Σελίδες:
  • #1 από Xrhstos2 στις 05 Sep 2002
  • TI einai h armonia?
  • #2 από kostasbako στις 05 Sep 2002
  • Αρμονία είναι η επιστήμη που μελετά πώς μπορούν οι νότες να συνδυαστούν αρμονικά μεταξύ τους. Πίστεψέ με είναι ένας εκπληκτικός κλάδος της μουσικής που όποιος τον μελετήσει καλά έχει τρομερά εφόδια. Η αρμονία είναι η βάση της μουσικής. Τίποτα δεν είναι γραμμένο στην τύχη...!
  • #3 από ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI - στις 07 Nov 2002
  •    ...μετα αντιστιξη, ενορχηστρωση, φυγη(φουγκα) και συνθεση! Εκει ειμαι τωρα! Πολυ διαβασμα!!!  :P :-\


    sotriani
  • #4 από lidia στις 07 Nov 2002
  • Ακριβώς παιδιά...είναι επιστήμη, και ως βάση της έχει κάποιους κανόνες σύνδεσης νοτών, συγχορδιών και κλιμάκων. Ουσιαστικά, βάση αυτής λειτουργεί η μουσική, αυτό είναι το πρώτο ας πούμε βήμα σύνθεσης. Ο ίδιος, μαθαίνοντας τους κανόνες και κατέχοντας τις συγχορδίες και τις βαθμίδες γενικότερα καθώς και τις λειτουργίες τους τα χρησιμοποιείς ώστε να "γράφεις" σωστά.Εκτός από γραπτή εξάσκηση συμπεριλαμβάνει και ακουστικά, που εμένα προσωπικά μ'έχουν βοηθήσει πάρα πολύ στην προσπάθειά μου να βρίσκω τις συγχορδίες από τραγούδια, όπως φυσικά και το όλο περιεχόμενό της.Στα ωδεία είναι 3 χρόνια υποχρεωτικά μετά την θεωρία, και τα ειδικά αργότερα για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί ή τα χρειάζεται για το δίπλωμα του οργάνου.
    Αυτά τα πιο σημαντικά! Πάντως είναι κάτι πάρα πολύ ενδιαφέρον και φυσικά χρειάζεται πολλή δουλειά! :)
  • #5 από Panos1984 στις 08 Nov 2002
  • iparxei tropos na matho kapia vasika gia tin armonia xoris na pao se odio i na exo daskalo? enoo meso internet tha matho tipota? iparxoun prokathorismena modela opou kapies sigxordies pane me alles i einai toso poliploko?
  • #6 από ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI - στις 09 Nov 2002
  •   Δυστυχως ή ευτυχως ο δασκαλος ειναι απαρετητος διοτι οπως ειπε και η προλαλουσα λιδια υπαρχουν πολλα μαθηματα μεσα στο πτυχιο της αρμονιας οπως τα σολφεζ(σπασιμο αλλα απαρετητα) τα κοραλ η αντιστιξη η διδασκαλια το πιανο η ακουστικη κ.α.!

    sotriani
  • #7 από vassia στις 27 Nov 2002
  • ean parw vivlia me armonia, epeidi k egw endiaferomai na mathw kapoia pragmata, yparxei periptwsi na mathw kati? apla pragmata mono,e... den mendiaferei na parw kana ptyxio.
    i xreiazete aparaitita k daskalo? ??? opws eipe k o panos, einai toso dyskolo?
    egw p.x. an den einai esxeto, xerw tis notes apo tis perissoteres sygxordies apo tin kithara,tha itan toso dyskolo na mathw k kapoia alla pragmata opws i synthesi tous, afou lene oti einai toso simantiko?
  • #8 από ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI - στις 27 Nov 2002
  •    ο δασκαλος ειναι απαραιτητος για να σε διορθωνει διοτι αν μαθεις κατι λαθος ειναι πολυ δυσκολο να το "ξεμαθεις" και ακομα πιο σημαντικο ειναι οτι ποτε δε θα καταλαβεις αν κανεις κατι λαθος αν δε σου το πει καποιος που ξερει! Γιατι για να μαθεις πρεπει να να εξασκηθεις και ο μονος τροπος για εξασκηση ειναι οι ασκησεις, αν ομως τις κανεις λαθος? Αν ηταν ετσι ολοι θα ανοιγαμε μια εγκυκλοπαιδει ιατρικης θα διαβαζαμε και μετα θα καναμε διαγνωσεις και θεραπειες! Δεν ειναι ετσι ομως!
  • #9 από Βραζίλης στις 28 Nov 2002
  • vassia, εγω πιστευω οτι μπορεις και μονη σου να διαβασεις λιγα πραγματα για την αρμονια και συνθεση. Αλλωστε ειναι θεωρια, δεν ειναι πρακτικη. Απο κει και περα, η εφαρμογη της θεωριας (και τυχον πειραματισμοι που αποκλινουν απο αυτη), ειναι θεμα φαντασιας, μουσικου γουστου και αυτιου.

