Ειδικά θέματα > Τα καλύτερα...

Το Μπάσο στην μείξη.

(1/16) > >>

IxNiLaTiS:


Αντιμετωπίζω πρόβλημα όσον αφορά στο μπάσο
και γενικά με τους μπάσους ήχους στην μείξη.

Γνωρίζω πως κάποιες συχνότητες πρέπει να τονιστούν
και κάποιες άλλες να χαμηλώσουν,
αλλά …δεν τα καταφέρνω.  :'(

Τις περισσότερες φορές ο μπάσος ήχος απλά μπουκώνει το κομμάτι μου,
και αν τον χαμηλώσω έστω και λίγο … τότε χάνεται.


Σημείωση 1,
δεν μιλάω ούτε για "ηλεκτρονική" ούτε για ρόκ μουσική.
Ενδιαφέρομαι περισσότερο για ατμοσφαιρικό μπάσο, με sustain …

Σημείωση 2
Δεν ηχογραφώ φυσικό μπάσο.
Χρησιμοποιώ συνθετικά ή δείγματα φυσικών ήχων.

Γνωρίζει κανείς τι μπορώ να κάνω;
Ευχαριστώ.

freemind:
Το πρωτο πραγμα το οποιο μπορει να κανει καποιος ερασιτεχνης σε αυτες τις περιπτωσεις, ειναι να ακουσει αντιστοιχα κομματια. Πχ, μια αρχη με τον Mike Oldfield με δουλειες απο το 1990 και μετα, οπου χρησιμοποιει ηλεκτρικονικο μπασο, ή μια "αυτια" στον Jarre ( μετα απο το 1988 ) θα σε βοηθησει.

Ομως, περα απο αυτο, και βγαζοντας εκτος παιχνιδιου το τεχνικο εξοπλισμο ( ποσο καλα αποδιδονται τα μπασα κλπ κλπ ), πρεπει να προωθησεις το προσωπικο σου γουστο σε συναρτηση με το ποσο χωρο αφηνεις για το μπασο.

Προσωπικα, μ'αρεσει το μπασο να ακουγεται. Γι'αυτο δεν γεμιζω με "μπασες" συχνοτητες τα πληκτρα ή τις κιθαρες. Αφηνω λιγακι "χωρο" για να αναπνευσει το μπασο και να γεμισει μαζι με τη μποτα ( ή ακομα και χωρις τη μποτα ) ολες τις μπασες συχνοτητες.

Ομως, οπως λεει και ο Μαμαλακης, λιγο και καλο. Δεν χρειαζεται να βγει μπροστα. Να ξεχωρισει και να τονισει ολο το ρυθμικο μερος, υποβιβαζοντας τη μελωδια. :)

vangelis:
καλο θα ειναι

να κανεις ενα low cut, ακομα και στο μπασσο...

να κανεις την μιξη μαζί...και εκει να μπλεξεις τις συχνότητες...

να κανεις Low cut σε ολα τα αλλα οργανα, για να μην μπλεχτουνε με το μπάσσο...

eq στα 100 ΗΖ, λίγο να τονιστεί εκεί το μπάσσο...
 
να χρησιμοποιεις κομπρεσσορα

IxNiLaTiS:
Σας ευχαριστώ όλους για το ενδιαφέρον σας και τις απαντήσεις σας. :) :) :)


--- Παράθεση από: freemind στις 29/01/08, 11:05 ---

Προσωπικα, μ'αρεσει το μπασο να ακουγεται. Γι'αυτο δεν γεμιζω με "μπασες" συχνοτητες τα πληκτρα ή τις κιθαρες. Αφηνω λιγακι "χωρο" για να αναπνευσει το μπασο και να γεμισει μαζι με τη μποτα ( ή ακομα και χωρις τη μποτα ) ολες τις μπασες συχνοτητες.

--- Τέλος παράθεσης ---

Αυτό ακριβώς !  :)
Οι "δακτυλοθεσίες" είναι μεγάλη παγίδα.  >:(

Όταν χρησιμοποιώ κάποιο pad ή κάποιον ήχο που κάνει κάτι σαν "χρέη" pad,
συνηθίζω να βάζω και μπάσες νότες, γιατί όταν  ακούω αυτόν τον ήχο  μόνο του,
οι χαμηλές νότες δίνουν "ισορροπημένο" άκουσμα,
γιατί ο ήχος καταλαμβάνει όλο το συχνοτικό φάσμα
και έτσι δίνει την αίσθηση της πληρότητας.

Μάλιστα χρησιμοποιούσα δύο νότες στις χαμηλές,
με διαστήματα 8ης, 6ης ή 5ης ανάλογα.   ;D

Όταν όμως αργότερα προσθέσω και το μπάσο, δεν υπάρχει χώρος για να σταθεί,
 αφού οι συχνότητες εκεί είναι κατειλημμένες.

Γι αυτό και όταν αύξανα την ένταση βούιζε, ενώ όταν την χαμήλωνα χανόταν.

Μόλις πήγα στο midi editor και έκανα mute τις χαμηλές νότες,
τότε όλα ακουστήκαν μια χαρά.

Fteo:
Κανε ενα high pass στα 100 Hz στο συγκεκριμενο pad (κ γενικα σε οποιον ηχο δε χρειαζεται να υπαρχει στα υπο-μπασα π.χ. κιθαρες) κ μπορει να χρειαστει κ λιγο παραπανω αναλογως τον ηχο. Εμπιστεψου τα αυτια σου. Το κομματι θα αναπνευσει αμεσως. Αν μπερδευεται κ η μποτα με το μπασο, τοτε κανε high pass και στην μποτα γυρω στα 60-70 HZ. Τονισε με ενα eq με πλατος 1-2 οκταβες το πολυ πλατος καποια συχνοτητα γυρω στα 80-90 Hz. Αυτη τη συχνοτητα να την κοψεις απο το μπασο με αντιστοιχη ρυθμιση με αρνητικο gain αυτη τη φορα. Τις περιισοοτερες φορες καλο ειναι να κανεις high pass κ το μπασο στα 40-50 Hz αναλογως.  Ολα αυτα που σου εγραψα ειναι πολυ γενικα κ εξαρτωνται απο το υφος του κομματιου. Γενικα να εμπιστευεσαι τα αυτια σου, και να συγκρινεις τη μιξη σου με καποιο κομματι σε ιδιο υφος που αποκρινεται το ιδιο τονικα. Θα σε βοηθησει πολυ στο να παρεις σωστες αποφασεις

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση
Mobile View