Σελίδες:
  • #1 από Elem στις 12 Dec 2006
  • Κατ αρχας να συγχαρω τους συντελεστες της σελιδας για την καλη δουλεια και την ολη παρεα για το ωραιο φορουμ που εχει φτιαχτει.

    Ειμαι στα ξεκινηματα ηλεκτρικη, και με εχει προβληματισει λιγο ο δασκλος με τον οποιο κανω μαθημα, οποτε θελω τη γνωμη σας μηπως πρεπει να αλλαξω...
    Εκανα παλιοτερα κλασσικη (πολυ παλιοτερα) με τον ιδιο καθηγητη και επειδη γενικα μου ειχε αρεσει το μαθημα μαζι του, κι επειδη εμαθα οτι κανει μαθηματα ηλεκτρικης, αποφασισα να αρχισω και μαζι του ηλεκτρικη. Εδω να τονισω οτι ειναι ΠΟΛΥ εμπειρος καθηγητης, εργαζεται και σε ωδειο, και πεπειραμμενος μουσικος,εξισου καλος παικτης ηλεκ και κλασσικης, εχει δε βγαλει σχολη διδασκαλιας ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ κιθαρας. Το προβλημα μου γενικοτερα ειναι οτι δεν νιωθω να παταω πολυ γερα απο τοτε που αρχισαμε μαθημα....Εννοω οτι και ο ιδιος δεν δειχνει να κινειται με τοση σιγουρια με την ηλεκτρικη οσο με την κλασσικη, δεν εχει καποια σαφη μεθοδο, και την μια το μαθημα αναλωνεται σε υπεραπλουστατα πραγματα, την αλλη με ριχνει στα βαθια αποτομα, και εν τελει δεν υπαρχει αυτη η σειρα στα πραγματα που ειχα με την κλασσικη, δηλαδη δεν νιωθω οτι μπαινουν βασεις και προχωραμε σταθερα με καποια λογικη προς καποια κατευθυνση. Για παραδειγμα, με ρωταει αυτος τι τραγουδια μ αρεσουνε, και μου φερνει σχετικες παρτιτουρες, αλλα δεν νομιζω οτι καθεται να δει αν αυτα ανταποκρινονται στο επιπεδο μου, χωρια που τις φερνει ανεγγιχτες και καθομαστε επιτοπου και κοιταμε την δακτυλοθεσια κλπ., βλεπω δηλαδη οτι σαν να τα δουλευει εντελως 1ηφορα μαζι μου αυτα τα κομματια. Συνηθως εχω να αντιμετωπισω πολυ δυσκολα κομματια, ζορικα πιασιματα στα ακορντα και ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΠΛΟΚΑ μετρηματα(ρυθμους), και εχω την αισθηση οτι ολα αυτα εχουν ερθει καπως αποτομα και νωρις, και μονος σπιτι παλευω να ερμηνευσω τις παρτιτουρες που μου χει δωσει, ενω περιμενα οτι στην αρχη τουλαχιστον η δυσκολια θα ταν στα χερια.
    Ξερω βεβαια οτι γενικα η ηλεκτρικη ειναι πιο χυμα οργανο απ τα κλασσικα, και λογικο ειναι να μην υπαρχει στανταρ μεθοδος, και επειδη απ την αλλη δεν εχω δα και μετρο συγκρισης, ουτε χρονια εμπειριας για να τον κρινω σωστα, θα θελα να μου πειτε πως τα βλεπετε τα πραγματα...Υπαρχει οντως προβλημα η πρεπει να κανω υπομονη...Θα θελα να καταληξω συντομα γιατι ξεκινησα με πολλη φορα, αφιερωνω πολυ χρονο (γυρω στις 2-3 ωρες τη μερα μελεταω αν μπορω να βγαλω ακρη) αλλα εχω κολλησει, και φοβαμαι μηπως πεταω λεφτα και ξενερωνω και αδικα.....

    Καθε τεκμηριωμενη αποψη θα ταν καλοδεχτη, κι ευχαριστω εκ των προτερων για τη βοηθεια...
  • #2 από morfeas_SG στις 13 Dec 2006
  • στην ηλεκτρικη μπορει να μην υπαρχει standard method, αλλα υπαρχουν διαφορα επιτυχημενα συστηματα τα οποια μπορεις μαζι με τον δασκαλο να  προσαρμοσεις και να δοσεις εμφαση αναλογα με τα στυλ που θες κλπ.

    η γνωμη μου ειναι οτι αν δεν εσθανεσαι οκ με τον δασκαλο και το μαθημα του θα πρεπει να τον αλλαξεις. κανονικα θα επρεπε να σε εμπνεει ο ιδιοσ και μετα το μαθημα να θεσ να κατσεις να πεξεις ασταματητα...

    στην τελικη, δεν χανεις και τιποτα να δοκικασεις μερικα μαθηματα με καποιον αλλο.
  • #3 από parlats στις 13 Dec 2006
  • Υπάρχουν standard μέθοδοι και στην ηλεκτρική κιθάρα!

    Αυτό που θα σου πρότεινα είναι να μιλήσεις λίγο με το δάσκαλο σου, να του πεις τον προβληματισμό σου. Ισως και ο ίδιος δεν κατάλαβε ότι δεν σε βοηθάει έτσι. Η ριζική λύση αλλάζω δάσκαλο δεν είναι πάντα συμφέρουσα.

    Αν παρόλα αυτά δεις ότι πάλι δεν προχωράς, τότε άλλαξε δάσκαλο!
  • #4 από Gabriel6th στις 13 Dec 2006
  • Ξέρω ότι μπορεί να φανεί ψιλοπερίεργο αλλά συμφωνώ με την τακτική του δασκάλου σου. Όπως έχω ξαναπεί ασχολούμαι με την κλασσική 15 χρόνια σχεδόν και κάνω και κάποια μαθήματα σε μικρούληδες. Στην κλασσική ακολουθείς το πρόγραμμα σπουδών του υπουργείου. Που προβλέπει πχ ότι στην κατωτέρα ξέρεις τις τάδε κλίμακες, παίζεις ένα κομμάτι του Α είδους, μια σπουδή κλπ Στη μέση αντίστοιχα, στην ανωτέρα αντίστοιχα κλπ. Υπάρχουν δηλαδή κάποιες στάνταρ τεχνικές που πρέπει να μάθει ο σπουδαστής που του χρειάζονται σε όλα τα είδη στα οποία θα κληθεί να ερμηνεύσει μέχρι την απόκτηση του πτυχείου του.

    Στην ηλεκτρική τα πράγματα είναι αλλιώς. Είναι ένα μοντέρνο όργανο πολύ πιο ευέλικτο από την κλασσική και ένας κιθαρίστας μπορεί να παίζει από μπλούζ και κάντρι μέχρι ντεθ μέταλ και θρας. Εφόσον λοιπόν σαν μουσικός έχεις κάποια κλίση προς κάποιο είδος, καλό είναι να θέσεις τις βάσεις σου για αυτό το είδος με βάση και τις κυριότερες επιρροές σου. Και γιατί γίνεται αυτό? Γιατί πολύ απλά κάποια στιγμή θα βαρεθείς να βγάζεις κομμάτια άλλων και θα θέλεις να αυτοσχεδιάσεις και να δημιουργήσεις. Άλλη τεχνική κατάρτηση χρειάζεται να αυτοσχεδιάσεις σε ρυθμούς μπλούζ, άλλες σε fuzion, άλλες σε hardcore κλπ. Και να τους μάθεις όλους δεν είναι ιδιαίτερα παραγωγικό. Οπότε από τη στιγμή που μαθαίνεις τα βασικά (θέσεις, κλίμακες, τοποθέτηση δακτύλων κλπ), η χρησιμότητα του δασκάλου αρχίζει να μειώνεται και βασίζεσαι περισσότερο στα αυτιά σου και τη φαντασία σου.
  • #5 από Μάνος Καμπούρης (m.k.) στις 13 Dec 2006
  •  Πόσο καιρό έκανες κλασσική?
  • #6 από The common cunning linguist στις 13 Dec 2006

  • Συμφωνώ με τον Γαβριήλ. Ο μόνος αποδεδειγμένα παραγωγικός τρόπος διδασκαλίας της ηλεκτρικής που έχω βρει, είναι να δείχνεις στο μαθητή πράγματα που "πρέπει" να μάθει μέσα από κομμάτια, riffs, licks κλπ που "θέλει" να μάθει.

    Επίσης το ρυθμό με τον οποίο μαθαίνεις πράγματα, τον ορίζεις εσύ ως επί το πλείστον, ο δάσκαλός σου είναι εκεί για να σε προφυλλάξει από τα λάθη και να σε "σπρώξει" όσο χρειάζεται.

    Βλέπεις ότι βάζω πολλά εισαγωγικά, γιατί αυτά τα θέματα περισσότερο τα αιθάνεται κανείς παρά τα κατανοεί λογικά.  ;)

    Έχεις σκεφτεί επίσης, μήπως ο ενθουσιασμός σου σε έχει οδηγήσει να υπερεκτιμήσεις την κατάσταση και να προσπαθείς να "συρρικνώσεις" το χρόνο που χρειάζεσαι; Για παράδειγμα, ακόμα και ένας τελείως αρχάριος μπορεί να κάνει bends αλλά προφανώς όχι σαν τον Gilmour, έτσι; Οι περισσότερες τεχνικές στην πραγματικότητα απαιτούν μια μουσική ωριμότητα στο συγκεκριμένο όργανο και στυλ, που χρειάζεται κάποιο καιρό για να αναπτυχθεί φυσικά.

    Τέλος, θεωρώ ότι αυτούς τους προβληματισμούς θα πρέπει να τους συζητήσεις με το δάσκαλό σου, με τον οποίο καταλαβαίνω ότι έχετε ήδη μια καλή επικοινωνία.

  • #7 από Elem στις 14 Dec 2006
  • Μαλιστα...
    Πρωτα να απαντησω στον Μ.Κ. οτι εκανα 2 χρονια, αλλα αφενος ημουν πολυ μικρος, δεν ακουγα μουσικη δλδ, και ελλειψει κινητρου ημουν ελεεινα τεμπελης, αρα δεν πηρα και πολλα απο κει δυστυχως, χωρια που ηταν πολυυυυ παλια.Ομοιως με πιανο :-[ Ξεκιναω απ το μηδεν ουσιαστικα τωρα.
    Τωρα προς γαβριηλ και κομμον καννινγκ λινγκουιστ:Ολα αυτα που λετε ειναι λογικοτατα, και εχω προβληματιστει αρκετα σ αυτη την κατευθυνση, και ειχα εντοπισει εξ αρχης σημαντικοτατα στοιχεια πανω του, οπως μια εμμονη που εχει στα μπλουζ, η η επιμονη του να εξηγει τον ρολο των ακορντων. Αλλα απ την αλλη, απουσιαζει αυτο που ειπε ο μορφεας, που ειναι πολυ σημαντικο, δηλαδη να σε κα***νει ο καθηγητης σου, ο δικος μου μαλλον μου δινει την εντυπωση οτι περιμενει να περασει η ωρα να φυγει. Και οσο για τα κομματια που λετε οτι του "ζηταω" οταν εθεσε το θεμα, εγω του ειπα καποια απλα ροκ ριφφακια τυπου Dont cry by Roses και μου ειπε πως αυτα δεν τα χει δουλεψει, αρα να τα ψαξω αν θελω μονος μου.Απ την αλλη μου λεει, αν θες, δουλευω Σαντανα, να σου φερω καποιο κομματι απο κει? Ε, του λεω ευχαριστως να μαθω σαντανα, αλλα δεν ειναι καπως βεβιασμενο? 2 μαθηματα στα ακορντα, και μου φερε κατι τρελλα πραματα που δεν καταλαβαινα καν τι ελεγε τι ελεγε η παρτιτουρα...Ε μετα μονος μου σπιτι, απλα δεν μπορουσα να το δουλεψω, και πηγε η βδομαδα στραφι....Ε οταν ειδα να γινεται αυτο καμποσες φορες αρχισα να αναρωτιεμαι μηπως εν τελει σπαταλαω χρονο,χρημα και ενθουσιασμο αδικα. Μπορει να συμβαινει αυτο που λες Γαβριηλ, οτι προτρεχω δλδ, αλλα τι να πω, αν νιωθω ανασφαλης με τη δουλεια που γινεται, ποσο αλλο να το τραβηξω? Φευγουνε λεφτα, και καποια στιγμη θελω να μπω σε μια σειρα με το οργανο...
    Και στην τελικη, τοσο κακο ειναι να κανεις καποια στανταρ πραματα στην αρχη και με σειρα? Ειπαμε, χυμα οργανο η ηλεκ, αλλα και λιγη οργανωση στην αρχη δεν βλαπτει νομιζω...Αμα κανεις τις βασεις σαλατα, αντε μετα να καθαρισεις...
    Οταν θα μαι σε επιπεδο αυτοσχεδιασμου, δεν θα με πειραξουν τα πειραματα, αλλα τωρα στη αρχη, θελω καποιον να με παρει απ το χερακι να με βαλει να πατησω γερα, που λεει ο λογος.
    Θα περιμενω και λιγες αλλες γνωμες και βλεπουμε....θα του μιλησω ισως.
  • #8 από morfeas_SG στις 17 Dec 2006
  • ...και καποια στιγμη θελω να μπω σε μια σειρα με το οργανο...
    Και στην τελικη, τοσο κακο ειναι να κανεις καποια στανταρ πραματα στην αρχη και με σειρα? Ειπαμε, χυμα οργανο η ηλεκ, αλλα και λιγη οργανωση στην αρχη δεν βλαπτει νομιζω...Αμα κανεις τις βασεις σαλατα, αντε μετα να καθαρισεις...

    συνηθως γινεται το αντιθετο. ο μαθητης θελει να παιξει κοματια και ο δασκαλος επιμενει στα βασικα. δεν ξερω γιατι σε ξεκινησε ετσι. μηπως δεν εχει καταλαβει τι ακριβως θελεις?

    παντως, ετσι οπως τα λες, σιγουρα κατι γινεται λαθος. η μελετη πρεπει να γινεται με κεφι. σιγουρα στην αρχη ειναι δυσκολα αλλα και παλι δεν πρεπει να σου φενονται τελειωσ βουνο και πρεπει γενικα να εσθανεσαι οτι πας μπροστα και οτ μαθαινεις πραγματα. αν σε δυσκολευει πολυ το practice και ειναι πολυ πανω απο το επιπεδο σου και σπαζεσαι, δεν κανεις δουλεια. μαλιστα, κανεις ζημια! γιατι ετσι μειωνεται ο ενθουσιασμος σου και στο τελος μπορει και να τα παρατησεις τελειωσ.

    Δες αυτο που εγραψε ο CCL:
    Παράθεση
    ...Ο μόνος αποδεδειγμένα παραγωγικός τρόπος διδασκαλίας της ηλεκτρικής που έχω βρει, είναι να δείχνεις στο μαθητή πράγματα που "πρέπει" να μάθει μέσα από κομμάτια, riffs, licks κλπ που "θέλει" να μάθει.

    σε μαθαινει δηλαδη τα chords, arpegios, scales... μεσα απο κοματια που θες να παιξεις!!!

    εμενα η γνωμη μου οπως ειπα και πριν ειναι να αναβαλεις το μαθημα για λιγες εβδομαδες προφασιζομενος κατι. κανε 3,4 μαθηματα με καποιον αλλο, και μετα βλεποντας και κανοντας. μην το ζοριζεις πολυ αν βλεπεις οτι δεν παει...

    εδω σου απαντησε καποιος δασκαλος που εχει ενα συστημα για να σε μαθει αλλα και για να σου κρατα το ενδιαφερον. υπαρχουν και αλλοι στις αγγελιες του φορουμ. στειλε πμ, παρε τηλεφωνα, δεσ ποιος εχει ωρεσ, τιμες κλπ και ξεκινα μερικα μαθηματα. νομιζω μερικοι εχουν και το πρωτο μαθημα δωρεαν... δεν εχεις να χασεις τιποτα anyway



  • #9 από ship_me_out!!! στις 18 Dec 2006
  • Συμφωνω με τον parlats. Συζητησε μαζι του, συζητησε και με αλλους δασκαλους και αν καταλαβεισ οτι καποιος αλλος μπορει να σε βοηθησει καλυτερα, τοτε......
Σελίδες: