Σελίδες:
  • #1 από STEFANOS604 στις 23 Mar 2014



  • Εισαγωγή:
    Τα μουσικά καταστήματα διαθέτουν τέτοια πληθώρα χορδών , με τόσες ετικέτες και κωδικούς αριθμούς και από τόσους διαφορετικούς κατασκευαστές ώστε κάνει ειδικά τον αρχάριο να βρίσκεται σε σύγχυση.


    A.   Διατομές Χορδών Ηλεκτρικής – Ακουστικής - Κλασσικής Κιθάρας
    Ρητό:
    ’’ New strings on a cheap acoustic guitar nearly always sound better than old strings on an expensive one.'  = ‘’Καινούργιες χορδές σε φτηνή ακουστική κιθάρα σχεδόν πάντα ηχούν καλύτερα απ’ ότι παλιές χορδές σε ακριβή κιθάρα ‘’.


    Οιασδήποτε διατομής χορδές στην κιθάρα μας??
    Αν το truss rod δεν είναι σωστά ρυθμισμένο για τη διατομή των χορδών που χρησιμοποιείτε, αργά αλλά σταθερά θα καμπυλώνεται το μπράτσο της ταστιέρας της κιθάρας σας. (βλέπε ρύθμιση του παρακάτω :)


    Οι μοντέρνες Κιθάρες μπορεί να έχουν:


    Fixed Bridge (γέφυρα με Σταθερό καβαλάρη) ή Floating Bridge (Κρεμαστή γέφυρα) συνήθως για διάφορες διατομές χορδών (gauge).


    Η Ηλεκτροακουστική και Ακουστική κιθάρα ‘συμπεριφέρεται’ το ίδιο– όσον αφορά τη διατομή των  χορδών.


    ·   Οι μεγαλύτερης διατομής χορδές δίνουν δυνατότερο καμπανιστό τόνο με ήχο με ευχάριστες αρμονικές και sustain (το πόσο κρατάει μια νότα της χορδής που χτυπάς) αλλά πατιούνται δυσκολότερα και άρα ‘’πονούν’’ περισσότερο τα δάκτυλα κατά το πάτημα στα τάστα ,αποδίδουν καλύτερα σε συνθήκες ξεκουρδίσματος για διαφορετικό κούρδισμα (πχ "drop D tuning") ενώ
    ·   οι μικρότερης διατομής πατιούνται ευκολότερα στα τάστα, κάνουν ευκολότερο το bending είναι όμως πιο επιρρεπείς στο να οξύνουν τον τόνο (overbending) καθώς και πιο επιρρεπείς στο buzzing (ταστάρισμα).
    ·   Ένα άλλο γεγονός που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι η διατομή είναι και συνάρτηση του scale length (μήκος κλίμακας) της κιθάρας. Όσο μεγαλύτερο το scale length τόσο πιο τεντωμένες πρέπει να είναι οι χορδές και τότε ίσως θα ήταν καλύτερη η τοποθέτηση μικρότερης διατομής.


    Ο τόνος μιας χορδής είναι και συνάρτηση της διατομής (gauge). Όσο μεγαλύτερη η διατομή τόσο βαρύτερη η χορδή, τόσο μεγαλύτερη απαίτηση για τέντωμα της (tension = τάση , ένταση, πίεση που ασκεί ) για να δώσει τον ίδιο τόνο, τόσο πιο δύσκολο να την πιέσουμε στα τάστα.
    Χρήση διαφορετικών gauge χορδών πιθανόν να απαιτεί ανύψωση των χορδών για να αποφύγουμε το buzzing με τα τάστα.


    Γενικά μιλώντας οι εργοστασιακές κιθάρες έχουν χορδές διατομής :
    Για τις ακουστικές συνήθως 12 -54 και για τις Ηλεκτρικές συνήθως 9 – 42. Αλλαγή διατομής πιθανόν να απαιτεί ρύθμιση του truss rod (ατσάλινη ράβδος στο εσωτερικό του μπράτσου της ταστιέρας).


    Παράταση ζωής χορδής:


    Δεν μπορείς να αποφύγεις το σπάσιμο της αλλά συχνά μπορείς να το περιορίσεις λιπαίνοντας μερικά σημεία  , όπως είναι οι σχισμές του ζυγού και ο καβαλάρης (ταυτόχρονα καλόν είναι να λιπάνετε και τα γρανάζια των κλειδιών - ξύνοντας ένα μολύβι ή καλύτερα ζητώντας να σας δώσουν λίγο τέτοιο υλικό γραφίτη από ένα συνεργείο αυτοκινήτων). Με τον τρόπο αυτό υποβιβάζεται η τριβή και η ζωή της χορδής παρατείνεται. Αν όμως οι χορδές σπάνε συχνά η αιτία μπορεί να είναι κάποια αιχμηρή σχισμή του ζυγού (nut).


    Κούρδισμα χορδών:


    Όταν κουρδίζεις τις χορδές άρπισε τις με μέτρια δύναμη και πάντα με τον αντίχειρα . Αν αρπίσεις πολύ δυνατά ο τόνος βαίνει προς δίεση αρκετά cents (1 ημιτόνιο = 100 cents). Επίσης μη χρησιμοποιείτε πένα για το κούρδισμα γιατί παράγονται αρμονικές και δυσκολεύεται το κούρδισμα.


    Αλλαγή χορδών:


    Απαιτείται αλλαγή αν έχουν χάσει τη φωτεινότητα τους ή ο ήχος είναι ''ήπιος'' , αν είναι οξειδωμένες , αν ξεκουρδίζονται συχνά . Δεν συνιστάται όμως αλλαγή μια σπασμένης με καινούρια σ’ ένα τοποθετημένο σετ που είναι ήδη πολύ χρόνο εν χρήσει – η καινούργια πιθανόν να ηχεί πιο λαμπερά απ’ τις άλλες. Η αλλαγή όλων να γίνεται μία-μία ξεκινώντας από την Ε μπάσο. Αυτό διατηρεί την ένταση (tension) στην κιθάρα.


    Προσομοίωση μεγαλύτερης διατομής χορδών:


    Αν θελήσεις να χρησιμοποιήσεις μεγαλύτερης διατομής χορδές για να έχεις λαμπερότερο ήχο , η τάση (tension) των χορδών θα είναι μεγαλύτερη και θα το αισθανθείς στα δάχτυλα σου ότι θα είναι πιο σκληρές. Πριν λοιπόν αλλάξεις σε μεγαλύτερης διατομής,  μπορείς να ακούσεις το πως θα είναι αν με το κουρδιστήρι σου τις κουρδίσεις όλες κατά 1 ημιτόνιο πάνω–δηλαδή από :
     E A D G B E  σε : F Bb Eb Ab C F. Το κατά 1 ημιτόνιο πάνω είναι μια λογική προσέγγιση της μεγαλύτερης τάσης (tension) που θα πρέπει να αναμένεις από χορδές μεγαλύτερης διατομής. Αν το αντέχεις (τα δάκτυλα σου αλλά και η κιθάρα σου) άλλαξε τις.


