Ψηφοφορία: Τι προτιμάει ο κόσμος...

Λάμπα
- 78 (81.3%)
Τρανζίστορ
- 18 (18.8%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 92


Σελίδες:
  • #26 από _AdriaN_SmitH στις 19 May 2005
  • I apantisi den 8a bre8ei pote....kaneis den mporei na krinei (arnitika i 8etika) ti aresei ston ka8ena,prwswpiki apopsi entelws.Oso gia tous lampatous eixoyn poio zwntano ixo apo tous tranzistoratous eidika se megales entaseis.Kai fysika einai oti pros8etoun armonikes syxnotites (ara exoun poio oloklirwmeno ixo) kai epeidi porsferoun kalyteri poiotita ixou  einai kai poio akriboi (logiko mou akougetai).Telos skefteite oti logw twn lampwn to sima tis ki8aras pou enisxyetai einai kanoniki kymmatomorfi enw me tous tranzistor einai apla psifia 0 kai 1.O teleutaios kritis omws einai panta to auti mas,opote gyrname pali stin arxi.... ;D
  • #27 από JimTemoe στις 20 May 2005
  • Για σας παιδία. Εγώ θα συμφωνήσω με τον Great Cornholio που λέει ότι, << αν δεν έχεις συμβιώσει με έναν ενισχυτή, δεν μπορείς να τον εκτιμήσεις σωστά >>.
    Μετά πάλι, για να έχεις ολοκληρωμένοι άποψη πρέπει να έχουν περάσει, (γνώμη μου) 5 με 6 ενισχυτές τουλάχιστον από τα χέρια σου. Εμένα ο πρώτος μου ενισχυτής ήταν foul λάμπα, (τι άλλο Fender), μετά από κι και ύστερα είχα και τρανζίστορ και υβριδικούς. (Θα κάνω μια μικρή παρένθεση εδώ. Περίπου στην δεκαετία του 1990 με 1995 θα έλεγα υπήρχε μια τάση από τους επαγγελματίες κιθαρίστες μα και από του Έμπορους, πωλητές΄ φυσικά¨ τη λάμπα θα πάρεις είσαι τρελός, ένας τρανζίστορ, έχει αυτό έχει το άλλο, το τρανζίστορ είναι για μια ζωή και τέτοια). Τώρα πάλη τα πράγματα έχουν αλλάξει την τελευταία πενταετία όλοι μιλάνε για την λάμπα (οι περισσότεροι). Αυτή τη στιγμή έχω έναν foul λάμπα και ένα τρανζίστορ. Παιδία σαν την λάμπα δεν υπάρχει. Σε τι να αναφερθώ, στον γλυκό ήχο, στο όγκο που δίνει. Όπως και να το κάνουμε η λάμπα είναι για μια ζωή και όχι το τρανζίστορ. Της λαμπάς θα της αλλάξεις στα 3 με 5 χρόνια μια σειρά τετράδα, (ανάλογα πόσες τελικές έχει) και δεν είναι ακριβές όπως έλεγε ένας φίλος παραπάνω, αν έχει το πάρα πολλή στα 150euro και έναν ηλεκτρολύτη αν θυμάμαι καλά, έτσι πρέπει να λέγεται, αλλά 50euro και είναι πάλι καινούριος. Ένα άλλο παράδειγμα θα φέρω γενικά για την λάμπα. Οι ποιο πολλοί, για να μην πω όλοι σας, έχετε πάει σε στούντιο. Για ρωτήστε με τι θα ήταν καλύτερα να γράψετε μια φωνή, με ένα πυκνωτικό μικρόφωνο τρανζίστορ, ή με ένα λαμπάτο. Πιστεύω τέλος ότι συμφωνείτε με το περί λαμπάς, αλλά θα μου πεις τι γίνεται με τα Euro; Αυτό είναι ένα άλλο θέμα παιδία τι να κάνουμε, ΤΑ ΓΟΥΣΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ.
  • #28 από _AdriaN_SmitH στις 20 May 2005
  • pes ta !!!! exeis dikio
  • #29 από Gant στις 21 May 2005
  • Oso gia tous lampatous ... pros8etoun armonikes syxnotites (ara exoun poio oloklirwmeno ixo).
    Telos skefteite oti logw twn lampwn to sima tis ki8aras pou enisxyetai einai kanoniki kymmatomorfi enw me tous tranzistor einai apla psifia 0 kai 1.

