Αποστολέας Θέμα: Γιατί να μην έχουμε στις παρτιτούρες 2 πεντάγραμμα;  (Αναγνώστηκε 6919 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Gildor

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Αρκετά θεωρητική ερώτηση.

Γιατί λοιπόν οι παρτιτούρες που γράφονται για κλασική κιθάρα, να μην συμπεριλαμβάνουν και τα δύο πεντάγραμμα του sol και του fa;

Γιατί να "αναγκαζόμαστε" να παίζουμε μια οκτάβα κάτω (με τον "φόβο" μην γεμίσουμε περισσότερες βοηθητικές γραμμές) απο την νότα που αναγράφεται στο πεντάγραμμο και να μην λύναμε αυτό το πρόβλημα γράφοντας σε 2 πεντάγραμμα όπως στο πιάνο;

Αποσυνδεδεμένος Lampr0s

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 138
    • Προφίλ
 Δεν παιζεις μια οκταβα κατω αλλα.. αυτό που παιζεις είναι γραμμενο μια οκταβα πανω (γιατι τα μουσικα οργανα προυπάρχουν του πενταγραμμου). Όπως και να’χει όμως ο κόπος που βρισκετε δεν καταλαβα? Η «αναγκη» που λες έχει να κανει με την διευκολυνση.. να γινει πιο απλα και όχι πιο συνθετα!


Στο πιανο τωρα τα 2 πενταγραμμα απεικονιζουν τις ακριβεις τονικοτητες, δεν υπαρχει καμια συμβαση δηλαδη όπως στην κιθαρα. Το επιπλεον κλειδι του Φα είναι απαραιτητο γιατι το αριστερο χερι παιζει πολύπλοκες – συνθετες μελωδιες σαν του δεξιου χεριου και όχι μια εντελως απλη μπασα γραμμη σαν της κιθαρας.


Με απλα λογια αυτά που παιζει το πιανο ΔΕΝ χωρανε σε ένα πενταγραμμο ενώ τα της κιθαρας χωρανε!


Γιατι δεν ειναι του Φα και ειναι του Σολ αυτο? Γιατι το κλειδι του Σολ ειναι το πιο διαδεδομενο, ξερουν να το διαβαζουν σχεδον ολοι οι μουσικοι και αρα να επικοινωνουν και ευκολοτερα μεταξυ τους. Που να δεις τι γινεται με τα πνευστα!!!
« Τελευταία τροποποίηση: 04/05/14, 01:23 από Lampr0s »
"Πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται και ο ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται" (Κατά Λουκάν, ιδ. 7-11)

Αποσυνδεδεμένος Gildor

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Λάμπρο σε ευχαριστώ για την κατατοπιστική σου απάντηση.

Όντως το "..αυτό που παιζεις είναι γραμμένο μια οκταβα πανω (γιατι τα μουσικα οργανα προυπάρχουν του πενταγραμμου)" μου ακούγεται σωστότερο και πλήρως αιτιολογημένο.

Δεν ρωτάω λόγω κάποιας..δυσκολίας. Η ερώτησή μου ήταν κυρίως θεωρητική. Βλέπεις μαθαίνω χωρίς την βοήθεια κάποιου δασκάλου, με αποτέλεσμα πολλές φορές να ψάχνομαι και να "σκαλώνω" ακόμα και για στην πιο χαζή απορία.

Πριν λίγο καιρό λοιπόν διαπίστωσα πως ενώ τα βιβλία κιθάρας  "στιγματίζουν" την middle C στην πέμπτη χορδή και στο τρίτο τάστο (5-3), σε αντιπαραβολή μου με virtual piano, διαπίστωσα πως η c4 (middle C) του πιάνο, αντιστοιχεί (ηχητικά) όχι με την 5-3 (όπως θα ήταν το "λογικό"), αλλά με την 2-1! Έψαξα σε πάρα πολλά sites για να "διασταυρώσω" αυτή την υπόθεση που έκανα για την οκτάβα/παρτιτούρα και επιβεβαιώθηκα μόνο απο μια ξένη σελίδα.

Τέλος είχα και την απορία πως δεδομένου έχεις μια απλή παρτιτούρα (απλώς γράφεις νότες πάνω σε ένα κλειδί του σολ), τότε αν έπαιζες ταυτόχρονα με ένα ακορντεόν λχ, το αποτέλεσμα δεν θα ήταν στην ίδια τονικότητα.

Όπως και να χει, η ερώτησή μου ήταν καθαρά απο "περιέργεια". Ευχαριστώ.
« Τελευταία τροποποίηση: 04/05/14, 01:54 από Gildor »

Αποσυνδεδεμένος Lampr0s

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 138
    • Προφίλ
Καλα κανεις και το ψαχνεις! Πληροφορικα θα σου πω τα εξης:

1. Η μοντερνα μουσικη σημερα εχει υιοθετησει και την ταμπλατουρα παραλληλα με το πενταγραμμο για να βρισκεις πιο ευκολα το ταστο που θα παιχτει η νοτα και πραγματι ειναι μεγαλη ευκολια ειδικα γι αυτους που δεν εχουν κανει εκτεταμένες κλασσικες σπουδες. Τα περιοδικα χρησιμοποιουν ταμπλατουρα ακομα και στα κλασσικα κομματια που συμπεριλαμβανουν, δες Guitar Techniques κτλ.


2. Η κιθαρα και το ακορντεον στην ιδια τονικοτητα θα ειναι (Λα μινορε πχ).. το υψος θα διαφερει (διαφορα μιας οκταβας) αλλα δεν υπαρχει καποιο προβλημα με αυτο. Αντιθετως ειναι ο κανονας! Ειναι πολυ σχετικα τα πραγματα εδω.. σκεψου οτι απο μια μελωδικη γραμμη κανεις ολοκληρη ενορχηστρωση και απο ενα Λα η ορχηστρα θα παιξει 5 διαφορετικα Λα (μπασα-μεσα-πριμα) γιατι αν επαιζε 5 ιδια τοτε τι την θελαμε την ορχηστρα?


3. Δες τι γινεται με ενα κλαρινο απο Σιb που διαβασει στο πενταγραμμο του Σολ, υπαρχουν και χειροτερα!!!


4. Και κατι τελευταιο.. ενας επισης λογος που η κιθαρα γραφεται στο Σολ ειναι γιατι ακουστικα συμβαινει και κατι περιεργο. Η κιθαρα ενω παιζει στο Φα σου δινει την εντυπωση οτι παιζει στο Σολ (μια οκταβα πανω δηλαδη)! Ακουγεται πιο πριμα απ'οτι πραγματικα ειναι.. να φανταστεις φιλος μου κιθαριστας με μαστερ μου ειχε βαλει στοιχημα οτι η λα στη Σολ χορδη 2ο ταστο ειναι 440 Hz ενω ειναι τα μισα. Επειδη επαιζα βιολι χρονια, ηξερα πολυ καλα την Λα των 440Hz!
« Τελευταία τροποποίηση: 04/05/14, 02:57 από Lampr0s »
"Πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται και ο ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται" (Κατά Λουκάν, ιδ. 7-11)

Αποσυνδεδεμένος Ο Νέος Κιθαρωδός

  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3372
  • Φύλο: Άντρας
  • ... και καλό τραγούδι!
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
Εάν δεν το ξέρατε ήδη, οι νότες στην κιθάρα γράφονται μια οκτάβα παραπάνω, έτσι ώστε να "χωράνε" στο πεντάγραμμο από το κλειδί του Σολ. Αυτό είναι επίσημο, με σφραγίδα και "από το νόμο".

Για παράδειγμα, η χορδή Μι (ψηλή) της κιθάρας και η χορδή Μι του βιολιού είναι η ίδια νότα στο πεντάγραμμο, ενώ το βιολί παίζει μια οκτάβα παραπάνω, αφού έχει περίπου το μισό μήκος χορδής από την κιθάρα.
Όσο πιο πολύ σου αρέσει η μουσική, τόσο πιο πολλή μουσική σου αρέσει...

Αποσυνδεδεμένος Lampr0s

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 138
    • Προφίλ
Τωρα που το μαθαμε βαραμε προσοχες μην μας πλακωσουν οι μπατσοι με τα γκλοπς! :o
Μη συγκρινεις το μηκος της Μι στο βιολι με της κιθαρας γιατι δεν εχει να κανει.. με την λογικη σου οι δυο χορδες Μι της κιθαρας που εχουν το ιδιο μηκος θα επρεπε να βγαζουν την ιδια νοτα!
"Πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται και ο ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται" (Κατά Λουκάν, ιδ. 7-11)

Αποσυνδεδεμένος Gildor

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Η μοντερνα μουσικη σημερα εχει υιοθετησει και την ταμπλατουρα παραλληλα με το πενταγραμμο για να βρισκεις πιο ευκολα το ταστο που θα παιχτει η νοτα

Λάμπρο γνωρίζω τις νότες της δυτικής μουσικής. Νομίζω όμως πως στο μοναδικό σημείο που "υπερτερεί" η ταμπλατούρα, είναι πως αυτή θα σου δείξει ακριβώς το τάστο, ενώ η παρτιτούρα όχι. (πχ καντίνι και 2-5 είναι η ίδια νότα. Η ταμπλατούρα θα στο δείξει· η παρτιτούρα όχι) Βέβαια αυτό που λέω μπορεί να είναι αμελητέο.

Η κιθαρα και το ακορντεον στην ιδια τονικοτητα θα ειναι (Λα μινορε πχ).. το υψος θα διαφερει (διαφορα μιας οκταβας) αλλα δεν υπαρχει καποιο προβλημα με αυτο. Αντιθετως ειναι ο κανονας! Ειναι πολυ σχετικα τα πραγματα εδω.. σκεψου οτι απο μια μελωδικη γραμμη κανεις ολοκληρη ενορχηστρωση και απο ενα Λα η ορχηστρα θα παιξει 5 διαφορετικα Λα (μπασα-μεσα-πριμα) γιατι αν επαιζε 5 ιδια τοτε τι την θελαμε την ορχηστρα?

Ύψος ήθελα να πως και όχι τονικότητα! Συγγνώμη! Συμφωνώ πως ακούγεται ωραία το διαφορετικό ύψος, απλώς αν δεν γνώριζα αυτό που αναπτύξαμε στο θέμα και έπαιζα με έναν φίλο μου πχ ακορντεόν (όχι μουσικό), θα λέγαμε "τι γίνεται ρε φίλε; Παίζουμε διαφορετικές οκτάβες; Γιατί αυτό;"  :P και θα ψαχνόμασταν..

Εάν δεν το ξέρατε ήδη, οι νότες στην κιθάρα γράφονται μια οκτάβα παραπάνω, έτσι ώστε να "χωράνε" στο πεντάγραμμο από το κλειδί του Σολ. Αυτό είναι επίσημο, με σφραγίδα και "από το νόμο".

Πάντως απο την μικρή εμπειρία μου, έχω παρατηρήσει πως οι κιθαρίστες αντιμετωπίζουν ένα θεματάκι με τις πολλές υποβοηθητικές γραμμές. Σαφώς αν παίζαμε την middle C της παρτιτούρας στην 2-1 θα δημιουργούνταν πολλές υποβοηθητικές, αλλά για σκεφτείτε να θέλουμε να παίξουμε ένα κομμάτι απο την καντίνι και ψηλότερα· νομίζω πως και εκεί θα βγούν αρκετές βοηθητικές γραμμές.



Αποσυνδεδεμένος Lampr0s

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 138
    • Προφίλ
Είπα παραλληλα (κατω απο το πενταγραμμο).. οχι απο μονη της ταμπλατουρα. Και αυτο για διευκολυνση. Κοιτα, και στην παρτιτουρα φαινονται τα ταστα.. μπορει να γραφτει με τροπο ωστε να υπαρχει μοναδικη επιλογη και εκει που δεν υπαρχει να την σημειωσει ξεκαθαρα αυτος που γραφει την παρτιτουρα (συνθετης ή αυτος που διασκευάζει). Αυτο προκυπτει επισης και απο τον προτεινομενο δακτυλισμό. Θελει ψαξιμο ομως απο τον αναγνωστη αυτο.. ενω με την ταμπλατουρα απο κατω ξεμπερδευεις αμεσως. Δεν μιλαω ομως για κακογραμμενες παρτιτουρες σε ενα σωρο βιβλια που δεν βγαζεις ακρη.


Ολοι εχουν προβλημα με τις βοηθητικες ειδικα οταν ειναι πολλες.. γι' αυτο βαζεις 8va............ κτλ και ξεμπερδευεις!
"Πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται και ο ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται" (Κατά Λουκάν, ιδ. 7-11)

Αποσυνδεδεμένος Korgy

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1442
  • Φύλο: Άντρας
  • Q the Filters 2 the F##k!!
    • Skype - korgy-
    • Προφίλ
    • το φάρμακο της περιέργειας..
χωρις να εχω διαβασει ολα τα γραφθέντα, να αναφέρω πως αμα γουστάρεις να διαβάζεις οχι με δυο αλλά Τρία πεντάγραμμα, ξεκίνα Organ  (μια για το δεξι, μια για το αριστερο και μια για το αριστερο ποδι των μπάσων)


 ;D ;D ;D
Ο μουσικος-καυστήρας   . Ότι αφορά ήχο ,αγορά,πρόβα και ηχογραφήσεις εδώ είμαστε!
http://www.myspace.com/korgyatopon  -> project recording studio for the open minded ears <-

Αποσυνδεδεμένος Lampr0s

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 138
    • Προφίλ
Μάλλον ο μαεστρος ειναι πιο μαγκας.. διαβαζει 15 και δεν παιζει καμια  :P
"Πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται και ο ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται" (Κατά Λουκάν, ιδ. 7-11)

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
3 Απαντήσεις
2984 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15/07/07, 17:55
από G-hamsteR
22 Απαντήσεις
12351 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10/08/11, 03:27
από FAIRY-The return!
48 Απαντήσεις
13005 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/03/08, 14:45
από GermanRock
90 Απαντήσεις
28199 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 01/07/08, 00:19
από petros1992
10 Απαντήσεις
3909 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19/11/08, 08:04
από gkou
12 Απαντήσεις
6746 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 22/07/09, 10:34
από Βραζίλης
8 Απαντήσεις
5004 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 11/02/11, 18:51
από Wise_One
11 Απαντήσεις
5667 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 30/10/11, 12:21
από hot_sauce (φλουτσ)
7 Απαντήσεις
6564 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 24/02/13, 00:26
από exkaliber
0 Απαντήσεις
11539 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/02/17, 15:28
από Ioannis Anastassakis