Σελίδες:
  • #1 από 2018 στις 07 Feb 2016

  • Γεια σας.
    Θέλω να ηχογραφήσω το λιγότερο 11 κομμάτια που να περιέχουν μόνο κλασική κιθάρα με σκοπό να βγάλω το ψηφιακό LP μου.


    Πιστεύετε θα ήταν καλύτερο να πάω σε κάποιο στούντιο (Θεσσαλονίκη) ή να ηχογραφήσω μόνος μου σπίτι;


    Πώς κυμαίνονται οι τιμές στα στούντιο; Με την ώρα; Με το τραγούδι; Ποιο στούντιο προτείνετε;
    Πόσο εύκολο είναι μόνος μου; Πόσο κοστίζει ο απαραίτητος εξοπλισμός;




    Το στυλ που θέλω να παίξω είναι παρόμοιο με του Matt Elliott.

  • #2 από animapura στις 08 Feb 2016
  • Θα μπορούσες να το ηχογραφήσεις και στο σπίτι σου, όπου παίζουν δυο σενάρια. Ακούγεται όντως σαν να είναι ηχογραφημένο σε σπίτι ή δεν το καταλαβαίνει πολύς κόσμος. Ίσως να το θες για να προσδώσεις ένα ιδιαίτερο ύφος στην ηχογράφηση. Εγώ θα σου πρότεινα να το κάνεις σε κάποιο studio καθώς μετά μπορείς να είσαι πιο ευέλικτος αφού ηχογραφήσεις.


    Συνήθως πάνε με την ώρα. Προσωπικά δεν γνωρίζω τι παίζει με την Θεσσαλονικη, αλλά όπως έγραψα παραπάνω, η ηχογράφηση στο studio θα σου κάνει καλό, αφού όχι μόνο η ποιότητα της ηχογράφησης θα είναι καλύτερη, αλλά θα αναδειχτούν ορισμένες "ατέλειες" (αν έχεις) στο παίξιμό σου, που στην ηχογράφηση στο σπίτι ενδεχομένως να μην ακούγονταν.
  • #3 από adr1anos στις 08 Feb 2016
  • Και εγώ σαφώς στο studio θα πρότεινα, ο χώρος είναι ελεγχόμενος χωρίς αντανακλάσεις, η ποιότητα ηχογράφησης θα είναι πολύ ανώτερη και η δυνατότητα για post-processing θα σου δώσει μεγάλη ευελιξία να πετύχεις το αποτέλεσμα που θέλεις.
  • #4 από 2018 στις 08 Feb 2016
  • Ωραία ευχαριστώ. Κι εγώ προς τα εκεί έκλινα περισσότερο. Τώρα μένει να βρω φθηνό και καλό στούντιο στη Θεσσαλονίκη. Για το Shellac έχω διαβάσει καλά λόγια.


    Μια άλλη ερώτηση που έχω να κάνω είναι τι παίζει με τη μίξη και το mastering. Πόσο διαφοροποιούν και φτιάχνουν τον τελικό ήχο; Πόσο απαραίτητα είναι; Σκεφτείτε κιόλας ότι είναι μόνο ένα όργανο.
  • #5 από sfanfan στις 08 Feb 2016
  • Μια άλλη ερώτηση που έχω να κάνω είναι τι παίζει με τη μίξη και το mastering. Πόσο διαφοροποιούν και φτιάχνουν τον τελικό ήχο; Πόσο απαραίτητα είναι; Σκεφτείτε κιόλας ότι είναι μόνο ένα όργανο.


    Βασικό λάθος σε αυτό λες είναι το εξής. Πρέπει να έχεις και εσύ ο ίδιος ένα πλάνο ένα σχέδιο του τι θες να πετύχεις. Ακόμα και σε ένα solo track κιθάρας όπως λες, μπορείς να αλλάξεις την διάσταση του τελικού αποτελέσματος ντουμπλάροντας κάποια μέρη, δημιουργώντας ερωτοαπαντήσεις, χρησιμοποιώντας επιπλέον ρυθμικά κτλ. Άρα αυτομάτως μιλάμε για παραπάνω από ένα tracks. Αν θες να πετύχεις stereo effect σίγουρα το χρειάζεσαι αυτό. Ακόμα και αν δεν κάνεις double tracking τμήματα κτλ, ένα stereo reverb, κάποιο delay σε ορισμένα σημεία θα σου δώσουν μία διαφορετική προσέγγιση. Σίγουρα η μίξη στο δικό σου project θα είναι πιο εύκολη διαδικασία από το να mixάρεις ένα 5μελές rock σχήμα. Το mastering όμως είναι εξίσου δύσκολο, και χρειάζεται άνθρωπο με αυτιά, ο οποίος να κατέχει και να μπορεί να διαχειριστεί το υλικό που θα του δώσεις.


    Η απάντηση στο ερώτημα σου, είναι με τι είσαι ικανοποιημένος εσύ. Μπορεί ένας κάποιος ηχολήπτης να βάλει ένα μικρόφωνο μπροστά στην κιθάρα, να βάλει ένα reverb plugin (δεν έχω τπτ με τα Plugins, πλέον όλοι λειτουργούν έτσι ακόμα και σε επαγγελματικές παραγωγές εξωτερικού) στο cubase και το αποτέλεσμα να σε ικανοποιεί. Το θέμα είναι να μπορείς αυτό που θα ακούσεις στα studio monitor του Studio που θα ηχογραφήσεις να το πάρεις κατά ένα 75-80% παντού μαζί σου, είτε ακούς από το laptop σου, από τα ακουστικά, στο αυτοκίνητο κτλ (εκεί όπου το 99% των ακροατών ακούνε μουσική). Επίσης κάτι μέτριο για μένα ηχητικά, μπορεί να είναι το τέλειο για σένα και το αντίθετο.



    Για να απαντήσω λοιπόν στο ερώτημα σου, η μιξη, το mastering, η διαμόρφωση του ηχογραφημένου σου σήματος είναι το 100% του τελικού σου ηχητικού προϊόντος. Παντού μπορείς να γράψεις, πλέον ακόμα και στο σπίτι σου μένα μικρόφωνο μπορείς να ηχογραφήσεις. Το θέμα είναι να βρεις κάποιον που να ξέρει τι θα κάνει το προϊόν που εσύ θα παραδόσεις. Πώς θα το διαχειριστεί (comps, eqs, reverbs κτλ). Όχι να έχει τα καλύτερα μηχανήματα στην πιάτσα, να έχει αφτί και ιστορικό πάνω σε αντίστοιχα project ώστε να μπορέσει να σου παραδώσει ένα αποτέλεσμα όπως πρέπει.


    Αν ήμουν στη θέση σου, πριν κάνω οτιδήποτε θα πήγαινα στα διαθέσιμα studios, να δω ποιοι θα με αναλάβουν, να μιλήσω μαζί τους, να δω πώς σκέφτονται να ζητήσω demos από αντίστοιχες παραγωγές κτλ. Το να με ηχογραφήσει ο καλύτερος metal παραγωγός να παίζω παραδοσιακά θρακιώτικα είναι δώρο άδωρο.
  • #6 από 2018 στις 08 Feb 2016
  • Σε ευχαριστώ πολύ.
  • #7 από Πέτροc στις 08 Feb 2016
  •  ... μμμ ...  ::)
    Αν δεν έχεις καλή σχέση με υπολογιστές και δεν έχεις κέφι να ασχοληθείς με λογισμικά,συνδέσεις ήχου κλπ κλπ (αν προτιμάς δηλαδή να ασχολείσαι μόνο με τις συνθέσεις στην κιθάρα σου) τότε το Studio είναι φυσικά μονόδρομος ...  ;)

    Αν όμως θέλεις να πειραματιστείς (πχ πολλά κιθαριστικά κανάλια, πειραματισμοί με εφέ) και έχεις και χρόνο/όρεξη για ψάξιμο τότε μπορείς να κοιτάξεις να "στήσεις" το δικό σου στουντιάκι ... (βασικά ένα μικρόφωνο, ένας προενισχυτής/κάρτα ήχου και ένας καλός υπολογιστής χρειάζονται ... ) Και οι τελικές μίξεις και το mastering μπορούν πάλι να γίνουν από επαγγελματίες αν θέλεις να βγάλεις άκρως επαγγελματικό προϊόν ...   ;)

    /Πέτροc  8)
  • #8 από 2018 στις 11 Apr 2017
  • γεια σας και παλι. Ενας χρονος απο τοτε που σας συμβουλευτηκα αλλα λογω συνεχων αλλαγων πολεων και γενικως ελλειψης χρονου δεν εκανα τιποτα.
    Τωρα επειδη συνεχιζω να μην εχω τον χρονο που θα ηθελα και επειδη θελω (και θα θελω) να ηχογραφησω πολλα παραπανω τραγουδια απο οσα ειχα σκοπο εχω αποφασισει να κανω (πολυ) χαμηλοτερης ποιοτητας ηχογραφησεις απο το σπιτι


    Θελω να μου πειτε τι χρειαζεται. Το μπατζετ ειναι μικρο


    ενα μικροφωνο https://www.thomann.de/gr/microphones_for_acoustic_guitars.html?filter=true&price-first=0&price-last=120
    ενα προγραμμα να πειραματιζομαι
    τι αλλα;
  • #9 από 2018 στις 01 May 2017
  • κανεις;
Σελίδες: