Σελίδες:
  • #51 από gigantas στις 20 Apr 2006
  • Δες αν σε βοηθησει αυτο http://www.guitartabs.cc/forum/index.php?showtopic=74742
  • #52 από Fys στις 21 Apr 2006
  • Ρε παιδιά? Τι μανία είναι αυτή με τις κλίμακες? Εγώ σε συμβουλεύω να ακολουθήσεις το αυτί σου.
  • #53 από silis στις 21 Apr 2006
  • νομιζω φιλαρακι μου πως τα σολα προσαρμοζονται στα ακορντα και οχι το αντιστροφο. ενας συνθετης οταν συνθετει στην ουσια ψαχνει επανω σε ακορντα να στησει μια μελωδικη γραμμη δηλ ενα σολο. και ακου τι σε συμβουλευω να κανεις. ασχολησου και με τη λαικη ελληνικη μουσικη. αν παιξεις πολλα τραγουδια, μα παρα πολλα, θα καταλαβεις τι ακορντα μπορει να εχει ενα ματζορε η ενα μινορε κομματι. κι οταν το αυτι σου μαθει δεν θα παιζει στα κουτουρου το χερι. εγω με deep purple rainbow pink floyde lynyrd skynyrd eangles kansas iron maiden κλπ μεγαλωσα. στη ταβερνα που δουλεψα ξεστραβωθηκα...
  • #54 από Gabriel6th στις 21 Apr 2006
  • Ρε παιδιά? Τι μανία είναι αυτή με τις κλίμακες? Εγώ σε συμβουλεύω να ακολουθήσεις το αυτί σου.

    Μέχρι να γυμναστεί το αυτί, καλή είναι και η θεωρία.
  • #55 από Arg0 στις 21 Apr 2006
  • Ρε παιδιά? Τι μανία είναι αυτή με τις κλίμακες? Εγώ σε συμβουλεύω να ακολουθήσεις το αυτί σου.

    "Προπονω ολες τις κλιμακες. Ολοι πρεπει να ξερουν πολλες κλιμακες. Για την ακριβεια, νιωθω οτι υπαρχουν μονο κλιμακες. Τι ειναι εξαλλου μια συγχορδια αν οχι νοτες απο μια κλιμακα δεμενες μαζι?"

    John McLaughlin

    "Eνα πραγμα που εμαθα πολυ καιρο τωρα ηταν η ταστιερα, σε σχεση με ολες τις κλιμακες σε ολες τους τις θεσεις.. Πρεπει να τις μαθεις- δεν υπαρχει αμφιβολια."

    Al Di Meola

    Τωρα εγω παραπανω τι να πω?

  • #56 από Universal Mind στις 21 Apr 2006
  • Η θεωρία είναι καλή κυρίως επειδή σου δίνει ευχαρίστηση όταν την γράφεις στα @@ σου.
    Για αυτό σε συμβουλέυω να την μάθεις ώστε να μπορείς να την αγνοείς συνειδητά.
    Αλλιώς δεν χάλασε και ο κόσμος.
  • #57 από profsokin στις 25 Apr 2006
  • Ρε παιδιά? Τι μανία είναι αυτή με τις κλίμακες? Εγώ σε συμβουλεύω να ακολουθήσεις το αυτί σου.

     Δεν έχω αυτι.. :'(
    Ρε παιδιά? Τι μανία είναι αυτή με τις κλίμακες? Εγώ σε συμβουλεύω να ακολουθήσεις το αυτί σου.


    "Προπονω ολες τις κλιμακες. Ολοι πρεπει να ξερουν πολλες κλιμακες. Για την ακριβεια, νιωθω οτι υπαρχουν μονο κλιμακες. Τι ειναι εξαλλου μια συγχορδια αν οχι νοτες απο μια κλιμακα δεμενες μαζι?"

    John McLaughlin

    "Eνα πραγμα που εμαθα πολυ καιρο τωρα ηταν η ταστιερα, σε σχεση με ολες τις κλιμακες σε ολες τους τις θεσεις.. Πρεπει να τις μαθεις- δεν υπαρχει αμφιβολια."

    Al Di Meola

    Τωρα εγω παραπανω τι να πω?



    Προσωπικά είμαι αυτοδίδακτος και από θεωρία δεν ξέρω τίποτα, όμως ΤΙΠΟΤΑ. Το μόνο που συνάντησα και μου χρειάστηκε και γούσταρα κι όλας ν'ασχοληθώ ήταν οι κλίμακες. Όταν πρωτοέμαθα για την ύπαρξη τους άλλαξαν τα δεδομένα μου σχετικά με την κιθάρα. Νέος κόσμος-ενθουσιάστηκα..

    Δες αν σε βοηθησει αυτο http://www.guitartabs.cc/forum/index.php?showtopic=74742

    Τι να πω, είσαι γίγαντας.. Έχω καλυφτεί, το τοπικ μπορεί πλέον να κλείσει - δεν νομίζω πως θα χρειαστώ τίποτε άλλο..
  • #58 από ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI - στις 31 May 2006
  •    re paidia δεν ειναι ασπρο/μαυρο ολα! Για να γραψεις μουσικη πρεπει, πως να το κανουμε, να εχεις ακουσει κιολας!!! Τωρα αναλογα σε πια κλιμακα θα γραψεις πρπει να γνωριζεις και ποιες συγχωρδιες την αναδικνυουν, γιατι αλλιως "νομιζεις" οτι παιζεις στην ταδε κλιμακα, αλλα στην ουσια παιζεις μια "σχετικη" της! Κλειδιά/Κλίμακες??
  • #59 από P_Z14 στις 26 Jun 2006
  • Παιδιά θα ήθελα να ρωτήσω κατι: Δεν κατάλαβα ακριβώς καποιους ξένους όρους για τεχνικές στην κιθάρα που πιθανότατα ξέρω. Οι όροι είναι οι εξείς:
    alternate picking
    wah-wah
    hammer on και το αντίθετο του που δν θυμαμαι ακριβως

    αυτα προς το παρον. καθε βοήθεια ευπροσδεκτη. σορρυ που το έβαλα εδω αυτο το θέμα αλλα δεν ήξερα σε ποια άλλη κατηγορία να το βάλλω.
    Ευχαριστω
  • #60 από profsokin στις 27 Jun 2006
  • Παιδιά θα ήθελα να ρωτήσω κατι: Δεν κατάλαβα ακριβώς καποιους ξένους όρους για τεχνικές στην κιθάρα που πιθανότατα ξέρω. Οι όροι είναι οι εξείς:
    alternate picking
    wah-wah
    hammer on και το αντίθετο του που δν θυμαμαι ακριβως

    αυτα προς το παρον. καθε βοήθεια ευπροσδεκτη. σορρυ που το έβαλα εδω αυτο το θέμα αλλα δεν ήξερα σε ποια άλλη κατηγορία να το βάλλω.
    Ευχαριστω

    1. To wah-wah δεν είναι τεχνική, είναι εφέ, δηλαδή το προσθέτεις στον ήχο σου με πεταλάκι, πεταλιέρα κλπ. Είναι εκτός θέματος να περιγράψω τι κάνει εκτός αν σ'ενδιαφέρει.
    2. Με το alternate picking δεν είμαι πολύ οικείος και αν και ξέρω τι είναι δεν το κατέχω και φοβάμαι μη σε μπερδέψω
    3. Το hammet on είναι όταν χτυπάς με την πένα τη χορδή κρατώντας ένα οποιοδήποτε τάστο και μετά χτυπάς με δάκτυλο του αριστερού σου χεριού άλλο τάστο της ίδιας χορδής χωρίς να ξαναχτυπήσεις τη χορδή με την πένα..
    e---------------------------------------------
    B---------------------------------------------
    G---4-H.O.5----------------------------------------
    D---------------------------------------------
    A---------------------------------------------
    E---------------------------------------------

    Στο παράδειγμα, παίζεις κανονικά τη χορδή G στο 4ο τάστο και κατεβάζεις με δύναμη άλλο δάκτυλο του αριστερού σου χεριού στο 5ο τάστο κάνοντας το να ακουστεί χωρίς να χτυπήσεις τη χορδή ξανά με την πένα.(γι'αυτό και η παρομοίωση με σφυρί-hammer)
    Το αντίθετο είναι το pull off.
  • #61 από ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI - στις 29 Jun 2006
  •     το alternate picking ειναι η τεχνικη με την οποια χτυπαμε την/τις χορδες με την πενα διαδοχικα πανω-κατω, και συμβολιζεται Π-V.
        (Π =κατω V= πανω)

        hammer on - pull off (εγω προτιμω να το λεω "λεγκατο" πο υ ειναι και πιο σωστο!!!) ειναι ο τροπος κατα τον οποιο 2 ή περισσοτερες νοτες ακουγονται οσο το δυνατον πιο "δεμενες" ή πιο "κοντα", και παντα ειναι ενωμενες με συζευξη διαρκειας -αυτην την καμπυλη, πανω ή κατω απο τις νοτες που ειναι "δεμενες"-

        το wah-wah ειναι εφφε!
  • #62 από P_Z14 στις 30 Jun 2006
  • Ευχαριστω πολυ παιδια. τελικα τα ηξερα όλα απλα δεν ηξερα τις ονομασιες.
  • #63 από Blacksheepιος στις 01 May 2007
  • Μια τσαρλατανικη συμβουλη: Αν εχεις φτιαξει τις συγχορδιες κ θες να προσθεσεις το σολο, παιξε τις συγχορδιες κ ¨πες το σολο με το στομα σου".
    πχ τουρου του τιιιαααου ρρρρτ ττ ροιαουνγκ ζζζ ουιιινγγκκκ. φαντασου πως θα ακουστει η κιθαρα, στο σολο που θα σου ερθει στο μυαλο οταν φτασεις  στο σημειο που πρεπει να μπει.Εγω παντα ετσι κανω κ ρουλαρουν (τα σολα).
    πιστευω να βοηθησα.
  • #64 από profsokin στις 01 May 2007
  • Μια τσαρλατανικη συμβουλη: Αν εχεις φτιαξει τις συγχορδιες κ θες να προσθεσεις το σολο, παιξε τις συγχορδιες κ ¨πες το σολο με το στομα σου".
    πχ τουρου του τιιιαααου ρρρρτ ττ ροιαουνγκ ζζζ ουιιινγγκκκ. φαντασου πως θα ακουστει η κιθαρα, στο σολο που θα σου ερθει στο μυαλο οταν φτασεις  στο σημειο που πρεπει να μπει.Εγω παντα ετσι κανω κ ρουλαρουν (τα σολα).
    πιστευω να βοηθησα.

    Εγώ έτσι βγάζω τη μελωδία του τραγουδιού. Έχω το στίχο μπροστά μου και παίζω τις συγχορδίες που έχω επιλέξει σε διάφορους ρυθμούς που να ταιριάζουν με τον αριθμό των συλλαβών κλπ και μουρμουρίζω μια μελωδία η οποία αρχικά είναι τελείως πρωτόγονη. αλλά σιγά σιγά εξευγενίζεται, την κρατάω και τραγουδάω τους στίχους σ'αυτή τη μελωδία.. Έπειτα στο σόλο, βγάζω τη μελωδία στην κιθάρα και προκύπτει ένα σόλο τύπου Smells like Tenn Spirit, δηλαδή η μελωδία παιγμένη στην κιθάρα ουσιαστικά.. Έπειτα, παίζοντας απομακρύνομαι από την καθαρή μελωδία, προσθέτωντας ας πούμε έξτρα συλλαβές με pull off ή hammer on κλπ, παρεκκλύοντας όλο και περισσότερο, βγάζοντας licks που απλά θυμίζουν τη μελωδία επειδή χρησιμοποιώ τις ίδιες νότες τις μελωδίας και σιγά σιγά αφήνομαι και φεύγω απ'τις νότες τις μελωδίας και παίζω σε όλη την κλίμακα.. Έτσι προκύπτουν licks και φράσεις μέσα απ'το jamming που μου αρέσουν, τις κρατάω, τις αναπτύσσω, τις τροποποιώ και μετά προσπαθώ να τις συνδέσω σε σόλο..
    Και μετά παίζω το σόλο ολόκληρο και αυτοθαυμάζομαι.. ;D(ελλείψει άλλων θαυμαστών της μουσικής μου..)
  • #65 από ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI - στις 14 Jul 2007
  •    εαν προκειτε για μουσική που γράφεις σε χαρτί μπορεις να κάνεις πολλα παραπανω πειράματα/πειράγματα, ειδικα εαν εχεις συνιθισει να γραφεις μουσικη σε πιανο! Μπορεις να πειραματιστεις με αναστροφες, με την κινηση του μπασου και των αλλων φωνων, αλλα και συγχορδιων ή/και μελωδιων πιο συνθετων και ισως πιο "σφικτων", αν σκεφτουμε οτι στο πιανο παιζουμε με 10 δακτυλα, καθως επισης εχουμε και ολη την δυνατη εκταση των φωνων διαθεσημη, κατι που δυστυχως δεν επιτρεπει η "Ευκλιδεια" φυση της κιθαρας!
  • #66 από freemind στις 14 Jul 2007
  • ....κι εαν γραφεις πλεον με PC, τοτε ξεχνα και τα 10 δακτυλα, ξεχνα και το ευρος φωνων..Απλα αποκτησε ενα notation προγραμμα ( οπως Sibellius, Finale ) και ξεκινα να γραφεις για ολα τα οργανα... :D
  • #67 από Ε!ΜΑ στις 15 Jul 2007
  •    Ολα αυτα ειναι μαλακιες , ολοι αυτοι οι κανονες και οι επεξηγησεις το μονο που κανουν ειναι να περιοριζουν τη μουσικη να βαζουν τοιχους μπροστα της και να τη κλεινουν , η μουσικη πρεπει να ειναι ελευθερη μακρια απο ολα αυτα για να μπορει να ειναι αμεση και ειλικρινης σε αυτο που εκφραζει, απλα κλειστε τα ματια σας πεταξτε απο το μιαλο σας τεχνικες , κανονες , ορους , πρεπει και δν πρεπει, και απλα παιξτε αυτο που νιοθετε και πεξτε το οπως εσεις θελετε οπως εσας βολευει και εκφραζει!!!!
       οταν ξεκινας να σκεφτεσαι τη μουσικη τοτε μεταφερεις το μυαλο και οχι τη ψυχη , βεβαια ειναι θεμα επιλογης ,ομως νομιζω ολοι θελουμε να αγγιξουμε τις ψυχες των αλλων....
  • #68 από freemind στις 15 Jul 2007
  • ΕΜΑ, δεν θα διαφωνησω σε τιποτα απο αυτα που λες, ομως πρεπει να επισημανω πως εξαρταται και σε τι ειδος θα γραψεις. Εαν μιλαμε για ροκ, οι κανονες δεν χρειαζονται ( εκτος απο τα ορια του καθε οργανου ).
    Εαν ομως γραψεις ενα ορχηστρικο θεμα, πρεπει να σκεφτεις ορισμενους κανονες, πανω στους οποιους η ορχηστρα θα αποκτησει ηχο, ογκο και "θεμα" ;)
  • #69 από Vaiking στις 08 Oct 2007
  •  Για να πεταξεις απο το μυαλο ολους τους κανονες και τις θεωριες πρεπει πρωτα απ'ολα να τους γνωριζεις... Οταν φτιαχνοντας τη μουσικη σου τους αγνοησεις, στην ουσια απλα τους βαζεις να δουλεψουν για εσενα δημιουργικα και... αθορυβα! Και αυτο ειναι καλο ;)
  • #70 από ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI - στις 26 Nov 2007
  • Για να πεταξεις απο το μυαλο ολους τους κανονες και τις θεωριες πρεπει πρωτα απ'ολα να τους γνωριζεις... Οταν φτιαχνοντας τη μουσικη σου τους αγνοησεις, στην ουσια απλα τους βαζεις να δουλεψουν για εσενα δημιουργικα και... αθορυβα! Και αυτο ειναι καλο ;)

       ...μεγαλε τι ειπες τωρα?

    +10000000000
  • #71 από Johnie Darko στις 26 Nov 2007
  • Εγω παλι θεωρω οτι ειδικα για την γενικοτερη σκηνη της rock δεν χρειαζεται να ξερει κανεις θεωρια... Παραδειγματα ασχετων ανθρωπων με μουσικες σπουδες που εγραψαν αριστουργηματα ειναι απειρα μεσα απο τον χωρο της rock.
    Τωρα οσων αφορα αλλα ειδη μουσικης και κυριως κλασσικη (εν πας περιπτωση "τυπου κλασσικης"), εκει ισως να χρειαζεται, οχι να ειναι απαραιτητη αλλα να χρειαζεται...
  • #72 από buckethead RULES!! στις 26 Nov 2007
  • "You have to know the rules before you break them"

                 Billy Sheehan
  • #73 από Vaiking στις 26 Nov 2007

  •    ...μεγαλε τι ειπες τωρα?

    +10000000000
    Χε χε... Που και που λεω και κατι καλα ο ατιμος :P
  • #74 από LILAKI στις 02 Jan 2009
  • Εγω παλι θεωρω οτι ειδικα για την γενικοτερη σκηνη της rock δεν χρειαζεται να ξερει κανεις θεωρια... Παραδειγματα ασχετων ανθρωπων με μουσικες σπουδες που εγραψαν αριστουργηματα ειναι απειρα μεσα απο τον χωρο της rock.
    Τωρα οσων αφορα αλλα ειδη μουσικης και κυριως κλασσικη (εν πας περιπτωση "τυπου κλασσικης"), εκει ισως να χρειαζεται, οχι να ειναι απαραιτητη αλλα να χρειαζεται...

    Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω μαζί σου.Η ροκ μουσική υπάρχει λόγω προβαδίσματος της κλασικής μουσικής, αν δεν υπήρχαν οι σκάλες,τις οποίες''δημιούργησαν'' , εξέλιξαν και εδραίωσαν οι κλασικοί δε θα μπορούσε ο οποιοσδήποτε ροκάς ή μεταλάς να φτιάξει τραγούδι, αφου ως γνωστόν μουσική=σκάλες.Εξ άλλου τα παραδείγματα ανθρώπων που αναφέρεις είναι ελάχιστα και έχουν αυτό το χάρισμα απ τη φύση τους ή αλλιώς κατέχουν αυτό που λέμε το σχεδόν απόλυτο αυτί.Αν μου λες για παράδειγμα τον Kurt Cobain τότε σε παραπέμπω να ρίξεις μια ματιά στα ακκόρντα που χρησιμοποιεί και θα δαπιστώσεις οχι μόνο ότι είναι απλά αλλά επιπλέον ότι πολλές φορες επειδή δεν προλάβαινε να κάνει την αλλαγη απ το ένα ακκόρντο στο άλλο, έπαιζε με ανοιχτές χορδές,όπως το Em11.Τον παραδέχομαι όμως διότι μ αρέσει τρελά η μουσική του και μαγκιά του που αρέσει σχεδόν σε όλο τον κόσμο και είχε τόση πέραση..
Σελίδες: