Αποστολέας Θέμα: Ποια η χρησιμοτητα ενος λαμπατου ενισχυτη. Αποψεις και Συμβουλες  (Αναγνώστηκε 45034 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος tasos__

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 444
  • Φύλο: Άντρας
  • linux rocks !
    • Προφίλ
Απλά ρώτησα αν έχεις παίξει για να μας πεις πως τον είδες από κοντά.Ακουσα δείγματα στο site και μπορώ να πω ότι μου άρεσαν .Αλλά επειδή είμαι λίγο επιφιλακτικός με αυτόν τον κατασκευαστή ρωτάω αν έχεις παίξει με το συγκεκριμένο...οκ,ήτα λίγο "απότομο"... :)

Αποσυνδεδεμένος The common cunning linguist

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 644
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απλά ρώτησα αν έχεις παίξει για να μας πεις πως τον είδες από κοντά.Ακουσα δείγματα στο site και μπορώ να πω ότι μου άρεσαν .Αλλά επειδή είμαι λίγο επιφιλακτικός με αυτόν τον κατασκευαστή ρωτάω αν έχεις παίξει με το συγκεκριμένο...οκ,ήτα λίγο "απότομο"... :)

No prob  ;)

Η καμπίνα δεν ήταν η "δικιά του" αλλά μια Marshall, δεν θέλω να μπω στη διαδικασία σύγκρισης με άλλους (που υποτίθεται εξομοιώνει), προτιμώ να γράψω την άποψή μου γενικότερα, στο τέλος.  ;)
Jesus loves you; I personally think you're a cunt.

Αποσυνδεδεμένος tasos__

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 444
  • Φύλο: Άντρας
  • linux rocks !
    • Προφίλ
οκ


ρε μλκ  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  ???  ???

Αυτός κάνει 1358 στο θωμα . Εγώ νόμιζα ότι κάνει 500.................................................

 ;D

Αποσυνδεδεμένος The common cunning linguist

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 644
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
οκ


ρε μλκ  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  ???  ???

Αυτός κάνει 1358 στο θωμα . Εγώ νόμιζα ότι κάνει 500.................................................

 ;D

Ακριβώς...  ;)

Να μιλάμε για όμοιας αξίας πράγματα... Δεν είναι δυνατόν να συγκρίνουμε έναν λαμπάτο των 3000 ευρώ με έναν ψηφιακό των 300...

Σημ: ο Vetta II που αναφέρθηκε ήδη πάει αρκετά πάνω από 2 χιλιάρικα.
« Τελευταία τροποποίηση: 12/07/06, 19:29 από The common cunning linguist »
Jesus loves you; I personally think you're a cunt.

Αποσυνδεδεμένος tasos__

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 444
  • Φύλο: Άντρας
  • linux rocks !
    • Προφίλ
σωστός...όπως το θέτεις,σαφώς αλλάζει το πράμα..

Αποσυνδεδεμένος Arg0

  • The Downstroker
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3258
  • Φύλο: Άντρας
  • Είμαι συναυλιάς... τι να κάνουμε?
    • Προφίλ
Περα απο την απαντηση "Γιατι ετσι μας αρεσει!" ?  ;D

Επειδη ομως μιλαμε για ενισχυτες κι οχι για μπυρες, να πουμε και κατι σωστο. Οπως υποψιαζομαι οτι υπονοει ο Common Cunning Linguist, ο λαμπατος ενισχυτης δεν αποτελει πανακεια.

Προσωπικα, τον λαμπατο τον πηρα με καθαρα υποκειμενικα κριτηρια. Τον ακουσα, τον επαιξα, τον ερωτευτικα κι οταν βρηκα την ευκαιρια τον αγορασα. Ενα ενδιαφερον φαινομενο που παρατηρησα ηταν οτι οταν τον πηρα τελικα σιγα σιγα σταματησα να παιζω metal. Οταν θελω ομως να "βαρυνω" τον ηχο μου ομως, συνδεομαι στο PODΧΤ μου και βαραω μια χαρα...

Απο 'κει και περα βρισκω το ερωτημα ελαφρως ακυρο... Νο offence Common, ετσι?  ;)

Eνα μουσικο οργανο, διοτι και ο ενισχυτης ουσιαστικα αποτελει μουσικο οργανο, επιλεγεται απο τον αγοραστη με καθαρα υποκειμενικα κριτηρια. Δεν πιστευω οτι αντικειμενικα μπορεις να πεις οτι ενας ενισχυτης ειναι καλυτερος απο εναν αλλον, οπως και το ιδιο δεν γινεται για οποιοδηποτε μουσικο οργανο.

Ξερω ανθρωπους που λατρευουν τον ηχο ενος τρανζιστορατου Yamaha και αλλους που απεχθανονται αυτον ενος Mesa Boogie. Αυτο δεν σημαινει ουτε οτι ο Yamaha ειναι καλυτερος ενισχυτης, αλλα ουτε οτι ο Mesa Boogie ειναι χειροτερος.

Θεμα αυτιου ειναι...
If we are here not to do
What you and I wanna do
And go forever crazy with it
Why the hell are we even here?

Αποσυνδεδεμένος Johnie Darko

  • Συναλλαγές: (1)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2769
  • Φύλο: Άντρας
  • Up in smoke...
    • Προφίλ
Ακριβως οπως τα ειπε ο Arg0 ειναι... Ολα ειναι υποκειμενικα οσον αφορα τον ηχο.
Εγω τον Vetta τον αγορασα γιατι αφενος ακουσα τι ειδος μοντελοποιησης εκανε και μου αρεσε πολυ, και δευτερον επειδη μπορουσα με ενα πακετο να εχω ολους τους ηχους που μπορει να χρειαζομουνα, οτι κι αν ηθελα να παιξω.
Δεν ξερω ποσο εχει τωρα αλλα εγω τον πηρα μεταχειρισμενο μεσω Ebay απο Ιταλια με 1100€, μαζι με το τελευταιο software του Vetta II και με ενα επιπλεον aftermarket software ιδιωτη που προσθετει ορισμενες καμπινες ηχειων επιπλεον...
People say that tone is in the fingers...
and people also say that Les Pauls have more tone...
Les Pauls must therefore have more fingers...

Αποσυνδεδεμένος The common cunning linguist

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 644
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Δεν ξερω ποσο εχει τωρα αλλα εγω τον πηρα μεταχειρισμενο μεσω Ebay απο Ιταλια με 1100€, μαζι με το τελευταιο software του Vetta II και με ενα επιπλεον aftermarket software ιδιωτη που προσθετει ορισμενες καμπινες ηχειων επιπλεον...

Αν δεν κάνω λάθος, το κεφάλι έχει κοντά στα 2300€ καινούργιο τώρα. Το software update απ'όσο καταλαβαίνω είναι δωρεάν για τους registered users.  ???
Jesus loves you; I personally think you're a cunt.

Αποσυνδεδεμένος The common cunning linguist

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 644
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Περα απο την απαντηση "Γιατι ετσι μας αρεσει!" ?  ;D

Επειδη ομως μιλαμε για ενισχυτες κι οχι για μπυρες, να πουμε και κατι σωστο. Οπως υποψιαζομαι οτι υπονοει ο Common Cunning Linguist, ο λαμπατος ενισχυτης δεν αποτελει πανακεια.

Προσωπικα, τον λαμπατο τον πηρα με καθαρα υποκειμενικα κριτηρια. Τον ακουσα, τον επαιξα, τον ερωτευτικα κι οταν βρηκα την ευκαιρια τον αγορασα. Ενα ενδιαφερον φαινομενο που παρατηρησα ηταν οτι οταν τον πηρα τελικα σιγα σιγα σταματησα να παιζω metal. Οταν θελω ομως να "βαρυνω" τον ηχο μου ομως, συνδεομαι στο PODΧΤ μου και βαραω μια χαρα...

Απο 'κει και περα βρισκω το ερωτημα ελαφρως ακυρο... Νο offence Common, ετσι?  ;)

Eνα μουσικο οργανο, διοτι και ο ενισχυτης ουσιαστικα αποτελει μουσικο οργανο, επιλεγεται απο τον αγοραστη με καθαρα υποκειμενικα κριτηρια. Δεν πιστευω οτι αντικειμενικα μπορεις να πεις οτι ενας ενισχυτης ειναι καλυτερος απο εναν αλλον, οπως και το ιδιο δεν γινεται για οποιοδηποτε μουσικο οργανο.

Ξερω ανθρωπους που λατρευουν τον ηχο ενος τρανζιστορατου Yamaha και αλλους που απεχθανονται αυτον ενος Mesa Boogie. Αυτο δεν σημαινει ουτε οτι ο Yamaha ειναι καλυτερος ενισχυτης, αλλα ουτε οτι ο Mesa Boogie ειναι χειροτερος.

Θεμα αυτιου ειναι...



No offence taken mate!  ;D

Θα ήταν άκυρο το ερώτημα, αν δεν είχες δώσει μονος σου την απάντηση, μια παράγραφο πάνω!  ;)

Αυτό που λέω είναι πως, όσο "περισσότερο" μέταλ παίζεις, τόσο λιγώτερο είναι απαραίτητος ένα καθαρά λαμπάτος ενισχυτής. Και όσο "λιγώτερο" παίζεις τόσο ο λαμπάτος σου γίνεται εμμονή και μετά ανάγκη. Και πιστεύω ότι όσοι είναι σίγουροι ότι τον χρειάζονται (και παίζουν μέταλ) είτε:

1) Είναι επηρεασμένοι από το hype
2) Είναι γιατί θέλουν έναν ποιοτικό ενισχυτή, και οι περισσότεροι είναι λαμπάτοι
3) Τελικά καταλήγουν να παίζουν και άλλα πράγματα (καλό αυτό...)

Ο λαμπάτος δεν δείχνει πραγματικά την αξία του ούτε στα πολύ καθαρά (όπως είπε ο Ρόυ εδώ ένας Jazz Chorus είναι για πολλούς σημείο αναφοράς), ούτε στα πολύ βρώμικα. Την δείχνει σε όλα τα ενδιάμεσα στάδια!  ;)

Ειδικά όταν αρχίζει η παραμόρφωση της λάμπας, και κυρίως του τελικού, είναι κάτι που σαν αίσθηση και σαν αποτέλεσμα (αν έχει "στρώσει" το αυτί), δεν το απομιμείται τίποτα. Πάντοτε μιλάμε για περιπτώσεις που είναι η κιθάρα "μπροστά" όχι όταν πνίγεται στα reverb και ανάμεσα στα άλλα όργανα της μπάντας.

Οι περισσότεροι μεταλλικοί κιθαρίστες, παίζουν με το master σχετικά χαμηλά (άρα οι λάμπες του τελικού μόλις αρχίζουν να παίρνουν χαμπάρι) και βασίζονται στα 3, 4 ή 14 gain stages της προενίσχυσης για τη "βρωμιά" τους. Αλλά η προενίσχυση είτε είναι λάμπα είτε τρανζίστορ, μικρό αποτέλεσμα έχει τελικά στον ήχο... Και το λέει αυτό κάποιος που έχει πόρωση με τα λαμπάτα πεταλάκια... αλλά είναι η μαύρη αλήθεια...

Σε τέτοια επίπεδα gain (τόσες βαθμίδες εννοώ, δες 5 ή 6 σε Peavey 5150 ή Soldano) όλη η μαγεία της λάμπας χάνεται...

Τώρα, ο χαρακτήρας του ήχου, αυτός που μας επιτρέπει να ξεχωρίσουμε ένα Marshall από έναν Boogie και δύο Boogie μεταξύ τους, έχει να κάνει με:

1) Τις ανορθώτριες λυχνίες
2) Τους μετασχηματιστές εξόδου

Τα λέω πολύ απλοϊκά, γιατί προφανώς παίζουν και χίλια δυο άλλα πράγματα ρόλο και τελικά... ο τελικός αποδέκτης, δηλαδή η καμπίνες και τα μεγάφωνα.

Εδώ λοιπόν λέω ότι το modelling έχει φτάσει σε πολύ καλά επίπεδα, ως προς την εξομοίωση του ήχου του τελικού, για καφρικό μέταλ πάντα. Δεν είναι πολύ δύσκολο συχνοτικά να αντιγραφεί κάτι τέτοιο. Τουλάχιστον είναι τρομερά ευκολότερο από το να αντιγράψεις έναν Class A single ended ή push/pull ενισχυτή. Σ'αυτή την περίπτωση, όσο μεγαλώνει η ένταση, τόσο πιο χάλια είναι τα πράγματα. Είναι απλό: οι αρμονικές που δίνει η λάμπα είναι τόσο "χαοτικές" σε τέτοιες περιπτώσεις, ώστε να καθίσταται αδύνατη η σαφής αναπαραγωγή τους. Κάποιος που έχει "αυτί" και έχει ακούσει και τα δύο, θα διαπιστώσει ότι κάτι δεν του πάει... το φαινόμενο είναι καθαρά ψυχοακουστικό (και για μερικούς... ψυχασθενικό...  ;) )

Το συμπέρασμα της συζήτησης (το δικό μου, γιατί ο καθένας βγάζει τα δικά του, και έτσι πρέπει):

Μεγειά του με χαρά του να πάρει κάποιος έναν λαμπάτο, γιατί τη βρίσκει με τον ήχο του, γιατί είναι ένα μουσικό όργανο από μόνος του, που λέει ο αδελφός Ιάσονας. Αλλά για να βγάλεις τα κλασσικά μεταλλικά ηχοχρώματα, ο λαμπάτος δεν είναι καθόλου απαραίτητος, ούτε καν επιθυμητός (στο κάτω κάτω με έναν Line6 ή αντίστοιχο, θα έχεις μια ποικιλία μεταλλοειδών ήχων, με τον λαμπάτο... ότι σου δώσει).

Κλείνοντας, μια θαυμάσια λύση που έχουν ακολουθήσει κάποιοι, είναι τρανζίστορ προενίσχυση με λαμπάτο τελικό (σε ρακ συνήθως). Π.χ. Sansamp PSA για προενίσχυση και ένα Marshall/Boogie/VHT στέρεο τελικός.
Jesus loves you; I personally think you're a cunt.

Αποσυνδεδεμένος tasos__

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 444
  • Φύλο: Άντρας
  • linux rocks !
    • Προφίλ
αχ ρε The common cunning linguist ...δώσε τα φώτα σου  ;D

Ρε παιδί μου, πες τα μας από την αρχή και μην μας βγάζεις το λάδι  ::)

Αποσυνδεδεμένος The common cunning linguist

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 644
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
αχ ρε The common cunning linguist ...δώσε τα φώτα σου  ;D

Ρε παιδί μου, πες τα μας από την αρχή και μην μας βγάζεις το λάδι  ::)


Βρε αγορίνα ποια φώτα μου;  ;D ;D Γνώμες και διαπιστώσεις μπορώ να προσφέρω μόνο...

Εξάλλου το θέμα είναι να γίνεται συζήτηση... και να έχουμε ανοιχτό μυαλό.

Θα ήθελα πάντως ο φίλος Cornholio να μας πει περισσότερα για τις εμπειρίες του με τον Vetta. Στο κάτω κάτω, εμάς μας συμφέρει να έχουμε "εργαλεία" να κάνουμε τη δουλειά μας (ή την τρέλλα μας), το τι έχουν μέσα τα εργαλεία και ποιος τα φτιάχνει, λίγο θα έπρεπε να μας απασχολεί...  ;)
Jesus loves you; I personally think you're a cunt.

Αποσυνδεδεμένος tasos__

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 444
  • Φύλο: Άντρας
  • linux rocks !
    • Προφίλ
Παράθεση
Ο λαμπάτος δεν δείχνει πραγματικά την αξία του ούτε στα πολύ καθαρά (όπως είπε ο Ρόυ εδώ ένας Jazz Chorus είναι για πολλούς σημείο αναφοράς), ούτε στα πολύ βρώμικα. Την δείχνει σε όλα τα ενδιάμεσα στάδια! 

Ειδικά όταν αρχίζει η παραμόρφωση της λάμπας, και κυρίως του τελικού, είναι κάτι που σαν αίσθηση και σαν αποτέλεσμα (αν έχει "στρώσει" το αυτί), δεν το απομιμείται τίποτα. Πάντοτε μιλάμε για περιπτώσεις που είναι η κιθάρα "μπροστά" όχι όταν πνίγεται στα reverb και ανάμεσα στα άλλα όργανα της μπάντας.

