Χάσατε το μουσικό όργανό σας ή σας το έκλεψαν; Δηλώστε το εδώ!
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Χμμ, τι ακριβώς εννοείς με το "χροιές"; Ύφος; ακουστικό αίσθημα; Αν ναι, αυτά εξαρτώνται από την χρήση των κλιμάκων, αλλά είπες ότι δεν σκέφτεσαι κλίμακες όταν αυτοσχεδιάζεις. Ίσως δεν το έπιασα καλά...
Δεν ξέρω ποιος ήταν ο καθηγητής που σου απάντησε στην ίδια ερώτηση όταν σπούδαζες αλλά ουσιαστικά αυτό που σου είπε είναι η γνωστή φράση του charlie Parker "Master your instrument, master the music & then forget all that & just play".
όταν αποκτήσεις την τεχνική και "πιάνουν" τα χέρια σουόταν αποκτήσεις και την γνώση, κλίμακες κλπ
Παράθεση από: Βραζίλης στις 10/11/16, 12:12Χμμ, τι ακριβώς εννοείς με το "χροιές"; Ύφος; ακουστικό αίσθημα; Αν ναι, αυτά εξαρτώνται από την χρήση των κλιμάκων, αλλά είπες ότι δεν σκέφτεσαι κλίμακες όταν αυτοσχεδιάζεις. Ίσως δεν το έπιασα καλά...Αν μου επιτρεπεται να απαντησω σε αυτο και να συνεισφερω στο θεμα....O κοουτς ανεφερε επισης γενικοτερα και ως "ηχο", την "χροια" που θελει να παραγει σε ενα σολο.Aς εξηγησω πανω σε αυτο (ηχο), που ειναι κατι πιο "χειροπιαστο" απο την χροια.Ο ηχος εχει τα εξης χαρακτηριστικα: υψος (πχ ντο ρε μι κλπ), χροια (πχ γλυκος αγριος καθαρος distorted και ολα τα ενδιαμεσα, συν ενδεχομενως καποια εφφε), ενταση (piano-forte κλπ). Αν σε αυτα προσθεσουμε, τη διαρκεια και το ρυθμο των ηχων αυτων, εχουμε ... ενα σολο.Το ποιο ειναι το θεωρητικο πεδιο που βρισκονται αυτοι οι ηχοι (δλδ κλιμακες αρμονια κλπ) και το ποιο ειναι το τεχνικο επιπεδο του παιχτη, δεν ειναι το βασικο θεμα για το καλλιτεχνικο αποτελεσμα. (πχ μπορουμε να εχουμε κατι πολυ καλο απο μια νοτα του bb king πανω σε τρεις συγχορδιες, οπως και απο 1000 νοτες του petrucci πανω σε 100 συγχορδιες. Οπως μπορει να συμβει και το αντιθετο)Οταν παιζουμε, δεν πρεπει να σκεφτομαστε θεωριες και τεχνικες, αλλα οτι ζωγραφιζουμε ενα πινακα οπως ειπε ο κοουτς, και χρησιμοποιουμε ως χρωματα, τους ηχους αυτους.Αν εχουμε τα καταλληλα πινελα και μπογιες (απαραιτητα θεωρητικα για τη μουσικη που παιζουμε) και ξερουμε να τα χρησιμοποιουμε οσο καλα χρειαζεται (τεχνικη και εξοπλισμος) για να φτιαξουμε τον πινακα που φανταζομαστε, θα φτιαξουμε τον πινακα χωρις να σκεφτομαστε ποιο πινελο χρησιμοποιουμε εκεινη τη στιγμη και ποια μπογια.Ολα γινονται αυτοματα. Απο το μυαλο περνανε στο χερι και στον καμβα. Αρπαζουμε το καταλληλο πινελο και το βουταμε στην καταλληλη μπογια χωρις καν να καταλαβουμε τι καναμε. Αυτη η δυνατοτητα (σολο) εξελίσσεται και βρισκομαστε πιο κοντα σε αυτο που "ονειρευομαστε" να δημιουργησουμε, καθε φορα που κανουμε ενα νεο πινακα (σολο), καθε φορα που παιρνουμε στη διαθεση μας περισσοτερα πινελα και μπογιες (θεωρια κλπ) και οσο περισσοτερο μαθαινουμε να δουλευουμε μεμονομενα το καθε εργαλειο μας (εξασκηση).Το θεμα λοιπον ειναι να συνεχισουμε να δουλευουμε στις μουσικες γνωσεις και στην εξασκηση, μεχρι να μπορουμε καθε φορα που επιχειρουμε, να βλεπουμε στον πινακα ακριβως αυτο που εχουμε στο μυαλο μας. (Ενδεχεται καποιες στιγμες στην πορεια, να νιωσουμε οτι κατι λειπει. Το "τελμα" που αναφερουν πολλοι. Τοτε ερχεται η στιγμη που πρεπει να ανανεωσουμε τη συλλογη μας απο "εργαλεια" και "τεχνικη").Μπορει να εχουμε 1000 πινελα και 1000 μπογιες, αλλα αυτο που μας εκφραζει εκεινη τη στιγμη, να ειναι να φτιαξουμε μια λοξη γραμμη πανω στο καμβα. Θα παρουμε το ενα πινελο και τη μια μπογια που χρειαζεται και απλα θα τραβηξουμε αυτη τη γραμμη.Οσο περισσοτερα εχουμε μαθει και εχουμε εξασκηθει, τοσο καλυτερα θα φαινεται αυτη η μια και μονο γραμμη. Μπορει στη συνεχεια να θελουμε να κανουμε ενα κυκλο γυρω της απο δεκαδες μικροσκοπικες και πολυπλοκες εικονες. Θα το κανουμε κι αυτο με την ιδια ευκολια.Σημασια εχει να εχουμε στον καμβα αυτο που θελουμε και να ειναι τελειο.Τελειο για εμας, αφου η τεχνη ειναι κατι υποκειμενικο. Σε καποιους θα αρεσει και καποιους αλλους δεν θα τους συγκινεί. Ειναι αναμενομενο. Σημασια εχει βασικα να αρεσει σε εμας.
Ξεκίνησε από kostas_23! « 1 2 » Σύνδεσμοι μουσικών οργάνων
Ξεκίνησε από Slayerman_GR « 1 2 » Δικοί μας αυτοσχεδιασμοί και διασκευές
Ξεκίνησε από Slayerman_GR Δικοί μας αυτοσχεδιασμοί και διασκευές
Ξεκίνησε από Ioannis Anastassakis Εκμάθηση – Πρώτα βήματα
Ξεκίνησε από Ioannis Anastassakis Τρόποι παιξίματος, τεχνικές