Σελίδες:
  • #26 από saved στις 10 Dec 2017
  • Ναι μα παντα οσο ζμπρωχνει,τοσο ρουφαει.οποτε δεν εχει διαφορα.Γιαυτο και οταν εχεις μονο εναν μαγνητη,ειτε εντως,ειτε εκτως φασης,το ιδιο ειναι
  • #27 από vegos στις 10 Dec 2017
  • Οχι, δεν είναι το ίδιο πράγμα το να σπρώξεις και το να ρουφήξεις.

    Σκέψου το διαφορετικά.

    Έχεις μια κυμματομορφή, την έξοδο του ενισχυτή.

    Η οποία ξεκινάει από το 0 και ανεβαίνει.
    Υπάρχει λόγος που είναι έτσι και δεν κατεβαίνει.

    Συνδέεις ένα μεγάφωνο, ανάποδα. Θα κάνει το αντίθετο από την κυμματομορφή.
    Δεν πρέπει.

    Ακριβώς γι' αυτό υπάρχει κι η πολικότητα.
  • #28 από saved στις 10 Dec 2017
  • Γιαυτο μπερδευεσε.
    Δεν ειναι ζμπροξε η τραβα,ειναι ζμπροξε τραβα.
    Και ειναι 100% το ιδιο.Οση δυναμη ζμπροχνει,τοση και τραβαει
    Το οτι γραφουν τα σχεδιαγραμματα με αυτον τον τροπο ειναι γιατι απλα γραφουμε απο αριστετα προς τα δεξια και απο πανω προς τα κατω.
    Εμενα η καμπινα μου εχει 2 μεγαφωνα με διαφορα φασης 180°
    Αρα ακυρωνετε το σχεδιαγραμα του ενως μεγαφωνου;
    Μου λεει καποιος ποτε ο μαγνητης ξεκηναει με + και ποτε με - ?
    Τα up stroke και down stroke εχουν διαφωρα 180° αρα δεν κανει να παιζουμε και απο τις 2 φορες αλλα μονο απο την μια.Ομως ποια;
    Το μονο που προβλιματιζει τα μεγαφωνα και τα ζοριζει (περαν θερμοκρασιες κτλ που δεν εχει να κανει με την αποδοση στον ηχο) ειναι η αδρανια.Ποσο γρηγορα μπορει με λθγη δυναμη να αλλαξει κατεφθηνση
  • #29 από vegos στις 10 Dec 2017
  • Εξακολουθώ να διαφωνώ.
    Παίζει ρόλο η πολικότητα και είναι υπαρκτή.

    Αν δεν χρειαζόταν, δεν θα αναφερόταν σαν + και - αλλά σαν 1 & 2 ή ότι άλλο.

    Και δεν πιάνω καν τους ενισχυτές και τις εξόδους τους και το πως δημιουργείται το σήμα, όπου παίζει τρομερά μεγάλο ρόλο η πολικότητα.
  • #30 από vegos στις 10 Dec 2017
  • #31 από saved στις 10 Dec 2017
  • Εξακολουθω να επιμενω πως δεν εχει σχεση γιατι οι δυναμεις ειναι ιδιες.
    Το + και - ειναι γιατι το ρευμα το μευραμε με + και -
    Και οπως λεει αυτος στο αρθο,αλλαζωντας φαση το μπασο "χανει" τοτε γιατι σαμπγουφερ αξιας 2000€ εχουν διακοπτη να αλλαζεις φαση;
    Μηλαμε για σαμπγουφερ που εχουν γινει μελετες πανω κτλ.Θα σου ελεγε φιλαρακι,αλλαξε την φαδη στα αλλα ηχεια
  • #32 από STEFANOS604 στις 10 Dec 2017
  • Για 1 μεγάφωνο ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα


  • #33 από vegos στις 10 Dec 2017
  • Για να έχει διακόπτη, δε μιλάμε για μεγάφωνο, αλλά για ηχείο.
    Πιθανολογώ ότι έχει και κάποιο ενεργό στοιχείο ή κάτι άλλο που επηρρεάζεται από την αλλαγή πολικότητας.
  • #34 από vegos στις 10 Dec 2017
  • No BassBass response always suffers when polarity is reversed. Bass tones are generated in part by the pressurization of the air in the space surrounding the speaker. When the signal is out of phase, the bass speaker moves in when it should move out. Bass drum notes become virtually inaudible, and the music loses its muscularity and impact in the process. A simple swap of leads at the speaker or amplifier can remedy this.
    Αυτό που γράφει ο κυριούλης στο παραπάνω άρθρο, προσωπικά μου αρκεί.

  • #35 από saved στις 10 Dec 2017
  • Εχει διακοπτη γιατι αφου ειναι σαμπγουφερ εχει κροσοβερ και για να αποδοσει πρεπει να ειναι 180° διαφορα με τα αλλα ηχεια.
    Οποτε αφου δεν ξερει ο κατασκευαστεις αν οντως πεσει 180° διαφορα,το βαζει για να το αλλαξεις εσυ.
    Τοτε αυτο ο κυριουλης ας μας εξηγησει τι γινετε με το μπας ριφλεξ που βγαζει ηχο απο το πισο μερος του ηχειου.
    Ειπαμε,με οσα βατ ζμπρωχνει,με τοσα τραβαει.
    Ο ηχος ειναι η ταχητιτα που ειναι απι τερμα μπρος σε τερμα πισω.
    Οταν δηλαδη παει εξω το ηχιο,και βγαζει ηχο γιατι ζμπροχνει,πηγενοβυας μεσα,θα επρεπε να ακιρωνει τον ηχο,γιατι τραβαει αναποδα,αρα δεν θα ειχαμε ηχο.
    Αν ο ηχος ηταν.μονο η κηνηση προς την μια κατευθηνση,τα μεγαφωνα θα ηταν προπελες να στελνουν αερα προς την μια κατευθινση.
    Εμεις θελουμε το μεσα εξω.
    Ολες οι ηλ.ακουστικες εχουν διακοπτακι για την φαση,γιατι ποτε το βαζουμε στην μια μερια,και στην αλλη;θα επρεπε ολα τα μηχανηματα,αυστιρα να δουλευουν με συγκεκρημενο τροπο για να μην εχουμε απολιες
  • #36 από vegos στις 10 Dec 2017
  • Εχει διακοπτη γιατι αφου ειναι σαμπγουφερ εχει κροσοβερ και για να αποδοσει πρεπει να ειναι 180° διαφορα με τα αλλα ηχεια.
    Οποτε αφου δεν ξερει ο κατασκευαστεις αν οντως πεσει 180° διαφορα,το βαζει για να το αλλαξεις εσυ.
    Παράθεση

    Ναι, γιατί το crossover είναι ενεργό στοιχείο, και με ανάποδη πολικότητα δεν θα λειτουργήσει.

    Παράθεση
    Τοτε αυτο ο κυριουλης ας μας εξηγησει τι γινετε με το μπας ριφλεξ που βγαζει ηχο απο το πισο μερος του ηχειου.

    Το bass-reflex υπάρχει για να αναπνεύσει το ηχείο, όχι για να βγάλει τον ήχο.


    Θεωρείς δηλαδή, ότι η σήμανση για +/- στα μεγάφωνα και τους ενισχυτές υπάρχει άνευ λόγου;
  • #37 από saved στις 10 Dec 2017
  • Eμενα στην καμπινα εχει παθιτικο κροσοβερ,και γυρναει την πολικοτιτα απο το μεγαφωνο των μεσαιων και 2 μεγαφωνα 8Ω συνδεδεμενα παραλληλα,ενω θα επρεπε να ειναι 4Ω παραμενουν 8Ω,και το ιδιο θα συνεβενε αν εβαζα και το τουιτερ,με ακομα ενα κροσοβερ,παλι 8Ω θα ηταν.
    Τα συμβωλα δεν ειναι περιτα.Ειναι περιτα σε καποιες περιπτωσεις,οπως αυτην εδω.Το να οδηγουμε ολοι δεξια η αριστερα,δεν ειναι περιτο.Ομως στον μονοδρομο,δεν μου λεει και κατι.Ειτε εδω,ειτε αγγλια,στον μονοδρομο πας το ιδιο.
    Σκεψου σε αυτο το μεγαφωνο να μην υπιρχε σημανση


    θα μπορουσε κανεις να το συνδεσει σωστα?Εχει 2 πινια.Αν εχουν διαφορα φασης,πιστευω θα καταστραφει σε κλασματα δευτερολεπτου,αφου ενας κονος θα τραβιετε ταυτοχρονα σε 2 αντιθετες κατευθηνσεις,αρα τα πινια θα καουν.
    Οσο για το μπας ριφλεξ,κανει πολλα περισοτερα..


    εδω ακουμε την πισο (αρα λαθος ? )πλευρα


    Και σε electro voice


    και σχεδιο για scooped οπου το ανοιγμα ειναι μεγαλιτερο και απο το ιδιο το μεγαφωνο

  • #38 από vegos στις 10 Dec 2017
  • Μπερδεύεις πολλά πράγματα μαζί...
    Ξέχνα τις πολύπολοκες υλοποιήσεις και πάμε από το μηδέν.

    Ενισχυτής -> μεγάφωνο.

    Όλα πρέπει να δουλεύουν σε αρμονία.
    Όταν η κυμματομορφή του ήχου που βγαίνει από τον ενισχυτή δείχνει προς τα επάνω, θα πρέπει και ο κώνος να μετακινηθεί προς τα έξω.

    Δεν σημαίνει ότι δεν θα λειτουργήσει ανάποδα. Δεν θα αποδώσει το ίδιο όμως.

    Πρόσεξε, δεν λέω αν θα καταλάβεις ή όχι τη διαφορά. Αυτό είναι άλλη ιστορία, καθώς τα αυτιά του καθενός μας δεν είναι πιστοποιημένες συσκευές ελέγχου της ποιότητας του ήχου...

    Αυτό που λέω είναι ότι για κάποιον λόγο υπάρχει η πολικότητα στα μεγάφωνα και τους ενισχυτές και θα πρέπει να την ακολουθούμε...
  • #39 από saved στις 10 Dec 2017
  • Φυσικα και για καποιον λογο υπαρχει.Στην συγκεκρημενη περιπτωση ομως δεν μας επιρεαζει σε τιποτα.Σκεψου το παραδειγμα με τον μονοδρομο που ανεφερα
  • #40 από saved στις 10 Dec 2017
  • Θα στειλω αυριο μεηλ στην εμινενς να ρωτησω.Λογικα αυτοι θα ξερουν
  • #41 από vegos στις 10 Dec 2017
  • Συγκρίνεις ανόμοια πράγματα...
    Μην μπλέκεις ρεύματα, φάσεις, οδήγηση..
    Τίποτα.

    Σκέψου το πάρα πολύ απλά.
    Πρέπει η κυμματομορφή του ενισχυτή να γίνει ήχος.

    Αν ξεκινάει έτσι από το 0 και ανεβαίνει (έξοδος από τον ενισχυτή), θα πρέπει το μεγάφωνο να ξεκινήσει από το μηδέν (floating) και να σπρώχνει τον αέρα προς τα έξω (σωστή πολικότητα)...

    Δε νομίζω ότι μπορώ να το εξηγήσω καλύτερα...
  • #42 από saved στις 10 Dec 2017
  • Εγω δεν μπλεκω.Οκ καταρχην η σωστη λεξη ειναι "πολικοτιτα" αφου μηλαμε για + και -
    Το μεγαφωνο ομως αν παει μπρος πισω και πισω μπρος δεν εχει διαφορα στον ηχο ουε στις αποδωσεις.Κανει πχ 3mm μπρος και 3mm πισω.Με ιδια δυναμη,ταχυτητα,ρυθμο κτλ επανηλημενα πολλες φορες.
    Με ποια σειρα θα κανει τις κηνισεις (πρωτα μπρος η πρωτα πισω) δεν εχει καμια σημασια,γιατι και εμει μπορει να κανουμε up stroke την χορδη,η down stroke (πχ στο up stroke το μεγαφωνο ξεκηναει πηγενοντας προς τα εξω,ενω στο down stroke προς τα μεσα αφου στελνουμε αναποδη φαση)
  • #43 από BitCollector στις 10 Dec 2017
  • ΟΚ θα το δοκιμάσω αύριο σε μεγαλύτερη ένταση για να προσπαθήσω να ακούσω διαφορές στα μπάσα. Χτες βράδυ το δοκίμασα αργά σε χαμηλή ένταση.
    @saved αν και θα με βόλευε η άποψη να μην παίζει τον παραμικρό ρόλο, τελικά αρχίζω να πείθομαι ότι αυτό που λέει ο vegos δεν είναι αβάσιμο. Η κυματομορφή σίγουρα δεν είναι απολύτως συμμετρική ως προς τον άξονα του χρόνου, δηλαδή το περιεχόμενο (+) είναι διαφορετικό από το περιεχόμενο του (-) κι αυτό μπορούμε να το δούμε εύκολα σε έναν wave editor. Τώρα το κατά πόσο ένα μεγάφωνο αποδίδει τα δυο μέρη ακριβώς το ίδιο είτε ωθώντας είτε έλκοντας τον κώνο αυτό δεν το γνωρίζω μιας και δεν είμαι ειδικός. Ωστόσο το γεγονός ότι όπως λες υπάρχει διακόπτης αναστροφής φάσης μάλλον σημαίνει ότι υπάρχει ηχητικό αποτέλεσμα... μπορεί για κάποιον λόγο να θέλει κάποιος να πετύχει τον ήχο που βγαίνει από την ανάποδη φάση.

    @vegos αυτό που λες θέλει αρκετά μεγάλη ένταση ώστε να φανεί η κίνηση. Αν και δεν είμαι σίγουρος ότι θα καταλάβω... μιλάμε για κλάσματα του δευτερολέπτου... έχω και κάποια στραβωμάρα λόγω ηλικίας...  ;D

    @STEFANOS604 αυτό που λες είναι για πολικότητα μεγαφώνου. Εγώ ψάχνω πολικότητα των καλωδίων του ενισχυτή.
  • #44 από vegos στις 10 Dec 2017
  • αυτό που λες θέλει αρκετά μεγάλη ένταση ώστε να φανεί η κίνηση. Αν και δεν είμαι σίγουρος ότι θα καταλάβω... μιλάμε για κλάσματα του δευτερολέπτου... έχω και κάποια στραβωμάρα λόγω ηλικίας...  ;D

    Video :) Το γράφεις με το κινητό και παρατηρείς μετά... Ρίχνεις και την ταχύτητα :)
  • #45 από saved στις 10 Dec 2017
  • Oδιακοπτης υπαρχει για να "ταιριαξει" το ενα μεγαφωνο με το αλλο.
    Εσυ εχεις μονο ενα,αρα δεν εχει κατι που να πρεπει να ταιριαξει
  • #46 από BitCollector στις 10 Dec 2017
  • saved για τον διακόπτη που είπες για τις ηλ. ακουστικές λέω. Αν κατάλαβα καλά δεν υπάρχει σωστό ή λάθος με την άποψη ότι τίποτα δεν μας απαγορεύει να αλλάξουμε τη φάση. Υπάρχει ωστόσο "κανονικό" από την άποψη της σχεδιαστικής συνέπειας... Πάντως αν στείλεις στην eminence γράψε οπωσδήποτε την απάντηση... μη σου πω ότι θα στείλω κι εγώ στην Jensen.

    @vegos... σωστός. Κώνος σε απολαυστικό slow motion  ;D   

    edit Και για την ιστορία: ένας καλός κυριούλης υπέδειξε σε έναν άλλον ταλαίπωρο σαν την αφεντιά μου να κάνει continuity test ανάμεσα στα επίμαχα καλώδια και στην γείωση του σούκο. Το μπιπ μάς δείχνει το αρνητικό. Το έκανα και δούλεψε.
  • #47 από saved στις 11 Dec 2017
  • Αυτο με το μπιπ το σκεφτομουν.Υποτιθετε ολα τα - ειναι συνδεδεμενα.Απλα δεν ημουν σιγουρος
  • #48 από adr1anos στις 11 Dec 2017
  • edit Και για την ιστορία: ένας καλός κυριούλης υπέδειξε σε έναν άλλον ταλαίπωρο σαν την αφεντιά μου να κάνει continuity test ανάμεσα στα επίμαχα καλώδια και στην γείωση του σούκο. Το μπιπ μάς δείχνει το αρνητικό. Το έκανα και δούλεψε.
    ..Επίσης για την ιστορία, το continuity test αυτού του τύπου λειτουργεί με τρανζιστοράτους ενισχυτές μόνο (και όχι όλους) διότι στους λαμπάτους το μεγάφωνο είναι συνήθως ηλεκτρολογικά απομονωμένο από την γείωση της τροφοδοσίας λόγω του μεταασχηματιστή εξόδου.

    Αντίθετα το τεστάκι με την μπαταρία 9volt της οποίας όταν ενώνεις στην είσοδο το σύν, το μεγάφωνο πρέπει να κινηθεί (και να μείνει) στην εμπρός θέση, λειτουργεί με όλους τους ενισχυτές.
  • #49 από BitCollector στις 11 Dec 2017
  • Επίσης για την ιστορία, το continuity test αυτού του τύπου λειτουργεί με τρανζιστοράτους ενισχυτές μόνο (και όχι όλους) διότι στους λαμπάτους το μεγάφωνο είναι συνήθως ηλεκτρολογικά απομονωμένο από την γείωση της τροφοδοσίας λόγω του μεταασχηματιστή εξόδου.

    Αντίθετα το τεστάκι με την μπαταρία 9volt της οποίας όταν ενώνεις στην είσοδο το σύν, το μεγάφωνο πρέπει να κινηθεί (και να μείνει) στην εμπρός θέση, λειτουργεί με όλους τους ενισχυτές.
    Το τεστάκι με την μπαταρία πώς γίνεται; Συνδέεουμε την μπαταρία στο μεγάφωνο ή στην είσοδο του ενισχυτή;  ??? Διότι αν είναι στο μεγάφωνο (αυτό έχω καταλάβει) δε δουλεύει στην περίπτωσή μου, αφού την πολικότητα του μεγαφώνου την ξέρω. Του ενισχυτή ψάχνω.
  • #50 από adr1anos στις 11 Dec 2017
  • Το τεστάκι με την μπαταρία πώς γίνεται; Συνδέεουμε την μπαταρία στο μεγάφωνο ή στην είσοδο του ενισχυτή;  ??? Διότι αν είναι στο μεγάφωνο (αυτό έχω καταλάβει) δε δουλεύει στην περίπτωσή μου, αφού την πολικότητα του μεγαφώνου την ξέρω. Του ενισχυτή ψάχνω.
    Στο μεγάφωνο με μπαταρία 9v απευθείας, στον ενισχυτή με μπαταρία 1,5v στην είσοδο.
Σελίδες: