Χάσατε το μουσικό όργανό σας ή σας το έκλεψαν; Δηλώστε το εδώ!
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Ένα hint για να σου κάνει την ζωή πιο εύκολη Κατέβα από την τονική ένα τόνο και βρήκες την έβδομη μικρή.Κατέβα από την τονική ένα ημιτόνιο και βρήκες την έβδομη μεγάλη.
Κι αν κατέβεις άλλο ένα ΤΙ για να βρεις την έκτη?Δεν νομίζω να υπάρχει κανόνας γι αυτό (ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος).
Αλλά επειδή είσαι ξηγημένο παλικάρι πάρε ένα hint ακόμα:ανέβα από την τονική ένα τόνο και βρήκες την ένατη
Δηλαδή ουσιαστικά το interval από τη σολ που είναι η βασική μέχρι τη φα έχει χαρακτήρα μινόρε ενώ μέχρι τη φα# χαρακτηρίζεται μινόρε; Κι έτσι ανάλογα και με την κλίμακα προκύπτουν συγχορδίες 7ης μεγάλης ή μικρής;
Αυτό ισχύει και για τις συγχορδίες μινόρε; Έχουμε ας πούμε Gm7 και GmMaj7;
Ένα hint για να σου κάνει την ζωή πιο εύκολη Κατέβα από την τονική ένα τόνο και βρήκες την έβδομη μικρή.Κατέβα από την τονική ένα ημιτόνιο και βρήκες την έβδομη μεγάλη
Τώρα,Σε σχέση με την εβδόμη μεγάλη και έβδομη μικρή.Σε πρώτη φάση:Συνήθως το πότε θα εμφανιστεί μια συγχορδία με έβδομη μεγάλη η μικρή έχει να κάνει με το σε ποια κλίμακα είναι το κομμάτι γραμμένο.Για παράδειγμα αν έχουμε ένα κομμάτι γραμμένο στη D (Ρε Ματζόρε) σκάλα τότε αυτομάτως σημαίνει πως χρησιμοποιούμε τις νότεςΡε-Μι-Φα#-Σολ-Λα-Σι-Ντο#-Ρε Άρα αν θέλουμε να βάλουμε εβδόμη στην συγχορδία G (Σολ-Σι-Ρε), μένοντας αποκλειστικά στην Τονικότητα μας (δηλαδή την D) τότε αυτή θα είναι η Φα# άρα έβδομη μεγάλη (Σολ-Σι-Ρε-Φα#).Ενώ στην ιδία Τονικότητα ( D ) αν θέλουμε αν βάλουμε έβδομη στην συγχορδία A (Λα-Ντο#-Μι) αυτή θα είναι η Σολ δηλαδή έβδομη μικρή.Σε δεύτερη φάση μιλάμε για μετατροπίες, για αλλοιώσεις, για για για… μεγάλη ιστορία…Τώρα από κει και πέρα κάθε τι, έβδομη ή όποια αλλοίωση, έχει το ρόλο της και χρησιμοποιείται, κάπως, ανάλογα για ποιο μουσικό σύστημα μιλάμε. Κλασική περίοδος, Τζαζ, Παραδοσιακό (και αν ναι Ποιο?) , Ρομαντική περίοδος, …, …, (τα αναφέρω λίγο άτακτα και όχι με χρονολογική σειρά).Αυτά τα λίγα. Ελπίζω να μην σε μπερδεύω…