    Ρύθμιση του Truss Rod :


    Για μεγαλύτερης διατομής χορδές πιθανόν να απαιτηθεί ρύθμιση του truss rod ,σφίγγοντας το, περίπου 1/8 της στροφής και ποτέ περισσότερο από το 1/ 4 της στροφής γιατί μπορεί να προξενήσεις μόνιμη ζημιά στην κιθάρα. Αν δεν ξέρεις δώσε να στο ρυθμίσει κάποιος ειδικός.


    Συνεχίζεται...
  • #2 από STEFANOS604 στις 23 Mar 2014



  • Υλικό Χορδών Ακουστικής κιθάρας


    Bronze (Copper/tin) :Μπρούτζινες
    Για πάρα πολλά χρόνια η πλειονότητα των μπάσων χορδών κατασκευαζόταν με περιέλιξη μπρούτζινης ‘‘τρίχας’’ πέριξ ενός χαλύβδινου πυρήνα. Τις λέγανε και ‘‘80/20’’ (80% χαλκός / 20 % ψευδάργυρος-τενεκές-τσίγγος) ή και άλλες αναλογίες πχ ‘’85/15’’.
    Δίνουν τον πλέον λαμπερό ήχο στις ακουστικές κιθάρες χάνουν όμως γρήγορα την τονική εκφραστικότητα τους.


    Phosphor Bronze   
    Εδώ το περιεχόμενο του χαλκού είναι πάνω από 90% αλλά με 1% φώσφορο. Μ’ αυτές ο ήχος είναι ''ζεστότερος''.


    Pure Nickel (καθαρό νικέλιο) :
    Παράγουν ζεστό ήχο όμως το μαγνητικό πεδίο είναι τόσο δυνατό άρα όχι καλές για ηλεκτρακουστικές.


    Nickel & Steel (θα τις βρείτε και με άλλα ονόματα όπως:Nickel Plated ή  Nickel Wound):
    Φτωχά αποτελέσματα  στις ηλεκτρακουστικές με κάψα (piezo) αλλά με εξαιρετικά αποτελέσματα στις ηλεκτρακουστικές που ο μαγνήτης βρίσκεται στη οπή της κιθάρας και στις archtop jazz guitars (κιθάρες που το μπροστινό και συχνά το πίσω μέρος τους είναι καμπυλωτό αντί επίπεδο- όπως το βιολί, άρα μεγαλύτερος χώρος αντηχείου).


    Χορδές χαβάγιας & Slide κιθάρας
    Οι χορδές για τις ακουστικές κιθάρες (αν μετατρέψετε κάποια ακουστική σε χαβάγια – όπως αναλύθηκε ΕΔΩ :http://forum.kithara.gr/index.php?topic=87670.0) καλόν είναι να είναι μεγαλύτερης διατομής (πχ από 12αρες και άνω ) για πιο γεμάτο ήχο. Οι κιθαρίστες του είδους προτιμούν περισσότερο silk & steel (χορδές με επαργύρωση ή επινικέλωση οι οποίες έχουν εσωτερικά ίνες μεταξιού) κυρίως λόγω μειωμένου θορύβου τριβής που γίνεται από το tone bar της χαβάγιας. Επίσης πολλοί  προτείνουν την χρήση των flatwound  χορδών για την ηλεκτρική slide κιθάρα - Δείτε ΕΔΩ : http://www.karatzios.gr/shoppingcart/idetails.aspx?iid=15278


    Προτεινόμενα sets για Dropping κουρδίσματα:
    ΕΔΩ :http://www.daddario.com/daddroptuning.page?sid=a7f61d7e-789d-4272-8807-be4b74afbddc

    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ..
  • #3 από STEFANOS604 στις 23 Mar 2014


  • 10 ΤΙΡs
    για το τι διατομή χορδών να διαλέξετε: ΕΔΩ :
    http://www2.gibson.com/News-Lifestyle/Features/en-us/Do-the-Right-String.aspx


    Με το software αυτό ΕΔΩ : http://www.mcdonaldstrings.com/stringxxiii.html
    επιλέγεις το όργανο που θέλεις (Κιθάρα-μπουζούκι-μαντολίνο….) , το Scale Length , βάζεις με κεφαλαία  την κάθε χορδής (αν δεν υπάρχει ήδη) , τη διατομή της (αν δεν υπάρχει ήδη) και σου υπολογίζει την τάση (tension) των χορδών του οργάνου.
    Χρήσιμο για αυτούς που τα ''ψιρίζουν'' και που θέλουν να είναι σίγουροι εκ των προτέρων πριν κάνουν πειράματα και στραβώσουν (σκευρώσει) το μπράτσο .
    Συνεχίζεται...


  • #4 από STEFANOS604 στις 23 Mar 2014


  • Ενίσχυση Ακουστικής Κιθάρας
    Όταν στην ακουστική θέλουμε να ενισχύσουμε τον ήχο της τότε χρειαζόμαστε έναν ενισχυτή που να δίνει καθαρό τον ήχο της χωρίς παραμόρφωση και εφφέ. Τέτοιοι ενισχυτές λέγονται Acoustic Amps και έχουν μόνο τα απαραίτητα ‘ρυθμιστικά κουμπιά΄ (volume-bass-tone-treble). Έχουν δε επίπεδη Απόκριση Συχνότητας και οι καλοί παράγουν σχετικά ‘’καθαρό ήχο’’. Ο καλύτερος τρόπος συλλογής (pick up)του ήχου απ’ αυτά τα όργανα είναι το μικρόφωνο (δυναμικό ή πυκνωτικό – το καθένα με τις δικές του ιδιότητες).
    Ένα δυναμικό μικρόφωνο, προσεκτικά τοποθετημένο, μπορεί να δώσει τον πιο αντιπροσωπευτικό - πιστό ήχο μιας κιθάρας. Τα πυκνωτικά μικρόφωνα συνήθως αποκλείονται για Live λόγω της μεγάλης τους ευαισθησίας.
    Αν όμως σε ένα ‘’Ακουστικό Όργανο’’ συγκεκριμένα σε μια Ακουστική Κιθάρα (όχι κλασσική) αντί για pick up piezo, συνδέσουμε magnetic pickup τότε αυτή δεν έχει ΚΑΜΙΑ διαφορά με την ηλεκτρική όσον αφορά τη συλλογήτων δονήσεων των χορδών. (Το μειονέκτημα των μαγνητών είναι ότι δεν συλλαμβάνουν τις δονήσεις του ηχείου της κιθάρας – γι αυτό τότε τοποθετούμε κάψα-piezo).Βέβαια ανάλογα της ποιότητας του magnetic pickup θα είναι και η ποιότητα του ήχου (καλύτερα είναι ο συνδυασμός magneticpickup και μικροφώνου όπως το Fishman  που είναι βέβαια πανάκριβο:Μερικές φορές τα piezoelectric pickups χρησιμοποιούνται μαζί με τα magnetic pickups για να δώσουν μια ευρύτερη ηχητική περιοχή.Μια τέτοια κιθάρα είναι η Parker Fly καθώς και η Godins Montreal. Οι 2 outputs του επιλογέα σετάρονται έτσι ώστε να βγαίνουν με ένα απλό καλώδιο ¼ unbalanced ή χρησιμοποιώντας και τις 2 outputs είτε σε κονσόλα είτε και επιλογέα από piezo σε magnetic
    Χορδές Κλασσικής Κιθάρας



    Στην κλασσική μην τοποθετήσετε ΠΟΤΕ χορδές ακουστικής, θα πάθει ζημιά το μπράτσο (που συνήθως στην κλασσική δεν υπάρχει truss rod).


    ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι μαγνήτες λειτουργούν ΜΟΝΟ σε όργανα με μεταλλικές χορδές.
    Οι ναϋλον χορδές επειδή δεν περιέχουν μέταλλο δεν μεταβάλλουν το μαγνητικό πεδίο άρα σε μια κλασσική κιθάρα δεν μπορεί να λειτουργήσει ο μαγνήτης. Ακόμα και χορδές με ναϋλον πυρήνα και περιτύλιγμα συρμάτινο δεν λειτουργούν. Αν όμως ο πυρήνας τους είναι συρμάτινος με ναϋλον όμως περιτύλιγμα τότε λειτουργούν.
    Οι 3 μπάσες χορδές (bass) φτιάχνονται από έναν πυρήνα από λεπτά πλαστικά νήματα με περιέλιξη σύρματος μπρούντζινου ή επαργυρωμένου χαλκού και αυτές είναι που πρώτα αποσυγχρονίζονται και σπάνε ευκολότερα σε σχέση με τις 3 χορδές (treble) που φτιάχνονται από καθαρό ή ρεκτιφιέ ναϋλον νήμα ή από carbon fiber αλλά και από άλλα σύνθετα υλικά. Οι με  carbon fiber είναι ελαφρώς μικρότερες σε διάμετρο από τις ναϋλον.


    Ποιες είναι οι καλύτερες χορδές για την κλασσική κιθάρα μας ;
    Θα πρέπει να έχουμε υπόψη τα εξής:
    ·   Υπάρχουν χορδές ως προς την τάση (tension): Χαμηλής (normal ή regular tension) , Μεσαίας (medium tension) και Υψηλής (high ή hard ή strong tension) τάσης
    ·   Ως προς το υλικό που αναφέραμε παραπάνω
    ·   Και φυσικά ως προς την τεχνική της εταιρείας που τις παράγει
    Ο καλύτερος τρόπος για να δούμε ποιες μας ταιριάζουν είναι να αγοράσουμε και τα 3 ανωτέρω σετς. Είναι φτηνές .
    Δείτε ΕΔΩ http://www.skroutz.gr/c/550/xordes.html?keyphra και των 3 tension αλλά της ίδιας εταιρείας (θα έλεγα όχι άγνωστης μάρκας αλλά μιας των κορυφαίων πχ: L’ Adario – Salvarez –  Martin - La bella – Augustine – Hannabach –Dunlop –Fender 130 silver ball end- Fire & stone – Thomastic CR127N )και μετά από κάποιο χρονικό διάστημα αλλάξτε  διαδοχικά με το επόμενο σετ και βρείτε αυτό που σας ταιριάζει.

    Δείτε ΕΔΩ:
    How To Restring A Classical Guitar
    τοποθέτησης χορδών κλασσικής κιθάρας:
    Δείτε ΕΔΩ : http://www.daddario.com/DADProductsClassic D’ Addario site για χορδές κλασσικής κιθάρας.
    Δείτε ΕΔΩ : http://www.savarez.fr/anglais/savarez-guit  τις Savarez που είναι πολύ πιο ακριβές.


    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....
  • #5 από STEFANOS604 στις 23 Mar 2014


  • Β. Truss Rod

    Καλόν είναι η κιθάρα που θα αγοράσετε να έχει truss rod  (Ηλεκτρική, ηλεκτρακουστική, ακουστική- γιατί συνήθως οι κλασσικές δεν έχουν) που είναι μια ατσάλινη ράβδος στο εσωτερικό του μπράτσου της ταστιέρας που χρησιμεύει να σταθεροποιεί την τάση των χορδών αλλά και να ρυθμίζει (με βίδα allen που έχει στο εσωτερικό της κιθάρας) την καμπυλότητα της ταστιέρας (αν κάποτε σκευρώσει να έχετε δυνατότητα ρύθμισης).
    Δείτε εδώ
    How to Adjust Truss Rod on a Guitar
    ένα σχετικό καλό Video).


    Αν το truss rod δεν είναι σωστά ρυθμισμένο για τη διατομή των χορδών που χρησιμοποιείτε , αργά αλλά σταθερά θα καμπυλώνεται το μπράτσο της ταστιέρας.
    Θέτοντας την κιθάρα σε μια επίπεδη επιφάνεια- χωρίς τις χορδές-παρατηρήστε το μπράτσο της και θέστε ένα χάρακα στα τάστα κι αν κάπου ‘’μπαλαντζάρει’’ σημαίνει ότι απαιτείται επιπεδοποίηση με ειδική πλάνη από εξειδικευμένο τεχνικό. (εκτός αν προμηθευτείτε τέτοια πλάνη και εργαλεία όπως εδώ:
    http://www.ebay.com/sch/sis.html?_kw=Guitar+Parts+FRET+LEVELING+DRESSING+KIT+Luthier+Tools).


    Φυσικά μετά από κάθε επιπεδοποίηση των τάστων το ύψος τους μειώνεται και αν αυτό συνεχιστεί 2-3 φορές μετά η ταστιέρα είναι άχρηστη ή απαιτείται refreting (να τοποθετηθούν καινούρια τάστα).


    Αν παρατηρήσετε καμπυλότητα απαιτείται ρύθμιση με το κλειδί Allen. Μια καλή εταιρεία που φτιάχνει Trust rods
    εδώ:
    http://www.stewmac.com/shop/Truss_rods/Adjustable_truss_rods.html
    Συνήθως οι κλασσικές κιθάρες , όπου λόγω των νάϋλον χορδών η τάση που ασκούν οι  χορδές είναι μικρότερη (2-3 φορές) απ’ ότι στις συρμάτινες ,δεν έχουν truss rods. Όμως μερικές εταιρείες όπως η Takamine κατασκευάζουν  κλασσικές κιθάρες και με truss rods .


    Τα Truss rods επίσης επιτρέπουν την κατασκευή του μπράτσου της κιθάρας από λιγότερο ανθεκτικό υλικό ( rosewood -παλλίσανδρος  και   Ebony  για τις ακριβές και φτηνή ξυλεία ή συνθετική ξυλεία για τις φτηνές) που αν δεν είχαν Truss rods δεν θα αντέχανε την τάση των χορδών.
    Επίσης λόγω του Truss rod το μπράτσο φτιάχνεται λεπτότερο γεγονός που διευκολύνει το παίξιμο (ειδικά των ακόρντων).


    Dual action truss rod
    Μπράτσο με διπλό truss rod θεωρείται πιο σταθερό και ότι επηρεάζεται ελάχιστα από κλιματικές αλλαγές. Πάντως (υποκειμενικές απόψεις) μερικοί πιστεύουν ότι επηρεάζει την  τονική εκφραστικότητα του οργάνου λόγω του βάρους της δεύτερης ράβδου και της επιπλέον αφαίρεσης ξύλου απ’ το μπράτσο για την τοποθέτηση του.
    Επομένως με κάθε αλλαγή διατομής  χορδών, θα πρέπει να περνάτε την κιθάρα κι από ένα σετάρισμα.


    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
  • #6 από STEFANOS604 στις 23 Mar 2014

  • Intonation (εναρμόνιση)

    Αν λοιπόν η ρύθμιση της Truss rod είναι η σωστή τότε ακολουθεί  η ρύθμιση του intonation ,που σημαίνει ότι η κιθάρα πρέπει να παίζει τις ίδιες νότες  με την οκτάβα της στο δωδέκατο τάστο. Δηλαδή  ο τελικός έλεγχος κουρδίσματος είναι το τσεκάρισμα της νότας κάθε ανοιχτής χορδής με τη νότα που παίρνουμε πατώντας την ίδια χορδή στο δωδέκατο τάστο.
    Απαιτείται ένα καλό ηλεκτρονικό κουρδιστήρι το οποίο θα δείξει αν υπάρχει διαφορά. Αν υπάρχει διαφορά τότε:
    ·   Στην ηλεκτρική η γέφυρα  της κάθε χορδής μπορεί να μετακινηθεί μπρος - πίσω και το πρόβλημα να διορθωθεί.
    ·   Στην ακουστική κιθάρα αν οι νότες δεν είναι ίδιες τότε απαιτείται από καλό γνώστη η ανάλογη μετακίνηση του saddle (της κοκάλινης ράβδου του καβαλάρη) ή προς το μέρος της ταστιέρας ή αντίθετα.


    Ρύθμιση intonation στην ηλεκτρική κιθάρα

    Αν λοιπόν η ρύθμιση της Trussrod είναι η σωστή τότε ακολουθεί  η ρύθμιση του intonation ,που σημαίνει ότι η κιθάρα πρέπει να παίζει τις ίδιες νότες  με την οκτάβα της στο δωδέκατο τάστο. Δηλαδή  ο τελικός έλεγχος κουρδίσματος είναι το τσεκάρισμα της νότας κάθε ανοιχτής χορδής με τη νότα που παίρνουμε πατώντας την ίδια χορδή στο δωδέκατο τάστο.
    Απαιτείται ένα καλό ηλεκτρονικό κουρδιστήρι το οποίο θα δείξει αν υπάρχει διαφορά. Αν υπάρχει διαφορά τότε:Στην ηλεκτρική η γέφυρα  της κάθε χορδής μπορεί να μετακινηθεί μπρος - πίσω και το πρόβλημα να διορθωθεί.
    • Στην ακουστική κιθάρα αν οι νότες δεν είναι ίδιες τότε απαιτείται από καλό γνώστη η ανάλογη μετακίνηση του saddle (της κοκάλινης ράβδου του καβαλάρη) ή προς το μέρος της ταστιέρας ή αντίθετα.

    • Κιθάρα με μη σωστό intonation πιθανόν να κουρδίζεται τέλεια και παίζοντας ακόρντα στα πρώτα τάστα να ακούγεται καλά.
      Αν όμως παίζεις ακόρντα σε απομακρυσμένο τάστο πχ στο 10ο τότε πιθανόν να μη ακούγεται σωστά. Άρα με το σωστό intonation πετυχαίνεις να ακούγεται στον σωστά σε όλη την ταστιέρα. Αυτό είναι σπουδαίο για τους παίχτες ηλεκτρικής κιθάρας που συνήθως παίζουν ακόρντα σε όλο το μήκος της ταστιέρας.
      Το intonation στην ηλεκτρική κιθάρα ρυθμίζεται στον καβαλάρη (γέφυρα-bridge) όπου για κάθε χορδή αντιστοιχεί ένα "βαγονάκι - saddle" που μετακινείται εμπρός-πίσω και που στην ουσία αλλάζει το μήκος της κάθε χορδής. Όπως και στην ακουστική έτσι και στην ηλεκτρική , συγκρίνουμε το intonation στη νότα στο 12ο τάστο με την αντίστοιχη θεμελιώδη ανοιχτή χορδή και πρέπει οι νότες να είναι όμοιες.
      Στην περίπτωση που η χορδή είναι σωστά κουρδισμένη αλλά όταν πατάμε στο 12ο βαίνει προς ύφεση (η βελόνα στο κουρδιστήρι είναι μερικά cents αριστερά) τότε χρειάζεται να μετακινήσουμε το saddle λίγο προς την μεριά του μπράτσου. Στη περίπτωση που η βελόνα δείχνει προς τα δεξιά, μετακινούμε το saddle προς τα δεξιά
      H μετακίνηση των saddles διαφέρει από όργανο σε όργανο. Κουρδίζουμε και επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία αυτή όσες φορές χρειαστεί.
      Ακολουθώντας την ίδια διαδικασία ρυθμίζουμε το intonation σε όλες τις χορδές. Η διαδικασία αυτή απαιτεί ακρίβεια για να γίνει σωστά η ρύθμιση.
      Δείτε το video ΕΔΩ :
      How To Set Guitar Intonation
        για σετάρισμα (Set Electric Guitar Intonation). Ή ΕΔΩ :
      How to Adjust Guitar Intonation : The First Adjustment for Guitar Intonation



      Σημείωση: Οι αγγλικές λέξεις δίδονται για διευκόλυνση στο Googling.


      Πηγές από διαδίκτυο:
      http://en.wikipedia.org/wiki/String_%28music%29
      http://www.thomann.de/gr/onlineexpert_123_2.html


      ΤΕΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ
  • #7 από atav (φλουτσ) στις 23 Mar 2014
  • Κύριε Στέφανε... Άλλο ένα τεράστιο άρθρο, κουραστικό για τον αναγνώστη, το οποίο περιέχει αρκετές ανακρίβειες. Δεν έχω χρόνο τώρα να αναλύσω όλες τις λεπτομέρειες, όμως δίνετε για ακόμη μια φορά την εντύπωση  πως κάνετε copy-paste διάφορα κομμάτια απο το διαδίκτυο χωρίς να ελέγχετε ακριβώς την ορθότητά τους, τα ανακατεύετε με τις δικές σας απόψεις, φτιάχνετε τις trademark πλέον εικόνες, και στο τέλος κάποιος νέος θα την πατήσει... Τρανταχτό παράδειγμα το "Ο τσίγκος ή τενεκές ή λευκόχρυσος ( tin) βελτιώνει το sustain διατηρώντας τον τόνο περισσότερο χρόνο και οι χορδές αυτές έχουν κατά πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής απ’ τις απλές 80/20 bronze (80% χαλκός / 20 % τσίγκος)."...
    Σε γενικές γραμμές, θεωρώ ότι το συγκεκριμένο "άρθρο" δεν έχει λόγο ύπαρξης, είναι ένα θέμα που με μια απλή αναζήτηση και ο πλέον άσχετος θα βγάλει άκρη σε 10 λεπτά...
  • #8 από STEFANOS604 στις 23 Mar 2014

  • Γράψε στο Google: ‘’phosphor bronze vs bronze guitar strings - sustain’’  θα λάβεις χιλιάδες revews και θα το διαπιστώσεις αν και είναι περισσότερο υποκειμενικό θέμα.
    Κατά τα άλλα άσε τους άλλους να πουν ελεύθερα τη γνώμη τους. Ευχαριστώ για το σχόλιο σου.
    Να μερικά παραδείγματα από τα χιλιάδες και από βετεράνους κιθαρίστες…..


    Phosphor Bronze Acoustic Guitar Strings offer a bright, rich, and warm tone. ... deeper and more sustained mid-range and bass tones for your acoustic guitar. http://www.stringsandbeyond.com/phosphor-bronze-vs-80-20-bronze.html


    The Best Strings for Your Guitar With 17% Better Sustain Sound and Over 3 Times ...
    http://www.amazon.com/Acoustic-Strings-Phosphor-Bronze-Sustain/dp/B00CGKI0J0


    Nanoweb Phosphor Bronze Guitar Strings a bright and sustained..
    http://www.maurysmusic.com/elixir_phosphor_bronze_strings___todd_s_review


    Martin M540 Phosphor bronze strings. ... and have very nice sustain; perfectly suited for Bluegrass or Country music…
    http://voices.yahoo.com/martin-m540-phosphor-bronze-light-strings-review-11635564.html?cat=33


    και εκατοντάδες άλλα.......................
  • #9 από atav (φλουτσ) στις 23 Mar 2014
  • Όχι, δεν έγινα αντιληπτός... Κι εγώ τέτοιου τύπου χορδές χρησιμοποιώ στην ακουστική μου. Αυτό που δεν κατάλαβα, είναι τι σχέση έχει ο τσίγκος με το λευκόχρυσο...
  • #10 από STEFANOS604 στις 24 Mar 2014

  • Δείτε το on line λεξικό:
    http://www.wordreference.com/engr/tin
    Κύριες Μεταφράσεις
    tin n    (metal) μέταλλο   κασσίτερος ουσ.αρ.
        καθομιλουμένη   καλάι ουσ.ουδ.
        για κονσέρβες κλπ.   λευκοσίδηρος ουσ.θηλ.
        καθομιλουμένη    τενεκές, τσίγκος ουσ.αρ.
    tin n    (metallic element) μεταλλικό στοιχείο   κασσίτερος, λευκοσίδηρος ουσ.αρ.
    tin n   UK (can) δοχείο   κονσέρβα ουσ.θηλ.


    Άλλη λέξη καθομιλουμένης που θα μπορούσαμε να πούμε είναι η ‘’λαμαρίνα’’ ή κασσίτερος. Η λαμαρίνα είναι κράμα που έχει επικάλυψη ψευδαργύρου και αυτή είναι ο είναι ο πραγματικός  τσίγγος...
    Ο λαός έχει δικές του εκφράσεις για επιστημονική ορολογία και ο λόγος εδώ είναι ότι είναι κράματα με διάφορες αναλογίες:


    Επειδή ο Κασσίτερος (Sn) δεν οξειδώνεται δεν προσβάλλεται εύκολα από χημικές ουσίες και έτσι σε πολλά μέταλλα γίνεται επικασσιτέρωση- επεξεργασία αυτή των μετάλλων με κασσίτερο- (παλιά οι γύφτοι γύριζαν στις γειτονιές και έκαναν είδος επικασσιτέρωσης με το λεγόμενο συγκολλητικό  ‘’καλάϊ’’ από κασσίτερο και μόλυβδο)  τα χάλκινα μαγειρικά σκεύη, για να αποφεύγονται οι δηλητηριάσεις.
    Ο δε μπρούντζος είναι κράμα κασσίτερου-χαλκού.


    Τέλος πάντων χαίρομαι που το σχόλιο έδωσε αφορμή έστω και για μια εγκυκλοπαιδική ανασκόπηση επί κραμάτων.
    Γιατί όπως το έγραψες έδωσες την εντύπωση που διαπίστωσα στο  προηγούμενο σχόλιο μου .


    Αυτό εκεί να το εξηγήσω σαν τεχνικός και αυτό που πρέπει να μείνει στους επισκέπτες είναι:Ο σκέτος χαλκός δεν έλκεται από μαγνήτη ( Εγώ πχ όλες μου τις φυσαρμόνικες –τα γλωσσίδια τους είναι χάλκινα- τις τοποθετώ σε magnetic holder για να παίξω ταυτόχρονα και κιθάρα :
    Μαγνητικός Συγκρατητήρας Φυσαρμόνικας




    Στις  χορδές Phosphor Bronze : 92% Copper (χαλκός) and 8% Tin (λευκόσίδηρος) ή στις σκέτες bronze (80% χαλκός / 20 % λευκοσίδηρος) ή πολλές άλλες αναλογίες όσο περισσότερη αναλογία έχει ο tin τόσο περισσότερη μαγνητική δύναμη (ελκτική/απωθητική) δημιουργείται από τους magnet pickups της κιθάρας. Άρα λογικά προκύπτει ότι στις Phosphor Bronze δημιουργείται μικρότερη μαγνητική δύναμη άρα το sustain παρατείνεται….
    Το άρθρο αυτό πράγματι είναι βαρετό (αφού περιέχει κωδικούς και κατασκευαστικά στοιχεία) και πράγματι εκτός από την ενότητα ‘’Δικές μου συμβουλές…’’ , ‘’Ρύθμιση Truss Rod’’ και ‘’ρύθμιση intonation’’ και μερικές άλλες οι υπόλοιπες πληροφορίες είναι μετάφραση και copy/paste από αξιόπιστες πηγές (κυρίως εταιρείες κατασκευής).

    Το πρωτοδημοσιεύω εδώ στο kithara.gr γιατί πιστεύω ότι είναι το πιο κατάλληλο για τέτοια θέματα.
    Θα περιμένω τις υπόλοιπες ανακρίβειες όταν θα έχετε χρόνο: ‘’…το οποίο περιέχει αρκετές ανακρίβειες. Δεν έχω χρόνο τώρα να αναλύσω όλες τις λεπτομέρειες…’’

    Αν το άρθρο ήταν δια ''Χημική ιστοσελίδα'' θα είχες απόλυτο δίκιο και η μετάφραση θα έπρεπε να είναι :Tin =Λευκοσίδηρος.
    Πάντα ένα σχόλιο ακόμα και αρνητικό αλλά στα πλαίσια σεβασμού του συνομιλητή φέρνει ανάταση γνώσης…
  • #11 από atav (φλουτσ) στις 24 Mar 2014
  • Η μετάφραση λέει για λευκοσίδηρο, ο οποίος ουδεμία σχέση έχει με το λευκόχρυσο!  ;)
  • #12 από STEFANOS604 στις 24 Mar 2014
  • Η μετάφραση λέει για λευκοσίδηρο, ο οποίος ουδεμία σχέση έχει με το λευκόχρυσο!  ;)
    Ο λευκόχρυσος ή πλατίνα  είναι από τα σπάνια μέταλλα στη φύση. Γράφτηκε αντί λευκοσίδηρος μάλλον από αβλεψία. Συγνώμη και ευχαριστώ για τη διόρθωση . Ήδη το διόρθωσα

  • #13 από adr1anos στις 24 Mar 2014
  • Αγαπητέ Στέφανε, το άρθρο αυτό έχει πράγματι πολλές χρήσιμες πληροφορίες που έχουν ομολογουμένως με κόπο συλλεχθεί από πολλές πηγές. Το πρόβλημα δεν νομίζω ότι είναι στο περιεχόμενο αλλά στην γενική στάση σου κατά την διαδικασία της σύνθεσης αυτών των άρθρων.

    Μόνο κάποιος με ιδιαίτερη προσήλωση στο λεξικό θα μπορούσε να αναφέρει ότι οι χορδές είναι φτιαγμένες από "τενεκέ", κάποιος που δεν αφορά στην ουσία των πραγμάτων αλλά στην "λεξικομανία", που στην πραγματικότητα είναι μία υφέρπουσα τελειομανία και έπαρση διδαχής.

    Σου έχω γράψει με ευγένεια στο παρελθόν κάποια σημεία τα οποία όμως δεν έχουν γίνει κατανοητά ίσως διότι και πάλι από ευγένεια τέθηκαν σε πρώτο πρόσωπο και όχι σε δεύτερο.

    Πρόσφατα (για μία ακόμα φορά) "αποχώρησες" από το noiz λόγω των θεμάτων που έχουν την τάση να δημιουργούνται γύρω από τα άρθρα σου. Εγώ προσωπικά ως Αδριανός αν είχα πεί ότι αποχωρώ από κάπου, δεν επρόκειτο ποτέ να επιστρέψω, αναλαμβάνοντας την ευθύνη της οριστικής απόφασης μου. Είναι όμως πολύ γλυκό το μέλι της "διδαχής" διότι μας καθιστά "δασκάλους".

    Έχεις επανειλημμένα δηλώσει ότι δεν είσαι κιθαρίστας και αναρωτιέμαι γιατί ένας μη κιθαρίστας επιμένει να διδάσκει την "κιθαριστική". Πως ένας μαθητής μπορεί να είναι "δάσκαλος"?..

    Είναι φανερό ότι τα άρθρα σου καταγράφουν  την προσωπική σου πορεία μάθησης. Είναι δηλαδή οι σημειώσεις ενός ΜΑΘΗΤΗ και όχι το σύγγραμμα ενός δασκάλου. Μέχρι εκεί όλα είναι καλά και θαυμάσια.

    Ως σημειώσεις μαθητή όμως, οι γραφές σου δεν είναι δυνατόν να είναι τέλειες, παρά την ιδιαίτερη προσπάθεια σου με τις μακροσκελείς απαντήσεις σου, τις ατελείωτες παραθέσεις όρων και άρθρων, και εν γένει εξωτερικών σημείων αναφοράς, με σκοπό την προάσπιση της τελειότητας.

    Δεν είμαστε εδώ να φτιάχνουμε διδασκαλικά συγγράμματα, ούτε τέλεια κείμενα. Είμαστε να συζητάμε, να ρωτάμε να μαθαίνουμε αι να μοιραζόμαστε εμπειρίες και κυρίως ΛΑΘΗ. Γιατί από τα λάθη είναι που πραγματοποιείται η ανάταση γνώσης που αναφέρεις ότι επιδιώκεις, όχι την τελειομανία, την λεξικο-προσήλωση ή την διδαχή.

    Τα άρθρα σου έχουν πάντα μία απόσταση από τον αναγνώστη, ήδη όταν τα γράφεις έχεις μία άμυνα, χτίζεις ένα τοίχο γύρω τους και αυτό είναι πρόδηλο από την μορφή τους για την οποία σου έχουν γίνει πάρα πολλά σχόλια τα οποία εσύ επιμένεις να αγνοείς, πράγμα που δείχνει άρνηση επικοινωνίας, έχουν μία προσέγγιση να αφορούν στους "αδαείς" και παράλληλα η "διδασκαλική" στάση σου και η τελειομανία της πολυπλοκότητας των απαντήσεων σου προκαλεί όλες τις αντιδράσεις που σε ξενίζουν.   

    Η δική μου πρόταση είναι να μείνεις αέναος μαθητής, που είναι αυτό που κάνω εγώ. Η φιλομάθεια που σαφώς έχεις, είναι αρετή, είναι αυτό που κάνει την ζωή ενδιαφέρουσα σε κάθε ηλικία, και αυτό είναι η ουσία.

    Δεν χρειαζόμαστε ούτε την διδαχή, ούτε την τελειότητα, και όταν εκλείψουν αυτά, αυτό που μένει είναι η συναδέλφωση που βγαίνει μέσα από την κοινή πορεία με όλους τους ανθρώπους με του οποίους μοιραζόμαστε αυτά τα ενδιαφέροντα, τα λάθη, τα ολισθήματα αλλά και τους μικρούς ανθρώπινους "θριάμβους" μας χωρίς έπαρση αλλά με γνήσιο συναίσθημα.
     
  • #14 από STEFANOS604 στις 24 Mar 2014



  • 1.   Ανέφερα ότι οι συγκεκριμένες χορδές είναι 8% από Tin δίνοντας όλες τις ερμηνείες της λέξης με πρώτη τον λευκοσίδηρο ( που από απροσεξία έγραψα λευκόχρυσο ) και το έκανα επειδή είχα σχέση με το Tin (και από το θείο μου που είχε λευκοσιδηρουργείο και από τις κολλήσεις που έκανα σαν τεχνικός και από ρητό που μου άρεσε: ‘’Empty tins make more noise’’ ) και όχι λεξικο-προσήλωση.
    2.   Δεν αγνοώ τα οποιαδήποτε σχόλια αρκεί να είναι σε επίπεδο σεβασμού του συνομιλητή
    3.   Κιθάρα κλασσική – ακουστική και ενίοτε ηλεκτρική παίζω από 8 χρονών (πάνω από 50 συνεχόμενα έτη) αλλά ποτέ δεν είπα ότι είμαι μουσικός – συνήθως λέω είμαι ‘’μουσικός’’ -   και το μόνο που κάνω (όπως έκανα σ’ όλη μου την καριέρα) είναι να μοιράζομαι αυτό που γνωρίζω και που πιστεύω ότι θα βοηθήσει και τους άλλους. Όπως το έχω ξαναγράψει παίζω πολύ καλά και άλλα 3 όργανα (φυσαρμόνικα διατονική ,φυσαρμόνικα χρωματική , τρομπέτα ) και τώρα μαθαίνω και χαβάγια.
    4.   Για το noiz όπως αποχώρησα και θα επιστρέψω όταν πιστεύω ότι έχω κάτι να προσφέρω παρά τα οποιαδήποτε σχόλια (μάλλον 100% τρολλαρίσματα)από λίγους ενώ τα ΠΜ συμπαράστασης ήταν από πολλούς περισσότερους. Όταν σε 3 διαφορετικά μέρη του πλανήτη πολλοί λένε το ίδιο πράγμα για να εξηγήσουν το ίδιο θέμα τότε δεν μπορεί να είναι το κέντρο του κόσμου το noiz. Και καλά εγώ δηλώνω ‘’μουσικός’’ η καθηγήτρια μουσικής που διδάσκει το ίδιο θέμα όπως ακριβώς εγώ !!! Γι αυτό ήλθε , είδε και απήλθε αμέσως!
    5.   ‘’Διδάσκειν δις μανθάνειν’’. Τις πολυσέλιδες σημειώσεις μουσικής θεωρίας και μουσικής τεχνολογίας που έχω κρατήσει τόσα χρόνια προσπαθώ και με νέες γνώσεις από το διαδίκτυο να τις παντρέψω και να τις παρουσιάσω απλοποιημένες ώστε να είναι κατανοητές από όλους. Προσωπικά , σε τέτοια ηλικία, δεν έχω να κερδίσω τίποτα εκτός από ότι κάνει ενδιαφέρουσα τη ζωή μου και μου δίνει την ευχαρίστηση (υποκειμενικά) ότι προσφέρω και έτσι είμαι δια βίου μαθητής. Επειδή όμως έχω διδάξει για 12 έτη και έχω και συγγραφική εργασία , πιστεύω (μπορείτε να έχετε τις ενστάσεις σας) ότι έχω τη δυνατότητα να τα γράφω με απλοϊκό τρόπο (αλλιώς δεν θα είχαν νόημα τα forums – ο καθένας θα αγόραζε κάνα δυο σχετικά  βιβλία και θα τέλειωνε εκεί) και αυτό πιστεύω είναι ότι θέλουν οι αρχάριοι και μετά να κατεβάσουν από το ράφι τα βιβλία πχ Αρμονίας , αν έχουν, αλλά μπορεί ούτε να τα ξεφύλλισαν .
    6.   Εγώ όταν για κάποιο θέμα , έχω αρκετά ακόμα,  πιστεύω ότι αξίζει να λάβουν γνώση και άλλοι θα επανέλθω στο kithara.gr και κρίνετε το  σαν ‘’διδακτική στάση’’  ή όπως αλλιώς θέλετε . Αν όμως δεν θέλετε (εννοώ η διεύθυνση) , κάνετε το όνομα μου ‘’banned’’ και τότε θα ‘’γλιτώσετε’’ οριστικά από μένα.
    7.   Τα εξωτερικά σημεία αναφοράς  δεν έχουν σκοπό προάσπιση της τελειότητας αλλά είναι αυτά που μελέτησα ενδελεχώς.
    8.   Τουλάχιστον στο παρών θέμα , που πιστεύω παρ’ όλο που λόγω των πολλών κωδικών και της μεγάλης ξενόγλωσσης ορολογίας , είναι ίσως βαρετό αποτελεί όμως ένα μελλοντικό Reference για τις χορδές κιθάρας και αν προσθέτατε , οι κιθαρίστες, κάτι παραπάνω για εμπλουτισμό, τότε θα ήταν ανάταση γνώσης για τους επισκέπτες αλλά και ανύψωση του kithara.gr. Όμως κριτική μόνο για μια λέξη που δεν αφορά καν μουσικούς είναι άδικο. Αναμένω σχόλια σας


    ευχαριστώ που ασχολήθηκες να γράψεις τόσα πολλά

  • #15 από adr1anos στις 24 Mar 2014
  • Όπως νομίζεις Στέφανε, άλλωστε ήδη αφιέρωσα όπως είπες πολύ χρόνο, να γράφω πράγματα για τα οποία συνήθως πληρώνουμε πολλά για να τα καταλάβουμε, στην προσπάθεια μου να εκφράσω την συμπάθεια μου προς το θέμα σου, έχω ήδη ξεπεράσει τα επιτρεπόμενα όρια.

    Όσο για αυτό..
    4.   Για το noiz όπως αποχώρησα και θα επιστρέψω
    ..δεν είχα την παραμικρή αμφιβολία..
     :roll
    Νάσαι καλά και καλή συνέχεια!
  • #16 από STEFANOS604 στις 24 Mar 2014

  • Αγαπητέ φίλε είπα : Θα επιστρέψω όταν θα έχω κάτι να προσφέρω...''
    Mε κόπο έψαξα ,ρώτησα και βρήκα 22 εφαρμογές του ''Κύκλου των 5ων'' που ο αρχάριος εξυπηρετείται άμεσα και πρακτικά  εκ των οποίων οι 3 ήταν δικής μου ''έμπνευσης'' . Στο noiz ΄δημοσίευσα τις 10 εφαρμογές το θέμα κλειδώθηκε για γνωστούς λόγους... και το επανέφερα σαν δικαίωση αφού το συζήτησα με φίλους μουσικούς και πάλι κλειδώθηκε. Μετά έθετα μια-μία τις εφαρμογές ''δικής μου έμπνευσης'' .Η μια εφαρμογή ήταν για μια αλληλουχία ακόρντων jazz ( απο jazz έχω ελάχιστη γνώση θεωρητικά απλά παίζω μερικά κομμάτια με τη χρωματική μου φυσαρμόνικα). Ο χαμός έγινε (trolling) γιατί πήγα να ''διδάξω jazz'' ενώ το ξεκαθάρισα απ' την αρχή ότι πρόκειται για μια εφαρμογή για τον εντελώς άσχετο με jazz για να μάθει την αλληλουχία 2-5-1. Οι άλλες 2 εφαρμογές που αφορούσαν φυσαρμόνικα δεν είχαν ΚΑΝΕΝΑ σχόλιο.


    Απάντηση #37 ΕΔΩhttp://www.noiz.gr/index.php?topic=202642.30
    Στη απάντηση #59 ΕΔΩ : http://www.noiz.gr/index.php?topic=202700.50
    ΕΔΩ η μουσικός πιανίστρια που λέει το ίδιο:  http://networkedblogs.com/LWZpo


    Τα γράφω γιατί μερικοί ''πιάνονται'' από μια λέξη που πράγματι μπορεί να έχει ασάφεια και μετά μου αράδιασαν κατεβατά με θεωρίες της jazz ενώ εγώ αναφέρθηκα πρακτικά σε μια αλληλουχία.
    Δεν θα τα έγραφα αλλά η αναφορά στο noiz πιστεύω μου δίνει το δικαίωμα να το κάνω.
    Αν θέλει η διεύθυνση , μόλις τις καθαρογράψω, να τις πρωτοδημοσιεύσω στο kithara.gr και τις 22 εφαρμογές.


    Θα ήθελα να μου υποδείξεις , όπως το έκανες στο προηγούμενο post, ή κάποιος άλλοςπως γίνεται να κάνω hypelink και να μη γράφω το πλήρες link.
  • #17 από freemind στις 24 Mar 2014
  • Δεν μεταφερουμε στο kithara προβληματα που εχουν δημιουργηθει σε αλλα forum. Ποσο μαλιστα οταν σε αυτα δεν εχει γινει κλειδωμα λογαριασμου, οποτε μπορεις ανα πασα στιγμη να μιλησεις και να υπερασπιστεις τον εαυτο σου εναντι των administrator/moderators.
  • #18 από mackay στις 24 Mar 2014
  • Όπως νομίζεις Στέφανε, άλλωστε ήδη αφιέρωσα όπως είπες πολύ χρόνο, να γράφω πράγματα για τα οποία συνήθως πληρώνουμε πολλά για να τα καταλάβουμε, στην προσπάθεια μου να εκφράσω την συμπάθεια μου προς το θέμα σου, έχω ήδη ξεπεράσει τα επιτρεπόμενα όρια.

    Όσο για αυτό..
    4.   Για το noiz όπως αποχώρησα και θα επιστρέψω
    ..δεν είχα την παραμικρή αμφιβολία..
     :roll
    Νάσαι καλά και καλή συνέχεια!


    Adr1anos είσαι ΚΥΡΙΟΣ ...

  • #19 από STEFANOS604 στις 24 Mar 2014
  • Συμφωνώ αλλά δεν το έθεσα εγώ κι αν δεν απαντούσα αιωρείται η ''ρετσινιά''


    Επί τη ευκαιρία Freemind πως γίνεται το hyperlink ?? Γιατί είναι άσχημο σε μια ιστοσελίδα να εμφανίζεται το link μιας άλλης ανταγωνιστικής ...
    Ευχαριστώ
  • #20 από freemind στις 24 Mar 2014
  • Δεν ειναι θεμα ανταγωνισμου! Απλως δεν ειναι επι του θεματος να συζηταμε για το τι εγινε σε αλλο site, ποσο μαλλον οταν οι εκει συμμετεχοντες δεν γνωριζουν για τη συζητηση αυτη ωστε να δικαιολογησουν την αποψη τους.


    Για hyperlink, αφου γραψεις ο,τι θες, το κανεις επιλογη με το ποντικι και πατας στις επιλογες του κειμενογραφου το συμβολο με τη "γη". Στο νεο παραθυρο που ανοιγει τοποθετεις το link, πατας ΟΚ και αυτοματα η λεξη που επελεξες γινεται hyperlink.
  • #21 από STEFANOS604 στις 24 Mar 2014
  • Ευχαριστώ freemind ήδη το εφάρμοσα και δουλεύει.
    Όσον αφορά για το ''οι εκει συμμετεχοντες δεν γνωριζουν για τη συζητηση αυτη ωστε να δικαιολογησουν την αποψη τους.'' δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί μετά από 237 Trolling ξανακλειδώθηκε.Υπόσχομαι να μη ξανααναφερθώ.
  • #22 από STEFANOS604 στις 21 Sep 2017
  •  .....έγινε αντικατάσταση των μπλοκαρισμένων photobucket φωτογραφιών από αντίστοιχες του google και το άρθρο είναι πλέον αναγνώσιμο
  • #23 από panixgr στις 21 Sep 2017
  • lol θυμάμαι που με μπαναραν απο το νοιζ επειδή είχα γράψει οτι πειράζοντας το truss rod αλλάζει το action στο 24ο τάστο.... ενώ κάποιος "ντόπιος" "luthier" υποστήριζε οτι αλλάζει μόνο στο μέσο της ταστιερας!! ΧΑΧΑΧΑ τι τριγωνομετρίες, τι σχέδια, ΤΙΠΟΤΕ ΑΥΤΟΙ .... μιλαμε για παράνοια....
  • #24 από saved στις 21 Sep 2017
  • Φιλε panix,αυτα παθενει οποιος ειναι προχο για τα ελληνικα δεδομενα.Βεβαια αν ησουν αμερικανος κσι ελργες τα ιδια,θα σου καναν αγαλμα.


    Μην ξεχνιομαστε..βραζιλη..ban τον panix :P
  • #25 από panixgr στις 21 Sep 2017
  • Φιλε panix,αυτα παθενει οποιος ειναι προχο για τα ελληνικα δεδομενα.Βεβαια αν ησουν αμερικανος κσι ελργες τα ιδια,θα σου καναν αγαλμα.


    Μην ξεχνιομαστε..βραζιλη..ban τον panix :P

    και η νότια αμερική (βραζιλία) αμερική είναι :)
Σελίδες: