Αποστολέας Θέμα: Μαθαίνω κιθάρα μόνος μου  (Αναγνώστηκε 33917 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Μαθαίνω κιθάρα μόνος μου
« στις: 07/10/13, 15:23 »
1. Πρόλογος:
 Βέβαια το άρθρο δεν μπορεί να συγκριθεί με την άμεση επικοινωνία μεταξύ δασκάλου και μαθητή. Ειδικά όσον αφορά την κλασσική κιθάρα πρέπει απ’ την αρχή να μαθευτεί με τα δάκτυλα και τα πρώτα τουλάχιστον μαθήματα να γίνουν από δάσκαλο κιθάρας ή τουλάχιστον από δεξιοτέχνη της κλασσικής γιατί αργότερα (εννοώ αν μάθεις πρώτα με πένα ακουστική ή ηλεκτρική κιθάρα) θα πρέπει μετά να ‘’γκρεμίσεις’’ για να ‘’χτίσεις’’ στη νέα τεχνική. Αν μαθευτεί η νέα τεχνική από μηδενική βάση θα είναι πολύ ευκολότερα και μετά αφού μάθετε την κλασσική ο δρόμος προς την ηλεκτρική (ή ακουστική με πένα) είναι πιο εύκολος .
Βέβαια οι τεχνικές , τουλάχιστον της κλασσικής κιθάρας, δεν είναι στάσιμες αλλά εξελίσσονται και οι κιθαρίστες θα πρέπει να ενημερώνονται από τους κατάλληλους δασκάλους , ωδεία , αξιόπιστες ιστοσελίδες.
 
Με το παρόν άρθρο , πιστεύω όμως ,από την διδακτική μου εμπειρία -όχι σε αντικείμενα μουσικής, ότι ακόμα και το πιο δύσκολο θέμα μπορεί εκλαϊκευμένα να γίνει πλήρως κατανοητό ειδικά η ανάλυση μέσω σχετικών εικόνων , φωτογραφιών , chord charts , software και videos.
Οι θεωρητικές γνώσεις είναι τόσες όσες χρειάζονται για να αναπτυχθεί η κάθε τεχνική που δείχνω, όμως αυτές οι γνώσεις εμβαθύνονται με πιο εξειδικευμένα άρθρα- πάλι εκλαϊκευμένα- που δίνονται με links .
Μπορεί κανείς να κάνει και μαθήματα μέσω skype (θα βρείτε δεκάδες διαφημίσεις πχ ΕΔΩ : )
 
Απλά θα πρέπει ο μαθητής να έχει κάποιο επίπεδο ώστε τα μαθήματα να αφορούν επιπέδου θέματα. Ενώ skype για απλά μαθήματα αρχαρίων είναι ‘’πεταμένα λεφτά’’  αν στο μέρος που ζείτε υπάρχουν ωδεία , δάσκαλοι για ιδιαίτερα , φίλοι κιθαρίστες…ενώ αν είστε σε επαρχία χωρίς τέτοιες δυνατότητες  πάλι αξίζει αν και τέτοια μαθήματα μπορείτε να βρείτε σε δεκάδες internet sites.
Δίνω μεγάλη σημασία στον τρόπο εξάσκησης όχι μόνο με τα δικά μου αλλά και άλλων βιντεομαθήματα χωρίς να επιμένω ότι αποτελούν κανόνα.
Αν θέλετε να βάλετε στο παίξιμο σας στοιχεία απ’ το παίξιμο κάποιου φημισμένου κιθαρίστα θα πρέπει:
 
  • Να αφιερώσετε αρκετό χρόνο να βλέπετε σε Video και να ακούτε σε mp3 player τον κιθαρίστα.
  • Να παρατηρείτε το πως διαχειρίζεται με το αριστερό και το δεξί του χέρι δακτυλισμούς , Bendings, τρόπους κρούσεως και όλα τα αναφερόμενα αναλυτικά στη συνέχεια του άρθρου..
  • Αν θέλετε να τον αντιγράψετε είναι άλλο θέμα και απαιτεί περισσότερο χρόνο επιμονή και πολύ υπομονή
Βέβαια στο διαδίκτυο και ειδικά στο http://forum.kithara.gr/ θα βρεις ιστοσελίδες με άφθονες πληροφορίες για οτιδήποτε αφορά την κιθάρα με σκαριφήματα, εικόνες , φωτογραφίες , ηχητικά αποσπάσματα και videos...
Τι συνήθως παίζουν τα 3 είδη κιθάρας :
H κλασική εκτός από κλασσικά κομμάτια παίζει παραδοσιακές μουσικές όπως:
 Ισπανική (Flamenco), Latin  (Βραζιλιάνικη - Αργεντίνικη ..) Aνατολίτικη ……..Κλασσική κιθάρα στο Θέατρο Απόλλων Ερμούπολης Σύρου από τον πολύ καλό κιθαρίστα Χρήστο Καλαμαρά.
Εδώ: Ένα ρεπερτόριο που ακούγεται όλες τις ώρες και είμαι σίγουρος ότι θα ενθουσιάσει τους κιθαρίστες κλασσικής και απ' το οποίο έχετε να ''κλεψετε'' πολλές τεχνικές....
Η ακουστική συνήθως ακομπανιάρει συνοδεύοντας τη φωνή του ίδιου του κιθαρίστα ή τραγουδιστή σε πολλά μουσικά είδη :
 
Λαϊκά, Έντεχνα, pop – Rock  ξένα & ελληνικά ……
Η ηλεκτρική αναδεικνύει πολλά μουσικά είδη, με συνοδευτικές αλλά και σολιστικές κυρίως εκφάνσεις. Σήμερα στην Ελλάδα οι ηλεκτρικοί κιθαρίστες ασχολούνται με  μουσικά είδη  όπως:
Λαϊκά, Έντεχνα ακόμα και παραδοσιακά πολλών λαών αλλά και ελληνικά δημοτικά
Κυρίως όμως με τα είδη:
Rock ,Pop, Blues, Jazz , Heavy Metal , Latin, Country….

 Ερωτήματα, όπως τα παρακάτω, είναι συχνά και καθημερινά σ’ όλες τις μουσικές ιστοσελίδες.
·         Μπορώ να μάθω μόνος κιθάρα;
·         Μπορώ να εμπιστευτώ το διαδίκτυο να μάθω κιθάρα;
·         Τι λέτε για τα on line μαθήματα;
·         Μπορώ να μάθω κιθάρα από Video ταινίες;
·         Ποια ακόρντα να μάθω πρώτα;
·         Η μέθοδος άνευ διδασκάλου αρκεί να μάθω μόνος κιθάρα;
·         Αρκεί ένα βιβλίο με εικονογραφημένες συγχορδίες να βοηθήσει;
·         Ποιο σύστημα αυτοδιδασκαλίας είναι το καλύτερο;
·         ……………………………
 
Το να μάθετε αποκλειστικά κιθάρα μόνος είναι δύσκολο εκτός αν αγαπάτε πραγματικά το όργανο και έχετε  την αυτοπειθαρχία να μελετάτε σταθερά... Αν λοιπόν πήρατε την απόφαση να δοκιμάσετε μόνοι σας , να ξέρετε ότι θα είναι πιο επίπονο, όμως με όρεξη και θέληση αλλά και με ‘’κυνήγι’’ ερωτημάτων σε  επαγγελματίες και στο διαδίκτυο να σας δίνουν συμβουλές πιστεύω ότι είναι εφικτό.
 Γενικά για τη σχέση : είδος κιθάρας/είδος μουσικής:
Αν σ αρέσει το rock ,Heavy metal.. αγόρασε ηλεκτρική
Για  ballads…. και γενικά ελληνικό ρεπερτόριο αγόρασε ακουστική
Για κλασική μουσική, Flamenco … αγόρασε κλασική...
Όχι φυσικά ότι δεν μπορείς να παίξεις οποιοδήποτε είδος μουσικής με κάποια απ’ τις παραπάνω...
Ελπίζω τα παρακάτω πρακτικά σε συνδυασμό με τα θεωρητικά άρθρα και τα YouTube Videos μου να βοηθήσουν τον αρχάριο και ειδικά αυτόν που θέλει να μάθει και είναι σε γεωγραφική περιοχή που δεν έχει μουσικά σχολεία και δασκάλους (αναφέρομαι κυρίως στην νησιώτικη ‘’άγονη γραμμή’’ όπου για 33 έτη υπηρέτησα και σ’ αυτούς είναι αφιερωμένο το άρθρο αυτό).
Ιδανικό θα ήταν ,η καθοδήγηση από κάποιο δάσκαλο, σε μουσικό ωδείο ή από κάποιον επαγγελματία ή ερασιτέχνη που να παίζει καλά, για να σε βοηθήσει τουλάχιστον στα  βασικά. Εγώ προτρέπω τους αρχάριους μουσικούς φίλους – αν έχουν την οικονομική άνεση- να επιλέξουν , τουλάχιστον στην αρχή, την καθοδήγηση ενός δασκάλου. Ο δάσκαλος ξέρει το δρόμο που πρόκειται να ακολουθήσει ο μαθητής και έτσι ξέρει να τον οδηγήσει με την σωστή σειρά. Ο δάσκαλος βοηθάει και ενθαρρύνει τον μαθητή να ξεπεράσει τις δυσκολίες του, να του μάθει την σωστή στάση του σώματος, την σωστή δακτυλοθεσία και πώς να μην οδηγηθεί σε προβλήματα υγείας όπως π.χ. τενοντίτιδα.
 
Βέβαια στο διαδίκτυο θα βρεις ιστοσελίδες με άφθονες πληροφορίες για οτιδήποτε αφορά την κιθάρα με σκαριφήματα, εικόνες , φωτογραφίες , ηχητικά αποσπάσματα και videos. Τις έχεις όμως εμπιστοσύνη ;
 
 2. Τι προτείνω εγώ για τη μέθοδο άνευ διδασκάλου


Προτείνω την απλή ανάγνωση των θεωρητικών θεμάτων , για να δείτε το τι διαπραγματεύονται, στα κατά καιρούς δημοσιευθέντα threads μου στο http://forum.kithara.gr/ και κατόπιν, όταν υπάρχει χρόνος την ενδελεχή μελέτη τους.
Τα θεωρητικά αυτά θέματα είναι διανθισμένα με εικονογραφημένες σελίδες, software (για εκμάθηση της ταστιέρας , ακόρντων , τρανσπορταρίσματος και γενικά μουσικών θεμάτων), ηχητικά αποσπάσματα και video clips για κιθάρα από μένα αλλά και επιλεγμένα videos από το διαδίκτυο.
Ειδικά τα εικονογραφημένα ακόρντα σε συνδυασμό με τα videos αλλά και ο τρόπος εκλαϊκευσης των κειμένων, από την 40ετή ερασιτεχνική εμπειρία μου στην κιθάρα,  έχουν σκοπό την πρόληψη απογοήτευσης που δημιουργεί στον αρχάριο η δυσκολία εκμάθησης του πλούσιου και ποιητικού αυτού οργάνου στα πρώτα του βήματα.
Έχω γράψει αρκετά άρθρα (πιστεύω τεκμηριωμένα κι όπου υπήρχαν ασάφειες ή λάθη ορθογραφικά , εμφανισιακά και ουσιαστικά-επειδή δεν έχω δυνατότητα editing-  έχω κάνει αντίστοιχη διόρθωση με αντίστοιχο σχόλιο)– μπορείτε να τα μελετάτε όταν έχετε χρόνο και να παίρνετε έστω και εγκυκλοπαιδικές γνώσεις. Τα άρθρα που αφορούν και την κιθάρα είναι: 
Θεωρητικά μαθήματα μουσικής όπως:
  ‘’Πως να κάνετε κάλους στα δάκτυλα’’. Δείτε το άρθρο μου ΕΔΩ:
''Στοιχειώδεις γνώσεις θεωρίας μουσικής για αρχάριους'':Εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=83568.0
 ''Βασικές γνώσεις θεωρίας μουσικής για αρχάριους'':Εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=85485.0
 ''Αρμονία - εκλαϊκευμένα μαθήματα'': Εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=85739.0
 ‘’ Συγκερασμένα & Ασυγκέραστα συστήματα’’ :Εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=83218.msg660217#msg660217
 
  Πρακτικά Μαθήματα για κιθάρα όπως: 
''Μάθετε εύκολα τα ανοικτά ακόρντα'': Εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=86017.0
 ''Μάθετε εύκολα τα ακόρντα barre'':Εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=85930.0
 ''κιθάρες με ειδικά τάστα'':Εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=85959.0
 ''Συστήματα στις κιθάρες σήμερα’’: Εδώ:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=3619
 ‘’το καποτάστο’’:Εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=86596.0
 20 έτοιμοι ελληνικοί ρυθμοί drums :
! No longer available

 
  3. Μερικά software που θα σας βοηθήσουν άμεσαJdownloader: http://www1.delta-search.com/?q=jdownloader+free+download&babsrc=HP_ss&s=web&rlz=0&as=3&ac=0 : Θα σας βοηθήσει να κατεβάζετε από το YouTube ή τα video ή μόνο τον ήχο του video
 CyberLink Wave Editor: http://baseofdownloads.net/cyberlink-wave-editor-free-download/: πολύ Χρήσιμο όταν πχ θέλω να μάθω ένα κομμάτι instrumental και ειδικά ένα ταξίμ ή μια εισαγωγή σε μια συγκεκριμένη τονικότητα, διαφορετική όμως από αυτή που κυκλοφορεί το τραγούδι στα CDs στο εμπόριο ή από αυτή που τραγουδούν διάφοροι τραγουδιστές το τραγούδι στο YouTube ή το σπουδαιότερο με χαμηλότερη κατά βούληση ταχύτητα ώστε να εκπαιδευτείτε  ταχύτερα . Σημείωση: Αν πρόκειται για ‘’τρανσπορτάρισμα’’ φωνής πάνω ή κάτω από 2 ημιτόνια η φωνή αλλοιώνεται (πχ η ανδρική μπορεί να μοιάζει γυναικεία ή παιδική….). Δείτε το εδώ στο χρόνο 0:10 από Cm σε Fm:
 !
No longer available

 Pitch Shifting σε audio clip και ταυτόχρονα Speed Changing. Δείτε μια εφαρμογή εδώ:
Αλλαγή Pitch and Speed σ' ένα Audio Clip

   4. Μέρη κιθάρας


 5. Ταστιέρα Κιθάρας



 Ένα on Line πρόγραμμα εκμάθησης ταστιέρας κιθάρας: http://classic.musictheory.net/81
 Πιστεύω σπουδαίο βοήθημα για τον αρχάριο, που σ’ εκπαιδεύει να μάθεις σιγά – σιγά τις νότες της ταστιέρας ορίζοντας εσύ πόσα τάστα θέλεις κάθε φορά .
Το πρόγραμμα αυτό είναι  μια καλή  μέθοδος να μάθετε υπό τύπο ερωτήσεων , υποσυνείδητα και με επανάληψη , τις νότες μέχρι το 12ο τάστο και ειδικά τις νότες στην 6η και 5η χορδή γιατί σ’ αυτές τις δύο  ‘’πιάνονται’’ σχεδόν τα περισσότερα ακόρντα.
Άρα για έναν αρχάριο  που δεν έχει ακόμα ’’αφτί’’, σίγουρα θα είναι μεγάλη βοήθεια.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
« Τελευταία τροποποίηση: 26/02/18, 11:57 από STEFANOS604 »
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Αρχάριοι και κιθάρα
« Απάντηση #1 στις: 07/10/13, 15:28 »
6. Συμβουλές με λίγα λόγια:
 Προσωπικά μ' αρέσουν όλα τα είδη κιθάρας και ανάλογα τι θέλω να παίξω αλλάζω από κλασσική /ηλεκτροκλασσική σε ακουστική/ ηλεκτροακουστική και κάπου – κάπου σε  ηλεκτρική.
Η κλασσική μπορεί να καλύψει πολλά είδη μουσικής. Βέβαια  παίζουν ρόλο και τα ακούσματα, το στυλ του καθενός , το παίξιμο με δάκτυλα ή πένα ή και τα δύο….
Αν είστε νέοι ξεκινήστε απ’ την αρχή με τα δάκτυλα και μάθετε τα ακόρντα και αρπεζέ
Το ακόρντο 7ης θα το συναντήσετε σε πολλά βιβλία και με το όνομα: ‘’Σέτιμο’’.
Η θέση του δεξιού χεριού να είναι μεταξύ της οπής της κιθάρας και του καβαλάρη. Τότε ο ήχος θα είναι πιο δυνατός
Η ταστιέρα στην ακουστική κιθάρα είναι στενότερη και πιστεύω ότι διευκολύνει στην εκμάθηση των ακόρντων .
Η απόσταση από τάστο σε τάστο είναι 1 ημιτόνιο.
Για να αποκτήσετε ταχύτητα πρέπει να εξασκείστε αργά.
Συνηθίστε απ’ την αρχή το ‘’τυφλό σύστημα’’. Δηλαδή να μη βλέπετε την ταστιέρα είτε διαβάζετε παρτιτούρα είτε όχι. Αφήστε το αυτί να ακούει αν τα δάκτυλα πηγαίνουν εκεί που πρέπει. Έτσι θα αποκτήσετε φυσικότητα αλλά και αυτοπεποίθηση στο παίξιμο σας.
Ακούτε μουσική με κιθάρα όσο πιο συχνά μπορείτε
Παίξτε με κάποιον άλλον καλύτερο από εσάς και ζητήστε του να σας μάθει κάποιο κόλπο.
Αν μαθαίνετε μόνος , στο διαδίκτυο θα βρείτε άφθονα jamming tracks πχ: http://video.search.yahoo.com/search/video;_ylt=A2KLqIC2FPpRu2kAbUT7w8QF;_ylu=X3oDMTBrbmMydmN1BHNlYwNzZWFyY2gEdnRpZANWMTQx?p=ready+jam+tracks&ei=utf-8&fr=sfp-vid -  για οποιοδήποτε στυλ μουσικής και οποιαδήποτε τονικότητα επιθυμείτε  ή χρησιμοποιήστε τους δικούς μου έτοιμους drum ρυθμούς για ελληνικά τραγούδια σε mp3 ,στη διεύθυνση που έδωσα παραπάνω,  ή χρησιμοποίησε μετρονόμο για να σολάρετε. Προσοχή στο tempo – να γιατί πρέπει απ’ την αρχή να μάθετε να μετράτε- γιατί είναι καλύτερα να χάνετε μερικές νότες στη μελωδία που παίζετε παρά το ρυθμό.
Κάντε ‘’ζέσταμα’’ με ακόρντα ή σόλο που σας ευχαριστούν.
Μη προσπαθήσετε ποτέ να αντικαταστήσετε τις χορδές της κλασσικής (ναϋλον)  με χορδές ακουστικής (συρμάτινες).
Μην αγοράζετε κιθάρα από το ‘’όνομα’’, αλλά ανάλογα με τις ανάγκες σας και το στυλ σας. Επισκεφτείτε το μουσικό  κατάστημα με κάποιον έμπειρο κιθαρίστα.
Καλόν είναι η κιθάρα που θα αγοράσετε να έχει ‘’truss rod’’ που είναι μια ατσάλινη ράβδος στο εσωτερικό της ταστιέρας που χρησιμεύει να σταθεροποιεί αλλά και να ρυθμίζει (με μπουλόνι που έχει στο εσωτερικό της κιθάρας) την καμπυλότητα της ταστιέρας. (αν κάποτε σκευρώσει να έχετε δυνατότητα ρύθμισης). 
Υπάρχει διαφορά μεταξύ παρτιτούρας κλασσικής από παρτιτούρα ακουστικής για το ίδιο κομμάτι ?
 ΝΑΙ γιατί τα 2 αυτά όργανα παίζονται διαφορετικά. (πχ η ακουστική  με πένα, η κλασσική  με τα δάχτυλα. Δηλαδή ένας συνθέτης αλλιώς θα γράψει παρτιτούρα για δάκτυλα και αλλιώς για πένα και φυσικά το άκουσμα του ίδιου κομματιού από τα 2 όργανα θα είναι διαφορετικό. Αν θέλουμε από μια παρτιτούρα κλασσικής να παίξουμε με ακουστική με πένα ή το αντίστροφο θα πρέπει να γίνει η ανάλογη διασκευή ή στο χαρτί ή όπως κάνω εγώ με το αυτί

Αν είστε νέοι ξεκινήστε απ’ την αρχή με τα δάκτυλα και μάθετε τα ακόρντα και αρπεζέ
·         Το ακόρντο 7ης θα το συναντήσετε σε πολλά βιβλία και με το όνομα: ‘’Σέτιμο’’.
·         Η θέση του δεξιού χεριού να είναι μεταξύ της οπής της κιθάρας και του καβαλάρη. Τότε ο ήχος θα είναι πιο δυνατός
·         Η ταστιέρα στην ακουστική κιθάρα είναι στενότερη και πιστεύω ότι διευκολύνει στην εκμάθηση των ακόρντων .
·         Η απόσταση από τάστο σε τάστο είναι 1 ημιτόνιο.
·         Για να αποκτήσετε ταχύτητα πρέπει να εξασκείστε αργά.
·         Συνηθίστε απ’ την αρχή το ‘’τυφλό σύστημα’’. Δηλαδή να μη βλέπετε την ταστιέρα είτε διαβάζετε παρτιτούρα είτε όχι. Αφήστε το αυτί να ακούει αν τα δάκτυλα πηγαίνουν εκεί που πρέπει. Έτσι θα αποκτήσετε φυσικότητα αλλά και αυτοπεποίθηση στο παίξιμο σας.
·         Ακούτε μουσική με κιθάρα όσο πιο συχνά μπορείτε
·         Παίξτε με κάποιον άλλον καλύτερο από εσάς και ζητήστε του να σας μάθει κάποιο κόλπο.
·         Αν μαθαίνετε μόνος , στο διαδίκτυο θα βρείτε άφθονα jamming tracks για οποιοδήποτε στυλ μουσικής και οποιαδήποτε τονικότητα επιθυμείτε  ή χρησιμοποιήστε τους δικούς μου έτοιμους drum ρυθμούς για ελληνικά τραγούδια σε mp3 όπως
! No longer available
ή χρησιμοποίησε μετρονόμο για να σολάρετε. Προσοχή στο tempo – να γιατί πρέπει απ’ την αρχή να μάθετε να μετράτε- γιατί είναι καλύτερα να χάνετε μερικές νότες στη μελωδία που παίζετε παρά το ρυθμό.
·         Κάντε ‘’ζέσταμα’’ με ακόρντα ή σόλο που σας ευχαριστούν.
·         Μη προσπαθήσετε ποτέ να αντικαταστήσετε τις χορδές της κλασσικής (ναϋλον)  με χορδές ακουστικής (συρμάτινες).
·         Μην αγοράζετε κιθάρα από το ‘’όνομα’’, αλλά ανάλογα με τις ανάγκες σας και το στυλ σας. Επισκεφτείτε το μουσικό  κατάστημα με κάποιον έμπειρο κιθαρίστα.
 
·         Καλόν είναι η κιθάρα που θα αγοράσετε να έχει ‘’truss rod’’ που είναι μια ατσάλινη ράβδος στο εσωτερικό της ταστιέρας που χρησιμεύει να σταθεροποιεί αλλά και να ρυθμίζει (με μπουλόνι που έχει στο εσωτερικό της κιθάρας) την καμπυλότητα της ταστιέρας. (αν κάποτε σκευρώσει να έχετε δυνατότητα ρύθμισης).
Που είναι καλύτερα να χτυπούμε τις χορδές:
 
Προς το κέντρο της οπής , προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά (γέφυρα) ;  
 Υποκειμενικά μιλώντας αν παίζουμε αρπίζοντας με δύναμη τότε φυσικά οι χορδές ζορίζονται περισσότερο και σπάνε σε μικρότερο διάστημα και το αντίθετο αν παίζουμε χαλαρά. Αν το παίξιμο είναι κοντά στην οπή ή αριστερότερα το ηχόχρωμα πιο λίγο ‘’πλαδαρό’’ απ’ ότι προς τον καβαλάρη που προς τα κει παίζω αν δεν χρησιμοποιώ ενισχυτή και πιστεύω ακούγεται καλύτερα.7. Κούρδισμα κιθάρας
Το κούρδισμα καθίσταται ευκολότερο με τη εξάσκηση και την πρόοδο. Η κλασσική μέθοδος είναι:
Να κουρδίζουμε την 5η χορδή (Α=λα) με τον τονοδότη (διαπασών τόνου ΛΑ) ή το Α από πχ ένα πιάνο...
Κατόπιν πατάμε στο 5ο διάστημα στη Α (λα) και ταιριάζουμε την 4η χορδή ΡΕ (D).
Μετά θα πατήσουμε πάλι στο 5ο διάστημα στη D και θα ταιριάξουμε την 3η χορδή ΣΟΛ (G).
Τώρα όμως θα πατήσουμε στο 4ο διάστημα τη χορδή G και θα ταιριάξουμε την 2η χορδή την ΣΙ (B).
Κατόπιν θα πατήσουμε πάλι στο 5ο διάστημα στη χορδή Β και θα ταιριάξουμε την χορδή ΜΙ καντίνι (e).
Τέλος με ανοικτή τη χορδή e καντίνι θα ταιριάξουμε τη 6η χορδή ΜΙ μπάσο (Ε).
   Σήμερα όμως έχουμε τα ηλεκτρονικά κουρδιστήρια και είναι παιχνιδάκι. Οπότε απλά θα δώσω ένα On Line site για κούρδισμα. ΕΔΩ :http://www.guitarforbeginners.com/onlinetuner.html
 Να θυμάστε ότι αλλάζουμε  νέες χορδές με τη μέθοδο ‘’μια βγάζω μία βάζω’’ .Ποτέ όλες ταυτόχρονα γιατί στρεσάρουμε το μπράτσο της κιθάρας  .
Αν για πρώτη φορά θέτω νέες χορδές (δεν υπήρχαν παλιές) βάζω αυτές σταυρωτά (πχ την Ε και μετά την Β…) για να αποφύγω την πίεση στο μπράτσο.
Αν οι χορδές είναι ναϋλον και καινούργιες μπορεί να διαπιστώσεις ότι ξεκουρδίζονται σχεδόν αμέσως και χρειάζονται πολλές φορές ξανακούρδισμα. Γι αυτό τις τραβάμε ελαφρά  προς τα πάνω (stretching out),από διάφορα σημεία της χορδής , αρκετές φορές και ξανακουρδίζουμε . Γι αυτό (σε κάποιο γλέντι) να έχουμε μαζί μας και παλιές ναϋλον χορδές ώστε με το που μας σπάσει κάποια το κούρδισμα της παλιάς να είναι σχεδόν άμεσο και σταθερό.
Ένας τελικός έλεγχος κουρδίσματος είναι το τσεκάρισμα της νότας κάθε ανοιχτής χορδής με τη νότα που παίρνουμε πατώντας την ίδια χορδή στο δωδέκατο τάστο. Αν οι νότες δεν είναι ίδιες τότε απαιτείται από καλό γνώστη η μετακίνηση του saddle (της κοκάλινης ράβδου του καβαλάρη) ή προς το μέρος της ταστιέρας ή αντίθετα.
Πάντα μετά την τοποθέτηση , ειδικά των ατσάλινων χορδών, να κόβουμε το περίσσευμα με έναν κόφτη ώστε να μη τραυματίσουμε κάποιον που θα κάθεται δίπλα μας.
 Μη χρωματικό κουρδιστήρι:
 


 Να σημειώσω κάτι για το γιατί κάνουμε κούρδισμα κατά 1 , 2, 3 , 4 ημιτόνια κάτω (δυνατότητα που δίνει το μη χρωματικό και φυσικά το χρωματικό tuner) που είναι εξαιρετικά χρήσιμο για τους αρχάριους κιθαρίστες:  Μικρότερη καταπόνηση του μπράτσου αφού η τάση των χορδών είναι μικρότερη από ότι στο standard κούρδισμα
Η διάρκεια ζωής των χορδών γίνεται πολλαπλάσια
 Οι χορδές πατιούνται ευκολότερα με αποτέλεσμα να μη πονούν τα δάκτυλα
Παίζουμε σε τονικότητες που θα ήταν δύσκολες με το standard κούρδισμα ( πχ κατά κούρδισμα 1 ημιτονίου κάτω πχ το ακόρντο D γίνεται Db/C# το Α γίνεται Ab/G# κλπ )  Επομένως συστήνω στους αρχάριους να κάνουν κούρδισμα τουλάχιστον 1 ημιτόνιο κάτω μέχρι να μάθουν να ακούγονται καθαρά τα ακόρντα τους.



 8. Το Δωδέκατο Τάστο


 9. Τρόποι κρούσεως των χορδών της κιθάρας
 
Οι χορδές κρούονται είτε με νύχια είτε με πένα. Για κρούση με νύχια πρέπει τα νύχια του δεξιού χεριού να είναι ομοιόμορφα κομμένα και που να ξεπερνούν τις άκρες των δακτύλων και κάθε τόσο να φροντίζουμε να στρογγυλοποιούνται με το ψαλίδι και να λιμάρονται ή με χάρτινη λίμα νυχιών ή με ψιλό γυαλόχαρτο. Ένας καλός ήχος προέρχεται και από καλά λιμαρισμένα νύχια (να μην έχουν σχισίματα). Στο αριστερό χέρι δεν αφήνουμε νύχια. Τα ακροδάχτυλα του αριστερού χεριού πατούν στις χορδές καμπυλωτά.
Υπάρχουν 2 τρόποι κρούσεως των χορδών:  Tirando: Σημαίνει ελεύθερο χτύπημα της χορδής χωρίς όμως το δάκτυλο που τη χτύπησε να στηριχθεί σε κάποια πλησιέστερη χορδή. Δείτε το ΕΔΩ :
E.Shilin - Choro #3. Guitar - tirando.
  Appoyando: Σημαίνει χτύπημα της χορδής όμως το δάκτυλο που τη χτύπησε να στηριχθεί στην πλησιέστερη χορδή (πχ χτυπώντας με τον δείκτη την χορδή G μετά το χτύπημα το δάκτυλο στηρίζεται στη χορδή D). Δείτε το ΕΔΩ :
Basic Guitar Technique - Apoyando or 'rest' stroke.

 
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ......
« Τελευταία τροποποίηση: 22/09/17, 10:23 από STEFANOS604 »
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Αρχάριοι και κιθάρα
« Απάντηση #2 στις: 07/10/13, 15:37 »
Σήμερα όμως έχουμε τα ηλεκτρονικά κουρδιστήρια και είναι παιχνιδάκι. Οπότε εδώ απλά θα δώσω ένα OnLinesiteγια κούρδισμα. ΕΔΩΗ κιθάρα resonator που αναφέρω στο άρθρο για τη μετατροπή κιθάρας σε χαβάγια  λένε ότι έχει καλό ήχο καθώς αυτός παράγεται αντί από το ηχείο όπως στις κοινές κιθάρες από έναν μεταλλικό κώνο.
Μ’ ενδιαφέρει ειδικά για κούρδισμα - το open A που ακούγεται υπέροχα μόνο που απαιτεί ανύψωση κάθε νότας που δείχνω παρακάτω , κατά  1 τόνο (2 τάστα) αλλά θεωρείται ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ κούρδισμα για μετατροπή κοινή ακουστικής κιθάρας (Το δοκίμασα και διαπίστωσα ότι πιθανόν να την σκευρώσει)  :E(καντίνι)   -  C# - Α - Ε - Α - Ε (μπάσο).
Θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί η κατάλληλη διατομή  χορδών.
 Εγώ μετατρέπω την ακουστική μου σε χαβάγια και την επαναφέρω όταν χρειαστεί γι αυτό και χρησιμοποιώ το κούρδισμα Open D :
D(καντίνι) - A -  F# -D - A - D (μπάσο) που είναι πιο κάτω απ' το standard κούρδισμα.
Βέβαια το καλύτερο θα ήταν να έχουμε δεύτερο όργανο με άλλης διατομής  χορδές, για το κουρδίσματα αυτά και άλλες για το standard κούρδισμα.
Να θυμάστε ότι αλλάζουμε  νέες χορδές με τη μέθοδο ‘’μια βγάζω μία βάζω’’ .Ποτέ όλες ταυτόχρονα γιατί στρεσάρουμε το μπράτσο της κιθάρας (Γι αυτό και πολλές εταιρείες στη συσκευασία τις έχουν κατά ζεύγη τις πχ D- E)  .
Αν για πρώτη φορά θέτω νέες χορδές (δεν υπήρχαν παλιές) βάζω αυτές σταυρωτά (πχ την D και μετά την E…) για να αποφύγω την πίεση στο μπράτσο.
Αν οι χορδές είναι ναϋλον και καινούργιες μπορεί να διαπιστώσεις ότι ξεκουρδίζονται σχεδόν αμέσως και χρειάζονται πολλές φορές ξανακούρδισμα. Γι αυτό τις τραβάμε ελαφρά  προς τα πάνω (stretching out),από διάφορα σημεία της χορδής , αρκετές φορές και ξανακουρδίζουμε . Γι αυτό (σε κάποιο γλέντι) να έχουμε μαζί μας και παλιές ναϋλον χορδές ώστε με το που μας σπάσει κάποια το κούρδισμα της παλιάς να είναι σχεδόν άμεσο και σταθερό.
Ένας τελικός έλεγχος κουρδίσματος είναι το τσεκάρισμα της νότας κάθε ανοιχτής χορδής με τη νότα που παίρνουμε πατώντας την ίδια χορδή στο δωδέκατο τάστο. Αν οι νότες δεν είναι ίδιες τότε απαιτείται από καλό γνώστη η μετακίνηση του saddle (της κοκάλινης ράβδου του καβαλάρη) ή προς το μέρος της ταστιέρας ή αντίθετα.
Πάντα μετά την τοποθέτηση , ειδικά των ατσάλινων χορδών, να κόβουμε το περίσσευμα με έναν κόφτη ώστε να μη τραυματίσουμε κάποιον που θα κάθεται δίπλα μας.

Να σημειώσω κάτι για το γιατί κάνουμε κούρδισμα κατά 1 , 2, 3 , 4 ημιτόνια κάτω (δυνατότητα που δίνει το μη χρωματικό και φυσικά το χρωματικό tuner) που είναι εξαιρετικά χρήσιμο για τους αρχάριους κιθαρίστες:
  • Μικρότερη καταπόνηση του μπράτσου αφού η τάση των χορδών είναι μικρότερη από ότι στο standard κούρδισμα
  • Η διάρκεια ζωής των χορδών γίνεται πολλαπλάσια
  • Οι χορδές πατιούνται ευκολότερα με αποτέλεσμα να μη πονούν τα δάκτυλα
  • Παίζουμε σε τονικότητες που θα ήταν δύσκολες με το standard κούρδισμα ( πχ κατά κούρδισμα 1 ημιτονίου κάτω πχ το ακόρντο D γίνεται Db/C# το Α γίνεται Ab/G# κλπ )
10. Τεχνικές Legato (Hammer On & Pulling Off)- Staccato –Sliding-Bending
 Με τον όρο Legato =’’Σύζευξη’’, εννοούμε την ένωση 2 φθογγόσημων διαφορετικής οξύτητας που τα εκτελούμε χωρίς καμιά διακοπή μεταξύ τους. Πχ χτυπούμε με το δεξί χέρι μια χορδή και με το 1ο δάκτυλο του αριστερού χεριού , αφήνουμε να ακουστεί ο ήχος της και απότομα θέτουμε το 2ο δάκτυλο στο επόμενο τάστο χωρίς όμως να ξαναχτυπήσουμε με το δεξί χέρι τη χορδή. Τότε η νότα αυτή ακούγεται ενωμένη με την πρώτη. Αυτό λέγεται και ‘’ανιόν legato’’ ή και Hammer On . Ενώ αν χτυπήσουμε πχ τη νότα G στην 1η χορδή και την αφήσουμε απότομα αυτό είναι το ‘’κατιόν legato’’ ή Pulling Off. Δείτε το ΕΔΩ :
legato guitare

 Με τον όρο Staccato = ‘’ξερό χτύπημα’’, εννοούμε να ακουστεί μια συγχορδία ξερή και το επιτυγχάνουμε διακόπτοντας τον ήχο της θέτοντας την παλάμη του δεξιού χεριού πάνω στις χορδές ή απομακρύνοντας τα δάκτυλα του αριστερού χεριού που είχαν σχηματίσει ο ακόρντο.
 Sliding = ‘’ολίσθηση’’. Χτυπάμε μια νότα και γλιστράμε σταθερά σε μια άλλη χωρίς να ξαναχτυπήσουμε. Δείτε το ΕΔΩ :
Delta Blues Slide Guitar Instrumental in Open G "Blue Paloma"

 Bending = ‘’Σήκωμα χορδής’’ (δεν αφορά την κλασική κιθάρα με ναϋλον χορδές). Με την τεχνική αυτή (σπρώχνουμε τη χορδή πλάγια και αφήνουμε το δάκτυλο να επιστρέψει στην αρχική του θέση) παράγεται ένας χαρακτηριστικός ήχος (bluesy sound) που μπορεί να είναι οξύτερος από λίγα cents μέχρι και ένα τόνο. Τέτοιον ήχο παράγουν εύκολα οι φυσαρμόνικες. Δείτε το ΕΔΩ :
How to Bend Guitar Strings?

 11. Δακτυλοθεσίες
 
Δείτε και μια σελίδα για δακτυλοθεσία με το δεξί χέρι (finger- style ) – πριν 40 χρόνια που μάθαινα εγώ κιθάρα  :

  Χορδές χωρίς όμως καθόλου πατήματα με το αριστερό χέρι :
Σε ρυθμό 6/8 αρπεζέ παίξτε το Em:
Χτυπώντας με τον αντίχειρα (α) τη Μι μπάσο (Ε) και μετά διαδοχικά και ισόχρονα την Σολ (G)με το δείκτη (δ) - την Σι (B) με τον μέσο (μ)  - την Μι καντίνι (e) με τον παράμεσο (π) - την Σι (B) με τον μέσο (μ) -  και την Σολ (G) με τον δείκτη (δ).
Μόλις μάθετε αυτά συνεχίστε το ίδιο μοτίβο 6/8 με άλλα ακόρντα σε αρπεζέ (arpeggios) με ακριβώς τον ίδιο τρόπο και θα αισθανθείτε  τη γλυκύτητα των ακόρντων.
Δείτε το video μου με finger-style και αρπεζέ:
Παίξιμο κιθάρας με τα δάκτυλα (Finger-Style) & Αρπεζέ (Arpeggios)

 Ομοίως να μάθετε αρπεζέ  για ρυθμό 8/8 κλπ….
Αν γνωρίζετε να διαβάζετε παρτιτούρα τότε εκτελέστε αρπεζέ και τα παρακάτω:

 
Αν παίζετε με πένα τότε μπορείτε να μιμηθείτε τα ανωτέρω παίζοντας το αρπεζέ με την πένα.
Βέβαια η ηχητική μεγαλοπρέπεια δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο του παιξίματος με τα δάκτυλα .Ακούστε εδώ ένα μεγαλοπρεπές  ηχητικό  με πένα (χωρίς finger-style) σε Boogie- Boogie στυλ.

 
12. Πίνακας με όλα τα ακόρντα για τις κλίμακες ματζόρε:
 
Οι 3 πάνω χορδές: 6η (Ε) , 5η (Α) και 4η (D) λέγονται μπάσα και παίζονται με τον αντίχειρα. Οι 3 κάτω χορδές : 3η (G) , 4η ( Β) και 1η (e καντίνι) λέγονται και ακομπανιαμέντα και παίζονται αντίστοιχα με τους δακτύλους : Δείκτη , μέσο , παράμεσο .
(Παλιά οι χορδές κλασσικής κιθάρας ήταν φτιαγμένες : τα ακομπανιαμέντα από έντερα οι δε μπάσες από μετάξι περιτυλιγμένο με λεπτό ορειχάλκινο σύρμα).
Στην κιθάρα οι συγχορδίες (ακόρντα ή chords) τις περισσότερες φορές εμφανίζονται με διπλές (και στα μπαρέ και με τριπλές) τις ίδιες νότες κι αυτός είναι ο λόγος που το άκουσμα τους ηχεί μεγαλοπρεπώς. Για να είναι όμως ευχάριστο το άκουσμα τους πρέπει να εκτελούνται με λεπτότητα και να ακούγονται καθαρά όλοι οι φθόγγοι που αποτελούν τη συγχορδία.
Σ’ ένα μουσικό κομμάτι η συνηθισμένη σειρά των ακόρντων (το λεγόμενο Chord Progression) είναι:I – IV – V7 – I που είναι η Τέλεια Πτώση. Τα γυρίσματα I – IV – V7 δίνουν ακουστικά το συναίσθημα της έντασης και η ισορροπία επανέρχεται με τις νότες του προσαγωγέα που βρίσκονται στην V7 με την επιστροφή στην τονική (Ι).
Υπάρχουν όμως και άλλα είδη πτώσεων που θα συναντήσετε σε πολλά τραγούδια. Έτσι η πτώση I – IV - V7 δηλαδή παραμονή στη δεσπόζουσα λέγεται Ατελής Πτώση.
Επίσης η πτώση I – IV – I λέγεται πλάγια πτώση.

 Γιατί δείχνονται μόνο μέχρι την vi (6η) βαθμίδα και όχι και η VII (7η );
Αυτό που ισχύει  σε μια κλίμακα  ματζόρε το ίδιο ισχύει και για την σχετική της μινόρε φυσική αλλά και μινόρε αρμονική .
Δηλαδή  θα έχουν τις ίδιες συγχορδίες αλλά όμως σε διαφορετική  κατάταξη των βαθμίδων. Απλά στις μινόρε αρμονικό ο προσαγωγέας οδηγεί στην τονική με βήμα 
ημιτονίου και δημιουργεί την Αρμονία της Μινόρε Αρμονικής η οποία θα έχει τους οπλισμούς της ίδιας φυσικής μινόρε ή της αντίστοιχης ματζόρε σχετικής.
Πχ η κλίμακα G (G, A, B, C, D, E,F#) έχει τα ακόρντα :
G - Am - Bm - C - D - Em - F#mdim
Η σχετική κλίμακα μινόρε φυσικό της G είναι η Εm ( E, F#, G, A, B, C,D) και έχει τα ακόρντα που φτιάχνονται από την 6η βαθμίδα της ματζόρε. Δηλαδή:
Em - F#mdim - G - Am - Bm - C – D
Ομοίως η σχετική κλίμακα μινόρε αρμονικό της G είναι η Em ( E, F#, G, A, B, C,D#) και έχει τα ακόρντα που φτιάχνονται από την 6η βαθμίδα της ματζόρε όμως εδώ 
ο προσαγωγέας οδηγεί στην τονική με βήμα ημιτονίου και δημιουργεί την Αρμονία της Μινόρε Αρμονικής.
Em - F#mdim - G - Am - Bm - C – D#
{και μια παρένθεση για να πούμε ότι από την 5η βαθμίδα της Εm αρμονικό (η Β)  φτιάχνεται η κλίμακα χιτζάζ Β ( Β, C , D# , Ε , F# , G , Α) }.
Επομένως η απάντηση στο ερώτημα που τέθηκε είναι:
Δείχνονται μέχρι την 6η βαθμίδα γιατί , σύμφωνα με τα ανωτέρω περιγραφέντα, απ’ την 6η της ματζόρε φτιάχνεται η σχετική μινόρε.
Επειδή πχ για να μετατρέψουμε την Εm μινόρε φυσικό σε Em μινόρε Αρμονικό μετατρέπουμε την νότα D σε D# θα υπήρχε δυσκολία κατανόησης.
 Το συμπέρασμα είναι:
 
Αν γνωρίζουμε τον τρόπο (mode) ματζόρε {τις 12 κλίμακες, τους οπλισμούς και τις συγχορδίες – ή το ίδιο τον κύκλο των 5ων -https://app.box.com/s/zhcsdhicc47srec1ks0q } τότε όταν χρειαστεί να μεταφερθούμε  σε άλλο τρόπο (ματζόρε – μινόρε – δρόμους)  απλά  μεταφέρουμε την τονική στην κατάλληλη αντίστοιχη βαθμίδα.
 13. Ανοικτά Ακόρντα
 
πλήρεις πηροφορίες εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=86017.0

 
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
« Τελευταία τροποποίηση: 22/09/17, 10:38 από STEFANOS604 »
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Αρχάριοι και κιθάρα
« Απάντηση #3 στις: 07/10/13, 15:41 »
14. Ακόρντα barre
 πλήρεις πηροφορίες εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=85930.0
 
15. Καποτάστο (Capo)
Δείτε το πλήρες άρθρο ΕΔΩ: ‘’το καποτάστο’’,

 Πλήρεις πληροφορίες ΕΔΩ: http://forum.kithara.gr/index.php?topic=86596.0
 
16. Γιατί τα τάστα κιθάρας είναι ανόμοια σε μήκος? (θεωρητικό θέμα)Στην κιθάρα η απόσταση από τάστο σε τάστο είναι πάντα ένα ημιτόνιο ,δηλαδή η τονική απόσταση μετρούμενη με θεώρηση ημιτονίων είναι η ίδια, ενώ η απόσταση σε mm είναι κάθε φορά διαφορετική είναι όμως ανάλογη της συχνότητας που παράγεται πατώντας κάποιο τάστο.
Επομένως το ημιτόνιο δεν ισοδυναμεί με μήκος που να ισχύει για όλα τα τάστα άρα γι αυτό απέχουν μεταξύ τους διαφορετικό μήκος.
Άρα το ημιτόνιο δεν μπορεί ποσοτικά να προσδιοριστεί από μία συγκεκριμένη μεταβολή μήκους που να ισχύει για όλα τα τάστα.
Δηλαδή τα τάστα είναι τοποθετημένα έτσι ώστε κάθε φορά που το πιέζουμε, το ισοδύναμο μήκος χορδής που φτιάχνεται  από πίεση του δακτύλου μας να είναι 1,059463 φορές μικρότερο  από ότι αν πιέζαμε  το δάκτυλο μας στο προηγούμενο τάστο ή αντίστοιχα 1,059463 φορές μεγαλύτερο από ότι αν πιέζαμε  το δάκτυλο μας στο αμέσως επόμενο.
Βλέπε  ‘’ Συγκερασμένα & Ασυγκέραστα συστήματα’’: http://forum.kithara.gr/index.php?topic=83218.msg660217#msg660217
 Τα μήκη χορδών αλλά και η συχνότητα  ακολουθούν  μια γεωμετρική πρόοδο και  το "βήμα" της γεωμετρικής προόδου στην οποία ανήκουν οι τιμές συχνότητας των μουσικών φθόγγων της Equal Temperament είναι το 1,059463  .
 
17. ‘’Σφιγμένη τεχνική’’


 Όταν παίζετε κιθάρα καταπονείται όλο το χέρι, μέχρι και τον αυχένα. Για την αποφυγή  τενοντίτιδας  που μπορεί να προέλθει λόγω ‘’σφιγμένης τεχνικής’’ προσοχή στην σωστή εξάσκηση, δηλαδή ζέσταμα, διαλείμματα, όχι υπερβολικό shredding  (τεχνική υπερβολικής  ταχύτητας), όπως εδώ:
FASTEST GUITAR SHREDDING EVER
.
Εδώ ένα πολύ  καλό video στα ελληνικά με συμβουλές για πρόληψη  και  θεραπεία της τενοντίτιδας:
TENONTITIDES-H ARRWSTIA TWN MOUSIKWN(PROLIPSI KAI THERAPEIA)--ANDREAS STEFANAKIS

 
18. Ποια κιθάρα να αγοράσω ;
 
Σήμερα έχεις πολλές επιλογές για αγορά κιθάρας ανάλογα με τα χρήματα που διαθέτεις : Χωρίς καμιά διάθεση διαφήμισης απλά αναφέρω μερικές:
Takamine, Walden, Yamaha, Αrt & lutherie,  Simon & patrick, Ibanez , Epiphone , Fender αλλά και A6 Ultra , Furch D-20-CM Natural ,Larrivee D-03 , Guild D-40 Standard ……Το διαδίκτυο είναι γεμάτο με προτάσεις. Δες εδώ στο http://forum.kithara.gr/ δεκάδες τέτοια threads. Εμπιστέψου όμως κάποιον φίλο σου κιθαρίστα και πηγαίνετε μαζί στο μουσικό κατάστημα.
Carbon Fibre Instruments
Το ανθρακόνημα (carbon fiber) είναι ένα πολύ ελαφρύ υλικό (συγκρινόμενο με ίδιο βάρος σιδήρου είναι το ίδιο ισχυρό !)
 
Μερικοί κατασκευαστές (δείτε πχ την : RainSong soundboards)  χρησιμοποιούν λίγες ποσότητες Carbon Fiber με άλλα σύνθετα υλικά για να παράγουν ένα καπάκι που είναι δύσκαμπτο σε όλη την επιφάνεια του . Έτσι η ενέργεια από τη δόνηση μεταδίδεται σε όλη την επιφάνεια του καπακιού , σε αντίθεση με τα καπάκια με ράβδους αντιστήριξης . Επιπλέον , αυτά τα καπάκια ζυγίζουν ένα μικρό κλάσμα του αντίστοιχου ξύλινου με τις ράβδους αντιστήριξης. Το αποτέλεσμα (σύμφωνα τουλάχιστον με τις διαφημίσεις των carbon fiber) είναι : Κιθάρα με μεγαλύτερη ακουστική ένταση και καθαρό , λεπτομερή ήχο . Μια πχ διαφήμιση είναι: ‘’The all-graphite soundboard will not belly, sink, or crack and the all-graphite neck will not warp with changes in climate……… the correct question is not “Which Bracing Pattern?” but “To Brace or Not To Brace?”’’
Δείτε το σχετικό Video με carbon fiber guitar εδώ :
https://www.youtube.com/watch?v=KHifDu-F79A
 
Κι ένα άρθρο στα αγγλικά εδώ:19. Αξεσουάρ
 20. Τελικές προτάσεις από τον συγραφέαΕκτύπωσε τις φωτογραφίες με τα ακόρντα που θέλεις να μάθεις (Προτείνω απ’ την αρχή να μάθετε  το C όπως δείχνω εδώ:
Ακόρντο C ματζόρε με διαφορετικό ''πιάσιμο''
)
Μάθε πρώτα τα γυρίσματα των C (C – F – G7) ,  D (D – G – A7), και Am (Am – Dm – E7) , Dm (Dm – Gm – A7) ακόρντων 
Αν μάθεις καλά τα ανωτέρω τότε χρησιμοποίησε και το ‘’το καποτάστο’’,
Επίσης τότε ασχολήσου και με τους 2 δρόμους Ουσάκ & Χιτζάζ (κυρίως σε D χιτζάζ και Αm Ουσάκ). Δες το άρθρο μου ΕΔΩ: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=3246 όπου θα βρεις και πλούσιο ελληνικό ρεπερτόριο.
Με το software CyberLink Wave Editor ,που αναφέραμε παραπάνω, μετέτρεψε οποιοδήποτε τραγούδι κατεβάζεις από το Youtube ή έχεις στο σκληρό δίσκο του PC σε μορφή mp3 στην τονικότητα που επιθυμείς , ρύθμισε κατά βούληση το tempo και κάνε πρακτική εξάσκηση συνοδεύοντας το με τα βασικά τουλάχιστον ακόρντα .

  21. Εκπαιδευτικά Videos μου που αφορούν:
 
Το ακόρντο C ματζόρε με ‘’άλλο’’ πιάσιμο
Ακόρντο C ματζόρε με διαφορετικό ''πιάσιμο''

 
Συνδυασμός ακόρντων A - E - C shape (πχ στην D Χιτζάζ)
 
Συνδυασμός ακόρντων A - E - C shape (πχ στην D Χιτζάζ)

 
Τις μπασαδούρες
 
Μπασαδούρες σε C και D (Embedding disabled, limit reached)
 
« Τελευταία τροποποίηση: 24/03/18, 19:25 από STEFANOS604 »
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Αρχάριοι και κιθάρα
« Απάντηση #4 στις: 24/10/13, 17:06 »
 






Εκπαιδευτικά Videos μου που αφορούν:
 
Το ακόρντο C ματζόρε με ‘’άλλο’’ πιάσιμο
! No longer available




Στην κιθάρα η απόσταση από τάστο σε τάστο είναι πάντα ένα ημιτόνιο ,δηλαδή η τονική απόσταση μετρούμενη με θεώρηση ημιτονίων είναι η ίδια, ενώ η απόσταση σε mm είναι κάθε φορά διαφορετική είναι όμως ανάλογη της συχνότητας που παράγεται πατώντας κάποιο τάστο.
Επομένως το ημιτόνιο δεν ισοδυναμεί με μήκος που να ισχύει για όλα τα τάστα άρα γι αυτό απέχουν μεταξύ τους διαφορετικό μήκος.
Άρα το ημιτόνιο δεν μπορεί ποσοτικά να προσδιοριστεί από μία συγκεκριμένη μεταβολή μήκους που να ισχύει για όλα τα τάστα.
Δηλαδή τα τάστα είναι τοποθετημένα έτσι ώστε κάθε φορά που το πιέζουμε, το ισοδύναμο μήκος χορδής που φτιάχνεται  από πίεση του δακτύλου μας να είναι 1,059463 φορές μικρότερο  από ότι αν πιέζαμε  το δάκτυλο μας στο προηγούμενο τάστο ή αντίστοιχα 1,059463 φορές μεγαλύτερο από ότι αν πιέζαμε  το δάκτυλο μας στο αμέσως επόμενο.
Βλέπε κεφάλαιο ‘’Κουρδίσματα – ενότητα Equal Temperament ΄΄ ΕΔΩ: ‘’ Συγκερασμένα & Ασυγκέραστα συστήματα’’
 
Τα μήκη χορδών αλλά και η συχνότητα  ακολουθούν  μια γεωμετρική πρόοδο και  το "βήμα" της γεωμετρικής προόδου στην οποία ανήκουν οι τιμές συχνότητας των μουσικών φθόγγων της Equal Temperament είναι το 1,059463  .

Πεντατονικές Κλίμακες
 
Χρησιμοποιούνται κυρίως στην Jazz-Rock-Blues τεχνοτροπία. Η κλίμακα blues δεν είναι τίποτε άλλο παρά η Μινόρε Πεντατονική με την προσθήκη μιας 4ης νότας που επειδή δίνει τον χαρακτηριστικό bluesy sound λέγεται νότα blue. Δείτε το λεπτομερές άρθρο μου ΕΔΩ :
 
 Licks/ riffs
 
Τα licks ή και riffs είναι ευκολομνημόνευτες μικρές μελωδικές μουσικές φράσεις (οι δικές μας ‘’εισαγωγές’’ τραγουδιού ή πχ τα ταξίμ) που συνδέουν ένα μουσικό κομμάτι και το ίδιο lick μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε σε πολλά παρόμοια τραγούδια ως έχει ή με κάποια δική μας παραλλαγή. (Πολλοί λένε ότι υπάρχει μια μικρή διαφορά μεταξύ του lick και του riff. Το Lick αναφέρεται κυρίως σε μελωδικές γραμμές ενώ το riff και σε συγχορδίες )
Μπορούμε δε εύκολα το lick να το κάνουμε τρανσπόρτο πάνω κάτω της ταστιέρας όσα τάστα θέλουμε. Αν δε το lick περιέχει νότα ανοικτής χορδής κατά το τρανσπόρτο η νότα αντικαθίσταται από ίδια νότα ενός του τάστου ή του αμέσως κοντινότερου τάστου. Να γιατί πρέπει σιγά-σιγά να μαθαίνουμε απ’ έξω τις νότες τις ταστιέρας. Δείτε ένα παράδειγμα licks 
! No longer available
:
 
Επίλογος
 
Βέβαια το παν εξαρτάται αποκλειστικά από την όρεξη και τη θέληση σας. Τα μέλη του  http://forum.kithara.gr/ είναι πρόθυμα να σε βοηθήσουν (υπάρχουν πολύ πιο ειδικοί από μένα σ' αυτή την ιστοσελίδα   που,  αν γίνετε μέλος, όταν απευθυνθείτε με κάποιο thread στο forum ή κάνετε ερώτηση σε υπάρχον thread ή και με Προσωπικό Mήνυμα στα μέλη , (σε μένα μη διστάσετε να ρωτήσετε ότι θέλετε με Π.Μ και αν δεν το ξέρω θα προσπαθήσω να το πληροφορηθώ και θα σας απαντήσω) , θα σου λύσουν όλες σου τις απορίες για συγκεκριμένα μοντέλα κιθάρας ,ασεσουάρ, συσκευές audio - όπως στο δικό μου blog: http://stefanos60.blogspot.gr/,  τιμές , μαγαζιά…αλλά και ότι άλλο ρωτήσετε….
 ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
« Τελευταία τροποποίηση: 22/09/17, 10:57 από STEFANOS604 »
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Αρχάριοι και κιθάρα
« Απάντηση #5 στις: 22/09/17, 10:59 »
Το άρθρο αυτό, που το θεωρώ από τα καλύτερα μου και είναι το απαύγασμα σημειώσεων που κρατώ από μικρό παιδί, που είχε κλειδωθεί, για κάποιους λόγους, ξεκλειδώθηκε και αντικαταστάθηκαν οι φωτογραφίες του photobucket και είναι πλέον αναγνώσιμο
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
4 Απαντήσεις
2819 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 25/07/06, 13:40
από CK
1 Απαντήσεις
3159 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21/05/07, 21:24
από shred
6 Απαντήσεις
7544 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/01/09, 10:58
από Stergios Kourou
4 Απαντήσεις
2246 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 02/11/12, 18:45
από residpa
0 Απαντήσεις
5114 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 02/10/17, 23:51
από STEFANOS604
1 Απαντήσεις
6683 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19/02/19, 23:06
από Βραζίλης
0 Απαντήσεις
1818 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 06/11/20, 16:36
από Ioannis Anastassakis
0 Απαντήσεις
1392 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15/10/21, 19:49
από Ioannis Anastassakis
0 Απαντήσεις
1976 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/01/22, 00:59
από Ioannis Anastassakis
0 Απαντήσεις
1778 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 30/05/22, 16:20
από Ioannis Anastassakis