1
Μουσικά όργανα και εξοπλισμός / Καινουρια κιθαρα ή ενισχυτης (θεμα για αρχαριους)
« στις: 04/09/11, 13:55 »
Επειδη βλεπω συνεχεια τετοια διληματα απο αρχαριους (και οχι μονο) και απανταω κι εγω και αλλα παιδια σε τετοια ερωτηματα συχνα, σκεφτηκα να δημιουργησω αυτο το θεμα, ωστε να διαλυσουμε ορισμενους μυθους του χωρου που συνηθως επηρεαζουν την αποφαση αγορων υποψηφιων αγοραστων και τους οδηγουν στις λαθος επιλογες εξοπλισμου.
Για να διαλυσουμε μια και καλη τον μεγαλυτερο μυθο του χωρου λοιπον:
Ο ηχος στην ηλεκτρικη κιθαρα δεν φτιαχνεται απο ενα κομματι του εξοπλισμου μας μονο.
Υπαρχει στην αλυσιδα ηχου μας παντα ο παικτης, η κιθαρα, τα καλωδια, τα εφφε, ο ενισχυτης, το/τα ηχειο/ηχεια και αν μιλαμε για ηχογραφημενο ηχο, τοτε εισαγουμε στην αλυσιδα και μικροφωνο/μικροφωνα, προενισχυτες μικροφωνου, κονσολες, ηχεια studio κτλ.
Απο ολα οσα βρισκονται μεσα σε αυτη την αλυσιδα ηχου, αυτα που επηρεαζουν περισσοτερο τον ηχο μας, ειναι ΠΑΝΤΑ ο παικτης, ο ενισχυτης του (οταν αναφερω ενισχυτη εννοω παντα μαζι με τα ηχεια του) και τα εφφε του.
Αυτα ειναι που επηρεαζουν τον ηχο μας οσο τιποτε αλλο. Η κιθαρα απο μονη της αν ηχογραφηθει δεν βγαζει κανεναν ηχο που θα ενδιεφερε καποιον πραγματικα.
Η κιθαρα ειναι το μεσο μεσω του οποιου "θεριζουμε" οσα παιζουμε για να τα στειλουμε σε εναν ενισχυτη που θα αναλαβει να τα ενισχυσει, να τα τροποποιησει και να τα στειλει με την σειρα του στο ηχειο απο οπου ειπτελους θα μπορεσουμε να τα ακουσουμε.
Αυτο κανει την κιθαρα ουσιαστικα "αχρηστη" οσων αφορα την διαμορφωση του ηχου μας; Οχι βεβαια. Αναλογως κατασκευης και υλικων κατασκευης, καθε κιθαρα εχει διαφορετικο τροπο να "συλλεγει" οσα παιζουμε για να τα στειλει στον ενισχυτη μας. Το θεμα ειναι ομως οτι στην τελικη αποδοση του ηχου μας, οι διαφορες που μπορει να κανει μια κιθαρα ειναι πραγματικα μηδαμινες μπροστα στις διαφορες που μπορει να κανει ενα αλλο κομματι του εξοπλισμου μας (πχ ηχειο, ενισχυτης).
Ακομα κι αν μια κιθαρα δεν συλλεγει οσα παιζουμε με τον τροπο που θελουμε, μπορουμε παντα να διορθωσουμε τετοιες μικροδιαφορες στον ηχο μεσω σωστης χρησης του eq μας στον ενισχυτη κτλ.
Το αντιθετο δεν συμβαινει ποτε ομως: Οτι και να κανεις σε μια κιθαρα, και Les Paul του 59 αυθεντικη να εχεις (κοστος 500.000€ περιπου), ΔΕΝ θα παρεις ποτε εναν καλο ηχο απο αυτην οταν θα την χρησιμοποιεις με εναν φθηνο practice amp.
Οι κιθαρες παιζουν τον ρολο της επαφης που εχουμε μεταξυ των χεριων μας και οσων θα ακουστουν μεσα απο εναν ενισχυτη. Ο ενισχυτης ειναι ομως που θα διαμορφωσει τον ηχο, οχι η κιθαρα.
Η κιθαρα πρεπει να ειναι και ειναι μια σημαντικη αγορα για καθε κιθαριστα που σεβεται τον εαυτο του, ΟΧΙ ομως για το θεμα του ηχου τοσο, αλλα για το θεμα της ευκολιας παιξιματος του οργανου, χαρακτηριστικων που χρειαζεται ο καθε παικτης (πχ υπαρξη τρεμολο ή οχι) κτλ.
Αντιθετα, ο ενισχυτης ειναι αυτο το κομματι του εξοπλισμου μας που θα αναλαβει να "μεταφρασει" οσα του ψυθιριζουμε μεσω της κιθαρας μας. Οσο πιο καλο ενισχυτη εχει καποιος (καλος με την εννοια οτι κανει για αυτα που θελουμε), τοσο πιο σωστη και πιστη θα ειναι η "μεταφραση" που θα κανει ο ενισχυτης μας απο οσα ακουει απο την κιθαρα μας (και αρα απο εμας).
Για να διαλυσουμε μια και καλη τον μεγαλυτερο μυθο του χωρου λοιπον:
Ο ηχος στην ηλεκτρικη κιθαρα δεν φτιαχνεται απο ενα κομματι του εξοπλισμου μας μονο.
Υπαρχει στην αλυσιδα ηχου μας παντα ο παικτης, η κιθαρα, τα καλωδια, τα εφφε, ο ενισχυτης, το/τα ηχειο/ηχεια και αν μιλαμε για ηχογραφημενο ηχο, τοτε εισαγουμε στην αλυσιδα και μικροφωνο/μικροφωνα, προενισχυτες μικροφωνου, κονσολες, ηχεια studio κτλ.
Απο ολα οσα βρισκονται μεσα σε αυτη την αλυσιδα ηχου, αυτα που επηρεαζουν περισσοτερο τον ηχο μας, ειναι ΠΑΝΤΑ ο παικτης, ο ενισχυτης του (οταν αναφερω ενισχυτη εννοω παντα μαζι με τα ηχεια του) και τα εφφε του.
Αυτα ειναι που επηρεαζουν τον ηχο μας οσο τιποτε αλλο. Η κιθαρα απο μονη της αν ηχογραφηθει δεν βγαζει κανεναν ηχο που θα ενδιεφερε καποιον πραγματικα.
Η κιθαρα ειναι το μεσο μεσω του οποιου "θεριζουμε" οσα παιζουμε για να τα στειλουμε σε εναν ενισχυτη που θα αναλαβει να τα ενισχυσει, να τα τροποποιησει και να τα στειλει με την σειρα του στο ηχειο απο οπου ειπτελους θα μπορεσουμε να τα ακουσουμε.
Αυτο κανει την κιθαρα ουσιαστικα "αχρηστη" οσων αφορα την διαμορφωση του ηχου μας; Οχι βεβαια. Αναλογως κατασκευης και υλικων κατασκευης, καθε κιθαρα εχει διαφορετικο τροπο να "συλλεγει" οσα παιζουμε για να τα στειλει στον ενισχυτη μας. Το θεμα ειναι ομως οτι στην τελικη αποδοση του ηχου μας, οι διαφορες που μπορει να κανει μια κιθαρα ειναι πραγματικα μηδαμινες μπροστα στις διαφορες που μπορει να κανει ενα αλλο κομματι του εξοπλισμου μας (πχ ηχειο, ενισχυτης).
Ακομα κι αν μια κιθαρα δεν συλλεγει οσα παιζουμε με τον τροπο που θελουμε, μπορουμε παντα να διορθωσουμε τετοιες μικροδιαφορες στον ηχο μεσω σωστης χρησης του eq μας στον ενισχυτη κτλ.
Το αντιθετο δεν συμβαινει ποτε ομως: Οτι και να κανεις σε μια κιθαρα, και Les Paul του 59 αυθεντικη να εχεις (κοστος 500.000€ περιπου), ΔΕΝ θα παρεις ποτε εναν καλο ηχο απο αυτην οταν θα την χρησιμοποιεις με εναν φθηνο practice amp.
Οι κιθαρες παιζουν τον ρολο της επαφης που εχουμε μεταξυ των χεριων μας και οσων θα ακουστουν μεσα απο εναν ενισχυτη. Ο ενισχυτης ειναι ομως που θα διαμορφωσει τον ηχο, οχι η κιθαρα.
Η κιθαρα πρεπει να ειναι και ειναι μια σημαντικη αγορα για καθε κιθαριστα που σεβεται τον εαυτο του, ΟΧΙ ομως για το θεμα του ηχου τοσο, αλλα για το θεμα της ευκολιας παιξιματος του οργανου, χαρακτηριστικων που χρειαζεται ο καθε παικτης (πχ υπαρξη τρεμολο ή οχι) κτλ.
Αντιθετα, ο ενισχυτης ειναι αυτο το κομματι του εξοπλισμου μας που θα αναλαβει να "μεταφρασει" οσα του ψυθιριζουμε μεσω της κιθαρας μας. Οσο πιο καλο ενισχυτη εχει καποιος (καλος με την εννοια οτι κανει για αυτα που θελουμε), τοσο πιο σωστη και πιστη θα ειναι η "μεταφραση" που θα κανει ο ενισχυτης μας απο οσα ακουει απο την κιθαρα μας (και αρα απο εμας).