Το Στέκι των Κιθαρωδών

Μουσικά όργανα και εξοπλισμός => Δοκιμές και συγκρίσεις μουσικών οργάνων και εξοπλισμού => Μήνυμα ξεκίνησε από: Korgy στις 29/12/12, 19:22

Τίτλος: Συγκριτικό 11 μικροφώνων σε ηλεκτρική κιθάρα
Αποστολή από: Korgy στις 29/12/12, 19:22
Η περιέργεια εφαγε τη γάτα,  και απλωσα μερικά απο τα μικρόφωνα μου (τα οποια αφορούν τις προσγειωμένες τσέπες)

Για αρχή  ανέβασα μονο ενα ψιλοβρωμοκρανσάρικο τρακ (απο προηγούμενο τεστ ηχογραφημένο- το οποιο με διαδικασία Reamping ταίστηκε ο Hayden Mini MoFo.

Η ηχογράφηση εγινε στην πραγματικότητα για να βοηθήσω ενα γνωστό μέλος του φορουμ σχετικά με το ποιο μικρόφωνο να αγοράσει για τον ενισχυτή του. Ηρθε ειδε,ακουσε και δεν αποφασισε ακομα.  ΣΩΣΤΕ  :)


Το τεστ δεν εχει να αποδείξει ποιο εχει την μεγαλύτερη.... ευκρίνεια αλλά το εκανα ως παρακαταθήκη. Ο καθεις να εχει να ακουσει κατι πριν το παρει στα τυφλά (στα κουφά δηλαδή)



λοιπά στοιχεία

DAW ; Cubase 6
AD/DA conversion ; Presonus Firestudio @ 44.1kHz -24bit
Preamp ; Mackie VLZ3
Amp Hayden Mini MoFo με VHT 2x12 cab . Το ηχείο που επιλέχθηκε ηταν το VHT silverback. Υπάρχουν φυσικά και οσο νάναι ηχητικές παρεμβάσεις απο το Eminence Red Tonker που ηταν στην αλλη τρύπα.


ΟΛΑ τα μικρόφωνα σημάδευαν κέντρο κώνου , με απόσταση 15 χιλιοστών.


Mic list

Shure :  SM57, SM58, Beta 57
Rode: M2, M3 , Procaster
Karma : Bullet
Akg : C1000
Blue : Encore 100
Senheiser : e906 (low switch engaged)
Audix : i5



1ο μέρος  ;D
www.box.com/s/5g42zx65p2b2na463yoe (http://www.box.com/s/5g42zx65p2b2na463yoe)

(http://img716.imageshack.us/img716/7457/dscf8989medium.jpg)
Τίτλος: Απ: Συγκριτικό 11 μικροφώνων σε ηλεκτρική κιθάρα
Αποστολή από: freemind στις 29/12/12, 20:13
Πριν ακομα ακουσω, θα πω στο φιλο αυτο που ανεφερε γνωστος παραγωγος της συμπρωτευουσας:

"Εαν ειχα να διαλεξω σε ενα ερημο νησι μεταξυ μιας γυναικας κι ενος sm57, θα προτιμουσα το sm57 γιατι κανει για ολα"...
Τίτλος: Απ: Συγκριτικό 11 μικροφώνων σε ηλεκτρική κιθάρα
Αποστολή από: hot_sauce (φλουτσ) στις 29/12/12, 20:47
Το λοιπόν...τα άκουσα....και, περιέργως, ξεχώρισα το i-5 της Audix!
πιο γεμάτο και, συχνοτικά, πλήρες....

Τα Shure ήταν κάπου στη μέση μεταξύ όλων, με χειρότερα τα Rode από τα οποία περίμενα πολλά!

επίσης πολύ καλό ήταν και το C1000 της AKG!

ευχαριστούμε για το θέμα και είθε ο συμφορουμίτης να επιλέξει σοφά!
Τίτλος: Απ: Συγκριτικό 11 μικροφώνων σε ηλεκτρική κιθάρα
Αποστολή από: atav (φλουτσ) στις 29/12/12, 23:49
Αρχικά ο...συμφορουμίτης ευχαριστεί και δημόσια τον kor για τη βοήθεια!  :) Η επιλογή είναι όντως δύσκολη, αλλά μου φαίνεται ότι ο παραγωγός έχει δίκιο free...!
Το λοιπόν...τα άκουσα....και, περιέργως, ξεχώρισα το i-5 της Audix!
Γιατί περιέργως; Φοβερό μικρόφωνο...Είναι στους...επιλαχόντες!
Τίτλος: Απ: Συγκριτικό 11 μικροφώνων σε ηλεκτρική κιθάρα
Αποστολή από: hot_sauce (φλουτσ) στις 30/12/12, 00:01
Γιατί περιέργως; Φοβερό μικρόφωνο...Είναι στους...επιλαχόντες!
γιατί δεν είναι απ'τις "ξακουστές" μάρκες...
Τίτλος: Απ: Συγκριτικό 11 μικροφώνων σε ηλεκτρική κιθάρα
Αποστολή από: Korgy στις 30/12/12, 00:37
Γιατί περιέργως; Φοβερό μικρόφωνο...Είναι στους...επιλαχόντες!
γιατί δεν είναι απ'τις "ξακουστές" μάρκες...


αδιάβαστος!




Αυριο με τον κηδεμονα σου  :P
Τίτλος: Απ: Συγκριτικό 11 μικροφώνων σε ηλεκτρική κιθάρα
Αποστολή από: hot_sauce (φλουτσ) στις 30/12/12, 00:44
αδιάβαστος!

Αυριο με τον κηδεμονα σου  :P
η ΜΟΝΗ φορά που έχω συναντήσει Audix είναι το μικρόφωνο που έχει ο τραγουδιστής μας!
οπότε, ξακουστή.....ΔΕ τη λες! :P
Τίτλος: Απ: Συγκριτικό 11 μικροφώνων σε ηλεκτρική κιθάρα
Αποστολή από: freemind στις 30/12/12, 00:47
Καλο ειναι να εχουμε κατα νου τι ειδους μουσικης θα ηχογραφησουμε, ωστε να επιλεξουμε το καλυτερο δυνατο μικροφωνο, το οποιο με τη σωστη τοποθετηση να μας δωσει ενα καλο πρωτογενες σημα το οποιο θα επεξεργαστουμε ελαχιστα.


Ενα "λαμπρο" μικροφωνο ( οπως ειναι το C1000 ) το οποιο εχει την ταση να "σκληραινει" οταν πιεστει, θα ειναι καλο για pop/rock παραγωγες ή για metal solos, ομως εαν θελουμε να ηχογραφησουμε jazz/blues ή βαριες ρυθμικες κιθαρες, θα ειναι σχετικα ακαταλληλο ( με την καταλληλη τοποθετηση μπορει να αποδωσει ογκο ομως ).

Ενα ribbon ή ribbon-οειδες μικροφωνο απο την αλλη, λογω του μουντου χαρακτηρα του, ειναι ο,τι πρεπει για old fashioned rock καταστασεις, για jazz/blues και κανα soft rock solo. Προφανως εαν θελουμε "λαμπερες" κιθαρες, το ribbon δεν κανει, αφου απο τη φυση του το μικροφωνο αυτο δεν μπορει να συλλαβει υψηλες συχνοτητες ( και το λαθος που κανουν πολλοι ηχοληπτες ειναι να προσπαθουν να αναδειξουν πριμα σε ενα ηχο που δεν εχει πριμα...αρα βγαζουν το θορυβο του μικροφωνου μπροστα ). Βεβαια ειναι ευαισθητουλια στην ηχητικη πιεση κι αν η ταινια "κολλησει" πανω στο "σασι", τοτε το μικροφωνο ειναι αχρηστο. Οποτε προσοχη.

Απο την αλλη, ενα δυναμικο τυπου SM57 ειναι πιο "γενικο" και αναλογα με την τοποθετηση μπορει να δωσει διαφορετικα ηχοχρωματα. Απο μουντο ηχο ( on axis, εκτος κωνου σχεδον ) εως λαμπερο ( on axis, στο κεντρο του κωνου ) ειναι η καλυτερη επιλογη για all around παραγωγες.


Γενικα, πριν παμε να ηχογραφησουμε τις κιθαρες μας, πρεπει να εχουμε κατα νου πως θα ειναι στη μιξη ή τι ηχο θελουμε να εχουν. Αυτο θα μας λυσει στα χερια οσον αφορα το τι θα συλλαβουμε ως ηχο, γιατι εαν παμε μετα σε επιπεδο "fix it in the mix" μπορει να εχουμε μπερδεματα φασικα και συχνοτικα.

Πριν ακομα ξεκινησουμε να ηχογραφουμε πρεπει να ξερουμε τι ηχο θελουμε και με το μικροφωνο που κραταμε στα χερια μας ποια θα ειναι η καλυτερη θεση για να το πετυχουμε. Δυσκολο εαν ξεκιναει καποιος τωρα να κανει παραγωγες, ομως οσο πιο πολυ μπει στη διαδικασια αυτη, τοσο πιο ευκολη θα κανει τη ζωη του!



Προσωπικα προτιμω το συνδυασμο μικροφωνων, ωστε να εχω εναν ελεγχο σε 2 faders του τι ηχοχρωμα θελω να βγαλω. Πχ, ενας ωραιος συνδυασμος ειναι τα SM57 και MD421. Το ενα ειναι ενα ουδετερο μικροφωνο, ενω το αλλο ενα μικροφωνο με ιδιαιτερη αποκριση στις υψηλομεσαιες. Ενας συνδυασμος αυτων των 2 εχει ομορφο αποτελεσμα.

Αν και θελει λιγο προσοχη στη τοποθετηση , ειναι ωραιο το αποτελεσμα γιατι δεν κανεις καθολου ΕQ, αλλα παιζεις με τα 2 faders ως ενταση και βρισκεις το καλυτερο συνδυασμο. Προσφατα ηχογραφησα με αυτα τα 2 μικροφωνα:

(http://i882.photobucket.com/albums/ac29/Freemind201/Electricguitar1_zpsf1fa09ed.jpg)
(http://i882.photobucket.com/albums/ac29/Freemind201/Electricguitar2_zps72fb5424.jpg)


Αλλοι ωραιοι συνδυασμοι ειναι το C414 ( σε καρδιοειδες pattern με pad ) με το SM57 ή ενα Ribbon με το SM57. Γενικα το Sm57 το θεωρω ελβετικο σουγια και παει σε οποιαδηποτε περισταση, ακομα κι αν τελικα δεν κρατησω το καναλι!


Και παντα, μα παντα, ενα room mic ( πυκνωτικο ειτε σε omni, ειτε με καρδιοειδες που κοιταει σε καποια γωνια του χωρου, ωστε να το υπερκομπρεσαρω μετα και να φερω την ουρα του δωματιου μεσα στην ηχογραφηση ), ακομα κι αν ειναι αχρειαστο τελικα.....
Τίτλος: Απ: Συγκριτικό 11 μικροφώνων σε ηλεκτρική κιθάρα
Αποστολή από: hot_sauce (φλουτσ) στις 30/12/12, 00:56
απ'όσα έχετε πει και έχω διαβάσει....η καλύτερη λύση για έναν αρχάριο δεν είναι ένα "sm57-οειδές"?
ένα all-around, δηλαδή, για να ξεκινήσει κάποιος τα πρώτα του βήματα στο χώρο....

και σιγά σιγά, όσο θα μαθαίνει, θα αρχίσει να αποκρυσταλλώνει και τις ανάγκες του και να κινείται προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις....


ΥΓ.@free
ωραίες τεχνικές! ειδικά η τελευταία....
ουσιαστικά δημιουργεί ένα πιο "φυσικό" reverb?
Τίτλος: Απ: Συγκριτικό 11 μικροφώνων σε ηλεκτρική κιθάρα
Αποστολή από: freemind στις 30/12/12, 01:31
Η τεχνικη αυτη ειναι ακριβως ιδια με την τεχνικη του room mic σε ενα drum recording. Θελεις να παρεις χωρο, αλλα εαν ο χωρος σου δεν ειναι και τοσο καλος ( οπως τον περισσοτερων μεσα στο δωματιο μας ), μπορεις με διαφορους τροπους να δωσεις εναν απιστευτο ογκο, χωρις να παρει κανεις ειδηση πως τελικα το ηχογραφησες σε ενα στεγνο ή μικρο δωματιο.

Στην πραγματικοτητα, αναγκαζεις τον χωρο να βγαλει reverb, οποτε η "φυσικοτητα" δεν υπαρχει και τοσο στο καναλι.  ;D

Τίτλος: Απ: Συγκριτικό 11 μικροφώνων σε ηλεκτρική κιθάρα
Αποστολή από: hot_sauce (φλουτσ) στις 30/12/12, 12:27
Στην πραγματικοτητα, αναγκαζεις τον χωρο να βγαλει reverb, οποτε η "φυσικοτητα" δεν υπαρχει και τοσο στο καναλι.  ;D
σε σχέση με ένα ψηφιακό ή, έστω, αναλογικό εφέ το εννοούσα....
ωραίο! :D
Τίτλος: Απ: Συγκριτικό 11 μικροφώνων σε ηλεκτρική κιθάρα
Αποστολή από: freemind στις 30/12/12, 23:18
Παραθετω ενα μικρο μερος της ηχογραφησης που εκανα για το session που ειδατε στη φωτογραφια.

SM57: https://www.box.com/s/wjj9yjp7cbdlvdx4vcz1 (https://www.box.com/s/wjj9yjp7cbdlvdx4vcz1)

MD421: https://www.box.com/s/wt4wmogpwwjlcpv725xs (https://www.box.com/s/wt4wmogpwwjlcpv725xs)

MD421+SM57 equal gain: https://www.box.com/s/s1k3ph42slzsvj6d62hx (https://www.box.com/s/s1k3ph42slzsvj6d62hx)

MD421+Sm57 rough mix: https://www.box.com/s/gedkvft9sr9vl1e653z6 (https://www.box.com/s/gedkvft9sr9vl1e653z6)

Για την ηχογραφηση χρησιμοποιηθηκε προενισχυση της κονσολας ( SSL 4000 ) και για τα 2 μικροφωνα, χωρις καμια παρεμβαση EQ ή δυναμικου επεξεργαστη.

Μονο το rough mix εχει υποστει επεξεργασια απο εξωτερικες μοναδες ( EQ+Compression και ηχοραφηση σε ταινια για "καψιμο" ), αλλα ειναι απλως το τελικο take που κρατηθηκε απο το mixdown. Γι' αυτο ειναι και στερεοφωνικο, γιατι "ανοιξα" τις 2 πηγες δεξια κι αριστερα ( οχι hard panning ομως, για να μη χασω το κεντρο ).


Επειδη ειναι ρυθμικη κιθαρα, η τοποθετηση εγινε on axis περιπου λιγο πιο εξω απο τον κεντρο. Το SM57 ειναι λιγο πιο μπροστα απο το MD421 λογω της διαφορας που εχουν στο θεμα "καψας", αλλα ο συνδυασμος των 2 κανει ενα ομορφο comb filtering ακομα κι αν εχουν το ιδιο gain και τα 2 μαζι.

Ο κιθαριστας παιζει με μια Les Paul Studio κατευθειαν στον ενισχυτη ( τρομερο θηριο by the way ). Τα αρχεια ειναι wave 44.1KHz/16bit, υποβιβασμενα απο 96KHz/24bit. Δηλαδη στην ουσια μονο dithering και downsample εχουν υποστει τα καναλια ( εκτος απο το rough mix )
Τίτλος: Απ: Συγκριτικό 11 μικροφώνων σε ηλεκτρική κιθάρα
Αποστολή από: zeromancer στις 25/01/13, 01:58
πωπω τωρα ειδα το θεμα...μπραβο ρε παιδια. μολις πηρα ενα Sh-57 για να γραφω με την νεα καρτα ηχου που εχω ( fast track c-400) και εχω πελαγωσει...οτι μπορειτε να μοιραστείτε μαζι μας παρακαλω καντε το...
καλα για τα pro tools θα ανοιξω θεμα :P