Ειδικά θέματα > Τα καλύτερα...

χωρίς πένα, τεχνική

(1/2) > >>

Γιώργος Στάθης:
Πώς παίζεται χωρίς πένα ένα κομάτι που θέλει strumming (ελπίζω να έγραψα καλά τον όρο -κοινώς ντρανγκα-ντρουνγκα); Θέλω να πώ πώς χτυπάτε τις χορδες; Έχω ακούσει διάφορες παραλαγές:

1. με το δείκτη και στο downstroke και στο upstroke χρησιμοποιόντας την εξωτερική πλευρά του νυχιού στο κατέβασμα και την εσωτερική στο ανέβασμα. (προυποθέτει κιθαρόνύχα)

2.  με το δείκτη στο downstroke και τον αντίχειρα στο upstroke χρησιμοποιόντας την εξωτερική πλευρά του νυχιού κάθε φορά. Η διάταξη των δαχτύλων είναι τέτοια ώστε τα νύχια του αντίχειρα και του δείκτη σχεδόν να εφάπτονται

3. όμοια με τη δεύτερη παραλαγή αλλά δείκτης και αντίχειρας είναι υπό γωνία (οπότε για το upstroke πρέπει να σρραφεί λίγο ο καρπός)

4. με δείκτη, μέσο και παράμεσο στο downstroke και αντίχειρα στο upstroke χρησιμοποιόντας πάντα την εξωτερική πλευρά των νυχιών

Μέχρι πρίν λίγο καιρό έχοντας μόνο μια κλασσική κιθάρα χρησιμοποιούσα την 1. και σπάνια την 3 (όταν ήθελα να τονίσω ένα καθαρό upstroke). Παίζοντας έτσι όμως σε μια ακουστική κιθάρα (1) έχω την εντύπωση ότι ο ήχος δεν τόσο καλός (καθαρός). Πιθανότατα να φταίει ότι ακόμα δεν ξέρω να χειριστώ σωστά την ακουστική, πιθανότατα όμως να πρέπει να αρχίζω να συνηθίζω διαφορετικό τρόπο παιξήματος. Γι΄ αυτό ζητώ την γνώμη των ποιο πεπειραμένων

 :)

Μιχάλης:
   Εγω εχω κλασσικη κιθαρα και χρησιμοποιω τον μέσο στο downstroke και τον αντιχειρα στο upstroke. Αλλα η ακουστικη κιθαρα παιζεται με πενα. Με τα δακτυλα ειναι πιο "δυσκολη" και οπως ειπες εχει πιο θαμπο ηχο.
 

Cool:
Εγώ παλιότερα έπαιζα μόνο με νύχια. Τώρα παίζω και με πένα. αλλά αρκετές φορές παίζω με τα νύχια. Να φανταστείς, σε συναυλία έβγαλα σόλο με νύχια ενώ ήθελε πένα. Αυτό που σου συνιστώ, είναι να παίζεις όπως σε βολεύει!!

Anaximandros:
Την 4 χρησιμοποιώ με μία παραλλαγή: στο upstoke χρησιμοποιώ δείκτη ή μέσο ή παράμεσο, αναλόγως με το τι παίζω. Στην ακουστική μπορείς να τα κάνεις όμως στην αρχή πρέπει να τα κάνεις απαλά για να μάθεις την τεχνική, διαφορετικά θα σου ξεφτίζουν και θα σου σπάνε τα νύχια. Πιο παλιά στο upstoke χρησιμοποιούσα αντίχειρα. Όταν όμως άρχισα να μελετάω κλασική, έμαθα με τα άλλα τρία δάχτυλα. Αν παταρηρήσεις το Δεληβοριά, θα δεις ότι και αυτός το upstoke δεν το κάνει με τον αντίχειρα (θυμάμαι έβλεπα παλιά βίντεος που έπαιζε και απορρούσα πώς το κάνει :P).

Salinas:
Γενικά οι τεχνικές που αναφέρεις (εγώ χρησιμοποιώ περισσότερο την τέταρτη, προερχόμενος από λατινοαμερικάνικα/ανδικά ηχοχρώματα) αναφέρονται περισσότερο στην κλασσική κιθάρα. Η αλήθεια είναι ότι για να τις χρησιμοποιήσεις αποτελεσματικά και χωρίς φόβο για τη σωματική σου ακεραιότητα (βλ. νύχια/δάχτυλα) στην ακουστική, χρειάζεται ιδιαίτερη εξοικείωση τόσο με το εκάστοτε όργανο, αλλά και γενικά με το συγκεκριμένο τύπο κιθάρας, όσο και με τις ίδιες τις τεχνικές. Γενικά η τεχνική που σου επιτρέπει να αξιοποιήσεις την ακουστική χωρίς πένα ονομάζεται fingerpicking ή fingerstyle κι εκτός από το strumming περιλαμβάνει και (αν όχι κυρίως) αρπίσματα. Εγώ θα σου πρότεινα να εξασκηθείς όσο μπορείς περισσότερο στην κλασσική και να μην αφήσεις την πένα αν δε νιώσεις πολύ σίγουρος κι αν η ακουστική σου δεν είναι... βελούδο.

Υ.Γ.: Καλύτερα στην ακουστική να μην έχεις πολύ λεπτές χορδές αν πρόκειται να παίξεις fingerstyle. 12άρες πιστεύω ότι είναι καλές, αλλά αυτό είναι εντελώς υποκειμενικό και πρέπει να δεις πως θα βολευτείς εσύ.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση
Mobile View