Οι περισσότεροι μεταλλικοί κιθαρίστες, παίζουν με το master σχετικά χαμηλά (άρα οι λάμπες του τελικού μόλις αρχίζουν να παίρνουν χαμπάρι) και βασίζονται στα 3, 4 ή 14 gain stages της προενίσχυσης για τη "βρωμιά" τους. Αλλά η προενίσχυση είτε είναι λάμπα είτε τρανζίστορ, μικρό αποτέλεσμα έχει τελικά στον ήχο... Και το λέει αυτό κάποιος που έχει πόρωση με τα λαμπάτα πεταλάκια... αλλά είναι η μαύρη αλήθεια...

Σε τέτοια επίπεδα gain (τόσες βαθμίδες εννοώ, δες 5 ή 6 σε Peavey 5150 ή Soldano) όλη η μαγεία της λάμπας χάνεται...

Τώρα, ο χαρακτήρας του ήχου, αυτός που μας επιτρέπει να ξεχωρίσουμε ένα Marshall από έναν Boogie και δύο Boogie μεταξύ τους, έχει να κάνει με:

1) Τις ανορθώτριες λυχνίες
2) Τους μετασχηματιστές εξόδου

Τα λέω πολύ απλοϊκά, γιατί προφανώς παίζουν και χίλια δυο άλλα πράγματα ρόλο και τελικά... ο τελικός αποδέκτης, δηλαδή η καμπίνες και τα μεγάφωνα.

Εδώ λοιπόν λέω ότι το modelling έχει φτάσει σε πολύ καλά επίπεδα, ως προς την εξομοίωση του ήχου του τελικού, για καφρικό μέταλ πάντα. Δεν είναι πολύ δύσκολο συχνοτικά να αντιγραφεί κάτι τέτοιο. Τουλάχιστον είναι τρομερά ευκολότερο από το να αντιγράψεις έναν Class A single ended ή push/pull ενισχυτή. Σ'αυτή την περίπτωση, όσο μεγαλώνει η ένταση, τόσο πιο χάλια είναι τα πράγματα. Είναι απλό: οι αρμονικές που δίνει η λάμπα είναι τόσο "χαοτικές" σε τέτοιες περιπτώσεις, ώστε να καθίσταται αδύνατη η σαφής αναπαραγωγή τους. Κάποιος που έχει "αυτί" και έχει ακούσει και τα δύο, θα διαπιστώσει ότι κάτι δεν του πάει... το φαινόμενο είναι καθαρά ψυχοακουστικό (και για μερικούς... ψυχασθενικό...   )

Το συμπέρασμα της συζήτησης (το δικό μου, γιατί ο καθένας βγάζει τα δικά του, και έτσι πρέπει):

Μεγειά του με χαρά του να πάρει κάποιος έναν λαμπάτο, γιατί τη βρίσκει με τον ήχο του, γιατί είναι ένα μουσικό όργανο από μόνος του, που λέει ο αδελφός Ιάσονας. Αλλά για να βγάλεις τα κλασσικά μεταλλικά ηχοχρώματα, ο λαμπάτος δεν είναι καθόλου απαραίτητος, ούτε καν επιθυμητός (στο κάτω κάτω με έναν Line6 ή αντίστοιχο, θα έχεις μια ποικιλία μεταλλοειδών ήχων, με τον λαμπάτο... ότι σου δώσει).

Κλείνοντας, μια θαυμάσια λύση που έχουν ακολουθήσει κάποιοι, είναι τρανζίστορ προενίσχυση με λαμπάτο τελικό (σε ρακ συνήθως). Π.χ. Sansamp PSA για προενίσχυση και ένα Marshall/Boogie/VHT στέρεο τελικός.


Κοιτα όλ αυτά που λες εδω για έναν αχάριο σαν εμένα είναι απίστευτη βοήθεια  ;)

Αποσυνδεδεμένος jacksonas

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 578
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Mεταλάς κάτοχος Peavey Classic που τον βρωμίζω με πεταλάκια metal zone,digitech πεταλιέρα και σύντομα θα βρω κάτι ακόμα για να τον βρωμίζω.

Είχα τρανζίστορ 50ρη και δε μου άρεσε τόσο...
Πήγα και άκουσα τον Randall τον 100ρη τρανζίστορ και δε μου άρεσε...
Οι μόνοι που μου άρεσαν ήταν ένας marshall λαμπάτος,ένας laney λαμπάτος και ο peavey μου... ::)

Οπότε τον πήρα...

έχω:
1)Super καθαρά
2)Super Overdrive
3)μια καλή "βάση" για τα εφέ μου.Τα πετάλια αποδίδουν φανταστικά.Αν δεν κοιτάξεις τον ενισχυτή δε μπορείς να φανταστείς ότι είναι o Classic...


Αποσυνδεδεμένος {SLASH}

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 43
  • Φύλο: Άντρας
  • h mousiki pigaini me polous ala gami--ai mazi mou
    • Προφίλ
ego simgono me to trelo agori to oti o kauenas goustari diaforetiko ixo kapoios mpori na poronete me ena lampato marshal panakrivo kai kapoios me enisxiti tis line6 poli pio ftino trelo agori anefere kati gia diafana krina gia ton kitharista kati gia samick skeftite me kithares pou i timi tous ksekinane apo 100 euro kai kati

Αποσυνδεδεμένος The common cunning linguist

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 644
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
ego simgono me to trelo agori to oti o kauenas goustari diaforetiko ixo kapoios mpori na poronete me ena lampato marshal panakrivo kai kapoios me enisxiti tis line6 poli pio ftino trelo agori anefere kati gia diafana krina gia ton kitharista kati gia samick skeftite me kithares pou i timi tous ksekinane apo 100 euro kai kati

Η συγκεκριμένη που παίζει ο κιθαρίστας των Δ.Κ. πάει γύρω στα 600 αν θυμάμαι καλά, είναι μια RL4 (αν θυμάμαι πάλι καλά... γιατί το γήρας...)
Jesus loves you; I personally think you're a cunt.

Αποσυνδεδεμένος Paladin

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 9
    • Προφίλ
 Εγώ θα σας πώ κάτι που μόνο ένας νομίζω το είπε.Η λάμπα στο μέταλ δίνει κυρίως τις δυναμικές.

 Όταν ξεκινάει ο άλλος να παίξει Metallica με έναν τρανζιστοράτο ενισχυτή ή εξομοιωτή ενισχυτών θα διαπιστώσει οτι λείπει κάτι απο τον ήχο.Απο τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνεται ο ήχος στο παίξιμο.Δηλαδή, τις δυναμικές των mutes.Ο ήχος που προκύπτει απο τον Mesaboogie ή το custom triaxis του Hetfield είναι χαρακτηριστικός.Είναι λάμπα.Και δεν μιλάμε για τα mutes όταν βαράνε μια νότα σε μία χορδή ρυθμικά μόνο, αλλά σε περιπτώσεις όπου σε αλληλουχία νοτών Muted ακούγεται μία ιδιαίτερη δυναμική.Την οποία οποιοδήποτε ψηφιακό δεν την έχει.Πάει να την φτάσει ο εξομοιωτής ενισχυτών όπως το v-amp 2 και το podxt αλλά δεν την φτάνει.

 Το ίδιο ισχύει ακόμη και σε κιθαρίστες που δεν παίζουν μεταλ ακριβώς, π.χ Malmsteen. Στον πρώτο του δίσκο ο ήχος του και τα mutes είναι δυναμικά με τέτοιο τρόπο που μόνο η λάμπα μπορεί να δώσει.Παρόλο που ο Malmsteen χρησιμοποιεί και το dod για την παραμόρφωση,παρόλα αυτά ο τελικός ήχος βγαίνει απο τις λάμπες του Marshall.Ακούστε κάποια mutarismata που κάνει ας πούμε στο little savage άν θυμάμαι καλά, στο 3.35 λεπτό ή κάπου εκεί, κάνει ενα μιουτάρισμα σε μία αλληλουχία 7-8 νοτών (0-2,0-4,0-5 ή κάπως έτσι στην σολ χορδή) εκεί φαίνεται η δυναμική της λάμπας που δύσκολα προσομοιώνεται έτσι ή απλά δεν βγαίνει απο έναν τρανζιστοράτο.

 Και φυσικά είναι και το Punch.Δηλαδή το οτι μπορείς και παίζεις με λίγη παραμόρφωση αλλά οι νότες και τα legatta ακούγονται καλύτερα.
Γι αυτό πολλοί κιθαρίστες παίζουνε με λίγο gain για να έχουνε πιό καθαρό ήχοι,αλλα παρόλαυτά heavy.Και οι Metallica μήν νομίζετε οτι παίζουνε με πολύ gain.

 Σε αυτά χρειάζονται οι λαμπάτοι.
« Τελευταία τροποποίηση: 14/07/06, 11:47 από Paladin »

Αποσυνδεδεμένος Arg0

  • The Downstroker
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3258
  • Φύλο: Άντρας
  • Είμαι συναυλιάς... τι να κάνουμε?
    • Προφίλ
Kατ' αρχας πιστευω οτι παρεξηγηθηκε ο σκοπος του Common Cunning Linguist...

Oπως το καταλαβα εγω, κι ας με διορθωσει ο ιδιος αν κανω λαθος, το θεμα ειχε ως σκοπο να διαπιστωσει αν αυτοι οι οποιοι πινουν νερο στο ονομα των λαμπατων ενισχυτων και τους προτεινουν ανεπιφυλακτα σε οσους θελουν να παιξουν απο Jazz μεχρι Death Metal ξερουν γιατι το κανουν.

Επισης, ο Common δεν θεωρει αχρηστους τους λαμπατους αλλα τονιζει οτι ο ηχος του λαμπατου ενισχυτη που ολοι λατρευουμε οφειλεται κυριως στις λυχνιες στην τελικη ενισχυση παρα στην προενισχυση. Εξου και εχει προτεινει σε ολους ψαχνονται για αποκλειστικα metal ηχο να επενδυσουν σε rack προενισχυση και οπωσδηποτε λαμπατη τελικη ενισχυση.

If we are here not to do
What you and I wanna do
And go forever crazy with it
Why the hell are we even here?

Αποσυνδεδεμένος tasos__

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 444
  • Φύλο: Άντρας
  • linux rocks !
    • Προφίλ
Θέλω να ρωτήσω κάτι .Κατα καιρούς αναφέρονται οι υβριδικοι ενισχυτές (λάμπα προενίσχυση,τρανζίστορ τελικός)

Τελικά αξίζει να πάρεις ένα τέτοι πράμα ή όχι ? Εχω μπερδευτεί  ??? Τη λάμπα τη φοράει μόνο για εφε και το τελικό αποτέλεσμα είναι σαν να είναι φουλ τρανζιστορ ? Τι πλεονεκτήματα έχει η λάμπα στη προενίσχυση ? Ρωτάω γιατί απότι καταλαβαίνω η λάμπα αποδίδει κάι έχει κάποιο νόημα στον τελικό περισσότερο .

Η υπεροδίγιση γίνεται και στη λάμπα του τελικού και στου προενισχυτή ,έτσι ? Μπορείτε να το αναλίσετε λίγο το πράμα ?


Αποσυνδεδεμένος pureanalog

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 142
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω το Το Στέκι των Κιθαρωδών!
    • Προφίλ
Εχω τον Vetta σε καμπινα 4x12 που "βγαζει" τα μοντελα ενισχυτων ΚΑΙ του HD 147.
Φανταζομαι οτι το ιδιο θα ακουγονται...

όχι ακριβώς. Ο βεττα υλοποιεί με διαφορετικό τρόπο τα μοντέλα και είναι καλύτερος υποτίθεται!

Αποσυνδεδεμένος The common cunning linguist

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 644
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Kατ' αρχας πιστευω οτι παρεξηγηθηκε ο σκοπος του Common Cunning Linguist...

Oπως το καταλαβα εγω, κι ας με διορθωσει ο ιδιος αν κανω λαθος, το θεμα ειχε ως σκοπο να διαπιστωσει αν αυτοι οι οποιοι πινουν νερο στο ονομα των λαμπατων ενισχυτων και τους προτεινουν ανεπιφυλακτα σε οσους θελουν να παιξουν απο Jazz μεχρι Death Metal ξερουν γιατι το κανουν.

Επισης, ο Common δεν θεωρει αχρηστους τους λαμπατους αλλα τονιζει οτι ο ηχος του λαμπατου ενισχυτη που ολοι λατρευουμε οφειλεται κυριως στις λυχνιες στην τελικη ενισχυση παρα στην προενισχυση. Εξου και εχει προτεινει σε ολους ψαχνονται για αποκλειστικα metal ηχο να επενδυσουν σε rack προενισχυση και οπωσδηποτε λαμπατη τελικη ενισχυση.


Φίλε Ιάσονα, δεν ξέρω αν παρεξηγήθηκε η πρόθεσή μου, μπορεί και να είναι έτσι...

Καλό θα ήταν βέβαια πάντα να διαβάζουμε τι γράφει κάποιος και να απαντάμε ακριβώς σ'αυτά, αλλά άνθρωποι είμαστε, παρασυρρόμαστε...  :-[

Προφανώς είναι όπως τα λες και η καλύτερη επιλογή πραγματικά πιστεύω ότι είναι αυτή με τη ρακιέρα (γι'αυτό το είδος μουσικής και όχι μόνο). Αλλά   μπορεί να γίνει πανάκριβη αν επιθυμείς κορυφαία ποιότητα... γι'αυτό και οι περισσότεροι πάνε σε έναν κάπως καλό ενισχυτή (που οι περισσότεροι είναι όντως λαμπάτοι) και σε μερικά πεταλάκια.

Τάσο η πατέντα αυτή με τη λάμπα στην προενίσχυση είναι η μεγαλύτερη μπούρδα από καταβολής ενισχυτών. Δεν θυμάμαι ποιος την πρωτολανσάρησε να δώσω συγχαρητήρια στη μανούλα του...

Το αντίστροφο (τρανζίστορ στην προενίσχυση, με λάμπα στον τελικό) είναι παλιά και πετυχημένη ιστορία, με την Musicman να φτιάχνει τέτοιους ενισχυτές εδώ και 30-40 χρόνια. Τα πλεονεκτήματα είναι πολλά: πιο μαζεμένη κατασκευή, πιο φτηνή, πιο αξιόπιστη ίσως, για μαζική παραγωγή.

Η λάμπα "έχει νόημα" παντού: και στον τελικό, και στην προενίσχυση και σαν ανορθώτρια και σαν οδηγό για κύκλωμα reverb ή tremolo ή effects loop. Αλλά δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ανορθωτικά κυκλώματα με τρανζίστορ που δουλεύουν και ακούγονται μια χαρά, για παράδειγμα.

Επίσης, είναι άλλο πράγμα να έχεις καρφί την κιθάρα σε έναν λαμπάτο με 2 12ΑΧ7 προενισχύτριες και άλλο στον ίδιο ενισχυτή να βάλεις μπροστά και ένα Metal Zone... Είναι σαν να είχε μια λάμπα ακόμα, με κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (χοντρικά αυτό).

Ο ήχος των περισσότερων μεταλλικών ιδιωμάτων, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην παραμόρφωση της προενίσχυσης, στις πολλές βαθμίδες για να είμαστε πιο ακριβείς. Γι'αυτό και όλο αυτό το θέμα: πιστεύω ότι ανάλογο ήχο μπορεί να πάρει κάποιος και με τρανζίστορ, ειδικά όταν οι απαιτήσεις είναι για εξάσκηση/πρόβα/περιορισμένα live. Έτσι κι'αλλιώς, αν ξεπεράσει κανείς αυτό το στάδιο, θα έχει πλέον ψαχθεί αρκετά ώστε ίσως να φλερτάρει και άλλα μουσικά είδη και επομένως να πάει σε κάτι πιο ολοκληρωμένο (και λαμπάτο!) τελικά.
Jesus loves you; I personally think you're a cunt.

Αποσυνδεδεμένος tasos__

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 444
  • Φύλο: Άντρας
  • linux rocks !
    • Προφίλ
Η ανόρθωση που αναφέρεις είναι η κλασική ανόρθωση του εναλασώμενου σε συνεχές ? Δηλαδλη γίνεται και με 4 διόδους zener σε "γέφυρα" ?

Αποσυνδεδεμένος The common cunning linguist

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 644
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ

Ναι. Είναι 50/50 για το αν ένας λαμπάτος θα έχει λυχνία και στην ανόρθωση ή όχι.
Jesus loves you; I personally think you're a cunt.

Αποσυνδεδεμένος tasos__

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 444
  • Φύλο: Άντρας
  • linux rocks !
    • Προφίλ
Α κατάλαβα...

Και μία τελευταία ερώτηση  ;D (εύχομαι να μην σ τα πρίζω)

Ενοείς την ανόρθωση του μετασχηματισμένου ρεύματος τροφοδοσίας ?

Αποσυνδεδεμένος Johnie Darko

  • Συναλλαγές: (1)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2769
  • Φύλο: Άντρας
  • Up in smoke...
    • Προφίλ
Νομιζω οτι η κυρια διαφορα αναμεσα σε τρανζιστορ και λαμπατους ενισχυτες, ειναι στο ηχητικο περιεχομενο (ας το πουμε κυμματομορφη για να συνεννοουμαστε) που βγαζουν οι ενισχυτες.
Οι τρανζιστορ/ψηφιακοι ενισχυτες, και ειδικα μοντελα προ pod εποχης, βγαζουν (αν το φαντασουμε σε κυμματομορφη) πιο τετραγωνισμενο, η ισως και "πριονωτο" αρμονικο περιεχομενο, αρα και πιο "αγριο" (η ψηφιακο οπως θα ελεγε καποιος) ηχο στο αυτι.
Αντιθετα, η αναλογικη τεχνολογια με λαμπες, αν την δουμε παλι σαν κυμματομορφη, βγαζει καμπυλες κυμματομορφες, αρα και πιο "γλυκο" ηχο.
(ακριβως οπως αν καποιος βλεπει κατι ζωγραφισμενο με το χερι, ειτε με πινελο , ειτε με μολυβι κτλ, και το ιδιο θεμα, ζωγραφισμενο σε computer με το γνωστο φαινομενο alliasing κτλ)
Ταυτοχρονα, λογω της αυτης κατασκευης των αναλογικων κυκλωματων λαμπας, το ηχητικο περιεχομενο ειναι πιο πλουσιο με περισσοτερες αρμονικες.
Με την ελευση ομως των πιο νεων ψηφιακων ενισχυτων, που πλεον δεν προσπαθουν να μιμηθουν την λειτουργια μιας λαμπας (οπως κανουν οι τρανζιστορ και οι υβριδικοι-εξω απο δω), αλλα αντιθετα ουσιαστικα μοντελοποιουν αυθεντικους ενισχυτες, περιπου οπως θα εκανε και ενα sampler, αλλα λαμβανοντας υποψην τους οχι μονο το ηχητικο περιεχομενο του ταδε ενισχυτη, αλλα και των κατασκευαστικων/λειτουργικων χαρακτηριστικων του, και ταυτοχρονα με την αυξηση της υπολογιστικης ισχυος που πλεον καθιστα σχετικα φτηνη την παραγωγη ψηφιακων συστηματων/μετατροπεων ad/da με υψηλα bits αναλυσης, αυτες οι διαφορες μεταξυ λαμπας και ψηφιακων ενισχυτων, εχει αρχισει πλεον να ξεθωριαζει σοβαρα.
Επιπλεον αν σκεφτει κανεις, οτι η μουσικη τεχνολογια δεν αφορα μονο κιθαρες και μπασσα, αλλα και συστηματα ηχογραφησης, που σιγα σιγα με τον καιρο (αν οχι ηδη) θα καταστουν ασυμφορα και απαρχαιωμενα τα αναλογικα μηχανηματα (πχ μπομπινοφωνο), καθως και το γεγονος οτι πλεον ολες οι πηγες ακροασης σε ενα μεσο σπιτι/club κτλ ειναι (η τεινουν να γινουν) ολες ψηφιακες, λογικο ειναι η ηχητικη "αλυσιδα" που ξεκιναει απο τον μουσικο, παει στο studio ηχογραφησης, φτανει στα cd/dvd κτλ και απο εκει στα σπιτια μας, να παραμενει στο μεγαλυτερο μερος της ψηφιακη και οχι αναλογικη πλεον.
Αρα, πλεον σε λιγα χρονια και με την ραγδαια αναπτυξη της τεχνολογιας, οι αποστασεις μεταξυ των παλιων καλων αναλογικων μηχανηματων και των νεων ψηφιακων, αφενος μεν θα εκμηδενιζονται (χωρις ομως ποτε να φτασουν τα ψηφιακα το 100% των αναλογικων, αλλα σε τετοιο βαθμο που το ανθρωπινο αυτι πλεον δεν θα καταλαβαινει την διαφορα), και αφετερου θα καθιστουν μη-αναγκαια τα πλεον απαρχαιομενα, ασυμφορα και πιο ευαισθητα αναλογικα.
Μην ξεχνατε πως πολλοι απο τους φιλους συνκιθαρωδους, δεν εχουν καν ακουσει πχ βινυλιο και εχουν μεγαλωσει με cds κτλ. λογικο ειναι λοιπον αυτες οι γεννιες αλλα και οι επομενες, να μην καταλαβαινουν πλεον τις διαφορες μεταξυ ψηφιακων και αναλογικων συστηματων οπως πχ καποιος που εζησε και την αναλογικη τεχνολογια για αρκετα χρονια απο 1ο χερι.
« Τελευταία τροποποίηση: 18/07/06, 01:23 από Great Cornholio »
People say that tone is in the fingers...
and people also say that Les Pauls have more tone...
Les Pauls must therefore have more fingers...

Αποσυνδεδεμένος Johnie Darko

  • Συναλλαγές: (1)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2769
  • Φύλο: Άντρας
  • Up in smoke...
    • Προφίλ
...(συνεχεια απο πριν γιατι δεν χωρεσε, ουφ!)...
Συμπερασματικα θα μπορουσα να πω, εχοντας υπαρξει κατοχος ολων των ειδων ενισχυτων (τρανζιστορ, υβριδικων, trans tube  :P, λαμπατων combo, λαμπατων κεφαλων και καμπινων και τελος ψηφιακων), οτι η τεχνολογια εχει φτασει πλεον (και βαδιζει με ακομα πιο σθεναρα βηματα προς το μελλον) σε ενα επιπεδο που ακομα και ορκισμενοι χρηστες λαμπατων ενισχυτων (πχ ο υποφαινομενος) γυριζουν σιγα σιγα την πλατη τους στην παλια τεχνολογια για τον νεο κοσμο που ερχεται.
Μηπως ομως τελικα, λεω μηπως, μερικοι παραμενουν κολλημενοι σε λαμπατους ενισχυτες (και οχι μονο ενισχυτες) περισσοτερο λογω νοσταλγιας αλλων εποχων/καταστασεων καθως και λογω βιωματων και επιδρασεων απο αγαπημενους καλιτεχνες κτλ, και οχι επειδη πραγματικα μπορουν να "ακουσουν" την διαφορα μεταξυ ενος λαμπατου και ενος καλου ψηφιακου ενισχυτη; Και ισως επειδη ειναι και στη μεση το "δεσιμο" με το hardware αυτο καθ' αυτο; (διαφορετικο feeling να εχεις μπροστα σου εναν Soldano και να βλεπεις μεσα απο την γρυλια τις λαμπες να αναβουνε και διαφορετικα να μην βλεπεις τιποτα εκτος απο κουμπακια που αναβοσβηνουν και μια η δυο lcd οθονες).
Και επειδη τεθηκε το ερωτημα απο τον αγαπητο tccl, αν κι εχω ξαναμιλησει για τον Vetta, θα ξαναπω οτι ειναι μια πολυ συμφερουσα αγορα για καποιον που θελει να εχει μεγαλη ευελιξια στον ηχο του, χωρις να κουβαλαει μαζι του φορτηγα με ενισχυτες (που ετσι κι αλλιως δεν θα μπορουσε να τους βρει ακομα κι αν ειχε τα χρηματα), τσαντες με πεταλακια και καλωδια, καμπινες ενισχυτων και μικροφωνα (για συνδεση με κονσολα PA), και ολα αυτα σε ενα πακετο με (κατα την ταπεινη μου γνωμη) υπερβολικα καλη ποιοτητα και αληθοφανεια ηχων ενισχυτων θρυλων/εφφε/καμπινων/μικροφωνων κτλ καθως και ουσιαστικα απειρους τροπους διασυνδεσης τους και αρα μεγαλο εως ατελειωτο αριθμο ηχοχρωματων.
Θα προτεινα τον Vetta σε οποιονδηποτε παιζει κιθαρα και δεν θελει μονο 1-2 ηχους για αυτα που παιζει, αλλα θελει να εχει μεγαλη ευελιξια και στο ποσους και τι ποιοτητας ηχους εχει αλλα και στο θεμα ηχογραφησης κτλ.
Απο την αλλη, αν καποιος πχ ασχολειται μονο με ενα ειδος μουσικης και θελει να εχει 1-2 ηχους και μερικα εφφεδακια, τοτε θα προτεινα σε αυτον να παει και να αγορασει το αυθεντικο μηχανημα που θα του δινει ακριβως αυτους τους ηχους και τιποτα παραπανω. Απλα και μονο για να εχει το αυθεντικο και σε hardware αλλα και ηχητικα το 100% (και οχι πχ το 95% του vetta).
Παντως εμενα να πω την αληθεια με εχει αφησει τοσο ευχαριστημενο το Vetta που η μονη περιπτωση να σκεφτω αλλο ενισχυτη (οποιονδηποτε) θα ειναι οταν βγει ο Vetta III.
BTW, ενα απο τα πιο δυνατα σημεια του Vetta κατα την γνωμη μου, και που ακριβως για αυτο κερδιζει τοσους ποντους στην προτιμηση μου, ειναι η ικανοτητα του ν αβγαζει αυτον τον τοσο δυσκολο ηχο μεταξυ καθαρου και βρωμικου, ειτε με το να τενει προς τα καθαρα (πχ Mayal) ειτε προς τα πιο βρωμικα (οπως πχ SRV), και μαλιστα με τετοια ποιοτητα που σε κανει να αμφιβαλλεις αν αυτο που ακους εχει μεσα λαμπα η οχι.
Οπως ειπε και ο φιλος tccl, αυτο του ειδους ο ηχος ειναι που δειχνει τι κανει ενας λαμπατος ενισχυτης, γιατι κατα τα αλλα, πολυ καθαρα και πολυ βρωμικα τα πετυχαινεις ακομα και με τρανζιστορ ενισχυτες (ειδικα τα καθαρα).
« Τελευταία τροποποίηση: 18/07/06, 01:27 από Great Cornholio »
People say that tone is in the fingers...
and people also say that Les Pauls have more tone...
Les Pauls must therefore have more fingers...

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
74 Απαντήσεις
12580 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/12/07, 17:52
από panka
14 Απαντήσεις
3517 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/05/08, 15:24
από themos
8 Απαντήσεις
2353 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 24/12/08, 22:44
από Jezus
5 Απαντήσεις
2521 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 05/08/09, 02:29
από nikosgr123
12 Απαντήσεις
2274 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 02/02/10, 03:24
από Ddarkkor
26 Απαντήσεις
5198 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 04/06/10, 00:05
από King Lui
41 Απαντήσεις
5964 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/10/10, 10:09
από JP.M
77 Απαντήσεις
9722 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15/12/10, 11:55
από adr1anos
2 Απαντήσεις
1590 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 31/07/12, 23:22
από foulis
40 Απαντήσεις
5170 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14/12/15, 18:26
από animapura