    Δεν θα'λεγα οτι μοιαζει με ιατρικη, οπου ολα ειναι στανταρ και τυχον λαθος ειναι μοιραιο. Νομιζω οτι μοιαζει με μια (ξενη) γλωσσα, οπου υπαρχει το λεξιλογιο, η γραμματικη και το συντακτικο, αλλα το πως θα τα χρησιμοποιησεις για να φτιαξεις μια φραση ειναι δικη σου επιλογη. Αν θες να εισαι τυπικη, ακολουθεις τους κανονες. Αλλιως, λογοπλάθεις και λογοπαίζεις.
  • #10 από ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI - στις 29 Nov 2002
  • ...Σιγουρα αλλα παρολλα αυτα υπαρχουν καποιοι κανονες που πρεπει να ακολουθουνται για να "βγει" κατι καλο και συναμα κατι σωστο! Ετσι?
  • #11 από Σπύρος στις 29 Nov 2002
  • Δεν νομίζω, πάιζοντας με τους κανόνες θα βγει κάτι σωστό και καλό.
    Σπάζοντας τους κανόνες μπορεί να βγει κάτι φάλτσο αλλά μπορεί να βγει και κάτι πολύ καλο.
  • #12 από vassia στις 29 Nov 2002
  • thanks vre paidia!twra me kanate na thelw na synexisw na psaxnw gia armonia!auto pou mallon tha kanw,einai na diavasw twra kanena xrono moni mou oso ginetai, giati mendiaferei poly,k otan me to kalo perasw se kamia sxoli tha vrw k daskalo! :) ;) :) ;) :) :D
  • #13 από ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI - στις 01 Dec 2002
  • Παράθεση
    Δεν νομίζω, πάιζοντας με τους κανόνες θα βγει κάτι σωστό και καλό.
    Σπάζοντας τους κανόνες μπορεί να βγει κάτι φάλτσο αλλά μπορεί να βγει και κάτι πολύ καλο.


    ...τοτε εγω και αλλοι πολλοι αδικα φαγαμε 15χρονια απο τη ζωη μας!

    sotriani
  • #14 από Avgi στις 01 Dec 2002
  • Προσωπικα οταν  διδασκομουν θεωρια μουσικης και αρμονια τα βαριομουν τρομερα γιατι ημουν και μικρη.
    Τελικα ομως ειναι καποια πραγματα που χρειαζεται να μαθεις εκτος και εαν εισαι πια ιδιοφυια στη μουσικη.Ακομη και τοτε ομως δε βαδιζεις ποτε μονος στα τυφλα ,πρεπει να διαβαζεις κατι παραπανω.
    Για μενα σημασια εχει ο δασκαλος που θα σου κανει αυτα τα μαθηματα καθως επισης και ο αριθμος των μαθητων που θα ειναι στο group.
    Χρειαζεται ενας δασκαλος με φαντασια και αγαπη για αυτο που κανει(εγω ειχα εναν που κοιταζε συνεχεια το ρολοι ,οποτε μαζι με αυτον κοιταζαμε και εμεις τα δικα μας).
    Οι μαθητες επισης στο τμημα δεν πρεπει να υπερβαινουν τους 5-6 γιατι ολα αυτα ειναι κατι που χρειαζονται πολυ ατομικη εξασκηση.
  • #15 από ΒασίληςΔ στις 01 Dec 2002
  • Έχω την τύχη να έχω πτυχίο αρμονίας και την ατυχία να το έχω πάρει από τα Ελληνικά ωδεία.
    Αν τα μαθήματα γινόταν πάνω στη βάση της αισθητικής ανάλυσης της κάθετης διάταξης της μουσικής (σε αντίθεση με την οριζόντια που απότελεί την μελωδία) θα ήταν πραγματικά χρήσιμο. Στα ωδεία συμβαίνει η ανάλυση να γίνεται πάνω στη βάση των αυστηρών κανόνων ένος και μόνου είδους μουσικής και μάλιστα μιας και μόνης χρονικής περιόδου (της κλασικής του 18ου αιώνα).
    Σαν συμπέρασμα, ένα χρήσιμο σκαλοπάτι για μουσική σπουδή μα από μόνο του εντελώς άχρηστο.
  • #16 από bluewind στις 01 Dec 2002
  • Den exw didaxthei armonia, alla megalwsa se ena perivallon, opou h pleionothta twn melwn htan pianistes kai malista proxwrhmenoi thewrhtika (mexri kai synthesh...).

    Mia parathrhsh loipon pou ekana empeirika einai pws sthn praksh arketoi megaloi antistiktikoi, metaksy allwn, synthetes (opws o Bach px) den akolouthousan aparegklita tous kanones pou epivalloun ta wdeia. Malista se arketes periptwseis yparxei anantistoixia metaksy tou didaskomenou kai tou istorika prosferomenou paradeigmatos. Ki h gnwsth dikaiologia twn wdeiwn: otan ki esy gineis eksisou gnwstos kai "tranos" mporeis na adiaforeis gia tous kanones...

    Trexa gyreye...
  • #17 από Απόλλων στις 01 Dec 2002

  • Ki h gnwsth dikaiologia twn wdeiwn: otan ki esy gineis eksisou gnwstos kai "tranos" mporeis na adiaforeis gia tous kanones...


    Θα έλεγα ότι μάλλον ισχύει το αντίθετο.  Αν αγνοήσεις τους κανόνες μπορεί να γίνεις μέγας και τρανός.  Ή τουλάχιστον να αναταράξεις σε κάποιο βαθμό τα λιμνάζοντα ύδατα του μουσικού γίγνεσθαι, τα οποία φροντίζουν να διατηρούν σε ηρεμία όσοι ακολουθούν με θρησκευτική ευλάβεια ορισμένους κανόνες.  Εν πάσει περιπτώσει, ο κόσμος ποτέ δεν άλλαξε κατ' οποιονδήποτε τρόπο εξ αιτίας αυτών που "έκατσαν στ' αυγά τους"...
  • #18 από ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI - στις 03 Dec 2002

  • Για μενα σημασια εχει ο δασκαλος που θα σου κανει αυτα τα μαθηματα καθως επισης και ο αριθμος των μαθητων που θα ειναι στο group.
    Χρειαζεται ενας δασκαλος με φαντασια και αγαπη για αυτο που κανει(εγω ειχα εναν που κοιταζε συνεχεια το ρολοι ,οποτε μαζι με αυτον κοιταζαμε και εμεις τα δικα μας).
    Οι μαθητες επισης στο τμημα δεν πρεπει να υπερβαινουν τους 5-6 γιατι ολα αυτα ειναι κατι που χρειαζονται πολυ ατομικη εξασκηση.


     Eγω παντως στο ωδειο που πηγαινα, ολα τα μαθηματα εκτος απο την "ακουστικη" και τα "σολφεζ", τα εκανα μονος με τον/την δασκαλο/α μου!
  • #19 από Πέτροc στις 03 Dec 2002
  • Κάπου είχα διαβάσει (χμ.. το ίδιο μυαλό χειμώνα καλοκαίρι αρχίζει να τα φτύνει... ::)) και το μεταφέρω (αισχρά παραφρασμένο  ;D) :
    Οι τρεις φάσεις της μουσικής δημιουργίας (σε σχέση με τους κανόνες) είναι οι εξής :
    1. Μάθε τους κανόνες (π.χ. κλασική αρμονία, σύνθεση κ.λ.π.)  :P
    2. Σπάσε (καταπάτησε) αυτούς τους κανόνες ...  ;D
    3. Αναθεώρησε τη γνώμη σου για τους κανόνες ...  :-\

    Τα προβλήματα που παρουσιάζονται είναι τα εξής :
    1. Η σειρά των φάσεων δεν αλλάζει ...  :( :(
    2. Κανείς δεν λέει πόσο διαρκεί η κάθε φάση ...  ;D ;D

    Στην ουσία δε βοήθησα κανέναν αλλά καλά ...
  • #20 από vassia στις 03 Dec 2002
  • diladi opws katalava, prepei na xereis tous kanones tis armonias kai grnikotera tis mousikis, gia na mporeis kai na tous xeperaseis ki olas...diladi na tous spaseis,kai na ftiaxeis ka ti diko sou,etsi?
    opws kai na xei, xreiazetai pantws, eite gia na xereis ta vasika, eite gia na ta katapatiseis!!! ;D ;D ;D
  • #21 από ΒασίληςΔ στις 03 Dec 2002
  • Έτσι ακριβώς είναι Vassia, το τελευταίο σχόλιο σου τα λέει όλα. ;)
  • #22 από ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI - στις 04 Dec 2002

  • diladi opws katalava, prepei na xereis tous kanones tis armonias kai grnikotera tis mousikis, gia na mporeis kai na tous xeperaseis ki olas...diladi na tous spaseis,kai na ftiaxeis ka ti diko sou,etsi?
    opws kai na xei, xreiazetai pantws, eite gia na xereis ta vasika, eite gia na ta katapatiseis!!! ;D ;D ;D


      Aν θες, βεβαια μπορεις να διδαχθεις "μοντερνα θεωρητικα", οπως μοντερνα αρμονια και ενορχηστρωση! Το θεμα ειναι ομως, θα τα χρησιμοποιησεις καπου ή θα σπαταλισεις το χρονο και το χρημα σου τσαμπα;

    sotriani
  • #23 από vassia στις 05 Dec 2002
  • sotriani, poly kalo akougetai,e?!!!!! :) ;)den ixera oti yparxoun monterna theoritika!
    nai, endiaferomai...
    kai auto pou les oti mporei na spatalisei to xrono tou tzampa kapoios, den to thewrw swsto, giati ti mousiki ti mathaineis epeidi sou aresei, einai tropos zwis kai den einai xrisimi mono an katafereis k gineis enas axiologos synthetis an ennoeis auto...
    telos pantwn!mporeis na m'enimerwseis me ta sxetika tis monternas armonias kai enorxistrwsis?xreiazetai na xerw kai klasiki?
  • #24 από ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI - στις 06 Dec 2002
  • ...οχι δεν εννοω αυτο,αλλα ποσους και ποσους δικηγορους, γιατρους κ.α. εχουμε δει που δεν ασκουν το επαγγελμα τους και κανουν κατι αλλο? Τελος παντων, το θεμα ειναι αλλο! Δεν χρειαζεται η γνωση καποιου αλλου Ανωτερου κλασικου Θεωρητικου διπλωματος για να μαθεις ενα μοντερνο! Καλο ειναι βεβαια να εχεις γνωσεις των πρωτων "θεωρειων" Α' και Β', αν και νομιζω οτι αν δεν τις εχεις αρχιζεις στο ωδειο ή στον δασκαλο απο την αρχη. Για περισσοτερα sotriani@hotmail.com
    ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ! Γιατι η Μουσικη ειναι ψυχαγωγια!

    sotriani
  • #25 από Anemos στις 06 Dec 2002
  • Exw thn tyxh na kanw polla xronia mathima se wdeio (11 sunolika) kai thn atyxia na exw kanei diakopes sthn thewria mou logw provlhmatwn ygeias klp klp. Par' olo pou xerw kithara kai mporw na paixw otidhpote me katallhlh meleth, parathrw oti logw ths hmitelous thewrias mou antimetwpizw provlhmata. einai polu xrhsimo anamfischthta eidika an to kaneis apo mikrh hlikia. Entoutois epeidh oi ta xronia pernane kai meta apo kapoia hlikia ta wdeia einai avastaxta vareta kai xronovora. Pisteuw loipon oti kai diavasma apo monos sou einai arketa apotelesmatiko me thn ennoia oti exeis to krithrio tou enhlhka na katalaveis an kaneis kati lathos.

    oso gi auto pou anefere o VasilisD exei APOLUTO dikio oti didasketai ena mono eidos mousikhs. Yparxoun PARA MA PARA polla alla eidh pou xrhsimopoioun mia teleiws diaforetikh tonikh diataxh. H vyzantinh mousikh gia paradeigma, kinezikh klp kai para polles alles.

    An thelei kaneis na to xepsaxnisei to thema de ftanoun 15 xronia pou eipe o sotriani alla oute 30.

    Kala na pernate
Σελίδες: