Ψηφοφορία: Τι προτιμάει ο κόσμος...

Λάμπα
- 78 (81.3%)
Τρανζίστορ
- 18 (18.8%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 92


Σελίδες:
  • #76 από Publius στις 30 May 2007
  •  Το λοιπόν κύριοι, τα ραδιόφωνα όντως έχουν τρανζίστορ εδώ και αρκετά χρόνια αλλά παλιότερα είχαν λάμπες ή αλλιώς λυχνίες. Η αλήθεια είναι οτί εδώ στην Ελλάδα εμείς από λάθος λέμε τα ραδιόφωνα τρανζίστορ. Με την ίδια λογική θα έπρεπε και την τηλεόραση να την λέμε τρανζίστορ γιατί περιέχει τρανζίστορ. Τα τρανζίστορ είναι μια φτήνη εύκολη στην κατασκευή λύση, η οποία αντέχει πολύ περισσότερα χρόνια απ'οτι η λυχνία/λάμπα. Η λειτούργια και τον δύο έχει να κάνει με ανώρθωση τάσης, η μέν λυχνία παίρνει ρεύμα και μερος της μετατρέπεται σε θερμότητα και φώς, το δε τρανζίστορ σε θερμότητα την οποία και στα δύο θα ήταν καλό για την υγεία σας να μην αγγίζεται.
     Η λυχνία λειτουργεί με μεγάλες τάσεις (120Volt και 220Volt) ενώ το τρανζίστορ με μικρές 5Volt. Αυτή η αλλάγη από λυχνίες σε τρανζίστορ οδήγησε  μας οδήγησε να φτιάχνουμε πιο πολύπλοκους ενισχυτές όσον αφόρα το σχεδιασμό κυκλωμάτων η οπόια επέφερε και αναβαθμίσεις του τύπου amp modeling μιας όλα αυτά τα simulation ήχων λειτουργουν με ψηφιακά συστήματα τα οποία και αυτά λειτουργούν με τάσεις των 5-12Volts.
     Βέβαια τώρα θα μου πείς τι είναι η ανώρθωση τάσης. Ε!! είναι λίγο δύσκολο να μπώ σε λεπτομέρειες αλλά φαντάσου οτι είναι ο τρόπος που "μεγαλώνουμε το ρεύμα". Αν προσέχεις στον ενισχυτή σου, ο οποίος σου εύχομαι να είναι ένα κτήνος λαμπάτο έτοιμο ζεστά και απο τα βάθυ της χοάνης του να ουρλιάξει, θα προσέξεις οτι : ας πούμε οτι ο ενισχυτής σου είναι 100Watt, αυτό δεν σημαίνει οτι καταναλώνει και 100Watt για να παίξει αλλα οτι τόσα και καλά αποδίδει σε ιδανικές καταστάσεις. Κοίτα στο manual θα δείς κάπου να λέει για RMS Watt αυτά ας πούμε οτι είναι τα ακουστικά Watt που αποδίδει ο ενισχυτής, οτι κοντινότερο στην αλήθεια. Κάπου αλλού θα δείς να γράφει για τα Watt  κατανάλωσης τα οποία θα πρέπει για 100αρι ενισχυτή να είναι αναλόγως το μοντέλο μεταξύ 300-400Watt μπορει να κάνω και λάθος. Αυτά είναι τα Watt που πληρώνεις στη ΔΕΗ. Ο λαμπάτος απο την άλλη λειτουργεί διαφορετικά υπολόγισε οτι τα Watt της λάμπας ανεβαίνουν γεωμετρικά π.χ. ένας 18Watt λαμπάτος που οι περισσοτεροι αδαής πιστεύουν, τι να σου κάνουν 18Watt δεν κλάνουν μια, είναι γύρω στα 60 με 80 ακουστικά Watt αν ήταν τρανζίστορ. Επίσης εδώ να πώ οτι ενδιαφέρομαι είτε για 18αρι Fender είτε Marshall αφού είναι ακριβώς ιδιοι. Όσο και αν γκρινιάξουν μερικοί, η Marshall τα παλιά τα χρόνια είχε αντιγράψει πολλά κυκλώματα. Όσοι είστε ηλεκτρονικοί θα μπορέσεται αρκετά εύκολα να το παρατηρήσεται.
     Επειδή ξέρω οτι εδώ και πολλές αράδες έγινα κουραστικός κλείνω με αυτό. Τα τρανζίστορ ποτέ δεν θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν τις λυχνίες και την ζεστασιά τους αλλα και οι λυχνίες δεν θα μπορέσουν ποτέ να κοστίζουν όσο τα τρανζίστορ. Η νέοι μουσικοί με μικρό budget κατάφεραν να αγοράσουν δυνατούς αξιοπρεπείς ενισχυτές και έτσι ακούμε νέα "ταλέντα". Αν ενδιαφέρεσται για περισσότερα ξέρεται που θα με βρείτε...... στο kithara.gr θα είμαι και θα σας βλέπω!!! 
       
  • #77 από Jezus στις 24 Jun 2007
  • Μιας και αναθέρθηκε παραπάνω ο Stevie Ray Vaughan, ξέρει κανείς με τι ενισχυτή και εφέ έπαιζε?

    http://guitargeek.com/rigview/308
    το Rig του..


    Apo oti 3erw eixe kai kapoioys Dumble poy den blepw edw...  ???
  • #78 από Jezus στις 24 Jun 2007
  • Από ότι βλέπω οι πιο πολλοί εδώ μέσα έχουν μπερδέψει το transistor με το digital modeling και έχουν μπλέξει τα μπούτια τους, τελοσπάντων.
    Είναι τελείως διαφορετικό πράγμα, ο digital προσομοιώνει άλλους ενισχυτές με ψηφιακό τρόπο, το transistor ενισχύει τον ήχο όπως και η λάμπα, αν και με κάπως διαφορετικά ηχητικά αποτελέσματα.
    Δεν πιστεύω ότι υπάρχει καλύτερο/χειρότερο, απλά διαφορετικές λύσεις και ήχοι. P.x. digital για 100 διαφορετικούς ηχους με εφέ και ευκολία, tube για έναν πραγματικά καλο ήχο και με καλο feeling.
    Εγώ προσωπικά δεν χρειάζομαι πολλούς ηχους και έχω και την οικονομική άνεση γιατί δουλεύω τα χερια μου μέχρι το κόκαλο, οποτε προτιμώ λάμπα. Είναι σαν να παίρνεις ένα παλιό σπορ αμάξι, ξέρεις ότι δεν κάνει για όλες τις δουλειές και ότι θέλει πολλά για συντήρηση, αλλα το παίρνεις για την αίσθηση που δίνει και για τη συναισθηματική ικανοποίηση.
    ’Aμα θέλεις να βάζεις και όλη την οικογένεια μέσα και να πας παντού άνετα, να κανεις και τις δουλειές σου, perneis ένα πολυμορφικό Toyota και καθάρισες.
    Κάπως έτσι βλέπω τη διαφορα εγώ προσωπικά.
    ’Aμα θες πολλούς ηχους και δεν έχεις πολλά χρήματα και τεχνικό ήχου (γιατί τότε όλα γίνονται), παίρνεις ένα digital, αν θες πιο βασικά και real thing feeling, παίρνεις ένα λαμπάτο (η transistor).
  • #79 από CENTRAL στις 12 Dec 2007
  • @Jesus

    Άψογη τοποθέτηση...

    Όλα θέμα γούστου και απαιτήσεων είναι...

    Εγώ δε θέλω να μπλέκω με τισ ευαισθησίες και τις αστάθειες της λάμπας (ειδικά με όλες τις απαράδεκτες κινέζικες λάμπες που έχουν πλέον οι ενισχυτές) ούτε θέλω να καίω εκατοντάδες watt ρεύματος για να παράγω λίγα μουσικά watt, ούτε να αγχώνομαι αν πέσανε και πόσο πέσανε οι λάμπες και πόσα θα σκάσω να τις αλλάξω...

    Αλήθεια κάποιος είπε πως τις αλλάζεις μετά από κάποια χρόνια και είναι λέει ο ενισχυτής καινούριος!!!

    Το ότι τα κυκλώματα σε λαμπάτη κατασκευή δουλεύουν σε ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ θερμοκρασία λέτε να μην τα φθείρει??? Μόνο λάμπες έχουν μέσα οι ενισχυτές μας???

    Αν θέλουμε να βοηθάμε τους νεότερους (μέσα σ' αυτούς είμαι κι εγώ) καλό θα είναι να τους λέμε όλη την πραγματικότητα και όχι αυτή που έχουμε επιλέξει...

    Τελικά η λάμπα ακούγεται καλύτερα (ποιος ξέρει γιατί...) αλλά με τί κόστος???
  • #80 από Jezus στις 13 Dec 2007
  • Thanks!
    Να προσθεσω οτι στους περισοτερους Point-to-point λαμπατους τα εξαρτηματα ειναι ελαχιστα και αλλαζουν ευκολα, αν και πολλοι προτιμουν τον ηχο ενος παλιου χρησιμοποιημενου πυκνωτη ας πουμε... οσον αφορα τους φθηνους απω-ανατολιτικους λαμπατους, που ειναι φτιαγμενοι με υλικα που ισα-ισα κανουν την δουλεια, σε τυπωμενα κυκλωματα, ε ναι αυτοι οντως μετα απο πολυ χρηση σε υψηλες θερμοκρασιες πιθανως να παρουσιασουν προβλημα. Αλλα μην ξεχναμε οτι παρα πολυ μεγαλο ρολο στον ηχο ενος λαμπατου παιζει ο μετασχηματιστης εξοδου (εκτος αν ειναι OTL, αλλα μονο εναν ενισχυτη κιθαρας OTL εχω δει στη ζωη μου...), και γενικα οι καλες υλοποιησεις εχουν καλους και ακριβους μετασχηματιστες εξοδου, και πολλες φορες αυτο κανει μεγαλη διαφορα, στον ηχο και στην αντοχη στον χρονο...
Σελίδες: