Ψηφοφορία: Τι προτιμάει ο κόσμος...

Λάμπα
- 78 (81.3%)
Τρανζίστορ
- 18 (18.8%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 92


Σελίδες:
  • #1 από nicktzimas στις 24 Aug 2004
  • Ρε παιδια επειδη ειμαι καινουργιος,μπορει κανεις να μου πει τι ειναι λαμπα και τι τρανζιστορ σε εναν ενισχυτη?Τι σχεση εχουν με τον ηχο? ??? ??? ??? ??? ???
  • #2 από Johnie Darko στις 24 Aug 2004
  • Φιλε ανοιξες τεραστιο θεμα που για να το καταλαβεις απολυτα χρειαζεται καποιες τεχνικες γνωσεις.
    Γενικα θα σου πω οτι η λαμπα και το τρανζιστορ ειναι και τα δυο κυκλωματα ενισχυσης (και προ-ενισχυσης).
    Η λαμπα ειναι παλαιοτερης τεχνολογιας και το τρανζιστορ πιο καινουριας (σχετικα).
    Γενικα το ρευμα περναει μεσα απο τα κυκλωματα , ενισχυεται και στην εξοδο των κυκλωματων αυτων εχουμε το ενισχυμενο ρευμα.
    Η διαφορα στην λαμπα ειναι οτι επειδη ειναι καθαρα αναλογικο κυκλωμα δεν ψηφιοποιει το σημα που δεχεται (δεν "τετραγωνιζει" την κυμματομορφη του ρευματος (και αρα του ηχου) αλλα κραταει την καμπυλη κανονικη (ειναι οσο πιο απλα μπορει να το θεσω  συγνωμη !!!)  
    Σαν αποτελεσμα ειναι οτι ενω οι ενισχυτες με τρανζιστορ βγαζουν πιο "ψηφιακο" ηχο , "τετραγωνισμενο" κατα καποιον τροπο , πιο "σκληρο" και ειδικα οταν χρησιμοποιεις στην κιθαρα Overdrive η distortion ακους αυτο το περιβοητο "ξυσιμο" ...
    Αντιθετα στην λαμπα , λογω των χαρακτηριστικων της , ο ηχος ειναι πιο "στρογγυλος" , κομπρεσαρισμενος , "ζεστος" και ειδικα οταν υπεροδηγεις μια λαμπα (οverdrive) η παραμορφωση που παιρνεις ειναι πολυ πιο ογκωδης (οχι μπασσα) , πιο γεματη , πολυ ζεστη και γενικα κλασσεις ανωτερη απο την αντιστοιχη του τρανζιστορ.
    Το ιδιο ισχυει και για τα καθαρα , αλλα στην παραμορφωση ειναι πολυ πιο εντονη η διαφορα.
    Υπαρχουν βεβαια και τα υβριδια ενισχυτες που χρησιμοποιουν προ-ενισχυση με λαμπα κα τελικο με τρανζιστορ , αλλα κατα την γνωμη μου ειναι περισσοτερο δαιφημιστικο τρικ παρα ουσια ...
    Δεν υπαρχει τιποτα πιο κ!#$α απο εναν οδηγημενο ενισχυτη full λαμπατο !!!
    Το προβλημα της λαμπας ειναι οτι τα κυκλωματα ειναι πολυ πιο ακριβα και ευαισθητα , πιο βαρια , και πιο δυσκολα στην μαζικη παραγωγη , ενω ανα χρονικα διαστηματα (αναλογα της χρησης του ενισχυτη) οι λαμπες θελους αλλαγη (οπως και του σπιτιου !!!) , το οποιο δεν ειναι φτηνη διαδικασια (μπορει να φτασει η και να ξεπερασει τα 200€ , αναλογα με τον τυπο της λαμπας , τον αριθμο τους κτλ).
    Αντιθετα το τρανζιστορ ειναι παμθηνο , δεν χαλαει ευκολα και δεν χρειαζεται αντικατασταση με την χρηση. Οποτε καταλαβαινεις γιατι οι περισσοτεροι ενισχυτες χρησιμοποιουν τρανζιστορ (και ειδικα οι λεγομενοι low budget) , αφου το κοστος αγορας τους ειναι το μισο η και πολυ λιγοτερο απ' οτι αυτο των λαμπατων.
    Τελευταια εχουν βγει και ψηφιακοι ενισχυτες που δεν εξομοιωνουν τον λαμπατο ηχο (οπως τα τρανζιστορ τυπου mosfet) , αλλα ουσιαστικα αναπαραγουν τον ηχο των λαμπατων με ειδικο computer !
    Σε πληροφορω οτι μετα το αυθεντικο ειναι οτι πιο καλο θα ακουσεις ποτε σου και ο ηχος τους σε πολλες περιπτωσεις φτανει στο 95% του  αυθεντικου λαμπατου (για να μην σου πω και παραπανω). Κλασικο παραδειγμα η Line6 που φτιαχνει τετοια προϊοντα.
    Ακου Mesa Boggie και Marshall και Fender απο τον Vetta και μετα τα λεμε !!! Και σε κοστος που για να αγορασεις τους ενισχυτες που μπορει να βγαλει ενα τετοιο μηχανημα , χρειαζεσαι πολλα εκατομυρια ευρω (δεν κανω πλακα , αφου οι περσσοτεροι ενισχυτες που σου δινει , ειτε δεν τους βρισκεις πια , ειτε ειναι τοσο ακριβοι που ουτε για πλακα δεν θα μπορουσε ενας κοινος θνητος να τους πλησιασει).
    Και πριν μου πεις , "Ναι , αλλα αλλο το αυθεντικο" , θα σου πω οτι συμφωνω μεν , και περισσοτερο γιατι εχοντας το αυθεντικο , εχεις μπροστα σου το αληθινο "πραγμα" , το αγγιζεις , το νοιωθεις , το βλεπεις , αλλα σε πληροφορω οτι αν συγκρινεις τα αυθεντικα με αυτα θα δεις οτι οι διαφορες (οι ακουστικες ετσι ;) ειναι ελαχιστες. Και επισης σε πληροφορω οτι θα εκπλαγεις αν μαθεις ποσα album εχουν ηχογραφηθει με μηχανηματα σαν αυτα !!!
  • #3 από Βραζίλης στις 25 Aug 2004
  • Γενικα θα σου πω οτι η λαμπα και το τρανζιστορ ειναι και τα δυο κυκλωματα ενισχυσης (και προ-ενισχυσης).


    Για να ακριβολογούμε, είναι τα βασικά εξαρτήματα των κυκλωμάτων αυτών.

    Η διαφορα στην λαμπα ειναι οτι επειδη ειναι καθαρα αναλογικο κυκλωμα δεν ψηφιοποιει το σημα που δεχεται (δεν "τετραγωνιζει" την κυμματομορφη του ρευματος (και αρα του ηχου) αλλα κραταει την καμπυλη κανονικη
    Σαν αποτελεσμα ειναι οτι ενω οι ενισχυτες με τρανζιστορ βγαζουν πιο "ψηφιακο" ηχο , "τετραγωνισμενο" κατα καποιον τροπο , πιο "σκληρο" και ειδικα οταν χρησιμοποιεις στην κιθαρα Overdrive η distortion ακους αυτο το περιβοητο "ξυσιμο" ...


    Και τα 2 ειναι αναλογικα κυκλωματα, δεν υπαρχει τιποτε ψηφιακο. Υπο κανονικες συνθηκες οδηγησης του κυκλωματος ενισχυσης (χωρις υπεροδηγηση (overdrive)) και τα 2 κυκλωματα θα αποδώσουν σχεδόν το ίδιο.
    Πράγματι, στην υπεροδήγηση είναι η μεγάλη διαφορά, αλλά αν κανείς χρησιμοποιεί παραμόρφωση από πεταλάκι, δεν χρειάζεται να υπεροδηγεί τον ενισχυτή του.

    Δείτε κι αυτό: http://sound.westhost.com/amp-basics.htm
  • #4 από Johnie Darko στις 25 Aug 2004
  • Ηταν ο πιο ευκολοε τροπος για να περιγραψω την διαδικασια μιας και την λεξη ψηφιοποιηση την καταλαβαινουν ολοι.
    Αλλα αν καθομουν να ανελυα τεχνικους ορους , ατομα που δεν γνωριζουν , δεν θα καταλαβαιναν τιποτα. Αντιθετα με τον τετραγωνισμο που περιγραφω , ειναι πιο ευκολο να καταλαβει κανεις...
    Οσο για την παραμορφωση απο πεταλι δεν εχεις δικιο. Οταν χρησιμοποιεις εναν λαμπατο ενισχυτη και τον δυναμωνεις (το τελικο σταδιο , οχι την προενισχυση) οι αρμονικες που παιρνεις ειναι πολυ πιο "πλουσιες" και "στρογγυλεμενες" απ' οτι αυτες που θα εβγαζε ενας τρανζιστορ ...
    Διαφορετικα δεν θα ειχαν καν επιζησει σαν μηχανηματα οι λαμπατοι ενισχυτες. Γιατι να ξοδευεις τοσα λεφτα για λαμπατο , ενω μπορεις να παρεις εναν με τρανζιστορ και το πολυ πολυ να χρησιμοποιεις ενα καλο πεταλακι για παραμορφωση ...
    Γι αυτο που λες οτι υπο φυσιολογικες συνθηκες κτλ , αυτο το ανεφερα , απλως το ειπα με αλλον τροπο !
    Ειπα οτι οι διαφορες γινονται εντονες κατα την υπεροδηγηση και οχι στα καθαρα. Αν και ακομα και στα καθαρα , παλι δεν συγκρινονται ...
    Θα ελεγε καποιος οτι η λαμπα κατα καποιον τροπο "γλυκαινει" την κυματομορφη του ηχου και την κομπρεσαρει.
  • #5 από Sandman1_1 στις 17 Feb 2005
  • Μιας κ έχει ζηζητηθεί το θέμα τελευταία πολύ, μια ψηφοφορία για το τι προτιμάνε τα άτομα του κιθάρα θα ήταν καλό.
    Λαμβάνοντας υπόψη πάντα, την ποιότητα ήχου, την ένταση, κ το χρήματα...κ ότι άλλο έχει κάποιος να προσθέσει....
  • #6 από Jericho στις 17 Feb 2005
  • Μπορεί ο τρανζιστοράτος να :

    -έχει (πολύ) χαμηλότερη τιμή,
    -να μην χρειάζεται να ζεσταθεί για να αποδώσει καλά,
    -να έχει effects - cabin emulation - amp emulation - κλπ,
    -να μην χρειάζεται τόση προσοχή στη μεταφορά,
    -να μην χρειάζονται αλλαγή οι λυχνίες (που δεν έχει) κάθε 1 - 2 χρόνια,
    -να αποδίδει ίσως καλύτερα ή έστω σταθερά σε όλο το φάσμα της έντασης του,
    -να μην κοστίζουν ένα σωρό λεφτά τα ανταλλακτικά του (Λυχνίες vs Transistors)
    -(Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο αυτή τη στιγμή...)

    Αλλά από τότε που άκουσα τον ήχο λυχνίας... : Δεν τον αλλάζω με τίποτα...!
  • #7 από Σιδηρόπουλος στις 17 Feb 2005
  • θα συμφωνήσω..
    μπορει να πληρώσεις περισσότερα.. μπορει να χρειάζετε έξοδα για συντήρηση
    μπορει να θελει προσοχή στη μεταφορά..
    ομως ΑΞΙΖΕΙ
  • #8 από guitarlover στις 17 Feb 2005
  • Κατε με Sandman δεν νομίζω ότι να ύπάρχει άνθρωπος που να προτημάει τρανζιστοράτο ήχο από λαμπάτο. Ότι ήχο και να χριάζεσαι πιστεύω ότι ένας λαμπάτος θα στο δώσει 1000 φορές καλύτερα από ένα λαμπάτο. Επίσεις εμένα δεν με νοιάζει ο ήχος. Προτημω να με διώξουν απο την ποληκατοικία παρά να παίζω χαμηλά. Τώρα για τα λεφτά σίγουρα είναι ένα μεγάλο πρόβλημα αλλά αμα θέλει κάποιος κάνει υπομονή και μαζεύη τα λεφτά για ένα λαμπάτο.
  • #9 από Panos1984 στις 17 Feb 2005
  • guitarlover> κανεις λιγο λαθος.. υπαρχουν πολλοι, κυριως τζαζιστες, οι οποιοι θελουν να εχουν τελεια καθαρα σε οποιαδηποτε ενταση. και οπως ξερεις ο λαμπατος αρπαει αν τον δυναμωσεις.

    νομιζω οτι δεν υπαρχει αντικειμενικα καλυτερο ειδος ενισχυτη, κιθαρας, πεταλιων μπλα μπλα... ολα αξιολογουνται συναρτησει του προσδοκομενου ηχου.

  • #10 από Johnie Darko στις 18 Feb 2005
  • Θα συμφωνησω με τον Πανο. Αναλογα τι θελεις να παιξεις , σου κανει και ο αναλογος ενισχυτης (ή οχι).
    Πχ κλασσικος τρανζιστορατος ΙΔΑΝΙΚΟΣ για jazz και τελεια καθαρα (καλυτερα απο λαμπα) ειναι ο Jazz chorus της Rolland...
    Επισης ο Dimebag επαιζε με τρανζιστορατους αποκλειστικα Randall. Οποτε ολα ειναι σχετικα...
    Και εγω ειχα λαμπατους ενισχυτες και επινα νερο στο ονομα τους. Μετα πηρα τον Vetta και τωρα απλα δεν με απασχολουν οι λαμπατοι...
    Ναι, αν ειχα τα κερατα μου σε λεφτα και χωρο, θα προτιμουσα να ειχα 60 διαφορετικους λαμπατους ενισχυτες, προενισχυτες, πεταλια, καμπινες ηχειων κτλ, αλλα με τον Vetta τα εχω ολα σε ενα πακετο με περιπου 90-95% πιστοτητας ηχου (αλλου καλυτερα και αλλου χειροτερα) και μιας και θελω να παιζω πολλα διαφορετικα στυλ, μου κανει απιστευτα την δουλεια μου και ειμαι πολυ ευχαριστημενος... Αν απο την αλλη ηθελα μονο εναν ηχο , πχ SRV και μονο, τοτε θα προτιμουσα να επαιρνα εναν ενισχυτη που θα μου εβγαζε 100% αυτο που ηθελα... Αλλα πιστευω οτι ειναι πολυ λιγοι αυτοι που παιζουν ΜΟΝΟ ενα στυλ και θελουν εναν μονο ηχο (και δεν εννοω εφφεδακια και EQs, εννοω διαφορετικο ειδος ενισχυτη)...
  • #11 από anastasioujim στις 18 Feb 2005
  • Με τις λυχνίες μπορείς να πετύχεις πολύ μεγάλη ενίσχυση. Ακόμη και τα transistors ισχύος έχουν πολύ λίγες δεκάδες watt ενίσχυση.
    Στις Λάμπες όμως δεν μπορείς να αποφύγεις την παραμόρφωση στο 3% ενώ στα transistors η περαμόρφωση μπορεί να περιοριστεί κάτω απο 0.4%
    Πολλές φορές οι λυχνίες είναι δυσεύρετες.....
    Πολύ λίγα εργοστάσια έχουν μείνει που κατασκευάζουν λυχνίες....
    Χώρια που πληρώνεις και αρκετά παραπάνω για να αγοράσεις τη λάμπα...
    Υπάρχουν άλλα κυκλώματα για να πετύχεις ήχο σαν τον ενισχυτή με λυχνίες, που δεν έχει και τεραστια διαφορα.
  • #12 από Sandman1_1 στις 18 Feb 2005
  • Παιδιά ρίχτε κ καμιά ψήφο πάνω για να έχουμε μια συνολική εικόνα...
  • #13 από JaYmZ στις 18 Feb 2005
  • Λάμπα, λάμπα, λάμπα... ;D
  • #14 από Sound of Rock στις 18 Feb 2005
  • Πριν λίγο καιρό πήρα ενισχυτή. Με τα λεφτά που έιχα μπορούσα να πάρω και κάπιο καλό λαμπάτο. Το σκεφτόμουνα πολύ σοβαρά. Τελικά αγόρασα τον Flextone III XL και είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος. Μπορεί να μην έχω τον λαμπάτο ήχο στο 100% αλλά όπως είπε και ο great τα έχω όλα σε ένα πακέτο.
  • #15 από Johnie Darko στις 18 Feb 2005
  • Λάμπα, λάμπα, λάμπα... ;D

    Φιλε Jaymz (και γενικα ολοι, οχι εσυ προσωπικα), εχετε λαμπατο/-τους ενισχυτες; Εχετε συμβιωσει μαζι τους καιρο; Εχετε αποκτησει και παιξει με ενισχυτες και τρανζιστορ και λαμπα και υβριδικους και digital modelling;
    Γιατι απλα κατα την γνωμη μου , ειναι αδοκιμο καποιος ο οποιος δεν εχει αγορασει ενισχυτη λαμπας (και τους αλλους) να μπορει να τους συγκρινει απο δοκιμες σε μαγαζια ή σε studios ή μεσω φιλων...
    Απλα πιστευω οτι πολλα ατομα (και δεν το λεω για σενα Jaymz, για να μην παρεξηγηθω, αφου δεν σε ξερω) διαμορφωνουν αποψεις για τετοια θεματα απο γνωμες αλλων, περιοδικων, κριτικων σε sites και forums κτλ.
    Αντιθετα, λιγοι , πολυ λιγοι ειναι αυτοι που εχουν αποκτησει (αγορασει) και συμβιωσει με ενισχυτες και προενισχυτες και των 4 βασικων κατηγοριων που προανεφερα (λαμπατοι,υβριδικοι,τρανζιστορ,digital modelling)...
    Αρα τετοιου ειδους δημοψηφισματα ειναι μαλλον αδοκιμα, γιατι περα απο την υποκειμενικη αποψη του καθενος περι ηχου, λιγοι ειναι αυτοι που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ μπορουν να εχουν ΟΝΤΩΣ αποψη απο προσωπικη εμπειρια (και επαναλαμβανω δεν εννοω δοκιμες σε μαγαζια, δανεικους, studios κτλ).
    Απλα η αποψη μου...  ;)
  • #16 από Jericho στις 18 Feb 2005
  • Λάμπα, λάμπα, λάμπα... ;D

    Φιλε Jaymz (και γενικα ολοι, οχι εσυ προσωπικα), εχετε λαμπατο/-τους ενισχυτες; Εχετε συμβιωσει μαζι τους καιρο; Εχετε αποκτησει και παιξει με ενισχυτες και τρανζιστορ και λαμπα και υβριδικους και digital modelling;
    Γιατι απλα κατα την γνωμη μου , ειναι αδοκιμο καποιος ο οποιος δεν εχει αγορασει ενισχυτη λαμπας (και τους αλλους) να μπορει να τους συγκρινει απο δοκιμες σε μαγαζια ή σε studios ή μεσω φιλων...
    Απλα πιστευω οτι πολλα ατομα (και δεν το λεω για σενα Jaymz, για να μην παρεξηγηθω, αφου δεν σε ξερω) διαμορφωνουν αποψεις για τετοια θεματα απο γνωμες αλλων, περιοδικων, κριτικων σε sites και forums κτλ.
    Αντιθετα, λιγοι , πολυ λιγοι ειναι αυτοι που εχουν αποκτησει (αγορασει) και συμβιωσει με ενισχυτες και προενισχυτες και των 4 βασικων κατηγοριων που προανεφερα (λαμπατοι,υβριδικοι,τρανζιστορ,digital modelling)...
    Αρα τετοιου ειδους δημοψηφισματα ειναι μαλλον αδοκιμα, γιατι περα απο την υποκειμενικη αποψη του καθενος περι ηχου, λιγοι ειναι αυτοι που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ μπορουν να εχουν ΟΝΤΩΣ αποψη απο προσωπικη εμπειρια (και επαναλαμβανω δεν εννοω δοκιμες σε μαγαζια, δανεικους, studios κτλ).
    Απλα η αποψη μου... ;)

    Εδώ έχεις ένα μεγάλο δίκιο ! Αν δεν έχεις περάσει από όλες τις κατηγορίες (η σχεδόν όλες), είναι αδύνατο να εκφέρεις γνώμη με αξιοκρατικά κριτήρια !

    Είναι σαν να λες ότι το καλύτερο αμάξι είναι η Ferrari, άσχετα ότι το έχεις δει μόνο σε περιοδικά...
  • #17 από anastasioujim στις 19 Feb 2005


  • Είναι σαν να λες ότι το καλύτερο αμάξι είναι η Ferrari, άσχετα ότι το έχεις δει μόνο σε περιοδικά...

    Οχι εγω έχω δει και στο δρόμο.... ;D ;D ;D ;D
  • #18 από freemind στις 19 Feb 2005
  • Αν και δεν ειμαι κιθαριστας, μου κανει εντυπωση πως οι περισσοτεροι αναφερθηκαν κυριως στην ενισχυση του σηματος που προσφερει μια λυχνια, και οχι στην βασικη της ιδιοτητα να δημιουργει αρτιες αρμονικες στον ηχο ενος οργανου. Ιδιαιτερα οι τριοδικες που προτιμουνται για την προενισχυση κιθαρων ( κυριως τριοδικες για να μειωσουν την υπαρξη θορυβου ) εχουν την δυνατοτητα να παρεχουν μια μη γραμμικοτητα στην εξοδου του ηχου, οποτε περισσοτερες επιλογες να "παιξει" καποιος με τον ηχο...Οποτε δεν μπορω να διανοηθω οτι οι περισσοτεροι που απαντησαν, θα επαιρναν εναν λαμπατο ενισχυτη, απλα για την ενισχυση που θα τους εδινε...
    Νομιζα οτι ηταν πιο σημαντικο για εναν κιθαριστα, η ευρεση ενος ενισχυτη που θα του παρειχε εναν ηχο που του αρεσε και οχι μια ενταση που θα εκανε να τριζουν τα τζαμια της γειτονισσας...Ισως αυτο να ειναι ενα αλλο προβλημα που αντιμετωπιζει η ανερχομενη ροκ σκηνη της Ελλαδας..Δεν ψαχνει αρκετα τον ηχο της...οχι τουλαχιστον οσο την ενταση της.. ;D
    Παντως ( τονιζω οτι δεν ειμαι κιθαριστας ), θα προτεινα ψηφιακα μεσα ενισχυσης, γιατι εχουν την δυνατοτητα να "προσομοιωνουν" λαμπατες καταστασεις, χωρις να χρειαζεται καποιος να συντηρει τις λυχνιες και τον εξοπλισμο του...
  • #19 από Tzeleberfidon στις 20 Feb 2005
  • Μιας και αναθέρθηκε παραπάνω ο Stevie Ray Vaughan, ξέρει κανείς με τι ενισχυτή και εφέ έπαιζε?
  • #20 από Σιδηρόπουλος στις 20 Feb 2005
  • Μιας και αναθέρθηκε παραπάνω ο Stevie Ray Vaughan, ξέρει κανείς με τι ενισχυτή και εφέ έπαιζε?

    http://guitargeek.com/rigview/308
    το Rig του..
  • #21 από JaYmZ στις 26 Feb 2005
  • Φίλε GC, πιστεύω πως υπάρχουν αξιόλογοι ενισχυτές όλων των ειδών(τρανζίστορ, υβριδικοί και λαμπάτοι...).Εγώ προσωπικά δεν έχω δικό μου λαμπάτο ενισχυτή, αλλά έχω παίξει με αρκετούς(ενδεικτικά αναφέρω Marshall DSL-100, TSL-602, Peavey Classic 50) και δεν εννοώ 5 λεπτάκια σε ένα κατάστημα, μιλάμε έχω πάιξει αρκετά.Προσωπικά, για μένα δεν υπάρχει σύγκριση, πάντα για τα δικά μου αυτιά, με κάποιον τρανζιστοράτο ενισχυτή.Ειδικά αν είναι all-tube ο ενισχυτής και μπορέσεις να παίξεις δυνατά, πραγματικά εμένα μου φεύγει η μπάλα... ;DΕσύ νομίζω έχεις έναν Vetta αν θυμάμαι καλά...Αν εσένα σου αρέσει και είναι ο ιδανικός ενισχυτής, εμένα μου περισσεύει... ;)Πιστεύω πως το topic ήταν απλώς να πούμε ποιο είδος ενισχυτή μας αρέσει και όχι να αναλύσουμε γιατί το ένα είναι καλύτερο από το άλλο...Άλλωστε, αυτό έχει συζητηθεί δεόντως σε όλον τον πλανήτη τα τελευταία 30 χρόνια...Οπότε, there's no point! ;)

    Όπως είπα, δεν έχω δικό μου λαμπάτο ενισχυτή, αλλά όπου να'ναι θα πάρω κάποιον Mesa Boogie(μάλλον Triple Rectifier ή ένα Triaxis + 50/50...)Για μένα, ο ιδανικός ήχος είναι ο ήχος που βγάζουν οι Boogie...ούτε οι Marshall, ούτε οι Peavey, ούτε οι Line6 μου αρέσουν...Αυτό είναι καθαρά προσωπική προτίμηση και δεν υποδηλώνει πως ότι προανέφερα δεν αξίζει... 8)
    Αλλά δεν νομίζω να χρειάζεται κάποιος που ξέρει από ήχο και από κιθάρες γενικότερα, περισσότερο από 1-2 ώρες μπροστά από 3 διαφορετικούς ενισχυτές(λάμπα, τρανζίστορ, modelling) για να καταλάβει τι του χρειάζεται και τι του αρέσει... ;) Αυτά... :)
  • #22 από Johnie Darko στις 26 Feb 2005
  • Η γνωμη μου ειναι πως αν δεν εχεις συμβιωσει με εναν ενισχυτη, δεν μπορεις να τον εκτιμησεις σωστα...
    Πχ, οι Boogie που τοσο σου αρεσουν , τους εχεις παιξει ποτε;
    Η ετσι εχεις ακουσει, νομιζοντας απο καποιους καλλιτεχνες κτλ οτι αυτος ο ηχος θα σου αρεσει;
    Εγω τα λεω ολα αυτα, γιατι οχι μονο εχω παιξει με λαμπατο , αλλα ειχα και λαμπατους και τρανζιστορ και υβριδικους και D. Modelling... Και επαναλαμβανω, πως αν ειχα τα χρηματα, θα προτιμουσα να ειχα καμια 10αρια λαμπατους ενισχυτες με καμπινες, πεταλιερες κτλ... Επειδη ομως δεν εχω τοσα χρηματα και χωρο, και θελω να μπορω να βγαζω 40 διαφορετικους ηχους και οχι μονο εναν (κλασσικο παραδειγμα ενισχυτη με εναν καλο ηχο ειναι οι rectifier... καλοι για new metal φαση, αλλα για ολα τα αλλα, ειναι "λιγοι") γι ανα μπορω ν απαιζω οτι γουσταρω, κατελληξα στον Vetta... Κιοχι γιατι απαραιτητα ειναι καλυτερος ηχητικα απο εναν λαμπατο...
    Θα φτασει σε ηχο τον λαμπατο στο 90-95%, ποτε το 100%... Το θεμα ειναι τι παιρνεις σε ανταλλαγμα...
    Καταλαβες; ;)
    Και γενικα ολα αυτα τα ειπα , γιατι πολλοι, εχουν γνωμη για πολλα πραγματα , χωρις πραγματικα να γνωριζουν τι τους γινεται... (και δεν εννοω εσενα, που δεν σε ξερω και δεν μπορω να ξερω τις γνωσεις σου κτλ)...
  • #23 από Tzeleberfidon στις 27 Feb 2005
  • Ευχαριστώ για το SRV
  • #24 από analogio στις 27 Feb 2005
  • Η λαμπα ειναι ζωντανο πραμα και ευαισθητο. Ασε που τηγανιζεις και αυγουλακια.
    Το τρανζιστορ ειναι αναπαρασταση, και αυταπατη ηλεκτρικου ηχου. Σαν να
    λεμε βιβλιοθηκη με ξυλο κερασιας και βιβλιοθηκη με μελαμινη.
    Το καλο ομως πληρωνεται ακριβα μεσα στην ελευθερη οικονομια της αγορας που ζουμε.
    Υπαρχουν και τα υβριδια, μισο-λαμπα, μισο-τρανζιστορ αλλα εχω ακουσει οτι δεν ειναι
    πολυ αξιοπιστα και δεν ξερω τιποτα παραπανω γι'αυτα.
  • #25 από Γιάννης [nOiz] στις 05 Mar 2005
  • Η λαμπα ειναι ζωντανο πραμα και ευαισθητο.Το καλο ομως πληρωνεται ακριβα μεσα στην ελευθερη οικονομια της αγορας που ζουμε.
    Υπαρχουν και τα υβριδια, μισο-λαμπα, μισο-τρανζιστορ αλλα εχω ακουσει οτι δεν ειναι
    πολυ αξιοπιστα και δεν ξερω τιποτα παραπανω γι'αυτα.

    Συμφωνώ απόλυτα, οι λάμπες είναι το συναίσθημα στον ενισχυτή. Όσο για τα υβρίδια, έχω έναν Marshall ValveState II 30W ο οποίος έχει προσομοίωση λάμπας με ειδικά τρανζίστορ και μπορώ να πω ότι παίζει αρκετά καλύτερα από κλασσικούς τρανζιστοράτους ενισχυτές. Βέβαια είχε τα λεφτάκια του (150.000 δρχ τότε) αλλά με Celestion ηχείο τον δικαιολογώ.  ;)
Σελίδες: