Αποστολέας Θέμα: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου  (Αναγνώστηκε 45575 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος papous

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2467
  • Φύλο: Άντρας
  • Έτσι να συμβιώνουμε, σαν τον σκύλο με τη γάτα...
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #175 στις: 22/11/09, 13:05 »
Χοληδόχε, κατ' αρχήν επιθυμώ να αναφέρω το βασικό μου πιστεύω. Κάθε άνθρωπος έχει δικαιώματα και το δικαίωμα στην βλακεία είναι δεδομένο αν και δεν περιγράφεται στον χάρτη των Ηνωμένων Εθνών!

Τώρα στο θέμα μας. Ενώ, λοιπόν, θεωρείς ότι για την παραγωγή κιμά ευθύνονται οι δάσκαλοι και οι γονείς δεν αναφέρεις με ποιόν τρόπο ευθύνονται. Η ευθύνη τους είναι αποκλειστική? Είναι δηλ οι ηθικοί και φυσικοί αυτουργοί της παραγωγής, ή ευθύνονται διότι δεν έχουν αντιδράσει? Έχουν την ευθύνη δηλ λόγω απραξίας?

Είναι σημαντική η διευκρίνηση που ζητώ, και ελπίζω να το καταλαβαίνεις.
Δεν στενοχωριέμαι για ότι έχασα αλλά για ότι θα μπορούσα να είχα κερδίσει. Αυτό που είχαμε το κουβαλάμε πάντα, αυτό που δεν κερδίσαμε το ονειρευόμαστε.

Αποσυνδεδεμένος Lo.Lee.Ta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2145
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Venceremos
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #176 στις: 23/11/09, 00:14 »
Παππού, είτε ξέρουν και δεν αντιδρούν, είτε δεν ξέρουν και δεν αντιδρούν, είτε ξέρουν και αντιδρούν με λάθος τρόπο.
Τι εννοώ ?

Ξέρω σημαίνει, ότι βλέπω τι πάει λάθος, αλλά για κάποιους λόγους δεν αντιδρώ στο λάθος.

Δεν ξέρω, σημαίνει ότι είμαι στο κόσμο μου, δεν αντιλαμβάνομαι το λάθος, οπότε δεν υπάρχει και λόγος να αντιδράσω αφού όλα πάνε καλά.

Τέλος ξέρω, σημαίνει ότι αντιλαμβάνομαι το λάθος και "διορθώνω" την κατάσταση, με κάτι πέρα από την παιδεία της χώρας μου και την προσωπική μου δράση.

Γονείς άλλωστε παππού, είναι σχεδόν όλοι. Έαν βάλουμε και τους δάσκαλους παρέα, πόσοι να μείνουνε στην απ'έξω ?

Τώρα αντίστοιχα με τα παραπάνω, κάποιοι ευθύνονται άμεσα, κάποιοι έμμεσα. Διότι ακόμη και έαν αφήσω το σύστημα παιδείας στην άκρη και τους δασκάλους, που τουλάχιστον αυτοί θα έπρεπε να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και όχι όπως του υπαγορεύει το αφεντικό (δηλαδή να φτιάξουν μία ανοξείδωτη κλούβα που σηκώνεται στα 30 μέτρα ύψος για πυροσβέστες, αλλά με πιο φθηνά υλικά και δεν πειράζει αν κάποια στιγμή τσακιστούν κάποιοι πυροσβέστες....) και προχωρήσω στους γονείς, αντιλαμβάνομαι πάντα από τα όσα βλέπω γύρω μου, δουλειά τρελές ώρες, επιστροφή σπίτι μαμ, κάνα 2ωρο ξεκούραση έαν υπάρξει, τηλεόραση , μαμ και νάνι(όσοι δε ασχολούνται με μαθήματα, ασχολούνται με το β+α = βα). Θα μου πεις δεν ενδιαφέρεται για το παιδί του ? δεν το αγαπάει ? δεν ? δεν ? δεν ? δυστυχώς, για μένα, υπάρχουνε κάμποσα δεν και ένα από αυτά είναι και η εκπαίδευση. Δεν είναι μόνο ότι δεν ασχολούνται με το εκπαιδευτικό σύστημα του παιδιού εκτός σπιτιού, αλλά ούτε και με το ίδιο το παιδί όταν είναι σπίτι.
Μα αυτοί φταίνε ? Είναι δύσκολοι καιροί!...Όχι ο Μπάρμπας μου από τα Σούρμενα φταίει.
Έχουμε φτάσει στο σημείο, να θεωρείται προετοιμασμένο παιδί για το κοινωνικό σύνολο, αυτό που το διδάξανεε βγαίνοντας από το σπίτι του να φέρει σαγόνια καρχαρία και κατεργαριά αλεπούς(δεν μου φταίει βέβαια σε κάτι η αλεπουδίτσα).
Νομίζεις παππού δεν είναι και ένας λόγος που έχει εξαφανιστεί το βασικό οχτάωρο....αφού κάποια πράγματα στο καθημερινό πρόγραμμα ενός γονιού θεωρούνται ανούσια.


Οι μισοί έχουνε το σχολείο και το Πανεπιστήμιο ειδικότερα σαν Θεούς. Λες και πάσχουν από τυφλαμάρα.
Οι άλλοι μισοί βλέπουνε τα χάλια και λένε, αντέ θα τελιώσεις να βρεις μια δουλειά, να συνεχίσεις ότι κάναμε και εμείς.
Adios Muchachos!

Αποσυνδεδεμένος papous

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2467
  • Φύλο: Άντρας
  • Έτσι να συμβιώνουμε, σαν τον σκύλο με τη γάτα...
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #177 στις: 23/11/09, 10:56 »
Δεν με ικανοποιεί η απάντησή σου Χοληδόχε: Ευθύνονται οι γονείς, ευθύνονται κι οι δάσκαλοι, αλλά έμμεσα διότι φταίει αυτό το κάτι.... Ποιό κάτι φίλε μου? Γι αυτό θέλω την ολοκληρωμένη άποψή σου αλλά όχι του στυλ: "Δεν είναι δράκος, δεν είναι γίγαντας, δεν είναι κάτι, δηλαδή τρομακτικό....Είν' ότι είναι, μ' αυτό που είναι δεν το γνωρίζω ούτε εγώ..."

Αν θέλεις να μελετήσεις τις συγκεκριμένες προτάσεις των γονέων και των δασκάλων περί του ζητήματος μπορείς να επισκεφτείς την ιστοσελίδα των συλλόγων γονέων μαθητών Ελλάδος. Εκεί θα δεις αν ενδιαφέρονται ή όχι, αν έχουν μελετήσει το θέμα ή όχι, και ποιες είναι οι κινήσεις τους μέχρι τώρα.
Διότι ολοκληρωτικές μηδενιστικές απόψεις είναι εύκολο να έχει ο καθένας. Δεν χρειάζεται μελέτη γι αυτήν την προσέγγιση ούτε κάποια ιδιαίτερη Παιδεία.
Για να μην ψάχνεσαι σου δίνω τον σύνδεσμο... http://omosp-goneon-athinas.org/
Δεν στενοχωριέμαι για ότι έχασα αλλά για ότι θα μπορούσα να είχα κερδίσει. Αυτό που είχαμε το κουβαλάμε πάντα, αυτό που δεν κερδίσαμε το ονειρευόμαστε.

Αποσυνδεδεμένος Lo.Lee.Ta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2145
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Venceremos
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #178 στις: 23/11/09, 16:20 »
Παππούκα, το είπα το κάτι. Λέγεται προσωπική δράση. Πολύ προσωπική δράση. Ελπίζω δε, αυτός που θα αναλάβει αυτή τη προσωπική δράση, να γνωρίζει και πως να δράσει. Όπως δηλαδή διαπιστώσαμε και παραπάνω, είτε γονείς είτε καθηγητές, να ξέρουν και να γνωρίζουν.

Δεν μου λέει κάτι ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων. Δεν τον έχω σε εκτίμηση τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων γιατί γνωρίζω αρκετά από πολλά σχολεία. Τέλος είναι ένα μικρό μέρος κάθε σχολείου.

Εγώ ξέρεις μόνο τι εκτιμώ ? Να έρθει ο διπλανός και ο παραδιπλανός γείτονας μου, να έρθει ο διπλανός και παραδιπλανός συνάνθρωπός μου, είτε είμαι στη γειτονιά μου, είστε είμαι σε άλλη γειτονιά, είτε είμαι σε άλλο νομό, είτε είμαι σε άλλο νησί είτε οπουδήποτε βρεθώ και να μου μιλήσει σωστά, για εκείνον, για το παιδί του, για τους τρόπους για τη συμπεριφορά του για το σεβασμό του για όλα όλα αυτά που δεν χρειάζεται να κάνω μία λίστα με 5 εκατομύρια νόμους και εντολές, αλλά πολύ απλά, ο άλλος λέει το σωστό και πράττει το σωστό. Αυτό λοιπόν το σωστό που λέει και πράττει ο γονιός να αφιερώνει χρόνο να το μεταφέρει και στα παιδιά του. Από εκεί και πέρα ας βρει ακόμη περισσότερο χρόνο να μελετήσει για να διδάξει κιόλας ο ίδιος κάποια πράγματα στα παιδιά του.

Με λίγα λόγια χρησιμοποιείται μία τακτική του στυλ, έαν μου πει ο άλλος να πάω να πνιγώ ή να πάω να πνίξω, εγώ είτε θα πάω να πνιγώ είτε θα πάω να πνίξω, επειδή μου το είπε το υπουργείο παιδείας, ή μου το είπε ο εργοδότης μου ή μου το είπε ο δάσκαλος του παιδιού μου, είτε δε ξέρω γω τι. Δηλαδή έλεος. Ας κοιτάξει ο καθένας τον εαυτό του και την κοινωνία μέσα στα μάτια, να δει την αλήθεια και από εκεί και πέρα ας αναφέρει στο παιδί του, εγώ τόσο φαντασιώνομαι τόσο ονειρεύομαι και τόσο λειτουργώ βάση πραγματικότητας. Μη το φορτώνουμε το παιδί με ένα κάρο φαντασιώσεις.

Τέλος παππού, εγω τα συγκεκριμένα, τα θεωρώ τόσο συγκεκριμένα, που θα πρέπει να πιάσει κάποιος τον κάθε άνθρωπο και να δει που ακριβώς χάνει αέρα. Το φοβερό είναι όταν πιάσεις το διπλανό σου και το πεις ρε φίλε, σε είδα να κλέβεις. Θα σου πει, είτε ότι  δεν κλέβει, είτε ότι αυτό κάνουνε όλοι, είτε έχω αναγκαστεί να κλέβω γιατί ας πούμε δεν βρίσκω δουλειά. Δεν υπάρχει κάποιος να πει. Εγώ μια ζωή θα κλέβω τέλος, έτσι είναι η ζωή. Είτε εγώ δεν θα κλέψω ποτέ για να ζήσω κι ας ψοφήσω στην πείνα έτσι είναι η ζωή. Είναι οι περισσότεροι ότι να ναι. Και αυτό το ότι να ναί πάλι δεν το λένε. Άλλα λένε και άλλα κάνουνε.


Τώρα αν με ρωτάς, πως γίνεται εγώ να πω στον άλλο να μην κλέβει ακόμη και όταν βρεθεί σε ανάγκη(τις περισσότερες φορές η ανάγκη είναι πλασματική), δεν ξέρω τον τρόπο. Έαν εσύ τον ξέρεις πολύ ευχαρίστως να τον ακούσω.

Εγώ παππού το μόνο που έχω αντιληφθεί σαν άνθρωπος, είναι να μην μεγαλώσω τα παιδιά μου με Παραμύθες και να τα βγάλω έξω μια βόλτα μετά στο σφαγείο.
Adios Muchachos!

Αποσυνδεδεμένος papous

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2467
  • Φύλο: Άντρας
  • Έτσι να συμβιώνουμε, σαν τον σκύλο με τη γάτα...
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #179 στις: 23/11/09, 18:29 »
Όπως δηλαδή διαπιστώσαμε και παραπάνω.....

Δεν διαπιστώσαμε τίποτα. Μόνος σου, αφορίζεις, μηδενίζεις, κατηγορείς, προβάλοντας μόνο δογματικές θέσεις λες και οι αιτίες ενός τόσο κρίσιμου προβλήματος είναι προφανείς και αυταπόδεικτες. Σ' έχει επηρεάσει πολύ η ξύλινη πολιτικάντικη γλώσσα παιδί μου. Πρόσεχε διότι αυτός ο τρόπος έκφρασης διαβρώνει την σκέψη και την νοητική ικανότητα πριν το καταλάβεις. Πρόσεχε παιδί μου!
Δεν στενοχωριέμαι για ότι έχασα αλλά για ότι θα μπορούσα να είχα κερδίσει. Αυτό που είχαμε το κουβαλάμε πάντα, αυτό που δεν κερδίσαμε το ονειρευόμαστε.

Αποσυνδεδεμένος Lo.Lee.Ta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2145
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Venceremos
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #180 στις: 23/11/09, 23:41 »
Μπα παππούκα, δεν έχω κανένα τέτοιο πρόβλημα. Μιλάω και για το γενικό και για το συγκεκριμένο. Ως γενικό, μπορώ να πω το οτιδήποτε, μιλώντας για μια μεγάλη ομάδα με κάποια κοινά γνωρίσματα, ως ειδικό, σου πιάνω το κάθε άνθρωπο ξεχωριστά. Άλλωστε η πολιτικάντικη γλώσσα δεν είναι απαραίτητο να είναι ξύλινη.
Οι αιτίες του, είναι προφανείς και αυταπόδεικτες και είναι ο ίδιος ο άνθρωπος. 

Όσο για το μόνος μου, ο ίδιος διαπίστωσες ότι οι γονείς και οι δασκάλοι που θα ασχοληθούνε, πρέπει να έχουν μελετήσει για να έχουν γνώμη. Γνώμη σημαίνει ξέρω. Βεβαίως τα προσέχω όλα και εξελίσομαι.
Όμως είναι ανόητο, να κοιτά κανείς γύρω του απλά πράματα και να μην μπορεί να καταλάβει τι συμβαίνει. Ακόμη πιο ανόητο δε, να λέει ο ίδιος τις αιτίες και να μην αντιλαμβάνεται ότι είναι οι αιτίες. Το δύσκολο άλλωστε παππού, δεν είναι να μάθεις ποια είναι η αιτία - οι αιτίες που προκαλούν ένα πρόβλημα, ούτε να εντοπίσεις το πρόβλημα - τα προβλήματα, ούτε να πεις τη γνώμη σου, αλλά να δώσεις τη λύση - τις λύσεις. Δεν μιλάω για την τέλεια λύση, αλλά έστω για κάτι πολύ καλύτερο.

Ξεκίνα παππού από την ρίζα. Έαν είναι καλή η ρίζα, τότε προχώρα παραπέρα. Η ρίζα είναι ο κάθε ξεχωριστός άνθρωπος. Ήδη έχεις κάνει έναν διαχωρισμό, γι αυτούς που μελετάνε.
Adios Muchachos!

Αποσυνδεδεμένος papous

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2467
  • Φύλο: Άντρας
  • Έτσι να συμβιώνουμε, σαν τον σκύλο με τη γάτα...
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #181 στις: 24/11/09, 23:44 »
Χοληδοχάκι, κάνεις λάθος. "Μελετώ" δεν σημαίνει "γνωρίζω", και η γνώμη δεν αντιστοιχεί σε γνώση. Αν γνωρίζαμε όλα όσα μελετούσαμε δεν θα χρειαζόμασταν την συζήτηση για να εξάγουμε συμπεράσματα. "Ουδείς αναμάρτητος", όλοι χρειαζόμαστε βοήθεια και με το να την προσφέρει ο ένας στον άλλο δημιουργούνται οι κοινωνίες και οι θεσμοί.
Δεν στενοχωριέμαι για ότι έχασα αλλά για ότι θα μπορούσα να είχα κερδίσει. Αυτό που είχαμε το κουβαλάμε πάντα, αυτό που δεν κερδίσαμε το ονειρευόμαστε.

Αποσυνδεδεμένος Lo.Lee.Ta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2145
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Venceremos
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #182 στις: 25/11/09, 02:22 »
Η γνώση παππού είναι μια γνώμη, με μεγαλύτερη διάρκεια ισχύς. Έαν γνωρίζαμε, θα είμασταν Θεοί. Δεν θα είχαμε ανάγκη ούτε να μελετήσουμε, ούτε να γνωρίσουμε.

Συμφωνώ απόλυτα στο ουδείς αναμάρτητος....αλλά είναι σημαντικό, τι χαρακτήρα και τι προσόντα θα έχουν αυτοί οι δάσκαλοι και οι γονείς που θα αναλάβουν τα παιδιά. Είναι σημαντικά τα κριτήρια επιλογής. Η παιδεία δεν είναι απλά ένα κρίσιμο πρόβλημα. Είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που υπάρχει.
Τα παιδιά, είναι οι άνθρωποι, στους οποίους πρέπει να επενδύσουμε, για να γίνει η ζωή καλύτερη.

Όσοι πιστεύουν ότι αυτό είναι ένα απλό θέμα..ή απλώς ένα σημαντικό θέμα....ή ένα από τα σημαντικά θέματα....βρίσκονται σε λάθος δρόμο.
Η ζωή ανήκει στα παιδιά που βρίσκονται στα θρανία. Αυτοί είναι που χρειάζεται να είναι φωτισμένοι. Αυτοί είναι που θα φωτίσουν την ζωή, για την ζωή τους και για τους επόμενους. Επιβάλλεται λοιπόν να βρεθεί ο τρόπος να επικοινωνήσουν οι άνθρωποι μεταξύ τους και να επιλέξουν τους ανθρώπους εκείνους που θα τους προσφέρουν όσο φως έχουμε δημιουργήσει εμείς.

Ακούω τόσα τραγικά, σε απλούς τρόπους συμπεριφοράς, χρειάζεται να ψάξω παραπέρα όσον αφορά την αναγκαιότητα ενός κρυφού σχολείου? 
Adios Muchachos!

Αποσυνδεδεμένος papous

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2467
  • Φύλο: Άντρας
  • Έτσι να συμβιώνουμε, σαν τον σκύλο με τη γάτα...
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #183 στις: 25/11/09, 11:20 »
Κοίτα να δεις Χοληδόχε... Νομίζω ότι συστηματικά προσπαθείς να οδηγήσεις την συζήτηση προς τις "απαιτούμενες" ικανότητες των δασκάλων και των γονέων. Δεν γνωρίζω τον λόγο για τον οποίο εμμένεις σ' αυτήν την οδό. Πιθανώς οφείλεται σε προσωπικές σου εμπειρίες, ίσως σε κάτι που έχεις ακούσει ή διαβάσει, ίσως η στάση σου εκπορεύεται από άλλα κίνητρα, ότι μπορεί να φανταστεί κανείς.

Σαφώς και τα προβλήματα του εκπαιιδευτικού συστήματος οφείλονται σε ανθρώπους. Αλλά σε ποιούς ανθρώπους? Επιμένεις να εστιάζεις μόνο στους δασκάλους και τους γονείς. Υπάρχουν όμως και άλλες ομάδες ανθρώπων που συμμετέχουν στην λειτουργία του και στον σχεδιασμό του. Αυτές είναι οι μαθητές και οι εμπνευστές του. Οι εμπνευστές είναι αυτοί που σχεδιάζουν το σύστημα, και οι μαθητές, οι γονείς και οι δάσκαλοι είναι αυτοί που συμμετέχουν στην λειτουργία του.

Το να εστιάζεις την ευθύνη σε μιά ή μερικές από τις ομάδες λειτουργίας είναι παγίδα. Και θα σου εξηγήσω τους λόγους. Πρώτα απ' όλα στρέφεις την κάθε ομάδα εναντίον της άλλης, πράγμα εντελώς λανθασμένο, εφόσον από την ομαλή συνεργασία και των τριών εξαρτώνται τα τελικά αποτελέσματα. Δεύτερον και βασικότερον, κάθε σύστημα σχεδιάζεται με γνώμονα το υπάρχον υλικό. Όταν πχ θα σχεδιάσω ένα σύστημα εμπλουτισμού ουρανίου και έχω μετάλευμα με περιεκτικότητα 3% σε ουράνιο, θα το σχεδιάσω βάση αυτής της περιεκτικότητας και όχι βάση κάποιας άλλής άλλου τόπου που έχει περιεκτικότητα 30%. Έτσι και στις δύο περιπτώσεις το αποτελεσμά μου θα είναι καθαρό ουράνιο. Εάν δεν διατηρήσω αυτήν την αρχή θα είναι? (Ρητορική ερώτηση) 

Οπότε το μόνο που μένει στην περίπτωσή μας είναι οι άνθρωποι που σχεδιάζουν το σύστημα, και σ' αυτούς θα εστιαστούμε, και όχι στους ίδιους ως προσωπικότητες αλλά στα αποτελέσματα της εργασίας τους.

Συμφωνείς ως εδώ για να προχωρήσουμε?
Δεν στενοχωριέμαι για ότι έχασα αλλά για ότι θα μπορούσα να είχα κερδίσει. Αυτό που είχαμε το κουβαλάμε πάντα, αυτό που δεν κερδίσαμε το ονειρευόμαστε.

Αποσυνδεδεμένος Lo.Lee.Ta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2145
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Venceremos
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #184 στις: 25/11/09, 15:30 »
Εμένω σε αυτούς παππούκα, διότι το σχεδιαζόμενο σύστημα, για να γίνει αποδεκτό, κάποιοι συμφωνούν με αυτό. Αυτοί είναι οι αποδέκτες. Αποδέκτες του συστήματος είναι πρώτοι πρώτοι οι δασκάλοι...είναι αυτοί που σίγουρα έχουν μελετήσει....δεύτεροι είναι οι γονείς....που δεν είναι σίγουρο έαν έχουν μελετήσει.....τέλος έρχονται τα παιδιά....που μπαίνοντας στο σύστημα σε μία τόσο μικρή ηλικία....δεν μπορούν να μελετήσουν...δύναται να μελετήσουν πολύ αργότερα....έχοντας ήδη καταναλώσει για αρκετά χρόνια ένα κάρο μπούρδες....Τούτες δε οι μπούρδες, δεν έχουν να κάνουν αρχικά τόσο με την άλφαβήτα και την αριθμιτική, αλλά με γενικότερες γνώσεις και άντληση πληροφοριών από την προσωπικότητα του δασκάλου. Οι άνθρωποι δε του υπουργείου, που ονομάζεις ως σχεδιαστές, είναι και αυτοί εκπαιδευτικοί, δηλαδή δασκάλοι και πολλοί από αυτούς έχουν πείρα από σχολεία καθώς κάνουν και ιδιαίτερα. Δεν με ενδιαφέρει όμως, έαν αυτοί φτιάξουν ένα καλό σύστημα ή μία μπούρδα σύστημα, με ενδιαφέρει γιατί το επιλέξανε αυτοί που το επιλέξανε, γιατί το εξελίξανε όπως το εξελίξανε, γιατί δεν απαλάσσονται από αυτό αν δεν τους αρέσει, γιατί κάτι το οποίο είναι υποχρεωτικό, είναι δωρεάν? Ξέρεις εσύ παππού κάτι υποχρεωτικό που να είναι δωρεάν ? και γιατί τελικά κάτι το οποίο είναι υποχρεωτικό και δωρεάν..δεν είναι δωρεάν. Πως μπορεί λοιπόν άνθρωποι που έχουν μελετήσει τόσο πολύ και αυτή είναι η δουλειά τους, να επιλέξουνε κάτι τόσο σκάρτο ? Πως γίνεται ανθρώποι που έχουν μελετήσει τόσο πολύ, να συμφωνούνε με την ιδέα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ιδιαιτέρως όταν βασίζεται σε ένα προβληματικό σύστημα ?

Τέλος παππού, ο μόνος λόγος που θα συμφωνούσα με το ότι φταίνε οι σχεδιαστές του συστήματος, θα ήταν έαν είχαν καταφέρει να κάνουν το σύστημα αναγκαίο και όχι υποχρεωτικό.

Το αποτέλεσμα μιας εργασίας, είναι απλώς ένα εργαλείο, το πως θα χρησιμοποιηθεί μετράει. Έαν ήταν σκάρτο...δεν θα το επιλέγανε οι καθηγητές....έαν δεν ήταν σκάρτο αλλά μετατρεπότανε σε σκάρτο, θα έφταιγε ο τρόπος χρήσης των καθηγητών.

Σίγουρα στρέφω την μία ομάδα εναντίον της άλλης και πρώτα από όλα εναντίον εμένα. Ο λόγος δεν είναι να μαλώσουνε - μαλώσουμε, αλλά να λύθούνε απορίες επιχειρηματολογώντας. Το παράδειγμα που φέρνεις, έχει να κάνει με φυσικούς πόρους της μητέρας γης....εμένα στο μυαλό μου πάει, ότι ο άνθρωπος είναι το μετάλλευμα, η πρώτη ύλη, αυτό που έχει μεγάλη η μικρή περιεκτικότητα. Εν μέρη λοιπόν συμφωνούμε...Για πιάσε παππού και κάνε το επιστημονικό πείραμα, να βάλεις ταμπελίτσες ακριβείας στο κάθε μετάλλευμα με την περιεκτικότητά του...

Adios Muchachos!

Αποσυνδεδεμένος papous

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2467
  • Φύλο: Άντρας
  • Έτσι να συμβιώνουμε, σαν τον σκύλο με τη γάτα...
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #185 στις: 25/11/09, 18:12 »
Χοληδόχε μου, οι σχεδιαστές του σύγχρονου συστήματος δεν είναι δάσκαλοι και δεν κάνουν ιδιαίτερα. Δεν έχεις γνωρίσει κάποιον κι εκεί νομίζω πως οφείλεται η άγνοιά σου. Είναι ειδικοί επιστήμονες που παράγουν έργο ανάλογα με την πολιτική βούληση του προϊσταμένου τους εκάστοτε υπουργού και κυβέρνησης. Συνήθως είναι αξιόλογοι άνθρωποι και εξαιρετικά καταρτισμένοι, αλλά όπως όλοι οι υπάλληλοι παίζουν με τον ρυθμό του αφεντικού.

Το εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι εργαλείο το οποίο το χειρίζεται κανείς όπως θέλει. Έχει συγκεκριμένη εκπαιδευτική μεθοδολογία, μαθήματα, ύλη μαθημάτων, υποχρεωτικά βιβλία, παιδαγωγική φιλοσοφία, τα οποία ο κάθε δάσκαλος έχει υποχρέωση να ακολουθήσει. Νομική υποχρέωση. Το να ζητάς από τον δάσκαλο να "χειριστεί όπως θέλει" το σύστημα, είναι σαν να του ζητάς να κάνει επανάσταση. Να θέσει τον εαυτό του εκτός νόμου δηλ.



 
Συνεχίζοντας αυτήν την ενδιαφέρουσα κουβέντα εστιάζομαι στο εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό λοιπόν το σύστημα λόγω του ότι είναι σχεδιασμένο από ανθρώπους και δεν είναι θεόπνευστο ή θεόσταλτο, είναι σίγουρο ότι θα έχει λάθη. Κάθε ανθρώπινη ενέργεια εμπεριέχει εκ προϊμίου λάθη. Αυτό τι σημαίνει όμως? Ότι λόγω του ότι γνωρίζουμε ότι κάνουμε λάθη δεν θα προσέξουμε ώστε να τα περιορίσουμε κατά το ανθρωπίνως δυνατόν? Νομίζω πως όχι. Ας δούμε κατ' αρχήν τα λάθη του υπάρχοντος συστήματος. Εσύ αναφέρεις την επιβολή του (αυτό εννοείς φαντάζομαι με τον όρο "υποχρεωτικό"). Πριν φτάσουμε εκεί όμως ας αρχίσουμε από τα σπουδαιότερα ώστε να προσέξουμε να μην κάνουμε και το δικό μας έτσι.

Το βασικότερο λάθος του σύγχρονου συστήματος είναι ότι η ομαλή του λειτουργία εξαρτάται κατά πολύ από τον ανθρώπινο παράγοντα. Από την ποιότητα δηλ του δασκάλου κατά πρώτον, του γονιού κατά δεύτερον και τελευταίου του μαθητή. Το κύριο χαρακτηριστικό ενός αποδοτικού συστήματος θα ήταν να καταφέρει να περιορίσει όσο το δυνατόν περισσότερο τον ανθρώπινο παράγοντα, την πιθανότητα δηλ δημιουργίας λαθών από τον άνθρωπο. Αντί γι' αυτό το σύγχρονο σύστημα απαιτεί όλο και περισσότερη ανθρώπινη παρέμβαση για την ομαλή λειτουργία του και την παραγωγή κάποιου "ικανοποιητικού" αποτελέσματος, είτε αυτή προέρχεται από τους γονείς, είτε από τους δασκάλους, είτε από τους παραδιδασκάλους της παραπαιδείας είτε και από τις τρεις ομάδες. Λογικό είναι ότι εφόσον στην μάθηση εμπλέκονται πάρα πολλοί να αυξάνονται και τα λάθη.

Το σύστημά μας λοιπόν θα πρέπει να προσέξουμε και να το κάνουμε με τέτοιον τρόπο ώστε ο μαθητής να αυτοδιδάσκεται. Δηλ η ύλη των μαθημάτων, τα βιβλία και η παιδαγωγική φιλοσοφία να είναι τέτοια ώστε να αποτελούν μια καλή "μέθοδο άνευ διδασκάλου". Ότι ακριβώς κάνεις εσύ τώρα, που μαθαίνεις χωρίς δασκάλους δηλ (απ' ότι έχεις αναφέρει). Όταν λοιπόν το κάθε παιδί μπορεί από μόνο του να μάθει μέσα από μια τέτοια διαδικασία, τότε η παρουσία του δασκάλου οπωσδήποτε θα το βοηθήσει, όποιος κι αν είναι αυτός και ότι ικανότητες κι αν έχει. Ένας κακός δάσκαλος δεν θα κάνει κακό στην μάθηση του παιδιού ενώ ένας καλός θα μεγαλουργήσει.

Σταματώ, μήπως σε κούρασα...
Δεν στενοχωριέμαι για ότι έχασα αλλά για ότι θα μπορούσα να είχα κερδίσει. Αυτό που είχαμε το κουβαλάμε πάντα, αυτό που δεν κερδίσαμε το ονειρευόμαστε.

Αποσυνδεδεμένος Lo.Lee.Ta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2145
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Venceremos
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #186 στις: 26/11/09, 00:08 »
Παππού, τυχαίνει να έχω γνωρίσει ανθρώπους από το Υπουργείο Παιδείας, που είναι εκπαιδευτικοί και κάνουν ιδιαίτερα και αυτό είναι παράνομο. Όπως και δασκάλους που κάνουν ιδιαίτερα και είναι παράνομο. Όπως και κάποιες ενέργειές τους, που είναι ακόμη πιο παράνομες από το να κάνουν ένα ιδιαίτερο. Ας πούμε να πούνε ποια θέματα θα πέσουνε, ή να ανεβάσουν βαθμολογίες κατά προτίμηση. Δεν μπορούν λοιπόν να μου πούνε ότι όλοι αυτοί οι δασκάλοι που κάνουν μετά το σχολείο ιδιαίτερα και είναι παράνομοι, ότι δεν επαναστατούν γιατί έτσι θα είναι παράνομοι. Βεβαίως παππού εγώ δεν μίλησα για παρανομία, αλλά για συντονισμό προς αλλαγή του νόμου.


 Αλλά έτυχε να μιλήσω πρόσφατα με τον γιο ανθρώπου, αυτού που αποκαλείς εσύ σχεδιαστή. Ο οποίος ήτανε τοπ στο υπουργείο παιδείας και συνταξιοδοτήθηκε πρόωρα, γιατί ο άνθρωπος δεν την πάλευε άλλος από τα άσχημα που συνέβαιναν εις τον χώρο. Ο συγκεκριμένος άνθρωπος ήτανε υψιλά ιστάμενος και ταξίδευε συνέχεια στο εξωτερικό, για να παρακολουθεί ξένα συστήματα παιδείας ώστε να προτείνει γραπτός το τι και το πως για να πάει μπροστά το δικό μας σύστημα. Ο λόγος που κατά κάποιο τρόπο παραιτήθηκε από όλο αυτό....είναι ότι έβλεπε πως δεν γινότανε καμμία κίνηση σε όλες αυτές τις μελέτες και τα έγγραφα ενώ περίμεναν υπογραφές μένανε ανέγγιχτα και σκονισμένα. Αφού λοιπόν μίλησε πολλές φορές και είδε ότι κανένας δεν ενδιαφερόταν, αντίθετα υπήρχε κάθετη αρνητικότητα, έφυγε από το υπουργείο γιατί αντελείφθειν ότι δεν πρόκειται να προχωρήσουν σε καμμία ενέργεια, ούτε στον αιώνα τον άπαντα, πόσο μάλλον σχετικά σύντομα...Ο ίδιος ένιωσε δε, ότι δεν μπορούσε να προσφέρει πια τίποτα, μιας και δεν ενδιαφερόταν κανένας άλλος για όλες αυτές τις μελέτες και όλο αυτό το έργο που είχε κάνει... Όταν αργότερα τον συνάντησε κάποιος γνωστός του από εκεί και τον ρώτησε πως πάνε τα πράματα, τον ενημέρωσε ότι δεν έχει αλλάξει κάτι, και ότι δεν κάνουν καμμία κίνηση για να αλλάξει κάτι προς το καλύτερο. Βεβαίως, αυτό ο καθένας μπορεί να το πάρει ώς μία ψεύτικη ιστοριούλα, που είτε την λέω εγώ.....είτε την άκουσα εγώ και αυτός που μου την είπε ήτανε ψεύτικη....είτε είναι αληθινή η ιστορία αλλά επρόκειται για ένα πυροβολημένο που είχε αυτή τη θέση....που όντως έκανε αυτά τα ταξίδια...που όντως έκανε μελέτες....αλλά όμως ήτανε πυροβολημένος. Αυτό που μ΄αρέσει όμως σε αυτόν τον πυροβολημένο, είναι ότι έχει 2 πολύ αξιόλογους ανθρώπους για παιδιά, είναι εργατικά, είναι μορφωμένα και ξεχωρίζουν κιόλας, αλλά με το που τελείωσαν την 3 λυκείου, τα έστειλε ο ίδιος στο εξωτερικό, χωρίς να τα αφήσει καν να γράψουν πανελλήνιες.

Αυτό που λες , όσον αφορά τα βιβλία, είναι πολύ καλό, αλλά βρισκόμαστε πάλι στο σημείο, για το ποιοι θα γράψουνε τα βιβλία. Τι θα περιέχουν τα βιβλία... Και αυτό που περιέχει το βιβλίο, σίγουρα θα το έχει γράψει κάποιος άνθρωπος, κάποιος εκπαιδευτικός..ποιοι λοιπόν θα γράψουν τα βιβλία και ποιοι θα τα επιλέξουν.
Σίγουρα παππού όπου άνθρωπος και λάθη, αλλά υπάρχει μία ένα φάσμα ανθρώπων...σημαντικό είναι να επιλέξουμε τους καλύτερους.
Κριτίρια επιλογής και επαναλαμβανόμενος τρόπος επιβεβαίωσης ανταπόκρισης στα κριτίρια επιλογής.


Adios Muchachos!

Αποσυνδεδεμένος papous

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2467
  • Φύλο: Άντρας
  • Έτσι να συμβιώνουμε, σαν τον σκύλο με τη γάτα...
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #187 στις: 26/11/09, 11:40 »
Κοίτα ν' ακούσεις, Χόλυ μου... Τα βιβλία υπάρχουν ήδη, δεν χρειάζεται να βρούμε καινούριους συγγραφείς. Θα με ρωτήσεις ποιά είναι... Ψάξε και βρες τα. Το κρυφό σχολείο έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό το οποίο είναι και η ιδιοποιός του διαφορά από τα άλλα σχολεία. Δεν καθοδηγείται. Αυτή είναι βασική αρχή και απαρέκλιτη. Σ' αρέσει, δεν σ' αρέσει εκτός από τις γενικές αρχές και κατευθύνσεις δεν θέλω και δεν πρέπει να προσφέρω τίποτε άλλο.

Το κρυφό σχολείο είναι ένα κίνημα, τίποτε άλλο. Έχει ήδη εφαρμοστεί και τα αποτελέσματα είναι κάτι παραπάνω από ενθαρυντικά.

Τα υπόλοιπα που λες, περί εύρεσης των καλύτερων κλπ. δεν ενδιαφέρουν τους κρυφοσχολίτες, λόγω του ότι δρουν τοπικά με ότι υλικό υπάρχει, και πίστεψέ με, αυτό το υλικό είναι πραγματικά αξιόλογο.

Αυτά θα τα σκεφτόμασταν εάν προσπαθούσαμε να δημιουργήσουμε ένα κεντρικό υποχρεωτικό σύστημα, οπότε υποχρεωτικά θα ψάχναμε να βρούμε τους καλύτερους και θα βάζαμε για τον σκοπό αυτό μια αγγελία στο διαδίκτυο... ;D
Δεν στενοχωριέμαι για ότι έχασα αλλά για ότι θα μπορούσα να είχα κερδίσει. Αυτό που είχαμε το κουβαλάμε πάντα, αυτό που δεν κερδίσαμε το ονειρευόμαστε.

Αποσυνδεδεμένος Lo.Lee.Ta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2145
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Venceremos
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #188 στις: 26/11/09, 17:15 »
Όχι παππούκα, δεν επρόκειται να σε ερωτούσα ποια είναι. Το ότι δεν χρειάζεται να βρεθούν καινούριοι συγγραφείς με χαροποιεί, μιας και γνώμη μου είναι, πως κάποια πράματα έχουν ειπωθεί και έχουν γραφτεί τόσα τρισεκατομύρια φορές, που δεν χρειάζεται να βγει κάτι καινούριο ώστε να τα ξαναγνωστοποιήσει, πέραν κάποιας αλλαγή τους. Όταν λες καθοδηγείτε, τι ακριβώς εννοείς ? Το ότι είναι κίνημα το έχω αντιληφθεί, επίσης το ότι έχει αποτελέσμα ενθαρυντικά με κάνει και χαίρομαι ένα παραπάνω, γιατί σκέφτομαι τα παιδιά, ότι θα βγουν πιο ολοκληρωμένοι ανθρώποι. Βεβαίως βεβαίως, το ότι υλικό υπάρχει, είναι το αναπάντητο ερωτηματικό....το οποίο στο καπάκι απαντιέται κιόλας, ότι είναι πραγματικά αξιόλογο. Ένα αξιόλογο υλικό, υπάρχει περίπτωση να βρεθεί δίπλα σου, όμως υπάρχει και περίπτωση να χρειαστεί να βάλεις αγγελία. Υποχρεωτικό είναι το σύστημα, που επιβάλει τους καλύτερους και όχι αυτό που επιλέγει τους καλύτερους. Οι δικές μου απορίες πάντως παππού έχουν λυθεί...ένα παραπάνω αφού κάποιοι άνθρωποι ενδιαφέρθηκαν πραγματικά για τα παιδιά τους.
Adios Muchachos!

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
0 Απαντήσεις
51384 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 28/03/02, 16:08
από Σπύρος
0 Απαντήσεις
50298 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/04/02, 16:12
από Σπύρος
0 Απαντήσεις
49335 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/04/02, 16:16
από Σπύρος
0 Απαντήσεις
53978 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/07/06, 22:08
από Ο Νέος Κιθαρωδός
1 Απαντήσεις
54052 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 17/07/10, 13:02
από Βραζίλης
6 Απαντήσεις
4765 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 28/08/08, 21:49
από Giorgos K.
224 Απαντήσεις
73956 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 12/01/11, 16:09
από papous
10 Απαντήσεις
7460 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 28/11/09, 13:05
από Kundera
4 Απαντήσεις
3613 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/09/11, 20:54
από Jezus
0 Απαντήσεις
10238 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/02/18, 16:41
από HenryZyba