Το Στέκι των Κιθαρωδών

Ειδικά θέματα => Τρόποι παιξίματος, τεχνικές => Τα καλύτερα... => Μήνυμα ξεκίνησε από: paran0id στις 22/06/06, 14:19

Τίτλος: Περι πενας...
Αποστολή από: paran0id στις 22/06/06, 14:19
Μια απορια που πιστευω οτι θα αξιζε να παει στα FAQ γιατι ειναι χρησιμο να ξερουν οι νεοι στην ηλεκτρικη...
οταν παιζω ηλεκτρικη πολλες φορες η πενα χτυπαει το μαγνητη. τελικα πως την πιανουν την πενα? Αφηνουμε μονο την μυτη να προεξεχει απο τα δαχτυλα? εχουμε το χερι πιο εξω? η πενα πρεπει ισα ισα να ακουμπαει τη χορδη? Σε ακουστικη που η αποσταση ξυλου-χορδης ειναι μεγαλη δεν εχω τετοιο προβλημα

ευχαριστω
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: VampireLestrat στις 22/06/06, 14:28
Κοιτα....Θεωρητικα,οσο μικροτερο το μερος της πενας που βρισκει τη χορδη,τοσο ευκολοτερο και ταχυτερο ειναι το παιξιμο.Στην πραξει ενας ειναι ο σωστος τροπος: αυτος που σε βολευει! ;)
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: paran0id στις 22/06/06, 14:31
το προβλημα ομως ειναι πως να βολευει, να βγαζει καλο ηχο, και να μην ακουμπαει το μαγνητη ταυτοχρονα
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: Johnie Darko στις 22/06/06, 14:41
Δοκιμασε να παιζεις αναμεσα στους μαγνητες και οχι ακριβως απο πανω τους.
Και ναι, η επιφανεια της πενας που χρησιμοποιειται ειναι μικρη... Στην ακουστηικη χρησιμοποιεις περισσοτερη επιφανεια για strumming, ομως θα δεις οτι η ηλεκτρικη θελει αλλη τεχνικη... δοκιμασε να αφηνεις μια μικρη σχετικα επιφανεια (μυτη) απο την πενα...
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: paran0id στις 22/06/06, 14:42
Δοκιμασε να παιζεις αναμεσα στους μαγνητες και οχι ακριβως απο πανω τους.
Και ναι, η επιφανεια της πενας που χρησιμοποιειται ειναι μικρη... Στην ακουστηικη χρησιμοποιεις περισσοτερη επιφανεια για strumming, ομως θα δεις οτι η ηλεκτρικη θελει αλλη τεχνικη... δοκιμασε να αφηνεις μια μικρη σχετικα επιφανεια (μυτη) απο την πενα...
ευχαριστω, αυτο με το αναμεσα και εγω το κανω, αλλα σε κιθαρες οπως ibanez rg(h-s-h) που δεν εχει χωρο τι κανω?
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: The common cunning linguist στις 22/06/06, 14:47
Δεν υπάρχει κανόνας...

Πολύ συνηθισμένο είναι να παίζει κανείς με την πένα υπό γωνία και προσπαθώντας να βρίσκει τη χορδή με μικρό τμήμα της μύτης. Αυτό βοηθάει σε shredding παίξιμο και δίνει σημαντική ταχύτητα στα στακάτο περάσματα.

Από την άλλη, ο Steve Morse για παράδειγμα παίζει με τελείως flat την πένα στις χορδές, αν δείτε βίντεο θα καταλάβετε. Αυτό δίνει τελείως άλλο ήχο, και φυσικά είναι και πιο δύσκολο.

Ακόμα πιο δύσκολο είναι αυτό που κάνει κάποιες φορές ο Eric Johnson, να χτυπάει προς τα κάτω με μια γωνία και προς τα πάνω με την ακριβώς "αντίθετη" γωνία!

Το σημαντικό είναι να προσπαθούμε να έχουμε τελείως ελεύθερο το δεξί χέρι, ώστε να εκμεταλευόμαστε όλες τις τεχνικές που μπορεί να μας προκύψουν.  
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: paran0id στις 22/06/06, 14:49
ΔΗΛΑΔΗ ΠΛΑΓΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΛΙΣΤΡΑ ΕΥΚΟΛΑ? τι μαλαξ που ειμαι και προσπαθω φλατ...
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: The common cunning linguist στις 22/06/06, 14:50
ΔΗΛΑΔΗ ΠΛΑΓΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΛΙΣΤΡΑ ΕΥΚΟΛΑ? τι μαλαξ που ειμαι και προσπαθω φλατ...

Δεν είναι θέμα μ@λ@κίας αλλά τεχνικής και ήχου  ;)

Καλό είναι να δοκιμάσεις με διάφορους τρόπους, ανάλογα και με το κομμάτι/πέρασμα, όπως και με διάφορες πένες, από άποψη πάχους και υλικού.
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: tasos__ στις 22/06/06, 17:12
ΕΕΕΕλά ρε paranoid τι απορίες είναι αυτές ?  ;D  ;D  ;D

Γενικά όπως είπαν και τα παιδιά όσο πιο μικρή είναι η επιφάνεια της πένας που βρίσκει στις χορδές τόσο πιο γρήγορα και εύκολα θα παίξεις . Τώρα αν θες να βαράς συνχορδίες λογικά πρέπει να είνια λίγο μεγαλύτερη η επιφάνεια. Αλλά δεν υπάρχει κάτι στάνταρ,Οτι βολεύει το ΄χερι σου καλύτερα . Και με την εμπειρία και την εξάσκηση ,μετά από λίγο το χέρι πάει απο μόνο του στη σωστή απόσταση και ούτε που σκέφτεσαι τέτοια ζητήματα
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: Boogieman (του Kithara.gr!!!) στις 22/06/06, 17:38
Ακόμα πιο δύσκολο είναι αυτό που κάνει κάποιες φορές ο Eric Johnson, να χτυπάει προς τα κάτω με μια γωνία και προς τα πάνω με την ακριβώς "αντίθετη" γωνία!

Αυτό, για να είμαι ειλικρινής, είναι κάτι το οποίο δεν το είχα προσέξει...

Μπορείς να μου πείς σε παρακαλώ τι αλλάζει με αυτόν τον τρόπο?

Βασικά σε ρωτάω διότι μου φαίνεται το ίδιο πράγμα...μόνο στο timing στο παίξιμο μου φαίνεται ότι παίζει ρόλο.

Ηχητικά έχει διαφορά?
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: Gabriel6th στις 22/06/06, 19:09
Επίσης προσπάθησε να ελέγχεις την πένα με τον καρπό σου και όχι τον αντίχειρα/δείκτη.
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: The common cunning linguist στις 22/06/06, 19:27
Αυτό, για να είμαι ειλικρινής, είναι κάτι το οποίο δεν το είχα προσέξει...

Μπορείς να μου πείς σε παρακαλώ τι αλλάζει με αυτόν τον τρόπο?

Βασικά σε ρωτάω διότι μου φαίνεται το ίδιο πράγμα...μόνο στο timing στο παίξιμο μου φαίνεται ότι παίζει ρόλο.

Ηχητικά έχει διαφορά?

Καλά τώρα μιλάμε για τον άνθρωπο που ακούει τις μπαταρίες να του μιλάνε...  :P :P ;D ;D ;D

Όλα παίζουν ρόλο στον τόνο, τώρα πόσο ευδιάκριτη είναι η διαφορά...
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: oneofthem στις 22/06/06, 21:51
εγώ θα πρότεινα μάλλον αυτό που λέει ο tccl flat, το οποίο αν έχεις συνηθίσει πλάγια δυσκολεύει να συνηθίσεις, αλλά αφού το συνηθίσεις νομίζω ότι μετά σου έρχεται πιο σωστά με το χρόνο

η πένα κάθετα στη χορδή και στους δύο άξονες στο σημείο που χτυπάει, να περισσεύει λίγη πένα, να έχει καλό κράτημα, και να διανύει όσο το δυνατόν λιγότερη απόσταση προκειμένου να χτυπήσει τη χορδή και όσο τη δυνατόν λιγότερη απόσταση αφού τη χτυπήσει,
ενώ με αντίσταση στο χέρι, αποκτάς σιγουριά πως ο ήχος θα βγει καθαρός και κρυστάλλινος ακόμα και στα ανεβάσματα ακόμα και με crunchy ήχο στη πεταλιέρα σου
η άκρη του αντίχειρα σχεδόν σε ορθή γωνία σε σχέση με την άκρη του δείκτη

στα καθαρά ακόρντα βέβαια, πιστεύω ότι μεγάλη σημασία έχει ο ήχος και γιαυτό νομίζω ότι η κλίση και το πάχος της πένας πρέπει να καθορίζονται κυρίως από αυτό

τέλος, ναι μεν απτην αρχή πρέπει να μαθαίνεις σωστά στη κιθάρα αλλά η πένα δεν έχει κάποιο μπούσουλα, δεν υπάρχει απόλυτο σωστό
να πω ότι δε χρειάζεται να αγχώνεσαι με αυτά, ίσως καλύτερα πρώτα λύσε μεγαλύτερα προβλήματα κι αυτά τα βλέπεις έτσι
το θέμα είναι να μάθεις να παίζεις γρήγορα με το δεξί, να μετράς σωστά, και φυσικά να κλείνεις σωστά
αν το μάθεις αυτό και πιάνεις περίεργα την πένα, κανείς δε θα σε ρωτήσει γιατί πιάνεις έτσι την πένα
αν μάθεις να πιάνεις σωστά την πένα κάθε φορά αλλά δε μάθεις τα υπόλοιπα σίγουρα θα σου το πουν
ελπίζω να μη σε μπέρδεψα

edit: απλά μη το πάρεις πατριωτικά το θέμα, με τον τρόπο που σου είπα γιατί θα αρχίσεις να χτυπάς σα μπουζουξής, δε θα μείνει τπτ...
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: paran0id στις 22/06/06, 21:55
ισα ισα ευχαριστω, κατατοπιστικοτατος, οπως και ολοι οι αλλοι. σας ευχαριστω για το ενδιαφερον
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: Blacksheepιος στις 24/02/07, 21:12
ΕΙδα ενα βιντεο τουτοριαλ του Herman Li για το sweep picking (στο TG),και ανεφερε οτι "αλλαζω την τεχνικη μου απο rythm se lead", και εστριψε λιγο το χερι του στρεφοντας τον φορεα της  επιφανειας της πενας καθετα στις χορδες .Πριν ηταν υπο γωνια.
Επιπλεον εχω προσεξει οτι στα solο πολλοι κρατουν την πενα με τον αντιχειρα κ τον δεικτη.Βοηθαει αυτο στην ταχυτητα η σε κατι αλλο;Επειδη εγω βαζω κ τον μεσο.
Γενικα υπαρχει καποιος πιο αποτελεσματικος τροπος οσον αφορα την πενα-ταχυτητα η ειναι θεμα προτιμησης;
Ο,τι αλλο σχετικο ευπροσδεκτο.

Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: buckethead RULES!! στις 24/02/07, 21:21
O Michael Angelo Batio (μιλάμε για super-speed) σε ένα βίντεό του λέει ότι το μόνο που έχει σημασία για fast picking είναι να μένουν ακίνητοι ο αντίχειρας και ο δείκτης και δεν  παίζει ρόλο το πως κρατάς την πένα.
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: slowtheeggs στις 24/02/07, 22:08
πιστευω οτι για το πως θα τοποθετησεις το δεξι χερι κ το πως θα πιασεις την πενα εχει να κανει με το πως βολευεσαι καλυτερα.προσωπικα για alternate picking εχω την πενα καθετα με τις χορδες κ για sweep με μια κλιση.αλλα οπως βολευεται κανεις.για παραδειγμα αν δεις πως τοποθετει το χερι ο marty friedman πιστευεις οτι θα παθει τενοντιτιδα,αλλα σιγουρα ετσι βολευεται κ δεν νομιζω να μην μπορει να παιξει κιθαρα
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: Gabriel6th στις 24/02/07, 22:27
Ένας φίλος μπουζουξής μου είπε να κρατάω την πένα με αντίχειρα και δείκτη μόνο και να ελέγχω την κίνηση με τον πύχη και όχι με τον καρπό. Και ομολογώ ότι με βοήθησε πολύ.
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: Fuzz στις 25/02/07, 03:29
Παραθέτω  την παρακάτω εικόνα,σώστην και μεγένθυνέ την (μη βγάλεις και τα μάτια σου),είναι απο το βιβλίο του Troy Stetina "Speed Mechanics for Lead guitar". Ειδού οι συμβουλές του μεγάλου Troy
(http://imageshack.gr/images/mzzit0zminiytg2z2iym.jpg) (http://imageshack.gr/viewer.php?file=mzzit0zminiytg2z2iym.jpg)
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: Arg0 στις 25/02/07, 17:25
Eνα ενδιαφερον αρθρο για picking techniques μπορειτε:

http://www.tuckandpatti.com/pick-finger_tech.html

Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: mace στις 25/02/07, 22:58
...και μερικα ακομα λινκς

http://www.theguitarsuite.com/lessons1/pickinghand.htm
http://www.strum-n-comfort.com/sharktoothpickproducts/universalpickingtechniqueandmethod.html
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: Evangelos 123 στις 27/02/07, 23:01
Όποιος θέλει να καλύψει όλο το heavy φάσμα δεν  πρέπει απλά ειναι υποχρεωμένος για εμένα να έχει όλο το υλικο(βιβλιο,dvd,cd)του Troy Stetina.Ισως ο πληρέστερος τρόπος και μέθοδος για να μάθει κάποιος....(αντε σας λέμε και τα μυστικά...)
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: yiota33 στις 19/11/07, 20:00
γεια σας
παρακαλω μπορει καποιος να μου πει αν υπαρχει καποια τεχνικη πεξιματος με πενα, ή καποιο βιβλιο? χρονια τωρα παιζω με δαχτυλα, και προσφατα πηρα ακουστικη και προσπαθω να μαθω με τη πενα.
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: Γιάννης Σ. στις 19/12/07, 09:46
Upstroke with power chords!

Έχω πρόβλημα όταν παίζω upstroke power chords με βάση τη A. Ακούγεται χάλια ο ήχος, καμιά σχέση με το upstroke...
 
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: Γιάννης Σ. στις 19/12/07, 09:47
A, στην ηλεκτρική εεεε και πανκ...
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: filipposifa στις 31/05/10, 19:49
εγω παλι εχω μαθει να παιζω αρκετα γρηγορα την κιθαρα με την πενα ομως οταν παιζω τη σολ τη σι τη μι το χερι μου ακουμπαει στις αλλες χορδες και οταν παιζω τη μι τη λα τη ρε τοτε το χερι μου ακουμπα στην κιθαρα... προσπαθω να μην ακουμπαω καπου το χερι μου αλλα ετσι παιζω πιο αργα... ειναι λαθος να ακουμπαω καπου το χερι μου και αν ναι υπαρχει καποιος τροπος για να το σταματησω?
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: Fourier στις 31/05/10, 22:18
Όταν λες "ακουμπάει το χέρι" φαντάζομαι εννοείς το μέρος της παλάμης με το οποίο κάνεις palm mute (ή αλλιώς το τμήμα της παλάμης με τον οποίο χτυπας τον αντίπαλο με την γνωστή καράτε κίνηση  :) ). Είναι γενικά καλή πρακτική να ακουμπάς στις μπάσες χορδές όταν παίζεις τις πρίμες γιατί έτσι τις συγκρατείς από το να ακουστούν κατά λάθος (βασικό όταν παίζεις με παραμόρφωση).

Αυτό που μου ακούγεται περίεργο είναι οτι λες πως "ακουμπάς την κιθάρα" όταν παίζεις τις μπάσες χορδές. Δεν είμαι σίγουρος που ακριβώς εννοείς. Θα συνιστούσα πάντως να διατηρείς την παλάμη σου στο ίδιο σημείο και στις μπάσες χορδές χωρίς όμως να κάνεις palm mute (αν δεν χρειάζεσαι αυτόν τον ήχο). Έτσι αποφεύγεις "μεγάλες" κινήσεις του χεριού όταν εναλλάσσεσαι γρήγορα μεταξύ των χορδών.

Προσωπικά το μικρό μου δάκτυλο (και ενίοτε ο παράμεσος) του δεξιού χεριού μου ακουμπούν πάντα στο σημείο της κιθάρας ακριβώς κάτι από την μι καντίνι χορδή έτσι ώστε να παρέχουν στήριξη και σταθερότητα στο χέρι όταν η παλάμη δεν ακουμπάει της χορδές.

Βέβαια, αυτά ισχύουν για εμένα. Ο καλύτερος τρόπος είναι πάντα αυτός που σε βολεύει και σου επιτρέπει να βγάλεις τον ήχο που επιθυμείς. Να ξέρεις οτι σε τέτοιου είδους θέματα το τελικό αποτέλεσμα προκύπτει κυρίως από προσωπικό πειραματισμό με τις διάφορες δυνατές τεχνικές.
Τίτλος: Απ: Περι πενας...
Αποστολή από: filipposifa στις 01/06/10, 13:38
Όταν λες "ακουμπάει το χέρι" φαντάζομαι εννοείς το μέρος της παλάμης με το οποίο κάνεις palm mute (ή αλλιώς το τμήμα της παλάμης με τον οποίο χτυπας τον αντίπαλο με την γνωστή καράτε κίνηση  :) ). Είναι γενικά καλή πρακτική να ακουμπάς στις μπάσες χορδές όταν παίζεις τις πρίμες γιατί έτσι τις συγκρατείς από το να ακουστούν κατά λάθος (βασικό όταν παίζεις με παραμόρφωση).

Αυτό που μου ακούγεται περίεργο είναι οτι λες πως "ακουμπάς την κιθάρα" όταν παίζεις τις μπάσες χορδές. Δεν είμαι σίγουρος που ακριβώς εννοείς. Θα συνιστούσα πάντως να διατηρείς την παλάμη σου στο ίδιο σημείο και στις μπάσες χορδές χωρίς όμως να κάνεις palm mute (αν δεν χρειάζεσαι αυτόν τον ήχο). Έτσι αποφεύγεις "μεγάλες" κινήσεις του χεριού όταν εναλλάσσεσαι γρήγορα μεταξύ των χορδών.

Προσωπικά το μικρό μου δάκτυλο (και ενίοτε ο παράμεσος) του δεξιού χεριού μου ακουμπούν πάντα στο σημείο της κιθάρας ακριβώς κάτι από την μι καντίνι χορδή έτσι ώστε να παρέχουν στήριξη και σταθερότητα στο χέρι όταν η παλάμη δεν ακουμπάει της χορδές.

Βέβαια, αυτά ισχύουν για εμένα. Ο καλύτερος τρόπος είναι πάντα αυτός που σε βολεύει και σου επιτρέπει να βγάλεις τον ήχο που επιθυμείς. Να ξέρεις οτι σε τέτοιου είδους θέματα το τελικό αποτέλεσμα προκύπτει κυρίως από προσωπικό πειραματισμό με τις διάφορες δυνατές τεχνικές.

ευχαριστω πολυ για την αποψη σου και θα προσπαθησω να παιξω ετσι οπως ειπες μηπως με βολευει καλυτερα :)