Αποστολέας Θέμα: Πως δίνουμε σήμα στην κονσόλα στα Live: Mic vs DI  (Αναγνώστηκε 10676 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος adr1anos

  • Συντονιστής
  • Συναλλαγές: (2)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 4476
  • Φύλο: Άντρας
  • Πάρα πολλές ιδέες, πολύ λίγος χρόνος..
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • My LinkedIN Profile
Ανοίγω ένα νέο θέμα με αφορμή ένα PM από φίλο, που θίγει κάτι που πιστεύω ότι ενδιαφέρει αρκετό κόσμο:

.. Θα ηθελα να σε ρωτησω κατι. Στα live  που παιζω, κλεινω το ηχειο του ενισχυτη ( για να μην ενοσχλω ) και μεσω  recording στελνω στην κονσολα. Ο ηχος που παιρνω απο το monitor, ειναι  καπως αδειος να το πω, σα να μην εχει ογκο. Σε ενα μαγαζι που ρωτησα,  μου ειπαν οτι χρειαζομαι μια συσκευη , το palmer. Εχεις εμπειρια σε κατι  τετοιο;


Κώστα κατ αρχάς δεν συμφωνώ με το να κλείνεις το μεγάφωνο όπως λες στα Live.
Η καμπίνα διαμορφώνει τον τελικό ήχο του μουσικου, και οι ηχολήπτες  πρέπει κανονικά να παίρνουν από εκεί με μικρόφωνο το σήμα για την  κονσόλα.
 
Πολλοί ηχολήπτες όμως βαριούνται να στήνουν και να ρυθμίζουν μικρόφωνα, και πολλές φορές, χωρίς να σε ρωτήσουν, παίρνουν σήμα απ ευθείας από κάποια έξοδο  του ενισχυτή. Τις περισσότερες φορές αυτή η έξοδος δεν έχει προσομοίωση  καμπίνας της οποίας η χροιά είναι αναπόσπαστο μέρος της διαμόρφωσης της  τελικής χροιάς της κιθάρας, με αποτέλεσμα ο ήχος να ακούγεται όπως  είπες.

Οι ενισχυτές κιθάρας είναι φτιαγμένοι να παράγουν σήμα που ταιριάζει με την χροιά των καμπινών και μεγαφώνων κιθάρας. Χωρίς το μεγάφωνο να διαμορφώσει την τελική χροιά, το σήμα του ενισχυτή ακούγεται αφύσικο και άδειο, γιατί δεν είναι σωστά διαμορφωμένο από το μεγάφωνο. Δες εδώ μία τυπική απόκριση μεγαφώνου κιθάρας, δεν είναι σε καμμία περίπτωση γραμμική:



Υπάρχουν λοιπόν ηλεκτρονικοί προσομοιωτές καμπίνας, των οποίων ο ρόλος είναι να παίρνουν το σήμα από τον ενισχυτή και να του δίνουν την σωστή διαμόρφωση με κατάλληλα φίλτρα, ώστε να μοιάζει με την τελική χροιά που θα άκουγες από ένα μεγάφωνο κιθάρας.


H Palmer τώρα που ανέφερες, είναι μία εταιρεία που ειδικεύεται σε προϊόντα σχετικά με το DI (δηλαδή την επεξεργασία σήματος από μία μορφή στην άλλη, κατάλληλη για κονσόλες):
http://www.thomann.de/gr/palmer.html

Η συσκευή που σε ενδιαφέρει εσένα είναι αυτή:
http://www.thomann.de/gr/palmer_pdi09.htm


 
 Είναι ένα κουτί που παρεμβάλλεται μεταξύ του ενισχυτή και του μεγαφώνου,  και δίνει παράλληλα σήμα και στην κονσόλα. Έχει από μόνη της  προσομοίωση καμπίνας, και μάλιστα με κάποιες ρυθμίσεις και έτσι ο ήχος που ακούγεται  από την κονσόλα είναι πιο αυθεντικός.

Συνδέεται έτσι:


ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν αντικαθιστά το μεγάφωνο, δηλαδή δεν έχει dummy load, χρειάζεται απαραίτητα και το μεγάφωνο για να μην καεί ο ενισχυτής.

Περισσότερες πληροφορίες:
http://www.palmergear.com/pdi09.shtml

Manual:
http://www.palmergear.com/images/manuals/pdi09.pdf


 Πάντως και πάλι θα σου πω ότι οι ηχολήπτες πρέπει κανονικά να παίρνουν  με μικρόφωνο το σήμα από μπροστά από το μεγάφωνο σου για την κονσόλα, έτσι ώστε να αναπαράγεται ο τελικός ήχος που έχεις εσύ επιλέξει και διαμορφώσει, με όλη την προσπάθεια και την επένδυση σου σε εξοπλισμό και ειδικά στην περίπτωση αυτή, σε καμπίνες και μεγάφωνα.

Παιδιά, το θέμα είναι ανοιχτό, στις απόψεις και τις εμπειρίες σας..
« Τελευταία τροποποίηση: 29/09/10, 10:06 από adr1anos »
Απλά άνοιξε τα φτερά σου!.. Τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους.



→ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ DIY Άρθρων μου στο Kithara.gr 

Αποσυνδεδεμένος kostas80

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 690
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Nα προσθέσω ότι εμείς οι κιθαρίστες καλό είναι να έχουμε το εξοπλισμό μας στα live.


Τον δικό μας ενισχυτή και όχι όποιον διαθέτει το εκάστοτε μαγαζί . Ιδανικά θα πρέπει να διαθέτουμε το δικό μας μικρόφωνο και να ξέρουμε τη θέση που μας αρέσει να τοποθετείται αυτό σε σχέση με το μεγάφωνο του ενισχυτή μας .


όσο λιγότερη δουλειά αφήνουμε στους ηχολήπτες , τόσο πιο κοντά σ'αυτό που θέλουμε να ακούσουμε θα είμαστε . μη τα περιμένουμε κι όλα έτοιμα  ;)


Αν εμφανιστεί ένας κιθαρίστας στο live με τον ενισχυτή του , το 57ρι του , τη βάση του κλπ  κανείς ηχολήπτης δεν θα βαρεθεί να του κάνει το κέφι νομίζω .
www.alfacor.gr  ....  http://www.facebook.com/kostas.antonakopoulos

Αποσυνδεδεμένος Gant

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 137
  • Φύλο: Άντρας
  • Η καλύτερη εμπειρία είναι τα live !
    • Προφίλ
Αν εμφανιστεί ένας κιθαρίστας στο live με τον ενισχυτή του , το 57ρι του , τη βάση του κλπ  κανείς ηχολήπτης δεν θα βαρεθεί να του κάνει το κέφι νομίζω .

Ακριβώς αυτό κάνω από το 2003. Βολεύει και τον ηχολήπτη και εμένα!
(και καλώδιο, για να συμπληρωθεί η λίστα)
Φρόντισε αυτά που θα κάνεις σήμερα να αξίζουν τη μία μέρα από τη ζωή σου που θα τους αφιερώσεις

Αποσυνδεδεμένος Ikaros

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1194
  • Φύλο: Άντρας
  • When i found her,i lost my mind...
    • Προφίλ
  Αδριανε, ευχαριστω παρα πολυ για τις πολυ χρησιμες πληροφοριες. Τα μαγαζια κλεινουν πολυ εντονα τις τσεπες τους τον τελευταιο καιρο, δε φερνουν ηχοληπτες και μαλιστα απαιτουν απο το γκρουπ να εχει δικο του ηχο( δεν ενοοω κιθαρα και ενισχυτη μονο ). Οποτε στη δικη μου περιπτωση, εχουμε  ολη τη μικροφωνικη με μονιτορ, κονσολες, βασεις, καλωδια κ.τ.λ. Το θεμα ειναι οτι ο ενισχυτης ενοχλει τα πρωτα τραπεζια ακομη κι οταν παιζω στο 2! Αυτος ειναι κι ενας απο τους λογους που αναγκαζομαι και κλεινω το ηχειο του.
  Γι'αυτο λοιπον και χρειαζομαι οπως πολυ σωστα εξηγησες, ενα palmer pdi 09. Μακαρι να υπηρχε καποιο layout για να το φτιαξω!!
 ( ξεκινησα ηδη το od  ;) )
« Τελευταία τροποποίηση: 29/09/10, 14:12 από Ikaros »
…χαρά στον Ίκαρο αψήφιστα που υψώθη φτεροπλάστης…

Αποσυνδεδεμένος groovymood

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1252
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
 Σε ένα παλαιότερο θέμα είχα ανεβάσει μια πρόχειρη ηχογράφηση με το palmer χωρίς καν ενισχυτή...  Απ: Speaker simulators, cabinet impulses κ ηχογραφηση!
(μόνο με ένα overdrive πετάλι δηλαδή και το palmer)...





Just play the damn thing!!

Αποσυνδεδεμένος Ikaros

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1194
  • Φύλο: Άντρας
  • When i found her,i lost my mind...
    • Προφίλ
  Groovy, με το πεταλι και το palmer, το αποτελεσμα ειναι ικανοποιητικο θα ελεγα εως αρκετα καλο! Φαντασου να το εβγαζες απο ενισχυτη!!!
  Αν καποιος πουλαει το palmer pdi 09 ας μου στειλει ενα p.m. παρακαλω.
…χαρά στον Ίκαρο αψήφιστα που υψώθη φτεροπλάστης…

Αποσυνδεδεμένος tech21man

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 866
    • Προφίλ
Αν και εχει τεθει αναλογο θεμα παλιοτερα σχετικα με το κατα ποσο ενας κιθαριστας μπορει η οχι να παιξει σωστα ακουγοντας μονο απο τα μονιτορ ενα δυο πραγματακια, τουλαχιστο εκ σχετικης παντα πειρας αξιζει να αναφερθουν...


Καταρχας για να παιξει σωστα μια μπαντα, πρεπει να ακουνε ολοι, τα παντα αλλα οπωσδηποτε τα δικα τους οργανα...ναι εχω πνιξει ντραμερ με τον ενισχυτη μου!!! Δεν εφταιγε αυτος εγω εφταιγα που ειμαι ψηλος και καθομουν "προς τα πισω και πανω" σε σχεση με τον ενισχυτη...ο ενισχυτης δεν εγγυαται και το ιδανικο αποτελεσμα!

Δευτερον οι κιθαριστες (οχι και αδικα) ειναι καλομαθημενα οντα. Μιλανε για feeling για ηχο on-stage για εμπνευση κτλ...Οι μπασσιστες μπορουν ανετα να παιξουν DI χωρις πολλα προβληματα (και με πολυ ικανοποιητικα αποτελεσματα καποιες φορες). Ο κιθαριστας για να "γουσταρει" και λιγο θελει καλο ηχο πανω στη σκηνη και αυτο συνηθως ερχεται μεσω ενισχυτη. Δυστυχως η αποκριση που εχεις μεταξυ κιθαρας ενισχυτη αυτιων επηρεαζει το...τι θα παιξεις μετα, αν δεν ακους σωστα βγαινει...ξενο ψοφιο λαθος χρονικα κτλ!!! Αφου δεν ακους πως να παιξεις...Η κιθαρα καποια στιγμη με το σολο ειναι η φωνη!!! Ολες τις αλλες ειναι ο ρυθμος μαζι με τα αλλα οργανα...ο κιθαριστας πρεπει να ακουει καλα τελος.


Το παραπανω δεν εχει καμια σχεση με το τι ακουει σαν ποιοτητα ηχου ο κοσμος εξω (κρατηστε το αυτο).





Τεχνικες...

Πας direct. Χωρις ενισχυτη οπως ο φιλος. Ναι γινεται!!! Για μενα δουλευει μαλιστα μια χαρα και αφηνει περισσοτερο χωρο για ρυθμισεις και μιξαρισμα με την μπαντα με ενα καλο ηχοληπτη. Ο,τι ακους αυτο πανω κατω βγαινει εξω...Το προβλημα ειναι στο να ακους. Οπως πρεπει να ειχε θεσει παλια ο Ανδριανος η ο Απολλωνας αν τα μονιτορ ειναι ψηλα και πιο δυσκολα ακους και χειροτερο feeling εχεις...Ετσι πολλοι ξεγραφουν αυτη τη μεθοδο. Εγω προσωπικα θεωρω σαν ιδανικο, να εχεις τα μονιτορ που καθονται μπροστα σου (wedge, πλαγιαστα σαν αυτα που ακους τη φωνη) αλλα κατω. Κερδιζεις, οτι σε ενα απο αυτα μπορεις να εχεις τη φωνη και τον αλλο κιθαριστα και σε ενα αλλο την κιθαρα σου, απο την πεταλιερα οσο δυνατα θελεις χωρις να ενοχλεις τους αλλους (ο ηχος κατευθυνεται προς τα εσενα...)


Ιδανικο στησιμο που επαιξα: Τρια wedge μονιτορς στο ενα η κιθαρα μου στο αλλο η φωνη στο τριτο ο αλλος κιθαριστας, το μπασσο μαζι με τη φωνη (τραγουδα ο μπασσιστας). Ενισχυτη ειχα μαλιστα (JCM 900) αλλα ηταν στο βαθος με τον drummer και τον ακουγε μονο αυτος!!! (και εβγαινε απο τα μονιτορ καλυτερα ο ηχος αφου ο ηχοληπτης ηταν κορυφη εκεινη τη βραδια και τον διορθωνε).




Μεθοδος 2, κλασσικα. Ενισχυτης, τον οποιο ρυθμιζεις για να ακους καλα στη σκηνη, μικροφωνο (εστω και ενα Shure SM57 κρεμασμενο στον κωνο λειτουργει αν βιαζεσαι!!!) και εξω ο,τι κανει ο ηχοληπτης. Δυστυχως ενα δυο μειονεκτηματα συνοδευουν αυτη τη μεθοδο.


α) Ισορροπια μεταξυ "μ'αρεσει ο ηχος μου/σκεπαζω τους αλλους/δεν κοβει δεν ακουω δεν μ'ακουνε". Μετα απο αυτα μαλιστα πρεπει να βγει και εξω. Αρκετοι ενισχυτες απαιτουν ενταση για να δωσουν αυτο που πραγματικα σε κανει να τους αγαπας. Δεν ειναι λιγοι αυτοι που εχουν μικροτερους ενισχυτες για μικρα bar κτλ και θηριακια με μεγαλες καμπινες για open live.

β) Δυστυχως καποιες φορες το αποτελεσμα δεν ειναι σταθερο-εξαρταται απο την ακουστικη του χωρου και αυτο ισχυει σχετικα και για την κιθαρα με το μπασο με τα τυμπανα. Οποτε οντως σε καποιους χωρους τα τυμπανα να σκεπαζουν η η κιθαρα να πρεπει να ειναι πιο σιγα κτλ, η να φορτωνει συγκεκριμενες συχνοτητες κτλ...με πεταλιερες απευθειας κονσολα, τουλαχιστο εχεις ενα αρκετα σταθερο αποτελεσμα εξω και δεν υπαρχει μικροφωνο να μαζευει και συχνοτητες απο αλλου πανω στη σκηνη.

