Δείτε την σελίδα του kithara.gr στο facebook, στο twitter, και στο youtube
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Όπως και να το κάνουμε πολέμησαν και τους Γερμανούς, δε μπορώ να το αρνηθώ. (εν μέρει μπορώ αλλα θέλει πολλή συζήτηση).
Να καταργηθούν, και πολύ τα φάγαμε στη μάπα...
Παρ'ολα αυτά εξακολουθώ να θεωρώ πως χρησιμοποιείς τις γνώσεις σου επί της Ελληνικής γλώσσας προσπαθώντας να ακυρώσεις την επιχειρηματολογία άλλων συνομιλητών που δεν τη γνωρίζουν τόσο καλά όσο εσύ (αν όμως την είχαν διδαχθεί απο νωρίς στο σχολείο ; )
Για να επιστρέψω στο θέμα. Η άποψή μου, ως μεμονομένο άτομο, ως Έλληνας πολίτης και ως εκπαιδευτικός (του ιδιωτικού τομέα)
Το πρόγραμμα σπουδών που πρέπει να ακολουθήσω (της κλασικής) έρχεται απο το Υπ. Πολιτισμού και δε βασίζεται στη δική μου άποψη για το τι πρέπει να διδάξω. Παρ'ολα αυτά, αν και η αρχαία Ελληνική σημειογραφία και η αρχαία ελληνική λύρα και κιθάρα δεν έχουν καμία σχέση με τη σύγχρονη (είτε σημειογραφία είτε κιθάρα) -όπως έχουν τα αρχαία Ελληνικά με τα Νέα- πάντα συζητώ με τους μαθητές μου για την ιστορία του οργάνου απο την αρχαιότητα (Έλληνες, Σουμέριοι, Αιγύπτιοι) ως σήμερα και τα προτρέπω να διαβάζουν την ιστορία της. Πολύ καλό βιβλίο το οποίο και σου προτείνω είναι "Η Ιστορία Της Κιθάρας" του Χ. Εκμεκτσόγλου. Όπως επίσης επισημαίνω, ιδιαίτερα στους μαθητές της ηλεκτρικής κιθάρας, οτι μεγάλο κομμάτι της μοντέρνας μουσικής βασίζεται σε αρχαιοελληνικούς "τρόπους" (Δώρειο, Ιόνιο, Φρύγιο...)
Δε θα μπορούσα όμως να διδάξω τα παιδιά αρχαία Ελληνική λύρα γιατι η τεχνική της δεν έχει σχέση με την κιθάρα όπως τη γνωρίζουμε σήμερα. Ίσως θα μπορούσα να διδάξω "Νεφέρ" αλλα δεν το έχω διδαχτεί ούτε κι εγώ!
Όμως όλες οι γλώσσες έχουν σχεδόν την ίδια τεχνική για να μιληθούν και να γραφούν. Γλώσσα, χείλη, δόντια, στοματική κοιλότητα, χέρι, μολύβι, χαρτί, πληκτρολόγιο σήμερα, σύμφωνα, φωνήεντα... Γνωρίζεις καμία γλώσσα-πλην της νοηματικής-να χρησιμοποιεί κάποιο άλλο τεχνικό μέσο; Άρα όλες οι γλώσσες μπορούν να διδαχθούν χωρίς κανένα τεχνικό εμπόδιο! Πού βρίσκεται το πρόβλημα στα αρχαία Ελληνικά;
(π.χ. αποκλειστικά tirando, legato παίξιμο και απόλυτη ισορροπία φωνών σε ένα κομμάτι εποχής Μπαχ).
Συμφωνώ σε κάτι με εσένα. Στο οτι όποιος κατακτητής και να πάτησε στην Ελλάδα και όποια προσπάθεια και να έγινε για να αφανιστεί το Ελληνικό πνεύμα, η γλώσσα όχι μόνο επεβίωσε αλλα και απορρόφησε πνευματικά τους "βαρβάρους". Και κατα τη δική μου άποψη, όπου επιβιώνει η γλώσσα και ο πολιτισμός, τότε επιβιώνει και το Έθνος.
3ον. Είμαι καθηγητής κλασικής/ηλεκτρικής κιθάρας. Το πρόγραμμα σπουδών που πρέπει να ακολουθήσω (της κλασικής) έρχεται απο το Υπ. Πολιτισμού και δε βασίζεται στη δική μου άποψη για το τι πρέπει να διδάξω...........................................................................................................................................................................................................................................................Αν και δε διαφωνώ απόλυτα στην άποψή σου περί επιλογής του γονέα για την παιδεία του παιδιού του (σήμερα, με το υπάρχον σύστημα παιδείας δε πιστεύω πως θα λειτουργούσε.. θα ήταν μια "φιλελεύθεριάζουσα" εξαπάτηση γονέων και παιδιών απο το σύστημα), πιστεύεις πως θα μπορούσε ένας γονιός να μου υποδείξει να μη διδάξω στο παιδί του τον Albert και να τον ξεκινήσω απο τον Barrios; Δεν το πολυπιστεύω...
Αυτό το Έθνος δεν έχασε την ταυτότητά του μέσα σε χιλιετηρίδες και θα την χάσει μέσα σε 3-4 δεκαετίες; Αυτό δε προβληματίζει κανένα; Δεν είναι βολικό για κανένα; Δε θεωρείτε πως κάθε έθνος οφείλει να διατηρεί τα χαρακτηριστικά του και βεβαίως να τα εξελίσσει ΠΑΝΤΑ όμως με σεβασμό στις ρίζες του; Δεν είναι και αυτό ένας τρόπος άμυνας απέναντι σε αυτή την "εκ του πονηρού" κατα την άποψή μου, αντιανθρώπινη παγκοσμιοποίηση; Και οι "προοδευτικές" δυνάμεις αυτού του τόπου τι κάνουν; Επικροτούν αυτή την κατάσταση; Δηλαδή, ο αφανισμός των έθνών και η πολτοποίηση της ανθρωπότητας είναι προς όφελος των λαών και δη των προλετάριων; Είμαστε τόσο σίγουροι γι'αυτο; Δεν ξέρω... θέτω ένα προβληματισμό. Απαντήστε μου.
Τώρα, αν εγώ θαυμάζω περισσότερο, θεωρώ πιο σημαντικό τον αρχαικό πολιτισμό και γλώσσα στην Ελληνική και παγκόσμια ιστορία και πιστεύω πως πρέπαι να έχουμε καλύτερη επαφή με αυτή την εποχή παρά με την Ελληνιστική εποχή αυτό είναι ίσως αντικείμενο άλλης συζήτησης. Όπως επίσης και για το πως βλέπω τη σταδιακή αποκοπή των Ελληνων απο τις ρίζες τους, την ιστορίας και του πολιτισμού τους θέλει επίσης πολλή συζήτηση. Και δεν αναφέρομαι μόνο στην αρχαία ιστορία. Ας κάνουμε μια αναφορά και στα περι ¨συνοστισμού" στη Σμύρνη το '22 για παράδειγμα και ας δούμε που πηγαίνει η Ελληνική παιδεία γενικότερα. Η κατάργηση των αρχαίων στο Γυμνάσιο είναι ίσως μόνο ένα τμήμα της γενικής προσπάθειας. Αυτή είναι η δική μου σκέψη, ο δικός μου προβληματισμός και με βάση αυτά ( η μάλλον και αυτά) σχηματίζω τη δική μου άποψη. Και δε προσπαθώ να την επιβάλλω σε κανένα... αλλα και κανείς δε θα μου επιβάλει τη δική του άποψη.
Είναι ανάγκη να γίνονται τέτοιες ερωτήσεις? Ιδιαίτερα με τον τρόπο που γίνεται η διδασκαλία των αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο, με την μελέτη δηλαδή σκόρπιων ασύνδετων κειμένων, έχουμε οδηγηθεί στην αποκοπή των παιδιών από την αρχαία Ελληνική Γραμματεία. Και είναι φυσικό εφόσον η διδασκαλία ενός ξεχασμένου γλωσσικού ιδιώματος χωρίς την κατανόηση της χρησιμότητάς του δημιουργεί μάλλον αποστροφή.Κι έτσι καταλήγουμε να υπάρχουν παιδιά που δεν έχουν διαβάσει και το κυριότερο δεν θέλουν να διαβάσουν κλασσικά έργα της Παγκόσμιας λογοτεχνίας και επιστήμης όπως ο Προμηθέας Δεσμώτης, η Αντιγόνη, και η Πολιτεία έστω και από μεταγλώτιση. Και να υπάρχουν παιδιά που να μην καταλαβαίνουν ποια είναι η αξία "σπασμένων πετρών" όπως η Ακρόπολη.
έλα τώρα βρε Ιχνηλάτη....Αφού συμφωνούμε σε πολλά! Βρε, μήπως είσαι κι εσύ δικός μας?
Ξεκίνησε από Iroukos « 1 2 3 4 » Επιστήμη και Τεχνολογία
Ξεκίνησε από Μ.Π « 1 2 3 4 » Άνθρωπος και ζωή
Ξεκίνησε από Jezus « 1 2 » Μετατροπές, βλάβες, συντήρηση, κατασκευές
Ξεκίνησε από MACMISIAS Δικοί μας στίχοι και ποιήματα
Ξεκίνησε από ε? Δικοί μας στίχοι και ποιήματα
Ξεκίνησε από ivikos Δικοί μας στίχοι και ποιήματα