Ψηφοφορία

ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΠΩΣ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ

ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΕΝΟ
2 (4.3%)
ΛΙΓΟ ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΚΡΑΤΩΝ
8 (17%)
ΠΟΛΥ ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΧΩΡΩΝ
37 (78.7%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 47

Αποστολέας Θέμα: ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ !  (Αναγνώστηκε 23863 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος UNPLAGGED

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Το σημερινό Εκπαιδευτικό Σύστημα, σε Ελλάδα και Εξωτερικό, περνάει μία βαθειά κρίση.
ΟΙ μέθοδοι διδασκαλίας ελάχιστα έχουν αλλάξει εδώ και δεκαετίες, αφού ως επι το πλείστον
βασίζονται σε παθητικές μορφές Διδασκαλίας (παράδοση με σημειώσεις, διαφάνειες, τώρα με Powerpoint),
όπου ο φοιτητής βομβαρδίζεται από γνώση, χωρίς ΣΥΝΗΘΩΣ να συμμετάσχει ενεργά, ώστε να την αφομοιώσει.

Τι γνώμη έχετε γι αυτό, και τι θα προτείνατε ως σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας;

 ::)
All seasons are beautiful for the person who carries happiness within.

Αποσυνδεδεμένος GreekDudeCovers

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1677
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • GreekDudeCovers on YouTube
Η μόνη καινοτομία (αν θεωρείται καινοτομία) είναι το ότι τα παιδιά πλέον μαθαίνουν αυτά που υποτίθεται πως πρέπει να μαθαίνουν μόνο από τα φροντιστήρια. Κλαιν μάιν εκπαίδευση και γνώσεις. Παπαγαλάκια θέλουν που να αποστηθίζουν 500 σελίδες και να τα γράφουν στις πανελλήνιες. Αν αυτό θεωρείται γνώση τότε κάθε λυκειόπαιδο θα'πρεπε να προσλαμβάνεται στη NASA!

Αποσυνδεδεμένος FSL

  • Αδιόρθωτη Xιονάτη
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2327
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Όλα είναι στο μυαλό,πόνος και γιατρειά...
    • Προφίλ
Το έχουμε συζητήσει πολλάκις το θέμα της παιδείας στην ελλάδα.
Θα ψάξω να βρω το αντίστοιχο θέμα,αν κάποιος με προλάβει ας στείλει ένα πμ.
www.ektakta.gr
μάθε άμεσα ό,τι επηρεάζει την καθημερινότητά σου...απεργίες, εφημερίες νοσοκομείων, τηλέφωνα δημοσίων υπηρεσιών, έκτακτη επικαιρότητα...

Αποσυνδεδεμένος UNPLAGGED

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Gothic,
ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Όντως τα πράγματα "σέρνονται" στην χώρα μας, κι ενώ βλέπεις παιδιά ξύπνια,
με φρέσκες ιδέες και χαρίσματα, τελικά τα παπαγαλάκια επιβραβεύονται.

Χιονάτη,
είμαι σχετικά νέα στην παρέα σας. Σερφάρω αρκετά καθημερινά στην ιστοσελίδα σας, μα τα θέματα σας είναι ατελείωτα.
Οπότε, αν κάτι παρόμοιο έχει γραφεί, προφανώς δεν το είδα ΑΚΟΜΑ. Πάντως η ερώτηση είναι ΠΩΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
Μήπως το παλιότερο θέμα περιορίζεται στα χάλια της παιδείας, τα βιβλία Ιστορίας κλπ?

Με εκτίμηση,
 :-* 
All seasons are beautiful for the person who carries happiness within.

Αποσυνδεδεμένος MISTREATED

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 264
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Προσωπικά πιστεύω ότι το θέμα είναι πολύ σοβαρό και θα έπρεπε να το εξετάσουμε πιο βαθειά.
Οντως τα πράγματα 'σέρνονται' στην χώρα μας και πολύ σωστά το έθεσε η φιλτάτη UNPLAGGED.
Ισως δεν του δώσαμε την πρέπουσα σημασία , αν και θα έπρεπε, αφήνοντας ένα βαρύ κοινωνικό θέμα στο έλεος των 'επαιόντων' της εκάστοτε κυβέρνησης. Μήπως οι φίλοι που ασχολούνται με την παιδεία (καθηγητές, δάσκαλοι) θα έπρεπε να δώσουν την δική τους θέση και προτάσεις πάνω σ'αυτό ;
Μπορεί σαν αποτέλεσμα κάτι να βγεί δεν νομίζετε...
Nobody is perfect, but who wants to be nobody...

Αποσυνδεδεμένος Arg0

  • The Downstroker
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3257
  • Φύλο: Άντρας
  • Είμαι συναυλιάς... τι να κάνουμε?
    • Προφίλ
Για να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα πρέπει πρώτα η δευτεροβάθμια εκπαίδευση να αποδεσμευτεί από την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο και δεύτερον να καταλάβει ο Έλληνας οτι δεν γίνεται να είμαστε ένα κράτος πτυχιούχων.
If we are here not to do
What you and I wanna do
And go forever crazy with it
Why the hell are we even here?

