Το Στέκι των Κιθαρωδών
Ειδικά θέματα => Φωνή και τραγούδι => Μήνυμα ξεκίνησε από: Withered στις 29/06/08, 02:22
-
Διαπίστωσα σε θέματα ανατομίας πως το ανθρώπινο σώμα έχει αρκετά "ηχεία". Πως λοιπόν μπορώ να τα χρησιμοποιήσω, κ αν χρησιμοποιούνται ούτως η άλλως να τα αναπτύξω? Με την σωστή αναπνοή? Η κάποιον άλλο τρόπο? Υπάρχουν ειδικές ασκήσεις?
-
Διαπίστωσα σε θέματα ανατομίας πως το ανθρώπινο σώμα έχει αρκετά "ηχεία". Πως λοιπόν μπορώ να τα χρησιμοποιήσω, κ αν χρησιμοποιούνται ούτως η άλλως να τα αναπτύξω? Με την σωστή αναπνοή? Η κάποιον άλλο τρόπο? Υπάρχουν ειδικές ασκήσεις?
όλα είναι θέμα ελέγχου του αέρα που χρησιμοποιείς... υπάρχουν φυσικά ειδικές ασκήσεις για κάθε ηχείο και θα έλεγα πως μόνο ένας δάσκαλος μπορεί να σε καθοδηγήσει σωστά και με ασφάλεια για την υγεία σου.
-
Yποθέτω λοιπόν ότι έφτασε η ώρα να βρώ και εγώ τον δάσκαλο μου! Ευχαριστώ πολύ!
-
Μονο με μαθηματα φωνητικηs θα βρειs την ακρη με ολα αυτα που ακουs απο δω και απο κει. Δσκαλα φωνητικηs. wanda@mail.gr
-
Φρόντισε μόνο να μιλήσεις πρώτα με το δάσκαλό σου καθώς υπάρχουν πολλοί. Δεν ακολουθούν όλοι τις ίδιες μεθόδους.
Το ζήτημα είναι η μέθοδος που ακολουθεί ο δάσκαλος που θα επιλέξεις να ταιριάζει σε σένα και να μπορείς να αποδίδεις.
Τον δάσκαλο δεν τον παντρευόμαστε, μας βοηθάει να βελτιωθούμε αλλιώς αλλάζεις δάσκαλο.
Επίσης πρέπει ο δάσκαλος να είναι μεταδοτικός, υπάρχουν πολλοί που ενώ ξέρουν καλά τι κάνουν δε ξέρουν πως να στο μεταδόσουν και αυτό είναι πρόβλημα για όλους τους μαθητές.
Αυτά είναι μερικά γενικά πράγματα που πρέπει να προσέξεις για να είναι η επιλογή σου καλή.
-
Συμφωνώ απόλυτα με τους προλαλήσαντες. Η χρήση των ηχείων γίνεται με το σωστό "airflow", κάτι που αποκτάς σε συνεργασία με τον κατάλληλο δάσκαλο για εσένα!
-
Διαφωνώ απόλυτα με τους προλαλήσαντες. ;D
Τα ανατομικά ηχεία (πχ ιγμόρειο άντρο, ηθμοειδείς κυψέλες, ρινοφάρυγγας) ήδη υπάρχουν, είναι εγγενές χαρακτηριστικό, και κανείς δεν μπορεί και με κανέναν τρόπο να επηρεάσει την αναπτυξή τους. (Με την εξαίρεση των βίαιων περιστατικών. Πχ. μια δυνατή μπουνιά στην παιδική ηλικία μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη των ρινικών κοιλοτήτων - η εξαίρεση τονίζει τον κανόνα.)
Υπάρχει όμως η δυνατότητα να τα εκμεταλευτείς με τον καλύτερο τρόπο. Αυτό όμως δεν αποτελεί δείγμα σωστής ή βελτιωμένης χρήσης των σωματικών ηχείων, όπως ακριβώς η απόκτηση όμορφης τεχνικής στο παίξιμο της κλασσικής κιθάρας δίνει καλύτερο αποτέλεσμα, αλλά δεν επηρεάζει το ηχείο της!
-
@ Papous:
σύμφωνα με τη δική σου λογική, όλοι έχουμε εγγενώς χέρια και πόδια, αλλά αυτό δε σημαίνει από μόνο του ότι έχουμε και όλες τις δεξιότητες που μπορούμε να ασκήσουμε με τα μέλη αυτά.
Φυσικά και όλοι έχουμε τα ανατομικά ηχεία, αλλά το να ασχοληθείς με το τραγούδι (ή τη ρητορική, ή την απαγγελία, ή το θέατρο και πολλά άλλα) προϋποθέτει την εξάσκηση ιδιαίτερων δεξιοτήτων μέσα από την καθημερινή τριβή με τις ιδιαιτερότητες του κάθε αντικειμένου και τη βελτίωση της λειτουργίας του σώματός μας.
Όπως και για να παίξουμε κιθάρα δε βασιζόμαστε στο ότι όλοι έχουμε δάχτυλα, αλλά τα εξασκούμε, τους "μαθαίνουμε" τις θέσεις και τις τεχνικές που είναι ιδιαίτερες για την κιθάρα.
-
Η "δική μου λογική" ή "η δική σου" δεν παίζει κανένα ρόλο στην απάντηση, Salinas. Εξαρτάται από το τι εννοείς όταν λες "μέλος του ανθρώπινου σώματος" και τι όταν λες "φωνητικό ηχείο του ανθρώπινου σώματος" και εάν νομίζεις ότι το φωνητικό ηχείο μπορεί να χαρακτηριστεί ως μέλος.
Παρεμπιπτόντως θα ήθελα πολύ να γνωρίσω κάποιον που χειρίζεται κατά βούληση τα ηχεία που διαθέτει το ανθρώπινο σώμα. Το ηχείο κάνει απλά ενίσχυση του ήχου. Μπορώ να πιάσω άνετα δύο διακριτές αρμονικές στον ίδιο παλμό των φωνητικών μου χορδών αλλά αυτό δεν οφείλεται στον χειρισμό των ηχείων αλλά στον χειρισμό των επιπλέον φωνητικών οργάνων που έχω αναπτύξει.
-
Η φωνητική χρησιμοποιεί τα ηχεία του σώματος όμως όπως σωστά ειπώθηκε και εννοείται πως ο σωστά εκπαιδευμένος τραγουδιστής έχει συνείδηση του ποιο ηχείο του χρησιμοποιεί κάθε φορά και το κάνει κατα βούληση. Το μυστικό δεν είναι πάντως στα ηχεία... αυτά δίνουν ένταση και ένα συγκεκριμένο ηχόχρωμα στην φωνή μας. Το μυστικό είναι η χρήση του αέρα. Όταν μπορείς να ελέγξεις και να κατευθύνεις τον αέρα κατά βούληση στα ηχεία τότε πετυχαίνεις σωστή και ποιοτική φώνηση. Και αυτό φυσικά απαιτεί εκπαίδευση και δεν έρχεται απο την μια μερα στην άλλη.
-
Δεν ξέρω αν θα σε βοηθήσει πάντως είναι πολύ αναλυτικό βιβλίο σε ο,τι έχει σχέση με τη φωνή:''Ανθρώπινη φωνή'' του Δημήτρη Κατσάνη :)