τελειο.
Τελειο για εμας, αφου η τεχνη ειναι κατι υποκειμενικο. Σε καποιους θα αρεσει και καποιους αλλους δεν θα τους συγκινεί.
Ειναι αναμενομενο. Σημασια εχει βασικα να αρεσει σε εμας.

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2698
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Επειδή η μυϊκή μνήμη είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί, αυτό που θα πρότεινα είναι η σύνθεση πάνω σε ένα άλλο όργανο, π.χ. πιάνο. Κακά τα ψέματα ένα σουπερ σόλο είτε θα είναι γρήγορο τεχνικό jazzy, κτλ κτλ και θα αρέσει σε κιθαρίστες, είτε θα είναι πραγματικά όμορφο και θα αρέσει στο υπόλοιπο 99.99% των ανθρώπων.

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
46 Απαντήσεις
15945 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20/08/07, 17:21
από KostasVap
26 Απαντήσεις
9704 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 26/03/08, 22:56
από taxfreesax
24 Απαντήσεις
8553 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 05/03/07, 20:02
από gers
0 Απαντήσεις
5443 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 16/02/17, 15:39
από Ioannis Anastassakis
1 Απαντήσεις
10657 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 30/10/17, 19:37
από panixgr
0 Απαντήσεις
3124 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 02/09/19, 16:11
από Ioannis Anastassakis
0 Απαντήσεις
2178 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15/10/21, 19:26
από Ioannis Anastassakis
0 Απαντήσεις
1153 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/10/21, 19:17
από Ioannis Anastassakis
0 Απαντήσεις
1977 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/01/22, 00:59
από Ioannis Anastassakis
0 Απαντήσεις
770 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/06/22, 15:37
από Ioannis Anastassakis