Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - talfarlow

Σελίδες: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10
76
Οσον αφορα για το οτι εχει ξεβαψει το μπρατσο τι πρεπει να κανω,ενα lemon oil θα κανει δουλεια η να βαλω κατι αλλο ?

ίσως κάποιοι να γελάσουν με αυτό που θα πω αλλά εγώ σε rosewood βάζω ελαιόλαδο
σε ένα βαμβάκι λίγο ελαιόλαδο και αλοίφω όλη την ταστιέρα. αφήνω να περάσούν μερικές ώρες να το τραβήξει και ξαναβάζω .
επαναλαμβάνω μέχρι να σταματήσει να τραβάει . μετά ένα καλό σκουπισματάκι και είναι κομπλέ.

Τα τελευταία 2 χρόνια χρησιμοποιώ αποκλειστικά έξτρα παρθένο ελαιόλαδο(δικό μου).
Ανα 3-4 φορές όμως καθαρίζω πρώτα με lemoi oil και μετά την περνάω με λάδι.
Εντάξει δεν το κάνω σαλάτα βέβαια, 3-4 σταγόνες είναι αρκετές, αλλά μέχρι τώρα το ελαιόλαδο είναι ότι καλύτερο έχω δοκιμάσει.
Δεν χρησιμοποιώ βαμβάκι όμως γιατί αφήνει ίνες.Προτιμώ ένα κομμάτι ύφασμα από μια παλιά κοντομάνικη μπλούζα μου.

77
Σου αρέσουν αλλά αλλιώς εκτιμάς το ένα και αλλιώς το άλλο.
Αλλιώς σε διαμορφώνει το έτοιμο και αλλιώς αυτό που δημιουργείς εσύ.

78
Οπότε διαθέτεις όλα τα προσόντα για να προχωρήσεις στην ουσία των πραγμάτων.

Δεν έχεις μάθει στα έτοιμα.Είσαι χαμηλών τόνων και προσγειωμένος στην πραγματικότητα.Η ψυχή σου διψάει για μάθηση και μουσική και όχι καραγκιοζιλίκια.
Και τέλος πορώνεσαι με ότι καταπιάνεσαι.

Αυτά είναι τα βασικά θεμέλια που αν δεν τα έχεις, ότι και να κάνεις είναι άδειο, άχρωμο και περιττό.

ΥΓ. Λες σαμάτι έχω τίποτα να χάσω...Μην χάνεις χρόνο..Δεν μας ρωτάει για τίποτα...Ούτε να δίνεις στην ματαιοδοξία παραπάνω αξία από όση χρειάζεται.
 

79
Σαν να το βλέπω μπροστά μου το σκηνικό με τα πεϊνιρλί και τον άλλο με το αμόρε!!
Πέρα όμως από το ότι το έχουν στο αίμα τους, είναι και το μουσικό τους αυτί που σου έλεγε και ο panix πιο πριν.
Δεν ξέρω γιατί αλλά μου είχε σχηματιστεί η εντύπωση ότι έπαιζες με το αυτί αρκετά, αλλά είπες πριν ότι δεν το χρησιμοποιείς καθόλου.

Το αυτί είναι έτη φωτός πιο σημαντικό από τις κλίμακες που σε προβληματίζουν.
Ναι μεν γεννιέσαι με ένα επίπεδο αυτιού αλλά το εξελίσσεις κιόλας και μπορείς να το ανεβάσεις αρκετά επίπεδα.
Πιστεύω ότι άμεσα πρέπει να ξεκινήσεις να βγάζεις καινούρια πράγματα με το αυτί και μετά αν γουστάρεις τα τσεκάρεις και με την παρτιτούρα ή ταμπλατούρα  για να διορθώσεις ή συμπληρώσεις τα κενά σου.Αν και μεταξύ μας, όταν ήμουν και εγώ πιτσιρικάς 22-23 χρονών την έψαχνα με τις ταμπλατουρες αλλά γρήγορα διαπίστωσα ότι  ότι το 99.9% ήταν γραμμένα λάθος.Αργότερα, διαπίστωσα ότι και σε σοβαρά βιβλία με παρτιτούρες και πολλές φορές ακόμα και στα ίδια τα βιβλία των συγκροτημάτων που μελετούσα τότε, Dream theater, deep purple, symphony x κλπ έβρισκα πολλά λάθη με τα λιγότερα από αυτά στα βιβλία των theater.Είχα ξεκινήσει πιο πριν από τα βιβλία να χρησιμοποιώ πολύ το αυτί μου και τελικά κατέληξα να μην έχω εμπιστοσύνη σε κανέναν.Έτσι κ'αλλιως και αυτοί με το αυτί τους τα γράφουν..Γιατί να εμπιστευτώ το δικό τους και όχι το δικό μου δηλαδή?Με τα χρόνια και την εμπειρία την παικτική σιγά-σιγά πίστεψέ με πως ότι ακούσω ή ότι δω το βλέπω πάνω στην ταστιέρα και καταλαβαίνω τι είναι και πως γίνεται..Και εδώ έρχεται όμως η χρήση των κλιμακών και της διατονικής αρμονίας.Χωρίς αυτά, με το αυτί μπορεί να έβγαζα αρκετά πράγματα, αλλά δεν θα έφτανα στο σημείο να καταλαβαίνω τόσο καλά τι ακούω και πόσο γρήγορα το καταφέρνω παικτικά και με τον σωστό τρόπο..Δακτυλοθεσίες κλπ.Από εκεί και πέρα αρχίζεις να βλέπεις το όργανο σαν μια ολοκληρωμένη συμμετρική κατασκευή.Κάθε καινούριος δρόμος(κλίμακα) και οι τρόποι του σου αποκαλύπτουν ένα καινούριο συμμετρικό σύστημα, που όχι μόνο είναι ανοικτό σε παραβιάσεις αλλά αυτές στις επιβάλει η ίδια η μουσική.
Ακόμα και σήμερα που παίζω με διάφορους, διαφορετικούς μουσικούς ανά καιρούς που μελετάνε από βιβλία τα κομμάτια τους βλέπω ότι κάνουν πάρα πολλά λάθη.
Αν και λιγότερα από το μεγαλύτερο ποσοστό που μαθαίνει να παίζει κυριολεκτικά από την φαντασία του...

Δεν υπάρχει άλλος τρόπος για μένα από το να παίζω αυτό που μελετάω μαζί με τους δίσκους...Μουσική είναι και οι νότες, αλλά είναι και αυτό που υπάρχει μεταξύ τους.Πάρε για παράδειγμα ένα Bend του Gilmour Και ένα bend του petrucci..Θα το βρεις γραμμένο με τον ίδιο τρόπο.Είναι όμως το ίδιο?Φυσικά και όχι.

Θα σου πω και κάτι άλλο σχετικά με τις ανησυχίες σου.Φυσικά και δεν είμαι αντίθετος στο να βάζω είτε εγώ είτε οποιοσδήποτε παίζω μαζί του, δικά του πράγματα στην μουσική.Αλλά υπάρχουν και κάποια όρια και κανόνες που πρέπει να σεβόμαστε.Πρώτα θα αποδώσεις τα ισχυρά μέρη των μελωδιών του τραγουδιού, είτε αυτά είναι απλοϊκά είτε περίπλοκα και αν κάπου έχει χώρο για σένα, εκεί να βάλεις ότι γουστάρεις αδελφέ, αρκεί να είναι σχετικό.Στο κάτω κάτω σε ακούει και κόσμος ο οποίος έχει μια εικόνα...ένα συναίσθημα, κάποιες μνήμες από το κάθε τραγούδι που θα του παίξεις..Αυτό πρέπει να το σεβαστείς.Αν δεν μπορείς να το σεβαστείς πάνε σπίτι σου.

Ρομπότ γίνεσαι κατά την γνώμη μου όταν κολλάς σε κάτι συγκεκριμένο για χρόνια και δεν υπάρχει κάτι άλλο να σε εκφράζει.Π.χ sweep picking arpeggios.
Το θεωρείς την μέγιστη τεχνική και νιώθεις μάγκας να παίζεις όλο και πιο γρήγορα.Δες για παράδειγμα μουσικούς όπως ο ζήρας.Άντε να βάλουμε και μια πεντατονική σε δεύτερη θέση και κάνα aiolian...έτοιμος ο δίσκος.Έλα να παίξουμε κάνα αγριλαμά(αργιλαμά το λένε μερικοί) με τρέμολα 32α και 64α η κάνα minor blues σε στυλ charlie christian ή ακόμα χειρότερα παίξε μας κάτι από joe pass ή wes montgomery ή django να δούμε αν θα παίξεις τα sweep τους ή αν θα γελάν και οι κότες.Θέλω να πω με λίγα λόγια ότι ρομπότ σε κάνει η αντίληψή σου , η μουσικότητα που έχεις και όχι η γνώση..Αν η αντίληψη είναι περιορισμένη, και αυτό που θα παίξεις περιορισμένο θα είναι, όπως είναι η αντίληψη και οι κινήσεις ενός ρομπότ, δεν ξέρω αν με καταλαβαίνεις...

Sorry για το σεντόνι, ελπίζω να μην σε κουρασα εσενα η οποιον τα διαβάζει αυτά.
Τέλος, να δες ένα μέρος από μια συνέντευξη του χρηστου ζωτου, έχει πολύ πλάκα όπως τα λέει αλλά είναι σωστός κατά την γνώμη μου.
Μπορεί να μιλάει για παραδοσιακή μουσική αλλά αυτά που λέει ισχύουν γενικά.

! No longer available

80
Σωστός ο Πανικός.

! No longer available



81
Εφέ / Απ: Bufer
« στις: 17/12/16, 10:07 »
Έχεις τσεκάρει τα τάστα του?
Fret leveling έχεις κάνει?

82
Αυτο που θελω να κανω με το οργανο ειναι..κεφι
να παιζω και να μου φτιαχνετε η μερα.
Δεν ξερω κατα ποσο μου χρειαζοντε οι κλημακες στο παιξημο μου,και γιαυτο σκεφτικα να ρωτησω ;D


αφού τις ξέρεις ήδη.... Τα κάλαντα δεν πάιζετε ?? Ε τα κλασικά κάλαντα των χριστουγέννων είναι η Ντο ματζόρε, άρα την ξέρεις. Τα κλασικά της πρωτοχρονιάς η Λα μινόρε. Το μόνο που πρέπει να θυμάσαι!  :D


Ούτε καν αυτό δεν χρειάζεται να θυμάται.Η ντο ματζόρε με την λα μινόρε έχουν τις ίδιες νότες.

Ξέχασα να σου πω πιο πριν άλλο ένα σημαντικό λόγο που πρέπει απαραιτήτως να μάθεις κλίμακες.
Για να μπορείς να αυτοσχεδιάζεις όταν οι υπόλοιποι κάνουν διάλειμμα για τσιγάρο.

Π.χ
! No longer available


Ο πιθανός διάλογος στο τέλος μεταξύ του Bireli και του κυρίου με τα κόκκινα.
-"Αυτός ο διάολος που πήρες όλο ξεκούρδιστος είναι.....Πάλι ξεκωλόθηκες να ακούς debussy?"
-"Τα κανα σκατά έ?"
-".......Τι πάμε τώρα?"
-"Σκάσε χοντρέ"


ή όταν το όργανο σου ξεκούρδισε από την υγρασία.
! No longer available

83
Αν δεν ξέρεις εσύ ο ίδιος πόσο σου χρειάζονται πως είναι δυνατόν να ξέρουμε εμείς? :eee

Θέλω να πω το κέφι σου εσύ μόνο το γνωρίζεις πόσο μεγάλο είναι ή τι είναι αυτό που το δημιουργεί...

Τέλος πάντων...Αν νιώθεις την ανάγκη να παίξεις πράγματα που δεν μπορείς...π.χ οταν βάζεις ένα backingtrack και παίζεις μαζί του..ή να έχεις ένα χάρτη του οργάνου που να σε οδηγεί στην έκφραση σου και στο να εξωτερικεύεις τα συναισθήματα σου...και αν.....και αν.....(*υπάρχουν πολλά περισσότερα πράγματα που σου προσφέρει η γνώση των κλιμακών), τότε ναι πρέπει να μάθεις.Αν δεν σε ενδιαφέρει να εκφράσεις την μουσική που έχεις μέσα σου και όλα τα παραπάνω, αλλά σε ικανοποιεί ψυχικά να κάνεις μόνο covers, τότε άστο για αργότερα.
Δεν υπάρχει πρέπει...Η επιθυμείς κάτι ή δεν το επιθυμείς..είναι απλό.Δεν είναι δα και πυρηνική φυσική...(οι κλίμακες)

84
Νομίζω ότι η ερώτηση που πρέπει να προηγηθεί είναι τι θέλεις να κάνεις με αυτές ή με το όργανό σου?

85

Αν είσαι αρχάριος θα δυσκολευτείς αρκετά με τις μπαρέ συγχορδίες οι οποίες θέλουν κάποιο χρόνο μέχρι να μπορέσεις να τις πιάσεις και να ακούγονται καθαρά.



Βασικά έκατσα και το είδα από περιέργεια για να δω αν είναι σωστές οι συγχορδίες.

Άλλα ντάλλων....

Αντικατέστησε την Βb major με την G minor 7...(ψιλοταρζανιά αλλά σωστή αντικατάσταση από πλευράς αρμονίας)
Έχουν τις ίδιες νότες εκτός από την τονική.Είναι μια καλή αρχή για να συνηθίζει το τρίτο σου δάκτυλο σε τέτοια πιασίματα.
+ ότι θα ψαρώσεις και τον δάσκαλό σου (ρώτησέ τον αν στέκει αρμονικά και γιατί.  Αν σου πει κάτι ακαταλαβίστικα για συμπεριφορά δευτερευουσών συγχορδιών και αντικατάσταση I - VI μην τον τσατίσεις άλλοAngry Snarling Smiley). Πες του ότι το σκέφτηκες μόνος σου  :-P επειδή εμφανίστηκε μια μαύρη τρύπα (μελανή οπή) στην ταστιέρα σου και η Βb καμπυλώθηκε σε G :burn
Θα σου έλεγα να την πιάσεις σε κάποια αναστροφή  για πιο εύκολα αλλά πάλι νομίζω θα δυσκολευόσουν.

Αν δεν χωράνε και τα δυο δάκτυλά σου στην μελανή οπή  >:D (λόγο πάχους ) όπως δείχνει στο σχήμα, πιάστην μόνο με δείκτη.

ΥΓ.Δεν κινδυνεύει να απειριστεί η μάζα σου.Αντιθέτως...τα νεύρα του δασκάλου σου...

86
Αυτό που εννοώ είναι ότι δεν τραγουδάς, αλλά μιλάς και σαν κάποιος να σε κρατάει από την μύτη.

Μάθε να χρησιμοποιείς το διάφραγμά σου και κάνε μαθήματα φωνητικής.

87
Αν σε ενδιαφέρει το τραγούδι ασχολήσου  με τις τεχνικές του.

88
Σαφώς πιο τίμιο παίξιμο αλλά για άκου από το 5:47-5:58 που παίζει με χαμηλωμένο Gain πόσο θολός ακούγεται.
Θέλω να πω είναι άλλο να παίζεις με Gain και άλλο ξερός.
Αυτά που παίζει με distortion μπορεί να τα παίξει και χωρίς?

89
Εντάξει τα γούστα στον ήχο είναι υποκειμενικό θέμα.
Αλλά μιλάμε όπως λες και εσύ αντικειμενικά για ακουστικό όργανο.
Αν δεν είναι ήχος για τα μπάζα αυτός τότε ποιος είναι?(Έτσι να χα με να λέγαμε :) )
Άσε που δεν έχει νόημα να παίζεις με ένα ακριβό όργανο που έχει φτιαχτεί με άλλες προδιαγραφές έτσι.
Σκοτώνεις όλο τον ήχο και τις δυνατότητες του οργάνου.


90
Οι κιθάρες είναι ένα ημιτόνιο κουρδισμένες χαμηλότερα, οπότε πιο μαλακές.
Επίσης το χαμηλό action και ο συνδυασμός του με silk n steel χορδές, μάλλον 10άρες το κάνουν πολύ πιο εύκολο.

Edit:
Τώρα που το ξαναβλέπω και ακούγοντας το πιο προσεκτικά δεν θα ξαφνιαζόμουν αν τελικά οι χορδές είναι και ηλεκτρικής εντελώς...πολύ πιθανό με τέτοιο χάλια ήχο.Μοιάζει πολύ με τον ήχο που βγάζει ένας φίλος μου σε μια ακουστική Lag με χορδές ηλεκτρικής.

91
Αν ήταν αυτό το μόνο φιλολογικό λάθος μου εδώ μέσα θα ήμουν χαρούμενος!
Αν και δεν είχα καταλάβει ότι μιλάμε σε λόγια γλώσσα ή γραφή αναμεμιγμένη με την λαϊκή που χρησιμοποιείς (βλέπεις την ομοιότητα με τα μουσικά συστήματα ανά τους αιώνες που συζητούσαμε νωρίτερα?), ειδικά στα σημεία που χαρακτηρίζεις τον δάσκαλό σου.Με παρηγορεί όμως το γεγονός ότι ο Αχιλλέας Τζάρτζανος(πίσω στο 1935-1940) θα με κοιτούσε με κάποια συμπάθεια για το γλωσσικό μου ατόπημα στη  χρήση του "σαν". :beer .Να 'σαι καλά πάντως που το πρόσεξες.

https://play.riffstation.com/?v=ONMbPQi8JwI

http://kithara.to/ss.php?id=NDg3MzExNDM1

! No longer available


Παράθεση
Σήμερα όμως δεν είναι τόσο πρωτόγονα τα πράγματα.Αν δεν έχεις δάσκαλο να σε βοηθήσει, εφόσον είσαι σίγουρος ότι προσφέρεις τον εαυτό σου για να βοηθηθεί, ψάξε-διάβασε-παίξε μόνος σου και όπου πάει.

92
Όπως ήδη θα γνωρίζεις σαν φυσικός, ο ήχος είναι κύμα.
Και όπως στην μελέτη των κυμάτων συναντάμε έννοιες όπως: Ημίτονα, Ταχύτητα φάσης, Μήκος κύματος, Συχνότητα, Αρμονικά κύματα , Δόνηση χορδής , Ενέργεια δονούμενης χορδής κλπ...Έτσι και στην μουσική δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε απέξω τον ρυθμό.Χωρίς αυτόν τα πράγματα γίνονται λίγο χαώδη και με ασάφεια...Γ' αυτό όσο πιο νωρίς καταλάβουμε τις έννοιες των ρυθμών τόσο πιο γρήγορα θα μπορέσουμε να παίξουμε σωστά αλλά το σημαντικότερο, μαζί με άλλους μουσικούς.Σκέψου ότι θέλεις να διασπάσεις ένα μόριο νερού.πρέπει να το βομβαρδίσεις με κύμα συγκεκριμένης συχνότητας σε μια συγκεκριμένη αρμονική.Έτσι και στην μουσική για να παίξεις ένα κομμάτι πρέπει να το παίξεις με συγκεκριμένο ρυθμό.
Από φυσική είμαι σκράπας άλλα  ελπίζω να σε βοηθήσει λίγο ο συλλογισμός μου.


Απλά πρέπει να κάνεις ένα διαχωρισμό εδώ στις μουσικές έννοιες ρυθμός(π.χ 2/4, 9/8 κλπ) και ταχύτητα(Π.χ 180 bpm= bits per minute).
Είτε παίζεις στα 180 είτε στα 45 bpm ο ρυθμός σου δεν αλλάζει καθώς αυτός έχει να κάνει με την αξία και την ποσότητα που έχουν οι νότες μέσα σε ένα μέτρο.
Σαφώς και αν έχεις ένα γρήγορο τέμπο αυτό επηρεάζει και την "διάρκεια" της νότας, αλλά δεν αλλάζει ο ρυθμός σου ή το μέτρο σου.Το όγδοο παραμένει όγδοο ή το δέκατο έκτο παραμένει δέκατο έκτο, ανεξαρτήτως ταχύτητας.

Για την αγγελία που ζητάς δάσκαλο μπουζουκιού ίσως βρεις κάτι εδώ μέσα αλλά σίγουρα θα έβρισκες κάτι στο ρεμπέτικο φόρουμ.
http://www.rembetiko.gr/forums/forum.php

93
Καλημέρα.

Ανοίγεις πολλά θέματα, και ελπίζω να μπορέσω να σε βοηθήσω σε όλα όσα αναφέρεις.

Αν πάμε τόσο πίσω στην ιστορία όσο αναφέρεις σαφώς και δεν θα είχε νόημα, καθώς η κιθάρα σαν όργανο δεν μπορεί να αποδώσει τα μουσικά διαστήματα που μελέτησαν τόσο ο Πυθαγόρας όσο και οι μαθητές του, τα συστήματα των οποίων κυριάρχησαν για πολλούς αιώνες αλλά και εκδιώχθηκαν αργότερα από διάφορους Δυτικοευρωπαϊκούς και κυρίως γερμανοτραφείς και καθολικούς με σκοπό να εξαφανίσουν όλη την γνώση που οι Έλληνες μύστες και φιλόσοφοι δώρισαν στην  ανθρωπότητα.Καμία σχέση τα μουσικά διαστήματα του τότε με το σήμερα, τα οποία μπορούν να αποδοθούν(ευτυχώς) σε όργανα που δεν ακολουθούν τον συγκερασμό..Π.χ κανονάκι(από την ελληνική λέξη ΚΑΝΩΝ - Πυθαγόρειος Κανών), ούτι ή βιολί.Με λίγα λόγια αυτό που έχουμε σήμερα σαν μουσική- μουσικά διαστήματα δεν έχει και πολύ σχέση με την μουσική- μουσικά διαστήματα εν τη γέννεση τους.Το αν αυτό θεωρείτε πρόοδος ή οπισθοδρόμηση είναι ένα θέμα ανοικτό το οποίο κατά την γνώμη μου δεν πρόκειται να κλείσει ποτέ, καθώς ποίος είναι αυτός που θα μπορέσει να κρίνει συνθέτες όπως ο Μπάχ ή ο Δημήτριος Καντεμίρης σχετικά με το μουσικό σύστημα που ακολούθησαν?

Πάμε στα πιο γήινα.

Συμφωνώ με τον δάσκαλό σου που σε παροτρύνει να παίξεις με άλλους στο ωδείο, καθώς είναι ο πιο άμεσος τρόπος για να αρχίσεις να αντιλαμβάνεσαι την έννοια του ρυθμού.Δεν έχει καμία σημασία το επίπεδό σου.Το μόνο που διαφωνώ σε τέτοιες περιπτώσεις είναι οι αντιλήψεις των ωδειαρχών ότι πρέπει να διοργανώνουν συναυλίες και να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές σε αυτές.

Θα σου μιλήσω ειλικρινά.Είναι σπάνιο να συναντήσεις μεγάλο σε ηλικία μαθητή ο οποίος να μην αντιδρά ή να νευριάζει μπροστά σε ένα δάσκαλο.
Οι συνεχείς διορθώσεις στα πρώτα στάδια σε συνδυασμό με τον ενήλικο εγωισμό μας μπορούν να οδηγήσουν σε καταστάσεις που περιγράφεις.
Είναι διαφορετικό το πρόγραμμα ενός ωδείου και διαφορετικό ο δάσκαλος στο σπίτι.Όταν κάνεις ένα φάλτσο και ακούς μπράβο όμως δεν πρέπει να αναρωτιέσαι τον λόγο επειδή εκείνη την στιγμή ό άλλος στο λέει επειδή εφαρμόζεις τις τεχνικές που σου έχει διδάξει και βλέπει να τις εφαρμόζεις.Το να χτυπήσεις λάθος νότα είναι σχεδόν ασήμαντο μπροστά στις βάσεις που θα σου δώσει η σωστή τεχνική και η εφαρμογή της.Πάντως το να τον αμφισβητείς σημαίνει ότι δεν κάνει για δάσκαλός σου αλλά ούτε και εσύ για μαθητής του.Η σχέση αυτή πρέπει να εμπεριέχει εμπιστοσύνη και σεβασμό.


Λες ότι σου είπε ότι έχεις σοβαρό πρόβλημα με τον ρυθμό.
Έχεις ξεκινήσει να κάνεις ρυθμικές ασκήσεις στο ωδείο?

Η μουσική και τα είδη της είναι πάρα πολλά σχεδόν αμέτρητα.Κάποιος που διδάσκει δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει όλα τα είδη.Είναι όμως καθήκον του να τα εξερευνά, να μπορεί να διδάσκει τον εαυτό του πρώτα απ' όλα και να προσαρμόζεται στις καταστάσεις.Καθώς και να μπορεί να οδηγήσει τον μαθητή του σε αυτό το στάδιο.Πως να μπορεί να διδάσκει τον εαυτό του.Τι να το κάνω αν είσαι δάσκαλος στα sweep picking αλλά να μην ξέρεις να παίξεις ένα παραδοσιακό τραγούδι σε μια παρέα?Για σκέψου το..Να παίζουν ερασιτέχνες παρείστικα, να ξέρουν ότι είσαι δάσκαλος κιθάρας άλλα να μην ξέρεις να συνοδέψεις π.χ ένα ρεμπέτικο..Να είσαι δάσκαλος πιάνου ή βιολιού και να μην μπορείς να παίξεις μια bossa ή ένα σμυρναίικο..Πολλοί είναι οι "δάσκαλοι"που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.Επιλεγείς και παίρνεις λοιπόν.

Επειδή το θέμα που ανοίγουμε και μεγάλο είναι αλλά και υποκειμενικό σε μεγάλο βαθμό, θα σταματήσω θυμίζοντας σου κάτι που σου έγραψα σε αρχική μου απάντηση."Εφόσον είσαι σίγουρος ότι διαθέτεις τον εαυτό σου για να διδαχθεί". Και μιας και αναφέρεις τα ορφικά μυστήρια, να σου ξαναθυμίσω ότι αυτοί που επιθυμούσαν να συμμετάσχουν- "διδαχθούν" περνούσαν από ένα μεγάλο στάδιο προετοιμασίας πιο πριν και μόνο εάν το περνούσαν μπορούσαν να διδαχθούν από αυτά τα μυστήρια.Ελπίζω να με καταλαβαίνεις...

94
Γιώργη,

Ουσιαστικά τώρα ξεκινάς να έχεις επαφή με την κιθάρα.
Δεν έχω λόγο να μην σε πιστεύω σχετικά με το ότι έβαλες σωστά τις χορδές αλλά πολύ περισσότερο δεν έχω λόγο να αμφισβητώ τον δάσκαλό σου.
Κάποιο λάκκο έχει η φάβα πάντως και σύντομα θα τον ανακαλύψεις.
Όπως επίσης και με το πως περνάς γενικά τις χορδές πάνω στο όργανο, θα βρεις αργά η γρήγορα τον τρόπο σου.
Μην αγχώνεσαι και δες το σαν πρόκληση.
Το τραγουδάκι που μαθαίνεις είναι μια χαρά για να ξεκινήσεις να παίζεις συγχορδίες.(Λα μινόρε, Μι ματζόρε ή Μι7, Ρε μινόρε κλπ) να φανταστώ?
Στο βίντεο όχι, δυστυχώς δεν είναι τα χέρια του Blackmore....

Αν σου αρέσει και η Ελληνική μουσική με καλές φωνές...όσο πιο παλιά πηγαίνεις τόσο πιο πολλά διαμάντια ανακαλύπτεις..όπως Γιώργο Κάβουρα, Στράτο Παγιουμτζή, Στελλάκη Πεπινιάδη, Ρίτα Αμπατζή Κώστα Ρούκουνας κλπ.Αλλά και η λαϊκή κιθάρα που είναι εντελώς υποβιβασμένη και άγνωστη στα περισσότερα ωδεία είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον όσο αφορά την τεχνική, την μεγάλη γκάμα από κλίμακες και το ρεπερτόριο της.
Δες ένα ωραίο παράδειγμα παρακάτω από μια διασκευή(αντάξια) του τρισμέγιστου Κώστα Σκαρβέλη (Παστουρμάς).
*Παρεμπιπτόντως το drop D κούρδισμα εφαρμοζόταν πολύ παλιότερα απ' ότι πιστεύουν αρκετοί.
! No longer available

και άλλο ένα Σολιστικό του Σπύρου Περιστέρη.
! No longer available


Στο θέμα του ρυθμού θα πρέπει να έχεις υπομονή..εκεί είναι που ζορίζονται αρκετοί στα πρώτα βήματα, και δεν θα πρέπει να ξεχνάς ότι στην κιθάρα και ειδικά στην ακουστική το δεξί χέρι είναι κατά πολύ σημαντικότερο του αριστερού.Αυτό οδηγεί τα πάντα.

Αυτό με τους κόμπους δεν νομίζω να δημιουργεί κάποιο πρόβλημα, απλά είναι αντιαισθητικό, έχει χάσιμο χρόνου και γενικά δεν το βρίσκω σωστό να το κάνεις.

95
Αν την κούρδισες όπως δείχνει ακριβώς στο βίντεο δεν τις κούρδισες λάθος.
Αυτό που υποψιάζομαι ότι έκανες είναι να τυλίξεις τις πρίμες χορδές από την εξωτερική πλευρά του άξονα του κλειδιού.
Μικρό το κακό.

Αν έχεις ένα κόφτη που κόβουν σύρμα πάρτον και κόψε την χορδή που περισσεύει από πάνω αφήνοντας 2-3 χιλιοστά.
Μην δίνεις σημασία σε τέτοιες ανούσιες λεπτομέρειες.

Αυτό που συμβαίνει με το Video του soldier.... είναι αυτό που σου αναφέρω στο προηγούμενο μήνυμα ότι πολύς κόσμος παίζει αυτό που "φαντάζεται ότι είναι"και όχι "αυτό που είναι".
Παρολ 'αυτά το βίντεο είναι πολύ βοηθητικό για όποιον θέλει να παίξει αυτό που δείχνει.
Αν δεν καταλαβαίνεις κάτι ρώτησε συγκεκριμένα ποια η ποιες από τις εικόνες που δείχνει δεν καταλαβαίνεις.
Αν είσαι αρχάριος θα δυσκολευτείς αρκετά με τις μπαρέ συγχορδίες οι οποίες θέλουν κάποιο χρόνο μέχρι να μπορέσεις να τις πιάσεις και να ακούγονται καθαρά.

Πόσο καιρό πας στο ωδείο?
Συγχορδίες έχετε κάνει?

96
Φίλε αυτά που έπαιξες και προσωπικότητα είχαν και συναίσθημα.
Απαραίτητα χαρακτηριστικά για όποιον θέλει να λέγεται καλός παίκτης και μουσικός.
Και δεν νομίζω ότι αυτά τα χαρακτηριστικά τα συναντάς πολύ συχνά.

Ευχαριστιέμαι να ακούω κάτι με αυτές τις ιδιότητες πολύ περισσότερο από το να ακούω αντιγραφές και μηχανικά παιξίματα.

97
Υπάρχουν πολλά tutorial στο utube για το πως να κουρδίσεις την κιθάρα σου, ακόμα και με το δικό σου κουρδιστήρι.
Γράψε "how to tune guitar "και θα βρεις ότι πληροφορία θέλεις.

98
Αυτό, που κατάλαβες, μάλλον είναι. 'chord melody'
Δεν μπορώ να δώσω παράδειγμα καθώς έχει παράσει αρκετός καιρός από τότε που άκουσα το σόλο+συγχορδία μαζί.
Το επίπεδό μου, είναι ακριβώς όπως το περιγράφεις: "Επίπεδο" (Βασικό)
Πριν πολλά χρόνια, ένας ανίκανος δάσκαλος, με έκανε να παρατήσω την κιθάρα. Τότε ήμουν παιδάκι, και με έβαλε να κάνω κλασσική κιθάρα, χωρίς να μου εξηγήσει (διότι -προφανώς- δεν γνώριζε, ότι δεν έχει σημασία το όργανο! Αν το μάθεις, παίζεις Μπετόβεν με σκουπιδοτενεκέ, ή Heavy Metal με φλογέρα του βοσκού........ Αρκεί, να ξέρεις, να 'μιλάς' με το όργανο!

Το βασικό μου εμπόδιο στην 'ακουστική' κιθάρα, που κάνω, είναι ο πόνος στα δάχτυλα του αριστερού χεριού, (με χορδές 11 της FENDER)
Βλέπω, ότι μολονότι, παίζω αρκετά, τα κομμάτια του ωδείου, κάλοι δεν έχουν γίνει ακόμα στα δάχτυλα. Είναι φυσιολογικό αυτό;

Επίσης τα βλέπω ως 'χοντρά' σε σχέση με το πλάτος των τάστων της κιθάρας. Υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω γι' αυτό;

6/8 (έξι όγδοα) είναι, αν δεν κάνω λάθος, και το ΒΑΛΣ;........ή όχι;

Ευχαριστώ πάρα πολύ για όλα

Γιώργος

Φίλε συνονόματε,

Αυτό που ονειρεύεσαι ουσιαστικά είναι να κάνεις την κιθάρα αυτόνομο όργανο..η αλλιώς πιάνο.
Βέβαια σε τραγουδάκια όπως αυτό που σε ενδιαφέρει είναι απείρως ευκολότερο να το κάνεις αλλά ακόμα και αυτό προϋποθέτει κάποια γνώση αρμονίας...η αλλιώς να καταλάβεις την γεωμετρία του οργάνου όπως μου αρέσει πολύ συχνά να λέω σε φίλους.Για να το καταφέρεις αυτό θα πρέπει να μελετήσεις πολλά χρόνια με πάθος=αυταπάρνηση κάποιες φορές και αν είσαι τυχερός να έχεις ένα δάσκαλο που θα μπορεί να σου προσφέρει συμπυκνωμένη γνώση ακόμα καλύτερα.Δεν θα ήθελα να κουράσω αναφέροντας όλους τους τομείς που θα πρέπει να μελετήσεις.Πάντως αρκετοί, μεγάλοι σε ηλικία, συνειδητοποιημένοι μαθητές μου ουσιαστικά ζητάνε ακριβώς το ίδιο με εσένα..Πως να "μιλάνε" μέσα από το  όργανο.Αρκεί όμως και μόνο να συνειδητοποιήσουν ότι ούτε καν τα ακούσματα τους δεν είναι αρκετά για να εμπλακούν σε μια τέτοια περιπέτεια(όπως ας πούμε για παράδειγμα εσύ που ούτε καν θυμάσαι ένα παράδειγμα για αυτό που θέλεις να κάνεις!!! ενώ θα έπρεπε να έχεις λίγες δεκάδες παραδείγματα έτσι πρόχειρα, που σημαίνει ότι δεν έχεις καν ακούσει επαρκώς αυτό που θέλεις να κάνεις). Πόσο μάλλον θέματα τεχνικής και αρμονίας.Οπότε το να καταλάβει κάποιος ποιο θα πρέπει να είναι το επόμενο βήμα- στόχος αλλά και το να μείνει πιστός σε αυτό, είναι πολύ σημαντικό για να μην πέσει έστω και από το πρώτο σκαλοπάτι ηχηρά κάτω, όπου καραδοκούν αμφιβολίες, μειονεκτικά για τον εαυτό μας συναισθήματα και ατελέσφορη επαναληπτικότητα.

Μιας και είσαι στα 57 σίγουρα θα καταλαβαίνεις τι σημαίνει κατεστραμμένο κασετόφωνο από τις χιλιάδες επαναλήψεις stop/rew/play....
Σήμερα όμως δεν είναι τόσο πρωτόγονα τα πράγματα.Αν δεν έχεις δάσκαλο να σε βοηθήσει, εφόσον είσαι σίγουρος ότι προσφέρεις τον εαυτό σου για να βοηθηθεί, ψάξε-διάβασε-παίξε μόνος σου και όπου πάει.Πάντως μην νομίζεις ότι αν υποθετικά μιλώντας, καταφέρεις να δεις από μακριά έστω το επίπεδο που θέλεις, ότι αυτό θα σε κάνει ένα παίκτη που θα μπορεί εύκολα να απολαμβάνει την μουσικότητα του μαζί με άλλους παίκτες σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, εφόσον θα συνειδητοποιήσεις ότι ένα μεγάλο ποσοστό μουσικών-παικτών παίζει αυτό που "φαντάζεται ότι είναι" και όχι "αυτό που είναι".

Στο θέμα του πόνου.Αν αυτός περιορίζεται στα σημεία που πατάνε οι χορδές καλώς ήρθες στο club.Παίζω 25 χρόνια και ειδικά τα 4 τελευταία πολύ ακουστική.Μετά από 6-7 ώρες παιξίματος και ειδικά όταν είναι και "ζωντανό" χωρίς ενίσχυση ξεπονάνε την επόμενη μέρα τα ακροδάκτυλα. Αν πονάς οπουδήποτε αλλού κοίτα να τηρείς την σωστή στάση του σώματος σου, την οποία παρεμπιπτόντως θα πρέπει να ανακαλύψεις μόνος σου τηρώντας φυσικά τους βασικούς κανόνες.Δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι τα ίδια σώματα ή τις ίδιες μυοσκελετικές ή άλλες παθήσεις.

Στο ότι έχεις χοντρά δάκτυλα τι να σου πω.Έχω έναν μαθητή χασάπη στο επάγγελμα με πολύ χοντρά δάκτυλα τα οποία προς έκπληξη και των δυο μας αδυνάτισαν από το παίξιμο που έκανε ;)

Όλα τα παραπάνω θα μπορούσαν να συνοψιστούν σε μια μόνο φράση.
Συνειδητοποίησε τι θέλεις να κάνεις, μάθε πως το κάνουν και μην πηγαίνεις από το δάπεδο στο 3 σκαλοπάτι.







99
 :) :D ::) >:D σσσσ'ωραίος!

Βλέπω διαβάζεις από από παρτιτούρα?.
Θα σε βοηθήσει αν το αποστηθίσεις και το παίζεις χωρίς να χρειάζεται να διαβάζεις.
Μπράβο.
Συνέχισε έτσι!

100
Μπορείς να δώσεις ένα παράδειγμα από αυτό που εννοείς "συγχορδίες και σόλο μαζί?
Κάτι από αυτά που αναφέρεις ότι έχεις βρει.

Αν είναι το στιλ που φαντάζομαι, δηλαδή "chord melody" Πρέπει να ξέρεις ότι δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα για να κάνεις στην κιθάρα.
Σε τι επίπεδο είσαι?

Επίσης το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται να υπάρχει κάπου αυτό που ζητάς.Είτε σε παρτιτούρα είτε σε ταμπλατούρα.
Για να το κάνεις μόνος σου αυτό, εσύ ή οποιοσδήποτε, θα πρέπει να έχει καλές γνώσεις "πρακτικής αρμονίας".


Edit:
*Αν  δεν κάνω λάθος το κομμάτι είναι στα 6/8 (έξι όγδοα).

Σελίδες: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10