Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - Cuenca_60R

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 14
1
Εάν αγοράσεις μόνο την γκαιντανίτσα, είναι κρίμα γιατί θα αργήσεις (ή και ποτέ δεν θα συνηθίσεις) να πιέζεις το δέρμα και να κρατάς σταθερή την πίεση, και ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι μακροπρόθεσμα θα βγεις ζημιωμένος γιατί το καλαμάκι της γκαϊντανίτσας υγραίνεται από το σάλιο, και πέφτει τονικότητα ή μπουκώνει. Κατά μέσο όρο δε θα μπορείς να παίξεις πάνω από 20 λεπτά την ημέρα (και λίγο λέω), θα χαλάσεις πιθανώς καλό καλαμάκι και δεύτερον θα κακομάθεις και δε θα μπεις στη νοοτροπία του οργάνου από την αρχή. Μία γκαϊντανίτσα κοστίζει γύρω στα 100 ευρώ, αλλά μπορεί να βρεις και φτηνότερη στη βουλγαρία (χωρίς αποδεδειγμένα καλή ποιότητα).

Ο Παναγιώτης δεν έχει ούτε παιδικές ούτε μικρές προφανώς εννοείς της γκαϊντούλες που πουλάει σαν σουβενίρ και δεν παίζουν :p Είτε με την γκάιντα είτε με την γκαϊντανίτσα την ίδια φασαρία θα κάνεις, δυστυχώς το όργανο παίζεται σε συγκεκριμένη πίεση και ένταση αυτό είναι το κακό μας.
Εύκολα αυτά τα τραγούδια που μου ανέφερες δεν τα λες...ξεκίνα με κάτι παραδοσιακό αργό για αρχή, όπως το ποδαράκι ας πούμε, το οποίο ψαξε το από τον παππού Χρηστίδη να το παίξεις από χαμηλά. Δεν χρησιμοποιώ παρτιτούρες και ούτε χρησιμοποίησα ποτέ για την γκάιντα... Ότι κάνουμε, με το αυτί...δυστυχώς ή ευτυχώς :/

2
Φίλε Γιώτη...για αρχή θα πρότεινα να αποφασίσεις εάν θέλεις να μάθεις γκάιντα ή όχι. :p Όχι πέρα πλάκας...εφόσον θέλεις να μάθεις κι έχεις το μεράκι σου, ποτέ δεν πάει κανένα όργανο χαμένο. Αρκεί να μην αποκαρδιωθείς όταν πάρεις το όργανο και βλέπεις ότι δεν παίζει από μόνο του. Η συνταγή είναι δουλειά, δουλειά, δουλειά, δουλειά...
Η γκάιντα είναι δύσκολη ακόμα και για φτασμένους μουσικούς. Εάν έχεις την όρεξη όμως όχι μόνο δε θα πάνε χαράμι τα λεφτά σου, αλλά θα γλυκαθείς και θα αρχίσεις να ξοδεύεις ολοένα και περισσότερα για το όργανο και στο τέλος θα λες χαλάλι. Ας με διορθώσει κάποιος εάν δεν τα λέω καλά, αλλά οι περισσότεροι πήραμε κάποιο έναυσμα από τον δάσκαλο μας, μας έμαθε να περπατάμε, όμως να τρέχουμε και να κάνουμε κωλοτούμπες μάθαμε μόνοι μας.

Σου προτείνω λοιπόν για να μην χρονοτριβούμε. Επικοινώνησε με έναν κατασκευαστή (δες παραπάνω στο άρθρο), πάρε μια γκάιντα, και ξεκίνα δουλειά. Ξεκίνα με τις κλίμακες (τα διαγράμματα που έχω παραπανω θα βοηθήσουν), και σιγά σιγά ξεκίνα με απλά τραγούδια. Η γκάιντα στην αρχή μέχρι να μάθεις θα σου ξεκουρδίζεται συνέχεια. Μάθε μόνος σου να την φτιάχνεις, δεν υπάρχει άλλη λύση γι αυτό.

Το δέρμα με καλή συντήρηση (στέγνωμα μετά το παίξιμο και σακούλα) δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Εγώ με αραιή ενασχόληση λόγω σπουδών, αλλάζω δέρμα περίπου 1-2 χρόνια. Επαγγελματίες που παίζουν καθημερινά μπορεί να αλλάζουν και στο δίμηνο...μακάρι να φτάσεις σε αυτό το σημείο.

Ελπίζω να σε κάλυψα :)

Εξαιρετικό άρθρο και πολύ λεπτομερές. Μπράβο!

Ευχαριστώ κιθαρωδέ...με κάθε ευκαιρία θα το ανανεώνω-διορθώνω :)

3
Αυτό το μαγαζί ρε φίλε μου δεν έκλεισε;;; Γιατί ήτανε εδώ γειτονιά μου, κοντά και όλο έλεγα θα πάω θα πάω αλλά τελικά δεν πήγα ποτέ...Υπάρχει σίγουρα το μαγαζί ακόμα, ή μήπως έκλεισε-το μετέφερε αλλού;

4
Γεια σας παιδιά μετά από πολύυυυ καιρό...Έχω μια σημαντική απορία (από αυτές που γεννιούνται μόνο σε περίοδο εξεταστικής :p)

Λοιπόν έχω μία ομώνυμη κιθάρα (Cuenca_60R), πάρα πολύ καλό όργανο. Δυστυχώς κάποτε λόγω νεανικής χαζομάρας, αμέλειας κι ότι άλλο θέτε πείτε το, τη μετέφερα από κρύο σε ζέστη και έσπασε το λούστρο στο λαιμό, κάτω από τον ζυγό με έκταση από τα κλειδιά μέχρι την αρχή της ταστιέρας. Πέρασαν τα χρόνια χωρίς να έχει αλλάξει τίποτα, αλλά επειδή αφενός με στεναχωρεί να την βλέπω έτσι και αφετέρου φοβάμαι μη χειροτερέψει, μήπως έχει κανένας να μου προτείνει στη Θεσσαλονίκη κάποιον καλό επισκευαστή/κατασκευαστή για μουσικά όργανα που να ΞΕΡΕΙ τί κάνει;
Να πω την αλήθεια πήγα στον Τσέλιο εδώ και δε μ άρεσε ιδιαίτερα η συμπεριφορά τον μαστόρων, οπότε δεν τους εμπιστεύτηκα. Γιατί συνήθως όποιος μου παρουσιάζεται υπερφίαλος και overconfidend καταλήγει να είναι μούφας...

Τέλος επειδή το έχω κάπως άγχος, θέλω να ρωτήσω, εάν για την ταστίερα η χρήση του εβένου ως ξύλου αποτρέπει το όργανο από το να σκευρώσει. Γιατί αυτό που είπε ο τύπος στον Τσέλιο είναι ότι εφόσον έχεις έβενο για ταστιέρα αποκλείεται να σου σκευρώσει ποτέ η κιθάρα.

Αυτά :)

5
Επέστρεψα δρυμήτερος μετά από περίπου ένα χρόνο, καλώς σας ξαναβρήκα.... :) 

Είναι ωραίο θέμα να κάνω come back, καθότι το τελευταίο καιρό έχω τρομερές διακυμάνσεις χαρας, ευτυχίας, θλίψης (όχι πιο κάτω δεν πάω... :P )

Η πιο ευτυχισμένη περίοδος της ζωής μου, είναι ίσως το τελευταίο δίμηνο, όταν ανακάλυψα μετά από 23 χρόνια ύπαρξης σ αυτόν τον πλανήτη πώς είναι να σαι ερωτευμένος.

Από την άλλη, σκέφτομαι, ότι η πιο ευτυχισμένη στιγμή της ζωής μου, θα είναι εκείνη η στιγμή που κοιτώντας πίσω (ελπίζω να είναι πολλά αυτά τα χρόνια) θα συνειδητοποιήσω ότι η ζωή μου ήτανε γεμάτη από ευτυχισμένες στιγμές οι οποίες υπερκέρασαν όλες τις δυσκολιες. Προς το παρόν δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο...



6
Ξεθάβω το θεματάκι, γιατί έχω διλληματάκι...Καταρχην ξαναχαίρετε, όπως καταλάβατε όοοοολοι έχουμε εξεταστική και γι' αυτό με βλέπετε :p

Λοιπόν...αντιμετωπίζω το εξής πρόβλημα:

1) Εάν το ψάξετε στον γούγλη θα δείτε ότι αρκετοί χρήστες WinXP δεν μπορούν πλέον να τρέξουν DVD-R (κι εγώ είμαι ένας απ' αυτούς) έχω δοκιμάσει διάφορα που έχω βρει κατά καιρούς στο νετ αλλά τίποτα από αυτά δεν βολεύει.

2) Οπότε, επειδή υποψιάζομαι ότι η Microsoft κάνει λαμογιά για να αναβαθμιστούμε ούλοι σε Win7 ή σε Σ-Vista...Αποφάσισα να υποκύψω :p... Τώρα έχω κάποια ερωτήματα φυσικά.

i) Να κάνω partition στo δίσκο και να έχω και τα ΧP για να προλάβω θέματα ασυμβατότητας ή όχι γιατί δεν θα υπάρχουν τέτοια θέματα επειδή τα win7 είναι υπεργ....; Κάπου είχα διαβάσει ότι υπάρχει και λειτουργία να τρέξει το Win7 σε ΧPmode ισχύει;

ii) Μήπως τα Win7 έχουν πολλά bugs ακόμα;

iii) Μήπως τα Win7 δεν τα σηκώνει το μηχάνημα μου ικανοποιητικά; (DDR2 3GB, 2Χ2Ghz και τα υπόλοιπα τα βλέπετε συννημένα)

Αυτά για την ώρα...καλά μπορεί εν τέλει να πάω να αγοράσω και καινούριο driver dvd το οποίο θα δουλέψει μια χαρά και θα βρω την ησυχία μου :p



7
Λοιπόν παίδες...είμαι μετά από τσίπουρα, κι αντί να κοιμηθώ μου ήρθε η φλασιά να ανανεώσω την κάρτα γραφικών του pcιου μου...Τα specs είναι τα εξής:






Επειδή εξεταστική έρχεται από μακριά και θέλω να παίζω κάνα παιχνίδι της προκοπής, προτείνετε κάποια κάρτα συμβατή...έχω βάλει στο μάτι αυτή... http://www.plaisio.gr/Computers/Hardware/SVGA/Sparkle-Pci-Ex-9500Gt-1Gb-SF-PX95GT1024U2-HP.htm  που και καλή και οικονομική φαίνεται...

Τί λέτε;

8
Παράθεση
Καταντάει βαρετό γιατί το γράφω σε κάθε θέμα. Κάθε καινούρια κιθάρα, όσο καλή και ακριβή αν είναι θέλει setup.

Έχεις δίκιο...

Ευχαριστώ παιδιά βοηθήσατε...πάρα πολύ! Με την πρώτη ευκαιρία θα γράψω ένα review για την κιθάρα.  Αφού ξεμπερδέψω με τις υποχρεώσεις μου και στρώσω την κιθάρα.

9
Τελικά αποφάσισα να κρατήσω το κιθαρόνι όπως έχει...Ούτως ή άλλως τώρα ξεκινάμε πρόβες και θα γυμνάσω δάκτυλο ;D Εάν δω ότι μένω χωρίς δάκτυλα, ε θα πάω σε 11. Πάντως κι εγώ αποφάσισα κάτω από 11 να μην πέσω. Thanks guys!

10
Υγεία / Απ: Νερό και κράμπες
« στις: 23/02/11, 02:21 »
Ok...λοιπόν για να μπαίνουν κάποια πράματα σε σωστή βάση...και πάντα φιλικά...

1) Αυξάνει το φόρτο λειτουργίας των νεφρών με αποτέλεσμα να μην γίνεται από ένα σημείο και μετά καλή κάθαρση=>συσσωρεύονται τοξικές ουσίες στον οργανισμό (ουρία π.χ.)
2) Το πολύ νερό, αραιώνει τους ηλεκτρολύτες του σώματος, με αποτέλεσμα να δημιουργεί παρόμοια προβλήματα με την έλλειψη αυτών. Δλδ, εάν η ένδοια Νατρίου κυρίως, και ύστερα Μαγνησίου λόγω μειωμένης πρόσληψης προκαλεί κράμπες, ένα και το αυτό προκαλεί και η υπερυδάτωση. Σκέψου ένα ποτήρι νερού στο οποίο έχει μία κουταλιά αλάτι. Εάν το ποτήρι είναι γεμάτο μέχρι τη μέση, ή μέχρι πάνω θα είναι πιο αλμυρό;
3) Το βράδυ ξέρετε γιατί ΔΕΝ πάμε για τσίσα; Γιατί λειτουργεί μια ορμόνη γνωστή και ως αντιδιουρητική, ή απλώς βασσοπρεσίνη. Όταν πίνεις πολύ-πολύ νερό, απενεργοποιείται αντιρροπηστικά η βασσοπρεσσίνη για να αντιμετωπίσει την υπερυδάτωση. ΝΑΙ μεν! Αλλά η έλλειψη βασοπρεσσίνης έχει επίδραση και στην αποβολή Νατρίου οπότε μία από τις βασικές της παρενέργειες είναι η υπονατριαιμία και η δηλητηρίαση από ύδωρ.

ΕΞΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΚΡΑΜΠΕΣ, ΣΥΜΦΩΝΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΠΟΥ ΜΙΛΗΣΑΝ ΓΙΑ ΔΙΑΤΑΣΕΙΣ ΕΙΤΕ ΗΣΟΥΝ ΠΟΤΕ ΕΙΤΕ ΔΕΝ ΗΣΟΥΝ ΑΘΛΗΤΗΣ!
Οπότε μείωσε το νερό σου σε 1-1.5 λίτρο την ημέρα (σκέψου ότι και από τις τροφές προσλαμβάνεις ύδωρ), κάνε καλές διατάσεις, και εάν αυτό δεν λύσει το πρόβλημα φάε κάτι αλμυρό πριν πας για άσκηση, τουλαχιστον τον πρώτο καιρό.


Κι εγώ θα βάλω το ποδήλατο στη ζωή μου :D Αξίζει!!!

11
Και η απάντηση μου ήρθε από το site της Takamine...η κιθάρες της φοράνε D'Addario EXP16 light gauge, String gauge: E - .012, B - .016, G - .024, D - .032, A - .042, E - .053

Οπότε η ερώτηση μετατρέπεται ως εξής...θα χάσω σημαντικά σε όγκο εάν πέσω σε 11άρες; Εάν βάλω 10άρες η κιθάρα θα ακούγεται
(όπως διάβασα σε άλλο site...) σαν τενεκές;

12
Κοίταξε...έκανα μια απόπειρα να σολάρω λίγο, και όταν πήγα να κάνω benting άκουσα έναν ήχο τριξήματος σαν να έχει τρομερή τάση στο μπράτσο. Το benting ίσα με ένα ημιτόνιο ίσα που μπορώ να το καταφέρω. Γενικά πρωτάρης με τις κιθάρες δεν είμαι, απλά τελευταία το έχω γυρίσει στα πνευστά και το έχω ψιλοαφήσει το ψάξιμο. Εάν ήτανε 10άρες αν μη τί άλλο θα μπορούσα να τις φέρω βόλτα φαντάζομαι...Ίσως να κοιτάξω και το set up θα δούμε...

Περιμένω κι άλλες απόψεις... plsssss!

13
Παιδιά μόλις έγινα ο υπερήφανος κάτοχος της Takamine eg260C. Την είχα δοκιμάσει πριν καιρό, φυσικά καρφωμένη και μου άρεσε...την ερωτεύτικα παράφορα. Αρκετά οικονομική και τη βγάζει αρκετά καλά για τα λεφτά της.
Θα ήθελα να σας κάνω ένα πλήρες review, αλλά πρώτα έχω μια ερώτηση. Τώρα που την πήρα στο σπίτι συνειδητοποίησα ότι έχει τραγικά σκληρές χορδές! Κι ενώ στην αρχή δεν το καταλαβαίνεις όταν αρχίζω και κουράζομαι το νιώθω...Αρχίζει και ταστάρει γιατί δεν καταφέρνω να πατάω καλά τις χορδές και φυσικά μου μακελεύονται τα δάκτυλα. Σκεφτείτε ότι στην ηλεκτρική μου φοράω 9άρες και τόσα χρόνια παίζω κλασσική :p...
Προβληματίζομαι λοιπόν στο εξής. Καταρχήν θέλω να ρωτήσω τί διάολο χορδές φοράει μανίσιες για να είναι τόσο σκληρές και κατα δεύτερον εάν μου προτείνετε να κατέβω νούμερο ή να συνηθήσω αυτές. Αυτή τη στιγμή έχει ωραίο μεταλλικό, βαθύ ήχο όχι τόσο μπασαριστό. Θα χάσω σε ήχο αν κατέβω νούμερο λέτε; Προσωπικά πιστεύω ότι δεν θα χάσω, αλλά επειδή αρκετές επιπολαίοτητες έχω κάνει στη ζωή μου ρωτάω να πάρω και μια ακόμα γνώμη.

14
Thanks Ησουν κατατοπιστικός φιλαράκι...

15
http://www.alistrati-makedonia.de/ Τσέκαρε (και για όποιον στο μέλλον ενδιαφερθεί γι αυτό το ποστ)

16
Ο παρακάτω σύνδεσμος είναι για να δείτε ένα από τα αγαπημένα μου εργαστήρια στη Σαλονίκη που φτιάχνουν παραδοσιακά όργανα, και κυρίως γκάιντες...Το δουλεύουν μαζί ο Ζηκίδης Παναγιώτης και ο Καρακούσης ο Βασίλης.

http://www.alistrati-makedonia.de/

Δεν έχει τηλέφωνο στο site, γι αυτό όποιος ενδιαφέρεται ας επικοινωνήσει μαζί μου μέσω pm.

17
Με αφορμή το παρακάτω βίντεο:



Ο δάσκαλος μου (Πάνος Ζηκίδης), παρέθεσε κάποιες σκέψεις σχετικά με την γκάιντα Ελληνική-Βουλγάρικη. Κάνω copy paste ακριβώς ότι έγραψε...

<<Με  αφορμη το παραπάνω βιντεο θα ηθελα να μοιραστω μερικες σκεψεις μαζι  σας..οπως ξερουμε ολοι,οι βουλγαροι λογω πολιτικων καταστασεων δωσανε  μεγαλη σημασια στην μουσικη τους παραδοση και στη μουσικη  παιδεια..(ζκαλσαν) σκαλισαν την παραδοση τους μεχρι τον πατο(οπως λεει  και ο γ μπουρμας)αποτελεσμα αυτου να εχουν να επιδ...ειξουν  σημερα μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ δισκογραφια,σε σημειο που να μην υπαρχει κοματι που  να μην το εχουν παιξει σε 10 διαφορετικες εκτελεσεις τουλαχιστον,και  φυσικα δεν εχει μεινει τραγουδι που να μην το χουν εκδοσει..αν  ερθουμε τωρα σε εμας,στην εποχη που οι βουλγαροι κανανε αυτα,εμεις  ακουγαμε μονο μπουρνελη,αρμονιο,καζαντζιδη και μπουζουκι("ζητιανοξυλο"  που λεει και ο βασιλαρας).τωρα τελευταια ξυπνησαμε,και προσπαθουμε,αλλα  διατρεχουμε τον κινδυνο να χαρακτηριστουνε "βουλγαραρικα" τα κοματια μας  ,και εδω θα ηθελα να βαλω ενα ερωτημα...Ειναι  δικαιο να μην μπορω να παιξω τα τραγουδια που επαιζε και ο παππους  μου,επειδη προλαβαν οι γειτονες και τα βγαλαν πρωτοι??κι ας μην γελιωμαστε,με τους βουλγαρους εχουμε περισσοτερα κοινα εμεις οι θρακες (μουσικη,χορο,οργανα,εθιμα,τροπους,συμπεριφορα,φιλοξενια)  παρα με τον πελλοπονησιο και τον κρητικο,(οπως λεει και ο αλεξ)..με τον  κερκυραιο μονο γλωσσα εχουμε κοινη(κι αυτο οχι και τοσο)..Όσοι  εχουν εμπειρια στο χωρο ξερουν οτι λιγα τραγουδια δεν ειναι κοινα στους  2 λαους,απλα ο τροπος παιξιματος διαφερει πλεον( δεν διεφερε παλια)  λογο των βουλγαρικων μουσικων σχολειων,βγαινουν ολοι "καρμπον",ολοι  ιδιοι και δεν μπορουμε να καταλαβουμε απο το παιξιμο τους πιος  γκαιντατζης παιζει,.οταν κυκλοφορησαμε μετα ...απο  πολυχρονη δουλεια το cd "Έβρος" καποιοι νεοι στο χωρο βιαστηκαν να μας  κρινουν οτι καποια τραγουδια μας μοιαζουν με βουλγαρικα...Ειμαι  σιγουρος οτι εχουν ακουσει πολλα βουλγαρικα cds. αλλα και ειμαι  σιγουρος οτι δεν εχουν ακουσει στη ζωη τους τους παλιους καλους  (μαστορες)τριγωνιωτες γκαιντατζηδες(πετρωτα πενταλοφο μηλια  θεραπιο)..γιατι τοτε θα λεγανε "ρε συ,,τα βουλγαρικα μοιαζουν με τα δικα  μας!!!κι οχι τα δικα μας με βουλγαρικα...  Αν  το παμε και πιο πισω δικαιως ειμαστε κατι χιλιαδες χρονια πιο μπροστα  απ τους βουλγαρους στην περιοχη αυτη,εχουμε και εναν θρακα ορφεα και  εναν διονυσο και πλουσια ιστορια...Στο χωριο μου βρεθηκε σε ταφο δυοβολο  με ελληνικα γραμματα απ το 450πχ την εποχη δηλαδη που οι αθηναιοι  χτιζανε την ακροπολη στη θρακη μιλουσανε ελληνικα...Και  για οσους γνωριζουν απο μουσικη,το γεγονος μονο οτι ολη η θρακικη  μουσικη ειναι γραμμενη σε ελληνικες κλιμακες,αυτο και μονο ειναι μεγαλη  αποδειξη για την προελευση της...

Ευχαριστω σας , σορυ μπατ κατσιουρντιθκα  που λεει κι ο χρυσοστομος!!>>

18
Αχ η Βάγια μας! Παλιά στο φόρουμ και επειδή έλειψα καιρό έχασα ίχνη...εμφανίζεται κατά δω η Βάγια; Δεν  ήξερα ότι έχει δουλέψει με τόσο καλούς ερμηνευτές! Έχει όμορφη και ιδιαίτερη φωνή!

19
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΕΙΔΩΝ ΓΚΑΙΝΤΑΣ

Επειδή συχνά δέχομαι την ερώτηση, <<σκωτσέζος είσαι και παίζεις γκάιντα;>>, θα σας αναλύσω τις διαφορές των γκαϊντων μεταξύ τους.

-Η Σκωτσέζικη και Ιρλανδική από την Ελληνική

Η γκάιντα η Ιρλανδική έχει καταρχήν φυσούνα (το ίδιο και μια αντίστοιχη ουγκαρέζικη που είχα δει κάποτε) με τη βοήθεια της οποίας γεμίζει ο ασκός, πιο μακρύ chanter (γκαιντανίτσα) και ο οποίος φέρει και κλειδιά.
Η σκωτσέζικη εκτός από το ότι είναι ντυμένη με ύφασμα για να μην φένεται το δέρμα, και από το ότι φοράνε φούστες όταν την παίζουνε :p Μοιάζει αρκετά αλλά υπάρχει διαφορά στην τεχνοτροπία...και στο καλαμάκι το οποίο στη σκωτσέζα μοιάζει με ζουρνατζίδικο καλαμάκι και συνεπως τα πράματα στη σκωτσέζικη γκάιντα είναι πιο συγκεκριμένα και όχι σαν τη δική μας...Μιλάμε πλέον για μη συγκερασμένα διαστήματα (επαναλαμβάνω καλά το λέω αυτό;) και για αλλη τεχνική, αν και έχω παρατηρήσει ότι οι δακτυλισμοί είναι ίδιοι. Περισσότερα όταν παίξω μία από τις δύο.

ΣΚΩΤΣΕΖΙΚΗ
ΙΡΛΑΝΔΙΚΗ

-Ποντιακή (τουλούμ) - Ασκομαντούρα - Τσαμπούνα

Μακράν διαφορετικότερες από την γκάιντα της Ηπειρωτικής Ελλάδας καθότι δεν έχουν ισοκράτη, και η γκαιντανίτσα τους, αποτελείται από δύο παράλλυλα καλάμια που καταλήγουν σε ένα χωνί, κέρατο συνήθως. Αν δεν κάνω λάθος έχουν πέντε τρύπες μπροστά και μία πίσω και όχι ισοκράτη. Επίσης ενδέχεται να διαφέρει το φυσάρι (πιο στενό). Κατά το παίξιμο είναι δυνατόν και οι δύο αυλοί να παίζουν  μελωδία ή ο ένας να παίζει μελωδία και ο άλλος να κρατάει ίσο (δίνονται δυνατότητες και για διφωνίες εδώ). Ασκομαντούρα τη λένε στη Κρήτη, τσαμπούνα γενικότερα τις λέμε στα νησιά, και τουλούμ την λένε οι πόντιοι.

ΤΟΥΛΟΥΜ
ΤΣΑΜΠΟΥΝΑ ή ΣΑΜΠΟΥΝΑ (Μύκονος)
ΑΣΚΟΜΑΝΤΟΥΡΑ

-Σκοπιανή γκάιντα

Η σκοπιανή γκάιντα μοιάζει με την ελληνική Πιερίων (η σπαστή στην άκρη, θα δείτε δύο εάν ανατρέξετε στις παραπάνω photo) απλά διαθέτει και έναν δεύτερο ισοκράτη μικρό κοντά στο φυσάρι.

http://www.youtube.com/watch?v=_jm3UuZQh9U (Embedding disabled, limit reached) ΣΚΟΠΙΑΝΗ

-Βουλγάρικη γκάιντα

Σχεδόν ολόιδια με την ελληνική (άλλωστε πολύ από μας προτιμάμε βούλγαρους κατασκευαστές για νέα και καλά όργανα). Γενικά και η γκάιντα και το παίξιμο των βουλγάρων είναι πιο στακάτο και μοιάζει πιο πολύ με το κλαρίνο παρά το αντίστροφο όπως στην Ελλάδα. Η μόνη διαφορετική βουλγάρικη γκάιντα που μπορεί κανείς να βρει είναι αυτή από τα βουνά του Σμόλεν στη ροδόπη (rodopka gajda) που είναι μεγάλη σπαστή και έχει πολύ μπάσο ήχο (βγαίνει σε ΜΙ και ΦΑ).Στην Ελλάδα πιστεύεται από κλαριτζήδες της Μακεδονίας ότι όσο πιο γκαϊντίσια παίζεις τόσο πιο καλός κλαριτζής είσαι.

http://www.youtube.com/watch?v=elOkNCu9Zbs&feature=related (Embedding disabled, limit reached) KABA GAJDA
http://www.youtube.com/watch?v=7Ht_Vu1D8nc&feature=related (Embedding disabled, limit reached) DJURA GAJDA
http://www.youtube.com/watch?v=sqagN47V9Hw&feature=related (Embedding disabled, limit reached)
Αυτόν τον συμπάθησα διά του βίντεο τον κυριούλη!

-Άλλα είδη

Από την ενασχόληση μου με το αντικείμενο, πέραν των παραπάνω έχω βρει επίσης...Κροάτικη γκάιντα, Ουγγρική, από την Ισπανία-Μαγιόρκα, Κάτω Ιταλία, Ρουμανία και Τουρκία...Όπως βλέπετε, είναι παντού!!!

http://www.youtube.com/watch?v=BR1Od7H4xHM (Embedding disabled, limit reached) ΤΟΥΡΚΙΚΗ (μήπως σας θυμίζει κάποια από τις παραπάνω;;; ;)
http://www.youtube.com/watch?v=e7luY7DoR0k (Embedding disabled, limit reached) ΚΡΟΑΤΙΚΗ
http://www.youtube.com/watch?v=C06FHZRBadE&feature=related (Embedding disabled, limit reached) ΡΟΥΜΑΝΙΑ
http://www.youtube.com/watch?v=h-wUQP5DBNQ&feature=related (Embedding disabled, limit reached) DUDELSACK από Αυστρία αν δεν κάνω λάθος...
http://www.youtube.com/watch?v=VY7hISfsH2Y&feature=related (Embedding disabled, limit reached) ΜΑΓΙΟΡΚΑ
http://www.youtube.com/watch?v=AV7CDK7PBIY&playnext=1&list=PL9DB0A2F9F1517C49&index=29 (Embedding disabled, limit reached) MAGNA GRECIA (CALABRIA)

Αξίζει και προτείνω να δείτε τον κύριο που έχει φτιάξει μια KABA GAJDA ιδιοκατασκευή με διπλές τρύπες για να αυξήσει τις δυνατότητες της και παίζει μέχρι και Hendrix...Αστέρι! Zvetlyo Zhilev!

http://www.youtube.com/watch?v=WklcYJcqiFM (Embedding disabled, limit reached)
Λοιπόν παιδάκια, σας αφήνω νομίζω κάπου εδώ ολοκληρώνεται ο κύκλος του Tutorial...Ότι απορία έχετε με χαρά να σας τις απαντήσω. BTW πρέπει να περνάω και το μάθημα :D

20
Πολύ ωραίο και καλογραμμένο άρθρο Cuena! :) Μπράβο!

Να κάνω κάποιες ερωτήσεις?:
1. Μπορεί να κατασκευαστεί "βαρύτονη" γκάιντα, δλδ., η οκτάβα της να είναι χαμηλή (κάτι σαν μπάσο)
2. Στο διάγραμμα με τις κλίμακες τι εννοείς "βγαίνουν και συνδυασμένες"? Επίσης, τι ακούγεται με δύο ή περισσότερες τρύπες ανοιχτές? Οι αντίστοιχες νότες, τίποτα, ή κάτι σαν εφέ? (ναι, είμαι άσχετος με τα πνευστά!!! ;D )
3. Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ ελληνικής και σκοτσέζικης γκάιντας?