    Μπορείς σε παρακαλώ να μας δώσεις πληροφορίες για το που τα διάβασες αυτά ???  :o  ???
  • #30 από _AdriaN_SmitH στις 21 May 2005
  • Exw milisei me ton ka8igiti hlektronikwn systimatwn sti sxoli moy.Ektws apo auta pou mou eixe pei, mou eipe episis oti to mono problima pou exoun oi lampes einai oti diarkoun ligotero apo ta tranzistor (alla auti dior8wnetai ama tis allakseis).Akomi symfwna me tous kataskeuastes enisxytwn kai diagramata tous (schematics) oi mones lampes pou 8eloun allagh einai tis telikhs enisxysis.O logos einai profanis giati autes einai pou katanalwnoun olo to reuma kai anaptisoun megales 8ermokrasies.Apo tin alli oi lampes tis proenisxysis einai gia "mia zwi" giati den katanalwnoun poly reuma.Ypoloipes plirofories prokyptoun apo tin gnwsi twn ilektrwnikwn kyklwmatwn (logw sxolis),apo meleti twn schetics (kai lamapatwn alla kai tranzistor enisxytwn) kai telos apo an8rwpous poy syntiroun lampatous enisxytes... ;D
  • #31 από daron malakian στις 11 Jun 2005
  • θελω να ρωτησω κατι σχετικο, 60βαττ λαμπα η 100βαττ τρανζιστορ?
  • #32 από JimTemoe στις 13 Jun 2005
  • Η γνώμη μου είναι ότι δεν μπορεί να γίνει σύγκριση το ένα με το άλλο. πχ. << Πάρε ένα λαμπάτο με 60watt και ένα τρανζίστορ 100watt και βάλτους δίπλα – δίπλα. Μετά βαλε και στους δυο ίδιες εντάσεις….  ;DΕίμαι σίγουρος ότι την διαφορά θα την καταλάβεις.
    Αν κατάλαβες καλά σου συνιστώ τα 60watt τις λάμπα παρά τα 100 του τρανζίστορ. ;D
  • #33 από guitarlover στις 14 Jun 2005
  • θελω να ρωτησω κατι σχετικο, 60βαττ λαμπα η 100βαττ τρανζιστορ?

    Καλά δεν συγκρίνονται σε ένταση. Ο λαμπάτος θα εκμηδενίσεις το τρανζιστοράτο. Απλά το θέμα είναι να πάρεις λάμπα και να μην την μπορείς να την ανοίξεις κρίμα τα λεφτά. Άμα τώρα δεν έχεις πρόβλημα με την ένταση εκεί που παίζεις με χίλια για λαμπάτο. Αλλά πάντα εξαρτάται και τι θες να παίξεις
  • #34 από JimTemoe στις 14 Jun 2005
  • Αγαπητέ φίλε την να την κάνεις την ένταση, να σου πάρει τα αυτιά σου και των γύρων σου. Το θέμα είναι να προσπαθήσεις να παίξεις σε χαμηλές εντάσεις για να το γουστάρεις και εσύ και η παρέα σου. Για να μπορείς να καταλάβεις τα λάθη σου ρε αδελφέ και να τα διορθώσεις.
    Θα μου πεις τώρα ότι άμα έχεις των ΄Χ΄ (μαλ…α.) ντραμίστα δίπλα σου να τα χώνει τι θα κανείς εσύ δεν θα τα χώσης και όχι τίποτα άλλο, για να ακούγεσαι και εσύ ρε αδελφέ.
    Τέλος πάντων το θέμα είναι ότι με των λαμπάτο, στις νορμάλ εντάσεις θα βγάλεις την γλυκάδα τις λάμπας και όχι απαραίτητα στα φουλ γκάζια.
  • #35 από Jose στις 15 Jun 2005
  • Telos skefteite oti logw twn lampwn to sima tis ki8aras pou enisxyetai einai kanoniki kymmatomorfi enw me tous tranzistor einai apla psifia 0 kai 1.

    Εννοείται ότι κάτι τέτοιο δεν ισχυει!
  • #36 από guitarlover στις 15 Jun 2005
  • Αγαπητέ φίλε την να την κάνεις την ένταση, να σου πάρει τα αυτιά σου και των γύρων σου. Το θέμα είναι να προσπαθήσεις να παίξεις σε χαμηλές εντάσεις για να το γουστάρεις και εσύ και η παρέα σου. Για να μπορείς να καταλάβεις τα λάθη σου ρε αδελφέ και να τα διορθώσεις.
    Θα μου πεις τώρα ότι άμα έχεις των ΄Χ΄ (μαλ…α.) ντραμίστα δίπλα σου να τα χώνει τι θα κανείς εσύ δεν θα τα χώσης και όχι τίποτα άλλο, για να ακούγεσαι και εσύ ρε αδελφέ.
    Τέλος πάντων το θέμα είναι ότι με των λαμπάτο, στις νορμάλ εντάσεις θα βγάλεις την γλυκάδα τις λάμπας και όχι απαραίτητα στα φουλ γκάζια.

    Εγώ αυτό που λέω είναι ότι άμα ένα λαμπάτο δεν μπορείς να τον ανοίξεις τότε δεν αξίζει να τον πάρεις. Και για να μην σου πάρει τα αυτιά απλά πέρνεις μικρότερο. Γιατί σε πολλούς λαμπάτους η χαμηλές εντάσεις δε σκαμπάζουν μία με το τι γίνεται άμα τους ανοίξεις
  • #37 από blooded roses στις 15 Jun 2005
  • και με κλειστα τα ματια λυχνια γιατι ο ηχος δεν παιζετε...
  • #38 από nickmit στις 05 Sep 2005
  • Telos skefteite oti logw twn lampwn to sima tis ki8aras pou enisxyetai einai kanoniki kymmatomorfi enw me tous tranzistor einai apla psifia 0 kai 1.

    Εννοείται ότι κάτι τέτοιο δεν ισχυει!


    Συγνωμη αλλα κανεις μεγαλο λαθος...
    Δεν θελω να επεκταθω παρα πολυ γιαυτο σου λεω το εξης: δες πως δουλευουν οι δυο ενισχυτες.Στον λαμπατο η ολη ενισχυση γινεται αναλογικα που σημαινει κατευθειαν ενισχυση του σηματος χωρις μετατροπες,ενω στο τρανζιστορατο θα πρεπει το σημα της κιθαρας να γινει ψηφιακο (δηλ να μετατραπει σε 0+1) μετα να επεξεργαστει και υστερα να ξαναγεινει αναλογικο(για να παει στα ηχεια)...Φυσικα ολα αυτα με κοστος αρμονικες που σημαινει μειωση ογκου,ποιοτητας του ηχου κτλ κτλ....Και φυσικα υπαρχουν και οι παραπλευρες απωλειες απο τα ηχεια,τη ποιοτητα της μετατροπης,ενισχυσης........τρεχα γυρευε....
    Γιαυτο και τα πολυ βαρια high fidelity συστηματα εινα με λαμπατους ενισχυτες(και οχι μονο) αξιας αρκετων δεκαδων χιλιαδων €....για να μην αναφερθω στα βινυλια (τα οποια τα εχω πολυ ψηλοτερα στην εκτιμηση μου απο τα αψυχα και αναλωσιμα βρωμοcd)
    Αυτα!!
  • #39 από freemind στις 05 Sep 2005
  • Γιαυτο και τα πολυ βαρια high fidelity συστηματα εινα με λαμπατους ενισχυτες(και οχι μονο) αξιας αρκετων δεκαδων χιλιαδων €....για να μην αναφερθω στα βινυλια (τα οποια τα εχω πολυ ψηλοτερα στην εκτιμηση μου απο τα αψυχα και αναλωσιμα βρωμοcd)
    Αυτα!!
    Δυστυχως εχεις απολυτο δικιο ( το δυστυχως πηγαινει, στο οτι αναπτυξαμε μια ολοκληρη βιομηχανια πανω σε ενα ψυχρο υλικο, το οποιο αποδιδει εξισου ψυχρα και τη μουσικη ).Και κατα παραξενο τροπο, το τελευταιο καιρο, επιασε τους περισσοτερους μια μανια να επαναφερουν τον "αναλογικο" ηχο του 80 στις ηχογραφησεις τους..ακομα και στην αναπραγωγη των CD..αγοραζοντας ακριβους τελικους λαμπας, για να "ζεστανουν" τον ηχο..
  • #40 από Βραζίλης στις 05 Sep 2005
  • Δεν θελω να επεκταθω παρα πολυ γιαυτο σου λεω το εξης: δες πως δουλευουν οι δυο ενισχυτες.Στον λαμπατο η ολη ενισχυση γινεται αναλογικα που σημαινει κατευθειαν ενισχυση του σηματος χωρις μετατροπες,ενω στο τρανζιστορατο θα πρεπει το σημα της κιθαρας να γινει ψηφιακο (δηλ να μετατραπει σε 0+1) μετα να επεξεργαστει και υστερα να ξαναγεινει αναλογικο(για να παει στα ηχεια)...

    Ποιός σας τα λέει αυτά ρε παιδιά;
    Αναλογικά ηλεκτρονικά υπάρχουν ΚΑΙ στην τεχνολογία των ημιαγωγών (τρανζίστορ, κλπ). Βασικά, έτσι ξεκίνησαν. Τα ψηφιακά ηλεκτρονικά ήρθαν αργότερα, για άλλο σκοπό, πχ. επεξεργασία σήματος σε πεταλάκια πολυεφφέ. Οι (κοινοί) ενισχυτές (λάμπας ή τρανζίστορ) είναι εξ ολοκλήρου αναλογικοί.

    Πώς θα μπορούσε άλλωστε να ενισχυθεί ένα ψηφιακό σήμα; Το 0 να γίνει περισσότερο 0 και το 1 περισσότερο 1; :P
  • #41 από nickmit στις 05 Sep 2005
  • Ναι η ενισχυση γινεται αναλογικα αλλα η προενισχυση??
  • #42 από **G** στις 08 Sep 2005
  • Παράθεση
    ενω στο τρανζιστορατο θα πρεπει το σημα της κιθαρας να γινει ψηφιακο (δηλ να μετατραπει σε 0+1) μετα να επεξεργαστει και υστερα να ξαναγεινει αναλογικο(για να παει στα ηχεια)...
    . dikio exei o basilis :PP
    Nickmit isws na milas gia ton pshfiako enisxyth giati o tranzistor den einai aparaithto na ta metatrepsei se 0...1
    px o MG30dfx ths marshall einai tranzistor. To overdrive tou den einai pshfiako... to mono pshfiako pou exei autos einai ta effe tou (reverb,chorus ktl.) gi auto kai legetai DFX (digital effects). Auto pou les esy einai to styl ths Line 6. Ta panta pshfiaka: apo ton equalizer mexri kai thn prosomoiash kampinas.A kai mhn peis paraekso oti ginetai pshfiaka h proenixysh (no offence) :P whatever...  Kanena tranzistor den 8a apodwsei me akriveia ton zesto hxo ths lampas, tous teleious armonikous, kai ton toso euais8hto hxo. Oso pio poly piezeis th lampa toso glyka sou apantaei. An pieseis to tranzistor 8a sou petaksei prionia. To tranzistor omws einai mia fthnh lysh gia tous mikrous ki8aristes pou den mporei kaneis na tous sterhsei to dikaiwma na paiksoun kai mia kafrila parapanw, oi opoioi den exoun kai tis treles apaithseis apo enan hxo kai fysika den exoun ta euros na agorasoun lampes. Alla akoma kai oi epagelmaties xreiazontai polles fores enan tranzistor eite gia eksaskish, eite gia kapoio diasthmiko effe pou prepei na valoun se kapoio kommati... den mporeis na tous apokleiseis... Ena auti omws pou exei synh8hsei ston hxo ths lampas den mporei na paei pisw sta tsipakia me tpt. Mia apo tis kalyteres prosomoiwseis enisxyth pou exw akousei (apo pshfiako programa gia ton ypologisth kiolas) einai auth ths simulanalog to onomazomeno "GSuite" pou douleuei mesw ths texnologias VST kai prosomoiwnei ton JCM900 me thn standard kampina kai diafora alla petala ths Boss (sd-1, ds-1 ktl).. Mporeite na to katevasete DWREAN apo to site : www.simulanalog.com kai na to treksete mesw mias vst mhxanhs (vsthost). Kai opoios sas leei oti tranzistor vs lampa 1-0, mallon den exei akousei pote lampa...  whatever...
  • #43 από marcius στις 09 Sep 2005
  • Λοιπόν, για να λέμε και τα πράγματα με το όνομά τους, υπάρχουν οι λαμπάτοι ενισχυτές, οι solid state (transistor) ενισχυτές που είναι ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΙ και οι DSP-based (Line6 κλπ) ενισχυτές. Στους δύο πρώτους το σήμα της κιθάρας ΔΕΝ μετατρέπεται ποτέ σε ψηφιακή μορφή (0 και 1), δεν δειγματοληπτείται και δεν κβαντίζεται οπότε δεν υπάρχει απώλεια ποιότητας εκεί.
    Το πρόβλημα έγκειται στην φυσική των transistor, τα οποία πάνω από κάποιο πλάτος (ανάλογα το είδος) αποκόπτουν το σήμα (καθώς δεν μπορούν να το "επεξεργαστούν" κανονικά) ψαλιδίζοντας το (όχι ομαλά δηλαδή), πράγμα το οποίο έχει ως αποτέλεσμα την "κακή παραμόρφωση".
    Αντίθετα η λάμπα έχει ως φυσική ιδιότητά της μόλις το σήμα περάσει μία στάθμη να το κόβει αλλά πολύ πιο ομαλά (δεν μου βρίσκονται σχήματα δυστυχώς για να γίνω πιο κατανοητός). Λόγω φυσικής επίσης ενισχύει περιττές (δεν είμαι 100% αν είναι περιττές η άρτιες) αρμονικές το οποίο σε συνδυασμό με το ομαλό clipping μας δίνει ένα πιο αρεστό αποτέλεσμα. Το θέμα είναι βασικά ψυχοακουστικό οπότε θέλουμε κάποιον που έχει σπουδάσει ψυχοακουστική για να απαντήσει επιστημονικά, αλλα και πάλι υποκειμενικά γιατί δεν υπάρχει σίγουρη απάντηση.
    Τέλος τα ψηφιακά συστήματα (Line6..) με το που παίρνουν το σήμα το μετατρέπουν σε ψηφιακό. Στη συνέχεια έχουν ένα επεξεργαστή (σαν αυτόν που έχουν το pc μας αλλά εξειδικευμένο σε συγκεκριμένες εργασίες) και έχοντας ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΓΡΑΨΕΙ ΠΑΝΤΑ την συμπεριφορά των real-life λαμπάτων και μη ενισχυτών, εφφέ, κιθαρών κλπ. προσπαθούν να εξομοιώσουν τα χαρακτηριστικά των παραπάνω (σε επίπεδο κυματομορφής από όσο ξέρω) επεξεργάζοντας ψηφιακά φυσικά το σήμα, το οποίο τους δίνει άπειρες δυνατότητες. Το πρόβλημα με την ιστορία αυτή ΔΕΝ είναι η ψηφιακή επεξεργασία του σήματος, αυτό είναι το δυνατό σημείο των εξομοιωτών, το πρόβλημα είναι η μετατροπή από αναλογικό σε ψηφιακό και το αντίθετο (εκεί έχουμε πάντα απώλεια πληροφορίας) καθώς καλοί A/D και D/A μετατροπείς είναι ακριβοί..
    Αυταααα
  • #44 από marcius στις 09 Sep 2005
  • Akomi symfwna me tous kataskeuastes enisxytwn kai diagramata tous (schematics) oi mones lampes pou 8eloun allagh einai tis telikhs enisxysis.O logos einai profanis giati autes einai pou katanalwnoun olo to reuma kai anaptisoun megales 8ermokrasies.Apo tin alli oi lampes tis proenisxysis einai gia "mia zwi" giati den katanalwnoun poly reuma.


    Σχετικά με αυτό, οι λάμπες τελικής ενίσχυσης απλά θέλουν αλλαγή πιο γρήγορα, συνήθως κάθε 1-2 χρόνια, ανάλογα τη χρήση. Και δυστυχώς οι λάμπες προενίσχυσης δεν είναι για μια ζωή, όσο και αν θα θέλαμε απλά συνήθως τις αλλάζεις πιο σπάνια (3-4 χρόνια αναλογικά..)
  • #45 από **G** στις 10 Sep 2005
  • Ψάχνοντας ολη τη Google και μετά απο ώρες μπροστά στην οθόνη βρήκα κάποια στοιχεία που ίσως βοηθούν σχετικά με το θέμα Λάμπα vs Τρανζίστορ. (Καμία σχέση με ψηφιακούς επεξεργαστές ήχου DSP)

    1) Διαφορά στη συχνότητα αρμονικών (harmonics frequency):
    Μετά απο έρευνες βρέθηκε οτι οι ενισχυτές που βασίζονται σε λάμπες (vacuum tubes) παρουσιάζουν άρτιους αρμονικούς (θεωρουμε ως 1ο αρμονικό τα 440Hz νότα ΛΑ) με μία εξαίρεση τον τρίτο αρμονικό. Αυτό σημαίνει οτι ο λαμπάτος ενισχυτής παρουσιάζει αρμονικούς στην συγκεκριμένη περίπτωση 880Hz, 1320Ηz κοκ. Με βαση στατιστική στην ψυχοακουστική ο εγκέφαλος κατα μέσο όρο "προτιμά" ήχους με 2ους και 3ους αρμονικούς (δηλαδή 880Hz και 1320Hz αντίστοιχα) και γενικότερα αρτιους αρμονικούς (με εξαίρεση τον 3ο). Οι λάμπες λοιπόν παράγουν συχνότητες που "αρέσουν" στο ακουστικό κέντρο του εγκεφάλου. Αντίθετα τώρα οι ενισχυτές που βασίζονται σε τρανζιστορ (solid-state) παράγουν ήχους με 7ους (3080Hz) και 9ους (4260Hz) αρμονικούς οι οποιοι είναι περιττοι (με την αριθμητική έννοια). Αυτές οι συχνότητες είναι σχετικά ψηλές όταν έχουμε να κάνουμε με clipping δηλαδή τον τρόπο που δημιουργούμε αυτο που λέμε παραμόρφωση (overdrive). (Πληροφορίες απο τη συνέντευξη των Harry Pearson, Jonathan Valin και Paul Seydor συντάκτες περιοδικού σχετικά με ενισχυτές)

    2) Διαφορά στη σχεδίαση του κύματος (waveshaping):
    Όταν ο ενισχυτής λάμπας πιέζεται σε κατάσταση overdrive διαμορφώνει καμπυλωτά το κύμα παράγοντας αρμονικούς στη μεσαία περιοχή (όπως αναφέρεται στο 1), σε αντίθεση ο solid state σε κατάσταση overdrive διαμορφώνει ένα πιο
    "τετραγωνισμένο" σήμα παράγοντας ετσι αρμονικούς σε ψηλές συχνότητες. "Ο τρανζιστορ είναι πολύ γραμμικός στις
    χρήσιμες περιοχές του και μετά ξαφνικά γίνεται επίπεδος. Ο λαμπάτος ενισχυτής δεν είναι ποτέ απόλυτα γραμμικός και φτάνει σε κορεσμό βαθμιαία". Η ιδιότητα του solid state να μην επηρεάζει καθόλου σχεδον το σήμα, τον καθιστά
    κατάλληλο στην ενίσχυση των κομματιών μουσικής. Το παρακάτω σχέδιο ίσως να δίνει μια πιο σαφή εικόνα.

    Σχημα 1


    3) Διαφορά στη φύση των υλικών (materials):
    Vacuum Tube: (ηλεκτρ.) ηλεκτρονικός σωλήνας κενού. Αυτό σημαίνει οτί τα ηλεκτρόνια μεταπηδούν από έναν αρνητικό αγωγό σε μία θετικά φορτισμένη πλάκα μέσω κενού (vacuum). Επειδή το κενό είναι κακός αγωγός του ρεύματος ο αρνητικά φορτισμένος αγωγός αργεί να χάσει τα φορτία του (φυσικά δεν υπάρχει απόλυτο κενό γιατί αλλιώς δεν θα υπήρχε μεταφορά ηλεκτρονίων). Αυτή η καθυστέρηση δημιουργεί το καμπυλωτό κύμα (όπως αναφέρεται στο 2). Solid state σημαίνει συμπαγής κατάσταση. Στο solid state τα ηλεκτρόνια κινούνται με συνέχεια επειδή μεταφέρονται μέσα σε συμπαγή αγωγό. Γι' αυτό και η περιοχή του είναι εντελώς γραμμικη (Σχήμα 1). Όταν η λάμπα πιέζεται με σήμα μεγάλης τάσης (voltage), μέσα στο κενό δημιουργείται ένα "νέφος" ηλεκτρονίων παράγοντας ένα μπλέ φώς.

    4) Διαφορά στη συμπίεση (wave compression)
    Ο ενισχυτής λάμπας έχει την ιδιότητα να συμπιέζει το κύμα. Μια πολύ απλή σκέψη είναι ότι η λάμπα έχει τη λογική να χαμηλώνει το volume σε σήματα μεγάλης ισχύος και να το ανεβάζει σε κύματα μικρής ισχύος. Αντίθετα στον solid state το σήμα δεν παθαίνει καμία μετατροπή απλά ενισχύεται όσο εμείς έχουμε επιλέξει.

    Tα συμπεράσματα δικά σας :)
  • #46 από Gabriel6th στις 17 Sep 2005
  • Το θεωρώ παρόμοια σύγκριση με το Ξανθιές vs Μελαχρινές. Το γεγονός ότι οι λαμπάτοι ενισχυτές είναι πάντα πιο ακριβοί, και οι περισσότεροι καλλιτέχνες τους προτιμούν, και γράφονται διθύραμβοι για αυτούς από τα περιοδικά τους κάνει αντικείμενο πόθου όλων. Ακόμη και να μην έχει παίξει ποτέ ηλεκτρική κιθάρα κάποιος θα σου πεί "άλλο πράμα το λαμπάτο..." Για μένα είναι θέμα προτίμησης και στύλ αλλά κυρίως πρακτικό. Προσωπικά προτιμώ έναν πολύ καλό Solid State ενισχυτή από έναν entry level λαμπάτο. Ιδανικά θα ζήταγα έναν VOX AC30 αλλά αφού δεν τον σηκώνει η τσέπη μου συμβιβάζομαι με έναν Randall RG100 που και ένταση έχει και αρκετά καθαρό ήχο...
  • #47 από takis79 στις 30 Sep 2005
  • Panos1984 εγραψε:
    και οπως ξερεις ο λαμπατος αρπαει αν τον δυναμωσεις.

    ε τοτε ας παρει εναν ο καθενας πιο μικρο σε βατ για να..αρπαει χωρις να πρεπει να τον δυναμωσεις αρκετα...
    παντως οντως υπαρχουν τρανζιστορς με πολυ καλα καθαρα καναλια αλλα δεν μπορουν να συγκριθουν με λαμπα.δεν υπαρχουν οι δυναμικες στο παιξιμο δεν υπαρχει τιποτα που βρισκεις στην λαμπα
  • #48 από takis79 στις 30 Sep 2005
  • anastasioujim  εγραψε:
    Πολλές φορές οι λυχνίες είναι δυσεύρετες.....
    Πολύ λίγα εργοστάσια έχουν μείνει που κατασκευάζουν λυχνίες....
    Χώρια που πληρώνεις και αρκετά παραπάνω για να αγοράσεις τη λάμπα...
    Υπάρχουν άλλα κυκλώματα για να πετύχεις ήχο σαν τον ενισχυτή με λυχνίες, που δεν έχει και τεραστια διαφορα

    Ποιος στα εχει πει αυτα ρε anastasioujim και σε δουλευει ετσι;οι λυχνίες είναι δυσεύρετες και πολύ λίγα εργοστάσια έχουν μείνει που κατασκευάζουν λυχνίες....;;;;;; ::) ::) ??? ???απιστευτα πραγματα..
    μπορεις να μου πεις ποια κυκλωματα εννοεις που μπορουν να σε κανουν να πετύχεις ήχο σαν τον ενισχυτή με λυχνίες;
  • #49 από takis79 στις 30 Sep 2005
  • Αγαπητέ φίλε την να την κάνεις την ένταση, να σου πάρει τα αυτιά σου και των γύρων σου. Το θέμα είναι να προσπαθήσεις να παίξεις σε χαμηλές εντάσεις για να το γουστάρεις και εσύ και η παρέα σου. Για να μπορείς να καταλάβεις τα λάθη σου ρε αδελφέ και να τα διορθώσεις.
    Τέλος πάντων το θέμα είναι ότι με των λαμπάτο, στις νορμάλ εντάσεις θα βγάλεις την γλυκάδα τις λάμπας και όχι απαραίτητα στα φουλ γκάζια.

    πρωτον χωρις ενταση δεν εχεις ηχο καλο.
    δευτερον τα λαθη σου δεν τα καταλαβαινεις σε χαμηλές εντάσεις  αλλα σε ψηλες.
    και πιο σωστα μαθαινεις να μελετας και να διαμορφωνεις το παιξιμο σου σωστα ΜΟΝΟ σε λαμπατο.
    την απαραιτητη γλυκαδα ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ οτι θα την βγαλεις ΜΟΝΟ με την λαμπα ακομα και στα γκαζια.
    και η λαμπα δεν εχει μονο γλυκαδα...εχει και ...αγριαδα, και δυναμικες(οι οποιες χανονται σε εναν τρανζιστορ),και παρουσια και ογκο και και και...
  • #50 από takis79 στις 30 Sep 2005
  • Το θεωρώ παρόμοια σύγκριση με το Ξανθιές vs Μελαχρινές. Το γεγονός ότι οι λαμπάτοι ενισχυτές είναι πάντα πιο ακριβοί, και οι περισσότεροι καλλιτέχνες τους προτιμούν, και γράφονται διθύραμβοι για αυτούς από τα περιοδικά τους κάνει αντικείμενο πόθου όλων.Για μένα είναι θέμα προτίμησης και στύλ αλλά κυρίως πρακτικό. Προσωπικά προτιμώ έναν πολύ καλό Solid State ενισχυτή από έναν entry level λαμπάτο.

    δεν φανταζεσαι ποσο λαθος εισαι σε ολα οσα ειπες...σιγα σιγα θα καταλαβεις γιατι...
Σελίδες: