Αποστολέας Θέμα: Gypsy Jazz  (Αναγνώστηκε 12236 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος johntziallas

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 59
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Greek Gypsy Jazz Guitar
Gypsy Jazz
« στις: 05/02/11, 12:51 »
Γειά χαρά σε όλους.
 
Ξεκίνησα αυτό το θέμα για όσους ενδιαφέρονται για την gypsy jazz (jazz manouche).
Είναι ένα στυλ που στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να γίνεται ευρύτερα γνωστό και επειδή είναι μια μουσική "κατεξοχήν κιθαριστική" ευελπιστώ ότι στο μέλλον μπορεί να υπάρξει και μια ιδιαίτερη κατηγορία στο kithara με παρτιτούρες, πληροφορίες και ό,τι άλλο σχετικό. Αλλά αυτό αφορά τους admins του site! :)
Μέχρι τότε, αν κάποιος χρήστης ενδιαφέρεται για παρτιτούρες κομματιών, πληροφορίες ή ό,τι άλλο σχετικό ας ποστάρει και θα βοηθήσω όπως μπορώ καλύτερα.
 
Γιάννης
Επισκεφτείτε το ελληνικό site για την Gypsy Jazz - http://greekgypsyjazzguitar.blogspot.com/

Αποσυνδεδεμένος MindCircus

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 68
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #1 στις: 06/02/11, 13:50 »
Καλημέρα,
Μπορείς να περιγράψεις λίγο τις κατασκευαστικές διαφορές των κιθαρών για gypsy jazz από τις ακουστικές κιθάρες? Το μόνο που βλέπω είναι η μικρότερη έξοδος του ηχείου, αλλά προφανώς δεν είναι μόνο αυτό...

Αποσυνδεδεμένος johntziallas

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 59
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Greek Gypsy Jazz Guitar
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #2 στις: 06/02/11, 15:35 »
Οι "gypsy" κιθάρες, όπως -λανθασμένα- έχει επικρατήσει να λέγονται σήμερα, ήταν η πιο επιτυχημένη απάντηση των κατασκευαστών στην ανάγκη των κιθαριστών της εποχής για όργανα που με την έντασή τους θα τους επέτρεπαν να ακούγονται ανάμεσα στους πνευστούς των jazz clubs.
 
Μικρό ιστορικό
Πριν, λοιπόν, την ευρεία διάδοση της ηλεκτρικής κιθάρας (η οποία φτάνει στα ράφια το 1933 από τον Lloyd Loar με τη Vivi-Tone, κι όχι απ' την Gibson όπως πολλοί πιστεύουν), τα εν λόγω όργανα ήταν ό,τι πιο δυνατό και φορητό (γιατί υπήρχαν και κάτι κιθάρες με σώματα "ψυγείου" που με δυσκολία μπορούσε κανείς να παίξει -βλέπε Elmer Stromberg's "Master 400"-).
Ο ιταλός κατασκευαστής και κιθαρίστας Mario Maccaferri σχεδιάζει την πρώτη (gypsy) jazz ακουστική κιθάρα στα 1928 με χορδές όπως της κλασικής κιθάρας και την παρουσιάζει στο κατάστημα μουσικών οργάνων του Henry Selmer στο Λονδίνο. Ο τελευταίος εντυπωσιασμένος ξεκινά τις μαζικές παραγγελίες για την Semer-Maccaferri jazz κιθάρα.
Η εμφάνιση, ωστόσο, ενός άλλου οργάνου στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού αλλάζει τα πράγματα για το πρωτότυπο του Maccaferri.
Στην California το 1927, ο Αυστροούγκρος John Dopyera φτιάχνει την Dopyera "National", κιθάρα με μεταλικό σώμα, συρμάτινες χορδές και resonating cones για ακόμη μεγαλύτερη ένταση κι αυτή είναι η κιθάρα που κρατάει, στον αντίποδα του Django Reinhart και της Selmer, ο μεγάλος Oscar Aleman αμφισβητώντας την κιθαριστική "παντοδυναμία" του πρώτου στο Παρίσι τη δεκαετία του '30.
 
D Hole
Ο Maccaferri αναθεωρεί το πρώτο του μοντέλο. Και κατασκευάζει την πρώτη "D hole" Selmer-Maccaferri, που φτάνει στη Γαλλία το 1935 και γίνεται μια από τις αγαπημένες κιθάρες του Django Reinhardt.
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτού το οργάνου ήταν οι μεταλλικές χορδές, το σχετικά μεγάλο σώμα, η μεταλλική βέργα στο μπράτσο (truss rod), η φαρδιά ταστιέρα που πλησίαζε πιο πολύ προς αυτήν της κλασικής κιθάρας, το χαρακτηριστικό "κόψιμο" στο σώμα κάτω από το 12ο τάστο (cutaway), η κούρμπα στο καπάκι κάτω από τον καβαλάρη (κατασκευαστική επιρροή από το μαντολίνο κι ένας από τους λόγους της μεγάλης έντασης που έχει αυτή η κιθάρα) κι ένα resonator box που βρισκόταν εσωτερικά του σώματος (ιδέα που αργότερα εγκαταλείφθηκε από τον Maccaferri καθώς δημιουργούσε προβλήματα στον ήχο και στη συντήρηση του οργάνου).
 
Oval Hole
Το 1936-37 o Selmer κατασκευάζεi ένα νέο μοντέλο και είναι αυτό που ο Django κάνει ευρύτερα γνωστό. Είναι η Selmer "oval hole" ή "petit bouche". Το εσωτερικό "δέσιμο" των ξύλων αλλάζει, το scale της ταστιέρας μεγαλώνει και παράγεται με zero fret (ένα τάστο αμέσως μετά το nut, πάνω στο οποίο πατάνε οι χορδές). Ο Selmer, λοιπόν, κρατάει και εξελίσσει όλες τις πρωτοπόρες ιδέες του Maccaferri, με τον οποίο όμως δεν συνεργάζεται πια.
 
Διαφορές με μια ακουστική κιθάρα.
Θα πρέπει να πω ότι είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς γι' αυτό καθώς πρέπει πρώτα να καθορίσει το "με ποιά ακουστική κιθάρα;". Υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά όργανα, με διαφορετικά χαρακτηριστικά, που εξυπηρετούν διαφορετικά μουσικά στυλ.
Τα κύρια χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν τις selmer από τις υπόλοιπες ακουστικές κιθάρες έχουν σίγουρα να κάνουν με τον ήχο. Πιο έντονα πριμο-μεσαία, μεγαλύτερη ένταση. Ωστόσο, το στυλ παιξίματος είναι αυτό που παίζει τον καθοριστικό ρόλο. Έχω ακούσει τον Romane να παίζει με κλασική κιθάρα και πίστεψέ με, ακούγεται πολύ κοντά στο πως θα ακουγόταν με μια selmer.
Επισκεφτείτε το ελληνικό site για την Gypsy Jazz - http://greekgypsyjazzguitar.blogspot.com/

Αποσυνδεδεμένος MindCircus

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 68
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #3 στις: 06/02/11, 16:08 »
 ::)

Την επόμενη φορά θα είμαι πιο προσεκτικός σε αυτά που ρωτάω αλλιώς δε θα σου μένει χρόνος να μας στέλνεις και βιντεάκια να ακούμε...

Ευχαριστώ πολύ!

Αποσυνδεδεμένος johntziallas

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 59
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Greek Gypsy Jazz Guitar
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #4 στις: 06/02/11, 17:35 »
 ;D
Επισκεφτείτε το ελληνικό site για την Gypsy Jazz - http://greekgypsyjazzguitar.blogspot.com/

Αποσυνδεδεμένος Lo.Lee.Ta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2145
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Venceremos
    • Προφίλ
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #5 στις: 10/02/11, 18:50 »
Ευχαριστούμε Johnie, για το ωραίο παίξιμό σου αλλά και για τις πληροφορίες σου!!
Adios Muchachos!

Αποσυνδεδεμένος pipokas99

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 223
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #6 στις: 10/02/11, 19:29 »
Φίλε πολύ ενδιαφέρον θέμα! :) αν μπορέσεις να ποστάρεις καμιά πάρτα θα σου είμαστε ευγνώμονες!! ;D
αλλά επειδή είναι λίγο δύσκολο έστω που μπορούμε να βρούμε σχετικό υλικό.
και πάλι μπράβο!!

Αποσυνδεδεμένος johntziallas

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 59
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Greek Gypsy Jazz Guitar
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #7 στις: 10/02/11, 20:02 »
Οκ παίδες. Παρτιτούρες.
 
Ανεβάζω για πρώτη δόση ένα πολύ κλασικό jazz manouche (όχι το minor swing,  ;D ). Λέγεται "Les Yeux Noirs" ("Dark Eyes"). Τα δύο πρώτα Links είναι η πάρτα σε guitar pro και σε pdf από την version που ηχογράφησε ο Django το 1947.
 
http://www.box.net/shared/3nlu19v5kc
 
http://www.box.net/shared/ljsbvbm2eg
 
Ακολουθεί ένα link με την αφεντομουτσουνάρα μου για να βλέπετε πάνω κάτω τις θέσεις στην ταστιέρα (όσο μπορείτε δηλ., γιατί το video δεν είναι και πολύ σόι...).
 

 
Και τέλος, ένα link με το backing track που έχω φτιάξει για όποιον θέλει να εξασκηθεί με συνοδεία.
 
http://www.box.net/shared/vt9ic6jxme
 
Αν έχετε κάποια ιδιαίτερη επιθυμία, κάποιο συγκεκριμένο κομμάτι ή ασκήσεις ή ό,τι άλλο, γράψτε μου.
 
Γιάννης.
Επισκεφτείτε το ελληνικό site για την Gypsy Jazz - http://greekgypsyjazzguitar.blogspot.com/

Αποσυνδεδεμένος pipokas99

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 223
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #8 στις: 10/02/11, 20:21 »
Ευχαριστούμε!!!
Ήδη τα κατέβασα και βλέπω πολύ δουλειά για το βράδυ και ας έχω πρωινό ξύπνημα.. ;D
Ένα από τα 2 αρχεία είναι GP5.Είναι κάποιο πρόγραμμα??
« Τελευταία τροποποίηση: 10/02/11, 20:24 από pipokas99 »

Αποσυνδεδεμένος johntziallas

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 59
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Greek Gypsy Jazz Guitar
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #9 στις: 10/02/11, 20:29 »
Ναι, είναι αρχείο για το guitar pro. Είναι πρόγραμμα για γραφή κι αναπαραγωγή ταμπλατούρας και παρτιτούρας. Αν δεν το έχεις κατέβασέ το, είναι αρκετά χρήσιμο.
Επισκεφτείτε το ελληνικό site για την Gypsy Jazz - http://greekgypsyjazzguitar.blogspot.com/

Αποσυνδεδεμένος pipokas99

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 223
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #10 στις: 10/02/11, 20:33 »
Ναι, είναι αρχείο για το guitar pro. Είναι πρόγραμμα για γραφή κι αναπαραγωγή ταμπλατούρας και παρτιτούρας. Αν δεν το έχεις κατέβασέ το, είναι αρκετά χρήσιμο.

δεν έχω ο'υτε το guitar pro... :P
πάντως μια ματια που το ριχνω κάτι γίνεται. Λες είναι απαραίτητο το συγκεκριμένο πρόγραμμα??

Αποσυνδεδεμένος johntziallas

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 59
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Greek Gypsy Jazz Guitar
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #11 στις: 10/02/11, 20:53 »
Οχι, απαραίτητο δεν είναι, αλλά εμένα με έχει βοηθήσει...
Επισκεφτείτε το ελληνικό site για την Gypsy Jazz - http://greekgypsyjazzguitar.blogspot.com/

Αποσυνδεδεμένος johntziallas

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 59
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Greek Gypsy Jazz Guitar
Minor Swing Lesson
« Απάντηση #12 στις: 17/02/11, 19:22 »
Αγαπημένο Hit!  ;D


Στα παρακάτω links θα βρείτε:


1. mp3 για το minor swing (1937):
http://www.box.net/shared/6seqfx65x4


2. mp3 για το backing track:
http://www.box.net/shared/0mptqaocka


3. Pdf με ακόρντα και chord charts καθώς και δικές μου παρατηρήσεις/συμβουλές που αν θέλετε λαμβάνετε υπόψη:
http://www.box.net/shared/hev7tt2kyr

4. Pdf και Gp5 με το original solo του Django από την ηχογράφηση του 1937:
PDF: http://www.box.net/shared/eo0kn9q3bl
Guitar Pro: http://www.box.net/shared/72gi47qd4b

5. Video με το rythm pattern της κιθάρας:





Γράψτε μου συμβουλές ή παρατηρήσεις. Αν κάτι το βρήκατε καλό ή αν θα περιμένατε κάτι άλλο, αν οι σημειώσεις είναι αρκετά κατανοητές κλπ κλπ. (Θα με βοηθήσει να γίνω καλύτερος δάσκαλος  :P ).


Επίσης, θα ποστάρω τακτικά καινούρια κομμάτια ή αναλύσεις. Αν θέλει κάποιος παρτιτούρες ή αν θέλει βοήθεια σε κάποιο συγκεκριμένο κομμάτι, ευχαρίστως να κάνω ο,τι μπορώ.


Καλά παιξίματα.


Γιάννης.


Y.Γ. Όσοι κατέβασαν τα παραπάνω αρχεία πριν τις 18/02/2011, ας κάνουν τον κόπο να τα ξανακατεβάσουν. Έχω διορθώσει κάποια λαθάκια.
« Τελευταία τροποποίηση: 18/02/11, 03:05 από johntziallas »
Επισκεφτείτε το ελληνικό site για την Gypsy Jazz - http://greekgypsyjazzguitar.blogspot.com/

Αποσυνδεδεμένος Φαίδων)))

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 6
    • Προφίλ
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #13 στις: 18/02/11, 11:35 »
Πολύ καλό το thread γιάννη.Όντας μεγάλος φαν αυτής της μουσικής το βρήκα απίστευτα ενδιαφέρον.
Κατέβασα τα άπαντα περί minor swing-για αρχή-
(η διασκευή του Michael Ross ήταν το πρώτο κομμάτι που έμαθα στην κιθάρα και το οποίο προσπαθώ να τελειοποιήσω ακόμη)

Link για όποιον θέλει : [/size][/font]http://www.scribd.com/doc/98661/Minor-Swing-Tablature
Disclaimer: Δεν είναι τέλειο τεχνικά κατα την δικιά μου γνώμη μήτε ανταποκρίνεται  στο
soundtrack της ταινίας chocolat,,σύμφωνα με το κείμενο :]


Αποσυνδεδεμένος zeoy

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1344
    • Προφίλ
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #14 στις: 18/02/11, 11:50 »
Μπράβο Γιάννη. Φοβερή δουλειά και το παίξιμο άψογο. Μια ερώτηση από περιέργεια καθότι άσχετος με το είδος (αν και μ'αρέσει): τυπικά τι χρησιμοποιείται σε αυτό το στυλ στα γρήγορα περάσματα, alternate ή economy picking;




Αποσυνδεδεμένος johntziallas

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 59
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Greek Gypsy Jazz Guitar
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #15 στις: 18/02/11, 14:36 »
Zeoy:
Η αλήθεια είναι ότι εξαρτάται από τον κιθαρίστα. Για παράδειγμα, o Joscho Stephan χρησιμοποιεί πιο πολύ alternate picking:
http://www.youtube.com/watch?v=L4n4mVLTqrA


O Romane, o Boulou Ferré και ο Stochelo Rosenberg, economy στα κατεβάσματα κι alternate στα ανεβάσματα (ξεκινώντας όμως, σχεδόν πάντα, με downstrokes στην αλλαγή της χορδής):



O Biréli Lagrène χρησιμοποιεί τα πάντα (γιατί μπορεί!  8) ):



Και η νέα γενιά κιθαριστών πιο πολύ επηρεασμένη από τον Biréli... έχει ξεφύγει τελείως από κάθε φόρμα με σχεδόν απίστευτη τεχνική κατάρτιση στο όργανο.
Sébastien Giniaux:

Adrien Moignard:



Προσωπικά, μάλλον επειδή κάνω μάθημα με τον Romane κ' τον Boulou, νομίζω πως έχω επηρεαστεί πιο πολύ από τη σχολή του economy κι αυτό συμβουλεύω και τους μαθητές μου να μάθουν καλά και να χρησιμοποιούν πριν προχωρήσουν στη μίξη κι άλλων τεχνικών.
Επισκεφτείτε το ελληνικό site για την Gypsy Jazz - http://greekgypsyjazzguitar.blogspot.com/

Αποσυνδεδεμένος zeoy

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1344
    • Προφίλ
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #16 στις: 18/02/11, 16:15 »
O Biréli Lagrène χρησιμοποιεί τα πάντα (γιατί μπορεί!  8) ):


Να προσθέσω ότι ο Biréli Lagrène γ@μ@ει με το συμπάθειο  ;D
Μου 'δωσε ένας φίλος ένα DVD του να δω κι έμεινα :o


Σχετικά με το picking ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες. Καλά τα νέα γιατί το μόνο που έχω ψιλομελετήσει ποτέ στη ζωή μου είναι το economy και όταν πάω τις ίδιες γραμμές να τις παίξω με alternate δε μου βγαίνει με τίποτα.


Πάω να βάλω και τα links σου τώρα για ακρόαση.

Αποσυνδεδεμένος Fourier

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 617
  • Φύλο: Άντρας
  • Free Amp Sims FTW!
    • Προφίλ
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #17 στις: 18/02/11, 21:28 »
Ωραίο το post σου John, με παρακίνησε και εμένα να ασχοληθώ με το είδος, ή, καλύτερα, να το βάλω στην "to do" λίστα μου! ;D ('Εχει μεγαλώσει πάρα πολύ, δυστυχώς! ;D ). Μπράβο για την πρωτοβουλία σου!


Κάποιες απορίες/παρατηρήσεις που μου δημιουργήθηκαν διαβάζοντας το .pdf σου (χωρίς να θεωρηθώ ότι είμαι "ψείρας" ;D ):

1. Αναφέρεις ότι η μπάσα νότα της Am6 "πρέπει να πιάνεται με τον αντίχειρα". Θεωρείς ότι βολεύει καλύτερα στις αλλαγές των συγχορδιών αυτός ο τρόπος ή απλώς έτσι το έπαιζε ο Django?

2. Επέτρεψε μου να πω ότι είναι λίγο υπερβολική η έκφραση "λάθος" για το voicing της Am6. Σε ένα jazz πλαίσιο τέτοιου είδους πειραματισμοί στα voicing είναι αποδεκτοί. Για παράδειγμα, στο δεύτερο μέτρο του ιntro, οι νότες της μελωδίας θα μπορούσαν να θεωρηθούν ότι υπονοούν Bm7b5 και όχι Dm6. (Ίσως ενοείς "λάθος" ως προς το voicing της original ηχογράφησης?)

3. Υποθέτω ενοοείς πως το D7(9) είναι ακόρντο υπό-δεσπόζουσας και όχι δεσπόζουσας όπως γράφει το κείμενο?

Αποσυνδεδεμένος johntziallas

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 59
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Greek Gypsy Jazz Guitar
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #18 στις: 19/02/11, 01:05 »
Fourier:


Κατ' αρχάς θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για τα καλά σου λόγια και τις παρατηρήσεις σου και να σου πω ότι έχω δει τη δουλεία σου σε θέματα αρμονίας στο Φόρουμ ("Μικρά μυστικά μεγάλων μουσικών) και είναι πολύ εντυπωσιακή και πολύ χρήσιμη.


Τώρα στις παρατηρήσεις:


1. Ο Django στο συγκεκριμένο κομμάτι, αν δεν με απατά η μνήμη μου και τ' αυτιά μου, παίζει ένα απλό Αm. Από κει και πέρα η θέση που προτείνω, αν και είναι αρκετά άβολη, χρησιμοποιείται κατά κόρον από σημαντικούς manouche κιθαρίστες γιατί έχει 3 πλεονεκτήματα:
Α) Έχει κανείς τη δυνατότητα να έχει ένα power chord στις 3 μπάσες χορδές, αν με το 2ο δάχτυλο πατήσει ταυτόχρονα μι και λα στο 7 τάστο, ΚΑΙ μια add9 με το ελεύθερο 4ο δάχτυλο στη μι χορδή, οπότε είναι μια θέση πολύ πιο "ανοιχτή" που παρέχει πολλές δυνατότητες - όγκο και επεκτάσεις αλλά και που καθιστά ξεκάθαρη την Ι (τονική) -αυτό κράτα το για μετά-.
Β) Γνωρίζοντας αυτή τη θέση περνάς πολύ εύκολα στο M6 ή M6/9 ακόρντο κατεβάζοντας τον δείκτη ένα τάστο.
Γ) Δεν είναι λάθος, όπως το "κλειστό" voicing!  :P  ;D


2. Είναι υπερβολική έκφραση, πράγματι. Στο κάτω κάτω της γραφής άμα σου κάνει στο αυτί, που λένε, τα υπόλοιπα περισσεύουν. Ωστόσο, εγώ δεν το συνιστώ γιατί η αίσθηση που μου αφήνει στο αυτί, δεν είναι ξεκάθαρη (ας κρατήσουμε το "ανοιχτό" voicing που προτείνω [Λα-(Μι)-Λα-Ντο-Φα#=Αm6] για τη σημείωση 3).
Στο β' μέρος, η μελωδία υπονοεί αυτό που είναι, δηλαδή Ρε-Φα-Λα= Dm. Το σόλο, όμως, περνάει από Σι και το γεγονός αυτό μας κάνει να "ενισχύσουμε" την άποψη του σολίστα με ένα Dm6. Τί είναι όμως το Dm6 (Ρε-Φα-Λα-Σι) αν βάλουμε τη Σι στο μπάσο; Τίποτε άλλο παρά ένα Bm7b5 (Σι-Ρε-Φα-Λα).
Συμπέρασμα: ένα ακόρντο m7b5 μπορεί να αντικαταστήσει ένα ακόρντο m6.


3. Με το ίδιο σκεπτικό που ανέπτυξα παραπάνω λέω λοιπόν: Τί είναι  το Αm6 στο "κλειστό" voicing που συζητάμε; Είναι Λα-Φα#-Ντο-Μι = Am6. Ωραία, αν τώρα αντί για Λα κατέβαζα το δάχτυλό μου στην από κάτω χορδή, δεν θα είχα Ρε-Φα#-Ντο-Μι = D7(9) ?
α) Πού είναι λοιπόν το πρόβλημα σε αυτό το voicing; Στο γεγονός ότι το 3τονο Φα#-Ντο, που χαρακτηρίζει το ακόρντο D7(9), βρίσκεται στα μπάσα μου, με αποτέλεσμα να μου χρωματίζει το Αm6 με έναν τρόπο, που εγώ προσωπικά θεωρώ αντικατάσταση dominant ακόρντου κι όχι ακόρντο 1ης βαθμίδας. Γι'αυτόν τον λόγο δεν συνιστώ το "κλειστό" voicing του Αm6.
β) Εννοώ ακόρντο δεσπόζουσας. Η υποδεσπόζουσα στην Λα- είναι Ρε-. Το D7 θα ήταν υποδεσπόζουσα μόνο στην περίπτωση της Α melodic minor. Για μένα όλα τα dominant ακόρντα είναι ακόρντα δεσπόζουσας.
Ακόμα και στην περίπτωση της μινόρε μελωδικής χρησιμοποιούνται τις περισσότερες φορές (δεν λέω πάντα για να μη λέω μεγάλα λόγια) ως "πόρτες" για μετατροπίες άρα ως ακόρντα δεσπόζουσας μιας άλλης κλίμακας.
Αναφέρω στις σημειώσεις ότι το D7(9) είναι ακόρντο δεσπόζουσας (στην Ε- ή στη G κλίμακα) κι όχι Ιης βαθμίδας για να τονίσω το γιατί θεωρώ ότι η αντικατάστασή του από ένα κλειστό voicing Αm6 είναι λάθος.

Τα Bold για ευκολία στην κατηγοριοποίηση κι όχι για έντονο ύφος ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ;D ;D ;D
Σε ευχαριστώ και πάλι για τις παρατηρήσεις σου. Απαντώντας σου ξανά-οργάνωσα κάποια πράγματα στο μυαλό μου!


Φιλικά,


Γιάννης.
Επισκεφτείτε το ελληνικό site για την Gypsy Jazz - http://greekgypsyjazzguitar.blogspot.com/

Αποσυνδεδεμένος Fourier

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 617
  • Φύλο: Άντρας
  • Free Amp Sims FTW!
    • Προφίλ
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #19 στις: 19/02/11, 01:34 »
Σε ευχαριστώ για τις λεπτομερείς απαντήσεις σου!  Γουστάρω πολύ τέτοια post!  ;D

Στο 3, μπερδεύτικα με την έννοια "δεσπόδουζα", θεωρωντας ότι την χρησιμοποιούσες για να αναφερθείς στην 5η βαθμίδα της Αm κλίμακας (Ε) όχι στον τύπο της συγχορδίας (και στην τυπική χρήση της).  ;D Πάντως, τώρα που το διευκρίνησες συμφωνώ ότι το "επίμαχο" voicing δεν είναι καλή επιλογή να ξεκινήσεις το κομμάτι, χάνει ο ακροατής την αίσθηση της τονικότητας του κομματιού.

Thanks και πάλι! :)

Αποσυνδεδεμένος Theodore Kalantzakos

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 3
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • official web site
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #20 στις: 20/02/11, 15:47 »
Ωραίο υλικό John!
Theodore Kalantzakos, LLCM
RGT Tutor
official website
www.theodorekalantzakos.com

Αποσυνδεδεμένος johntziallas

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 59
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Greek Gypsy Jazz Guitar
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #21 στις: 20/02/11, 15:54 »
Ωραίο υλικό John!



Theodore, με τιμά το σχόλιό σου. Παρακολουθώ τη δουλειά σου internetika μέσα από το site σου (το οποίο και συνιστώ ανεπιφύλακτα για όποιον διαβάζει το thread http://theodorekalantzakos.com/) και είναι πραγματικά εξαιρετική.


Ευχαριστώ πολύ.
Επισκεφτείτε το ελληνικό site για την Gypsy Jazz - http://greekgypsyjazzguitar.blogspot.com/

Αποσυνδεδεμένος master of puppets

  • Ονειροπαρμένος
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2872
  • Φύλο: Άντρας
  • γνωστός και ως....master of ΜΠΑΜΠΗΣ....
    • Προφίλ
    • Χάρτινα Όνειρα
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #22 στις: 20/02/11, 21:56 »
Θεός john....να σαι καλά για τον κόπο σου και για το υλικό.....

Αποσυνδεδεμένος blueb

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 140
  • the yuppies networking... OKC
    • Προφίλ
Απ: Gypsy Jazz
« Απάντηση #23 στις: 21/02/11, 00:44 »
εξαιρετικό το παίξιμό σου και η διάθεσή σου για sharing.

Ευχαριστώ πολύ

Αποσυνδεδεμένος johntziallas

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 59
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Greek Gypsy Jazz Guitar
Greek Gypsy Jazz Guitar
« Απάντηση #24 στις: 03/03/11, 21:10 »
Γεια χαρά σε όλους.

Θα ήθελα να ενημερώσω όσους ενδιαφέρονται ότι από σήμερα λειτουργεί το "Greek Gypsy Jazz Guitar", ένα blog που αφορά την Jazz manouche μουσική κι είναι αποκλειστικά γραμμένο στα ελληνικά.

Το blog περιλαμβάνει
  • γενικά άρθρα σχετικά με την jazz manouche
  • διάσημες gypsy jazz εκτελέσεις για ελεύθερο downloading σε μορφή mp3
  • video lessons δικά μου αλλά κυρίως videos διάσημων κιθαριστών όπως οι (Romane, Boulou, William Brunard, Romain Constant κλπ)
  • downloadable backing tracks μορφή mp3
  • Song Book με επιλεγμένα κομμάτια σε μορφή PDF για downloading.

Η δημιουργία αυτού του blog είναι μια προσωπική προσπάθεια, η οποία έχει ως στόχο τη διάδοση της Jazz Manouche στην Ελλάδα, τη διευκόλυνση των μουσικών που θέλουν να βρουν σχετικό υλικό, και την αξιοποίηση του internet για τη συγκέντρωση εκπαιδευτικού οπτικοακουστικού υλικού από όλον τον κόσμο.

Φυσικά είναι πάντα ανοιχτή σε νέους φίλους-συνεργάτες.
« Τελευταία τροποποίηση: 03/03/11, 22:45 από Απόλλων »
Επισκεφτείτε το ελληνικό site για την Gypsy Jazz - http://greekgypsyjazzguitar.blogspot.com/

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
0 Απαντήσεις
2479 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 07/03/08, 13:00
από pianoman34
8 Απαντήσεις
7082 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 24/09/08, 15:16
από Salinas
8 Απαντήσεις
3595 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 30/03/11, 09:56
από mick77
9 Απαντήσεις
3363 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27/03/11, 14:29
από mick77
7 Απαντήσεις
2758 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/03/11, 21:35
από mick77
2 Απαντήσεις
1837 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 31/03/11, 16:38
από mick77
0 Απαντήσεις
1292 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 05/04/11, 19:26
από mick77
15 Απαντήσεις
3838 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 09/04/11, 00:00
από mick77
1 Απαντήσεις
3492 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 06/10/13, 21:32
από Βραζίλης
0 Απαντήσεις
4088 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 01/10/15, 13:01
από Βραζίλης