1) Βαρύτονες ναι υπάρχουν αλλά μόνο βουλγαρία βγαίνουν σε Φα και Μι συνήθως και λέγονται Kaba...Ψάξε στο youtube...
Στην Ελλάδα σχετικά βαρύτονες είναι η Σολ και Λα αλλά μην φανταστείς τρελά πράματα...
2) Ότι για να βγάλεις την Ντο π.χ. δεν είναι ανάγκη να έχεις όλες τις τρύπες κλειστές και ανοιχτή μόνο τη ντο, αλλά μπορείς και να έχεις συνδιασμένα ανοικτά ή κλειστά τις τρύπες. Αυτό βέβαια σημαίνει απόκλιση μη σημαντική σε μόρια...
3) Τεράστιες...Θα σου παραθέσω την απάντηση σε επόμενο άρθρο μετά το γράψιμο. Τώρα προέχει να δώσω το μάθημα :D

21
Καλά οκ επειδή βαριέμαι να διαβάσω συνεχίζω λίγο όσον αφορά τις κλίμακες:

ΚΛΙΜΑΚΕΣ

Η γκάιντα έχει έκταση μία οκτάβα περίπου, και μπορούμε να παίξουμε σε αυτή τις εξής κλίμακες: Μινόρε, Ματζόρε, Χιτζάζ, Ουσάκ (πιο σπάνια χρήση), και Πεντατονική. Μόνο μία τονικότητα όμως ανά γκαϊντανίτσα. Δεν μπορείς δηλαδή να έχεις με μία γκαιντανίτσα ρε και Λα ματζόρε και Ρε ματζόρε, ένα από τα δύο. Για πιο προχωρημένους παίκτες μπορείς να παίζεις την γκαϊντα από χαμηλά οπότε βγαίνει άλλη μια ματζόρε-μινόρε-χιτζάζ κλίμακα, απαιτεί όμως δεξιοτεχνία στο κλείσιμο των οπών προκειμένου να βγουν κάποια διαστήματα. Δηλαδή, μια ρε γκαϊντανίτσα, από χαμηλά περιέχει και μια λα κλίμακα. Για να γίνει πιο κατανοητό σας ποστάρω μια παρτιτούρα που έφτιαξα και μία φώτο που επεξηγεί τα μέρη της γκαιντανίτσας.




ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΙΞΙΜΑΤΟΣ

Η γκάιντα έχει την ιδιαιτερότητα ότι δεν μπορεί να παιχτεί ως όργανο με συγκερασμένα (καλά το λέω;) διαστήματα...Ουδέποτε καταφέραμε να κουρδίσουμε ακριβώς και όλες τις τρύπες σωστά μια γκαιντανίτσα. Πάντα, λόγω διαφορών από παίκτη σε παίκτη, θα χάνουμε κάποια μόρια στο παίξιμο. Είναι δυνατόν δηλαδή εγώ με την δικιά μου τη γκάιντα να παίζω κανονικά ενώ άλλος γκαιντατζής να φαλτσάρει γιατί έχει συνηθήσει να δίνει άλλες πιέσεις στο όργανο.
Γενικά η πίεση μέσα στον ασκό πρέπει να διατηρείται σταθερή κι αυτό επιτυγχάνεται είτε με την είσοδο αέρα από το φυσάρι, είτε με την πίεση με το μπράτσο. Βλ. φώτο την αφεντιά μου.



Ο τρόπος με τον οποίον παίζεται διαφέρει και από της φλογέρα και από του κλαρίνου είναι ιδιαίτερη (γκαϊντίσια που λέμε) τεχνικη που μαθαίνεται με τον καιρό και δεν μπορώ να σας την εξηγήσω ακριβως δια του λόγου. Από περιοχή σε περιοχή όμως συναντάμε διαφορές. Στα Πιέρια παίζουν διαφορετικά και πιο όμοια με τη φλογέρα.
Οι τρίλιες παίζουν πολύ και γίνονται με την μικρή τριπούλα πάνω αλλα και με τα άλλα δάκτυλα, αναλόγως το κομμάτι. Επίσης υπάρχει ένα χαρακτηριστικό "μπικ-μπικ" (δεν μπορώ να το πω αλλιώς) με την πίσω τρύπα. Πάρτε ένα δείγμα από μένα και την παρέα μου:





Να σημειώσουμε επίσης ότι ο ήχος επηρεάζεται άμεσα εκτός από την πίεση και από την υγρασία του περιβάλλοντος, γι αυτό και πρόκειται για ένα δύσκολο όργανο όσον αφορά το κούρδισμα. Με λίγα λόγια χρειάζεται συνέχεια κούρδισμα. Το κούρδισμα επιτυγχάνεται με το πείραγμα του καλαμακιού και με άνοιγμα ή κλείσιμο των οπών με φυσικό κερί. Ένας καλός παίκτης πρέπει όχι μόνο να παίζει "γκαϊντίσια" αλλά και να ξέρει να την κουρδίζει σωστά.

Τώρα νιώθω πιο πλήρης...Πάρτε άλλη μια φώτο και εάν σκεφτώ κάτι παραπάνω ή εάν έχετε κάποια άλλη απορία μου την ποστάρετε. Ελπίζω να σας φάνηκε χρήσιμο το tutorial και ενδιαφέρον...




Εδώ βλέπετε την αφεντιά μου με τον παππού-Κόττα, θρυλικό-δραμινό γκαϊντατζή που μ έκανε την τιμή να παίξω μαζί του...

Να πούμε επίσης ότι πλέον άρχισε να διαδίδεται η γκάιντα και να οργανώνονται φεστιβάλ. Από τα μεγαλύτερα είναι:

Στον Πεντάλοφο Έβρου κάθε αύγουστο

Στα Τρίκαλα Ημαθίας πάλι εκεί κοντά στον Αύγουστο, το Καλέ Παναήρ στο Διδυμότειχο και στην Ορεινή Σερρών καλοκαίρι πάλι.

22
ΜΕΡΗ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ - ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ

Η γκάιντα αποτελείται από τα εξής κομμάτια:
1)   Από τον ασκό που είναι δέρμα από θυλικό τράγο,  ο αρσενικός μυρίζει   πολύ, επεξεργασμένο και γυρισμένο με την τρίχα από μέσα. Βέβαια μπορεί   να συναντήσετε και με την τρίχα έξω δέρματα αλλά πιο σπάνια.
2) Από τα ξύλινα κεφαλάρια που αποτελούν την εισδοχή του ισοκράτη και της γκαϊντανίτσας
3) Από τον ισοκράτη
4)   Από την γκαϊντανίτσα, στα Πιέρια την λένε και φλογέρα και ζουρνά και   έχω ακούσει κι έναν παππού να την λέει τραγουδίστρια κρατήστε το πρώτο   όνομα εσείς.
Το δέρμα δέχεται την πρώτη επεξεργασία...Αποτελείται   από τα δύο πρώτα πόδια και το κεφάλι του ζώου. Γδέρνεται, κόβεται το   κεφάλι και τα πόδια ως ένα σημείο, κοντοκουρεύεται και το γυρνάμε   ανάποδα (τρίχα από μέσα). Ακολουθεί επεξεργασία με χοντρό αλάτι και   στήψη (για να κλείσουν οι πόροι και να μαζευτούν τα υγρά) μένει καμιά   βδομάδα έτσι, και στη συνέχεια τρίβουμε το δέρμα με γιαλόχαρτο για   μέταλλο. Μετά πάλι αλάτι και στίψη και είναι έτοιμο το δέρμα. Δένεται   από κάτω και είνα έτοιμο.
Για την καλύτερη συντήρηση του δέρματος όταν είναι έτοιμη η γκάιντα το φιλάμε σε άχρωμες πλαστικές σακούλες.
Η   γκαιντανίτσα έχει 8 τρύπες (μία πίσω 7 μπροστά) και βγαίνει στις εξής   τονικότητες: Α, Bb (Έβρος), D E (Βόρειος Έβρος-Ρωμυλία), C, Bb (Πιέρια, η   οποία παρουσιάζει και ιδιαιτερότητα στην κατασκευή ως προς το ότι είναι   σπαστή), F, E (Δράμα) κλπ...
Την τονικότητα στη γκαιντανίτσα τη   δίνει το καλαμάκι που έχει μέσα (αλλιώς πισκιούλι) το οποίο είναι από   καλάμι (πιο παραδοσιακό) ή από άλλα υλικά (πλέον χρησιμοποιούν πολύ τον   πανίτη και πλαστικά και/ή συνδιασμένα με καλαμάκι από κλαρίνο)
Μία ποικιλία ξύλων έχουν δοκιμαστεί για την κατασκευή της γκάιντας. Οι παλιοί χρησιμοποιούσαν πολύ την κρανιά (Έβρος) και το πιξάρι (Πιέρια)...Παρότι κάποια πρότυπα ακόμα διατηρούνται δεν μπορούμε να περιφρονήσουμε την ελιά, την αμυγδαλιά, τον έβενο, τον παλίσανδρο, την κερασιά, το μέλιο κλπ. Κωνοφόρα δέντρα αποκλείονται λόγω ύπαρξης πολλών πόρων. Πάρτε και μερικές φώτο από όλες μου της γκαιντανίτσες:


Από αριστερά προς τα δεξιά είναι: Ρε έβενος, Λα αμυγδαλιά με καπάκι από ελιά, Λα-Βb έβενος (την κουρδίζω σε Bb πλέον), Μι Αμυγδαλιά, Ακόμα δεν την κούρδισα την επόμενη αλλά είναι περίπου Ντο κρανιά νομίζω (Πιερίων) ή επόμενη είναι πιξαρίσια Πιερίων ακόμα ακούρδιστη, και η επόμενη μια Ρε από Βουλγαρία που δεν έχω ιδέα από τη ξύλο είναι.

End   of the first session...θα επιστρέψω δρυμής...Πάω να κάνω μια επανάληψη   γιατί γράφω σε καμιά ώρα ;P Τα λέμε σύντομα με βίντεο και περισσότερο φωτογραφικό υλικό!

23
Γεια σας...προφανώς έχω εξεταστική, και κάνω δυναμικό come back...Για όσους δεν ξέρουν είμαι και γκαϊντατζής, και δεν μπορώ να φανταστώ το kithara.gr χωρίς την παρουσία της γκάιντας :D Ήρθε λοιπόν η στιγμή να σας την παρουσιάσω....

ΙΣΤΟΡΙΑ

Οι αρχαίοι Έλληνες όπως γνωρίζουμε είχαν για όλα μια ιστορία για να ανάξουν την καταγωγή κάποιου ή ενός αντικειμένου. Έτσι λοιπόν, υπάρχει κι ένας μύθος για την γκάιντα, ελληνιστί μαρσύαυλο ή άσκ**λο ή τσαμπούνα. Μια φορά κι έναν καιρό η θεά Αθηνά έπιασε να μαθαίνει δίαυλο κι άρχισε να παίζει δίπλα από ένα ποτάμι. Επειδή όμως είδε τη μορφή της παραμορφωμένη στο ποτάμι ενώ έπαιζε τον δίαυλο, τα πήρε κράνα και πέταξε τον δίαυλο στο ποτάμι. Το ρεύμα πήρε τον δίαυλο και τον έφερε στα χέρια του σάτυρου (ξέρετε αυτούς που είναι μισοί τραγιά μισοί ανθρώποι και έχουν τρανή...ιδέα για τον εαυτό τους;; ;) ονόματι Μαρσύας.
Ο Μαρσύας το έπιασε στα χέρια του το περιεργάστηκε και αμέσως άρχισε να μαθαίνει. Έμαθε δε τόσο καλά που λέγεται ότι συναγωνίζονταν και το παίξιμο του Ορφέα!
Κάποτε όμως πήραν τα μυαλά του αέρα και άρχισε να λέει ότι είναι καλύτερος από τον Θεό Απόλλωνα. Τ' ακούει ο Απόλλων (θεός της μουσικής γαρ), παίρνει ανάποδες και του λέει: Σε βάζω διαγωνισμό με τις Μούσες κριτές (είχε τις αδεφές του ο τυπάς μέσον :P )! Εάν χάσεις, θα σε γδάρω ζωντανό. Εάν κερδίσεις θα σε κάμω αθάνατο.
Ξεκινάει λοιπόν ο διαγωνισμός ο Απόλλωνας έπαιζε τη λύρα του και ο Μαρσύας τον δίαυλο του. Όμως στον πρώτο γύρο ήρθε ισοπαλλία! Οπότε σκέφτεται και λέει ο Απόλλων...στον επόμενο γύρω θέλω να τραγουδήσεις κι όλας! Αμ έλα όμως που δεν γίνεται να παίζεις πνευστό και να τραγουδάς ταυτόχρονα!!!! Έτσι λοιπόν έχασε ο Μαρσύας.
Ο Απόλλων όπως είπε, τον έγδαρε και πέταξε τα κομμάτια του στον τωρινό Άρδα, Τούντζες και σε ακόμα έναν που πάντα ξεχνάω το όνομα του που είναι παραπόταμοι του Έβρου ποταμού. Λέγεται ότι οι Θρακιώτες συνέλλεξαν τον δίαυλο και το τραγόδερμα του Μαρσύα και φτιάξαν την γκάιντα.

ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Η λέξη γκάιντα είναι σλάβικη (οι τύποι είναι τεράστιοι μάστορες) και σημαίνει ασκί με αέρα. Η ελληνικότερη είναι άσκ**λος (ασκός+αυλός) ή μαρσύαυλος (αυλός του Μαρσύα) ή τσαμπούνα.
Πολλοί από σας μπορεί να πείτε τί λέει αυτός η τσαμπούνα είναι νησιώτικη. Όχι απλά όπως συμβαίνει με όλα τα κλειστά συστήματα, οι νησιώτες δέχθηκαν από τους γείτονες που παίζουν παρόμοια όργανα τη μικρότερη επιρροή με αποτέλεσμα να διατηρήσουν την ονομασία τσαμπούνα.
Η λέξη τσαμπούνα προέρχεται από μια σειρα δανείων και αντιδανείο με την Ιταλία. Ξεκινάει από τη λέξη συμφωνία (ταίριασμα δύο ήχων και στην προκειμένη του ισοκράτη με την γκαιντανίτσα) την πήραν οι Ιταλοί την κάναν symphonia την πήραμε πίσω την κάνα με τσιμφώνια, την πήρανε πίσω την κάνανε τσιμπόνια ε και την ξαναπήραμε πίσω και την κάμαμε τσαμπούνα.
Δεν θα ήτανε υπερβολή να πούμε ότι σχεδόν σε όλη την ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα η τσαμπούνα κατείχε εξέχουσα θέση κάποτε. Βλάχοι, Ηπειρώτες (βλ. αλβανοί που είναι πιο έξυπνοι και διατήρησαν την γκάιντα), Μακεδόνες, Θρακιώτες, Πόντιοι, Νησιώτες όλοι είχαν γκάιντα. Και μην μου πει κανείς ότι το βιολί και το κλαρίνο προϋπήρχαν της γκάιντας;;; Δέχομαι την συμβολή των Ρομά που έμαθαν στην Ελλάδα τον ζουρνά και μετέπειτα το κλαρίνο!

24
Λοιπόν έχω το εξής θέμα...Εγώ έχω βρει απο e-bay κάτι ukus...βέβαια πάντα φοβόμουνα να αγοράσω οργανό από ίντερνετ (θέλω να το ακούω όπως όλοι μας) αλλά θεωρώ ότι 30-40 ευρώ είναι no big deal...
Στο e-bay βρήκα αυτό, αυτό κι αυτό

Εγώ όμως τώρα προβληματίζομαι στο εξής...Είμαι ανάμεσα σε σοπράνο και τενόρο. Σε ένα βιντεάκι στο γιουτουμπ ένας μπάρμπας είπε ότι το uku το μικρό (σοπράνο) είναι πιο παραδοσιακό style και προσφιλές συνήθως στις γυναίκες, ενώ ο τενόρος είναι πιο προσφιλής στους άντρες...

Εμένα ο προβληματισμός μου όμως είναι άλλος...Εαν αποφασίσω να εισάγω στην ακουστική μου μπάντα γιουκαλίλι, θα ήθελα κάτι που να κάνει τι διαφορά στον ήχο από την κιθάρα.
Εάν αυτό βοηθάει, παίζουμε ένα απροσδιόριστο στυλ, μια μίξη από ποπ, ροκ, φολκ, μπόσα νόβα ή κάπως έτσι...Κυρίως διασκευάζουμε τραγούδια στα στυλ που ανέφερα και και ως όργανα έχουμε νταχαρέ, ντέφι, γκάιντα, κιθάρα κλασική και ακουστική και βιολί. So...Τι πιστεύετε; Tenor ή Soprano uku?

25
Γεια σου Korgy...είχα καιρό να εμφανιστώ αλλιώς θα σου απαντούσα, δεν ξέρω εάν τελικά βρήκες καβάλι. Για καβάλι την δουλειά θα την ψάξεις μέσω ιδιοτών κατασκευαστών. Την Αθήνα άστην καλύτερα, ή για να είμαι και πιο τίμιος δεν ξέρω τί παίζει από αγορά αθήνας...

Για καλό καβάλι μπορείς να ψάξεις βουλγαρία (κοίτα και e-bay), ή απλά στείλε μου μύνημα εάν ενδιαφέρεσαι ακόμα να σου στείλω το τηλ από ένα φιλαράκι μου που φτιάχνει πολύ όμορφα καβάλια και γκάιντες κατά παραγγελία. Μπορείς να διαλέξεις το ξύλο και την τονικότητα και φυσικά εάν θέλεις στολίδια πάνω. Τιμή, αναλόγως και τί θες (υλικό ξύλο στολίδια) κυμαίνεται από 200-400 euro. Εάν ενδιαφέρεσαι ακόμα στείλε pm.

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 14