Αποστολέας Θέμα: The piezo thing  (Αναγνώστηκε 23331 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3705
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
The piezo thing
« στις: 11/03/17, 23:21 »
Χαιρετιζω τους συμφορουμιτες.
Ερωτηση.Εχω μια καλσικη γεφυρα στο μπασο.

Και σκεφτομαι να την κοψω καθετα στις χορδες,αναμεσα στην κοντρα για τα ball ends και εκει που παταν οι βιδες απο τα sadles,και να βαλω εναν piezo και απο πανω μια λαμαρινα να παταν οι βιδες (σκαψηματα τρυπιματα κτλ θα γινουν κανονικοτατα)
Λετε να δουλεψει? επησεις τι θα χρειαστο σε πεταλοδιακοπτοεπιλογεομικτοκατι για να ανακατευω τα ποτα με τις μπιρες σηματα απο τον πιεζο και τους μαγνητικους?
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3705
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3705
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #2 στις: 30/04/17, 23:52 »
Λοιπον,επομενη ερωτηση.
Πηρα αυτο
http://www.ebay.com/itm/Akustikgitarre-6-String-Volume-amp-Tone-Control-Piezo-Pickup/361750061524?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20131017132637%26meid%3D2f636898615f45528b04928786e16f60%26pid%3D100033%26rk%3D3%26rkt%3D3%26sd%3D262670131130
 
Και το ανοιξα και απο μεσα ειναι ετσι


Οποτε λεω για να εχει 250Κ ποτενσιομετρα,δεν βγαζει σουπερ χοτ αουτπουτ.
Ακουμπισα τον αισθητιρα στις χορδες,και εκανα δοκημη,και ακουγοταν πιο χαμηλα απο οτι ο μαγνητης,λογικο,λογο της προχηρης εγκαταστασης,οποτε με σωστη εγκατασταση,θα υπαρχει ισοροποια.Σωστα?
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2698
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #3 στις: 01/05/17, 00:32 »
δεν είδα προδιαγραφές... αλλά μείνε στο MIDI.... σου δίνει ΑΛΛΕΣ δυνατότητες....
απο ότι ξέρω αξιόπιστα συστήματα HEX pups βγάζει η roland και η graphtech

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3705
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #4 στις: 01/05/17, 07:27 »
Δεν εχω ψαχτει με midi.
Δεν ξερω καν τι ακριβως ειναι/κανει.
Απλα το πιεζο θεωριτικα "δουλευει" και απο το 1Hz,και πρακτικα απο τα 20Hz,συχνοτιτες που οι μαγνητες δεν τις βλεπουν.
Και να πω την αληθεια περισοτερο με ενδιαφερουν τα παραληλα σηματα.Πχ εχεις το ιδιο σημα 2-3 φορες ταυτοχρονα,σε καπιο αλλαζεις κατι σε ρυθμισεις,και τα μιξαρεις
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2698
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #5 στις: 01/05/17, 08:07 »
Δεν εχω ψαχτει με midi.
Δεν ξερω καν τι ακριβως ειναι/κανει.
Απλα το πιεζο θεωριτικα "δουλευει" και απο το 1Hz,και πρακτικα απο τα 20Hz,συχνοτιτες που οι μαγνητες δεν τις βλεπουν.
Και να πω την αληθεια περισοτερο με ενδιαφερουν τα παραληλα σηματα.Πχ εχεις το ιδιο σημα 2-3 φορες ταυτοχρονα,σε καπιο αλλαζεις κατι σε ρυθμισεις,και τα μιξαρεις

Το βιντεάκι που έκανα χθές είναι με την χρήση του Yamaha grand αρμόνιου σαν MIDI controller είναι ενδεικτικό, η κορυφή του παγόβουνου. Οι δυνατότητες είναι απεριόριστες. Δεν σε νοιάζουν πλέον tunings, μπορείς να βγάλεις όσο χαμηλά Hz θές αρκεί να στο υποστηρίζουν τα ηχεία σου. Μιλάμε για παράλληλα σήματα. Φαντάσου οτι κάθε χορδή σου θα είναι ένα αλλο όργανο. + τον παλιό κλασικό μαγνήτη. Με ένα μπασο θα είσαι μια μπαντα μόνος σου.
Αν και γέρος και κομπιουτεράς, ομολογώ απο MIDI ήμουν (και είμαι) ΑΣΧΕΤΟΣ. Απαράδεκτο αλλά ας όψεται η κιθάρα και όλη η κλασικο-λατρεία πίσω απο αυτήν. Μόλις προσφατα πήρα ένα μαραφέτι απο ebay 3 euro, USB/MIDI interface, και συνέδεσα το αρχαίο και ξεχασμένο Yamaha DGX 300 (που τα παιδιά το έχουν φτύσει προ πολλού, παράτησαν τα μαθήματα και κανείς δεν παίζει) με το laptop και στην συνέχεια άρχισα να παίζω με διάφορα soft synthesisers. Πλέον νομίζω γνωρίζω τα βασικά και θα μπορούσα να στα εξηγήσω. Είναι ένας νέος κόσμος.

https://www.roland.com/us/products/gk-3b/

μετά μπορείς να πάς σε ένα μεταχειρισμένο v-bass ή σε κάποιο άλλο synth, ή και το PC σου ακόμα.

https://www.youtube.com/watch?v=QS2IFL9jn9c

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3705
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #6 στις: 01/05/17, 12:15 »
Δεν ειναι το de tune ο σκοπος μου.
Θα γραψω ενα αναλιτικο κατεβατο αργοτερα
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2698
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #7 στις: 01/05/17, 14:18 »
Δεν ειναι το de tune ο σκοπος μου.
Θα γραψω ενα αναλιτικο κατεβατο αργοτερα

το detune και το alternate tuning *ΑΝΑ ΧΟΡΔΗ* είναι 1/1000 απο αυτά που μπορεί να σου δώσει το midi ! Δες το βίντεο!

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1072
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #8 στις: 01/05/17, 14:28 »
Jam Midi Guitar 2.
Software λύση :)

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2698
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #9 στις: 01/05/17, 15:14 »
Jam Midi Guitar 2.
Software λύση :)

Ενδιαφέρον, ανήκει στην κατηγορία που εγκαινίασε η Roland με το SY-300 , δηλ πολυφωνικό συνθ "αναλογικού" τύπου , βασισμένο στο κλασικό sampling του audio σήματος, δηλ απουσία αφιερωμένου HEX πολυφωνικού pickup, και απουσία ειδικής εγκατάστασης...
Λεει low latency, μακαρι... δυστυχως δεν φεύγω απο Unix/Linux/FreeBSD οπότε και δεν μπορώ να το δοκιμάσω....

πάντως εκεί είναι το μέλλον, κατεμε το εξειδικευμένο pup για pitch-to-midi conversion πνέει τα λίσθια...

btw, για τους Unix-άδικους δεινόσαυρους, όποιος έτυχε να δουλέψει με το rakarrack , θα έχει δει τις απίστευτες δυνατότητές του για synthesis, αν και φυσικά 100% ψηφιακό modelling , ίσως και να ήταν ο πρόδρομος του sy-300 ή και του MIDI Guitar 2. Δυστυχως το project είναι πεθαμένο.
« Τελευταία τροποποίηση: 01/05/17, 15:17 από panixgr »

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1072
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #10 στις: 01/05/17, 15:27 »
πάντως εκεί είναι το μέλλον, κατεμε το εξειδικευμένο pup για pitch-to-midi conversion πνέει τα λίσθια...

Μπα, δεν είναι εκεί...

Βασικά δεν υπάρχει μέλλον στις midi guitars. Ποιος ο λόγος να κάνεις ψηφιακό ένα αναλογικό όργανο;
Εδώ ο κόσμος ζητάει αναλογικούς ενισχυτές...

Άσε που απ' ότι θυμάμαι, δεν υπάρχει 100% decoding success με κανένα σύστημα ακόμα, τουλάχιστον με τις υλοποιήσεις τύπου roland ή software. Μπλέκονται με αρμονικές και πολυφωνία. Θυμάμαι πολύ παλιά που είχε πέσει κάτι στα χέρια μου, δεν είχε καλό decoding στις δυναμικές/vibrato και γενικά οτιδήποτε περίεργο. Νότα νότα μια χαρά ήταν...

Και μιλάμε για κάτι που "παίζει" τουλάχιστον 20 χρόνια στην αγορά...

Κατ' εμέ, αν θες midi στην κιθάρα, παίρνεις κάτι που είναι φτιαγμένο έτσι εξαρχής.
Είχε βγάλει μία η Yamaha και μία η Casio θυμάμαι κάπου στα 80s η οποία είχε μια πιο σωστή υλοποίηση (χορδές για το strumming, διαφορετικό κομμάτι για τα τάστα που λειτουργούσαν νομίζω και ως διακόπτες).
Παλιότερα (>~10 χρόνια) έψαχνα στο ebay να χτυπήσω καμία άλλα δεν έβρισκα σε καλή τιμή...

Αλλά γενικά, δεν είναι κιθάρα :)

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2698
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #11 στις: 01/05/17, 17:14 »
Άσε που απ' ότι θυμάμαι, δεν υπάρχει 100% decoding success με κανένα σύστημα ακόμα, τουλάχιστον με τις υλοποιήσεις τύπου roland ή software.

τα μπερδεύεις λίγο, η roland έχει 2 υλοποίησεις , αυτήν την κλασική, με εξειδικευμένους HEX pups ξεχωριστούς ανα χορδή, με υποτίθεται το απόλυτο decoding :
https://www.musicstore.de/en_GR/EUR/Roland-GR-55GK-Black-Synth-Modeling-inkl-GK3/art-GIT0024240-000
και την καινούργια την "software" - analog-like λύση χωρίς ξεχωριστούς μαγνήτες, την απευθυνόμενη σε πιο κλασικούς κιθαρίστες, που δεν θέλουν MIDI-σχετικό hardware στην κιθάρα τους :
https://www.musicstore.de/en_GR/EUR/Boss-SY-300-Guitar-Synthesizer/art-GIT0035075-000;pgid=Gq_gOtyiRrpSRpShSn.rrRu00000WZBPK1jq

απο το γεγονός οτι συνήθως η Roland βγάζει τα high-end προϊόντα της σε πολύ υψηλότερες τιμές απο τα αντίστοιχα Boss, μπορεί να δώσει κάποιες ενδείξεις. Ακόμα και φανατικοί του Roland MIDI το ξανασκέφτηκαν το πράγμα (σεβάστηκαν) όταν έιδαν την τιμη του sy-300 (σκεπτικό : για να είναι τόσο ακριβό θα είναι το ίδιο καλό)

Αυτό που έλεγα, είναι αυτό : δηλ, το μέλλον είναι στο software tracking, και όχι σε dedicated HEX pups. Αν και ασχολούμαι με synths/MIDI μόνο λίγο καιρό, διακρίνω το "synthesis" : παραγωγή κυματομορφής βάση ενός σήματος ή μιας πληροφορίας (περίπτωση MIDI synth, ή sy-300) από "processing/modelling" που είναι βασικά εφαρμογή ψηφιακής επεξεργασίας πάνω σε ένα δοσμένο αναλογικό ή ψηφιακό σήμα. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε αποκωδικοποίηση του αναλογικού σήματος, στην 2η απλή ψηφιοποίηση και εφαρμογή κάποιων z-transform. Διαφορετική η υπολογιστική ισχύς που χρειάζεται.
Εκεί που πάσχουν τα συστήματα τύπου rakarrack (για το sy-300 και για το midi guitar 2 λένε οτι έλυσαν το πρόβλημα) είναι στην πολυφωνία, στην ανάλυση συγχορδιών, αν και στο 99.999% οι άνθρωποι πάιζουν προβλέψιμες κλίμακες και μελωδίες, οπότε εκεί μπορεί να έχουμε κάτι π.χ. σαν lookahead.

Τελικά, πιστεύω οτι το "vintage" στην κιθάρα υπάρχει όσο μπορούν να το σπρώξουν, δεν θα μπορούνε και πολύ γιατί πάει κόντρα στον μονόδρομο της τεχνολογικής προόδου. Δεν παίρνω θέση εδώ, γενικά, είναι μεγάλη η κουβέντα, αλλά σε κάθε περίπτωση με τα σημερινά δεδομένα είναι χαζό να έχεις τα εργαλεία της σημερινής τεχνολογίας αλλά να μένεις στην τεχνολογία του 1920 και του 1930.
« Τελευταία τροποποίηση: 01/05/17, 17:23 από panixgr »

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1072
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #12 στις: 01/05/17, 18:43 »
Λοιπόν, έχουμε δύο υλοποιήσεις.
Η μία διαβάζοντας την κάθε χορδή, η άλλη διαβάζοντας όλο το σήμα. Η πρώτη σαφώς πιο εύκολη από τη δεύτερη καθώς θα έχουμε πιθανότατα μία νότα/cycle.

Καταρχάς ξεχνάμε το κομμάτι του output. Δεν κάνουμε modelling. Δεν μας ενδιαφέρει το output. Ας το κάνουμε ένα midi message και μετά βλέπουμε.

Θέλουμε όμως με κάποιο τρόπο να αντιστοιχίσουμε αυτό που παίζουμε σε 8 bits (midi message).

Έχουμε λοιπόν άπειρες παραμέτρους να κάνουμε decode.
Τι νότα ακούστηκε. Σε ποιο τάστο παίχτηκε; Είχε vibrato; Αν ναι, πόσο; Είχε bend; Χρησιμοποιήθηκε τρέμολο; Πόσο δυνατά χτυπήθηκε; Ποια η διάρκεια της; Και άλλες 203949023490 παραμέτρους που αφορούν τον κάθε ήχο. Που μπορεί και να μην είναι καν νότα. Να είναι απλά γρατζούνισμα της πένας. Και ότι άλλο μπορείς να σκεφτείς.

Δεν παράγουμε κυμματομορφή. Παίρνουμε την κυμματομορφή, τρέχουμε ένα σκασμό FFT αλγόριθμους και προσπαθούμε να μαντέψουμε τι παίχτηκε. Μετά όλα είναι εύκολα. Τα μοιράζουμε σε 8 bits και τα στέλουμε σειριακά κάπου (31250bps αν θυμάμαι καλά) κι εκεί ασχολείται άλλος.

Αλλά η μετατροπή αυτή καθεαυτή είναι από υπερ-δύσκολη μέχρι "στο περίπου". 100% δεν είναι. Ακόμα δεν μπορούμε να μετατρέψουμε το οτιδήποτε αναλογικό σε ψηφιακό, χωρίς απώλεια και στο 100%.

Ναι, δουλεύει το σύστημα, αλλά όχι απόλυτα. Και λογικό, αφού ο καθένας έχει διαφορετικό παίξιμο (ακόμα και σημείο που πατάει κάποιος ενδιάμεσα του τάστου θα βγάλει άλλο αποτέλεσμα. Θέλουμε να βγάλει το σωστό ή απλά να πει ότι πάτησε Ντο;). Σκέψου τι R&D έχει πέσει τα τελευταία 20 χρόνια στο voice recognition κι ακόμα είναι ΓΤΜ (μπάζα  ;D ). Και είναι κάτι που αφορά το σύνολο του πληθυσμού, όχι μερίδας αυτού.

Γενικά εγώ είμαι κατά τέτοιων υλοποιήσεων. Ίσως γιατί ζητάω το απόλυτο, και όχι το περίπου.
Από την άλλη, ναι, δουλεύει το σύστημα. Αλλά αν 2 άτομα, παίξουν το ίδιο πράγμα, θα πάρεις το ίδιο midi αποτέλεσμα. Ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι ίδιο...

Η υλοποίηση με MIDI είναι να μετατρέψουμε τον ήχο σε νότες με μερικές παραμέτρους. Ενώ το παίξιμο είναι απλά η δημιουργία ήχου, που μπορεί να μην είναι πραγματικές νότες. Δεν το εξηγώ καλά, αλλά νομίζω κατάλαβες τι θέλω να πω.

ΥΓ1 Έχουμε ακόμα κι άλλες παραμετρους στην εξίσωση. Πχ μαγνήτες. Πόσο hot είναι (στην μία περίπτωση, που παίρνουμε όλο το σήμα).

ΥΓ2 Γιατί ο κόσμος συνεχίζει να παίζει με πραγματικά πιάνα; Πλέον έχει γίνει άριστη δειγματοληψία και μπορεί να βγει ο ίδιος ήχος. Και μιλάμε για ένα όργανο το οποίο είναι στην ουσία διακόπτες, δεν χρειάζεται καν να τρέξεις τους (υπερπολύπλοκους) αλγόρυθμους που χρειάζεται το audio σήμα.

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2698
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #13 στις: 01/05/17, 19:31 »
Ειδικά για τα πιάνα δεν υπάρχει δικαιολογία, η Yamaha το έχει τελειοποιήσει (τερματίσει) χρόνια πριν. Ακόμα και τα καινούργια πιάνα με ουρά είναι τίγκα στα ηλεκτρονικά, μου θυμίζουν τα παλιά IBM mainframes (S-380/390/++) τα οποία ήταν μεγάλα και επιβλητικά για να ψαρώνουν οι ιθαγενείς τραπεζουπάλληλοι αλλά αν τα άνοιγες δεν ήταν τίποτε παραπάνω απο ένα σχεδόν άδειο rack. Ο λόγος που υπάρχουν τα ακριβά ευρωπαϊκά αναλογικά πιάνα είναι καθαρά θέμα πολιτικής και πρεστίζ της ... ευρωπαϊκής κουλτούρας. (η ίδια νοοτροπία που διέπει την κοινή γνώμμη σχετικά με αμερικάνικες fender VS ασιατικές, κτλ κτλ κτλ ).

Η λογική κωδικοποίησης MIDI δεν διαφέρει απο την λογική της παρτιτούρας. Δεν νομίζω να έχεις συναντήσει πολλούς κλασικούς μουσικούς οι οποίοι να αντιτίθενται στην λογική της παρτιτούρας με το σκεπτικό οτι αφαιρεί το προσωπικό στύλ του συνθέτη ή του εκτελεστή, γιατι δεν μπορεί να αναπαραστήσει π.χ. χτύπημα του δοξαριού στο σκάφος του βιολιού. Οταν μια μηχανή εκτελέσει 2 φορές την ίδια διεργασία με ίδια είσοδο θα έχουμε ίδια έξοδο, αιτιοκρατικά, λογικό. Για τις περιπτώσεις που θες να παράγεις θόρυβο και όχι μουσική, δεν σου λέει κανένας να μην πάρεις το κλασικό αναλογικό σήμα και να το στείλεις παράλληλα όπου θες (το interface της Roland το υποστηρίζει αυτό). Με λίγα λόγια, πλέον η παρτιτούρα γίνεται MIDI και ο παίκτης/όργανο γίνεται synthesizer. Αλλά όλα αυτά τα ξέρεις καλύτερα απο μένα.

και υπαρχουν ακόμη 2 επιχειρήματα , στα οποία δυστυχώς δεν μπορούμε να κλείσουμε μάτια και αυτιά :
1) γιατί να επιμένουμε στον αναλογικό ήχο όταν το αποτέλεσμα θα το εκλάβουμε ψηφιακά ούτως ή άλλως (και μάλιστα επεξεργασμένο)? ποιά η διαφορά τελικά ενός ψηφιακά επεξεργασμένου σήματος απο ένα ψηφιακά παραγμένο/συντεθημένο σήμα?
2) επαγωγικά, η πολεμική κατά του ψηφιακού ήχου μπορεί να εφαρμοστεί και κατά του ηλεκτρικού ήχου, δεν μπορείς να πείς α.. οκ μέχρι το 70 ή αρχες 80 είναι όλα αποδεκτά, απο κει και πέρα θες να μείνεις παραδοσιακός, γιατί τεχνολογικά είχες ήδη εισάγει τον μηχανικό/ηλεκτρικό παράγοντα απο την 10ετία του 20.

τεσπα, ψήνομαι είναι η αλήθεια και για τα 2 προϊόντα της roland/boss, και προσπαθώ να ... ενδύσω με φιλοσοφική ορθότητα την όποια αγορά  :D
μέχρι στιγμής με επένδυση 3 ευρώ απο το ebay (MIDI/USB cable το οποία ήρθε με πρόβλημα και το έφτιαξα με κολητήρι) είχα θεαματικά αποτελέσματα χρησιμοποιόντας το παλιό Yamaha grand portable σαν MIDI controller, και μερικά synths στο Linux. Δυσκολο να πάω πίσω.... (και παίζω ηλεκτρική κιθάρα απο το 1983, δεν μπήκα χθες στον χώρο)
 
εδώ μερικές ενδιαφέρουσες απόψεις : http://guitarnuts2.proboards.com/thread/7922/heard-sumgais-knew-midi

ο Sumgai είναι μαθουσάλας παλαίμαχος του MIDI, χρόνια με έπρηζε με την Roland, και τελικά άρχισα να ψήνομαι...

το videa-κι που μου έστειλε και  ..... με έστειλε...

! No longer available


 :o :o :o :o
« Τελευταία τροποποίηση: 01/05/17, 19:53 από panixgr »

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1072
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #14 στις: 01/05/17, 20:10 »
Η λογική κωδικοποίησης MIDI δεν διαφέρει απο την λογική της παρτιτούρας. Δεν νομίζω να έχεις συναντήσει πολλούς κλασικούς μουσικούς οι οποίοι να αντιτίθενται στην λογική της παρτιτούρας με το σκεπτικό οτι αφαιρεί το προσωπικό στύλ του συνθέτη ή του εκτελεστή, γιατι δεν μπορεί να αναπαραστήσει π.χ. χτύπημα του δοξαριού στο σκάφος του βιολιού. Οταν μια μηχανή εκτελέσει 2 φορές την ίδια διεργασία με ίδια είσοδο θα έχουμε ίδια έξοδο, αιτιοκρατικά, λογικό. Για τις περιπτώσεις που θες να παράγεις θόρυβο και όχι μουσική, δεν σου λέει κανένας να μην πάρεις το κλασικό αναλογικό σήμα και να το στείλεις παράλληλα όπου θες (το interface της Roland το υποστηρίζει αυτό). Με λίγα λόγια, πλέον η παρτιτούρα γίνεται MIDI και ο παίκτης/όργανο γίνεται synthesizer. Αλλά όλα αυτά τα ξέρεις καλύτερα απο μένα.


Ε εδώ είναι που εγώ διαφωνώ.
Επειδή πιθανότατα κάνουμε την ίδια δουλειά, εγώ τα βλέπω ως εξής τα πράγματα (σε γενικό πλαίσιο):
Το προιόν κάνει αυτό που πρέπει στο 100%;
Αν 100% = True.
Αν != 100% τότε = False.

Πχ η ψηφιακή φωτογραφική μηχανή αποδίδει όπως η αναλογική;
Πλησιάζει υπερβολικά αρκετά αλλά ακόμα έχει ατέλειες (αλλά και ευκολίες).
Άρα για μένα αυτό είναι False.
Ναι, την χρησιμοποιώ, αλλά χρησιμοποιώ επίσης και αναλογική.

Αντίστοιχα, ναι, κατά καιρούς έχω κοιτάξει κι εγώ να χτυπήσω ένα GK3 ή κάτι τέτοιο, αλλά δεν έχω πάρει.
Όμως δεν το "πιστεύω" για πραγματική χρήση. Το θέλω "για το χαβαλέ".

Παράθεση
ποιά η διαφορά τελικά ενός ψηφιακά επεξεργασμένου σήματος απο ένα ψηφιακά παραγμένο/συντεθημένο σήμα?


Εδώ υπάρχει μία διαφορά. Το ψηφιακά επεξεργασμένο σήμα είναι αναλογικό που έγινε με κάποιον ADC ψηφιακό. Αναλόγως της μετατροπής, και της ποιότητας των αυτιών μας, μπορούμε να πλησιάσουμε στο ίδιο αποτέλεσμα.
Το μεν δεύτερο, ξεκινάς by default ότι είναι ήδη ψηφιακό. Μπορεί να είναι είτε καλύτερο, είτε χειρότερο.
Όμως ακόμα και αυτό, θέλουμε να το αλλάξουμε στην πορεία. Δηλαδή έχεις γραμμένα 100 νότες και τις αλλάζεις λίγο ακόμα. Δεν είναι η πραγματική νότα ηχογραφημένη με όλες τις πιθανές εκδοχές παιξίματος.
Στην δε περίπτωση που το δημιουργούμε εκείνη την ώρα τον ήχο, είναι δηλαδή αποκλειστικά δημιουργημένο από το μηδέν, τότε σίγουρα θα απέχει (τουλάχιστον προς το παρόν) περισσότερο από το πραγματικό.

Θυμάμαι τον φίλο μου που είχε πάρει το 1987 ένα Roland Juno και οι ήχοι του δεν ήταν sampled. Ήταν τρομερό για την εποχή. Σήμερα είναι: α) Τρισάθλιοι οι ήχοι του ή β) Υπεργ**άτοι λόγω vintagίλας. Σίγουρα όμως δεν είναι πραγματικοί.

Παράθεση
2) επαγωγικά, η πολεμική κατά του ψηφιακού ήχου μπορεί να εφαρμοστεί και κατά του ηλεκτρικού ήχου, δεν μπορείς να πείς α.. οκ μέχρι το 70 ή αρχες 80 είναι όλα αποδεκτά, απο κει και πέρα θες να μείνεις παραδοσιακός, γιατί τεχνολογικά είχες ήδη εισάγει τον μηχανικό/ηλεκτρικό παράγοντα απο την 10ετία του 20.


Εγώ είμαι φουλ digital εδώ και χρόνια. Έχω πετάξει σχεδόν το οτιδήποτε αναλογικό από το σπίτι πολλές δεκαετίες. Το θεωρώ πιο λειτουργικό και εύχρηστο, όχι όμως καλύτερο.
Παίζω κιθάρα πχ 90% με τον ήχο που παίρνω από το Digitech GSP1101 και τα ακουστικά.
Βγάζω φωτογραφίες με ψηφιακή φωτογραφική μηχανή.
Ακόμα και τις αναλογικές φωτογραφίες τις έχω ψηφιοποιήσει.
Όλα μου τα τραγούδια πλέον είναι σε ψηφιακή μορφή.
Όμως για χάριν ευκολίας και μόνο.

Μάλιστα, συζητάμε κατά καιρούς για το ότι το ξύλο επηρρεάζει τον τελικό ήχο, και τον θέλουμε αυτόν τον επηρρεασμό και θέλουμε και καλύτερο ξύλο και το ένα και το άλλο, και μετά θέλουμε να τα πετάξουμε όλα αυτά στα σκουπίδια και να έχουμε ένα "φλατ" (κατ' εμέ) ήχο. Εκεί είναι η ένστασή μου.

* Απλό παράδειγμα: Πριν χρόνια (1990, εκεί πρέπει να ήταν) είχαμε βγάλει κάποιες (αναλογικές) φωτογραφίες με κάτι φίλους. Τις ψηφιοποιήσαμε με ένα 256 gray scale handheld scanner. Οι φωτογραφίες περιέργως ήταν πολύ καλές. Δεν έχω όμως πλέον τα αρνητικά. Αν τα είχα σήμερα, θα έπαιρνα απίστευη ποιότητα που τώρα είναι σαν thumbnails...

Παράθεση
εδώ μερικές ενδιαφέρουσες απόψεις : http://guitarnuts2.proboards.com/thread/7922/heard-sumgais-knew-midi

ο Sumgai είναι μαθουσάλας παλαίμαχος του MIDI, χρόνια με έπρηζε με την Roland, και τελικά άρχισα να ψήνομαι...


Τα διάβασα αυτά που λέει, και δεν διαφωνώ πουθενά. Παρόλα αυτά, συνεχίζω να πιστεύω ότι απλά έχει βελτιωθεί η κατάσταση, αλλά στο 100% δεν είναι  ;D

Παράθεση
μου θυμίζουν τα παλιά IBM mainframes (S-380/390/++) τα οποία ήταν μεγάλα και επιβλητικά για να ψαρώνουν οι ιθαγενείς τραπεζουπάλληλοι αλλά αν τα άνοιγες δεν ήταν τίποτε παραπάνω απο ένα σχεδόν άδειο rack.


Κι εδώ διαφωνώ. Έχω ανοίξει System/38 αλλά και 2-3 VAX και μόνο άδεια δεν ήταν μέσα... :)

Επανερχόμενος λοιπόν, για όλα αυτά εγώ δεν πιστεύω ότι το MIDI στα αναλογικά όργανα είναι το μέλλον (γενικά, γιατί κάπου είχε πάρει το μάτι μου MIDI και για πνευστά).
Όχι ότι είναι άχρηστο. Αλλά δεν είναι το μέλλον. Τουλάχιστον όχι ακόμα...
« Τελευταία τροποποίηση: 01/05/17, 20:28 από vegos »

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3705
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #15 στις: 01/05/17, 23:44 »
Για μενα,ακομα και ο κλασικος μαγνητης,καπου μπαζει.Ειτε απο θορυβο,ειτε που δεν βλεπει καποιες συχνοτιτες,ειτε χροματιζει.
Να πω εγω πως το βλεπω το ολο θεμα.
Βαραει η πενα την χορδη(βασικα την τραβαει και οταν την αφηνει,μετα ξεκηνανε ολα)
Η χορδη φευγει και επιστρεφει στην αρχικη ευθεια,λογο δυναμεων,δεν σταματαει,αλλα συνεχιζει.
Περνωντας απο τον μαγνητη,παραγει σημα,και ο μαγνητης παραγει την 1 νοτα(τονικη)
Η χορδη φτανει σε ενα σημειο,και επιστρεφει πισο,ενω η πενα την εκανε να εχει 1 καμπυλη,αυτη τωρα εχει 2,περνωντας απο τον μαγνητη,παραγετε η 2 αρμονικη της πρωτης.
Καθως συνεχιζει η χορδη το περα δοθε,παραγει και ακομα 5-6 αρμονικες(με τον αναλογο αριθμο καμπυλων),και ολα αυτα ακουγωντε ταυτοχρονα.

Γιαυτο διαφερει η μουσικη απο τον θορυβο.
Το πως παλετε η χορδη εξαρτατε απο 3 πραγματα.
Ειδικο βαρος,τεντωμα,μηκος χορδης που παλετε
Οποιο απο αυτα αλαζει,αλλαζει και η νοτα.Αν αλλαξουν 2 η 3 ταυτοχρονα μπορουμε να πετιχουμε την ιδια νοτα,αλλα οχι απαραιτιτα.
Οπως οταν κανουμε hammer on σε αντιθεση με το pull of παρατηρουμε οτι δεν χανουμε σε ενταση.Γιατι η ιδια δυναμη μεταφερετε σε μικροτερο υλικο(μικροτερο μηκος) ενω στην δευτερη περιπτωση εχουμε μειψση,γιατι γινετε το αναποδο.
Ετσι και η 2η αρμονικη,σκεπαζει την 1η αρμονικη (aka τονικη)
Εδω ερχετε ο πιεζο-μαστορας.
Καλο παλικαρι,με ορεξη να βοηθισει,μονο που ενω ο κλασικος μαγνητης βλεπει το πως παλετε η χορδη και μας βγαζει ενα αποτελεσμα,τουτος εδω,βαζει στον υπολογισμο και την μαζα,ασχετα με ποσες καμπιλες κανει η χορδη.Οποτε μας δυνη δυνατη 1η αρμονικη.
Αυτο βεβαια συμβαινει εαν εχω καταλαβει καλα.
Εγω πρωτημω το οσο πιο flat rig γινετε,για να διαμορφωνω ευκολα τον ηχο μου.
Τα midi δεν τα εχω ασχολιθει,ισως να ειναι πολυ καλα,αλλα δεν ειναι αυτο που ψαχνω τωρα
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2698
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #16 στις: 02/05/17, 07:21 »
Παράθεση
μου θυμίζουν τα παλιά IBM mainframes (S-380/390/++) τα οποία ήταν μεγάλα και επιβλητικά για να ψαρώνουν οι ιθαγενείς τραπεζουπάλληλοι αλλά αν τα άνοιγες δεν ήταν τίποτε παραπάνω απο ένα σχεδόν άδειο rack.
Κι εδώ διαφωνώ. Έχω ανοίξει System/38 αλλά και 2-3 VAX και μόνο άδεια δεν ήταν μέσα... :)

то S/380 το έγραψα εκ παραδρομής, γράψε λάθος, αλλά οτι την έχεις μια τάση προς την διαφωνία την έχεις  :D . Στην αγροτική όταν παραιτήθηκα (2001) είχαμε ακόμα MVS, OS/390 σε S/390 ενώ στην αρχή είχαμε VM/VSE σε S/370. Μίλησα για mainframes, ούτε για midrange (S/38) ούτε για VAX.
Το δικό μας ήταν σαν το αριστερό rack από εδώ, και ακόμα πιο αραιοκατοικημένο, κρέμαγες και παλτό μέσα :

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2698
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #17 στις: 02/05/17, 09:14 »
Για μενα,ακομα και ο κλασικος μαγνητης,καπου μπαζει.Ειτε απο θορυβο,ειτε που δεν βλεπει καποιες συχνοτιτες,ειτε χροματιζει.
Να πω εγω πως το βλεπω το ολο θεμα.
Βαραει η πενα την χορδη(βασικα την τραβαει και οταν την αφηνει,μετα ξεκηνανε ολα)
Η χορδη φευγει και επιστρεφει στην αρχικη ευθεια,λογο δυναμεων,δεν σταματαει,αλλα συνεχιζει.
Περνωντας απο τον μαγνητη,παραγει σημα,και ο μαγνητης παραγει την 1 νοτα(τονικη)
Η χορδη φτανει σε ενα σημειο,και επιστρεφει πισο,ενω η πενα την εκανε να εχει 1 καμπυλη,αυτη τωρα εχει 2,περνωντας απο τον μαγνητη,παραγετε η 2 αρμονικη της πρωτης.
Καθως συνεχιζει η χορδη το περα δοθε,παραγει και ακομα 5-6 αρμονικες(με τον αναλογο αριθμο καμπυλων),και ολα αυτα ακουγωντε ταυτοχρονα.
Γιαυτο διαφερει η μουσικη απο τον θορυβο.
Το πως παλετε η χορδη εξαρτατε απο 3 πραγματα.
Ειδικο βαρος,τεντωμα,μηκος χορδης που παλετε
Οποιο απο αυτα αλαζει,αλλαζει και η νοτα.Αν αλλαξουν 2 η 3 ταυτοχρονα μπορουμε να πετιχουμε την ιδια νοτα,αλλα οχι απαραιτιτα.
Οπως οταν κανουμε hammer on σε αντιθεση με το pull of παρατηρουμε οτι δεν χανουμε σε ενταση.Γιατι η ιδια δυναμη μεταφερετε σε μικροτερο υλικο(μικροτερο μηκος) ενω στην δευτερη περιπτωση εχουμε μειψση,γιατι γινετε το αναποδο.
Ετσι και η 2η αρμονικη,σκεπαζει την 1η αρμονικη (aka τονικη)
Εδω ερχετε ο πιεζο-μαστορας.
Καλο παλικαρι,με ορεξη να βοηθισει,μονο που ενω ο κλασικος μαγνητης βλεπει το πως παλετε η χορδη και μας βγαζει ενα αποτελεσμα,τουτος εδω,βαζει στον υπολογισμο και την μαζα,ασχετα με ποσες καμπιλες κανει η χορδη.Οποτε μας δυνη δυνατη 1η αρμονικη.
Αυτο βεβαια συμβαινει εαν εχω καταλαβει καλα.
Εγω πρωτημω το οσο πιο flat rig γινετε,για να διαμορφωνω ευκολα τον ηχο μου.
Τα midi δεν τα εχω ασχολιθει,ισως να ειναι πολυ καλα,αλλα δεν ειναι αυτο που ψαχνω τωρα

Μήτσο κάνε τα πειράματά σου με τον piezo, και βλέπεις.

Αποσυνδεδεμένος Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2668
  • Φύλο: Άντρας
  • So much to think, and so little beer....
    • Προφίλ
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #18 στις: 02/05/17, 13:04 »
Να πω εγω πως το βλεπω το ολο θεμα. Βαραει η πενα την χορδη(βασικα την τραβαει και οταν την αφηνει,μετα ξεκηνανε ολα)
Η χορδη φευγει και επιστρεφει στην αρχικη ευθεια,λογο δυναμεων,δεν σταματαει,αλλα συνεχιζει.
Περνωντας απο τον μαγνητη,παραγει σημα,και ο μαγνητης παραγει την 1 νοτα(τονικη)
Η χορδη φτανει σε ενα σημειο,και επιστρεφει πισο,ενω η πενα την εκανε να εχει 1 καμπυλη,αυτη τωρα εχει 2,περνωντας απο τον μαγνητη,παραγετε η 2 αρμονικη της πρωτης.
Καθως συνεχιζει η χορδη το περα δοθε,παραγει και ακομα 5-6 αρμονικες(με τον αναλογο αριθμο καμπυλων),και ολα αυτα ακουγωντε ταυτοχρονα.
Γιαυτο διαφερει η μουσικη απο τον θορυβο.
Το πως παλετε η χορδη εξαρτατε απο 3 πραγματα.
Ειδικο βαρος,τεντωμα,μηκος χορδης που παλετε
Οποιο απο αυτα αλαζει,αλλαζει και η νοτα.Αν αλλαξουν 2 η 3 ταυτοχρονα μπορουμε να πετιχουμε την ιδια νοτα,αλλα οχι απαραιτιτα.
Οπως οταν κανουμε hammer on σε αντιθεση με το pull of παρατηρουμε οτι δεν χανουμε σε ενταση.Γιατι η ιδια δυναμη μεταφερετε σε μικροτερο υλικο(μικροτερο μηκος) ενω στην δευτερη περιπτωση εχουμε μειψση,γιατι γινετε το αναποδο.
Ετσι και η 2η αρμονικη,σκεπαζει την 1η αρμονικη (aka τονικη)
Εδω ερχετε ο πιεζο-μαστορας.
Καλο παλικαρι,με ορεξη να βοηθισει,μονο που ενω ο κλασικος μαγνητης βλεπει το πως παλετε η χορδη και μας βγαζει ενα αποτελεσμα,τουτος εδω,βαζει στον υπολογισμο και την μαζα,ασχετα με ποσες καμπιλες κανει η χορδη.Οποτε μας δυνη δυνατη 1η αρμονικη.
Αυτο βεβαια συμβαινει εαν εχω καταλαβει καλα.
Έχω τονίσει κάποια σημεία, για να γίνει λίγο πιο κατανοητό.
Κατά τη δική μου αντίληψη, είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα. Ξεκινάς από τη χορδή λίγο πριν "ελευθερωθεί" από την πένα. Η χορδή αυτή τη στιγμή έχει μια τριγωνική παραμόρφωση όπου οι τρεις άκρες είναι τα σημεία που στηρίζεται η χορδή, και το μέρος που σπρώχνει  πένα. Ακριβώς αυτή τη στιγμή η χορδή είναι διεγερμένη, και έτοιμη να ξεκινήσει τη ταλάντωσή της. Με το που ελευθερωθεί, αυτή η τριγωνική παραμόρφωση αρχίζει και ταξιδεύει προς τα 2 άκρα της χορδής. Αυτό το σημείο είναι σημαντικό, καθώς έστω διαισθητικά έχουμε μια πρώτη εξήγηση γιατί ο ήχος αλλάζει όταν αλλάζει το σημείο που χτυπάει η πένα. Όταν αλλάζει αυτό το σημείο αλλάζουν και οι αναλογίες των αρμονικών μεταξύ τους.

Αλλά για να καταλάβουμε καλύτερα τις αρμονικές, πρέπει να καταλάβουμε ότι η κίνηση της χορδής δεν είναι "πέρα δώθε" κάθετα στη πένα. Η κίνηση είναι κατά μήκος της χορδής. Αυτή η αρχική παραμόρφωση ταξιδεύει προς τα 2 ακλόνητα άκρα της χορδής (γέφυρα και πατημένο τάστο). Εδώ μπαίνει η τριπλέτα συνθηκών που περιέγραψες, ειδικό βάρος, τάση και μήκος. Σε συνδυασμό με το αρχικό χτύπημα θα ευνοήσουν ένα συγκεκριμένο μείγμα αρμονικών, το οποίο αποτελεί και τον ήχο σου. Ερώτηση: είναι το μείγμα αρμονικών παντού το ίδιο? Οχι, για αυτό και διαφορετική θέση μαγνήτη αλλάζει τον ήχο. Ο μαγνήτης βλέπει ένα παλλόμενο σύρμα και δημιουργεί επαγωγικό ρεύμα στα άκρα του πηνίου του (Εδώ είμαι λίγο άσχετος). Λογικά το επαγώμενο ρεύμα έχει άμεση εξάρτηση από τη συχνότητα(ες) που βλέπει ο μαγνήτης, που είναι το μείγμα αρμονικών στο αντίστοιχο σημείο.

Για να πάμε τώρα στον πιεζομαγνήτη, πρέπει να καταλάβουμε το τι συμβαίνει με εκείνη την κίνηση που ταξιδεύει κατά μήκος της χορδής. Αυτή η παραμόρφωση λοιπόν αυτό που κάνει είναι να πηγαίνει προς τη γέφυρα, και σε εκείνο το σημείο παθαίνει ανάκλαση: Μέρος της ταλάντωσης απορροφάται προς το όργανο, και μέρος της ταλάντωσης επιστρέφει στη χορδή. Οπότε, μπορούμε να πούμε ότι μέρος της πληροφορίας που έχει το αρμονικό μείγμα χάνεται στα ξύλα του οργάνου, και το υπόλοιπο επιστρέφει στη χορδή. Οπότε τη συμπέρασμα βγαίνει? Οτι ο μαγνήτης πιάνει μόνο τη πληροφορία που επιστρέφει στη χορδή, ενώ ο πιέζο πιάνει τη πληροφορία που υπό άλλες συνθήκες χάναμε (ηλεκτρική κιθάρα) μέσα στο όργανο. Και αυτός είναι ο λόγος που ο πιέζο στην ηλεκτρική τη κάνει να ακούγεται σαν ακουστική. Το ηχείο της ακουστικής ενισχύει τη πληροφορία που πιάνει η γέφυρα, όπως κάνει και ο πιεζο. Η ακουστική ΔΕΝ έχει μαγνήτη για να πιάσει τη πληροφορία που πιάνει ο μαγνήτης.

Με λίγη θεωρία βλέπουμε ότι για μια χορδή Α2 έχουμε:
1η αρμονική=οκτάβα=Α3
2η αρμονική=οκτάβα και 5η=Ε4
3η αρμονική=2 οκτάβες=Α4
4η αρμονική=2 οκτάβες και μεγάλη τρίτη=C#5

Αυτά περί αρμονικών που σκεπάζουν άλλες αρμονικές, πρώτη φορά τα ακούω, για να είμαι ειλικρινής.
Με τόσα "μπράβο" και τόσα χαϊδέματα στα αυτιά, τη Δευτέρα, δε περιμένω κάτι λιγότερο απο Ρωμαϊκό όργιο...

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3705
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #19 στις: 02/05/17, 14:45 »
Κοιτα.Δεν ειμαι κανας σπουπερ γνωστης,και εγω αυτα που καταλαβαινω λεω.
Παντα,οπου και να χτυπισουμε την χορδη,και οπου και να ειναι ο μαγνητης,οι δυναμεις θα μοιραστουν σε ισες αποστασεις και γιαυτο παντα βγαζουν τις ιδιες αρμονικες.Αλλιω πχ θα χτυπουσαμε ντο και θα βγαιναν αρμονικες της λα.
Η θεση του μαγνητη επιρεαζει ποιες αρμονικες θα τονιστουν γιατι σε εκεινο το σημειο η χορδει κανει μεγαλυτερα "κηματα" και σε αυτο παιζει ρολο και η θεση που χτυπαμε την χορδη.
(εγραψα περα δωθε,αλλα δεν ειναι ποτε παραληλα με την ταστιερα,και γιαυτο τασταρει αν ειναι χαμηλα η χορδη.Πιστευω παιρνει σχεδον καθετη φορα προς την ταστιερα)
Εδω ειναι ενα διαγραμα(ειχα ανοιξει παλαιοτερα παρομιο θεμα για να το ερευνισουμε λιγο)

Αυτη ειναι η  F1 - 43.65 Hz
Αν δεις,η δευτερη αρμονικη ειναι υσχηροτερη της πρωτης (3dB)
Μετα,να φερω ενα αλλο παραδειγμα απο προσωπικη εμπιρια.
Εχω τουτο το πεταλι
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=89139.msg711434#msg711434
που κοβει 12dB/οκταβα κατω απο τα 35Hz.Με αυτο σε λειτουργεια,παιζω την Β-30.87Hz και την ακουω σχεδον ολοιδια σαν να εχω το φιλτρο κλειστο.Γιατι?κανονικα,θα επρεπε να την ακουω μια οκταβα πιο ψηλα,αφου τα 30 κοβοντε,και ακουω τα 60 με το φιλτρο ανοιχτο,και με κλειστο ακουω και τα 30 και τα 60?Αρα ειτε ανοιχτο,ειτε κλειστο,ακουω τα 60 χωρις να καταλαβαινω τα 30 αν υπαρχουν η οχι.
Αν δεις παρουσιασεις για μπασα που θελουν να δειξουν οτι εχουν γεματη Β,θα δεις πως μολις την χτυπησουν,αμεσως μιουταρουν την χορδη.Ειναι για να ακουστει η 1η αρμονικη.Αλλιως την αφηνεις να βαραει 30 δευτερολεπτα να δειξεις και το σαστειν.
Εχω κανει και το αλλο.Να παιζει μια νοτα πιο ψηλη απο μια αλλη,και να ακουγετε πιο χαμηλη.
Γιατι στην χαμηλη το μεγαφωνο δεν μπορουσε να βγαλει την 1η αρμονικη,και εβγαζε την 2η,ενω στην ψηλη εβγαζε και την πρωτη,η οποια ηταν χαμηλοτερη συχνοτικα απο την 2η αρμονικη της χαμηλης,και ακουγωταν πιο χαμηλη
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1072
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #20 στις: 02/05/17, 15:09 »
Να συμπληρώσω απλά, έτσι για την ιστορία, ότι το piezo δεν είναι μαγνήτης*.
Είναι συνήθως κάποιος κρύσταλλος (νομίζω χρησιμοποιούμε χαλαζία/quartz), ο οποίος έχει την ιδιότητα όταν συμπιέζεται/αποσυμπιέζεται/ή ταλαντώνεται** να βγάζει ηλεκτρικό ρεύμα.

* Γενικά στις κιθάρες οτιδήποτε μετατρέπει τον ήχο, το λέμε "μαγνήτη" απ' ότι έχω καταλάβει.
** Στην ουσία η ταλάντωση είναι πίεση/αποσυμπίεση.

Σε κάθε περίπτωση, ο piezo όπως λέει κι ο @Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood θα τσακώσει περισσότερα πράγματα από την χορδή, ακόμα και τα χτυπήματα μας πάνω στην κιθάρα κλπ.

Επίσης τα βγάζουν αρκετά μικρότερο voltage απ' ότι οι μαγνήτες, οπότε πριν οδηγηθούν χρειάζονται προενισχυτή.

Νομίζω ότι το optimal θα είναι ένας συνδυασμός piezo/passive pickup.

αλλά οτι την έχεις μια τάση προς την διαφωνία την έχεις  :D

 ;D ;D ;D


Αν δεις,η δευτερη αρμονικη ειναι υσχηροτερη της πρωτης (3dB)

Νομίζω ότι οι υπόλοιπες αρμονικές, εκτός της κύριας, μπορεί να είναι πιο "δυνατές" όσο χαμηλώνουν οι συχνότητες. Δηλαδή στα τύμπανα, στα μπάσα και σε κάποια πνευστά. Έχω όμως την εντύπωση ότι έχουν μικρότερο πλάτος κύμματος/amplitude από την κύρια.

Με κάθε επιφύλαξη, καθώς δεν είμαι φυσικός, εμπειρικά τα γράφω.

Αποσυνδεδεμένος Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2668
  • Φύλο: Άντρας
  • So much to think, and so little beer....
    • Προφίλ
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #21 στις: 02/05/17, 16:36 »
Παντα,οπου και να χτυπισουμε την χορδη,και οπου και να ειναι ο μαγνητης,οι δυναμεις θα μοιραστουν σε ισες αποστασεις και γιαυτο παντα βγαζουν τις ιδιες αρμονικες.Αλλιω πχ θα χτυπουσαμε ντο και θα βγαιναν αρμονικες της λα.
Όταν λέω "μείγμα αρμονικών" έπρεπε να ξεκαθαρίσω τι εννοώ. Εχεις την τονική σου στα Ξ Hz, και τις αρμονικές που είναι nΞ Hz, όπου n είναι ακέραιος. Οπως βλέπεις στην εικόνα που παρέθεσες, έχεις κορυφές στα:
1 * 43.65=43.65 Ηz
2 * 43.65=87.3 Ηz
3 * 43.65=130.95 Ηz
4 * 43.65=174.6 Ηz
5 * 43.65=218.25Ηz

Δεν είπα ότι ανάλογα που βαράς, αλλάζουν αυτά. Αυτό που αλλάζει είναι τα σχετικά πλάτη των αρμονικών. Όσο πιο κοντά στη γέφυρα (χτυ)πας, τόσο ενισχύεις υψηλότερες (μεγαλύτερο n) αρμονικές.

Το ότι ο δεύτερος αρμονικός στο σχήμα που παρέθεσες είναι ισχυρότερος μάλλον έχει να κάνει με το γεγονός ότι σε μια ανοιχτή χορδή (ή έστω πρώτο τάστο) η τονική σου έχει μέγιστο ταλάντωσης στο 12-13ο τάστο που ΔΕΝ έχεις μαγνήτη ενώ η πρώτη αρμονική έχει μέγιστο περίπου στο 25ο, που εκεί κοντά ΥΠΑΡΧΕΙ μαγνήτης.  Ένας πιέζοηλεκτρικός αισθητήρας βέβαια, δεν διέπεται από τέτοιους περιορισμούς.

Οπότε δεν πιστεύω (δεν έχω σαφή επίγνωση) ότι ένας τεχνικός, κατά τη τοποθέτηση πιεζο κάνει κάποια μυστικιστικά μαθηματικά και αλχημείες. Από κει και πέρα φυσικά εξετάζεις τι συχνοτική απόκριση έχουν όλα ηλεκτρονικά από το μαγνήτη μέχρι το τελικό σχήμα.

Απορία: Ο Υ άξονας τι είναι στο σχήμα? Είναι και συναρτήσει από το χρόνο χτυπήματος?

Αν δεις παρουσιασεις για μπασα που θελουν να δειξουν οτι εχουν γεματη Β,θα δεις πως μολις την χτυπησουν,αμεσως μιουταρουν την χορδη.Ειναι για να ακουστει η 1η αρμονικη.Αλλιως την αφηνεις να βαραει 30 δευτερολεπτα να δειξεις και το σαστειν.
Το ίδιο σου το σχήμα δείχνει πως αυτό δεν έχει νόημα, εάν βέβαια έχω κατανοήσει τον Υ άξονα. Για να ακούσεις τη γεμάτη Β θες μαγνήτη στο 12 τάστο, και φυσικά καλό frequency response μέχρι το αυτί σου. Από την άλλη για να είμαι ειλικρινής, δεν έχω καταλάβει ακριβώς τι συζητάμε. ;D 

Με τόσα "μπράβο" και τόσα χαϊδέματα στα αυτιά, τη Δευτέρα, δε περιμένω κάτι λιγότερο απο Ρωμαϊκό όργιο...

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3705
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #22 στις: 02/05/17, 18:04 »
Μετραει και χρονο σε ms (milusecond) και το μειδεν ειναι απο πισω.Δηλαδη οσο πιο μπροστα,τοση περασε η ωρα.
Εδω εχω κανει την ιδια μετρηση για να σθγκρινω 2 μπασα
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=89664.0
Το κοκκινο ειναι αυτο που εκανα εγω και το πρασινο ενα παραγωγης.Αυτο που εκανα κοιτα στις φωτο πως εχει τους μαγνητες,και θα δεις ποσο πιο μπροστα ειναι απο ενα νορμαλ μπασο,και ομως,σε ψηλες συχνωτητες,εβγαλε πιο δυνατες αρμονικες,ενω το αλλο μπασο εχει πλεονεκτημα τον πισο μαγνητη.
Το πως μπλενταρουμε τους μαγνητες,η τι αρμονικες μαζευει ο καθενας,δεν επιρεαζει το τι "παραγει" η χορδη.
Γενικα σε μπασοκαμπινες δεινουν frequency range 40 και πανω,προσεχε,για μεγαλα spl.Μπορει να δωσουν και 25Hz αλλα τοσο χαμηλα που ουτε θα ακουστουν.Και ομως,αυτα τα 40 και πανω,ειναι υπερ αρκετα για να βγει η Β σαν να ειχες καμπινα που θα εβγαζε απο τα 5Ηz full spl flat.
Αυτα μου τα ειπε τυπας που φτιαχνει μπουτικ καμπινες,και δουλεψε σε διαφορες μεγαλες εταιριες.
Αυτο με το πως πιστευω δημιουργητε ο ηχος της νοτας το εγραψα για να εξιγησω γιατι δεν θελω midi και θελω piezo.
Αλλα μου αρεσει που τα αναλιουμε γιατι μαθαινω
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3705
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #23 στις: 02/05/17, 18:41 »
Vegos νομιζα βγαζουν υσχηρωτερο σημα οι πιεζο.Ετσι με βολευει ακομα καλυτερα ;D
Ετσι κι αλλιως ποτε δεν θα το χρεισημοποιησω μονο του.Τον θελω ακριβως για να πιασει οτι δεν πιανουν οι μαγνητες,ενα lpf στα 80-100 και ετοιμο το μπας μπουστ αλα σεηβντ
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1072
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: The piezo thing
« Απάντηση #24 στις: 02/05/17, 19:08 »
Vegos νομιζα βγαζουν υσχηρωτερο σημα οι πιεζο.Ετσι με βολευει ακομα καλυτερα ;D
Ετσι κι αλλιως ποτε δεν θα το χρεισημοποιησω μονο του.Τον θελω ακριβως για να πιασει οτι δεν πιανουν οι μαγνητες,ενα lpf στα 80-100 και ετοιμο το μπας μπουστ αλα σεηβντ

Θεωρητικά, ένα piezo μπορεί να βγάλει μεγάλες τάσεις. Όμως αυτοί οι κρύσταλλοι που χρησιμοποιούνται στα όργανα έχω την αίσθηση ότι είναι πάααααααααααρα πολύ μικρου output. Δεν είναι τυχαίο που όλες οι ακουστικές κιθάρες με piezo έχουν επάνω τους προενισχυτή. Φαντάζομαι το ίδιο θα ισχύει και για τα υπόλοιπα όργανα.

Τα piezo disks από την άλλη βγάζουν >1V αναλόγως της πίεσης/θερμότητας. Αλλά φαντάζομαι ότι δεν πας για κάτι τέτοιο...

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
1 Απαντήσεις
2163 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19/07/05, 23:51
από freemind
5 Απαντήσεις
5412 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 11/06/15, 03:31
από e.t.
15 Απαντήσεις
11829 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/02/16, 20:55
από vegos
3 Απαντήσεις
3280 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/03/16, 10:23
από ravaya
0 Απαντήσεις
7276 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 31/10/16, 15:56
από saved
5 Απαντήσεις
6472 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 25/12/16, 10:09
από saved
3 Απαντήσεις
6315 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 25/12/16, 10:01
από saved
0 Απαντήσεις
14977 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 01/06/17, 00:55
από saved
2 Απαντήσεις
5390 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 28/12/17, 20:17
από panixgr
3 Απαντήσεις
5995 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 28/12/17, 21:53
από Uriah