Αποστολέας Θέμα: Gmaj7-G7  (Αναγνώστηκε 5348 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος profsokin

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 862
  • Φύλο: Άντρας
  • ολα ειναι δρομος
    • Προφίλ
Gmaj7-G7
« στις: 30/09/08, 15:16 »
Έχω διαβάσει θεωρεία τα δύο τελευταία χρόνια μόνο, γιατί ως αυτοδίδακτος δεν τη θεωρούσα απαραίτητη στην αρχή..

Έχω ένα βιβλίο του meola και αναφέρει τη συγχορδία Gmaj7 και την G7
(το ότι είναι G μικρή σημασία έχει, απλά για να μη μιλάω στον αέρα)

Εγώ ήξερα ότι η σολ εβδόμης είναι σολ-σι-ρε-φα
Αυτό στο βιβλίο αντιστοιχεί στη G7..

Aντιθέτως η Gmaj7 είναι σολ-σι-ρε-φα#

Το maj στις συγχορδίες νόμιζα ότι είναι απλά μια περιττή διευκρίνηση για το ότι η συγχορδία είναι ματζόρε και μπορεί να παραλείπεται απλώς..
Τι παίζει; Ποια είναι η σολ εβδόμης τελικά;


(Το θέμα είναι για Αρμονία και Θεωρεία αλλά εκεί δεν μπορώ να ανοίξω...)
Άραγε θα θυμάται κάποιος τ'όνομά μας
της ζωής μας τα εξαίσια φεγγάρια
τα πάθη μας, τις λύπες τα δεινά μας;
Άραγε υπήρξαμε ποτέ; Στα όνειρά μας!

Αποσυνδεδεμένος Moonchild_

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 984
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Gmaj7-G7
« Απάντηση #1 στις: 30/09/08, 15:50 »
Η Gmaj7 ειναι διαφορετικη συγχορδια απο τη G7. Ο ορος majore αναφερεται στην εβδομη νοτα της συγχορδιας, και οχι στην τριτη. Οταν παραλειπεται ο ορος αυτος ( π.χ. G7), τοτε εννοειται οτι μιλαει για τη minore (μικρη) εβδομη, στη προκειμενη περιπτωση δλδ τη φα.
« Τελευταία τροποποίηση: 30/09/08, 15:54 από moonchιld »

Αποσυνδεδεμένος profsokin

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 862
  • Φύλο: Άντρας
  • ολα ειναι δρομος
    • Προφίλ
Απ: Gmaj7-G7
« Απάντηση #2 στις: 30/09/08, 18:19 »
Δηλαδή ουσιαστικά το interval από τη σολ που είναι η βασική μέχρι τη φα έχει χαρακτήρα μινόρε ενώ μέχρι τη φα# χαρακτηρίζεται μινόρε; Κι έτσι ανάλογα και με την κλίμακα προκύπτουν συγχορδίες 7ης μεγάλης ή μικρής;

Αυτό ισχύει και για τις συγχορδίες μινόρε; Έχουμε ας πούμε Gm7 και GmMaj7;
Άραγε θα θυμάται κάποιος τ'όνομά μας
της ζωής μας τα εξαίσια φεγγάρια
τα πάθη μας, τις λύπες τα δεινά μας;
Άραγε υπήρξαμε ποτέ; Στα όνειρά μας!

Αποσυνδεδεμένος kyklotron

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 97
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Gmaj7-G7
« Απάντηση #3 στις: 30/09/08, 19:13 »
Ένα hint για να σου κάνει την ζωή πιο εύκολη  ;)
Κατέβα από την τονική ένα τόνο και βρήκες την έβδομη μικρή.
Κατέβα από την τονική ένα ημιτόνιο και βρήκες την έβδομη μεγάλη.


I hear a blues riff in the still of the night.
Is that you little boy blues?
Your cross was found on some faraway hill,
They say where wild flowers grow.
Are you up there somewhere playing your blues?
Oh Lord I think I know . . .

Αποσυνδεδεμένος profsokin

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 862
  • Φύλο: Άντρας
  • ολα ειναι δρομος
    • Προφίλ
Απ: Gmaj7-G7
« Απάντηση #4 στις: 30/09/08, 19:49 »
Ένα hint για να σου κάνει την ζωή πιο εύκολη  ;)
Κατέβα από την τονική ένα τόνο και βρήκες την έβδομη μικρή.
Κατέβα από την τονική ένα ημιτόνιο και βρήκες την έβδομη μεγάλη.

Ναι, αυτό το διαπίστωσα απ'τα διαγράμματα με τις συγχορδίες.. Κι αν κατέβω άλλο ένα θα έχω την έκτη,  έτσι;
Άραγε θα θυμάται κάποιος τ'όνομά μας
της ζωής μας τα εξαίσια φεγγάρια
τα πάθη μας, τις λύπες τα δεινά μας;
Άραγε υπήρξαμε ποτέ; Στα όνειρά μας!

Αποσυνδεδεμένος kyklotron

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 97
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Gmaj7-G7
« Απάντηση #5 στις: 30/09/08, 20:37 »
Κι αν κατέβεις άλλο ένα ΤΙ για να βρεις την έκτη?
Δεν νομίζω να υπάρχει κανόνας γι αυτό (ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος).

Αλλά επειδή είσαι ξηγημένο παλικάρι πάρε ένα hint ακόμα:
ανέβα από την τονική ένα τόνο και βρήκες την ένατη  ;)
I hear a blues riff in the still of the night.
Is that you little boy blues?
Your cross was found on some faraway hill,
They say where wild flowers grow.
Are you up there somewhere playing your blues?
Oh Lord I think I know . . .

Αποσυνδεδεμένος Stoyo

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 110
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Gmaj7-G7
« Απάντηση #6 στις: 30/09/08, 21:06 »
Κι αν κατέβεις άλλο ένα ΤΙ για να βρεις την έκτη?
Δεν νομίζω να υπάρχει κανόνας γι αυτό (ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος).
;D Κανονας δεν ξερω αν υπαρχει αλλα ετσι ειναι... Αν κατεβεις 1+1+1 = 3 ημιτονια απο την τονικη βρισκεις την επιδεσποζουσα ήτι την 6η.

Αλλά επειδή είσαι ξηγημένο παλικάρι πάρε ένα hint ακόμα:
ανέβα από την τονική ένα τόνο και βρήκες την ένατη  ;)
:up: :yeah:
Η ταλαιπωρία είναι προσωρινή, τα έργα όμως μόνιμα.
Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας!

Αποσυνδεδεμένος profsokin

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 862
  • Φύλο: Άντρας
  • ολα ειναι δρομος
    • Προφίλ
Απ: Gmaj7-G7
« Απάντηση #7 στις: 30/09/08, 21:31 »
Αλλά επειδή είσαι ξηγημένο παλικάρι πάρε ένα hint ακόμα:
ανέβα από την τονική ένα τόνο και βρήκες την ένατη  ;)


Κάνω μπαμ, έτσι;
Ευχαριστώ πολύ..
Άραγε θα θυμάται κάποιος τ'όνομά μας
της ζωής μας τα εξαίσια φεγγάρια
τα πάθη μας, τις λύπες τα δεινά μας;
Άραγε υπήρξαμε ποτέ; Στα όνειρά μας!

Αποσυνδεδεμένος Moonchild_

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 984
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Gmaj7-G7
« Απάντηση #8 στις: 30/09/08, 23:21 »
Παράθεση
Δηλαδή ουσιαστικά το interval από τη σολ που είναι η βασική μέχρι τη φα έχει χαρακτήρα μινόρε ενώ μέχρι τη φα# χαρακτηρίζεται μινόρε; Κι έτσι ανάλογα και με την κλίμακα προκύπτουν συγχορδίες 7ης μεγάλης ή μικρής;
Ματζόρε θες να πεις. Ναι. Αλλά με το χιντ του κυκλοτρον είναι πιο ευκολο να το βρεις. Αντί να μετράς από την πρώτη νότα (G), μετράς από την ογδοη νοτα (τονική) και πας πισω ενα ημιτόνιο για την maj7 και 2 ημιτόνια για την απλή 7
Παράθεση
Αυτό ισχύει και για τις συγχορδίες μινόρε; Έχουμε ας πούμε Gm7 και GmMaj7;
Ναι.

Αποσυνδεδεμένος wizofcom

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 73
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Gmaj7-G7
« Απάντηση #9 στις: 01/10/08, 12:05 »
Ένα hint για να σου κάνει την ζωή πιο εύκολη  ;)
Κατέβα από την τονική ένα τόνο και βρήκες την έβδομη μικρή.
Κατέβα από την τονική ένα ημιτόνιο και βρήκες την έβδομη μεγάλη
Παράθεση
Αλλά επειδή είσαι ξηγημένο παλικάρι πάρε ένα hint ακόμα:
ανέβα από την τονική ένα τόνο και βρήκες την ένατη

Θαρρώ θα ήταν πιο σωστό να την αναφέρουμε ως θεμέλιο της συγχορδίας και όχι ως τονική…  ;)

Αποσυνδεδεμένος wizofcom

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 73
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Gmaj7-G7
« Απάντηση #10 στις: 01/10/08, 12:27 »
Τώρα,
Σε σχέση με την εβδόμη μεγάλη και έβδομη μικρή.

Σε πρώτη φάση:
Συνήθως το πότε θα εμφανιστεί μια συγχορδία με έβδομη μεγάλη η μικρή έχει να κάνει με το σε ποια κλίμακα είναι το κομμάτι γραμμένο.

Για παράδειγμα αν έχουμε ένα κομμάτι γραμμένο στη  D (Ρε Ματζόρε) σκάλα τότε αυτομάτως σημαίνει πως χρησιμοποιούμε τις νότες

Ρε-Μι-Φα#-Σολ-Λα-Σι-Ντο#-Ρε

Άρα αν θέλουμε να βάλουμε εβδόμη στην συγχορδία G (Σολ-Σι-Ρε), μένοντας αποκλειστικά στην Τονικότητα μας (δηλαδή την D) τότε αυτή θα είναι η Φα# άρα έβδομη μεγάλη (Σολ-Σι-Ρε-Φα#).

Ενώ στην ιδία Τονικότητα ( D ) αν θέλουμε αν βάλουμε έβδομη στην συγχορδία A (Λα-Ντο#-Μι) αυτή θα είναι η Σολ δηλαδή έβδομη μικρή.


Σε δεύτερη φάση μιλάμε για μετατροπίες, για αλλοιώσεις, για για για… μεγάλη ιστορία…

Τώρα από κει και πέρα κάθε τι, έβδομη ή όποια αλλοίωση, έχει το ρόλο της και χρησιμοποιείται, κάπως, ανάλογα για ποιο μουσικό σύστημα μιλάμε. Κλασική περίοδος, Τζαζ, Παραδοσιακό (και αν ναι Ποιο?) , Ρομαντική περίοδος, …, …, (τα αναφέρω λίγο άτακτα και όχι με χρονολογική σειρά).

Αυτά τα λίγα. Ελπίζω να μην σε μπερδεύω…

Αποσυνδεδεμένος profsokin

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 862
  • Φύλο: Άντρας
  • ολα ειναι δρομος
    • Προφίλ
Απ: Gmaj7-G7
« Απάντηση #11 στις: 03/10/08, 00:21 »
Τώρα,
Σε σχέση με την εβδόμη μεγάλη και έβδομη μικρή.

Σε πρώτη φάση:
Συνήθως το πότε θα εμφανιστεί μια συγχορδία με έβδομη μεγάλη η μικρή έχει να κάνει με το σε ποια κλίμακα είναι το κομμάτι γραμμένο.

Για παράδειγμα αν έχουμε ένα κομμάτι γραμμένο στη  D (Ρε Ματζόρε) σκάλα τότε αυτομάτως σημαίνει πως χρησιμοποιούμε τις νότες

Ρε-Μι-Φα#-Σολ-Λα-Σι-Ντο#-Ρε

Άρα αν θέλουμε να βάλουμε εβδόμη στην συγχορδία G (Σολ-Σι-Ρε), μένοντας αποκλειστικά στην Τονικότητα μας (δηλαδή την D) τότε αυτή θα είναι η Φα# άρα έβδομη μεγάλη (Σολ-Σι-Ρε-Φα#).

Ενώ στην ιδία Τονικότητα ( D ) αν θέλουμε αν βάλουμε έβδομη στην συγχορδία A (Λα-Ντο#-Μι) αυτή θα είναι η Σολ δηλαδή έβδομη μικρή.


Σε δεύτερη φάση μιλάμε για μετατροπίες, για αλλοιώσεις, για για για… μεγάλη ιστορία…

Τώρα από κει και πέρα κάθε τι, έβδομη ή όποια αλλοίωση, έχει το ρόλο της και χρησιμοποιείται, κάπως, ανάλογα για ποιο μουσικό σύστημα μιλάμε. Κλασική περίοδος, Τζαζ, Παραδοσιακό (και αν ναι Ποιο?) , Ρομαντική περίοδος, …, …, (τα αναφέρω λίγο άτακτα και όχι με χρονολογική σειρά).

Αυτά τα λίγα. Ελπίζω να μην σε μπερδεύω…


Όχι, αυτό εννοούσα όταν είπα ότι εμφανίζεται ανάλογα με την κλίμακα.. Το ξεκαθάρισα παιδιά, ευχαριστώ πολύ.. Ό,τι παραπάνω έχει βέβαια κανείς να συμπληρώσει ευπρόσδεκτο..
Άραγε θα θυμάται κάποιος τ'όνομά μας
της ζωής μας τα εξαίσια φεγγάρια
τα πάθη μας, τις λύπες τα δεινά μας;
Άραγε υπήρξαμε ποτέ; Στα όνειρά μας!