γ) Σχετικο του α) για μενα. Σε ποιον δεν αρεσει ενας παχυς γεματος ηχος. Ολοι πανω κατω ομως βλεπουν οτι πολλα μπασσα πριμα παλευουν στην σκηνη και τελικα δεν ακουγονται (τους ριχνουν ξυλο τα αλλα οργανα). Ειδικα οσον αφορα το μπασο θελει τα πιο πολλα watt για να ενισχυθει ελεγχομενα και κυριως αν και ικανοποιει τον κιθαριστα πανω στη σκηνη, συχνα δημιουργει προβληματα εξω. Γιατι? Γιατι ο κιθαριστας στηνει τον ηχο με αρκετα μπασσα αλλα το μικροφωνο, ειδικα το SM 57 κοντα στον κωνο δημιουργει το λεγομενο proximity effect και προσθετει χαμηλες συχνοτητες, η αλλιως αλλαζει την καμπυλη, σαν eq. Σε αυτην την περιπτωση ο ηχος εξω μπορει να βγει πολυ πιο μεσοχαμηλος απο ο,τι ειναι στην πραγματικοτητα επι σκηνης, γεγονος καλο για πιο μικρους ενισχυτες αλλα και οχι παντα θεμιτο. Οι λαμπατοι, οταν και αν τους τσιτωνεις ηλεκτρονικα αποκτουν μια ταση στο τελικο σταδιο να ενισχυουν κυριως τις μεσαιες συχνοτητες παντως (οταν φουσκωνει ξεφουσκωνει και μαγνητιζεται ο μετασχηματιστης εξοδου-απλοποιημενα παντα σαν ενα wah που ανοιγοκλεινει στις μεσαιες).


Μια τελευταια μεθοδος που χρησιμοποιησα σε ωρα αναγκης αλλα δε βγηκε και ασχημα ειναι ενισχυτες που εχουν DI δλδ πανω κατω μια εξοδο με ενσωματωμενο φιλτρο σαν του Palmer. Ετσι τον ηχο τους σαν να ειχε μικροφωνο τον στελνεις αρκετα καθαρο και δυνατο κονσολα, ενω τον ακους επισης ομορφα πανω στη σκηνη. Συνηθως δεν ακουγεται τρομερα ετσι (αν και ο marshall JVM εχει τοσο καλη DI εξοδο που μερικοι γραψανε album απο αυτη!!!) ωστοσο εχει αρκετες συχνοτητες για να βγει καλα εξω. Φυσικα μπορειτε να την επεξεργαστειτε με extra eq, compressor, maximizer, delay ο,τι αρεσει στον καθενα πριν τη στειλετε.

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Θα απαντησω με την εμπειρια που εχω απο στησιμο PA live τα τελευταια χρονια, αν και βλεπω πως πολλα θεματα εχουν απαντηθει κι αναλυθει πληρως. Οποτε θα ειμαι καπως συγκεντρωτικος ( σωθηκατε  ;D ):


1) Τα περισσοτερα live γινονται σε μικρες σκηνες που η τοποθετηση πολλων monitor ειναι απογορευτικη τοσο για λογους χωρου, οσο και για λογους dB και Watt επι σκηνης.

Ενα κλασσικο λαθος πολλων ηχοληπτων ειναι η απουσια σχεδιου του stage και η οργανωση του στο χαρτι πριν ακομα ξεκινησει το στησιμο. Αυτο το λαθος ( αρκετα παλιο ) εχει μεταφερθει και στη νοοτροπια πολλων μουσικων που στηριζονται στα Watt, στην εγωκεντρικη προσεγγιση της σκηνης και βεβαια...στο χαος των εντασεων και του προβληματικου stage ηχου.

Αρα, πριν ακομα παμε στη τοποθετηση, πρεπει να μαθουμε το σεβασμο. Ο σεβασμος θα φερει ισορροπια στη σκηνη, τοσο ηχητικα, οσο και παικτικα!


2) Η κιθαρα ειναι ενα οργανο που οπως και να το κανουμε θελει....τον ενισχυτη της!

Ακομα και 40W ενισχυτη να μου φερουν, θα το προτιμησω απο το να χρησιμοποιω καποιο DI ή πεταλιερα και να παρω κατευθειαν το σημα!

Αφενος μεν γιατι προσωπικα θα με γλυτωσει απο τον κοπο της καλυτερευσης του ηχου, αφετερου δε ο κιθαριστας θα εχει τον ηχο του! Κι αυτο θα του δωσει ενα boost επι σκηνης να παιξει πιο ανετα, αφου ο ηχος αποτελει το 50% της αισθησης του.


3) Ο ενισχυτης, εαν ειναι κλασσικος combo, καλο ειναι να εχει τη βασουλα του, σε ημικλινη σταση με γωνια τετοια που να επιτρεπει στο ηχειο να βλεπει το μετωπο του κιθαριστα.

Αυτο επιτρεπει στον κιθαριστα να ακουει σωστα τον ηχο του.

Σε περιπτωση που δεν εχουμε την ημικλινη βασουλα, ας ανεβασουμε τον ενισχυτη σε καποιο παταρι, ομως το αποτελεσμα ειναι αρκετα διαφορετικο γι'αυτο προτιμω τη βασουλα. Ειναι ενα αναγκαιο εξοδο!

Καλο ειναι ο ενισχυτης με τον κιθαριστα, ειτε ειναι σε βαση, ειτε σε παταρι, να εχουν μια ευλογη αποσταση μεταξυ τους ωστε ο ηχος να "σκαει" ολοκληρωμενος πανω στον κιθαριστα.

Προφανως σε μικρες σκηνες, αυτο ειναι δυσκολο, οποτε εκει παμε σε λυσεις της στιγμης.

Ομως για μενα ειναι σημαντικο να υπαρχει μια αποσταση, ωστε ο ηχος να απλωνεται οπως πρεπει, χωρις να συμπιεζεται μεταξυ ελαχιστων μετρων μεταξυ κιθαριστα ενισχυτη! ( το ιδιο και σε μεγαλυτερη κλιμακα προτεινω και για τους μπασιστες ).

4) Το μικροφωνο ειναι το δευτερο σταδιο της καλης καλυψης.

Το SM57 ειναι ενα κλασσικο μικροφωνο που σιγουρα θα καλυψει τις περισσοτερες συνθηκες ενισχυτων.

Ομως το να το...κρεμαμε απο τον ενισχυτη ειναι ο,τι πιο ερασιτεχνικο, τσαπατσουλικο κι αντιεπαγγελματικο εχω δει!

Μια απλη βαση δαπεδου κανει ολη τη δουλεια και το μικροφωνο εχει σωστα τη καψα του στραμενη προς τον κωνο ( αναλογα με τη θεση βεβαια και τον ηχο που θελει ο κιθαριστας ).

Επισης...οχι αλλα πατημενα καλωδια!

Δοξα τον Θεο, τα XLR που αντιστοιχουν σε τετοια μικροφωνα μπορουν να "γκαφερωθουν" με μαυρη ταινια, ή να "εξαφανιστουν" προς το multi box ( ή το κταποδι αναλογα ) χωρις να περασει η μιση μπαντα απο πανω...Λιγο σκυψιμο και μια ταινια ειναι ολη η ιστορια!

Ετσι παρατεινεται η ζωη του καλωδιου, ενω η εξαφανιση του εξασφαλιζει και την ακεραιοτητα του κατα τη διαρκεια του live!


5) Ενα μακρυ καλωδιο καρφι-καρφι για τον κιθαριστα ειναι ο,τι καλυτερο για να ακουσει τον ηχο που βγαζει εξω! Κατα την ταπεινη αποψη μου αποφυγετε τα ασυρματα, εκτος εαν εχετε τα λεφτα να παρετε τα super μοντελα...

Αφου γινουν οι βασικες τοποθετησεις, ο κιθαριστας "σουλατσαρει" με το καλωδιο του μεσα στο μαγαζι υπολογιζοντας πως γεμιζοντας το μαγαζι καποιες συχνοτητες θα "στεγνωσουν" και θα κρινει εαν πρεπει το μικροφωνο να αλλαξει θεση.

Ολα αυτα με ουδετερο EQ για αρχη, ωστε η παρεμβαση του ηχοληπτη να ειναι οσο το δυνατον πιο μικρη στο τελικο αποτελεσμα πριν τη μιξη!

Κι αν κατα τη διαρκεια της μιξης βρεθειτε με κανα τρελο EQ στη κονσολα...να ξερετε πως καποια βλακεια εχετε κανει  ;D

6) Τo PA γενικα ειναι πιο δυσκολο απο το studio.

Εαν πατε οργανωμενοι με δικη σας βαση, ενισχυτη, καλωδιο και βαση μικροφωνου και...μικροφωνο, θα απαλλακτειτε απο τις χαζοειδεστατες κλασσικες κινησεις του βαριεστημενου μεσου Ελληνα ηχοληπτη!  ;)


Και πριν φτασετε στον ηχο σας εξω....φροντιστε ο ηχος επι σκηνης να ειναι τελειος! Μουσικος που δεν εχει καλο ηχο monitoring επι σκηνη, δε θα παιξει καλα. Καλυτερα ο ηχος επι σκηνης να ειναι τρομερος ( κι αφου τα περισσοτερα μικρομαγαζα δεν εχουν stage ηχοληπτη ), παρα ο ηχος των PA.
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος tech21man

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 866
    • Προφίλ
Εμεις εχουμε το δικο μας PA και εξοπλισμο κτλ...Παντως αν και επι της ουσιας συμφωνω με οσα περιγραφεις, ενα καλα στημενο DI συστημα μου δινει τουλαχιστο το ιδιο αποτελεσματικη αν και οχι ιδια αισθηση επι σκηνης.


Επιπροσθετα μπορει να βρισκεις τσαπατσουλικο και αντιεπαγγελματικο το SM 57 κρεμασμενο στον κωνο μπροστα αλλα δεν ειναι. Το περιεγραψα σαν λυση αναγκης, ωστοσο λειτουργει. Προφανως αν εχεις κανεις soundcheck με ενα σκασο "τσακαλια" και καλα ηχοληπτες του μαγαζιου δεν ξερω αν σου αφιερωσαν μιση ωρα π.χ να δοκιμαζεις θεσεις μικροφωνου.


Σε μεγαφωνα οπως το vintage 30 το SM 57 εχει την ιδιαιτεροτητα να εχει μια ακμη περιπου στην διπλασια συχνοτητα απο την ακμη στα μεσαια του vintage 30 (καπου στα 5,6 Khz με 2,74 khz για το καθενα αντιστοιχα). Ως αποτελεσμα υπαρχει ενας ιδιοσυντονισμος. Βαλε και το γεγονος οτι τελικα, στον κωνο και οχι στο πλαι εστω και κρεμασμενο δινει οντως παραπανω ογκο με το proximity effect και καπως ετσι open back V30 combo μπορουν να βγουν παραπανω απο αξιοπρεπη. Κοβουν με καλο γεματο ηχο.


Περιεγραψες τη βαση (stand). Καλη ειναι αλλα εχω βρει οτι αδειαζει παρα πολυ τον ηχο του ενισχυτη επι σκηνης. Δεν τζιτζικιζει απλα οπως οι περισσοτεροι διαπιστωνουν τον αδειαζει και κυριως τον κατευθυνει πανω στον κιθαριστα κυριως. Αν οι υπολοιποι (μελη της μπαντας) σε μικρα μαγαζια ακουν απο τον ενισχυτη σου (το οποιο ισχυει και για οσους καθονται αρκετα κοντα) καλο θα ηταν να δοκιμαστει και λυση τυπου...κασονι!!! Δηλαδη σχεδον κατι που να φερνει ορθιο λιγο πιο ψηλα τον ενισχυτη. Η αισθηση στο αυτι μου αρεσει πολυ καλυτερα ετσι on-stage (ειναι σαν να τον ακους 3/4 στο πλαι αντι για το κεντρο του που συνηθως ειναι...οχι και τοσο καλα) ενω και παλι, δεν ενοχλει (προτιμω γενικα κατευθυντικους ενισχυτες για να μην ενοχλω και τους αλλους). Η καλυτερη λυση, ειναι μινι στακ με 2x112 καμπινες και να διαλεξεις σε ποια θα βαλεις το μικροφωνο!!! Η κατω προφανως θα μπασαρει πιο πολυ λογω coupling με το πατωμα. Βεβαια οσοι παιζουν με μικρου watt ενισχυτη λαμπας καλα ειναι να θυμουνται οτι αντιθετα με εναν τρανζιστορ δε βγαινουν παραπανω watt με δυο μεγαφωνα αλλα μενουν τα ιδια, μοιρασμενα στα δυο. Θα κινεις περισσοτερο αερα αλλα σε μικροτερα db...φυσιολογικα επισης μειωνεις το headroom ετσι.

Αποσυνδεδεμένος adr1anos

  • Συντονιστής
  • Συναλλαγές: (2)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 4476
  • Φύλο: Άντρας
  • Πάρα πολλές ιδέες, πολύ λίγος χρόνος..
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • My LinkedIN Profile
Περιεγραψες τη βαση (stand). Καλη ειναι αλλα εχω βρει οτι αδειαζει παρα πολυ τον ηχο του ενισχυτη επι σκηνης. Δεν τζιτζικιζει απλα οπως οι περισσοτεροι διαπιστωνουν τον αδειαζει και κυριως τον κατευθυνει πανω στον κιθαριστα κυριως...


Συμφωνώ και εγώ με αυτό, βρίσκω ότι η βάση που γέρνει, αφ' ενός μου φέρνει όλο το icepick effect των V30 στα αυτιά, αφ΄ετέρου πράγματι αδειάζει τον υπόλοιπο χώρο ακρόασης.

Ομως εγώ έχω ακολουθήσει μία διαφορετική λύση:
'Εχω δύο καμπίνες Engl E112V, τις οποίες και εγώ κάνω είτε half stack όταν έχουμε μεγάλο χώρο μπροστά στην σκηνή και πολλούς ανθρώπους, είτε τις βάζω δεξιά-αριστερά στην σκηνή, ανάλογα με την εφαρμογή.

Η μία όμως από αυτές, έχει περασμένο μόνιμα αυτό:

http://www.webervst.com/blocker.html




Το αποτέλεσμα είναι ότι σε μικρά venues παίρνω την μονταρισμένη καμπίνα και το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό:

1. Ακούνε όλοι στην μπάντα τι παίζω, ακόμα και με την καμπίνα στο πάτωμα, πάνω τους κάστορες της.
2. Το icepick effect των V30 εξαφανίζεται και δεν υποφέρουν οι άνθρωποι που είναι ακριβώς μπροστά
3. Ο ήχος διαχαίεται πιο ομοιόμορφα στους μικρούς χώρους και δεν κουφαίνω τα μπροστινά τραπέζια.
4. Εάν βάλω μικρόφωνο, μπαίνει σαφώς off-axis αλλά η απόδοση του είναι εξίσου ικανοποιητική, ίσως και πληρέστερη.

Εάν βάλεις πλάι-πλάι τις δύο καμπίνες, όπως έχω πειραματιστεί, ο ήχος από την ελεύθερη είναι λίγο καλύτερος για αυτόν που κάθεται μπροστά και λίγο στο πλάι. Ομως εάν σταθείς στην άκρη του δωματίου/χώρου, η διαφορά είναι πολύ απρόσμενη. Ο ήχος της modded είναι πολύ πιο γεμάτος, έχει καλύτερα πρίμα (!) και διαχαίεται πολύ περισσότερο.

Αυτή είναι λοιπόν η δική μου λύση στο θέμα των μικρών σκηνών, παίρνω μόνο την modded καμπίνα μαζί μου και τελειώνει το θέμα.
« Τελευταία τροποποίηση: 01/10/10, 12:18 από adr1anos »
Απλά άνοιξε τα φτερά σου!.. Τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους.



→ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ DIY Άρθρων μου στο Kithara.gr 

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Εμεις εχουμε το δικο μας PA και εξοπλισμο κτλ...Παντως αν και επι της ουσιας συμφωνω με οσα περιγραφεις, ενα καλα στημενο DI συστημα μου δινει τουλαχιστο το ιδιο αποτελεσματικη αν και οχι ιδια αισθηση επι σκηνης.


Αυτο που με φοβιζει με το DI σε εναν κιθαριστα ειναι πως τελικα η συνολικη ενταση που θα λαβει απο το monitor του ( εαν εχει το προνομιο να εχει μοναδικα δικο του monitor βεβαια ) θα ειναι τελειως διαφορετικη απ'ο,τι απο τον ενισχυτη του.

Επισης εαν στη γραμμη του monitor δεν υπαρχει διαφορετικο EQ σε σχεση με το PA EQ, ο ηχος πιθανον να τον "μπερδευει" ως προς την προσωπικη του εκτιμηση. 

Σαν ηχοληπτης θα με βολευε παρα πολυ το DI γιατι γλυτωνω το στησιμο μικροφωνου, τη ρυθμιση του, κλπ. Ομως η μαγεια δεν ειναι μονο πανω στη σκηνη, αλλα και κατω απο αυτην. Κι αν δεν "πειραματιστω" λιγο στο soundcheck ( μαζι με τον κιθαριστα ), ποιος ο σκοπος να λεγομαι ηχοληπτης;


Επιπροσθετα μπορει να βρισκεις τσαπατσουλικο και αντιεπαγγελματικο το SM 57 κρεμασμενο στον κωνο μπροστα αλλα δεν ειναι. Το περιεγραψα σαν λυση αναγκης, ωστοσο λειτουργει. Προφανως αν εχεις κανεις soundcheck με ενα σκασο "τσακαλια" και καλα ηχοληπτες του μαγαζιου δεν ξερω αν σου αφιερωσαν μιση ωρα π.χ να δοκιμαζεις θεσεις μικροφωνου.

Το βρισκω τσαπατσουλικο γιατι η καψα πρεπει να εχει μικροτερη γωνια απο τις 90 μοιρες που βλεπει οταν ειναι κρεμασμενο.

Οσο για τους ηχοληπτες στα μαγαζια, δεν εχω παρα να συμφωνησω... Κι απο το να μην εχεις καθολου ηχο, ας χρησιμοποιησεις και τη μεθοδο "κρεμασμα μικροφωνου" ;)

Τελος, η λυση βαση γλυτωνει καποιες συχνοτητες πανω στη σκηνη και με σωστη ρυθμιση, "σωζει" τον κιθαριστα και τον ηχοληπτη. Το "κασονι" ή παταρι ειναι μια καλη λυση για μικρους ενισχυτες που σε καλο υψος ( περιπου τη μεση του κιθαριστα ) αποδιδουν αριστα, ομως επιμενω στη βαση γιατι εχω δει ενισχυτη να κανει "τουμπα" απο κασονι μπυρας ;)

Σαφως ενας ενισχυτης τεραστιος δεν μπορει να εχει την ιδια μεταχειριση με ενα μικρο ενισχυτη. ;) ΟΠως κι ενας ιδιαιτερος στη χροια και το ακουσμα ενισχυτης.
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος zeromancer

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1907
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Περιεγραψες τη βαση (stand). Καλη ειναι αλλα εχω βρει οτι αδειαζει παρα πολυ τον ηχο του ενισχυτη επι σκηνης. Δεν τζιτζικιζει απλα οπως οι περισσοτεροι διαπιστωνουν τον αδειαζει και κυριως τον κατευθυνει πανω στον κιθαριστα κυριως...


Συμφωνώ και εγώ με αυτό, βρίσκω ότι η βάση που γέρνει, αφ' ενός μου φέρνει όλο το icepick effect των V30 στα αυτιά, αφ΄ετέρου πράγματι αδειάζει τον υπόλοιπο χώρο ακρόασης.

Ομως εγώ έχω ακολουθήσει μία διαφορετική λύση:
'Εχω δύο καμπίνες Engl E112V, τις οποίες και εγώ κάνω είτε half stack όταν έχουμε μεγάλο χώρο μπροστά στην σκηνή και πολλούς ανθρώπους, είτε τις βάζω δεξιά-αριστερά στην σκηνή, ανάλογα με την εφαρμογή.

Η μία όμως από αυτές, έχει περασμένο μόνιμα αυτό:

http://www.webervst.com/blocker.html




Το αποτέλεσμα είναι ότι σε μικρά venues παίρνω την μονταρισμένη καμπίνα και το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό:

1. Ακούνε όλοι στην μπάντα τι παίζω, ακόμα και με την καμπίνα στο πάτωμα, πάνω τους κάστορες της.
2. Το icepick effect των V30 εξαφανίζεται και δεν υποφέρουν οι άνθρωποι που είναι ακριβώς μπροστά
3. Ο ήχος διαχαίεται πιο ομοιόμορφα στους μικρούς χώρους και δεν κουφαίνω τα μπροστινά τραπέζια.
4. Εάν βάλω μικρόφωνο, μπαίνει σαφώς off-axis αλλά η απόδοση του είναι εξίσου ικανοποιητική, ίσως και πληρέστερη.

Εάν βάλεις πλάι-πλάι τις δύο καμπίνες, όπως έχω πειραματιστεί, ο ήχος από την ελεύθερη είναι λίγο καλύτερος για αυτόν που κάθεται μπροστά και λίγο στο πλάι. Ομως εάν σταθείς στην άκρη του δωματίου/χώρου, η διαφορά είναι πολύ απρόσμενη. Ο ήχος της modded είναι πολύ πιο γεμάτος, έχει καλύτερα πρίμα (!) και διαχαίεται πολύ περισσότερο.

Αυτή είναι λοιπόν η δική μου λύση στο θέμα των μικρών σκηνών, παίρνω μόνο την modded καμπίνα μαζί μου και τελειώνει το θέμα.


σε καμπινες με 2 ηχεια να τα  εγκαταστησεις ??? στο site δεν ειδα κατι αντίστοιχο
GARFIELD FOR PRESIDENT

εκατομμυρια μυγες δεν μπορει να κανουν λαθος...φαε κ εσυ σκατα!!!

People should not be afraid of their governments,governments should be afraid of their people

Αποσυνδεδεμένος zeoy

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1344
    • Προφίλ
Πολύ ωραίο και χρήσιμο θέμα άνοιξες Ανδριανέ! Μου'χουν τύχει και μένα ηχολήπτες που μου ήρθαν με το DI στο χέρι αλλά ήταν κυρίως κάτι τύποι άσχετοι με rock, blues και τα συναφή και με ένσημα από πανηγύρια και σκυλάδικα.
Η προσωπική μου άποψη είναι παντού με τον ενισχυτή σου (και στις πρόβες εννοώ) και φυσικά sm57 (και 58 δε μ'εχει χαλάσει). Το όργανο που παίζουμε ( ;D ) είναι η κιθάρα ΚΑΙ ο ενισχυτής. Με το θέμα 'κρεμασμένο μπροστά' κομάτια να γίνει αν και μια βασούλα είναι ότι καλύτερο να ψάξεις και λίγο γωνίες αποστάσεις κλπ.
Κατά τα άλλα πολύ ωραία τα λέει ο freemind απλά να προσθέσω κάτι που δεν αναφέρθηκε. Καλό είναι να φέρνουμε τον κατάλληλο ενισχυτή για το αντίστοιχο live. Μικρές σκηνές και 50/100W δεν πάνε όπως και δεν πας να παίξεις με Champ600 σε ανοιχτό χώρο. Κάτι στα 15 με 30 Watt νομίζω καλύπτει το 90% των τυπικών live.
Μεγάλη σημασία για το πώς άκουγα στη σκηνή είχε η θέση μου σχετικά με τον drummer. Αν παίξεις κανά τεταρτάκι με το crash δίπλα στο αυτί σου δεν θα ακούς τίποτα πάνω από τα 3ΚHz και θα δυναμώνεις και θα προσθέτεις πρίμα χωρίς λόγο.
Αυτά τα ολίγα από μένα και "say no to DI" 8)

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Zeoy οσον αφορα το θεμα του τι ενισχυτη θα φερει καποιος σε ενα live, θα ελεγα πως το προβλημα επικεντρωνεται στο σεβασμο που εχουν οι μουσικοι μεταξυ τους.

Εαν δεν υπαρχει κατανοηση πως τα επιπλεον watt θα προκαλεσουν πανικο πανω στη σκηνη, αλλα γουσταρει τη φαση "Ειμαι σε ενα μικρο μαγαζι, αλλα θα φερω το μεγαλυτερο ενισχυτη για Ολυμπιακο Σταδιο γιατι μονο ετσι ακουω το σολο μου σωστο", τοτε...φταινε και ολοι οι υπολοιποι μουσικοι της μπαντας που δεν τον "προσγειωνουν" στη πραγματικοτητα! ;)
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος tech21man

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 866
    • Προφίλ
Αντιθετη κατασταση στο videaki εδω απο καποιους φιλους που δυστυχως τωρα δεν παιζουν μαζι!



Μοτοσυγκεντρωση, 9000 κοσμος. Μεγαλοι ενισχυτες. Που θες να παιξεις φιλαρακι? Στην κονσολα παρακαλω!!! Εδωσε το Pod XT στην κονσολα αγνωοντας εντελως τους marshall που ηταν αλλωστε αρκετα πισω απο τα μονιτορ. Χρησταρα πως ηταν ο ηχος? Ε! Τυφλα να εχει ο καλυτερος ενισχυτης χα χα! Η απαντηση του. Επι καιρο ειχε βγαλει και τα τεσσερα patch πληκτρα του pod πανω στη ζωνη της κιθαρας (ηλεκτρονικος γαρ...) παιζει και με ενισχυτες...με ο,τι του κανει κεφι. Παντα καλα εβγαινε με ηχο που πολυς κοσμος απλα δεν ηξερε απο τι προερχοταν. Φοβερο αυτι και χερι, βοηθουσε οτι συχνα ηταν και ο ηχοληπτης στα μαγαζια που παιζανε!

Ορεξη να εχεις και ολα μπορουν να δωσουν αρκετα καλο αποτελεσμα πιστευω

Αποσυνδεδεμένος tech21man

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 866
    • Προφίλ
Ρομπα ξεκουμπωτη το σωστο βιντεο με την παραπανω περιγραφη ειναι αυτο...



Πολλα παραθυρα ανοιχτα μπερδευτηκα!

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
1 Απαντήσεις
1980 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 22/05/06, 21:50
από vatrahos
18 Απαντήσεις
14345 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 07/01/07, 05:15
από Jezus
20 Απαντήσεις
9364 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 12/07/08, 11:08
από triae
52 Απαντήσεις
16485 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 26/08/09, 12:31
από Μάνος Καμπούρης (m.k.)
7 Απαντήσεις
2852 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 02/09/10, 13:04
από odeon-mastering
3 Απαντήσεις
3059 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 22/09/10, 21:36
από Mike Moss
2 Απαντήσεις
2864 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/01/11, 18:24
από Βραζίλης
5 Απαντήσεις
4379 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/05/11, 18:51
από petersp
4 Απαντήσεις
27099 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 26/05/14, 15:06
από Archangel
3 Απαντήσεις
6913 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 09/07/17, 21:08
από vegos