Αποσυνδεδεμένος Βραζίλης

  • Δεν με λένε Bill!
  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 10369
  • Φύλο: Άντρας
  • Βασίλης + Βραζιλία = Βραζίλης
    • Skype - fronimitis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
Τυχαίνει να διαβάζω ένα βιβλίο για την εκπαιδευτική πολιτική στην μεταπολίτευση. Εκεί γράφει πολλά ενδιαφέροντα πράγματα. Πχ. ότι η Ελλάδα είναι η μόνη (αν θυμάμαι καλά) χώρα της Ευρώπης όπου η εκπαίδευση (σε όλες τις βαθμίδες της) είναι δωρεάν, ότι το πλήθος των εισαχθέων στην 3οβάθμια εκπαίδευση έχει αυξηθεί εντυπωσιακά, ότι το ποσοστό πτυχιούχων επί του πληθυσμού είναι μεγαλύτερο από πολλές ευρωπαϊκές χώρες (και το ποσοστό αναλφάβητων μικρό), κλπ. Αυτά είναι μερικά από τα θετικά. Βέβαια υπάρχουν αρκετά αρνητικά (που μερικά προκύπτουν από τα θετικά (πχ. ποσοστό ανεργίας πτυχιούχων)), αλλά έτσι ήταν, είναι και θα είναι: κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι τέλειο από όλες τις απόψεις, το κάθε κράτος βάζει τις προτεραιότητές του (πχ. θέλει μορφωμένους πολίτες (τους εύπορους ή όλους; ), ή σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας; )

Ανάλογα με την εξέλιξη της συζήτησης θα επανέλθω με πιο συγκεκριμένα στοιχεία.

Αποσυνδεδεμένος MISTREATED

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 264
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Φίλτατοι Arg0 και Βραζίλη, έχετε απόλυτο δίκαιο σε όσα αναφέρετε, μόνο που η μεταπολεμική νοοτροπία του Ελληνα γονιού είναι να δεί τα παιδιά του μορφωμένα, πράγμα που το επιδιώκει με κάθε θυσία και τρόπο.
Το πρόβλημα είναι ότι σε μία μικρή χώρα, όπως η δική μας , με ουσιαστικά βασική μόνο βιομηχανική ανάπτυξη και παραγωγή, με μικρή ζήτηση στον χώρο των υπηρεσιών και με μοναδικές θα έλεγα εξαιρέσεις τούς ΄τομείς του τουρισμού και της ναυτιλίας , όπου και πρωτεύουμε παγκόσμια, οι χιλιάδες πτυχιούχοι δεν είναι δυνατόν να αποροφηθούν. Το παράλογο είναι ότι στους ανωτέρω δύο τομείς που πρωταγωνιστούμε, η παιδεία δεν έχει συντονιστεί ούτως ώστε να τους εξυπηρετήσει, με αποτέλεσμα μόνο δύο πανεπιστημιακές σχολές να υπάρχουν για την ναυτιλία (και αυτές όχι με μεγάλη ιστορία αλλά πράγματι καλές) και στον τουρισμό κάποιες ανώτερες σχολές που δεν δίνουν σ'αυτήν την βιομηχανία τα στελέχη που χρειάζεται. Η νοοτροπία αυτή πρέπει να αλλάξει και να καταλάβει ο Ελληνας ότι δεν είναι δυνατόν να έχουμε μια χώρα μόνο γιατρών , δικηγόρων, πολιτικων μηχανικών και οικονομολόγων κλπ χωρίς την αντίστοιχη αγορά εργασίας. Φθάσαμε στο σημείο ο υδραυλικός , ο ξυλουργός ή ο ηλεκτρολόγος να αμοίβεται πολύ περισσότερο απο τον 'μορφωμένο' κάτοχο πτυχίου και να έιναι ταυτόχρονα και δυσεύρετος. Θετικό το ότι τα νεα παιδιά έχουν περισσότερη μόρφωση απο τα αντίστοιχα της ευρώπης αλλά τί να το κάνεις όταν δεν μπορούν να το εκμεταλευτούν στον εργασιακό τους χώρο. Είναι ενα θέμα που θα έπρεπε να τύχει περισσότερης προσοχής απο τα μέλη γιατί ακόμη και αν δεν τα αφορά άμεσα λόγω ηλικίας θα το βρούν μπροστά τους τα επόμενα χρόνια. Εμείς οι μεγαλύτεροι που το αντιμετωπίσαμε , αλλά ιδιαίτερα οι ειδικοί (εκπαιδευτικοί) κάθε βαθμίδας, παρακαλούνται να μας δώσουν τα φώτα τους  και να θεσουν τις προτάσεις τους για συζήτηση.
Nobody is perfect, but who wants to be nobody...

Αποσυνδεδεμένος Amylo

  • Και αν δεν σας αρέσει...
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1129
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ
    • Προφίλ
κατι πρεπει να μας λεει η ψηφοφορια ::)
οταν καποιο βραδυ ξυπνησεις απο την αποτομη κραυγη σου...κ τρεξεις στην μαμα σου να το πεις...κ εκεινη τρομαγμενη κλεισει την φωνη σου στο ψυγειο...τοτε θα ναι αργα,μεσανυχτα..και θα χεις κουραστει.....

Αποσυνδεδεμένος gers

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2533
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Καταρχάς, για να έχεις άποψη για μια τέτοια ψηφοφορία πρέπει να έχεις και ένα μέτρο σύγκρισης..
Αλήθεια, τα 25 άτομα που ψήφισαν έχουν ζήσει σε άλλες χώρες για να έχουν και άποψη? Ή ξέρουν από πρώτο χέρι για το εκπαιδευτικό σύστημα των άλλων χωρών ώστε να το συγκρίνουν με το δικό μας?

Αποσυνδεδεμένος Amylo

  • Και αν δεν σας αρέσει...
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1129
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ
    • Προφίλ
Καταρχάς, για να έχεις άποψη για μια τέτοια ψηφοφορία πρέπει να έχεις και ένα μέτρο σύγκρισης..
Αλήθεια, τα 25 άτομα που ψήφισαν έχουν ζήσει σε άλλες χώρες για να έχουν και άποψη? Ή ξέρουν από πρώτο χέρι για το εκπαιδευτικό σύστημα των άλλων χωρών ώστε να το συγκρίνουν με το δικό μας?
δεν ξερω για τους αλλους παντως εγω που εχω παει σε τουλαχιστον 6 αλλες χωρες και εχω μαθει για το εκπαιδευτικο συστημα χωρις; να ωραιοποιω τπτ εμαθα ενδοιαφερουσες μεθοδους ακι αλλες καθολου ενδοιαφερουσες
οταν καποιο βραδυ ξυπνησεις απο την αποτομη κραυγη σου...κ τρεξεις στην μαμα σου να το πεις...κ εκεινη τρομαγμενη κλεισει την φωνη σου στο ψυγειο...τοτε θα ναι αργα,μεσανυχτα..και θα χεις κουραστει.....

Αποσυνδεδεμένος MISTREATED

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 264
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Καταρχάς, για να έχεις άποψη για μια τέτοια ψηφοφορία πρέπει να έχεις και ένα μέτρο σύγκρισης..
Αλήθεια, τα 25 άτομα που ψήφισαν έχουν ζήσει σε άλλες χώρες για να έχουν και άποψη? Ή ξέρουν από πρώτο χέρι για το εκπαιδευτικό σύστημα των άλλων χωρών ώστε να το συγκρίνουν με το δικό μας?

Εχω και εγώ ζήσει αρκετά στο εξωτερικό και έχω σπουδάσει έξω, έτσι μπορώ να πώ ότι και η νοοτροπία του φοιτητή είναι διαφορετική και ο τρόπος σπουδών σε πολλές χώρες διαφέρει. Αλλά ας μήν ξεφεύγουμε απο το θέμα. Το να λιβανίζουμε το τι συμβαίνει σε πιο προηγμένες χώρες δεν λύνει το πρόβλημα γιατί δεν βλέπουμε ανταπόκριση απο τούς εκπαιδευτικούς (μέλη του kithara) που θα μπορούσαν να δώσουν ιδέες και ίσως λύσεις.
Nobody is perfect, but who wants to be nobody...

Αποσυνδεδεμένος Arg0

  • The Downstroker
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3257
  • Φύλο: Άντρας
  • Είμαι συναυλιάς... τι να κάνουμε?
    • Προφίλ
MISTREATED θα συμφωνήσω με την τοποθέτηση που κάνεις αλλά δυστυχώς αφ' ενός υπάρχει ήδη βιομηχανία παραπαιδίας και αφ' εταίρου το όλο θέμα της νοοτροπίας που αναφέρθηκε πιο πάνω κάνουν οποιαδήποτε μεταρύθμιση του εκπαιδευτικού πολύ μεγάλο ρίσκο, ειδικά για κυβερνήσεις με οριακές πλειοψηφίες.

Για να μην ξεχνάμε το γεγονός οτι συμφέρει τους εργοδότες να έχουν προσωπικό με αυξημένες γνώσεις αλλά και έλειψη δυνατοτήτων για διεκδικήσεις. 
If we are here not to do
What you and I wanna do
And go forever crazy with it
Why the hell are we even here?

Αποσυνδεδεμένος Βραζίλης

  • Δεν με λένε Bill!
  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 10369
  • Φύλο: Άντρας
  • Βασίλης + Βραζιλία = Βραζίλης
    • Skype - fronimitis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
Να βλέπουμε αρκετούς πολίτες να σχίζουν τα ιμάτιά τους αντιτιθέμενοι στην ιδιωτική παιδεία (3βάθμια κυρίως),από την άλλη όμως σχεδόν όλοι έχουν ουσιαστικά συμβιβαστεί με την ύπαρξη και τη λειτουργία της παραπαιδείας εδώ και αρκετά χρόνια!
Να έχουμε δημόσιο σχολείο δηλαδή, αλλά και ταυτόχρονα το ιδιωτικό φροντιστήριο που είναι πλέον θεσμός. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα αυτή τη στιγμή είναι δημόσιο ή ιδιωτικό δηλαδή?

Τα φροντιστήρια/παραπαιδεία είναι έμμεσο αποτέλεσμα της πολιτικής που αφορά στην είσοδο στην 3οβάθμια εκπαίδευση. Εαν δεν αποδεσμευτεί το Λύκειο από την είσοδο στα Πανεπιστήμια, τότε το Λύκειο θα παραμένει μια πύλη εισόδου για το Πανεπιστήμιο και θα παραμερίζεται ο παιδευτικός του χαρακτήρας. Ποιος νοιάζεται για τα μαθήματα γενικής παιδείας ή για καμιά χρήσιμη συζήτηση στην τάξη όταν πρέπει να παπαγαλίσει όσο το δυνατόν καλύτερα τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστεί για να μπεί στο Πανεπιστήμιο;
Κατά τ'άλλα, ναι έχουμε δημόσια δωρεάν παιδεία, και αυτό είναι πολύ καλό. Τουλάχιστον ας τελειώσουν _όλοι_ το Λύκειο, όχι μόνο οι κατέχοντες.

Για να μειωθεί αυτή η αναλογία, γενικα απαιτείται πρόσληψη επιπλέον διδακτικού προσωπικού. Αυτή είναι μια βασική διαφορά με το σύστημα 3βάθμιας εκπαίδευσης των ΗΠΑ που γνωρίζω, όπου σε κάθε αίθουσα συνήθως δεν αντιστοιχούν πάνω από 20 άτομα ανά διδάσκοντα.
Δυστηχώς το υπάρχον σύστημα και οι υπάρχουσες υποδομές στα ελληνικά παν/μια δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο.

Από την στιγμή που τα Πανεπιστήμια στις ΗΠΑ αρπάζουν παχυλά δίδακτρα από τους φοιτητές, φυσικά μπορούν να έχουν πολύ προσωπικό και μεγάλες υποδομές. Αλλά ακόμα κι αν οι ΗΠΑ είχαν επίσης δωρεάν 3οβάθμια εκπαίδευση, το ΑΕΠ τους είναι πολύ μεγαλύτερο από της Ελλάδας. Συνεπώς δεν μπορεί να γίνει εύκολα σύγκριση γιατί μιλάμε σε άλλη βάση.
« Τελευταία τροποποίηση: 26/08/08, 23:34 από Βραζίλης »

Αποσυνδεδεμένος Arg0

  • The Downstroker
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3257
  • Φύλο: Άντρας
  • Είμαι συναυλιάς... τι να κάνουμε?
    • Προφίλ
Το να αποδεσμευτεί το Λύκειο εντελώς από το παν/μιο το θεωρώ κάπως ανεδαφικό και δε γνωρίζω αν εφαρμόζεται κάπου.

Eφαρμόζεται. Στην Μεγ. Βρετανία το λύκειο τελειώνει στα 16 και μετά ο μαθητής προχωράει στο κολλέγιο (αν το επιθυμεί) που μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεχνικών σπουδών και προπανεπιστημιακών σπουδών που διαρκούν 2 έτη.

Κάθε παν/μιο που σεβεται τον εαυτό του, προφανώς καθορίζει και ένα minimum background για τους εισαχθέντες του.
Γενικά μια μορφή αξιολόγησης πάντα θα υπάρχει, είτε λέγεται πανελλήνιες, είτε SAT tests, είτε οτιδήποτε.

Μα δεν είμαστε κατά της αξιολόγησης. Απλά το σύστημα όπως εφαρμόζεται στην Ελλάδα ωθεί τους φοιτητές στην παραπαιδεία και εν τέλη μένουν και ακάλυπτες θέσεις στα ιδρύματα.
If we are here not to do
What you and I wanna do
And go forever crazy with it
Why the hell are we even here?

Αποσυνδεδεμένος MISTREATED

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 264
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Φίλτατοί μου, το πρόβλημα είναι ότι η παιδεία είναι συνυφασμένη με την επαγγελματική αποκατάσταση ΜΟΝΟ.
Δείτε τι συμβαίνει , στις εξετάσεις για την 3βάθμια εκπαίδευση. Τα παιδιά αναγκάζονται να μην έχουν χρόνο για την εφηβική τους ζωή, πιέζονται απο παντού για την 'επιτυχία' στις παπαγαλίστικες μεθόδους που αναγκαστικά ακολουθούν και πρακτικά δεν ζούν τουλάχιστον για τα τελευταία χρόνια του λυκείου. Πόσα απο αυτά δεν υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν μαθήματα σε σχολές που ουσιαστικά δεν διάλεξαν αυτοί αλλά εκεί πέρασαν με τις μονάδες που έπιασαν. Πόσες σχολές βγάζουν 'ειδικούς' σε κατηγορίες επαγγελμάτων που δεν υφίστανται πλέον στην Ελλάδα και που έχουν μείνει σαν κατάλειπα παρελθόντος, αλλά κάθε χρόνο αποφοιτούν κάποια παιδιά τα οποία αναγκαστικά θα στραφούν σε άλλα επαγγέλματα. Παρεπιπτόντως σήμερα στην πρωινή ζώνη της ΝΕΤ έγινε μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για το θέμα της παιδείας. Δεν θα ήταν προτιμότερο να υπήρχε σαν μάθημα (όχι δευτερεύον) ο επαγγελματικός προσανατολισμός με ειδικούς απο κάθε επαγγελματικό κλάδο να εξηγούν στα παιδιά τι προσφέρει ο συγκεκριμένος κλάδος και τι είναι τέλος πάντων το κάθε επάγγελμα που αργότερα θα διαλέξουν , προς γνώση των όσων πολύ σωστά αναφέρει ο Constantine στο μύνημα του με τις κατηγορίες των μη πανεπιστημιακών επαγγελμάτων που και αγορα εργασίας έχουν και δυνατότητες εξέλιξης. Χωρίς να θέλω να γίνω κουραστικός, θα αναφερθώ ξανά και ξανά στους κλάδους που εκ τών πραγμάτων δεν έχει δοθεί η πρέπουσα προσοχή. Τουρισμός , μιά βιομηχανία που ανθεί στην χώρα μας και χρειάζεται ειδικευμένα στελέχη. Οσες ομορφιές και να έχουμε , εάν δεν υπάρχει η σωστή υπηρεσιακή υποδομή θα χάνουμε κάθε χρόνο και περισσότερους τουρίστες. Γιατί δεν υπάρχουν σχολές, γιατί δεν σπρώχνουμε τα παιδιά μας σ'αυτόν τον κλάδο; Πιστεύω λοιπόν ότι πρέπει να υπάρχει η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που τα παιδιά θα παίρνουν γενικές και εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, που θα τούς δίνουν την δυνατότητα να μπορούν να σταθούν στα πόδια τους και στην περαιτέρω εκπαίδευση πανεπιστημιακή ή τεχνική, με διαφορετικά κριτήρια και εξετάσεις απο τις παπαγαλοειδέις που ισχύουν και γίνονται αυτοσκοπός για τα παιδια. Μην ξεχνάτε ότι δυσκολότερο είναι να μπείς παρα να τελειώσεις το Ελληνικό πανεπιστήμιο.
Nobody is perfect, but who wants to be nobody...

Αποσυνδεδεμένος papous

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2467
  • Φύλο: Άντρας
  • Έτσι να συμβιώνουμε, σαν τον σκύλο με τη γάτα...
    • Προφίλ
Μια συζήτηση εφ' όλης της ύλης και πολύ ενδιαφέρουσα είχε γίνει πριν από ένα χρόνο στο θέμα: "Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου", η οποία όμως αφορούσε την βάση του Εκπαιδευτικού συστήματος, δηλ την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Αυτό το θέμα αφορά την Ανώτατη εκπαίδευση κυρίως. Λυπάμαι που θα το πω, αλλά έχω την γνώμη ότι η πλειονότητα των σημερινών φοιτητών είναι καμένο χαρτί. Το Πανεπιστήμιο βοηθά στην διεύρυνση των οριζόντων όταν ο άνθρωπος γνωρίζει να σκέφτεται και έχει την έφεση του κριτικού διαχωρισμού ιδεών και αντιλήψεων. Ο Πανεπιστημιακός δάσκαλος δεν είναι δυνατόν να αναλωθεί στο να μάθει τον φοιτητή να σκέφτεται. Σ' αυτό πρέπει να τον οδηγήσει ο δάσκαλος του Νηπιαγωγίου, του Δημοτικού σχολείου και οι κηδεμόνες του.

Οι απαντήσεις στα ερωτήματα του θέματος συμφωνούν με τις εκτιμήσεις της έρευνας PISA που φέρνουν την Ελλάδα στις τελευταίες θέσεις ανάμεσα στις χώρες του OECD: http://www.pisa.oecd.org/dataoecd/15/13/39725224.pdf

Επίσης τελευταία Ευρωπαϊκή έρευνα κατατάσει το Ελληνικό Εκπαιδευτικό σύστημα στην 44η θέση, ανάμεσα στις 45 χώρες που αξιολογήθηκαν. Το σύστημα αξιολόγησης και των δύο μελετών εξετάζει κυρίως την ικανότητα των μαθητών-φοιτητών να αφομιώνουν τις γνώσεις που τους παρέχονται αλλά και να μπορούν να τις εφαρμόζουν στην καθημερινότητά τους.

Αυτή η κακοδαιμονία δεν είναι ίδιον μόνο του Ελληνικού συστήματος. Ίδια παράπονα για την πτώση του επιπέδου εκφράζονται και σε άλλες χώρες πιο ανεπτυγμένες από την Ελλάδα, όπως η Γερμανία και η Γαλλία.

Με μια χιουμοριστική διάθεση θα μπορούσα να πω ότι η σύγχρονη μέθοδος διδασκαλίας έχει ως σκοπό να ξεχωρίσουν οι πραγματικά άξιοι: Αν κάποιο παιδί καταφέρει και μάθει να σκέφτεται με όλες τις συνιστώσες εναντίον του, τότε μπορεί να πετύχει τα πάντα.

Αλλά πως να προτείνουμε κάποια λύση όταν η παραπαιδεία ανθεί από το Δημοτικό κιόλας?  http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_03/08/2008_279786
Δεν στενοχωριέμαι για ότι έχασα αλλά για ότι θα μπορούσα να είχα κερδίσει. Αυτό που είχαμε το κουβαλάμε πάντα, αυτό που δεν κερδίσαμε το ονειρευόμαστε.

Αποσυνδεδεμένος MISTREATED

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 264
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Αγαπητέ Papous συμμερίζομαι τα όσα γράφεις, απ'το δημοτικό πρέπει να ξεκινούν όλα κι απ'την οικογένεια. Ελα όμως που η νοοτροπία μας δεν αλλάζει (σαν γονείς) και θέλουμε τα παιδιά μας να πάνε 'μπροστά' είτε το αξίζουν είτε όχι. Οπως αναφέρεις και στις προηγμένες παιδαγωγικά χώρες αντιμετωπίζονται τα ίδια προβλήματα, μόνο που αυτοί δεν είναι 44οι στούς 45. Απλά προσπαθούν να βελτιώσουν το ήδη υπάρχον , πολύ προχωρημένο για μας, σύστημα τους. Δεν θάπρεπε λοιπόν , με όποιο πολιτικό κόστος, να δούν και οι δικοί μας τι βελτιώσεις μπορούν να γίνουν με μία έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό και την αποφυγή  της παραπαιδείας ;
Ας μην ξεχνάμε ότι το μέλλον μιας κοινωνίας κρέμεται καθαρά απο την παιδεία της. Που πάμε λοιπόν;
Nobody is perfect, but who wants to be nobody...

Αποσυνδεδεμένος papous

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2467
  • Φύλο: Άντρας
  • Έτσι να συμβιώνουμε, σαν τον σκύλο με τη γάτα...
    • Προφίλ
Δεν πάμε, έχουμε ήδη φτάσει. Μια κοινωνία που υπονομεύει την παιδεία της, υπονομεύει το μέλλον της κι εμείς το δικό μας το έχουμε ήδη υποθηκεύσει εδώ και μια τριακονταετία.

Δεν συμμερίζομαι την άποψή σου ότι όλοι οι γονείς θέλουν να σπρώξουν τα παιδιά τους. Συμβαίνει σε πολλούς αλλά όχι σε όλους. Είναι πολλοί περισσότεροι απ' όσους νομίζουμε οι άνθρωποι που έχουν αναπτυγμένη την αίσθηση του δικαίου και αυτοί ακριβώς στηρίζουν την κοινωνία μας. Αναλώνονται όμως από την κυρίαρχη έλλειψη αξιοκρατίας και από την υποψία που δημιουργεί η αβεβαιότητα.

Όσο για την παραπαιδεία είναι πολύ εύκολο να αποφευχθεί. Ας σκεφτούμε για ποιόν λόγο ένας δεκαπεντάχρονος Σκανδιναυός, Γερμανός, ή Ελβετός γνωρίζει να μιλάει άπταιστα δύο ξένες γλώσσες που τις έχει διδαχθεί στο Δημόσιο σχολείο του, και ένας Έλληνας χρειάζεται να πάει σε φροντιστήριο ακόμα και αν φοιτά σε ιδιωτικό σχολείο.

Όσον αφορά τον Επαγγελματικό προσανατολισμό, είναι μια πολύ σοβαρή διαδικασία που είναι απαραίτητο να γίνεται από ειδικευμένους ψυχολόγους και όχι τσαπατσούλικα, όπως γινόταν κάποτε από φιλόλογους και φυσικούς. Άλλωστε κάθε σχολείο θα έπρεπε να έχει θέση ψυχολόγου, επιβεβλημένο στην εποχή μας.

Ελάχιστες χώρες προσπαθούν να βελτιώσουν το σύστημά τους και επενδύουν κοινωνικά στην παιδεία η οποία στην συνέχεια αποφέρει πολιτισμό, καινοτομία, συνεργασία και ανάπτυξη. Τρανό παράδειγμα η Φιλανδία και γενικώς οι Σκανδιναυικές χώρες με τις εταιρίες μεγαθήρια που έχουν δημιουργήσει από το τίποτα.


O δικός μας βέβαια παραλογισμός δεν έχει προηγούμενο. Ένα παράδειγμα: Δεν γνωρίζουν πολλοί ότι οι διδακτορικοί και μεταδιδακτορικοί ερευνητές των Πανεπιστημίων και Ερευνητικών Ιδρυμάτων, από τους οποίους βγαίνουν και οι έρευνες κατ' ουσίαν, πληρώνονται με τους "παχυλούς" μισθούς των 300 άντε 400 Ευρώ μηνιαίως. Κι επειδή τα ιδρύματα δεν τους υπολογίζουν στο προσωπικό τους θεωρούνται φορολογικά ελεύθεροι επαγγελματίες οι οποίοι εκδίδουν αποδείξεις παροχής υπηρεσιών στο ίδρυμα, ως πάροχοι υπηρεσιών.
Λοιπόν αυτοί οι ήρωες των 300 ευρώ που θα πρέπει να ερευνήσουν, να διδάξουν, να βοηθήσουν, φορολογούνται κιόλας γιατί λέει ότι κάνουν ψευδείς δηλώσεις. Πως να ευοδωθεί η έρευνα μετά? Λίγη διάκριση δεν βλάπτει!
« Τελευταία τροποποίηση: 01/09/08, 15:25 από papous »
Δεν στενοχωριέμαι για ότι έχασα αλλά για ότι θα μπορούσα να είχα κερδίσει. Αυτό που είχαμε το κουβαλάμε πάντα, αυτό που δεν κερδίσαμε το ονειρευόμαστε.

Αποσυνδεδεμένος Βραζίλης

  • Δεν με λένε Bill!
  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 10369
  • Φύλο: Άντρας
  • Βασίλης + Βραζιλία = Βραζίλης
    • Skype - fronimitis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
Για να μην σας παρασύρει η τυφλή γκρίνια (πράγμα συνηθισμένο για τους έλληνες), ας κάνουμε μια παρένθεση για να πω μερικά θετικά του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Ας αφήσω τα νούμερα να μιλήσουν:

- Εκπαίδευση δωρεάν, σε όλες τις βαθμίδες
- Αγράμματοι (ποσοστό επί συνόλου πληθυσμού)
1961: 14,6%
1971: 11,0%
1981: 7,3%
1991: 6,8%
2001: 3,6%
- Πτυχιούχοι ΑΕΙ
1961: 1,5%
1971: 2,4%
1981: 3,4%
1991: 6,2%
2001: 8,3%
- Φοιτητές ανά 1000 κατοίκους (χωρίς φοιτητές εξωτερικού)
1961: 3,4
1971: 8,9
1981: 9,8
1995: 11,7
2001: 14,3
2003: 17,0
(από τα υψηλότερα ποσοστά, μαζί με Ισπανία, Φινλανδία)
- Δραματική μείωση ανισοτήτων όσον αφορά στην κοινωνική προέλευση και το φύλο

Ο αντίλογος λέει ότι οι ποσοτικοί δείκτες ανήλθαν σε βάρος της ποιότητας, πράγμα που έχει κάποια βάση, όμως δεν μπορεί να μετρηθεί με απόλυτα νούμερα.
Επίσης, υπάρχουν μεγάλα ποσοστά ανεργίας πτυχιούχων (παρόμοια ποσοστά έχει η Ισπανία & Ιταλία). Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι μη πτυχιούχοι έχουν μικρότερο ποσοστό ανεργίας. Επίσης, η ανεργία πτυχιούχων πέφτει δραματικά στο 3,7% στην ηλικιακή ομάδα 35-44 ετών (ενώ στην 25-34 είναι 13,7%)

Και κάτι τελευταίο για την παραπαιδεία (φροντιστήρια, ιδιαίτερα...):
Ακόμη κι αν το Λύκειο λειτουργήσει υποδειγματικά, το φροντιστήριο δεν θα εξαλειφθεί. Γιατί αυτό που γεννά την ανάγκη του φροντιστηρίου δεν είναι η υποβαθμισμένη λειτουργία του Λυκείου (ή τουλάχιστον όχι μόνο αυτή), αλλά ο ανταγωνισμός. Από την στιγμή που καθιερώθηκαν οι εισαγωγικές εξετάσεις για το πανεπιστήμιο, εμφανίστηκαν τα φροντιστήρια, και δεν πρόκειται να εξαφανιστούν με την αύξηση της ποιότητας των Λυκειακών σπουδών (παράδειγμα: Ιαπωνία)

Εν κατακλείδι, όλα ξεκινάνε από μια μεγάλη απόφαση, για την χάραξη εκπαιδευτικής στρατηγικής, (κυρίως για την τριτοβάθμια εκπαίδευση):
Πρώιμη επιλογή (=διαχωρισμός μαθητών από νωρίς με βάση τα κοινονικοοικονομικά στρώματα, πχ. Γερμανία) ή ελεύθερη πρόσβαση (=μεγάλος ανταγωνισμός, παραεκπαίδευση);;


Αποσυνδεδεμένος Ιππέας

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 679
  • Φύλο: Άντρας
  • ...με τ'αλογάκι μου συχνά,τριγυρίζω στα βουνά..
    • Προφίλ
Πιστεύω ότι οι αριθμοί είναι όντως ενθαρρυντικοί και ότι η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης είναι υψηλού επιπέδου.Η παραπαιδεία θα υπάρχει,όποιος κι αν είναι ο τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπ/ση,γιατί εκτρέφεται από τον  ανταγωνισμό, την προσφορά και τη ζήτηση.Γνωρίζουμε όλοι, πως στα γυμνάσια και στα λύκεια λειτουργούν τμήματα πρόσθετης στήριξης,όπου διδάσκουν έμπειροι ,καταξιωμένοι εκπ/κοί και παρ΄όλα αυτά δεν προτιμούνται από τους γονείς κατά πρώτον και εν συνεχεία από τα παιδιά.

Αποσυνδεδεμένος MACMISIAS

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1907
  • Φύλο: Άντρας
  • ΣΚΑΤΑ...
    • Προφίλ
    • www.myspace.com/meresmakis
Και υπάρχει το εξής οξύμωρο,που μου είπε φίλος μου καθηγητής.Στα προγράμματα στήριξης πηγαίνουν ως επί το πλείστον καλοί μαθητές που ψάχνονται για το κάτι παραπάνω... :eee:
"Θέλω ν' αλλάξω το κόσμο Μάνα- Παιδί μου δεν υπάρχει τόσο μεγάλη πάνα..."
www.myspace.com/meresmakis
www.myspace.com/meresmeres
http://mikriellinikiistoria.blogspot.com/

Αποσυνδεδεμένος Ιππέας

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 679
  • Φύλο: Άντρας
  • ...με τ'αλογάκι μου συχνά,τριγυρίζω στα βουνά..
    • Προφίλ
Πράγματι, είναι έτσι ακριβώς. Πηγαίνουν οι καλύτεροι μαθητές,για να λύσουν απορίες ή να πάρουν απαντήσεις σε προβλήματα που προκύπτουν κατά το διάβασμα.

Αποσυνδεδεμένος papous

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2467
  • Φύλο: Άντρας
  • Έτσι να συμβιώνουμε, σαν τον σκύλο με τη γάτα...
    • Προφίλ
Εάν η παρεχόμενη εκπαίδευση είναι υψηλού επιπέδου τότε αυτή η συζήτηση δεν έχει νόημα, επίσης δεν έχουν κανένα νόημα όλες αυτές οι συνθήκες της ΕΕ για την παιδεία και εκπαίδευση, και δεν έχουν και κανένα νόημα οι συζητήσεις και τα νομοσχέδια για αλλαγές στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Επίσης καλώς πράτουμε και δεν αυτοαξιολογούμαστε αφού αρκεί να πιστεύουμε κάτι και κακώς πράττουν όσοι μας αξιολογούν.

Η παραπαιδεία δεν αφορά βέβαια τα φροντιστηριακά μαθήματα για τις εισαγωγικές ή τα αναλογα μαθήματα που γίνονται σε πολλές Πανεπιστημιακές σχολές για την καλύτερη κατανόηση και αφομίωση.
Δεν στενοχωριέμαι για ότι έχασα αλλά για ότι θα μπορούσα να είχα κερδίσει. Αυτό που είχαμε το κουβαλάμε πάντα, αυτό που δεν κερδίσαμε το ονειρευόμαστε.

Αποσυνδεδεμένος Βραζίλης

  • Δεν με λένε Bill!
  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 10369
  • Φύλο: Άντρας
  • Βασίλης + Βραζιλία = Βραζίλης
    • Skype - fronimitis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
Εάν η παρεχόμενη εκπαίδευση είναι υψηλού επιπέδου τότε αυτή η συζήτηση δεν έχει νόημα, επίσης δεν έχουν κανένα νόημα όλες αυτές οι συνθήκες της ΕΕ για την παιδεία και εκπαίδευση, και δεν έχουν και κανένα νόημα οι συζητήσεις και τα νομοσχέδια για αλλαγές στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

...και αυτομάτως λύνονται άπαντα τα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος και οι κοινωνικοοικονομικές προεκτάσεις τους;
Πώς ορίζεται η "εκπαίδευση υψηλού επιπέδου";
Ποιος την παρέχει και πώς την χρηματοδοτεί;
Ποιοι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτή;

Η παραπαιδεία δεν αφορά βέβαια τα φροντιστηριακά μαθήματα για τις εισαγωγικές ή τα αναλογα μαθήματα που γίνονται σε πολλές Πανεπιστημιακές σχολές για την καλύτερη κατανόηση και αφομίωση.

Εσύ πού αναφέρεσαι χρησιμοποιώντας τον όρο "παραπαιδεία/παραεκπαίδευση";

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
16 Απαντήσεις
5958 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/04/05, 16:57
από Modmor
6 Απαντήσεις
4424 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 22/07/05, 12:37
από oldnavy
20 Απαντήσεις
7114 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 22/02/06, 21:55
από Korgy
0 Απαντήσεις
1676 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 16/07/07, 12:35
από kitharistas_poihths
0 Απαντήσεις
1560 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 26/07/07, 01:47
από kitharistas_poihths
9 Απαντήσεις
3580 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/12/07, 18:54
από x-versous
0 Απαντήσεις
1475 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23/07/08, 07:55
από UNPLAGGED
26 Απαντήσεις
21174 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14/03/09, 10:07
από Sbiblerubleb
8 Απαντήσεις
3834 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/11/11, 16:38
από jimaras97
4 Απαντήσεις
8919 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 30/10/16, 16:31
από AnimaPura